Marraskuun muruset 2010 *syyskuu*

Viime yönä koin ihan järkyttävän pohkeen krampin. Niitä krampin alkuja on ollu monena yönä mut ovat menneet ohi ennen ku ovat kerenneet alkaakaan kun venytän jalkaa. Nyt aloin taas venyttämään niin paheni nollasta sataan nanosekunnissa. Samalla kamalan kipeä supistus. Kiemurtelin sängyssä ja melkein huusin. Mies raukka heräs sikiunesta siihen valitukseen ja oli ihan paniikissa. Minä kun en saanut suusta muutaku "ai sattuu sattuu" niin mies oli ihan seota siinä vieressä ku ei osannu auttaa. Sit sain sanottua, et kramppaa ja mies alkoi hieromaan pohjetta. Se sit helpotti hetken kuluttua. En nukkunu sen jälkeen enää kunnolla ku jäin tunnustelemaan tuleeko supistuksia enää (ei tullu) ja pohje oli ihan tulessa ja on vieläkin. Täytynee siis hakea sitä magnesiumia varuiksi kotiin.

LilliM Mä printtailin kirjoitukseni hoitojen ajan piinapäiviltä. Hoitoajalta en ku siinä olis tullu varmaan miljoona sivua kirjotusta. :LOL: Toi oli kyllä hyvä idea. Taidanki alkaa metsästämään meidän vanhoja pinoja jos vaikka sit laittais omat kirjoitukset ylös. :)

AaVee ja pikku L 28+2
 
Moikka,

AAVee: mulla oli samanlainen ja elämäni 1. suonenveto pohkeessa pari viikkoa sitten. Aina vähän huvitti jutut, että ihmisiä mm. hukkuu kun uidessa iskee suonenveto. Mulla vetää silloin tällöin jalkapohjasta ja se menee nopeasti ohi. En ollut tiennyt miltä tuntuu kun iso lihas menee kramppiin ja meinasin kuolla siihen!!! Herätin miehen ja se hieroi myös pitkään keskellä yötä silloin. Koko seuraavan päivän oli pohjelihas jumissa ja sitä piti venytellä koko päivän. Äidin ohjeita noudattaen join paljon kunnon vissyvettä, kuulemma ne suolat ja mineraalit auttavat.

Mulla on veto NIIIN pois, nyt ostin nestemäistä rautaa, ei tää olo voi muusta johtua kuin raudanpuutteesta. Vauvakin on tosi rauhallinen, varmaan sitäkin väsyttää.

Käynnistetyssä synnytyksessä ne supistukset oli pidempiä, rajumpia ja tuli tiheämmin ja silti mulla (olin ensisynnyttäjä) supistukset olivat tehottomampia avautumisen suhteen kuin spontaanisti alkaneessa synnytyksessä. Käynnistetyssä sain epiduraalin jo 5cm kun olin niin hajalla, mutta toisessa synnytyksessä olin 8-9cm asti ilman puudutteita ja vaikka haukuinkin sairaalan kidutuskammioksi niin pärjäsin paremmin koska supistukset tulivat tasaisesti aaltoillen ja ehdin kerätä voimia niiden välissä.

M+muksut
 
no niin reissusta palattu ja rahallisesti köyhempänä mut löysin molemmille lapsille jonathanin classic -haalarit, ihan kohtuu hintaset kun alennuksien jälkeen maksoivat 55e per haalari, en mä ainakaan raaski mitään satasen haalarei ostella..toki vauvallekkin tuli ostettuu muutamat bodyt ja housut lindexistä..

mulla ei oo suonta vetäny kun on ollut koko raskauden ajan himo sitruunan makuiseen kivennäisveteen, joten taitaa suolot olla kohillaan :D kivennäisvettä menee yks iso pullo päiväs ja voi armias jos on päässyt loppumaan niin hyvä ettei pukkaa vieroitusoireita päälle :LOL:

nyt kahville ja sit ottaan pienet päikkärit
 
Täällä on esikoinen haettu puistosta ja vielä olis edessä 2 tuntia kerhoilua! :) Ostin pojalle uuden Nalle Puh -eväsrasian ja Autot-mehupullon, ni josko ne eväätkin maistuis paremmin ku viimeksi. Tää puistoilu on ollut kyllä ihanaa sekä pojasta että äidistä: Nipalla riittä kavereita ja ulkoleikkejä, mä saan vapaavalintaisesti siivota, käydä kaupassa, koiran kanssa lenkillä tai ihan vaan juoda kahvia ja surffata netissä ;) TÄYDELLISTÄ! Ja 2 tuntia on just sopiva aika!

Mulla oli noita öisiä suonenvetoja esikoista odotellessa miltei joka yö, mutta opin heräämään niin varhaisessa vaiheessa että ne ei sitten loppuvaiheessa enää ehtineet kovin pahoiksi. Tässä raskaudessa ei ole ollut yhtään pahaa suonenvetoa, mutta melko usein herään siihen, että venyttelen ja suonenveto on just alkamaisillaan. Kun sitten äkkiä korjaan jalan asennon niin suonenveto jääkin sitten tulematta. Se on kyllä uskomattoman kivuliasta, ja jos oikeen kunnolla kramppaa niin mulla se jalka tuppaa jäämään semmoiseksi araksi pidemmäksi aikaa.

(.) Masukki monottaa kovasti läppäriä, kun istuskelen tässä löhötuolissa ja kirjoittelen :heart: Ihan ku erottaisin pienen kantapään!
 
Mulla oli suonenvetoja paljon öisin, kun kävin töissä vielä. Ilmeisesti runsas seisominen aiheutti ne vaivat, eikä mangnesium lisätkään auttaneet, nyt kun oon ollut reilun viikon kotosalla niin ne on hävinneet kokonaan :)
Mies rassukka on joutunut koko viikon painamaan pitkää päivää töissä, lähtee kuudelta ja pääsee just kotiin ysiltä nukkumaan : / Mä kävin tänään yksin tekemässä viikon kaupan ostokset, ja hieman pelotti lähteä kun tiesin että kantamista riittää, mutta hyvin se meni =)
Tsiisus että sattuikin eilisiltana kun poika yritti navasta ulos, tuntui että napa repeää :eek:
Ensimmäistä kertaa raskauden aikana mies tuli mun viereen sohvalle illalla tunnustelemaan masua, ja yritti epätoivoisesti saada poikaa hereille, joka oli juuri päättänyt käydä untenmaille :D :heart:
Nyt jos harkitsisi suihkuun lähtemistä, valmistaisi ruuan ja kävisi vielä kaupassa lankaostoksilla :)

Tanya & herra hukkapätkä 32+6
 
Täällä todella huonosti nukuttu yö takana! Menin nukkumaan vasta illalla kahdentoista aikaan ja heräsin jo viideltä ja siinä välissäkin piti kaks kertaa käydä vessassa! :( Sit kun mies lähti 8 töihin niin menin viel huilaamaan ja nousinki vast puol 12 ylös :D ja nyt olo on muuten tosi energinen, jos vaikka siivois tän kämpän kunnolla :) pitkästä aikaa sellanen tunne et jaksais tehdäkin jotain!!!

Eilen oli neuvola ja siellä ei mitään ihmeellistä, terkkari ei edelleenkään osannu sanoo mis asennos rimpula on! Enkä kyllä minäkään, hikka illalla kyl tuntu ihan ylhäällä :) kiva uutinen neuvolassa oli, että täällä järjestetään masukahvila joka alkaa 3 viikon päästä. Ekalla kerralla mukana ainakin on yks terkkari, perhetyöntekijä ja joku seurakunnasta.. tarkotus vissiin on sitä järjestää nyt muutaman kerran syksyn aikana ja sit keväällä jatkaa vauvojen kanssa! Mun mielestä ihan huippu juttu, jos vaik sais itelleki uusia tuttavuuksia sieltä kun samas elämäntilantees olevia kavereita ei oo ja muutkin kaverit on vähän niinku kaikonnu johonkin täs raskausaikana :(

Ja eilen käytiin vihdoinkin tilaamassa meille ne kärryt :) oon kyllä jo pitkään tienny et haluan emmaljungan duo edge sportit silver check kankaalla (http://www.lastentarvike.fi/images/Tuotekuvat/Large/00112-1016_lim_full.jpg) mut oon odottanu vaan miehen siunausta niille :D Olihan ne kalliit mut saatiin 90e hinnasta pois kun otettiin myös hoitolaukku! No toivottavasti saadaan tulevilta isovanhemmilta vähän avustusta niihin :)
Ja sit eilen käytiin mun äipän kanssa ostaas vauvan koriin kankaat ja nyt pitäs viedä ne kummitädille ommeltavaks et saatais tuo pikkusen nukkumapaikka kuntoon! Sitten ku koppa on valmis niin laitan kuvaa tännekin :)
Eilinen oli siis kaikinpuolin hyvä päivä :) Ja lisäks sain vielä mieheltä kukkia ja suklaata kun se tuli töistä kotiin, tuli vähän annatettua sille edellisiltana :LOL: joten kai se tunsi jotain huonoa omaa tuntoa ;)

Oli nyt vähän omaa napaa taas... nyt siivoilemaan vielä kun tätä energiaa riittää :D

hattis ja rimpula 31+5
 
Heippa!

Muutto ohi (tai onhan noita tavaroita vielä purkamatta :headwall: ) ja muutaman päivän nettipimennosta selvitty jotenkin järjissään.. :LOL: paljon oli tullut tekstiä, selasin ne aika pikasesti läpi.

harmittaa kun vieläkään ei kelasta ole mitään kuulunu.. no onhan täs nyt viel vähän aikaa.

kyllä täällä myös esikoisen odottajaa alkaa tuo lähestyvä synnytys yhä enemmän jännittää.. mitä isommaks vatsa kasvaa, sitä enemmän sitä alkaa miettiä et miten tuo pieni ihme saadaan ulos?? :LOL: no, yksikään vauva ei oo sisälle jääny.. :) heh, mut oikeesti nyt vasta alkaa hieman jännitystä puskemaan.

jaahas, jaksellaan vielä vähän!

saana & 30+6 (kai... :) )
 
Juups, kävin sit äippäpolilla käyrällä ja tarkistuksella. eilinen ilta oli niin kaamea ku supisteli 4h ajan ihan jatkuvasti ja säteili jo jalkoihin ja selkäänki..
Joka tapaukses kaikki ok, kohdunkaulaa 4,5cm edelleen kuten heinäkuussakin oli ja paikat kiinni. Supistelee siltiki, mut ei onneks aiheuta muutoksia alapäässä ainakaan vielä.

Leukkarit oli heikolla plussalla ja ketoaineet kans ja jälkimmäinen johtuu kai huonosta nesteytyksestä, joka taas voi aiheuttaa suppareita.. täytyy siis muistaa juoda.
Hb oli vihdoin noussu ja on jo 118 eli lupaavalta näyttää, paino taas tippunu 200g/vko eli lähtökuopissa taas sen asian suhteen.

Karsee kipu tossa ylävatsalla jatkuvasti, mutta kai jotain ruokahommaa, vaikka mulla lähinnä ruokahaluttomuutta tällä hetkellä... täytyy skarpata ku huomena taas alan sokrujaki mittailla niin on pakko syödä.

Nii ja nyt oli neiti päättäny kääntyä perätilaan tuolla ku viikkoja 9 jäljellä...muuten on rt:ssa viihtyny mainiosti. Kyllä mie epäilinki et kääntyi tossa yks päivä ku koko maha kävi niin ylhäällä ku nahka vaan antoi periks. Kontrolli polilla 2,5 vkon päästä jos ei supparit pahene ja taas nähdään mis mennään.
Vauva nyt 1880g eli aika soppelisti käyrillä kuitenki,vaikka oonki herkutellu :)

nyt ihan törkeesti vaan omaa napaa.

piprane ema ja Lotta 30+6 ja huomena taas poksuu..
 
Aavee - mulla on myös ollut yksi samanlainen ihan järkyttävä kramppi ja melkeen joka yö noita "alkuja".

Käytiin tänään neuvolassa kuuntelemassa sydänääniä ja sivulyönnit oli vähän vähentynyt :heart: Maanantaina niitä tuli noin joka kymmenennellä lyönnillä ja nyt saattoi olla 20 lyöntiäkin välissä. Jos tästä kuitenkin selvittäisiin vain säikähdyksellä! No täytyy odotella vielä sitä reilun viikon päästä olevaa kontrollia, mutta paremmalta näyttää ainakin tällä hetkellä :heart:
 
aavee Mulla on myös noita kamalia kramppeja ja varsinkin niitä alkuja. Ja voi että sitä tuskaa! Mulla auttaa yleensä se, että nousen seisomaan ja kävelen hetken. Tosin sen jälkeen on sit vaikea saada unta : /

sw Kuullostaa lupaavalta, että sivulyönnit on vähentynyt!

Kyllä huomaa, että raskaus alkaa olla jo todella pitkällä. Joka paikkaa kolottaa, asentoa ei meinaa löytyä ollenkaan.. Välillä tuntuu, ettei saa happea muuta kuin makaamalla vasemmalla kyljellä. On tää loppuraskaus tosin ihanaakin, vaikka vaivoja on.

Nallu ja Hattivatti 33+5
 
Pikaseen neuvola kuulumisia tänne kertoileen. Ei mitään erikoisia verenpaineissa eikä pissassa. Painoa on tullut se reilu kilo viikossa, jonka arvasinki... Liikkua ei oo oikein voinut ja ruokahalu on ollut erikoinen:popcorn: Mutta jospa sitä nyt taas skarppais!
Sf menee edelleen samoilla linjoilla, eli lähes samaa ku viikotki:whistle: Tarjonta oli pysynyt raivotarjonnassa ja tyyppi on sitten päättänyt jo kiinnittyä... Eipä siis ihme, että kävely alkaa oleen aikamoista ankan pyllerrystä! Samoin kyllä lisää tuota supistelua kun on pystyssä pitkään... Terkka mietti samoja, kuin itsekkin olen ajatellut, eli ei taida kovin yliaikaiseksi ainakaan tämä raskaus mennä! Tavote on viikot 38 ja sillä nyt mennään! Synnytystapa arvioon vielä laitto lähetteen, kun viimeksi oli hivenen ahdasta poitsun kanssa. Yleensähän siellä ei muut ku ensisynnyttäjät usein käy, mutta on ihan kiva tietää sit että varmasti mahtuu!!! Jos nyt siis sinne viikoille pääsis:p

SW: :hug: ja kaikille tsemppiä kaipaaville kans haleja!!! En nyt muista taaskaan nimimerkkejä: /
 
Täällä odotellaan vaan ajan kulumista...
Tuntuu päivät tosi pitkiltä.Voi kyllä johtua siitäkin kun meillä on koko ajan joku kipeenä niin ei pääse oikeen mihinkään kotoota.
Mullekkin on tullut raskausvaivoja.Selkä on kipee tiistaisen metsäreissun jäljiltä.Mut närästys on kadonnut toistaiseksi :) Et ei kai tässä mitään valittamista pitäisi olla. Nukuttuakin saan hyvin.

Mä sain tänään kutsun uudelleen diabeteshoitajalle.Keskiviikkona pitäis sinne mennä kun noi arvot on melkein aina yli.Ja siitäkin tuli ihan epäonnistunut olo:ashamed: Kun en edes osaa syödä oikein. Ja vielä kun mä tiedän et ne arvot olis ok jos mä söisin paljon salaattia joka ruualla aamupalasta iltapalaan.Mut en vaan voi ku silloin on koko ajan nälkä :(

Ja sitten olis torstaina aika pelkopolille.Ajattelin kyllä soittaa jos noi sais samalle päivälle.Ku ei ole kiva joka päivä tuonne keskustaan ajella.Ja mietin myös sitä jos ne on samana päivänä niin tuleekohan silloin vaan yksi lasku vai onkohan se melkein 30e molemmista jutteluista?

Sintsu ja öhkö 32+2
 
jaahas, se olis sitte vapaapäivät lusittu ja huomenna töihin :)

Tuli mieleen et puutuuko jollain jalat liikkuessa? Kun mulla puutuu, varsinkin tuo oikee jalka. Jos oon esim. istunu jossain hetken vaik ajanu autoo ja sit kun pitäs lähtee kävelemään niin muutaman askeleen jälkeen jalka tuntuu ihan puutuneelta tai sitte yhtäkkii kesken lenkin? osaako joku sanoa mistä vois johtuu, painaako joku hermo johonkin? piti eilen neuvolassa kysyä mut totaalisesti unohdin :(
 
Jep jep..

Äippäpolilla kävin siis reissun tänään rd-kontrollissa. Ei ole ainakaan sokerien heittelyt tätä vauvelia kasvattaneet - pikemminki tilanne on ihan päinvastoin, syystä taikka toisesta. Painoarvioksi sai "vain" 1700g ja viikkojahan mulla on jo lähes 33!! Vauva kasvaa juuri ja juuri alimman "normaalikäyrän" yläpuolella. Lapsiveden määräkin on normaalin alarajalla. Viime käynnillähän tilanne oli jo samankaltainen eli myös tuolloin meni alarajalle toi kasvu joten mittaajan erotkaan ei enää tätä tilannetta oikein selitä. :( Onko kellään tällaisesta tilanteesta kokemuksia eli että vauva kasvaa jostain syystä suht. hitaasti?? Alkaa väkisinkin miettiä kaikenlaista, vaikkei lääkäri sinänsä tuntunut tilanteesta niin huolissaan olevankaan - ainakaan vielä kun vauva kuitenkin oli kasvanut edelliskerrasta (vaikkakin ilmeisesti vain hurjat 200g). Pään ja reisiluun mitat vastaa kutakuinkin viikkoja mut painoarvioon eniten vaikuttava mahanympärys on pienempi.

Jostain netistä luin, että mm. äidin stressi vaikuttais vauvan kasvuun ja tässä raskaudessa stressiä ainakin on riittänyt monestakin syystä - mm. vauvan voinnin stressaaminen raskauden puolivälissä ja nyt ja sit vielä tämä rakennusprojekti ja anoppilassa asuminen kaiken päälle.. No, minkäs teen kun en osaa stressaamattakaan olla! Lisäksi tässä tietty koko ajan vertaa tilannetta esikoisen kasvuun samoilla viikoilla, vaikka ei tietty kannattais - yksilölliset erothan voi olla suuriakin. Esikoinen kuitenki kasvoi hiukan normaalikäyrän yläpuolella ja oli syntyessään n. 3,5kg.

No, jos jotain positiivista väkisin tästä yrittää hakea niin ainakin luulis olevan helpompi pungertaa tyyliin 2,5 kg ulos kuin yli 3,5 kiloinen.. No, kunhan ees tuon 2,5kg painais syntyessään niin ois mun mielestä ok.. Vaikka eihän tuokaan taida aina ihan "käsi kädessä" mennä.

Veikkauslistaan vois vaihtaa tän vauvelin syntymäpainoarvaukseksi vaikka 2650g.

Sori tällainen omanapainen sepustus tällä kertaa :(

Pirtsi ja pikkuinen..
 
Pirtsi Mä luulen et mulla on edellisessä raskaudessa sokerit heitelleet miten sattuu = siis söin melkein vaan suklaata iltapalaksi ja välipalaksi. Vauvalla oli sokereiden kanssa vaikeat ongelmat joiden luulen olleen epäterveellisestä ruokavaliostani (korkeista sokeriarvoista). Mut siis vauva syntyi päivää ennen laskettua aikaa ja oli 3300g.Oli pienempi kuin veljensä. Eli ei ne varmaan aina kasva sokereista huolimatta. Ja kai se on kuitenkin ihan ok jos kokoa (pituus) on muuten tullut viikkoihin nähden vaikka paino ei ole noussut kuin vähän. Kerkeehän sitä vielä pulskistua :)
 
Älä huolestu liikaa, Pirtsi :hug: Niin kauan kuin pysyt käyrillä, vaikka sitten alimmalla, niin olet vielä normaalipoikkeaman sisällä. Jos lääkärit olisi havainneet jotain erityisen huolestuttavaa, niin sua ei varmastikaan olisi jätetty epätietoisuuteen. Jos raskaus jatkuu sulla viikolle 40, vauva voi hyvinkin painaa yli 3 kiloa, eli on ihan normaalin kokoinen. Ja jos taas syntyy alle 3-kiloisena, niin on kuitenkin sen kokoinen että varmasti pärjää hienosti. Mä uskon, että tuo pienikokoisuus on tässä tapauksessa, kun pysyt vielä käyrillä, paljon parempi vaihtoehto kuin sokerivauva.
 
pirtsi: ymmärrettävästi olet huolissasi :hug: mulla on edellinen vauva syntynyt ns. symmetrisesti sga:na painaen rv38+4 2465g ja oli 46cm pitkä, painoarvio oli tuolloin rv33-34 kanssa saman verran kuin sullakin, mitään syytä pienipainoisuudelle ei löytynyt, istukka ei mikään iso ollut 300g vain joten tietty sekin vaikutti asiaan. tyttö voi kuitenkin aina ultratessa hyvin ja virtauksetkin oli ok, kasvuseurannassa kävin 10-14pvän välein ja vauva oli aina vähän kasvanut just muutaman sadan gramman verran mut kasvanut kuitenkin ja jos kasvua ei olis yhtään tullut niin sit oltais harkittu vauvan ottamista masun ulkopuolelle kasvamaan mutta onneksi tähän ei jouduttu. syntymän jälkeen tyttö kasvoikin hurjaa vauhtia ja ruokahalu oli valtava :)
 
Kivaa, että SW:llä meni neuvolassa sydänäänten kuuntelu hyvin, pidetään tosiaan peukkuja, että kontrollissa oisivat sivuäänet hävinneet!

Täällä poksui eilen 29+0 ja huomaan, että näillä viikoilla alkaa nuo hormonit hyrrätä erilailla kuin ennen.. oon kyllä ennenkin ollut sellainen pillittäjä ja herkistelijä, mutta nyt saattaa kyllä tulla sekä tulistumisia, että mielen pahoituksia ihan tosi helposti, itse tajuaa vasta jälkikäteen, että tulikohan tässä vähän ylireagoitua taas.. :)

Viikonloppua ja pitkiä unia odotan ihan tosissaan, niin naatti olen tämän viikon ja etenkin loppuviikon lyhyiden yöunien jälkeen. Syö ihan tosissaan kun taas on töissä niin väsy aamulla ettei oikein mitään liiku päässä!

Pirtsille myös tsemppiä, kyllähän sitä itse rupeaa huolehtimaan vaikka mistä, mutta varmasti olisi lääkäri reagoinut ja määrännyt jotain lisätestejä tai muuta, jos olisi huolissaan vauvan pienestä koosta. Varmaan menee ihan yksilöllisten erojen piikkiin, toiset on pienempiä, ja ehtiihän sitä tässä ottaa spurttiakin vielä!

Omaan napaan ei oikein ihmeellisiä, vähän saa väsy olon alakuloiseksi, etenkin kun loppuviikko on ollut jotenkin sellaista hässäkkää.

Siilinlapsi ja öttis 29+1
 
Normiyö ettenkö sanois.. heräsin kesken unien aamuyöllä pissalle ja sen jälkeen tulikin joku tunnin verran valvottua, mutta onneksi sain nukkua pitkään aamulla :) Aamuyöllä valvoessa mulle tuli kauhea nälkäkin, mutta en lähtenyt tekemään evästä kun pelkäsin että siitä tulisi sitten tapa ihan, ja nyt nälkä on kuitenkin tiessään vaikka en aamupalaakaan ole vielä nokkinut.
Poika jatkaa edelleen superaktiivisena liikkujana, ja mukavaahan se oikeestaan on, jotkut liikkeet sattuukin vaan jo =)
Josko pistelisin poskeeni jotakin evästä, ja lähtisin pyöräilemään parinkympin lenkin postin kautta, siellä on mobilea, rintsikoita ja miehen puljun pakettia :)

Tanya & herra hukkapätkä 33+0! :heart:
 
Mä ainakin sinuna soittaisin Brion maahantuojalle eli ENG Finland Oy:n, ja kysyisin voisiko he järkätä sulle ne muoviosat postitse kotio. Puhelinnumero sinne on: (02)4363606
Monesti oon itse soitellut valmistajan maahantuojille opaskirjoista, tai puuttuneista / hajonneista osista ja he ovat aina järkänneet uudet tilalle :)
Ongelma on siinä kun sitä osaa on niin vaikea selittää juuri puhelimessa:/ Pitäis saada näyttää ett tuo osa tuosta..en ihan koko kuomua viitsis tilata.. vaikeaa :/
 
Pirtsi Tsemppiä! Äläkä syyttele itseäsi vauvan pienuuden vuoksi. Hän kuitenkin kasvaa käyrällä, vaikka sillä alimmalla olisikin. Tuskin sun stressi sitä on kuitenkaan aiheuttanut :)

Suunnittelin pakkaavani sairaalakassin ensi viikon aikana valmiiksi. Siitä tuli mieleen tälläinen tyhmä kysymys, että Saako sairaalakassit ottaa synnytyssaliin mukaan vai pitääkö ne jättää johonkin? Lähinnä mietin sitä, että miten pakkaan kameran mukaan niin että varmasti saadaan otettua kuvia pikkusesta heti syntymän jälkeen..

Nallu ja Hattivatti 33+6
 
Mutta joka tapauksessa tänään poksuu 30+ :):heart: Alkaa vähän uudelleen synnyttäjääkin jännittää. Toisaalta olo on sellanen että nautitaan nyt tämä loppu aika(vielä kun voi). Meijän pojat (3v ja 1,5 v.) nukkuu yöt omassa huoneessa. Jos sais taas jatkettua tuota uinti harrastusta vähän aikaa ja liikuttua ulkona.

Heittäkää ideoita loppuajan rentoutumis vaihtoehtoihin! Siis ihan kaikenlaisia (villejäkin) ehdotuksia mistä vois nauttia nyt loppuajan mahan kanssa :)
 
Kirjoitin pitkät pätkät, noh teidän onneksi ne katosivat taivaan tuuliin ;)

SW; Hyvä, että sivuäänet vähentyneet :)

Pirtsille tsempit jatkoon. Vauvahan kasvaa 200-300g/ viikko loppumetreillä joten jos istukka toimii hyvin uskon kaiken olavan ok. halitus :hug:

Nallu; Tayssiin saa ottaa kassin saliin. Itse pakkaan eri kassiin kotiutumisvaatteet ja vain välttämätön tulee mukaan saliin. Ukko raahaa sitten tuon vaatekasiin mukanaan kun tulee meitä noutamaan kotiin :)

Petite; Ota joku hieronta-juttu :)
Itse aion käydä kampaajalla, sitten ens to on lähtö tukholmaan perheen kanssa, päiväksi sinne suuntaamme. Lisäksi 8.10 on ukon kanssa yhteinen teatteri-ilta ja hyvää ruokaa hyvässä raflassa :) Josko vikoille viikoille varaisi vielä intialaisen päähieronnan ja jalkahoidon.

Op Ja Arvo 31+1
 

Yhteistyössä