Marraskuun muruset *lokakuussa*<3

Kirppunen Sä maksat työnantajallesi enemmän ku mitä ne maksaa sulle palkkaa. Näinpä ollen Kela varmasti maksaa sun työnantajalle sinusta aiheutuvat "kokonaiskustannukset" ja työnantaja sit luonnollisesti sen peruspalkan mikä sulle kuuluukin.

MoonVaan Ihana toi makuupussi. :)

Omaan napaan ei yhtään mitään uutta. Kokoajan pissattaa ku pikku L on niin alhaalla. Mutta tuolla pohjalla se on kokoajan ollu... Lähtövalmiudessa hyvissä ajoin. :)

AaVee ja pikku L 32+1
 
Mulla on ilmaantunut uusi vaiva sitten eilisen. Eli kun istun kauan paikallaan ja lähden siitä sitten kävelemään niin mua vihloo oikein kunnolla johonkin hermoon tuossa oikeassa pakarassa. Eilen illallakin oli niin paha, ettei oikein normaalisti päässyt kävelemään. Jos meillä olisi kävelykeppi kotona ollut niin olisin sen käyttöön ottanut. Sitä kipua tuntui koko illan ja vasta yön aikana oli laantunut, että kun kävin vessassa kipu oli poissa. MUTTA tänään kun heitimme isännän ensin autolla töihin ja mä sitten vein meidän esikoisen omaan 4-vuotiaiden kerhoonsa niin heti pihalla tunsin, että nyt se kipu jo palasi. Eli se autossa istuminen laukaisi taas tuon kivun. Tänään täytyy sitten yrittää vältellä tuota istumista ja vaikka ennemmin maata sohvalla, ettei tuo tuosta vielä lisää kipeydy. Inhottava vaiva, eikä mulla sellaista ole koskaan aiemmissa raskauksissa ollut. Itse ensin epäilin iskiasta, mutta se ei varmaan rajoitu pelkästään tuonne alaselän/pakaran suuntaan vai? Itselläni kun ei iskiasta ole koskaan ollut niin en tiedä miltä se tuntuu. Kaikkea vaivaa tässäkin nyt joutuu loppuvaiheessa vielä kestämään...:kieh:

Onneksi viikot menee kuitenkin eteenpäin, vaikka ei tarpeeksi nopeasti omasta mielestäni. Mä olen kans NIIN valmis luopumaan tästä mahasta jo, eikä mulla kyllä sitä ikävä tule. Todellisuudessa mä en kuitenkaan halua, että tyttö vielä lähtisi tulemaan kun valmistelut on pahasti kesken ja tyttökin on perätilassa ja viikot vielä vähäiset. Mun taustalla mitään tuskin tapahtuu ennen sovittua sektioaikaa, joten turha edes jossitella asiaa. Mä jännäilen täällä teidän muiden tuntemuksia ja vauvojen lähtölaskentaa. Kiva, että voi mukana elää noissa teidän jännittävissä hetkissä kun itselläni se jää tällä kertaa kokematta.


Katja-75 ja PikkuNeiti rv 34 POKS!


*Muoks* Taas meni väärin viikot, joten nyt korjattu:whistle:
 
Viimeksi muokattu:
Moi!
Vauvan kiinnittymisestä olette puhuneet... Esikoiseni ei kiinnittynyt missään vaiheessa lähtökuoppiinsa, mutta silti syntyi täsmällisenä laskettuna päivänä.

Nyt on jotenkin semmoinen kutina, että tämä saattaisi syntyä hieman aikaisemminkin. Se onkin saanut pienen paniikin päälle, miten järjestää esikoisen hoito, jos lähtö tulee ykskaks yllättäen?
 
Tanya, kyllä sulla tosiaan nyt on lähtö aivan pian käsillä =) Mulla limatulpan irtoaminen on meinannut lähtöä vuorokauden sisään, mutta on tietysti kovin yksilöllistä. Tsemppiä!!!

Katja-75, mulla on tuota samaa, mutta vasemmassa pakarassa. Yöllä olin ihan tuskissani sen takia, mulla kun tuntuu särkevän koko ajan. Pahenee aina vaan hetkittäin. Eilen ei päästy perhekerhoonkaan mun takia. Lauantaista asti aamut olleet yhtä helvettiä ja oksentelua. Alkaa jo riittää...

Tuosta verokortista. Mä hain loppuvuodelle muutosverokortin ja veroprosentiksi tuli 5%. Se myös oli lähtenyt kotihoidontuen hoitolisästä, jota saadaan siis tuosta kuopuksesta nyt mun äitiyslomallakin. Nähtäväksi sitten jää ne mahdolliset mätkyt, mutta luulisi nyt tuolla netissäkin saavan oikeanlaisen verokortin, kun kaikki tiedot on varmasti oikein laitettu ja laskettu. Alkuvuoden olen siis saanut palkkaa. Ensi vuodeksi veroprosentti on sitten varmaan jotain ihan muuta.

Meillä on lastenhoito onneksi järjestetty synnytyksen käynnistyessä. Jos lähtö tulee yöllä, soitetaan miehen vanhemmista toinen paikalle. Asuvat lähimpänä meitä. Mun äiti sitten tulee aamulla päästämään töihin vahdin. Mun äiti on eläkkeellä jo. Päivällä viskataan lapset naapuriin, tai tuo pienin ainakin siksi aikaa, kunnes mun isä pääsee työpaikaltaan tänne. Koululaiset jo pärjää keskenäänkin päivällä, mutta halutessaan voivat mennä myös tuonne naapuriin. Poika varmaan ainakin menee, koska siellä on kaverikin =) Mulla nuo synnytykset on niin nopeita, että en tiedä voinko jäädä kotiin odottelemaan edes siksi aikaa, kun lapsenvahti on paikalla. Luultavasti lähden edeltä yksin taksilla/lanssilla ja mies tulee perässä.

Pitää varmaan kauppaan yrittää lähteä. Mitähän siitäkin tulee... :confused:

33+2
 
Onnea Rinjalle pienestä miehenalusta=) On se mahtavaa,että suomessa on kuitenkin niin hyvät ja osaavat hoitajat ja ennen kaikkea laitteet.

Tanyalla taitaa olla lähtö käsillä=)

Mullakin oli eilen neuvola ja kaikki oli hyvin. Mantelilla oli vaan niin mahdoton jumppa menossa,että piti sykettä kuunnella kahteen eri kertaan. Nyt on vakiintunut ainakin klo 10 jälkeinen jumppatuokio. Sitä osaa jo oikein odottaa=)

Mulla on vielä viikkoja h-hetkeen,mutta hyvä niin,koska muutto siintää ajatuksissa. Mitään en aio mantelille laittaa valmiiksi ennen kuin asumme uudessa paikassa. Eikä mulla ole mitään sellaista vaivaakaan mikä enteilisi aikasempaa synnytystä. Että ihan hyvillä mielin uskallan jättää vaateiden pesut ym hommat muutaman viikon päähän.

LilliM ja manteli 32+3
 
Ritu ja sw, kiitos. Sf-mitta oli tasan vko sitten 31cm, joten veikkaisin tuon eilisen kuvan mitan olevan jo sen 32cm.

limatulppa lähti mulla esikoisesta tasan rv38+0, mutta synnytys käynnistyi 40+0, joten mulla se ei merkannut nopeaa lähtöä. Tosin kaikki olemme erilaisia. Eihän meitin poitsu edes laskeutunut ja kiinnittynytkään vasta kuin synnytyspäivänä. Sama meno tuntuu jatkuvan nyt, masu ylhäällä ja kaveri pyörii masussa kuin väkkärä..

Miehelle mukaan pakkaan puhtaat boxerit ja sukat, sekä hammasharjan. Ja yhteiset karkit. Mun äiti kun asuu synnärin lähellä, niin mies tod.näk. yöpyy siellä ekan yön. Täältä kotosalta synnärille matkaa 100km.
Nälkä kun yllättää, niin saa käydä taas kanttiinissa tai hesessä, kuten viimeksi :) tai sit syödä mun jämiä. Hyvin meni viimeksi näillä järjestelyillä.

suhveli 35+1
 
Auttakaa.. Täällä on taas vaikea olla.. 40 minuuttia on kuukautismainen kipu jatkunut alavatsalla, ei auta kävely,istuminen, makaaminen.. olo on kuin teinivuosina kun kauheimmat kuukautiskivut alkoivat :| Yritin soittaa neuvolaan mutten saanut ketään kiinni joten otin tervetuloa synnyttämään lehtisen käteeni ja siellä lukikin että jos kohdussa on jatkuvaa kipua tai supistukset ei tunnu laukeavan ollenkaan, pitäisi lähteä sairaalaan. Mitä te muut sanotte asiaan? Jahka tuon miehen saan töistä kotiin ja perseen ylös tästä penkistä, otan luurin käteen ja soitan äitiyspolille.

Hetken helpotus tuli 15min kivun jälkeen, mutta se vain hieman lieveni minuutiksi kahdeksi, ja nyt taas tuntuu niinkuin olisi ne kk.kivut palanneet.

Liitoskivut jne on tuttuja ja tuntuvat ihan erilaisilta, joten pistän vaikka pääni pantiksi että ovat supistuksia. Harjoitussupistuksetkin ovat olleet helpompia ja lauenneet itsestään.

Lähinnä itsellä mietityttää tämä pitkäkestoinen kipu :confused: pari iltaa sitten kun tosissaan tuli niitä lyhyitä ja kivuliaita supistuksia ja nyt tämä.. huoh

35+2 (alunperin lasketun LA mukaan olisi jo melkein 37täynnä)
 
Viimeksi muokattu:
Heidi, mul oli tota samaa toissa yönä ja jatkui yli tunnin...
Ota särkylääkettä ja yritä rentouttaa kroppaa vaikka kuumalla suihkulla!
Mikäli jatkuu eikä tuu ns. taukoja ollenkaan niin ainakin sinuna soittaisin äippäpolille ja kysyisin.
Jokuhan täällä just kertoi (hyvä ku en ikinä muista kenenkään nimiä) et kaikki synnytykset alkaneet menkkajomotuksella jotka ns. supistuksia ja kunnon supparit tulleet vasta viimeisten senttien auetessa!
Ja siis supistuksethan tuntuu menkkajomotuksensa potenssiin miljoona =)

Tsemppiä vaan ja Ota ihan rauhallisesti :heart:
 
H3idi; Kannattaa tosiaan soittaa ä-polille. Itselläni oli ekassa raskaudessa juuri tuollainen kestosuppari joka ei lauennut millään ja pyysivät näytille. Antoivat jotakin lääkettä joka sitten laukaisi kivun. makasin siellä käyrillä muutaman tunnin kun seurasivat vauvan vointia.

Jos särkylääke ja lämmin suihku ei auta niin puhelu ä-polille.

Limatulpasta; mulla ekassa raskaudessa se lähti kerralla samana päivänä kuin synnytin esikoisen. Oli verinen limaklöntti.
kakkosesta irtosi palasina alkaen 35 viikosta ja poika syntyi 39+2 joten todella raskauskohtaista miten tuo irtoilee. Joku ei huomaa limatulppaa ollenkaan...
 
Ensinäkin kiitokset kaikille neuvoista ja tsempeistä, te ootte ihania :heart:

Limatulpan palaset ovat nyt ainakin toistaiseksi loppuneet, mutta paksuhkoa kirkasta vuotoa kyllä tulee, ja supistelee edelleen epäsäännöllisesti.
Poika vaan huolettaa mua tavallaan kun sehän on kokoajan ollut todella aktiivinen liikkuja, ja nyt liikkeet on vaisuhkoja jos vertaa aikoihin taaksepäin.. mutta ehkä silläkin on vaan ahdas/tukala olotila? Vastailee kuitenkin hennoilla hipaisuilla mun käsien kosketukseen :)

Ihanaa mies ilmoitti juuri että on loppuviikon poissa työmailta, ja tarvittaessa jää kotiin mun kaveriksi, muuten siis haaveilee menevänsä veneen ehostuspuuhiin mikäli mä en häntä koe tarvitsevan :)

Tanya & herra hukkapätkä 36+5
 
Viimeksi muokattu:
Helou mammat!
Täällä olisi vielä 11 työpäivää jäljellä. Papu on mahassa aktivoitunut oikein raivokkaaksi potkijaksi ja oli vielä toissa viikolla ultran mukaan puoliksi perätilassa, eli oikeammin poikittain. Sitä nyt sitten tutkaillaan viikolla 34 (18.10) ja synnytystapa arvioon sitten polille, jos tilanne ei oo muuttunut. En oo osannu tota stressata, koska neuvolassa sanoivat, että tässä vaiheessa vielä 90% kääntyvät kumminkin oikein.
Olen kyllä ollut onnekas siinä, että vaivoja on ollut hyvinkin vähän, yön jälkeen selkä on jumissa, ja ensi hetket aina aamuisin tuskaa, mutta kun käy koiran kanssa aamupissalla niin vetreytyy. Töissä nyt koulutan seuraajaa, joten helpommalla pääsen ja otan kyllä kaikki helpotukset vastaan ja menen sieltä missä aita on matalin ;)
Vaikka istumatyössä olen, niin onneksi ei ole käynyt rankaksi.

Tänne voisi kanssa päivittää 1 vuoden lisää iäksi ja muuttaa laskettua aikaa yhdellä päivällä taaksepäin, eli ikää 26.v. ja la. 28.11. Lisää vaakoja tähän pinoon :)

Onnea jo vauvautuneille ja tsemppiä ja jaksamista teille jotka aiotte lähiaikoina vauvautua :heart:

Ingu+ Papu 32+3
 
Kyllä mäkin sinuna Heidi soittelisin tuonne polille. Eka tietty kokeilisin 1 g panadolia, lämmintä suihkua, lämmintä jyväpussia, mutta jos ei auta niin sitten. Itsellä kyllä oli tuossa raskauden puolivälissä samantapaisia kipuja oksujen kera, enkä silloin lähtenyt minnekään näytllle. Lepäilin vaan ja päivän ajan, söin särkylääkettä ja kivut helpotti. Mahakivun lisäksi mulla sattu silloin alaselkää ja kivut oli sellaisia todella pahoja menkkakipuja. Aattelin silloin, että kuuluvat asiaan kun paikat venyy.

Mulla takana tänään neuvolakäynti. Alaverenpaine tipahtanut eilisestä jo alle 90. Nukuin kyllä viime yön huomattavasti paremmin, kuin neljä edellistä, joten johtuisiko nuo korkeat verenpaineet sitten ihan väsymyksestä.. Pissassa leukosyytit haalealla plussalla ja sain kuurin pissatulehdukseen, kun sellaisia oireita mulla vähän ollut. Muuten pissa oli puhdas. Turvotusta on, josta johtuen painokin taas noussut :( Hemppa oli nyt tippunut, ja oli 115 (ennen ollut noin 125). Verenpainetta nyt seuraillaan edelleen. Rehkimiskielto tuli kanssa noiden aukinaisten paikkojen vuoksi. 30 min rauhallisen kävelylenkin saa päivittäin tehdä. Sf-mitta 32 cm.

Tanyalle tsemppiä tulevaan! Taitaa lähtö olla aika lähellä.

Terese ja poitsu 35+1
 
Tanya Mulla on vauvat rauhoittuneet loppumetreillä huomattavasti, joutunut molemmista käymään polilla käyrällä 37 viikon jälkeen kun ollut niin hiljaisia p'äiviä ettei saanut edes levolla, taputtelulla, makealla tms. liikkeitä YHTÄÄN! Kuuluu kuulemma asiaan että vauvat hiljenevät kun lähtö lähellä.
 
Aletheia, mekään ei oltu eilen kerhossa. Tällä kertaa mun tai lasten vointi ei ollut syynä, mutta mun piti olla kotona kun isännöitsijä oli tulossa meille aamupäivästä käymään. Käynnin aihe oli sen verran tärkeä, että päätin jättää menemättä kerhoon, jotta oltaisiin kotona kun hän tulee. Olisi kyllä ollut kiva mennä, mutta jospa taas ensi viikolla päästäisiin. *kop, kop* koputtaa puuta. =)

MoonVaan, munkin mielestä aivan ihana makuupussi. On taatusti uniikki myös! =)

H3idi, mä en osaa sanoa tuohon muuta kuin, että komppaan muita. Mulla kun ei ole koskaan ollut yhtään kipeää supistusta ennen käynnistystä. Limatulppakin on tullut käynnistyksen seurauksena, joten mä en ole todellakaan mikään asiantuntija. Mä kyllä menisin äippäpolilla käymään näytillä niin saa ainakin mielenrauhaa jos ei muuta. Varmasti sieltä saat kaiken tarvittavan avun, että tilanne saadaan laukeamaan.

Synnytyssairaalaan mies tuskin ottaa mitään mukaan. Mulla on jo omassa sairaalakassissa kamera yms. Leikkaus ei kuitenkaan kauaa kestä, joten sen ajan ja sen pari tuntia mitä mulla heräämössä menee niin varmasti pärjää ilman eväitäkin. Sitten kun pääsen vauvan luokse niin päästän miehen kotiin syömään.

Mä olen kans aivan sekaisin näissä mun raskausviikoissa. Tänäänkin kirjoitin aiemmin, että rv 33+6, vaikka tänään on siis rv 34+0, eli kyllä se raskausajan dementia vaivaa täälläkin ja pahasti...:whistle:

Katja-75 ja PikkuNeiti rv 34+0 POKS!

 
Moonvaan ihana pussi=)
Ja H3idi kerrohan kuin siellä on kivun kanssa käynyt? Vai onko jo lähtö tullut?

(.) Kävine tk-lääkärillä koko ultrassa ja hyvältä vaikutti! Helpotti kuulla hänen arvionsa, ettei poika olisi erityisen iso, vaan ultran mittojen mukaan kasvaa ihan peruskäyrällä. Painoarvioksi sai 2600-2900 eli syntyessään ois kait sen 3400-3800 jos täysille viikoille menee. Lapsivettäkin oli vielä "lätäköitä" vaikka ei enää tietenkään mitään suuria määriä. Kovasti poika sieltä vispasi isille ja isolleveljelle terveisiä:heart: Itse en paljoa vauvaa nähnytkään kun piti ruutua pois päin minusta ja pojat seuraili siellä lääkärin olan takana...
Oikein päin poitsu oli, mutta ei ollutkaan enää niin kiinnittyneenä, sillä ainakin lääkäri sanoi että pää on tässä vähän sivussa? Eli oikein olen tuntenut kun hän punnaa päällä tuohon häpyluun vasempaan reunaan ja pyllyllä oikeaan kylkikaareen:D

Nyt vain pitäisi malttaa rauhassa odottaa sen kuukauden ajan tuota laskettua aikaa... Malttamattomuus alkaa olla kuitenkin jo aika suuri!!! Supisteluitakaan ei enää ole, tietenkään, kun jo aletaan olla "turvallisilla" viikoilla. Varmaan menee sitten yli...

Zaijuska ja Saappi 35+4
 
kestosupistus voi olla merkki vaarasta, että istukka on irtoamassa. on vaarallinen sekä vauvalle että äidille.se pitää ottaa todesta ja mennä sairaalaan.. synnytyssupistukset kestävät kerralla n 30s-minuutin ja väliaikoina on hyvä olla. siis kivuton olla.
 
Tanyalla taitaa olla pian jo nyytti sylissä=) eikä Nallukaan taida joutua enää kauaa odottelemaan. Ihanaa! Tsemppiä molemmille tulevaan!

Itsellä oli tänään ensimmäistä kertaa todella huono päivä töissä. Liitoskivut olivat niin hirveitä, etten meinannut lainkaan päästä kävelemään :|Aina kun lähti likkeelle, oli ekat askeleet tuskaa ja kävely yhtä vaappumista. Eilen illalla supistelikin ja samoin tänään töiden jälkeen on nyt kohtu tuntunut tosi kipeältä ja supistuksia tulee. Panadolia otin jo ja lepäilin sängyllä. Kahdesta edellisestä raskaudesta on ensimmäinen kipeä supistus tarkoittanut heti synnytyksen käynnistymistä ja nyt vähän jännittääkin, että miksi näitä suppareita nyt jo tulee. Toivottavasti rauhoittuvat kohta ja pysyvät muutaman viikon pois! Neuvolakin vasta maanantaina ja lääkärineuvolasta ei ole ollut vielä puhettakaan. Töissäkin pitäisi jaksaa tehdä vielä 8 vuoroa. Aika vähän, mutta TODELLA paljon, jos päivät menevät niin kuin tänään!

Tänään tuli 33 viikkoa täyteen, toivottavasti aika nyt lentää ja tulee äkkiä vielä muutama viikko lisää!

P.S Ihana makuupussi MoonVaan
 
Mulla oli tänään se synnytys tapa-arvio mut meidän vauva olikin kääntynyt perätilaan: / Joten lääkäri laittoi ensiviikolle uuden ajan ja jos ei ole itsestään kääntynyt niin yrittää kääntää. Jos ei käänny niin mun pitää päättää haluanko synnyttää alakautta (jos mahdollista) vai haluanko sektion.Ja mä en oikeen haluu kumpaakaan:| Ku alakautta ihan normaalistikkin jo pelottaa.Ja sektio haava tulehtu viimmeksi niin pahasti et ei ole hyvä vaihtoehto.

Ja en mä edes tiedä tuosta perätila synnytyksestä mitään...vaikka toisaalta mä olen hyvin vakuuttunut siitä et meidän vauva on ensiviikolla oikein päin...Mut jos ei olekkaan niin on paniikki valmis.

Ja sitte mua alkoi mietityttää noi mun verenpaineet.Ku neuvolasta pyydettiin niistä kysymään kun on alkanu nousta. Mut siellä neuvolassa mitataan (kun on eka n.150/100) niin useamman kerran ja makuulla et saadaan alempi arvo.Ja sen se sitten laittaa siihen korttiin...Lääkäri sitten ihmetteli et eihän niissä nyt mitään kun on vielä alle sen sadan? Mut onks toi ihan ok.Mittaa niitä makuulla niin et on alempi arvo? Vai onko se vaan niin et siitä noususta on haittaa jos proteiinit(vai mikä se on) plussalla ja muita oireita?

Vauvan koko arvio oli tänään n.2600g :heart: Ihan sopiva.

Mun piti vielä kommentoida johonkin... Mies ei ota varmaan mitään mukaan-puhelimen, tupakat.Hyvä jos itse uskaltautuu paikalle.Just tänään oli puhetta ja naureskelin sille et sen olis pitänyt kanssa pyytää pelkopolille oma aika kun toinen alkanut jännää.

Tanyalle tsemppiä d:)b Musta kuullostaa ihan siltä et te näätte seuraavana oman pikkuisen.

Sintsu ja öhkö 36+1
 
Kiitos kaikille vastauksista! Soitin äippäpolille ja 3h siellä vietettiin. Sydänäänet ja verikokeet ok, pissa puhdas ja verenpainekin ok. Hetken jo luulin että helpottaa kun siinä tunnin makasin piuhat vatsassa kiinni, mutta kun liikkeelle lähti odotusaulan puolelle, niin taas alkoi kovempi kipu. Sain isompaa panadolia ennen kotiin lähtöä, ja jos olo hankaloituu nyt illan tai yön aikana, niin soittaa tai mennä suoraan käymään. Sama homma jos aamulla edelleen jatkuu särkylääkkeistä huolimatta kipu niin mennä käymään. Meinasivat että kyse voi olla hieman isommista kohdunvenymiskivuista, mutta seurataan tilannetta.

Kieltämättä synnytyssalin puolen kätilö puhelimessa vaikutti aika tietämättömältä.. ensimmäinen vastaus oli jaa-a, empä tiedä. ja ainoa vastaus mitä osasi sanoa oli että: "onhan sulla jo viikkoja että sähän voit alkaa jo synnyttämään.. " haa, no kiitos vaan kannustuksesta.. ONNEKSI paikanpäällä oli ihan eri henkilö tutkimassa, ei jäänyt kaivelemaan mikään.
 
Hyvä, että H3idi kävit näytillä. Takaisin vaan, jos ei ala helpottamaan! :hug:

Omaa napaa. Kävin tänään siellä pelkopolilla ja olin jo ihan asennoitunut siihen, että tapaan käynnin aikana vain kätilön, jonka kanssa sitten jutellaan tunteista. Mulla kun on tulossa se synnytystapa-arviokin sit myöhemmin.. Mut kätilö kutsuikin mut vaan sisään ja juttelinkin sitten koko sen ajan lääkärin kanssa. Tuli sitä purskahdettua itkuunkin siinä lekurin edessä ja mä välttelen tällaisia noloja tilanteita ihan viimiseen asti.. :p Vauvaa kurkattiin ultralla (viimeksi olenkin hänet nähnyt rakenneultrassa) ja siellä kaikki hienosti kunnossa. Sain lopulta varmuuden myös tuosta vauvan asennosta ja rt se vaikuttaisi ainakin nyt olevan, niinkuin vähän arvelinkin =) Toivottavasti pysyisi loppuun saakka kanssa näin päin. Pää oli jo aika alhaalla, kohdunkaulaa vielä hyvin jäljellä ja kohdunsuu kiinni. Painoarvio oli 1800-1900g eli la:n tienoilla olisi 3600g:n luokkaa. Keskikäyrillä kasvaa ja viikkoja vastaa. Vaikutti samanlaiselta mitoiltaan kuin esikoinenkin oli, eli pitkä ja hoikahko poika olisi tästäkin tulossa :heart: Istukka oli hyvässä paikassa ja pää jo ohittanut sen reunan, joten samaa vaaraa ei mulla pitäis olla sen suhteen tässä synnytyksessä kuin esikoisen kohdalla oli. Joten ainakin tässä vaiheessa kaikki vaikuttaa hyvältä alatiesynnytystä ajatellen, jes! Rv 37+2 mulla on sitten se varsinainen synnytystapa-arvio, toivotaan että sieltä sais yhtä hyviä uutisia =) Kahden viikon päästä käyn vielä juttelemassa kätilön kanssa lisää fiiliksistä ja kirjataan ns. synnytyssuunnitelma/toiveet ylös. Nyt kun ei sitä tehtykään, niinkuin luulin. Että sellaista tänne :)

vaimo ja vaavi 32+2
 
Jopas on ollutkin hiljaista.. Itse oon ainakin ollut pari päivää flunssassa, ja vieläkin pitää tauti vähän otteessaan, muoto vaan muuttuu koko ajan. Vaan töihin oli palattava, blaah. Huomenna onneks taas vapaapäivä! Ja sitten mennään hakemaan meidän vaunut kotiin <3

Eipä täällä sen kummempia, paitsi että 33+0 POKS! :)
 

Yhteistyössä