MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Terese et tee väärin vaikka kirjoitat työsopimukset, etkä kerro raskaudestasi vielä. Sulla on niin vähän viikkoja, että itse en kertoisi. Kirjoittaisin mukisematta työsopimuksen.

Kävin tänään nla lääkärillä. Kohdunsuu oli kiinni, sano että veriviirua näkyy. Vuotoahan minulla tuli eilen iltasella taas. ja tänään heti sisätutkimuksen jälkeen :( Ultrasi eikä löytänyt sikiötä :'( Sano, että on kyllä huono ultraamaan mutta ei löydä tästä kyllä elävää olentoa..

Eli tuulimuna on 99% varmuudella. laittoi lähetteen klaan naistentautien polille. ja huomenna menen iltapv sinne ultraan.

Tunteet on sekavat.. olin jo alkanut hyväksyä raskauden. Haikeaa, ettei vauvaa ole tulossa..mutta ehkä näin parempi..täytyy lohduttautua sillä.

Nla täti sano, että pidetään vielä peukkuja jos siellä oliskin kasvava pienokainen ja tuo toinen olis vain ylimääräinen joka vuotaa pois..itse en jaksa siihen uskoa.

Pelottaa ja jännittää mahdollinen kaavinta tai lääkkeellinen tyhjennys.

Tulen kertomaan huomenna vielä lopullisen tuomion, joka ei varmaan tästä miksikään muutu..

Nauttikaa kaikki muut raskaudestanne :heart:

:hug: kaikille, jotka ovat saaneet ikäviä uutisia :(
Mä olen jokseenkin järkyttynyt, ku huomaan kuinka yleisiä keskenmenot on näillä viikoilla. Alkaa jännittää itseäkin. Toivottavasti tämä Masukki jaaksais pysyä kyydissä vaikka onkin tätä vatsavaivaa.

Oltermanni ja liirah, :hug:
Terese, suu suppuu ja nimi alle! Niin minä ainaki tekisin. Niin aikasessa vielä mennää et ei mikää pakko kertoa asiasta kenellekään :D
miimii, koita olla ressaamatta, kuiten syke nähty ja km riski sillä jo saatu pienemmäksi!

Mä oon taas ihan poikki, iltavuoro pakerrettu ja huonot yöunet alla. Nuorimmainen kipeenä niin yö oli aika katkonainen. Ja tänään oli suunnitelmissa soittaa neukkaa et ottaisivatko mut kuunteleen sydänääniä päivystystunnilla mut eipä sitä ku ei pääse lähtee ku pikkunen on pipinä. Pitää siis vaa malttaa!!

Aika moni käyny varhaisultrassa, kui paljon on niitä jotka näkee tulokkaan vasta np.ultrassa? Toivon mukaan kukaan ei enää saa huonoja uutisia kuitenkaan!

Juu, mut ei se auta ku ottaa maha Myryineen ja kipata ittesä kylellee

Aamulla 7 herätys ja esikko laittaa kouluun..

Minnäi ja Myry 10+3

Voi, voimia kaikille joilla on epävarmuutta :( :hug:

Oon parille vähän vähemmän läheisellekki kaverille kertonu, ja yks sano et "milläs viikolla sä oot? aijaa! just tolla viikolla mä sain kerran keskenmenon". hmmm ei sit tullu mieleen ennemmin vaikka onnitella tms :/

kojootti: oi että, ihanaa, onnea siskollesikin :) tulee samanikäset serkukset :D

hih tänään ois sitten eka neuvola..

Ompas tullut taas paljon huonoja uutisia :( Liirah ja Oltermanni :hug: Koittakaa jaksaa ja toivotaan että vielä jotain toivoa olisi. On tämä niin väärin kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois.

Mutta hyviäkin uutisia on Katja ja baby10 Ihanaa että kaikki on hyvin ja vauvat siellä köllii ja kasvaa :)

Oma napa: Ultrapäivä ja järkyttävä jännitys!! Aamulla heräsin tunteeseen että kyllä kaikki hyvin on kun oli taas huono olo ja väsyttikin koko eilisenkin hirveesti.. nyt taas on vähän sellainen tunne että taaskohan vaan saan kuulla ne huonot uutiset..

No kohta tämä jahkaaminen loppuu.. jos loppuu, voihan olla että olen liian aikaisessa ultran suhteen ja jään epätietoisuuteen. Ultra on vähän ennen kuutta illalla..

Pitäkää peukkuja! Tulen kertomaan illalla uutiset..

T. Juli ja Nupsukka rv 6+3

Hei kaikille :wave:

Tämä on taas saikulla, sain pääsiäisena aivan hirbeen räkätaudin |O Nyt alkaa jo helpottamaan ja huomenna raahaudun töihin.
Mä oon ollut nyt kipee siitä lähtien kun plussasin. Ensin oli se vatsatauti, sit se 39asteen kuume viikon, sit olin viikon puolikuntoinen ja nyt taas kipee :headwall:
Mieskin mietti että miten kukaan jaksaa mun mahassa kun tällänen alku.

Perjantaina mulla onkin eka neuvola, ilmoitin just ohjaajalle että mulla on perjantaina lääkäri, hävettää valehdella mutten vielä haluaisi kertoa töissä. Np-ultran jälkeen (jos sinne päästään) kerron koska meillä on tietyissä paikoissa väkivallan uhka niin raskaana olevia ei niihin paikkoihin laiteta.

Terese nimi paperiin vaan. Ite hain tätä paikkaa kun odotin kakkosta, työhaastattelun jälkeisenä päivänä menin ekaan ultraan eli työhaastattelussa en sanonut mitään. sain vakipaikan mutta työt alkoikin pari kuukautta suunniteltua myöhemmin ja kun olin ollut töissä 1,5kk mun oli pakko kertoa että jäisin pian äippälomalle :snotty: 4kk:n koeajasta olin töissä 3,5kk joista niistäkin viimeiset 2viikkoa saikulla...Mä ajattelin että ei ne varmaan mua huoli takaisin mutta siellä ollaan edelleen. Tammikuussa aloitin taas työt.

Hei. Täällä odotellaan yhä oireettomasti eli mä säästyin pahoinvoinneilta tällä kertaa :D
Eilen oli lääkärineuvola, eipä ihmeempiä. Sydänääniä ei saatu esiin mutta lääkäri kyllä kuuntelikin ihan liian ylhäältä viikkoihin nhden. Itse sain kuuluviin viikko sitten paljon alempaa, joten en tuosta huolestunut. Labrassakin kävin verikokeissa ja vein pissanäytteet.
Kohta yritän varata nt-ultraa kun polilla alkaa soittoaika.

keväisin terveisin, Ella ja Kirppu 10+1 :heart:

[/b]Saana07: Kiva kuulla että täällä on muitakin "saku mammoja" :D

Osantottoa kovasti niille jotka huonoja uutisia ovat saanneet :hug:

Meillä oli viikko siiten ultra jossa näkyi yksi vipattava sydän ja kaikki kuulema kunnossa :heart:
Ensiviikolla eka neuvola joten toivottavasti tämä kärsimätön saa äkkiä tietää ajan np-ultraan :D
Nyt ahtamaan jotain kitusiin ettei ala oksuttaa, jaksamisia kaikille :wave:
T: Courage 8+4

:hug: kaikille niitä tarvitseville ja tsemppiä ihan mahottomasti!!

omaa napaa: tää kuvotus ja yökkäily väsyttää mut ihan totaalisesti. selvisin jotenkin tuosta kolmen vuorokauden päivystysputkesta, mutta huomenna ois taas vrk töitä ja sitten pe yövuoro siihen päälle, eli välissä 10h vaan vapaata.. Ihan loppu olen kohta mut kun millään ei haluis saikkua hakea... ja kuitenkaan ihan ylösasti ei oo mitään tullu, vaan pelkkää yökkäilyä. syödä pitäis väh. tunnin välein et joku tolkku täs yökkäilyssäkin pysyis. Kehtaanko hakea saikkua tai antaako ne ees? vaikka muutama päivä et sais kunnolla levätä? Ennen raskautta nukuin yöt todella hyvin, en öisin oikeastaan koskaan edes heränny, nyt tulee öisinkin valvottua jonkin aikaa kun herää ja pahoinvointi alkaa. ja pahoinvointi on tosiaan 24 h. :x tulipa omanapasta tekstiä.. sori.

saana & 8+1 :heart:

Heipparallaa!

Iso halaus huonoja uutisia saaneille! Ja paljon voimia jatkoon!

Isot onnittelut hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Täälläkin odotellaan seuraavaa ultraa, tosin saadaan odotella vielä maanantaihin saakka. Välillä iskee epätoivo, että tämä toinenkin on lakannut kehittymästä, mutta välillä tulee tunne, että kaikki onkin hyvin. Noh, maanantaina sen sitten näkee.

Hui että tuli pääsiäisenä vedettyä vähän liikaa suklaata... huoh. Muutenkin on turvonnut olo. Ja se turvotus ei sitten laske, ei vaikka kuinka joisi vettä ja söisi vatsaystävällisiä ruokia.

Yksi "raskausoire" on ilmennyt... eroottiset unet! :D Ja kiltisti vielä omasta kullasta uneksien! Esikoisen aikana ei tällaista ollut...

Mahtavalta taas näyttää teillä, joilla kympit jo paukkuneet! Onnittelut uusista kymmenluvuista! :flower:

suhveli 9+0 *poksis*

ON: Käväisin ultraamassa pienten vuotojen takia. Kaikki ok ja syke hypähteli ruudulla :heart: Vatsa on turvoksissa ja tuntuu ihan pullistuneelta, ja näyttää kanssa... pieni on tosin vasta 14,5 mm eli syynä taitaa olla herkuttelusta johtuva kaasu, aagh.

Terese: Nimi alle vaan, ei ole mitään moraalista velvoitetta kertoa. Mulla oli joskus p*a tilanne päällä kun työpaikalla kuulivat mun yrittävän lasta, oli (lapsen jo saaneiden) työkamujen mielestä väärin, koska olin duunissa vasta aloittanut. Vaan menipä vuosi ja toinen ennen kuin rankan taipaleen jälkeen tuli tuloksia tai ees mitään toivomisen varaa vastaan. Työpaikkakin jäi taa sinä aikana.. Jostain syystä en ole sitä aikaa kaivannut.

Suhveli: Hihii...niin... Meille tupsahti tän päivän lääkärikäynniltä seksikielto, mutta mietinkin jo että mitenhän se muka onnistuu kun Iso O:t yllättelee unessa kuten viime yönä :xmas:

Juliaanalle halitsemppiä

Haleja kaikille huonoja uutisia saaneille :'(

Mistä sitä virtaa oikein sais? Ei jaksais tehdä niin mitään!! Ruoan laitto ajatus ei huvita sitten yhtään!
Ulkona kyllä on ihan hyvä olla, mutta heti kun sisälle tulee alkaa väsyttämään ja huonoa oloa pukkaa.. Huoh..

Moikka taas pitkästa aikaa!

Ollaan reissun päällä eikä hirveesti pysty tänne tulemaan...

Voi surku :'( vielä huonoja uutisia...Pahoitteluni kaikille niitä saaneille!

Eilen kyllä itekki säikähin aivan hirveästi ku vessassa kävin niin tuhrua papruun tuli mutta sitä ei tullu sen jälkeen enää lainkaan...en tiiä oliko sitte edellisillan peittojen heilutukset aiheuttaneet tuon...mene ja tiedä. Vielä pitäs jaksaa reilut neljä päivää siihen ultraan, alkaa jännittämään jo aika lailla! Kamala olo koko ajan, ei ole tarttenu enää oksentaa noitten rannekkeiden jälkeen, joita pidän 24/7 mutta p..ka maistuu suussa ihan koko ajan ja sitte ku syöt niin auttaa tasan tarkkaan vaan sen hetken eli koko ajan täytys olla syömässä jotain raikasta. ja |O ku väsyttää..

Onnittelut muuten kaikille ihania ultrauutisia saaneille ja niille joilla jo kympitki poksuu :heart: , voi ku itelläki, tuntuu että sinne on niiiiiiin pitkä matka!
Onnea ja peukutuksia kaikille ultraan meneville, toivotaan ettei enää huonoja uutisia tule kenellekkään!

Liirah ja Oltermanni :hug: :hug: :hug:

ultrassa hyviä uutisia saaneille paljon onnea :flower: =) mulla ois ens maanantaina uudestaan neuvolatädille aika jos se löytäis tuolta mahasta mitään.. viimeksi siis 7+2 ei osannu kyllä kahtoa sinne päinkään. ma ois 9+2 ni pitäis kyllä jo löytää jos siellä mitään on.
ja siitä sit viikko ja ois jo sokerirasitustesti :/ ei siinä hyvä että testataanki jos on jo alusta lähtien.. esikosta sokerit lähti heitteleen rv20, tai oikeastaan vaan paastosokeri. nyt vaan jännittää että onko jo näin alusta ongelmia ja rehellisesti kyllä pelottaa tulokset jo nyt..

edelleen ihan järkyttävä itkuherkkys päällä, voisin ihan koko ajan vaan vollottaa :xmas: jospa se tästä, miehellä alkaa vissiin vaan pinna kiristyä tässä viikkojen edetessä kun ei muutosta olotilaan oo tullu :D

bittersweet miksi teillä on seksikielto? sori ehkä tyhmä kysymys :ashamed: vuotojen takiako? ja täällä kans on melko monena yönä unet ollu aika villejä, huhhuh :p

nyt pikku päikkäreille pojan kans :wave:

tasse 8+4

Oltermanni :hug:

Minnäi Täällä yksi joka näkee tulokkaan vasta np-ultrassa, eli ensi viikon perjantaina :wave: Kyllä pelottaa, et mitäs jos siellä ei olekaan mitään..

Bad virgin- :attn: Mulle voi päivittää tyttöolon!!

Nallu ja Hattivatti 10+6

tasse: vuotojen takia kehotettiin välttämään, ei siis mitään ehdotonta annettu, mutta... tuskin haluaa liiemmin riskeeratakaan :( Kohdun supistelu orkkujen aikana ja myös siemenneste saattaa siis ärsyttää. Hieman epäilyttää, kun mulla on ollut tuhruilua nyt joka viikko, eli piiiiitkä selibaatti edessä.. :eek: ?

Nyt on eka neuvola takana ja muutaman viikon päästä sitten np-ultraan. Mulla on tuolla listalla la 17.11, ja neuvolan laskelmien mukaan olisi 11.11., mutta itse luulen, että np-ultrassa se sitten määräytyy johonkin tuohon välille, kun en muista edellisten kuukautisten alkamispäivää.

Meillä toimii selibaatti varmaan melkein koko raskauden ajan, jos nimittäin menee samalla tavalla kuin viimeksi, sillä mulla ei hormonit siinä suhteessa hyrrää alkuunkaan raskauden eikä imetyksen aikana.

Nallu, minä kans odotan sinne np-ultraan asti, sitten vasta saa tietää onko tuolla mahassa mitään vai ei, tosin tää paha olo kyllä kertoo jo jotain, että kyllä siellä jotain on.

:hug: huonoja uutisia saaneille..

Ei minunkaan toipuminen leikkauksesta voinut tapahtua ilman mutkia matkassa, suurin haavoista tulehtui, ja jouduin viettämään 3 yötä keskussairaalassa.. :/ Nyt antibiootit jyllää ja tekee toivottavasti lopun tästä kaikesta, että pääsisi nauttimaan raskaudesta... Mulla olis maanantaina ultra, että on pelonsekavat tuntemukset... :ashamed: Toivon vain, että sieltä pieni löytyy.. Tässä on reilun viikon sisällä jouduttu kestämään kaikenlaista, ja tuulimunaraskaus saattaisi olla viimeinen naula mun arkkuun.. Voisi olla mielenterveyden lähtö lähellä...

Kiitos kaikille myötätunnostanne :flower:

Kävin ultrassa polilla. Kohdussa oli kuollut pieni alku :'(
Vastasi raskausviikkoa 6. Nythän olis 10 tasan pitänyt olla tänään.
Ruskuaispussi on vuotanut jonkin verran. Mutta sisällä vielä näkyi alkio. Ei sykettä.

Olo on :'( :'( :'( :'(

Lääkäri päätti, että koska on jo vuotoa, tehdään lääkkeellinen tyhjennys.
Sain yhden tabletin suun kautta jo siellä. Kotiin 4 tablettia jotka pitää perjantaina aamusta aamiaisen jälkeen laittaa emättimeen. Tunti maata sen jälkeen ja sitten kuulema hyvä olla lähellä vessaa. Pelottaa!!!!

Sano, että kipu voi olla kovaa ja vuoto rajua. Antoivat 3 tablettia panacodia sekä 3 tablettia burana 600mg. Niitä pitää ottaa molempia 1kpl ennen kuin laitan tabletit alakertaan. Ja sitten kivun mukaan syödä niitä lisää. Kuulema kivut on yleensä synnytyskipu luokkaa.

Sanoivat, että jos vuoto on rajua tai en pärjää kipujen kanssa niin tulla suoraan osastolle.
Inhottaaa, etteivät suostuneet heti kaavintaan laittamaan.

Perjantaita kauhulla odotan :/

Toivon, että kukaan teistä ei koe tätä. Onnea teidän raskauksiinne, nauttikaa ja voikaa hyvin :heart:

Minä palaan mitäs nyt puolella keskusteluihin, kun jaksan.

Oltermanni, :hug: :(

Minnäi, täälläkin ois yks, joka näkee vauvelin ensimmäistä kertaa vasta np-ultrassa. Se onkin sit sovittu ens viikon torstaille. Päätettiin mennä sit vasta tohon ilmaseen, kun ei siihen oo kuitenkaan enää kauaa.. Ehkä ois tältä stressaamiselta säästynyt jos olis käynyt aiemmin, mutta ei kai sekään nyt ois välttämättä vielä mitään taannut. Ja ajattelin vähän sitäkin, että mahd. keskenmeno ois jotenkin "helpompi", jos sitä ei ois vielä nähnyt. Toivon vaan, että kaikki on pienellä kunnossa. :heart:

Kohta pitäs lähtee kaverin kans lenkille, rupes ihan älyttömästi väsyttää kun tähän sohvalle istu mut pakko vähän ryhdistäytyä kyllä. Mun liikunnan harrastaminen on ihan olematonta nykyään.. :ashamed: Ei se kyllä mitään kovin aktiivista oo ennen tätä raskauttakaan ollut.:D Mutta nyt pitäs varmaan vähän skarpata että selviän synnytyksestä ja muusta.

Elina ja vauveli 8+4 (tai 10+2 tai jotain näiden väliltä)

Yhteistyössä