Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Aika epämiellyttävät kaksi päivää takana. Eilen tein illalla sellasen rauhallisen 50 min kävelylenkin toisen koiran kanssa ja tuskaa teki. Supisteli ja alapäätä vihloi. Viime yönä nukuin ehkä kaksi tuntia, kun poitsu piti sellaista jumppaa että. Selkää vihloi myös. Tänään ollut vielä huonompi päivä, vihloo tonne alakertaan niin vietävästi. Taitaa olla aikamoiset kasvut poitsulla menossa ja paikat venyy ja poksuu ja se tekee aikas inhottavaa. Sängystä ja sohvalta ylösnousut rupeavat olemaan myös aika taiteenlajeja. Oli taas aikamoista valitusta, sori siitä.

Terese ja poitsu 32+0
 
Olipas tullut paljon kirjoituksia! En muista enää kuka kysyi aiemmin jalkojen puutumisesta, mutta mulla on samanlaista vaivaa.Ihan yhtäkkiä kesken kävelyn saattaa jalat puutua. Olen ajatellut sen johtuvan siitä, että vauva painaa jonnekin nivusten hermoihin tms.Inhottavaa on kylläkin enkä aiemmista raskauksista muista moista vaivaa. Toinen ennen kokematon vaiva on tuo alapään vihlonta, josta myös muutamat oli kirjoitelleet. Välillä tuntuu kuin puukolla väännettäis jossain kohdunsuulla. En tiedä voiko se olla merkki jostain avautumisesta?Osaako joku sanoa?

Hirmuisen paljon olette moni jo laittaneet valmiiksi kaikkea! Kääk, mulle iskee paniikki! Olen ostanut 2 bodya, 1 housut ja sen nallehaalarin sekä 2 myssyä ja tumppuja. Muita vaatteita en ole ostanut enkä kartoittanut mitä löytyy ennestään, osan kun olen jo antanut pois, kun ajatus oli, että lapsiluku on täynnä. Mutta mieli muuttui ja kolmonen tulossa :)
Kelalta tulee äitiysavustusrahat torstaina ja sen jälkeen aion käydä ostamassa sen turvakaukalon.Muut pikkuhankinnat kuten tutit, pullot, vaipat yms. teen varmaan vasta äitiysloman alettua. Vielä pitäisi jaksaa töissä 4,5 viikkoa, saa nähdä miten käy.

Muakin alkoi pelottaa tuo streptokokki! Olen tosi pahoillani Tuttemui, että olet menettänyt vauvan tuon takia!

Huomenna mullakin tulee lopultakin täyteen 30 viikkoa:) Viikot kyllä tuntuu matelevan, niin kovasti odotan jo vauvan tuloa! Ajatella, että osa meistä saa vauvansa jo ensi kuussa !
 
Streptokokista vielä Onko sitä oikeutta vaatia, että näyte otetaan?

Täällä myös on kamalaa vihlontaa nivusissa. Välillä se on niin kamalaa, ettei kävely onnistu ja pienikin jalan liikahdus meinaa nostaa kyyneleet silmiin. Sitten joskus tuntuu kuin puukolla tökättäisiin alapäähän, ei kiva.. Toisealta oon tyytyväinen että jotain edistystä tapahtuu, vaikkakin joutuu sitten kärsimään. Tietää ainakin, että syntymä on aina vaan lähempänä!

Mulla on todella ristiriitaiset tunteet synnytyksen takia. Osittain sitä odottaa innolla, että saisi pikkuisen jo syliin. Kuitenkin pelottaa ihan kamalasti kaikki mitä synnytykseen ikinä voi liittyä. Eniten pelottaa vauvan mahdollisesti suuri koko, repeämät, ponnistusvaihe ja se että voiko vauva hyvin. Lisäksi pelottaa, että vauva joudutaan ottamaan ulos imukupin avulla.

Mitä kivunlievityksiä olette ajatelleet pyytää ja miksi? Esikoista kun odotan niin olisi kiva kuulla perusteluitakin, hyviä ja huonoja puolia siis.. Olen ajatellut epiduraalipuudutusta, mutta pelottaa jos se puuduttaa liiaksi ponnistusvaiheessakin..
 
Mua on vaan koko päivän ja illan sattunut mahaan, takapuoleen ja nivusiinkin :'(
En nyt sitten tiedä aiheuttiko se aamun kävelylenkki kaiken tämän, kun miehen mielestä mun maha ois jotenkin räjähdysmäisesti kasvanut päivässä, ja musta itsestä tuntuu että mein poika on nyt päänsä kanssa niin alhaalla kuin olla vaan voi :confused: Ilmeisesti ihan normaalia, että laskeutuvat ihan alas yllättäen ja nopsasti?
Poika on mylvinyt mahassakin enempi kuin laki sallii tämän illan aikana, hyvä niin ettei tarvitse siitäkin murehtia :heart:
Nyt tää raihnainen vanha akka lähtee sänkyyn särkyjensä kanssa, ja toivoo huomisen olevan parempi päivä :)

Jaksamisia muillekin kolotuksista kärsiville (Crocus, Siilis, OP) <3

Tanya & herra hukkapätkä 33+5
 
Jaksuja muillekin suppareiden ja muiden kipujen kanssa painiville! Se on hyvä että täällä näistä voi ihan reilusti valittaa, meillä ainaki mies vois olla ihan kypsä muhun jos mää kaikki kipuilut sille ilmaisisin...tai luulen että enempi vois olla huolissaan...

Tanya: luulen että kävelylenkkisi on kaiken takana! Mää en todellakaan voi kuvitellakkaan että tekisin tuollasia lenkkejä! :whistle: Ja pyörän päälle mua ei sais kirveelläkään! Sellaset puikot ja puukot tuolla alakerrassa mua tökkii että istuminenki on todella tuskaista..mutta siis hattua nostan jos sitä jaksat ja pystyt tekemään..

Kivunlievityksiä en oo miettiny ollenkaan. Luomuna oon tähän mennessä kaikki muut synnyttäny paitsi tuon hätäsektiopojan. Jotenki mua enempi pelottaa se että missäs vaiheessa osaan sinne synnärille lähteä niin ettei toinen synny kans naama sinisenä ku äiti on piättäny koko automatkan..tai sitä että miten mää saan tuon rakkaani mukaan synnytykseen ku meillä ei asu ketään sukulaisia alle 2h päässä siis että lastenhoitajaa sais...
Synnytyspolttojen alettua olen ite ainaki huomannu että paras kivunlievitys on mulla ollu liikkuminen ja lämpö (esim suihku) ja tietty mun oma rakas! se hetki autossa synnärille istua paikallaan on ollu yhtä h***tiä! ja noooh se ponnistaminen...mutta niin kait sen täytyy ollakin...ei kait tuolta alakautta kukaan tuu "noin vaan"

Pitäs varmaan nukkumaan lähteä...rakas on reissunpäällä ja oon ootellu tässä sen soittoa...
 
Heräsin 5.40, kun mies heräsi töihin. Vessassa käynnin jälkeen pyörin yli tunnin sängyssä saamatta unen päästä kiinni. Nyt olen täällä silmät ristissä, mutta uni ei vaan tule! |O Olen muutenkin ollut niin väsynyt, että mahtaakohan hemoglobiini olla taas laskenut raudan lopettamisen jälkeen..

Nallu ja Hattivatti 34+4
 
Huomenta!

Täällä esikoinen heräsi yskimään 5.20 ja pyysi yskänlääkettä ja mehua. En saanut itse enää unta ja mies kun heräsi 6.45 niin saman tien esikoinenkin ponkaisi huoneestaan ja hetken päästä pikkuveikkakin. Yleensä nukkuvat n. 7.30-8. Mulla olisi labrareissu edessä, isomman vien tarhaan, mutta pienempi on otettava mukaan, rasittaa jo valmiiksi se jonotus. Mä joudun maksakokeisiin kun pari viikkoa sitten alkoi pakaroista ihottuma, helkkarin kutiseva ja nyt on koko kaulan ja rintakehän alue täynnä samaa syyhyä. Tulee mieleen lapsuuden järvi-ihottuma.

Muutama pvä sitten vauva oli kääntynyt raivotarjontaan ja potki ylämahalle, sitten heräsin yöllä närästykseen ja samaan aikaan huomasin vauvan valtavan mönkimisen ja mulla meni maha sekaisin. Oksensin ja p.ask.oin keskellä yötä ja kaikki johtui siitä, että vauva heitti häränpyllyä ja kääntyi takaisin istumaan...Toivottavasti tajuaisi nyt vielä kääntyä ja sitten jäädä raivotarjontaan.

En aio pakata vielä sairaalakassia, ei mulla edes ole kassia mihin pakata, siis sellaista jota en tarvitsisi ennen vauvaa. Tänään pääsen Naistenklinikalle katsomaan parhaan ystäväni esikoisvauvaa, ihanaa!!!

Nyt alan valmistautumaan labrareissulle...

Maija ja POKS 29+0 (kai)
 
Mulle voi päivittää iäksi 33... vanhuus tulloo ennemmin tai myöhemmin :D

Juu, vaivoja alkaa oleen kaikenlaisia ja olen nyt huomannut, että supistelee koko illan jos autoilen paljon eli meillä se tarkottaa 50km auton ratissa kun kaupungissa käväsee.. kai se hytkytys tekee pahaa masulle..
Tänään haluisin viedä kanervat jo isäni haudalle, mutta matkaa kertyy 100 kilsaa ja en ota riskiä nyt et oisin taas illan kipeenä :(

Vaunut on anoppilan vintiltä kotiutuneet, mutta uusi patja pitää siihen teettää anopin toimesta.
Lisäksi pitää hankkia patja tohon vanhaan äitiyspakkauslaatikkoon ku entinen patja ei oo tallessa ja pakkaustahan meille ei tullu tällä kertaa.

Oli tarkotus tulevana vkoloppuna hakea hoitopöytä ja vähän muutaki tutulta kotiin, mutta eilen päätin että ei vielä ens vkoloppuna ku pidetään lepopäivät ukon kanssa siinä. Isommat muksut menee isälleen ja viime vkoloppu oli vieras koko ajan jne. jne. niin nyt aika rauhoittua..

On mulla la iltana mauste-esittely kotona, mutta se ei juuri rasita vaan ihan kiva ku tulee ihmisiä käymään.

no joo sateista päivää ja nautitaan syksystä ennen pakkasia =)

piprane ema ja Lotta 31+5
 
Huomenta. Täälläkin tuli valvottua yöllä (mulla on melkein järestään joka yö tunnin parin valvominen vessareissun jälkeen), mutta ei se oikeestaan haitannu kun oli niin helpottunu olo. Käytiin nimittäin eilen vihdoinkin synnärillä, kun niitä supistuksia tuli taas koko eilinen päivä ja iltapäivällä kahen minuutin välein. Osa oli tosi ärhäköitä ja osa jo suorastaan kipeitä. Aamulla oltiin käyty neuvolassa, josta sain lääkärille ajan vasta tälle päivälle, mut en enää illalla kestäny sitä odotusta ja epävarmuutta.

Synnärillä todettiin et kaikki hyvin :heart: Kohdunsuu oli pehmenny, mutta kiinni ja kaulaa jäljellä jotain 4cm. Samalla otettiin sydän- ja supistuskäyrä, eikä niitä supistuksia tietenkään siihen tullu :headwall: Miisumi vielä ultrattiin ja siellä se nyrkkiä heilutti kovasti :heart: Painoarviokin oli vähän tuntunu tasaantuvan, se oli nyt 1683g, eikä kuulemma vaikuttanu enää niin jättiläiseltä ku viimeks. Kontrolliultra siirrettiin viikolle 34.

Huhhuh, oli kyl niin helpottavaa kuulla, että kaikki on hyvin eikä supisteluista tarvi välittää. Multa otettiin eilen kaikenmaailman tulehduskokeet, saa nähdä näkyykö niissä jotain, vai mistä ihmeestä noi supistelut oikein johtuu.

Neuvolan kuulumisia: Painoa oli tullu 663g/viikko (viimeksi 900g/viikko, eli kai herkuttomuus on sit kuitenkin vähän vaikuttanu), verenpaine 128/78, hemoglobiini 108, kohdunpohjan korkeus 31cm, eli edelleen yläkäyrän yläpuolella, syke 138-145 ja raivotarjonta (melkein kiinnittynyt). Saatiin kolmen viikon päähän neuvolaan uus aika ja samalla tunnin aika lastenneuvolan puolelle tutustumiskäynnille.

Mullakin on pientä vihlontaa ollu nyt parina päivänä.

Sairaalakassi on valittu ja sinne on pakattu jo huulirasva, liivinsuojuksia ja Lansinoh-voide :LOL:

pnda ja miisumi 30+2
 
Taas on yksi neuvolareissu takana ja terkkarina tänään sijainen, jolla olen kerran aiemminkin käynyt, aika ahdistava tapaus, sieltä vaan haluaa nopeasti pois :) Jännä juttu että tää terkka sai taas mun pissan plussalle, vaikka kaikkien muiden kohdalla on aina ollut puhdas. Taas pitää viedä näytteet labraan ihan varmuuden vuoksi.
Nyt on paino siinä missä ekalla käynnillä elikkä 67,5kg. Onneksi ei ole enää kuin maksimissaan 10 viikkoa h-hetkeen, niin ei ehkä tuota painoa ihan älyttömiä ehdi kertyä.
Hemppa vähän taas laskenut 112, se nyt seilaa tuon 112-118 välillä, mutta mulle tuo on ihan hyvä hemoglobiini.
Verenpaineet oli 110/65, edellisestä kerrasta hieman nousseet, mutta mikäs ihme tuo oli, kun ekaa kertaa ajoin yksin autolla, niin vähän oli jännitystä vielä :)
sf-mitta 28
vauvanj sykkeet oli +145 samoissa on pyörinyt nyt viimeiset kerrat ja tarjonta on rt, kuten on ollutkin jo pitempään.

2 viikon päästä olisi seuraavan kerran terveydenhoitajan vastaanotta ja sitten n. 4 viikon päästä pitäisi mennä sinne synnytystapa-arvioon, laittoi nyt lähetteen sinne.

Mulla on nyt vähän seesteisempi vaihe menossa, ei kauheasti kolota eikä vihlo, mutta olenkin yrittänyt ottaa varsin rauhallisesti, nyt mä taas pystyn jotain välillä tekemäänkin, pari viikkoa tossa oli sellaista, että mitään ei oikein voinut tehdä, kun heti alko ahdistaa. Nyt vaan flunssa yrittää iskeä päälle.

shihtzu + poitsu 31+6
 
Liirah Sama vika täällä. Rautaa vedetään joka päivä ja ei nouse sit millään. Oon nyt vetäny sitä kunnon appelsiinimehulasillisen kanssa. Katotaan jos se olis yhtään nostanu arvoa. Vinkkejä otan vastaan minäkin siis mielelläni.

Tanya Mä kyllä nostan kans hattua jos voit urheilla vielä noin paljon. Mä en voi kävellä ku sellasta hidasta vauhtia ku heti alkaa supistelemaan ja pyöräilykin tuntuu epämiellyttävältä. Toivottavasti vointi kuitenkin paranee.

Tonne FB:n puolelle jo avauduinkin asiasta joten laitetaan tänne kans. Kun kaikki v**uttaa. Siis kaikki. Jopa pienet asiat. Se miten mies jättää vaatteensa viikkaamatta, sängyt petaamatta jne jne... Onko muilla vastaavaa? Johtuu ihan varmaan vaan tästä väsymyksestä mut harmittaa ku pitää sit olla niin kiukkunen kotona... :(

Eilen illalla oli ihan tajuttomat iskias kivut ja sama jatkui yöllä. Ei sitä nukkuessa huomannu mut ku lähti vessaan tai oli muutoi jalkojensa päällä niin tuntu et itku tulee ku jalat meinas pettää totaalisesti alta. Aamulla onneksi sain venyteltyä ja käveltyä kipua pois sen verran, että pääsi koirat ulkoiluttamaan ja töihin.

AaVee ja pikku L 29+1
 
liirah aika vaikea kysymys ainaki mulle:) En tiedä yhtään mitä erikoista teen että tuo rauta pysyy koko ajan suhteellisen korkealla. Mutta mulla on normaalistikin "liian" korkea hemoglobiini, elikkä huotelee yleensä 160 paikkeilla. joskus ollut jopa 170. Ja nyt raskaus aikana olen syönyt paljon (siis todella paljon) kasviksia ja hedelmiä. Juon oma tekemää marja mehua päivittäin. Mutta kahdessa aikasemmassa raskaudessa hb ollut välistä tosi matala. Enkä kyllä osaa sanoa mitä silloin tein eri tavalla..
 
Tanya: luulen että kävelylenkkisi on kaiken takana! Mää en todellakaan voi kuvitellakkaan että tekisin tuollasia lenkkejä! :whistle: Ja pyörän päälle mua ei sais kirveelläkään!
Kyllä vaan oikeassa olit, kävelylenkistä se eilinen helvetillinen olotila johtui, koska nyt vointi tuntuu erinomaiselta :)
Pyöräileminen ei ole aiheuttanut mulle mitään kipuiluja, toissapäivänäkin poljin 20km ihan kevyesti, että sillä jatkan liikkumista aina kun mieli tekee :)


Nallu Lopetitko sä siis kokonaan raudan syönnin?
Mulle sanottiin neuvolassa hb:n ollessa 130, että älä lopeta kokonaan vaan ota joka toinen - kolmas päivä.

pnda Hienoa, että kaikki on kunnossa =)

shihtzu Onnittelut ajokortista :flower:

Täällä pk-seudulla on ihan tajuttoman masentava ilma, harmaata ja vettä sataa kuin esterin persauksista |O
Ajattelin mennä viettämään tämän päivän jumboon, ja ostaa kaikki loput pikkutarvikkeetkin vauvaa varten, kun ulkoilemisesta ei voi edes haaveilla. Miehelle just eilen sanoin, että eihän laskettuunaikaankaan ole kuin 6 viikkoa, mieskin tuumasi vaan että sehän on ihan ovella jo, ja näytti hieman jännittyneeltä :D

Tanya & herra hukkapätkä 33+5
 
AaVee Mulla on kanssa ihan karmea vitutus, suoraan sanottuna. Koko ajan ottaa päähän. Maanantaina satoi niin rankasti, etten voinut viedä poikaa puistoon, ja mä olin varma että nää seinät vielä kaatuu päälle, niin loputtoman pitkältä se päivä tuntui. Kaiken kukkuraksi mies oli unohtanut mun autonavaimet taskuunsa ja vienyt mennessään Saloon, joten kykittiin sitten koko päivä kotosalla pyörällä tehtyä kauppareissua lukuunottamatta. Mulla on jatkuvasti kuuma ja hiki, ja siihen päälle kun joutuu vielä vääntää joka jumalan asiasta tuon 2-vuotiaan kanssa ni tää nainen on oikeesti ihan valmista kauraa. Ja toi meitin 2 vee.. Kait sillä on taasen joku uhma pukkaamassa. Se on vuoronperään kamalan ihana ja ihan kamala :heart:
Verensokeritkin pomppasi ylös tuossa viikko takaperin, ja nyt on ankara ruokavalioparannus käynnissä. Tänään oli paastoarvot tosi hyvät, jihuu siitä! :) Aikaisemmin oon voinut syödä ihan samoja juustoja, levitteitä ja jogurtteja ku muukin perhe, mutta nyt vaihdoin omat vähärasvaisiin/rasvattomiin. Hedelmiä ja kasviksia syön ku mielipuoli, ja eilen löysin kaupasta jotain uskomattoman pahaa, mutta sitäkin kuitupitoisempaa: Muru-muroja. Kuitua yli 20%. Semmosilta vaaleilta pupunpapanoilta näyttää. Maku on ihan onneton, mutta profeel-jogurtin kanssa ihan siedettävää. Ja niitä kun vedin illalla ruisleivän sijasta niin tosiaan oli aamun paastoarvo kohdillaan.

Eilen kävin ostamassa noihin gessleinin rattaisiin vaunukopan, joten eipä täältä enää muuta puutu kuin Pikkuveli itse.

Nyt taas oli todella oma-napaista juttua! :D

Voikaahan hyvin!
 
Käväsin aamulla neuvolassa ja kyll tuli pahamieli :(

Mittasi sf mitan joka oli tiukalla mitalla 25cm, löysällä 26 cm. Ei kai siinä mitään, mutta viimeksi 28+ mitattu ja silloin oli 26cm. Sama mittaaja ja liikkeistä päätellen vauva samassa asennossa..
Seuraava aika vasta 30.9 eli rontti pari viikkoa aikaa. Jos silloin ei kasva ole tapahtunut niin ultraan. Mua pelottaa ihan kauheesti, eikä tää hormoniryöppkän auta asiaa :(

Iltapäivästä tapaan vielä lääkärin, mutta eihän täällä käpykylässä mitään ultria ole ja lekurikin on öö sanoisinko hieman kummallinen.

Pissassa oli porteiinia ja verenpaineet mule suht korkeet 127/75 normaalisti 103/70 luokkaa...

Anteeksi omanapaisuus.
 
Tanya Mulla terveydenhoitaja sanoi kun hemppa nousi 127, ettei tarvitse syödä ainakaan vähään aikaan ollenkaan. Tosin olo on ollu muutaman päivän jo niin väsyny, että pitäis kai omatoimisesti alottaa taas syömään rautaa, ainakin joka toinen päivä..

OP-81 Ehkä vauva on jo lähtenyt laskeutumaan pikku hiljaa? Sanoiko th mitään siitä kuinka alhaalla vauva on?

Mä soittelin äsken terveydenhoitajalle streptokokkinäytteen otosta. Täällä sitä ei tehdä, jollei ole jotain siihen viittaavaa vaivaa. Th kysyi multa että painaako se mun mieltä ja kun vastasin myöntävästi, niin hän käski ottaa asian puheeksi taysissa samalla kun mulle tehdään muut tutkimukset. Multa meinasi päästä itku puhelimessa, kun tämä uusi th oli niin ymmärtäväinen.
 
Älä huoli OP! Uskon, että kaikki hyvin! Tuo sf-mitta voi olla niin monesta jutusta kii. Omasta kokemuksesta kuitenkin tiedän, kuinka se voi huolettaa. :hug:

Muakin huolettaa hieman toi streptokokki. :/ Kiva, kun Nallu sait ymmärtäväisen vastaanoton!

Synnytys tosiaan pelottaa muakin ja just noi samat jutut lähinnä, mitä Nallu luetteli. Luulen, et haluun kaikki mahdolliset mömmöt, mitä tarjolla on. En uskalla edes ajatella luomuna menoa.

Tehdäänpä tosiaan listaa vielä myöhemmin sairaalaan mukaan otettavista jutuista! :)
 
Hei sanokaas pääseekö millään keinolla lukemaan viesti ketjua siitä kohdasta eteenpäin, mihin on viimeksi itse kirjoittanut??!!
Todella ärsyttävää etsiä joka kerta, että mihin on jäänyt..

Tuosta sairaalakassista hauska juttu. Olin esikoisen aikaan hyvissä ajoin ja "huolella" pakannut kassin, kunnes huomasin kun sairaalassa rupesin vaihtamaan omia vaatteita päälle, ettei mulla olekkaan omia alushousuja ja sukkia mukana ollenkaan :O
Kerkesin miehelle vielä soittaa, että ottaa mukaan kuin lähtee hakemaan. Tällä kertaa luulisi muistavan ottaa mukaan :D
Minä ainakin aion ottaa evästä ja juotavaa mukaan synnärille.. Mulle ei liiemmin sairaalan ruoat maistu. Olivat kertakaikkiaan niin hirveitä mörsseleitä, ettei tosikaan. Makaronilaatikkokin oli sellaista kuin sitä olisi pidetty viisi tuntia uunissa, väkisillähän sitä yritti jotain syödä, muttei mulla vaan tahdo mennä alas jos on pahaa, saattaakin sitten tulla ylös..

Huomenna poksuu 30+ (aika hurjaa!!!)

puhnalle29+6
 
Hb:sta sen verran,että vaikka mä olen tämmönen aneeminen tapaus,ollut aina,niin silti sain kuin sainkin hb:n nousemaan obsidaneilla. Alhaisimmillaan oli 101 mun hb. Mun vinkki on se,että ottaa yötä vasten sen tabun. Tuntui ainakin mulla toimivan=)

Sairaalakassia en ole ajatellutkaan vielä ja mitään en ole mantelia varten laittanut valmiiksi:confused: Loput tarvittavat jutut on kaupan hyllyllä ja joitain vetteitakin tarvii vielä hommata. No,toppahaalarin ja pipon ostin eilen=) Otin 62cm niin menee varmasti koko talven.

Monilla tuntuu olevan jos jonkinlaista vaivaa ja kremppaa ja mä olen täällä ihan ihmeissäni kun mulla ei ole mitään vaivaa,ei siis yhtään mitään pienintäkään:confused: Missä on närästykset ja liitoskivut?? Toki en niitä kaipaa kun tiedän millaisia ne on,mutta ihmettelen vaan. Harmittaa nyt kun voisin varmasti liikkuakin ihan normaalisti,lenkkeillä ym,mutta sitten tämä kipsi on esteenä:kieh: No,ensi viikon keskiviikkona on the päivä jolloin tästä kapistuksesta pääsee eroon:stick:

Voikaahan hyvin tästä harmaudesta huolimatta. Pian se on marraskuu jo!

LilliM ja manteli 29+3
 
Viimeksi muokattu:
puhnalle kun kirjaudut tänne ja avaat ketjun niin otsikon vieressä/alla on sellanen sininen pallo ja lukee et näytä ensimmäinen lukematon viesti. Paina siitä sinisestä pallosta niin pääset siihen viestiin mitä et oo vielä lukenu.
 
tervehdys!

sateisen harmaa päivä..

kävin neuvolas aamul: paino noussut kahdes viikos +200g ( yht. tullut 8,5kg )
rr: 123/88
pissa puhdas
sikiö edelleen rt:ssä
sf: sama kuin viimeksi 25cm mut kun sanoin et oli kaksi viikkoa sitten tuo sama niin sit väänsi mittanauhaa vinoon et sai mitaksi 26cm ( alakäyrällä mennään )
liikkeet:++
syke: 130
kävin mä neuvolan lähetteellä pyörähtämäs äitiyspolilla kun mainitsin noista supistuksista..th vähän huolestui niistä kun sanoin et tuntuu tulevan kovin herkästi ja ei ne nyt kivuttomiakaan ole kun selkeesti tuntee kiristelyn, ultras sit paikat oli kai?? kiinni vaik lääkäri sanoi kopeloidessa et sormi menee sisään, paikat edelleen pehmeet, sit ultral sai mitaksi 3cm ( oli lyhentynyt noin 0,5cm ) nyt pitää vain ottaa parin viikon ajan rauhallisemmin ja sit 34 viikon jälkeen ei estellä jos lähtee syntymään, kovin olivat siel huolettomia asian suhteen..
painoarvioksi sai 1,9kg ( pään mitta vastasi 35+ viikkoja, vartalon ympärys 31+ viikkoja ja reisi 32+ viikkoja ) ihmetteli hetken pään suurta mittaa mut sit tokasi et ei ainakaan mitään nestekertymiä ole joten kaiketi ok sitten. mulla nuo aiemmat ovat olleet pienipäisiä syntyessään, tytöl 33,5cm ja pojal 35cm joten hiukan hirvittää kuinka suuripäinen poika sielt on oikein tulossa :O
ja sain varmistuksen et poika siel masus köllii, itekin näin vehkeet ruudul :D

kurpitsa ja "A" rv32+1
 
Heippahei.
Täälä kaikki hyvin. Aamupäivä meni shoppaillessa ja sen tuntee kyllä selässä nyt. No, lindexiltä löysin talvipuvun vauvalle, tai fleecepussi nimellä tuo näköjään on mutta uskon että kylmemmilläkin keleillä menee. Ja kaukaloonkin saa hyvin sovitettua. Ostin koon 62 :) En muista linkittikö joku jo tämän mutta tän näkönen Fleecepussi Valkoinen € 24,95 | Lindex Shop Online | tuotenro:6363073
Eilen tilailin jalustan kaukaloon ja loppukuusta sitte kaukalon osto niin alkaa olemaan tavarat valmiina. Pikkusia vaatteita (50-56cm) on aivan liikaa mutta minkäs sille mahtaa ku ne on niitä kaikkein söpöimpiä :heart: No onneks oon kirpparilta ostanu melkeenpä jokaisen.
Ihanaa kun saa yöt kunnolla levättyä. Esikoinen nukkuu yöt 21.30-9.30 :eek: Eikä itekkään tarvi nousta edes vessaan yöllä niin olo on niiiin energinen! :D
Sairaalakassia en oo vielä miettinyt. Jotkut ihanat kotiinpaluuvaatteet voisin kahtoo vaaville valmiiks jo.. :)

ziziz ja asukki 30+4
 
Moi

Taas on pitkä aika vierähtänyt siitä kun viimeksi kävin täällä kirjoittelemassa.
Olen melkein joka päivä käynyt muiden kuulumiset lukemassa, mutta jotenkin uusi palsta ei houkuta kirjottamaan. Etenkin kun olen muutamaan kertaan onnistunut sössimään viestin lähettämisen ja kaikki teksti on kadonnut bittiavaruuteen.

Monilla muillakin tuntuu olevan kipuja ja ongelmia raskauden kanssa. Mä olen ollut 2,5 viikkoa sairaslomalla ja nyt on vielä vikat 2 viikkoa sairaslomaa ennen mammalomaa. Selkä vaivaa ja istuminen tekee tosi pahaa. Odotan jo ihan hirmusti synnytystä, jotta nämä mokomat selkäsäryt loppuisivat.

Voimia myös teille muille kipujen kanssa eläville!

Pikku-Katti 33+0
 
Tänään 33+6
Neuvola+Lääkäri --> Tyksiin ku sydän äänet huiteli 180-200 =(

Tosiaan aamusta neuvolaan, jossa kaikki perusjutut ok. hbkin (119) oli hyvä, vaik luulin laskeneen ku niin järkky väsy ollu.
No sitte oli varattu ylimääräinen lääkärikäynti, ku halusivat tarkistaa vauvan asennon ja raivotarjonnassahan pikkuinen oli, niinku pitikin =) Kohdunkaulaa jäljellä 4cm, pehmentynyt.
No sitte kuunneltiin sydänäänet.. vauva meuhkas ihan hulluna ja syke heittei 208-174 välillä kun normaalisti korkeimmillaan ollut +150. Lääkäri kirjoitti lähetteen äippäpolille!

No siellä pääsin aika pian käyrille 15min jossa sykkeet koko ajan tuota samaa luokkaa =(
Sit Lääkärille joka ultras tarkasti. Ei mitään poikkeavaa löytynyt. Mut syke edelleen korkealla...
Ainut mitä lääkäri keksi syyksi, voi olla oma flunssainen olotilani ja väsymys joten määräsi lepoa ja kontrollin viikon päähän ! Kävin verikokeissa, jossa ottivat pienen verenkuvan, kilpirauhasen ja tulehdusarvot. Tuloksista soitetaan kotiin, mikäli niissä jotain ihmeellistä.

Vauvan painoarvio 2200g ja hienosti kasvaa keskikäyrää !!

Mut kyllähän tuo säikäytti ... Mitä ihmettä se voi olla? Entä jos lääkäri ei nähnykää kaikkea ultrassa ja pienellä onkin oikeasti joku hätä? Raivostuttavaa...
Koko raskaus mennyt niin mallikkaasti ja nyt yhtäkkiä näin, mistä ei ite osannut aavistaa mitään =( No otin tuossa parin tunnin päikkärit ja esikoisen kans vietetää rauhaisa koti-ilta, vettäki sataa ni eipä tarvi ainakaa haravointihommiin haaveilla ;)

Moon ja pikkuinen 33+6
 
moonvaan: oltiinko kenties samaan aikaan tyksis tänään? mä olin siel joskus klo10-11:30 välis,tiiä vaik oltais törmätty..
olipas korkeet sykkeet pikkuisella mutta onneksi ei mitään poikkeavaa kuitenkaan löytynyt:hug:

ziziz: mä olen katsellut tuota muutamia kertoja ja tekis kovasti mieli käydä ostamas, mä ajattelin kokoa 56, olis ainakin pienempi tai lähinnä kapeempi kuin tuo prismasta ostamani cirafin fleecepussukka..
 

Yhteistyössä