**Marraskuun muruset 2010** kesäkuu

Eveny Kyllä mä mietin, et miten mein suhde muuttuu kun vauva syntyy. Lähinnä seksielämän muuttumista oon miettiny. Yritän kuitenkin luottaa siihen, että kun tahtoa on niin suhteen saa pidettyä kunnossa. Varsinkin tuo vauva-aika voi olla aika raskas. Niin ja tuosta ultraan mukaan ottamisesta, kun meille tuli kutsu niin siinä luki että mukaan voi ottaa yhden tukihenkilön. Näin ainakin SATKS:ssa.

OP-81 :hug: toivottavasti se supistelu nyt loppuisi..

Nallu ja Hattivatti 20+2
 
Mä esikoista odottaessa murehdin paljon meidän parisuhdetta. Mies ei osallistunut raskausaikaan oikeen millään tavalla, eikä tuntunut tajuavan koko hommaa. Oli kyllä iloinen, kun kuuli raskaudesta. Mua pelotti, ettei se tajua ikinä isyydestä mitään. Mutta hyvä isä se on, sen minkä töiltään ehtii. Parisuhde meillä oli ennen lasta mun mielestä jotenkin ontto, sisällyksetön, ja lapsen syntymän jälkeen se parani huomattavasti. Seksielämä on musta parempaa kuin ennen, joskin se seksi tapahtuu aina vasta, kun lapsi nukkuu ja pääsääntöisesti myös aina samassa paikassa. Meillä se lapsen syntymä ja mulle synnytyksen jälkeen tapahtuneet outoudet vei estot, mä kehtaan nyt paremmin ku ennen raskautta, vaikka ulkoinen olemus ei olekaan enää yhtä hehkeä ku ennen ekaa raskautta. Mun mies on siitä kiva, että se kyllä antaa positiivista palautetta mun fyysisestä olemuksesta, vaikka onkin kiloja ja tissitki roikkuu pykälän verran alempana ku ennen.
Toivottavasti teillä kaikilla ensikertalaisilla pelot osoittautuu turhiksi :)
 
Meillä parisuhde alkoi mennä kovasti alamäkeä kohti, kun esikoinen syntyi ja ongelmia on ollut, mutta nyt kun tää toinen ilmoitti tulostaan, niin se suorastaan romahti ja nyt sitten asutaan eri osoitteissa. Miehelle tuo perhe-elämä ei oikein ole auennut, haluaa elää kuten ennen lasta ja sehän ei oikein onnistu, ei sitä nykyään noin vain tulla ja mennä.

Mulla on tänään mahaa kivistänyt oikein kunnolla, näin paikallaan ollessa ei mitään, mutta kun tekee jotain, niin johan nipistelee. Tuo vihlonta tuntuu molemmissa sivuissa, en tiedä onko nuo sitten suppareita, vai jotain muuta, toivotaan että ne tästä häviäisi mahdollisimman pian.
 
Heippa :wave:

Lumi-Marjalle täältäkin ison iso :hug: ja toivotaan todella,että kaikki menisi hyvin.

En ole ehtinyt tässä oikein koneellekaan niin en ole kommentoinut juttujanne. Tällä hetkellä kotona vain yksi lapsi,mutta tuntuu,että mä olen entistä kiireisempi :whistle: Mutta aivan ihana olla melkein rauhassa kun kaksi isompaa lomailee mun isän luona =)

Tänään oli neuvola ja kaikki oli hyvin =) Ainoastaan hb on alhainen,mikä ei nyt mua yllätä...mutta nyt se oli vaan 105. Eli rautaa pitäisi syödä. Äänetkin löytyi ja jumputti 155 :heart:

Niin Evenylle piti sanoa,että kyllä teini-ikäinen varmasti pärjää odotustilassa ultran ajan =)


 
Hei! :wave:

Olen taas kovin vähän kirjoitellut... :ashamed: Mutta kun olossa ei ole ollut ihmeempiä. Päänsärky vaivaa edelleen melko usein, mutta en ole asiasta vielä neuvolaan soittanut, koska olen kuullut, että se on monen raskaana olevan vaiva.. Mutta jos se pahenee, niin otan yhteyttä.

Mulla alkoi nyt sitten kesäloma (lue: työttömyys :kieh: ) Mutta elokuun 10. pv alkais taas hommat, joten pidän ihan mielelläni lomaa tässä, vaikka se voikin tehdä hieman taloudellisesti tiukkaa, koska liitosta rahansaanti voi kestää, mutta kyllä me pärjätään.. Onhan meillä miehen tulot. :) Hyvää aikaa nyt kasvattaa masua.. :heart: Mulla ei kyllä sinällään vielä ulkopuolisille raskaus näy.. Kyllä vatsa on vähän kasvanut, koska omat farkut eivät enää mahdu jalkaan, vain löysät housut ja ystäviltä saaneet mammahousut sopivat tätä nykyä päälle.. :p No kyllä se siitä ehtii kasvaa, luotan kyllä siihen!! :D

4 vk rakenneultraaaan.. En vieläkään tiedä, otammeko sukupuolen selville. Luultavasti päätämme sen 5 min ennen ultrausta :LOL:

Mukavaa kesää kaikille, toivotaan, että kelit alkaisi lämpenemään, nii pääsisi palvomaan aurinkoa!! ;)

jenspa ja toukka POKS 16+0
 
jostakin syystä ei oo tullu kirjotettua pitkään aikaan...
no tänne kuuluu kuitenki hyvää, alkuraskauden pahoinvoinnit on loppunu useampi viikko sitten, nykyään vaivana on toistuva päänsärky ja migreeni :( raskaus multitabseja ja rautaa syön (aina ku muistan).. Liikkeet on tuntunu jo viikolta 16 asti, aluksi ihan hentoina mutta nyt jo hyvin selvinä varsinki iltasin nukkumaan mennessä ja sohvalla löhötessä, tuntuu olevan aika vilkas tapaus jo nyt :)
Rakenneultra on 1,5viikon päästä!! haluttais kyllä tietää sukupuoli jo senki takia että vaatteitten ja muitten tavaroitten osto ois helpompaa, suurin osa vauvajutuista on kuitenki väriltään semmosia et sopii vaan toiselle sukupuolelle...
Maha on näkyny kans varmaa jo viikolta 14... nyt se on mun mielestä tosi iso, mut osin taitaa johtua turvotuksesta...

Minde ja Futari 18+2
 
Eilen oli sit neuvolalääkäri tai siis se lääkäri, jonka varasin tammi-helmikuun vaihteessa ku raskaus ei alkanu onnistumaan.. nyt ku tärpänny niin sain mennä tälle loistavalle lääkärille neuvola-asioissa.
Pääsin ultraan =) oli ihanaa nähdä toi pikkunen ja on se valtavasti kasvanut vajaassa kuudessa viikossa :D siellä istuskeli kohdun pohjalla ja lääkäriäki nauratti se asento =)

teki periaatteessa ranneultran, vaikkei virallisesti. Tutki kaikki tärkeimmät asiat ihan sydän suonia myöten ( joutui kauan hakeen sopivaa kohtaa, että onnistui näkeen ne pääsuonet että pelaa ). Maailman ihanin käynti oli tuo kun upea ammattitaitoinen lääkäri ja kertoi koko ajan mitä tutkii ja miltä näyttää. Meinas sukupuolesta ku kysyin et kuin varmaa se on niin sanoi, että on se melko varmaa jos ultrassa se kerrotaan. Eli eivät ne kerro jos epäilevät.

Nyt toivotaan ettei pikkunen ole jalat tiukasti yhdessä siellä rakenneultrassa sit kuun lopulla =)

Kohdunsuu oli tiukasti kiinni eli lirahteluni ei oo lapsivettä ja teki vielä sen testinki sil liuskalla ja valkkaria se vaan..

ja noi mun alapääkivut on liitoskipuja kuten aattelinki, mitä useempi muksu sitä hankalampia ne kuulemma voi olla ja alkaa varhemmin.. jee :D

Paino mulla laskenu viime torstaista 1kg tällä uudella ruokavaliolla ja kai tän kans selviää..ärsyttää vaan tää makeanhimo ku ei saa mitään herkkuja syödä..

Valtavasti tsemppiä ja jaksamista vaikeuksien kanssa painiville ja toivotaan kaikki että lopulta saamme jokaikinen sen vaavin syliin.


piprane ema ja Lotta 17+4 ( 18+2 )
 
Mä jäin tänään sitten saikulle. Koko yön mua supisti ja sitten olin aamulla olin koiran kanssa ulkona ja lähdössä töihin, kun alkoi sattuu niin paljon et päätin, etten lähde töihin. Nyt odottelen et neuvolan soittoaika alkaa tossa 20 min päästä. Katotaan mitä ne sanoo, ja lääkärikin mulla on vasta viikon päästä.
Tässä maatessa mahaan / selkään ei satu, mut sitten kun lähtee kävelee ni johan alkaa tuntumaan.

Täällä päin ei ole sanottu mitään kuinka monta ihmistä saa ottaa mukaan ultraan. Viimeksikin ennen meitä sinne meni koko perhe, vanhemmat ja tais olla 3- 4 lasta. Kaikki ei mahtunut varmaan kyllä istumaan, mutta ei ketään uloskaan ajettu. :D

Milloin sukupuolen näkee? Mulla kun on ens viikolla se lääkäri ja viikkoja ois sitten 16 +, mahtaisko silloin jo näkyä?

Liirah + Sissi
 
Alkuperäinen kirjoittaja liirah:
Mä jäin tänään sitten saikulle. Koko yön mua supisti ja sitten olin aamulla olin koiran kanssa ulkona ja lähdössä töihin, kun alkoi sattuu niin paljon et päätin, etten lähde töihin. Nyt odottelen et neuvolan soittoaika alkaa tossa 20 min päästä. Katotaan mitä ne sanoo, ja lääkärikin mulla on vasta viikon päästä.
Tässä maatessa mahaan / selkään ei satu, mut sitten kun lähtee kävelee ni johan alkaa tuntumaan.

Täällä päin ei ole sanottu mitään kuinka monta ihmistä saa ottaa mukaan ultraan. Viimeksikin ennen meitä sinne meni koko perhe, vanhemmat ja tais olla 3- 4 lasta. Kaikki ei mahtunut varmaan kyllä istumaan, mutta ei ketään uloskaan ajettu. :D

Milloin sukupuolen näkee? Mulla kun on ens viikolla se lääkäri ja viikkoja ois sitten 16 +, mahtaisko silloin jo näkyä?

Liirah + Sissi

Ollaan vähän samassa tilanteessa. Just tulin lääkäristä, kun mua on sattunut pystyssä ollessa ja istuessa (kävelystä puhumattakaan) mahaan ja selkään loppuviikosta lähtien. Koiralenkit jäänyt miehelle. Maatessa olo on ihan hyvä. Sain sitten loppuviikon saikkua, kun en pysty töissä istumaan. Kaikki oli onneksi ok, ja nää kivut on vaan keskimääräistä kovempia venymis- ja liitoskipuja. Eilen mulla oli kanssa ekat harjoitussupistukset, jotka kuuluu kuulemma myös asiaan, kun eivät ole ole kuitenkaan kivuliaita. Lekuri tutki myös sisältä ja kaikki oli kunnossa.

Terese ja poitsu 18+0
 
Mulla menossa tälläinen väsylötkötyspäivä, ei sen kummempia jaksa kirjoitella.
Pitää mennä aikaisin nukkumaan, että olis sitten huomenna pirteänä :)

Olen onneksi sentään lasten kanssa jaksanut ulkosalla olla.

BV ja Chilli 19+1
 
Moi!

Lumi-Marjalla kyllä raskas tausta... :hug: toivottavasti nyt kaikki menee hyvin loppuun saakka!

Omista vuodoista... nyt on jo 2-3vkoa ollut ilman vuotoja.. josko ne olis kokonaan loppu?! *koputtaa puuta*

Muuten omaan napaan ei uutta... liikkeet tuntuu yhtä hentosena kuin vko sitten, mutta tuntuu kuitenkin.

Tilattiin neljän yön reissu Barcelonaan ens kuun alkuun! Otetaan esikoinen mukaan ja vähän lento jännittää.. ei ole ennen lentänyt. Mutta ihanaa päästä perheen kanssa pois hetkeksi, kaikesta stressistä.

Nojoo... ei kai muuta kuin POKS!

suhveli 18+0
 
jaahas....... ja vuodot jatkuu :/ olihan tossa huisat kolmepäivää ettei vuotanu mutta eilen illalla alko taas :'( noh torstaina on ultra joskohan sais kuulla mikä tuolla kohdussa on tilanne.....VITUTTAA

pimpula ja tirri 17+5
 
pimpula, voi ei. Etkö sais neuvolasta lähetettä jo ennemmin? Ei tuota vuotoo kyllä pitäis kenenkään joutua kärsiin ja sit kun se alkaa uudelleen, sit varsinki pitäis jo mennä sukkana lekurille. Suosittelen ihan oikeesti, mene vaikka päivystykseen. Pelottaa, ettei sulla ole jotain samantapasta kun mullakin. Toivon todella että ei olis. Jaksuja ja haleja!

Onhan tuo mun menneisyys aika kurja ja kurjemman siitä tekee se, että nykyisen miehen kans on ollu onglemia raskautua ylipäätään ja ollaan kuljeetu hoidoissa ja yritetty melkein kaikkea. niin tytön aikana kuin nytkin. Hoidot vaan pääty yleensä kemiallisiin, joten ne lopeteiin joulukuussa ja nyt odotellaan tätä luomu ihmettä, joka kyllä on enemmän kuin rakastettu ja odotettu ennen kuin ede oli alkuaan saanut. Mutta tämä on vain osa elämääni, joka on muovannut musta aika nöyrän näiden asioiden suhteen.

Tänään oli neuvolassa kaikki ihan ok. Kovakoura terkkarin en antanu hetkee enempää ääniä ettiä, vaan halusin etsiä ne itse ja löytyi heti. Olin aika ilkeä ehkä, mutta en vain voinu antaa sen kaivella mielin määrin, kun ei osaa muuta kuin satuttaa. Täällä on niin paljon väkee nyt kesälomilla, ettei saanu ketään muuta ääniä kuunteleen, vaikka niin luvattiin, mutta meni se näinkin. Verinen vuoto on kokonaan loppu ja ruskeetakaan ei ole näkyvillä. Aamulla tuli iso musta klöntti. Huomenna loppuu lääkkeet, joten pelkään pahinta, että vuoto palaa takas. Mut toivottavasti ei kuitenkaan. On tää tällasta pelkäämistä, ja raskauden pitäis olla sitä ihaninta aikaa...

Lumi-Marja ja Nuppunen 15+1
 
Hierojalla on taas tänään käyty, ja kummasti se vaan helpottaa, päätä ei ole särkenyt nyt viime perjantaista saakka *koputtaa puuta* =)
Mein masukki on alkanut nyt kovemmin, ja useimmin liikkumaan tai sitten liikkeet tuntee vaan päivä päivältä paremmin. Kauhia mylvitys on tälläkin hetkellä päällä :heart:
Miehen aikataulu on torstaille selvä, ja on pitänyt huolen että puolenpäivän jälkeen lähtee kohti kättäriä, jotta pääsee näkemään masukin ekaa kertaa <3

Tanya & hukkapätkä 19+4 (2 yötä rakenneultraan)
 
Terkkuja helteisestä (+35 asteisesta) espanjasta :wave: Eilen illalla tultiin kotiin. Oli kyllä TODELLA rentouttava reissu. Tuntuu että oon koko tän alkuraskauden elänyt vaan raskaudelle ja stressannut ihan järkyttävästi. Viikon loma poissa arjesta teki siis enemmän kuin hyvää, ja oli kerrankin ihana toivoa että aika menee hitaasti (ettei loma lopu) B)

Täälläpäs on monilla ikäviä vuotoja / kipuja :( Paljon tsemppiä niiden kanssa jaksamiseen :hug:

Torstaina on neuvola ja siitä vajaan kolmen viikon päästä rakenneultra :heart: Liikkeitä en ole tainnut vielä tuntea. Jotain kuplintaa kyllä tuntuu mahassa, mutta en tiedä tuleeko suolistosta vai mistä..

Silent ja ihme 17+1
 
Kiitos kaikille vastauksista. Eikä toki kyse ollut siitä pärjääkö teini ikäinen esim meillä kotna sen 3 h tai siellä odotushuoneessa, vaan ois vaan ihana saada tyttö mukaan.

Alkaa ilmeisesti äidin vaistot herkistyä kun tänään koissuvaavi oli 2.5 h trimmissä ja minä olin kun kuumilla hiilillä koko ajan. Pohdin miten se pikkunen pärjää ja onko sillä ikävä mua ja kaikkee. Ei mulla aiemmin tuollasii tuntemuksia trimmin aikana tai muilla reissuilla ole ollut.

Ensiviikolla olisi sitten häät ja seuraavalla rakenneultra <3

Eveny ja rantapallo 18+6 (huomenna poksuu)
 
Moikka

Pitkiin aikoihin en ole minäkään kirjoitellut tänne. Lueskelemassa käyn silloin tällöin kun muilta kiireiltä ehtii.
Viikko vielä rakenneultraan ja sitten pääsee taas pientä kurkkaamaan :D
Toivottavasti kaikki on ok. Ainakin olo on luottavainen ja hyvä.

Vuodoista kärsiville iso voimahali :hug: Toivon parasta teille kaikille!

Eveny, onnea jo etukäteen häiden johdosta :heart:

Pikku-Katti 18+6
 
Moro!

Täältäkin iso :hug: kaikille erilaisista vuodoista tai suppareista kärsiville! On niin kurjaa, kun ei voi nauttia raskaudesta :(

Oma vointi on ihan ok jos niitä paastoarvojen koholla oloja ei lasketa. Nehän nyt ei sinänsä oloon vaikuta, mut tympiihän se silti. Tänään kävin diabetespolilta hakemassa pitkävaikutteisen insuliinin ja sitä sit taas pistellään vaavin syntymään saakka :( Jännää sinänsä että diabetespolilla ei oltu yhtään huolissaan mun paastoarvoista toisin ku äitipolilla..

Pirtsi 19+3 ja reilu viikko vielä rakenneultraan :)
 

Yhteistyössä