Marraskuun mussukat <3

Nyt on tullu toinenki oirei, nimittäin itkusuus :) eilen oli koira telkassa rupesin vollottomaan se oli niin hieno eläin :D
Nippailua on ja väsymystä ja etovaa/oksu olo. Muute tässä hiljaksee mennää ja outellaa ultraa :)





HooKoo & ötö 4+2rv
 
Viimeksi muokattu:
Supistuksista; joo, ensimmäiset tuli kaks viikkoa sitten, kun muutettiin koko viikonloppu. Sunnuntaina illalla tuli ja vähän säikäytti, että nyt täytyykin ottaa iisisti. Sen jälkeen ei ole onneksi kuulunut :)

Oireista; edellisessä raskaudessa taisin oksentaa pari kertaa. Nyt en ole vielä kertaakaan, mutta kaukana ei ole ollut. Etovaa oloa ja varsinkin, jos vatta käy liian tyhjiin. Ruokamäärä kasvaa ja ruokailujen väli lyhenee, niinkuin viimeksikin. Odotan "innolla" niitä yöllisiä kello kolmen ruokailuja..
Pissalla saa ravata ja nyt yötä myöden. Onneksi on odotettavissa, että sekin taas tasaantuu, kun päästään pidemmälle.
Eilen oli maha kipee, kun nousin liian nopeasti sängystä. Onneksi meni ohi ja mies sanoi, että samaa oli viimeksikin. Niinkuin niitä "menkkajomotuksiakin" mitä oli tossa pari päivää sitten. Onneksi mies muistaa nää krempat paremmin, kuin minä :D
Väsyttää! Ihanaa, että toi esikoinen alkaa olla niin pirteä ja hyväntuulinen, että sen kanssa jaksaa päivät. Käydään yhdet päiväunet ottamassa sen kanssa yhdessä, kun normaalisti yksin nukkuu päikkäreitä vaan puolituntia kerrallaan. Mun kanssa nukkuu vähän pidempään, joten saadaan molemmat vielä yhdet ylimääräiset, pidemmät päikkärit :)

Kaveri oli yökylässä ja oli kaikenlaista puuhaa viikonloppuna. Onneksi! Meni aika joutuisammin ja huu, meidän varhaisultra vaan lähenee :) Vähän jännittää se itse ultraus, että onko varmasti kaikki hyvin. Mietityttää myös, että millä viikoilla oikeasti mennään ja joudunko kenties vielä vaihtamaan ryhmää lokakuisiin.
 
Pahoittelut monsuliinolle :( Tässäkin ryhmässä on tullut niin selväksi, että niin ikävää kuin se on niin keskenmenot on todella yleisiä :( Tsemppiä!

ja Onnea Danielalle ultrakuulumisista!

ON: Poks 8+0! 9. viikko jo, huhhuh.

Pikkuhiljaa olen alkanut sisäistää, että olen raskaana. Mutta sitten en kuitenkaan, tuntuu niin epätodelliselta, että nyt tulis se kolmas :eek: Ultraankin tuntuu olevan ikuisuus, vielä 3,5viikkoa. Eipä tässä sitä ennen auta kuin odotella ja ihmetellä. Välillä tulee paniikki, että pärjätäänkö me oikeasti kolmen lapsen kanssa, kärsiikö parisuhde jne. Mutta helpotusta siihen paniikkiin toi vähän se 7. lapsen odottaja, jonka nimimerkkiä en nyt muista! Jos joku pärjää jo kuuden kanssa niin ehkä mekin pärjätään kolmen kanssa.

sannni rv 8+0
 
Minä odottelen 7.lasta :D
Hyvin meillä menee parisuhteessa kuin koko köörin kanssa elämä :) näin tän pitää mennä, halusin ison perheen ja miehenkin löysin sitä minun kanssa tekemään.

Onks teillä muilla menkkajomotuksia? Mulla niitäkin vähä ja välillä ja nippailua masussa.

HooKoo & ötö 4+2rv
 
Joo, tossa pari iltaa takaperin oli illan, kaks menkkajomotuksia. Kuuluu asiaan, kun kohtu kasvaa. Mietin vain, että oliko mulla viimeksi niitä näin aikaisessa vaiheessa vai miten se menikään :D
Voi että mä oon koko päivän miettinyt, että mitä jos oonkin pidemmällä kuin mitä luullaan. Toivon suuresti, että saadaan edes se maaginen 3kk väliin. Muulla ei oo mitään väliä.
Enkä mä niinkään pelkää sitä, ettei siellä kukaan olisikaan. Vaan enemmänkin sitä, että missä se on :/ No, onneksi ultra on keskiviikkona. Sitten ainakin näihin on saatu vastaus :)
 
Mua on nyt alkanu huimaamaan. Varsinkin jos ei oo syöny kunnoll, mut sit vaikka söiskin kunnolla ison aterian niin siltikin meinaa vähän huimata. Luulen et hemoglobiini laskee. Syön kyllä raskausvitamiinrja, mut pitäs varmaan käydä ostaa ihan niitä rautabletteja.
 
Heippa taas, tein äsken testin kun oletin näkeväni haalean plussan hävinneen kokonaan kun keskiviikosta asti tullut verta, mutta viiva oli VAHVISTUNUT yhtä tummaksi kun kontrolliviiva :O jännityksellä odotan kun pääsen vajaa 2viikon päästä ultraan että löytyykö vuodolle syytä.
 
Moikka

Tänään poksui 8+0 :heart:

Pahoinvointi alkoi vahvana tuossa torstaina, aamuisin on tullut nämä 4 päivää WC pönttö tutuksi oksentaen. Lisäksi väsymys painaa kunnolla päälle, menen samaan aikaan välillä nukkumaan kun tyttö eli 20.00-20.30 aikaan ja herään sitte 6.30-7.00 aikoihin. Eli reilu 10h unet on nyt hyväksi:D

Neuvola on kunnallisella ensimmäistä kertaa ensi viikon perjantaina, viikkoja tuolloin 8+5. Saas nähdä onko asiat muuttuneet vai onko samanlaista kuin 7v sitte.

Viikko lähtee taas yliopistolla ja sitte loppuukin tämän viikon jälkeen kokonaan Yliopistolla jutut ja odotellaan valmistujaisjuhlaa, saa viikon lomailla kunnes alotan vakituisesti työssäni, aivan järkyttävän outoa valmistua, 6 vuotta onki täällä kulunut.

Kaikille menetyksen kokeneille tsempit!

Vilma 8+0
 
sadeyes: alkuraskauden vuodot on ookoo joillakin sitä on, jospa sulla kumminkin kaikki hyvin ja pikkanen kiinni :hug:

nuorrallatanssija: sitäpä minäkii en yhtään muista miten toi menkkajomotukset meni ja millon ne tulikaan :rolleyes:

(.) Tein vielä yhden puikkotestin (PC) ja vahva viiva tuli.. mun pitää ny oikeesti lopettaa toi varmistamis testaaminen :headwall: ei siinä mitää järkee oo.. Olojaki on kolme paitaa päällä ja oon aivan totaallisen jäässä :eek: mies laitto tuletkin uuneihin.. sitte oon ykänny jo toistamiseen että eiköhän tää jo ihan saletti oo..

Millonkas muut kertoo muille läheisille?

Mä oon sanonu tietty äidilleni, tiesi hakalan tieni saada alkamaan raskaus ja pikkusiskoni tietää myös ja mies luonnollisesti tietää.. mutta muut, mun isosisko ja pikkuveli ja miehen puolelta saa tietää vasta ultran jälkeen.. ja niin lapsille myös kerrotaan ultran jälkeen :)


HooKoo & ötö 4+2rv
 
Rohkenen nyt kirjotella tänne vähän tarkemmin, huomenna poksuu 5+0 ! 1 lapsi siis ennestään jo on, syntyny 2/14. Krooninen vauvakuume vaivannu synnytyksestä lähtien ja syyskuussa heitin pillerit pois ja nyt sit tärppäs. Toivotaan, et kaikki sujuis hyvin :)

On kerrottu mummoille, mun molemmille sisaruksille, miehen veljelle ja parille kaverille jotka ties että yritetään pikkukakkosta.. Nojoo, olin niin onneni kukkuloilla et en malttanu pitää suutani kiinni mikä tässä vaiheessa ois enemmän kuin suotavaa...

Testejä täälläki tehty 5kpl. 4+0 testasin ekan kerran ja sain hailakoita viivoja.. torstaina pientä vahvistumista ja päätin etten testaa enää. Kunnes tänään en kauppareissulla saanu mielestäni ajatusta että entä jos viiva ei vahvistukkaan ja päätin ostaa testin. no, tasavahvat viivat lävähti naaman eteen, joten jospa malttaisin testailun lopettaa :D

Oireista vielä.. Palelee koko ajan, etenkin iltaisin, rinnat on tosi kipeät ja mahassa tuntuu jos jonkinnäköstä juilimista. Esikoisen aikaan oli välillä niin kovia hetkittäisiä kipuja, että olin välillä kaksinkerroin kivusta.. Tämä on vielä pientä siihen verrattuna !
 
vierailija ?
Tervehdys kaikille ja takatalvista viikon alkua kaikille!

Täälläkin ollaan jo 8+1 ja keskiviikkona on ensimmäinen neuvola. Sairauslomanikin on merkitty loppuvaksi kyseiseen päivään, mutta seuraava työvuoro on vasta perjantaina. Täällä on peukut ja varpaat pystyssä, että pystyisi jo palaamaan töihin.

Olotilani on edelleen heikko ja wc-tilat ovat edelleen tuttuja, mutta laatottamisesta huolimatta paino on lähtenyt kasvuun ja huomisissa verikokeissa pitäisi selvitä veriarvojen (toivottavasti) nousu.

Mahaan on kehittyny jo turvotuksen myötä pientä pyöreyttä. ?

Toivottavasti pian nähdään ja kuullaan taas!
 
Täällä maha tosi kipeä ja juilii, vatsa yhä sekaisin. Menkkamaisia jomotuksia, jotka vähän pelottaa, koska esikosta ei ollut mitään oireita. Väsyttää ja paleltaa tosi paljon. Tekis mieli tehdä varmistustesti vielä, mut ehkä nuo kaks selvää plussaa ja nää oireet saa riittää :)

Neuvolan ajattelin soittaa tällä viikolla. Harmittaa, kun neuvolantäti vaihtuu. Oon kuullut pelkkää huonoa tästä.

Tunteet on myös pinnassa, miehen kanssa kinattu yhdestä sun toisesta asiasta. Taidan olla aika äkäpussi.

Mua jännittää, kun joudun jatkuvasti nostelemaan tuota 17kg esikoista.. Ei varmaan hyvää tee, mut en voi olla nostamattakaan :/
 
Välillä saattaa olla huono olo, mutten osaa erottaa sitä normaalista huonosta olosta, joka tulee siitä, kun juo esim. seisonutta kahvia, ruokailuväli pitenee liikaa, syö jotain sopimatonta ennen kuin istuu autoon jne. Mulle on ihan normaalia, että viikonloppuisin kun rytmi ja ruokavalion koostumus (en syö viikonloppuaamuisin puuroa..) heittää, niin tulee vähän paha olo.

Oletteko luopuneet kahvin ryystämisestä?
 
Tissi/nännikipu tullu auh.. vähä aamulla huippas.
Aamukahvin voin juoda sitte loput tökkii, vaa oon juonnu tölkin tai kaks energiajuomaa kofeiinin takii ettei tuu pääkipuu.
Mä syön tai söin jo pienen tekovaiheess mama vitamiinejä ja lisäks foolihappo tablettaja, oliks se 800mg suositus saada foolihappoa alkion sitä, mä saan nyt sitte 750mg (vitsku ja eriksee foolihappo) ja se ihan hyvä :)

Hookoo & ötö 4+3rv
 
Saikku päivä tänään Näpsä oksutaudissa.

Mä en ole kahvia pystynyt juomaan varmaan yli 3 viikkoon.
Eilen join pikkutilkka ja ihan järkky närästys alkoi. :(

iltaisin ja öisin nenä tukossa ja Tissikipua, päivisin on suht Normi olotila.

En ole varma oliko tänään ensi kosketus aamupahoinvointiin vai mitä.?*
Herätessä oli kamala nälkä ja vaikka söi pientä niin silti tuli kiire vessaan yökkäilemään. Mitään ei kyllä tullut ulos mutta olo oli kamala pitkään. Vasta äsken sain syötyä jotenkuten niin pahaolo katosi.*

En siis tiedä onko tytön oksutautia vai oikeasti mahdollista alkavaa aamupahoinvointia.*


Nnä ja Tiinuliinu 6+5
 
Mä soitin neuvolaan aikaa varatakseni. Kovin tyly oli mamma puhelimessa. Kuulemma on vielä niin alussa, joo on mutta työni puolesta pitää olla omat menot kalenterissa kaksi viikkoa etukäteen niin oli pakko soittaa.
Sitten mitä ihmettä siellä tehdään kun aikaa menee 1,5 tuntia? Kolmas raskaus ni eihän asiat uusia ole? No nyt on aika varattu.

Kovasti porukka kärsii pahoinvoinnista, mä,en oo aiemmista pahemmin kärsinyt, enkä nyt vielä tästäkään.

Terkuin Walter 5+1 vissiin.
 
Käytiin aamulla ar-ultrassa ja meidän pieni oli oikeassa paikassa, vastasi viikkoja, syke oli vahva ja sen frekvenssi hyvä :) Syke myös kuultiin, aivan ihanaa!?? Varasin samantien neuvolaankin ajan ja tosi mukava hoitaja onnitteli ja kyseli oloa. Ensi tiistaina on sit elämäni ensimmäinen neuvola.

Olosta sen verran, että naama kukkii, jatkuva etova olo ja hurja väsymys työpäivän päätteeksi, mutta ei haittaa :)

Mommy81, 7+3
 
Moikka! Täälläkin olisi marrasvauva tulossa. LA 10.11 <3 Laskettu aika on noin aika, sillä en ollut merkannut kuukautisia tarkkaan ylös, mutta eiköhän se ajan mittaan selviä. Kovasti oon nyt monena iltana lukenut eri foorumeita, muiden alkuraskauden oireita ja meininkejä. En vaan meinaa uskoa todeksi, että olen oikeasti raskaana. Pelko keskenmenosta ja tuulimunasta on iso. Ollaan avomieheni kanssa niin onnellisia, muttei vielä kovin uskalleta iloita. Tämä on meidän ensimmäinen lapsi. Ei olla vielä kerrottu muille, mutta haluaisin kertoa jo malttamattomana kaikille! Ensimmäinen neuvolakäynti on 8.4 ja huomenna tulisi 7+0. Jännittävää!

Sen verran on rajut oireet ollut, että niiden puolesta luulisi mahassa ainakin eloa olevan. Ihan normaalisti rinnat kipeytyivät hieman ennen pois jääneitä kuukautisia, joten luulin, että menkat olisivat alkaneet. Kun mitään ei viikkoon kuulunut, tein testin. Se oli perjantai 13. päivä kun plussasin. Lauantaina tein vielä digitestin varmistaakseni viikot. Testi näytti 3+. "WAU olen oikeasti raskaana!!" ajattelin ja PAM sitten oksensin suoraan suihkun viemäriin. Oltiin siis avomieheni kanssa saunassa hänen sukulaistensa luona. Siitä ne oireet alkoivat, vasta kun tiedostin olevani raskaana. Silloin viikkoja oli n. 5. Sen jälkeen olen oksentanut joka päivä sen 3-8 kertaa päivässä, aamut on pahimpia. Jos on liian pitkä ateriaväli: lentää laatta, jos syö liikaa: lentää laatta, jos joku haju käy nenään: lentää laatta, jos syö vääränlaista ruokaa: lentää laatta....lista on loputon! Olen todennut jääkaapissa olevat kylmät piltit ja mehujäät hyviksi välipaloiksi. Pahoinvoinnin lisäksi yleistä jaksamista verottaa armoton väsymys. Nukun pitkiä yöunia ja 2-3h päikkäreitä, eikä nekään tahdo riittää. Väsymys on tosi rajua. Koiran ulkoilutus on jäänyt melkein avomieheni vastuulle enkä ole salillekaan pystynyt menenään. Sitten mulla on jatkuvasti nälkä, lämpöä 37, päänsärkyä (mitä lääkkettä siihen edes uskaltaa ottaa? nyt en ole ottanut mitään), flunssaa, vilua, kauhea roskaruoan himo jne. Tuntuu, että mulla on kaikki mahdolliset oireet mitä voi olla :LOL: Toivottavasti pahoinvointi ja väsymys väistyisi jossain vaiheessa pois, että jaksaisin pitää huolta itsestäni ja kodista. Kaikki kotiaskareetkin vaan kertyy. En ole nyt edes pahemmin ystäviänikään nähnyt, koska he arvaisivat muuten samantien missä mennään. Mutta, jos vielä huhtikuun malttaisi olla hissukseen ja pääsisi ensimmäisen kolmanneksen yli. Facebookkiin liityn vasta kun olen kertonut raskaudesta läheisille ja saanut ultrasta varmuutta asiaan :heart:
 
Heippa

Varovasti tänne kurkin. Lauantaina plussattu ekaa kertaa. Laskettuaika olisi 26/27.11.

Aika ylläriraskaus. Meidän ei pitänyt edes saada lasta. Luomuylläri syntyi 6/13 ja nyt sitten näköjään kävi tärppi taas.
Olen kärsinyt aikasemmin alkuraskauden keskenmenoista, joten en nyt vielä hypi ilmaan tästä asiasta.

Digin teen jossain vaiheessa viikolla.

MiiJane ja "Mötikkä" 4+3 (?)
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä