Marraskuun Mussukat 2014 *Toukokuussa*

Moi.

Rasvoista on ollut puhetta. Mä tykkäsin kovasti siitä Biotherm raskausarpirasvasta. Sokoksella usein tarjouksessa vajaalla 20€, se on aika iso pullo.

Vakuutus otetaan tällekkin lapselle, Turvassa oli raja 2kk ennen LA muistaakseni. Mietittiin kyllä, et pitäisikö esikon vakuutus tiputtaa ihan perus tapaturmavakuutukseksi.

Vaunuasia pohdituttaa edelleen tai siis se sisarustatas asia. Ja kun en tykännyt noista nykyisistä vaunuista, ni en tiiä, et mitähän sitä pitäisi hankkia. Pöh.


Aurinkoista viikonloppua!

"MY" ja ViKa 11+6
 
Kävin tänään ostamassa vähän mukavampia housuja, ja hei ei ollenkaan huono vuosi olla raskaana! Nyt on tosi paljon housuja joissa on kuminauhavyötärö, ei tarvi etsiä äitiysosastolta. Isoin osa on kyllä porkkana-mallisia, joten vielä parempi jos ne kelpaa :)

wbä 14+4
 
Itse olen ollut siinä uskossa että raskausarpia vaan tulee jos on tullakseen ja niihin ei voisi mitenkään vaikuttaa :confused: Onko oikeasti kokemusta että jollain tuotteella ne saisi sataprosenttisesti pidettyä poissa? Vai lieneekö perinnöllistä tai muuta vastaavaa.. Siskoni ei saanut näkyviä arpia eikä niitä äidillänikään tietääkseni ole ollut.

Eilen tapasin pitkästä aikaa erään mieheni kaverin ja hän ihan tuijottamalla tuijotti kasvojani suorastaan häiritsevän pitkään ja sen seurauksena rupesi sitten onnittelemaan :) Hän on kuulemma nähnyt aina oman vaimonsakin raskaudet tämän kasvoilta jo kauan ennen testin tekemistä. Heh, luulin että on ihan legendaa nämä "sen-näkee-naamasta-jutut" mutta ei vissin olekaan :D

Ai niin vielä, löysin tänään henkkamaukasta neljänkympin masufarkut viidellätoista eurolla, jee!!

Bosch 16+4
 
Mäkin olen ollut siinä uskossa, että niiltä raskausarvilta ei voi välttyä jos ne on tullakseen - että kaippa sitä pystyy vähän pitkittämään milloin ne iskee, mutta jos geeneissä on että olisi tullakseen niin sitten tulee.

Viime raskaudessa tuli vasta 38. viikolla, ehdin jo iloita että muka säästyin. Hah. Ne kuitenkin haaleni kokonaan pois raskauden jälkeen.

Bosch: Heh, mäkin olen kokenut tollaisen hetken. Kaverin äiti esikoisesta aikoinaan ilmoitti jälkikäteen että kyllä sen huomasi heti naamasta, ei vain kehdannut sanoa mitään kun itse en asiaa ollut vielä tuonut julki. Tässä raskaudessa olen päätynyt välttelemään tuota naista, ettei nyt vaan paljastuisi ennenkuin itse kerrotaan. :LOL:
 
Neuvolat: ensimmäinen oli jo 6+1, sen jälkeen varhaisultra 8+3, sitten nt-ultra 12+1 ja nyt sitten huomenna toinen kerta neuvolaan 16+0. Ekalla kerralla sanottiin, että aina voi sitten soittaa jos ilmenee jotain. Ei oo tullu soiteltua :)

Raskausarvista: mä haluaisin kovasti välttyä arvilta... Molemmissa lonkissa on arpia pituuskasvun ajoilta, kun kasvupyrähdykset olivat nopeita. Niinpä aloittelin masun rasvauksen melkein heti plussan jälkeen. Pullollinen meni Bio-Oilia, piti varmasti ihon pehmeänä, mutta en tykännyt kun ihon pinta pysyi aika pitkään öljyisenä, kädet oli pakko pestä levityksen jälkeen. Nyt minulla on käytössä Bebancare ja siitä olen tykännyt. Imeytyy nopeasti, joten käsiäkään tarvitse pestä levityksen jälkeen. Tätä voisin laittaa myös illalla ennen nukkumaanmenoa, kun imeytyy niin nopesti. Ainut miinuspuoli on hinta... Pullo maksaa jotain 25 euroa. Toivottavasti on riittoisaa tavaraa :p

Facebook-ryhmää harkitsen, mutta liittymisen kanssa haluaisin odotella rakenneultraan saakka, 17.6. Ja mukava on niin, että se on vain ryhmäläisille.

Minulle ei muuten mainittu ultrissa mitään kohdun tai istukan paikasta... Tai sitten ne jutut meni vaan ihan ohi, kun ihmetteli sitä tyyppiä siellä ruudulla ;-)

Ihanaa Kesän alkua kaikille! Mielettömät kelit on ollu viikonloppuna.

Qwertyli 15+6
 
Mä luulen kanssa, että raskausarvet tulee jos on tullakseen. Tokihan siinä mielessä voi itse vaikuttaa, ettei liho raskausaikana kohtuuttomasti, mutta en usko mihinkään rasvoihin, peruskosteutan toki ihoani edelleen.
Mä varmaan saan niitä ihan sikana takamukseen, jos tää perseen leviäminen jatkuu tähän malliin.

Mulla on nyt 8 äitiyshousut, oon maksanut niistä yhteensä 14e. Ostin kirppikseltä ja tutulta sekä osan sain :) Nyt on taas tilaa!
 
Raskausarvilta vältyin kokonaan viime raskaudessa ja veikkaan että ehkä tässäkin, vaikka mistä sitä tietää.

Sen sijaan suonikohjuilta en ja kun ne viimeksi tuli vasta ihan loppuvaiheessa, tässä raskaudessa on nyt jo kohjuiset sääret. Perhana! Tosi rumat ja lisäksi pohkeita särkee ja ne ovat leviämässä. Tukisukkahousut hakusessa, vinkkejä vastaanotetaan, jos on kohtalotovereita. Viime kerralla ne hävisivät suunnilleen samantien synnytyksen myötä mutta nyt pelkään etten ehkä ole yhtä onnekas, kun tulivat näin aikaisin. Eihän se vauva edes kovin paljoa vielä paina!!! Inhottavaa kärsiä näistä etenkin näin kesäaikaan kun ei voi pitää mitään mekkoja, paitsi nilkkapituisia ja lisäksi ne tukisukkahousut on varmaan tosi kuumat...

Muuten menee hyvin, mitä nyt päänsärky vaivaa ajoittain myös.
 
Nt-ultrassa käyty ja kaikki oli hyvin. :heart: Niskaturvotukseksi saatiin 1,77 mm ja riskiluvuksi tuli 1:1600. Kaikki rakenteet, mitä tässä vaiheessa pystyi katsomaan, näytti normaaleilta. Pikkutyyppi vastasi viikkoja 12+3, kun siirtopäivä ja alkion ikä huomioiden pitäisi käsittääkseni olla rv 12+4. Sydän sykki hurjasti 167 bpm ja vauveli oli muutenkin vilkkaalla päällä. :) Mitta päästä peppuun oli 59,4 mm. Laskettu aika pysyi samana kuin vu:ssa jo määritettiin, siis 28.11. Rakenneultra on 21.7.

Raskausarpia varten ostin Bio-Oilia. Mielestäni jättää aika rasvaisen tunteen iholle, mutta kai se purkki täytyy loppuun asti käyttää.

Neuvolakäynneistä, niiden määristä ja ajankohdista löytyy tietoa täältä: Määräaikaisten terveystarkastusten määrä ja ajankohdat - Kasvun kumppanit - THL. Mulla ensikäynti oli rv 8+4 ja seuraavan kerran meen rv 14+4. Neuvolalääkäri on joskus rv 16-18. Mulla on ihan normaalit seurannat, vaikka raskaus onkin PAS-alkuinen. Kuulemma sydänääniä pääsee kuuntelemaan aina kun haluaa, mutta vielä siihen ei ole ollut tarvetta, kun mulla on kotidoppler.

Joku myös mietti sydänäänien kuulumista, jos on istukka edessä. Mulla todetti tänään laajalle levittäytynyt edessä oleva istukka, mutta sykkeet olen saanut kuuluviin jo rv 8+4, kun sain dopplerin.

Erittäin onnellinen ja helpottunut Hydra + vilkas pikkutyyppi 12+4
 
Onnittelut Hydrangealle mukavista ultrakuulumisista!
Olen tätä nykyä äitiyshousujen omistaja (tämähän on vähän niinkuin elämää suurempi tieto...), piti käydä hakemassa jotain ohkaisempaa materiaalia olevia pöksyjä, mutta tarkan markan vartijana, ajattelin, että normihousilla käyttöaikaa on varmaan enää kuukauden verran, joten nyt sitten on jemmassa kolmet äitiyshousut tulevaa varten. Oikein reippaasti otin ison kasan koon 36 housuja sovituskoppiin, mutta ilmeisestikin mun neljä extrakiloa ovat menneet suoraan ahteriin, joten piti traagisesti ottaa jo koon 38 housuja, jotta on sillä ahterilla vielä edelleen kasvunvaraa :(

Vakuutuksia[/B en ole vielä yhtään miettinyt, mutta varmaankaan ei tulla niitä jatkossakaan miettimään. Aiemmat lapset ovat olleen tosi terveitä (ja vakuutuksettomia), pari kertaa on käyty yksityisellä korvia katottamassa, eli halvemmalla on näin päästy.

Ja neuvolakäynneistä. Mulla oli eka rv 11 ja seuraava on kesäkuun alussa (neuvolalääkäri). Np-ultra on viikon päästä. Mulle kyllä passaisi jatkossa harvennettut käynnit, vaikka toisaalta neuvolantäti vaikutti tässä tapauksessa ihan ok tapaukselta. Edellisessä raskaudessa, mulla oli nuorehko, mukapätevä täti (olen itse juurikin sen tyyppinen ihminen, joka päättää ensinäkemältä pitääkö jostain ihmisestä vai ei...), joka mm. piti kamalan saarnan keräämistäni 15 raskauskilosta (joista yli kymmenen jäi laitokselle), ei noteerannut mitään loppuvaiheessa käyrien yläpuolelle menneestä sf-mitasta (muksu olikin hyvästi yli nelikiloinen, ja hänellä epäiltiin mm. synnytyksen yhteydessä tullutta solisluiden murtumaa) ja siitä, että viimeiseen viikkoon oksensin kaiken sapuskan pihalle kun muksu oli laittanut sisuskalut niin ahtaalle (toki sain tällä keinolla jo keräämäni 15 kilon raskaussaldon pari kiloa pienemmäksi). Ja ite sitä oli niin kiltti (ja nuori), ettei minusta ollut väittämään vastaan saati vaatimaan mitään. Ja ensimmäisessä raskaudessa (eri) neuvolantäti oli niin mukava ja huolehtivainen, joten sitä vaan ajatteli, että kyllähän ammattilaiset tietävät. Kauhia, kun alkaa vuodattamaan jotain, niin siitä ei meinaa millään tulla loppua ;)

Mutta ihana ilma, nauttikaamme siitä!

Hiirenhäntä ja Elsa 12+2
 
Nyt sitten sukukin tietää uudesta tulokkaasta. :) Kovin olivat kaikki onnellisia ja mun isä muiskautti mulle ihan suukon poskelle halatessaan. :heart: Mun äiti ei alkuun tajunnut sitä isoveli-paitaa, kun oli niin tohkeissaan poikaa suukottelemassa.

Mulle ei tullut esikoisesta raskausarpia, vaikka teininä tuli, kun lihosin lyhyessä ajassa tosi paljon. Jännä juttu, mutta ei haittaa. Tulee, jos tulee.. Suonikohjuja ei onneksi ole myöskään ollut, mutta viime yönä heräsin hillittömään suonenvetoon. Niitä oli viime raskaudessakin ja h*tto ne tekee kipeää.

Onnea Hydrangealle hyvistä ultrakuulumisista! Ja muillekin, jos tässä oli muillakin. Taitaa kaikilla olla kohta jo ohi. Paitsi ainakin Hiirenhännällä vielä edessä. :)

Tänne ei mitään ihmeitä. Masun kasvattelua ja ahtaita housuja. Mä oon niin vanhanaikainen ja pullukka, että en ymmärrä noita pillifarkkuja! Ja tietenkään ei mistään löydy muunlaisia!
 
Mie voisin kans tulla kertoileen helpottavia ja ihania nt-ultra tuloksia. sielä aamulla käyty ja kaikki oli hyvin. Mahanpäältä tekivät ja aluksi typpi vaan köllötteli sielä vähän huonossa asennossa, mut sitku ultraaja vähän paineli mahaa niin johan se alko sielä liikkumaan. Kääntyili ja ojenteli käsiä ja jalkoja. <3 Niskaturvotus ei ollu ko jottain 0,8mm joten ei kuulemma mitään huolta. huh! Kyllä sitä aina ossaa panikoida ennen nuita ultria ettei kaikki ookkaan hyvin.

Miehen seittemän vuotias tyttöki oli mukana ja oli ihan innoissaan ko näki vauvan. Vähän kongretisoituu sillekki että se on saamassa pikkusiskoa tai -veljeä :)

Viikonloppuna sain ihanan paketin siskoiltaki. Ikean kassillisen käytettyjä äippä-vaatteita! Olihan sielä vaikka mitä, oli housuja ja paitoja ja capreja ym. Ei tarvi oikeastaan hommata mitään muuta ko ehkä jotain päälypusakoita. Otin kans jo käyttöön parit housut ko omat alkanu painaan mahaa.

Mut mie nautin täälä kesälomasta ja nautitaan kaikki näistä ihanista ilmoista!

peikko86+tyyppi 12+7 (huomena poks)
 
  • Tykkää
Reactions: Mixed
Moikka!

Vieläkös tänne pääsisi mukaan kirjoittelemaan?
Olen seuraillut tätä ketjua alusta asti ja ajatus on ollut koko ajan liittyä tänne mutta en ole saanut aikaiseksi vasta kun nyt.
Laskettu aika mulla on jo 30.10. mutta jotenkin nämä marraskuisten ryhmäläisten jutut ovat tuntuneet enemmän siltä, mitä itselläkin on ollut menossa. Varhaisultran mukaan LA olisikin ollut marraskuun alussa, mutta np-ultran jälkeen palattiin taas tuohon paria päivää aiempaan. Henkisesti siis marraskuinen :)

Täällä siis neuvolassa jo pari kertaa käyty (+yksi "paniikkikerta" kun pyysin malttamattomana sydänäänien kuuntelua ennen ultraa) ja np-ultrassa, ensi viikolla taas neuvolaan :)
Maha on alkanut kasvaa ja äitiyshousut on olleet jo pari viikkoa käytössä. Huono ja etova olokin ollut poissa jo reilun viikon verran!

Tässä vielä minun tiedot (toivottavasti menee niinkuin nämä pitäisi ilmoittaa :))
Kubix la 30.10. 29v. ja ensimmäinen lapsi kyseessä
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Raskausarpia on edellisissä raskauksissa tullut kyllä. Ekassa tuli pahimmat kun navan yläpuolelta meni iho niin tiukalle, että tuntui kuin olisi aikeissa revetä. Niitä tulee jos tulee, en käy rasvailemaan. Suonikohjuja ei ole aiemmissa tullut, mut nyt oon "ilokseni" löytänyt jaloista jokusen pienen, ei kiva.

Neuvolat mulla oli eka 9+0, ultra 12+4 ja tänään toinen neuvola 15+2. Rakenneultra on 26.6. Ja sit taas seuraava neuvola on 7.7. Sit pitäisikin olla viikot 22+jotain, niin saan kelaa varten paperit. Musta neuvolassa on kiva käydä kun saa aina varmistuksen sille, että pienellä on kaikki hyvin.

(.) tänään oli tosiaan neuvola ja kaikki kunnossa. Ihana oli kuulla pikkuisen syke, 142 jumputti. :heart: Iloinen asia oli myös, että paino oli noussut vain 48g/viikko. Toivottavasti pysyy yhtä maltillisena! Muuten ei suurempia kuulu, arki on hektistä ja nyt nautitaan lämpimistä keleistä! :)

CL ja salamatkustaja 15+2
 
Huhuu, täällä vaihteeksi taas. :) Onnea kaikille ultrakuulumisista!

Olin tänään tokassa neuvolassa, ja avauduin pikkiriikkisestä juoksutahdista ja työstressistä vähän silleen oksentamalla kaiken ilman hengenvetoja ja päälle esikoisen korvatulehdus-ja allergiakierre ja niistä johtuvat huonot unet. Hoitaja kuunteli siinä, ja totesi sitten vaan että ei ainakaan varmaan ole ehtinyt paljon ajatella raskautta ja kyseli sitten kaikenlaista, mutta mulla on kumminkin kaikki asiat tosi hyvin, saman verran vaan lusikkoja keitoissa kuin ennenkin, mitä pitäis alkaa hiukan rajoittamaan..:) Se olï kultainen, oli varannut ajan lääkäriin mun puolestani koska en ollut itse muistanut, ja oli muistanut samantapaisen vuodatuksen viime kerralta..

Olin myös laihtunut kilon sitten viime näkemän, ei hyvä :/ Nyt pitää muistaa syödä, kun alkaa taas maistumaan pikkuhiljaa normaalimmin. Sykkeet oli kuitenkin hyvät, oma verenpaine jopa pyörryttävän matala ja muutkin ok.

Äh nyt nukkumaan, ja faceen aion liittyä kunhan saan toimivan linkin :)
 
Onnea hienoista ultrakuulumisista!

Kubix tervetuloa! Kyllä tänne mahtuu! :)

Raskausarpia en kummemmin rupee rsvailee. Maha on jo kun joku seeprannahkalaukku ja se siitä kummemmaks enää voi tulla. Tosin kaverilla oli joku pieni näyte puteli niin sen rasvailin pois kyllä.
Ekasta muksusta lihosin ihan kauheesti mut en revenny. Kakkosesta lihosin maltillisesti-> kauheet arvet.

Mammavaatteita käytän jo myös.omat housut ei mahdu olleskaan.

Illalla kuuntelin taas murusta. Niin ihanasti se pikkusydän siellä taas jumputti.
Voi kun jo tuntis liikkeetkin kunnolla ja sais kantapäästä napattua kiinni :)
Oijoi..

Nasu ja muru 15+1
 
Moikka!

Tervetuloa Kubix! Ja onnea ihanista ultrakuulumisista, niitä on mukava kuulla. Mulla ihan tippa tuli linssiin kun Peikko kertoi vauvan ojennelleen käsiä ja jalkoja. Se on ihaninta ikinä, kun näkee vauvansa liikkuvan siellä masussa. Vissiin herkillä tunteet.. :'(

Itsellä ei ole oikein tullut kirjoiteltua, kun tuntuu ettei ole oikein mitään asiaa! :D pitää välillä kuunnella sydänääniä, kun ei ole yhtään raskaana oleva olo edes. Paitsi, et tuo pötsi on tossa edessä jo, mut se lähinnä näyttää siltä et olisin ottanut pari olutta liikaa. :D tai et se olis vain vararengas kun tuolla alavatsalla Sellainen pömppö.

Mulla on tullut outoja vaivoja. Ensinnäkin huimaa niin tuhosti, mut suurempi vaiva on alavatsakivut. Tuolla alavatsalla sivuilla tuntuu välillä sellaisia kipuja kuin joku tyyliin raatelis tai repis sitä. Se vetää ihan jalat alta ja henki salpautuu, kun sattuu niin paljon. Ei pääse moneen minuuttiin liikkeelle edes. Ja sit lisäksi tuolla kohdun suulla tuntuu semmoista kovaa pistävää kipua, joka myös lamaannuttaa. Silloin yleensä tulee myös kova paineen tunne peräpäähän. Edellisestä raskaudesta (10v sitten) paikat avautui ja pehmeni liian aikaisin niin mietin, et ei kait se sellaista voi olla. Silloin tosin se oli silleensä kivutonta. Onko muilla ollut vastaavaa? Mies oli jo soittamassa ambulanssia ja neuvolaan (viikonloppuna) ja vaikka mitä kun meni niin hätään niiden mun kipujen kanssa. Nyt se ei anna mitään tehdä. Ei edes mattojakaan kantaa ulos tuulettumaan! :D

No olihan mulla sittenkin jotain asiaa.. :D no nyt mä lähden nauttiin viimeisistä vapaista ennen töihin paluuta! Voi sisälläkin vähän touhuta kun on niin pilvinen sää.. :)

Mixed&Kunkku 15+5
 
Hei ja niin niistä raskausarvista, niitä voi oikeasti ennalta ehkäistä rasvaamalla ihoa. Hyvin kosteutettu ja kimmoisa iho ei repeile niin herkästi kuin kuiva iho. Itse ainakin joka suihkun jälkeen rasvaan kunnolla rasvalla vatsaa. Edellisestä en rasvannut ja silloin tuli vain napaan ja umpparin leikkausarpeen arven kun ne ei enää venynyt... Nyt on pakko rasvata, kun kymmenessä vuodessa iho on varmasti elastisuuttaan vähentänyt...
 
Heippa kaikille!
On ollu aika hektistä niin en oo ehtiny päivittelemään. Onnittelut hyvistä ultrakuulumisista. :) mulla oli tosiaan toinen neuvola tossa viime viikon torstaina, ei mitään erikoista juteltiin ja kuunneltiin vaavia. Verenpaineet oli hyvät ja painoakin tullut vaan 100g lisää eli nyt painonnousu 1,7kg viikolle 15+1 mennessä. Toivottavasti pysyisi maltillisena.

Rakenneultraan sain ajan vasta 22+0 mikä harmittaa kovin, koska en töissä haluaisi kertoa ennen sielä käyntiä ja tossa kohtaa masuhan voi jo näkyä aika selvästi. Mut koitan lohduttautua sillä et esikoinen kyseessä (ei vissiin ihan niin äkkiä näy?) ja oon tosi pitkä niin on kohdulla matkaa kasvaa ylöspäin ennekuin pitää valua eteenpäin :D

Ostin minäkin muuten raskausarpi rasvaa sen kunniaksi kun tuli 15+0 täyteen. Vaikka kohtu olikin terkkarin mukaan noussut vasta muutaman sentin häpyluun päälle niin parempi kai olla ajoissa... Ja kyllähän masua silti turvottaa ja tissit on jo kasvanut. Toi bebancare on ainakin mun mielestä ihan nopsaan imeytyvää ja mukavan tuoksuista. On vielä atooppinen ja siten herkkä iho ja ei aiheuta ees mitään kutinoita. Toivottavasti on riittoisaakin kun tosiaan kustantaa päälle 24e/pienehkö pullo :)

Oon muuten huomannut että nykysin oon tosi itkuherkkä, varsinkin onnellisia asioita tulee itkeskeltyä melkeen päivittäin... Onneks mies koittaa ymmärtää ja on ihanan kannustava (mikä on niin ihanaa et se saa mut itkemään...) ;)

Sonts4 15+6
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista ja tervetuloa uusille! :)

Raskausarvista Vielä en oo hankkinut mitään rasvaa/öljyä erityisesti niiden ehkäisyyn. Ehkä voisi vähitellen alkaa harkita. Vielä oikeastaan mitään masua ei ole, turvotusta kyllä :)

Mulla rakenneultra on 20+4, mutta se onkin sitten seuraava käynti. Eilen oli ensimmäinen lääkäri ja siellä kaikki hyvin :heart: Syke 158 ja iloisesti liikkuva kaveri siellä oli ultratessa. Oma verenpaine oli koholla ja sainkin tehtäväks alkaa mittailla sitä kotona ja nyt on kyllä kotioloissa ollut ihan normaali :) taidan olla siis neuvolajännittäjä. Painonnousua vajaat 2 kiloa tähän mennessä (14+4). Sellaista tänne!

Jonniss ja bebis 14+5
 
Onnea Hydra hyvistä ultrakuulumisista :)

Tervetuloa Kubix :)

Äääh oispa jo neuvola kun osalla ollu jo... Mulla vast ens pe ja sillon oltais viikoilla 16+1, aikas pitkä väli ku viimeks ollu neuvolassa viikolla 9 :D ,mut oliha täs välis nt-ultra...

Mullakin ollu jo pitemmän aikaa äippähousut, pitäis vaan jottain capreja ja jotain kesähousuja hommata ku on noi farkut vähä kuumat, ei vaan jaksais kaupoille lähtee :D Kukahan se oli bongaillu kaikkii hyvii normi kuminauhavyötäröllisii housui ja missä? :)

Niist vakuutuksista vielä , oliks siin joku takaraja millon sen saa?

Teps&vaavi 14+5
 
Ainiin sain eilen postissa doppleriin, vähän vaatii harjottelua et osaa käyttää ja löytää,eilen en ainakaan löytänyt, jos tänään parempi onni :)

Ja mulla on iltasin ihan hirveet turvotuksen,niin hirvee pallo et näyttää välil et ois yli puolen välin raskaana, mut aamul ei mitään :D
 
Teps: minä ostin Kappahlista kahdet kuminauhavyötäröiset housut, toiset on kevyet kesähousut ja toiset vähän myötäsempi malli jotain joustavaa materiaalia. Sokokselta ostin löysänmalliset tohon alle polven ulottuvat farkkuhousut, niissäki kuminauhahässäkät vyötärölla. Mutta siis ihan jokaikisessä naistenvaatekaupassa tuntu nyt olevan vähintäänkin sellasia porkkanamallisia kevyitä housuja, selkeesti joku muotijuttu nyt.
Ite ajattelin nyt selvitä ilman äippähousuja kesän yli, joustavampi vyötärö toivottavasti riittää :)

Ylihuomenna lääkärineuvola. Vähän jännittää mitä siellä oikeen tapahtuu, kukaan ei ainakaan täällä oo sitä paljastanu :)

wbä 15+0
 

Yhteistyössä