MARRASKUUN MURUSET 2010

Eka neuvola aikaistui päivällä, eli menen ensi viikon torstaina jolloin on viikkoja 8+.

Makea on alkanut ällöttämään, jogurteistakin moni on muka liian makeaa. Eilen nälissäni himoitsin Kotipizzaa, mutta en voinut kahta palaa enempää syödä kun alkoi tökkimään. yleensä syön 3 palaa.. Nyt taas väsyttää, jiohtunee siit että oon taas töissä eikä voi päivällä huilia.

Ella ja Kirppu 7+ (aika hurjaa jo 3,5 viikkoa plussaamisesta).
 
Tervetuloa A-H ja Jadelia!! :heart:

Laitoin sut A-H tuohon 23.11 kohtaan kun et ollut laittanut LA ollenkaan muutetaan se sit :)
Jadelia laitoin sut tuohon 1.11 kohtaan jos sopii :)

Täällä tänä aamuna kurkussa aikamoinen pala!hyvä ettei tarvitse mennä halailemaan pönttöä...jos koiran kanssa lenkki hieman raitistais oloa..

RP 7+1
 
Onnea uusille plussaajille, on tämä ihanaa ja niin mahtavaa!!!Taidan itsekkin käydä täällä vähän päivittämässä :). Aluksi tuntui etteikö sitä mitään oireita tule, sitä kun on luullut että kun saa ne viivat testiin niin sit alkaa kaikki vaivat. No eipä siinä nyt niin kauaa mennytkään, juuri kun vk 5 alkoi niin alkoi aamupäivästä alkava öklötys pöklötys ja pari päivää on päätäkin särkenyt. Pissalla taidan käydä puolet enemmän kun ennen. Mahaa pistää aina ajoittain.Vielä olis 1½viikkoa varhaisultraan niin näkis mahdollisesti jotain. Viikkoja sit vasta 6+6 tai just 7vk. Näkyyköhän mitä silloin? Tietääkö kukaan? Joku mainitsikin että viilit ja mehu menee hyvin, niin täälläkin. Aamupäivästä ei oikein mikään ja illasta nälkä sit tulee. Flunssa taitaa tehdä tuloaan, liittyyneenkö päänsärky siihen?! Kurkku kipeä.. Onkohan viisasta jos ottaa Panadolia näin varhaissa vaiheessa raskautta? Mikäli kuumetta sattuu nousemaan tai päänsärky yltyä?

Selma ja Klöntti 5+4 :heart:
 
hammaslääkäri takana ja yks paikattava löytyi eli huh =) Ei tulekaan niin suurta laskua sieltä...mutta olin niin tyytyväinen, kun nyt ekaa kertaa kokeilin yksityistä hammaslääkäriä niin menen kyllä uudestaan :flower: Tosi ystävällistä palvelua ja tarkastus oli ihan eri tavalla tehty, kun aiemmin =)

Mulla toi alavatsa on aivan järjetön iltaisin...moni vois luulla, että olis pidemmällä :LOL: kyllä se tietty päivisinkin turvottaa, mutta ei niin paljon kun juuri iltaisin.

neuvola olisi sitten 3 viikon päästä ja silloin olis työharjotteluakin enää alle puolet jäljellä B)

Riikka & öttiäisvauva 5+3 :heart:
 
Selma, kyllä sulla silloin pitäisi syke näkyä, ellei sitten ole viikkoja vähemmän =)
Mä odottelen jo ensi viikon neuvolaa kovasti, no eihän siellä mitään ihmeellistä ole, eikä ne tuskin yritäkään sydänääniä kuunnella, liian aikaistahan se olisikin :D
Mutta silti odotan sitä, onhan se eka käynti tässä raskaudessa..
Milläs viikoilla se np-ultra tehtiinkään, en mä muista enää vaikka edellisestä np-ultrasta ei niin kovin pitkä aika ole ;)


BV ja Chilli 7+0
 
Huamenta...

Bad Virgin Eikös se np ole n. 10-12 viikoilla...!? Mulla oli ainakin viimeks 10+6 ellen ihan väärin muista...:D Viime vuonna just ennen äitienpäivää mulla se oli, ja taitaapa olla tänä vuonna sama homma :LOL:

Onkos täällä muuten muita jolla ei ole mitään raskausoireita!? Mä en siis tosiaan tietäs olevani raskaana, ellei testi niin olis kertonut....ja sehän tietenkin pistää huolestuttaan :D
 
Täälläkään ei minkäänlaisia oireita. Joten niitä on kovasti koitettu kehitellä. ;) Milloin vesi maistuu metalliselta ja gerbiilien purut "purulta". :D Eivät siis yleensä tähän nenuun tuoksu miltään..

Minua alkoi tuo alkuraskauden ultra epäilyttää tuossa vk-loppuna. Ei meillä näin opiskelijoina kyllä olis laittaa siihen sitä 150 euroa(vähintään), kun kaikkeahan voi sen jälkeenkin tapahtua vielä ja näin. Omalla äipälläkin kesken meni 10+ jotain...
Mutta mitä luulette tällaisesta: Löysin yksityislääkärin, joka ultraa täällä Lappeenrannassa 40e:lla, vatsan päältä tosin. Näkyykö ultrassa mitään, kun oviksesta arviolta viikkoja tuolloin 6-7 täyttä takana? Milloin teillä on vatsan päältä tehtynä näkynyt? En nyt tietenkään oleta, että mitään vielä tuolloin kuuluisi. Minulle riittäisi tieto siitä, että siellä todellakin joku on tyhjän pussin sijasta...
 
Huomasin tuossa että mulle auttaa aamupahoinvointiin pala salmiakkia :)heti helpotti :)nam!täällä myös on hieman kurkku karhea ja paleltaa nenäkin aamuisin tukossa... :snotty: tähän aikaan maanantaina kuulen tuomion :D voi nyt alkoi jänskättämään :)

RP 7+1
 
Avelia luulis vatsan päältäkin jotain näkyvän. Ainakin jos oot suht hoikka.

Kertokaa mulle nyt siitä np/nt-ultrasta. :) Mitäs siellä sitten jo näkyy? Ajatella, että ehkä jo kolmen viikon päästä pääsee siihen!! :p

Ja taas tuli uusia. Tervetuloa! :flower:
 
Tervetuloa ja onnittelut uusille, täällä onkin jo paljon porukkaa.

Oireista ja oireettomuudesta: mulla ei pahemmin mitään ole.. rinnat ehkä hieman aristaa, voi kyllä johtua siitäkin, kun niitä olen painellut.. B) Kurkkua kuivaa melkein jatkuvasti ja vatsa on aivan sekaisin eli melkein heti ruoan jälkeen saa veskiin mennä tyhjennykselle, onkos jollain muulla samanlaista "vaivaa"?

Mulla varhaisultra on viikon päästä ja se maksaa 70e, aika paljon eroja tuntuu hinnoissa olevan..

Jiinas ja pikku2 6vk poksahti käyntiin, jee.
 
Avelia kyllä uskon, että näkyy vaikka et mikään hoikka olisikaan, tosin sehän on yksilöllistä. Itselläni näkyi edellisessä raskaudessa viikolla 7+3 mahan päältä sykekin ja tuota rasvakerrosta tuossa kyllä on ihan omiksi tarpeiksi :LOL:
 
moimoi!

Uusille tervetuloa ja onnittelut plussista! :flower:

Oireettomuus
, se vallitsee täälläkin. Nyt on jopa mahan juilinnat ja vihlonnatkin kadonneet.. eikä tissitkään ole enää arat... ja huolettaa :( vaikka näin se taisi olla ensimmäisessäkin raskaudessa. En todellakaan nyt tietäisi olevani raskaana, jos ei menkat olisi jääneet pois. Tosin turvotusta mulla on, mutta sellasta nyt voi olla milloin mistäkin syystä.

Neuvolaan soitin maanantaina ja sain ajan ensi viikon perjantaille, silloin viikkoja 7+2. Varhaisultran tilaavat sitten sieltä viikoille 8-10 ja samoin np-ultra tilataan silloin.

Olitte aikaisemmin jo jutelleet tuosta keskenmenon pelosta... ja täytyy sanoa, että pelkään sitä tosi paljon. Ja moni km kokenut sanoi, että tiesi jo alusta asti, ettei kaikki ollut hyvin ja musta tuntuu nyt siltä. Niin pahentaa vielä pelkoa, että enteileekö nämä mun tunteet surullista loppua. Lisäksi, kun tässä meidän pinossakaan ei onneksi ole paljon huonojen uutisten saaneita ja esikoisen aikaisessa pinossa niitä tuntui olevan paljon, niin on olo, että todennäköisyys on nyt minun puolellani. Täytyisi vaan osata nauttia, mutta...

Noh, päivä kerrallaan puksutellaan etiäpäin...

Pahoittelen negatiivissävytteistä viestiäni.

suhveli ja pääpä 6+0
 
Eli täältäpä ilmottautuu mukaan taas yksi plussannut. LA olis 16.11, oon 29v. ja synnytyspaikka Jorvi.
Onhan tää aika jännää, vaik vielä ei oikein osaa edes uskoa todeksi kaikenlaisista oireista huolimatta. Eka neuvolakäynti on kuitenkin varattu ja sitä odotellessa =)
 
Hyppäisin mukaan varovaisesti mutta kuitenkin <3 Takana muutama keskenmeno joten syystäkin hieman pelottaa mutta toivotaan että tämä toukka pysyisi matkassa nyt loppuun asti. Eli laskettuaikani olisi luultavasti 10.11 ja synnytyspaikkana tays ja pikkukakkosta odotellaan :) Kaikille onnea tasapuolisesti odotuksiin <3
Myy & Toukka 6+0
 
tänään ollut töissä pientä huippauksen tunnetta ja menkkajomotuksia, ja eilen illalla kumma olo - päädyin unten maille jo ennen yhdeksää..
Ja edelleen vatvon sen varhaisultran kanssa, ei ehkä muuten mutta se joulukuinen keskenmeno kummittelee. Olisi ehkä kiva tietää hieman aikaisemmin jos kaikki ei ole tälläkään kertaa niinkuin pitää :/ Varsinkin kun tuli viimeksi opittua kantapään kautta, että keskenmeno ei todellakaan anna mitään sen kummempia fyysisiä oireita.
No täytynee jatkaa pähkäilyä, päivä kerrallaan, positiivisin mielin
;)
 
Mua on alkanu pelottaa kun tuolla lokakuisissa on saanu niin moni huonoja uutisia kun on päässy kunnallisen ultraan ettei olekkaan raskaana tms.

Aloin tajuta että meidän joukko on seuraava joka menee tuohon onko "kaikki hyvin ryöpytykseen"

inhottavaa tietää että aina joku tippuu verkonläpi ja osa pysyy mukana :ashamed:

 
miimi, mulle tuli tänään kanssa ajatus et mitäs jos kaikki ei olekaan ok :eek: :(
Oireet on kyllä vahvat, että tällä hetkellä olen ainakin, mutta eihän sitä huomisesta tiedä, onneksi mulla on pari lasta niin ei ehdi liikaa moisia murehtia =)
Ja jos jostain syystä menee kesken tai muuta, niin enhän mä sille sitten mitään voi :(

Mutta päivä kerrallaan yritetään kasvatella masujamme, eikös vain :heart:
 
Samaa itekkin täällä pohtinut kuin miimii, ku välillä käyn lueskelemassa tuota lokakuisten pinoa. Mutta ei se auta ku toivoa parasta kaikille meille!
Mulla huomenna yhdenlainen totuuden hetki ja tais olla useammalla muullakin ultra. Kunnon ultrapläjäys :heart:
Jotenkin luottavaisin ja hyvällä mielellä menen sinne toivon mukaan samoilla fiiliksillä saan tulla poiskin. Ultran hinnasta täällä en tiä, viimeksi kun kävin niin kelakorvauksen jälkee jäi hintaa 57e, voihan se olla nyt hiukan noussutkin, sen näkee huomenna. Mutta ultran kuiten tekee tosi pätevä lääkäri Aydin tekay. Oulussa ois myös yksityinen neuvola jossa kätilö/terkka tekis ultran mahan päältä kans edullisemmin.

Neuvolaankin soittelin ja huomenna joku "sijaisterkka" soittelee sitten tarkemmin ja sovitaan sitä käyntiä. Varmaa kuitenkin eka käynti menee tuonne huhtikuulle, ku silloin samalla sitten ultrataankin vissiin. Hiukan noin käytännöt muuttuneet sitten viime raskauden.

Hiukan jännittyneenä ja ehkä kuitenkin hivenen pelokkaanakin Minnäi ja Myry 7+4
 
moikka kaikki :flower: olen taustalla jokapäivä käynyt lukemassa teidän juttuja
ja seurannut myös tota lokakuisten pinoa:siellä on todellakin aivan LIIKAA huonoja uutisia :hug: ja nyt todella pelottaa millon se rumba alkaa täällä :'( toivotaan että ME KAIKKI pysytään loppuun asti mukana :heart:
oma napa:mahaa juilii välillä todella kovasti ja tulee semmonen tunne että kesken menee :ashamed: mutta vielä on ainakin kyydissä pysyny ilman mitään veristä vuotoa =)
öklö olo on 24h.....ja nukuttaa aivan possuna :LOL:
minulla ennestään 3t ja 2p nyt ois tyttöolo...naamakukkii siihen malliin että huh..huh...
neuvolaan en ole vielä soittanu kun oon niin epävarma pysyykö kyydissä pikkunen :snotty:
onnellista odotusta kaikille :flower: :heart:
 
Mun olo on aika järkky. Koko ajan etova olo lisääntyy, millon olo on pahimmillaan aamusta, milloin illalla. Ja vatsakin on hieman turvoksissa erityisesti illalla. Toi lauantaina alkanut minimaalinen beige (alussa ruskea) vuoto vaan pelottaa. Tällä hetkellä sitä ei varmaan muuten huomaiskaan, mutta kun mulla on vielä muutaman päivän ajan lugesteronit käytössä, niin kun lugea valuu ulos, niin huomaan, että se ei ole ihan puhtaanvalkoista. Rupeaa kovasti jäntskättämään huominen ultra. Mitä jos kaikki ei olekaan kunnossa ja mulla on vielä la reissuun lähtö:(
 
Sone
Miulla on selkäkipuja vähänväliä, varsinkin duunin jälkeen jos oon hieronu koko päivän, eli seissy! Vähän tulee väistämättä mieleen että toivottavasti ei ala veren vuoto, mutta pitäishän se tietää että yleensä seisomatyö rasittaa selkää ja nyt vielä enemmän kun alkaa hormonitoiminta muuttua. Kohtua on alkanu kans nippailee, eli hyvä merkki, kasvaa :)
 

Yhteistyössä