Marraskuun mussukat <3

Tervetuloa uusille <3

Mä olen kertonut vasta äidilleni ja siskolleni. Anoppi tulee torstaiaamuna vahtimaan esikoista kun mulla on ultra. Anoppi luulee vielä että mulla on hammaslääkäri, kun en puhelimessa viitsinyt oikeaa syytä sanoa. Sanon sitten torstaiaamuna kun hän tulee :D

Te muut teette ihan hulluna noita testejä! :D mä tein "vain" kolme ja niissäkin tosi tosi haaleet viivat, mut mä luotan kyllä niihin haaleisinkiin viivoihin.
 
Täällä ensiodottaja järkyttävässä pahoinvoinnissaan kärvistelee :| Mutta tämmöiselle hätähousulle antaa vaan varmuutta, että masussa edelleen joku taitaa asua, joten sinnitellään onnellisena! Tällä hetkellä 7+5, viime viikolla omakustanteisessa varhaisultrassa kävin selvittämässä raskauden keston (minipillereiden lopettamisen jälkeen nappasi, joten menkoista ei voinut laskea, koska menkkoja ei ollut neljään vuoteen pillereiden aikana) ja tulevana torstaina olisi neuvolalääkäri, eli olen hyvinkin onnellinen, että nään näinkin pian taas tyypin mahassa :) Nälättää, oksettaa, närästää, turvottaa, väsyttää, itkettää, kiukuttaa... Säälin miestäni! :D
 
Tervetuloa uudet ja onnea plussista! :flower:

Mikä hitto tää nälkä on??? Syön tunnin välein. Olo on turvonnut ja epämiellyttävä. Mutta syöminen helpottaa huonoon oloon. Tänään pahoinvointi on kestänyt aamusta saakka.

Minix ja Mini 6+1.
 
mammma93, mulla sama homma. Siis ei voi menkkojen perusteella laskea. Edelliset menkat olleet 6.2 mutta pillerit lopetin vasta 22.2. Eli hedelmöittyminen tapahtunut helmikuun lopulla tai maaliskuun alussa. Se selviää sit torstaina ultrassa että missä mennään.
 
Tervetuloa uusille!

Täällä eletään kasvavan väsymyksen ja pahoinvoinnin kanssa. Nukuttaa koko ajan, ja yökötys helpottaa vain nukkuessa :) Nyt kun tää öklötys on kasvanut näihin mittoihin, sitä toivoo ajankin kuluvan nopeasti, jotta olo jo pian helpottaisi. Oksentaa ei ole tarvinnut, mutta maha on muuten kovin sekaisin. Mulla ei oikein syöminenkään auta, joten eipä ole oikein sekään huvittanut, vaikka uusi nälkä tuleekin jo ennen kuin edellinen ateria on lopussa ;)

Viikonloppuna oli kovasti sellaista polttavaa kipua, mitä en edellisessä muista olleen. Onko muilla poltellut alavatsaa? En tiedä, oliko sitten joku mahapöpö kun on tosiaan toi vatsakin ollut kovin sekaisin. Vähän se huolestutti, mut nyt olo jo parempi.

laabla ja työnimetön 7+3
 
Kahvin jätin heti minimiin, kun plussasin. Suositushan on, että max kolme kupillista per vuorokausi. En onneksi ole mikään kahvi-ihminen muutenkaan, niin eipä tuo haittaa :)
Nälkä on. Viime yönä kävin pissakäynnin yhteydessä keittiöstä hakemassa suolakeksejä pahimpaan nälkään, kun en löytänyt jääkaapista mitään, mitä olis tehnyt mieli. Järkyttävä nälkä eikä mitään tee mieli. Sama ongelma oli viimeksikin.
Väsy. Tänään otin kahdet yli kahden tunnin päikkärit esikoisen kanssa ja oon hengaillut koko päivän yöpaidassa :D Hohhoi..
Tunteilut on saapuneet, ei ollut ikävä. Itkin tänään ja mies tuli kysymään, että mikä hätänä. No viime syyskuussa olin tällaisessa asennossa sunnuntaina aamulla sairaalassa ja olin niin hiton kipee. Sitten sieltä tuli tommonen (esikoinen sängyn päällä, minä siis lattialla nojasin sänkyyn) ja nyt se on jo niin iso, että jouduin laskemaan pinnasängyn tason alas. Mies nauroi ja minä itkin :D

Tervetuloa uusille!
Mulla ei vieläkään ole niitä viikkoja tiedossa. Ylihuomenna ultra, jee. Mies lupasi tulla mukaan :)
 
Tervetuloa uudet mukaan.

Ei oo helppoa ollut. Pahoinvointia on koko päivän ja nyt vielä flunssakin samaan aikaan. Tänään joutu mies lähtemään vähän aikasemmin töistä kun en saanut päiväunilta esikoista nostettua sängystä.
Nälkä on koko ajan ja mitään ei tee mieli syödä. Kokoajan yritän mehua juoda niin auttaa vähän edes tähän pahoinvointiin. Kaikkea ruokaa oon yrittänyt syödä, mutta oikein mikään ei mastu.

Ei jaksaisi odottaa kahta viikkoa kun silloin on eka neuvola. Jännityksellä odotan koska viimeksi jälkitarkistuksessa lääkäri sanoi että seuraavaa raskautta seurataan enemmän. Katsotaan mitä ne nyt loppujen lopuksi on päätynyt kun ei osannut neuvolan täti vielä mitään siihen sanoa.

Norappi ja pikkukakkonen 6+3
 
Voimia pahoinvoiville :heart: täällä kankea ja ankea aamu. Sain vähän syötyä puuroa tytön kanssa ja nyt katsellaan televisiota. Mulla olo helpottaa aina iltapäivällä. Ennen nukkumaan menoa iskee uus heikotus. Jaksaa jaksaa on se kaiken arvoista !

norappi miks teillä seurataan tarkemmin tätä raskautta? Minulla mennyt ohi jos olet kertonut jo.

Huomenna ois se ultra. En tiedä osaanko huolehtia onko siellä ketään koska tämä vointi on näin kamala :D
 
"mamma87"
Rv 9 läks eilen käyntiin.
Nyt on alkanut heräily öisinkin kun on nälkä tai pissattaa. Pahoinvointi on joka päivä. Nälkä useammin. Nippailua välillä kovemmin ja välillä ei melkein ollenkaan.
Kahden viikon päästä neuvola ja silloin olisi rv 11.

Miten muut on saaneet niin aikaisin ajan neuvolaan kun moni menny ollessaan rv7. Mulle neuvolassa sanottiin ettei kannata ennen rv10 käydä, saati ultrassa.
 
"Adele"
Uskaltaisinkohan varovaisesti tulla hiljaksiin mukaan :). Takana on monta vuotta yritystä, keskenmenoja, lapsettomuushoitoja, joten en halua vielä pitkään aikaan listoille mukaan, mutta lueskelen mielelläni teidän juttuja ja välillä voin kertoa omiani, mikäli jotain mielenkiintoista kerrottavaa on ;).

Lyhyesti, meillä on kaksi poikaa 08/08 (luomu) ja 01/13 (4. ICSI). Viimeisimmästä ICSI hoidosta jäi 5 huurunenää pakkaseen, joista yksi on toivonmukaan kovaa vauhtia kehittymässä vauvaksi. Plussattu on viime viikolla ja nyt menossa rv 5+1. Laskettu-aika laskureilla näyttää 21.11, mutta tämä kolmas tulee kahden muun tapaan sektiolla, joten todennäköisesti paria päivää aiemmin syntyy(jos kaikki nyt menee hyvin).

Tosiaan yhteensä 3 keskenmenoa takana, joista kaksi aivan alussa rv 5 ja 7 ja yksi keskeytynyt km rv 9. Alkuraskauden ultraan odottelen nyt aikaa ja sitten voi hieman huokaista, jos siellä näyttää hyvältä :)
 
Norappi tuttu tunne. Koko ajan tekisi mieli syödä, muttei kuitenkaan. Joku ruoka saattaa kuulostaa oikein himoittavalta, mutta kun pääsen siihen käsiksi ei teekään mieli.

Mamma87 mulla ainakin tuo ylihuominen ultra 7+0 johtuu siitä, että se "kuuluu" ainakin julkisen sektorin käytäntöihin, jos raskaus alkaa IVF:stä/ICSI:stä. Käsittääkseni vähän isommat todennäköisyydet vuotoihin, ulkoisiin ja km:n. Ehkä myös se, että sen jälkeen uskalletaan siirtää jatko sitten neuvolan vastuulle? Korjatkaa, jos jollain tarkempaa tietoa.
 
mamma87 se on kai neuvolakohtaista, miten antavat aikoja. Viime raskaudessa mun eka neuvola oli 6+6 ja ultra 12+0. Varhaisultrassa käytiin joskus vko 7-8 tienoilla, omakustanteisesti yksityisellä.

Tässä raskaudessa eka neuvola on ensiviikolla (olis ollut jo tällä viikolla, mutta esikoisella on ensiviikolla ja pyysin samaan aikaan). Varhaisultraan pääsen ihan kaupungin puolelle, kun on tilanne tämä ja täytyy kontrolloida. Mullakin tullaan tarkkailemaan enemmän tässä raskaudessa, tiedä sitten vielä, mitä se tarkoittaa. Kun nyt ensin selviäisi, millä viikoilla tässä edes ollaan ja saadaanko huomenna "lupa" jatkamiseen :/ Huomenna siis paljon viisaampi.
 
"Heiri_"
Mä olen käynyt kuluneella viikolla kaikenlaiset tunteet läpi. Perjantaina lääkäri sanoi ultrassa "todennäköisesti keskenmeno". Päätin olla surematta asiasta, mutta perjantai iltana se pettymys sitten iski. Ja kovaa. Sinnittelin suurimman murehtimisen yli mutta nyt viimepäivinä raskausoireet on vaan vahvistunut. Voin pahoin, nälkä on koko ajan. Voisin vaan nukkua ja nukkua..
Onko teillä kenelläkään kokemusta että keskeytyneet keskenmenon aikana vielä oireet lisääntyisi? Kovasti elättelen vielä toiveita vaikka pettymykseen on varauduttava. Perjantaina uudelleen ultraan jos tämä ei sitä ennen ala tulla ulos.
 
Heiri: mulla on ollu useita spontaaneita keskenmenoja ja yhessä km oli istukanpala kohdussa joka teki kaiken näkösiä oireita. mutta mutta jos alkio on ollut pieni ja eile ole näkynyt sen vuoksi elintoimintoja.. mä en tiedä..

No nii omia juttuja: aamupalani on ollut useina aamuina kummallinen :whistle: mutta että tänä aamuna tein ison kasan poppareita ja söin ne aamukahvin kera :LOL:

Menkkajomotukset vähenneet ei oo nii paljoo enää ja nippaillu tullu tilalle ja etovaa olo tietty pitkin päivää ja nyt uutena tullu tuo huippaaminen.

Meillä noi neuvolat uudelleen synnyttäjälle harvassa mutta eipä se mitään, mä oon tarvittaessa käynny yksityisellä jos halunnu, meillä tais muistaakseen päästä ekalle käynnille 8+rv että siksi mielummin eka käyn siellä varhaisultrassa joka on jo varattu ja sen jälkeen ilmoitan itseni äippäneukkuun.

HooKoo & ötö 4+4rv
 
Tänään vissiin aikalailla 7+0 ja ensimmäistä kertaa normaalin ihmisen olo =) Aamupalat tuli kyllä tuttuun tapaan samantien ylös, mut muutama tunti eteenpäin, niin alkoi elämä voittaa. Kun vaan muistaa syödä tarpeeksi usein eli tosi usein :LOL: mut tosi pieniä annoksia. Niin tänään oon saanu pestyä pyykkiä, tehtyä hyvää ruokaa, käytyä isosti kaupassa ja siivottua koko kämpän! En voi uskoa, ettei mulla oo ollut mitään pahoinvointia tai väsymystä koko päivänä :D Tosin flunssa iski päälle, nenä vuotaa ja ääni karkailee, mut eipä se menoa haittaa.

Mä en oo pystyny juomaan kahvia enää ollenkaan, pelkkä ajatuskin saa oksun nousemaan. Ja mä sain tosiaan neuvola ajan ysi viikolle, sanoi että siihen aikaan heillä on tapana se varata.
 
minix, mulla oli ekassa raskaudessa istukassa laajalla alueella verisuonitukoksia. Sen takia syntyi pikkuinen vauva viikkoihin nähden. Kaikki tutkimukset tehtiin vauvalle. Onneksi mitään poikkeavaa ei löytynyt.

zoona, mulla on juurikin noin. Saatan haluta jotain syödä ja sitten kun se on nenän edessä ei teekkään enään mieli. Mies on jo turhautunut mun kanssa. Ei oikein ymmärrä tätä ruoka juttua. Ei se voikkaan ymmärtää sitä kun ei tuu koskaan kokemaan tälläistä oloa. Yleensä ikinä en ole nirso, mutta raskaus aikana olen tosella nirso. Viimeksi en syönyt edes mitään lihatuotteita kun oli koko raskauden pahoinvointia ja liha tuotteet aiheutti sitä eniten.

Nyt alkaa onneksi flunssa väistyä, mutta taas ollaan oltu esikoisen kanssa hereillä jo 5 asti. Nyt sain sen nukkumaan ja voisin itsekkin yrittää nukkua hetken. Yleensä meillä nukutaan hyvin, mutta ei tällä viikolla. Ihana kun kesä tulee ja fiilis mitä parhain vaikka väsymys tälläkin hetkellä kamala. Odotan malttamattomana ekaa neuvolaa. Se on kahden viikon päästä.

Kysyin fb:ssä, mutta kysyn täälläkin. Onko sellaista kukaan mietitty että jos vaikka tulisikin kaksoset?
Mä en sitä itse niin pelkää, mutta serkkuni sai juuri 9kk sitten kaksi ihanaa identtistä kaksostyttöä. Hänellä ollut rankkaa, mutta niin varmaan on kaikilla ketkä saa kaksoset. Mun vanha työkaverikin sai tietää vaikka pillereitä söi että on raskaana ja ekassa uä:ssä että odottaa kaksosia. Hänellä on mennyt ehkä vähän pirteämmin ja hänen tytöt täyttävät kohta vuoden. Se on siunaus, mutta toivon että itse saan vaan yhden vauvan.
 
norappi onneksi pääsette seurantaan nyt :) Mun ystävällä oli joku samanlainen juttu. Istukkaa tutkivat kun poika oli yli lasketunajan syntyessään vain kaksi kiloa.

kaksosista. Meillä on suvussa. Äidilläni on kaksoset ja siskollani on kaksoset. Varmasti olisi järkytys alkuun mutta kyllä kaikkiin tilanteisiin sopeutuu. Kyllä kuitenkin ensisijaisesti toivon että siellä on vaan yksi. Kuopuksen vauva-aika oli rankka ja nyttenki jo murehdin miten me taas selvitään. Joten jos vauvoja olisikin kaksi....... phuuuuuh.

Mulla on ultra tunnin kuluttua!

Minix ja mini 6+3
 
Hei :wave:
Minäkin voisin tänne pikku hiljaa valua.. :)

Eilen ja tänään sain selvät plussat testeihin.

Kerronpa vähän taustaa..
Söin clomifenejä 4 (vai 5) kiertoa ja sitten loppui henkinen kantti ja soitin gynepolille, että nyt riitti (oltiin jo suunniteltu uusia järeämpiä hoitoja) pidän taukokierron NYT!! Eilen aamulla aloin miettiin, että onpa nuo tissit kyllä kipiänä ja se sairaalloinen väsymys päivisin ja nyt muuten oksettaakin.. Olin päättänyt, että nyt en laske päiviä, en ressaa, en edes ajattele, että joku vauva meille joskus tulis, mutta eilen oli sitten pakko ottaa kalenteri käteen ja laskea päiviä ja kp olikin jo 41.. tunnin pari pähkäilin asiaa ja pakkohan se oli lompsia apteekkiin ja heti kotona tehdä testi ja PLUSSAHAN sieltä tuli heti. Nyt ehkä rv5+4 tai sitten 6+0.. Kierron pituus on vaihdellut monilla päivillä, niin en osaa sanoa varmaksi.. Nyt elän sen mukaan, että LA olis 21.11. :)

Mutta oireita on huono-olo, väsymys, palelee!, tissit kipiät, repäsykivut on välillä jotain ihan hirveää. ja en tiiä voiko olla raskausoire, mutta mulla on kutissu kämmeniä ihan hirveesti. :)

Niin ja tänään soitin varmuuden vuoksi äitipolille ja aikovat laittaa pikana postiin ajan varhaisultraan. Mulla ku on PCO ja raskausdiabetestä on ollu, niin raskauksia seurataan tiheämpään..
 
Heippa hei kaikille! :)
Täällä ilmottautuu mukaan innokas odottaja! :)
Eli plussasin joskus rv 4+4. Nyt menossa 6+5, laskettu aika tällä hetkellä 13.11. Ensi viikon keskiviikkona on eka ultra ja neuvolassa käynti. Jännittää kovasti! Viime raskaus päättyi keskeytyneeseen keskenmenoon(9+0). Silloin ekassa ultrassa ei pikkusella näkynyt sykettä! :'( Olin silloin yksin siellä ja varma siitä että lähden sieltä maailman onnellisimpana ulos, toisin kävi! :'( Nyt kuitenkin mies tulee mukaan ja odotamme kovasti, että tällä kertaa saataisiin parempia uutisia ja syy hymyyn! <3
Ehkä ton edellisen keskenmenon takia, tää alkuraskaus on ollut vähän sellanen outo, ei oikein oo osannu iloita, eikä oikein tiedä mitä ajattelis! Ehkä sitä suojelee itseään vielä siltä pahalta, mitä viimeksi kävi! :( Jospa ens viikolla sais hyvät uutiset ultrasta, niin vois sitten henkästä helpotuksesta ja paremmilla/ilosemmilla mielin jatkaa odotusta! <3
Oireista sen verran, että niitä ei pahemmin oo ollu. Vähä enemmän väsymystä, hieman etova olo ja rinnat ajoittain vähän aremmat ku ennen. Yskiessä/aivastaessa kirpasee välillä tosi kovaa alavatsassa. :) Oon tullu siihen tulokseen lueskellessani keskusteluja, että kaikilla ei välttämättä tuukkaan kaikkia oireita ja siksi oon ajatellut, ettei meillä ole mitään hätää! :)

Tässä tietoja:
Vauvahaaveilija87 28v, eka lapsi tulossa, la 13.11. ja Porvoon sairaalassa toivottavasti synnytän! :)

Onnea odotukseen kaikille!!! <3 <3
 
Ainii, yks vaiva mul on jonka oon tulkinnu raskauden aiheuttamaks; ÄLYTTÖMÄN turvonneet sormet aamuisin ja iltaisin! Joutuu ottaa kihlasormuksen pois yöks, koska muuten joutuu aamulla laskee kauan aikaa kylmää vettä sormen päälle, että saa sen sormuksen pois! :( onks kellään muulla sama juttu? :)
 
"mamma87"
Miehen kanssa ollaan keskusteltu, että mitä jos onkin kuti sattunut kohdalleen ja tulisikin kaksoset. Noh, saattaisi uusi paniikki iskeä et miten selvitä kahden kanssa mut apua saisi aina kun pyytäisi. Kai se menisi siinä missä yhdenkin kanssa. Tiedä häntä.
Mitä ekalla neuvolakäynnillä tehdään vai tehdäänkö siellä mitään?
 
:flower:25.3.15:flower:
MEITÄ ON JO (kaiketi) 36 ODOTTAJAA!

nimi / ikä / monesko lapsi / sairaala / tyttö vai poika (-olo tai -toive)

30.10.
Nokke31kolmasTYKS
1.11.
sannni24kolmasHYS
Vilmuska26toinenTYKS
Suski21ensimmäinenLS
2.11.
janlind28kolmasSatKS
Lillamii28toinenSEKS
3.11.
MelodyPop33ensimmäinen
4.11.
Daniela_35neljäsPHKS
sanlii28ensimmäinenKOS/NKL
5.11.
6.11.
7.11.
laablatoinen
8.11.
blue-bell22ensimmäinenKOS
9.11.
Muumimamma22ensimmäinenJS
Mommy8131ensimmäinenOYS
10.11.
ippe8925toinenK-SKS
snilliskolmasSeKS
11.11.
Neiti Näpsän äiti31toinenKOS
heidip*273. (1. yhteinen)SatKspoikatoive
12.11.
Zoona32ensimmäinenKOS
Mahooton24toinen
13.11.
suan26neljäsHYS
norappi28toinenTAYS
viiva8430ensimmäinenKOS/NKL
Vauvahaaveilija8728ensimmäinenPS
14.11.
-Anemone-neljäsPHKS
15.11.
Minix28kolmasLKS
Sandymama23ensimmäinenKOS/NKL
Nemelia30toinenKYS
Lennis29ensimmäinenEKKS
16.11.
17.11.
18.11.
äässitoinenJS
19.11.
plunderbunny25kolmasEKKS
20.11.
21.11.
22.11.
WalterkolmasKoks
23.11.
Pinjamaaria31toinenEKKS
lulina20toinen
24.11.
25.11.
26.11.
AnskunakolmasTyks
Pitkä-odotuskolmasTyks
27.11.
28.11.
HooKoo-8232seitsemäsKYS
29.11.
30.11.

lisäilen rivejä sitten kun on tarvetta!

synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson sairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LAS = Lahden aluesairaala
LKS = Lapin Keskussairaala
LOAS= Loimaan aluesairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus

päivityspyynnöt paksulla ja punaisella!
 
Kaksos kysymykseen: ihanaa olisi jos suotaisiin kaksoset, siinä ois todellinen tupla onni ja toinen toisestaan saisi seuraa :) Vaan meillä kummallakaan ei ole suvussa kaksosia, niin en usko että meille sellainen onni suodaan :whistle: Yksikin tähän laumaan sopii vallan mainiosti :heart:

Tervetuloa uudet odottajat :wave:

Omaa oloo: turvottaa, väsyttää, paleltaa ja etottaa : / tänään 11v tyttöni sanoi "äiti sun maha näyttää kun ois vauvva siellä" sanoin vaan että olen varmaan syönnyt liikaa :D Lapsillehan kerromme vasta ultran jälkeen..

HooKoo & ötö 4+5rv
 

Yhteistyössä