MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Mua väsyttää ihan ketusti koko ajan, tissit on kipeet, alamahassa tuntuu kummalta ja turvottaa ja ilmavaivoja riittää ja yököttää.....
Ei tätä vielä kuitenkaan edes usko todeksi :) miehen kaa ihmetelty koko eilinen päivä että onko tää totta :D
 
Voi miten paljon ultria teillä on Sanelma, stella-h ja Suhveli, kateeksi käy!
Meillä on pelkästään np-ultra ja rakenneultra, nyt on sentään neuvolan puolesta myös veriseula. Esikoisen odotusaikana kun asuttiin Helsingissä niin sitäkään ei saanut ja yksityisellä olisi maksanut yli 300 euroa. Varhaisultraan aion mennä, 4D-ultraa vielä mietin, vähän senkin mukaan näkyykö sukupuoli rakenneultrassa sitten, se olisi kiva tietää...mutta kovin tuntuu vielä kaukaisilta nämä asiat.
Täällä suht oireeton aika jatkuu, ainoastaan iltapäivällä mahaa turvottelee ja töistä palatessa on ihana vaihtaa lököttävät kotihousut jalkaan ;) Tässä vaiheessa toki vain turvottelua mutta muistan samaa olleen aikaisin jo esikoisesta, tuntui että maha alkoi kasvaa heti ja kunnioitettavan kokoinen siitä lopulta tulikin :whistle:

rv 4+4
 
Eilen kävin ensimmäisellä neuvolakäynnillä, kauheesti tuli luettavaa mukaan =)
Vointi on edelleen, kuin mitään ei ois tapahtunutkaan. Tiistaina 30.3 meen heti aamusta varhaisultraan katsomaan onko masussa elämää. En kysynyt ollenkaan mitä maksaa, mutta ei kai sillä ole väliäkään, kun vaan kaikki ois hyvin.

Pahoittelut kaikille keskenmenon saanneille :'(
rv 5+5
 
A-H
Ei tule meille marrasvauvaa :( Tein illalla testin ja näytti tosi haaleaa viivaa ja aamulla ei enää edes selvää viivaa... Verta tulee lorisemalla :/ No, alusta asti olikin sellainen olo, että kaikki ei ole hyvin. Mutta ei tästä lannistuta, uutta yritystä vaan!

Hyvää jatkoa kaikille ja onnellista odotusta! =) :flower: :heart:
 
ja ihan ensimmäikseksi pahoittelut A-H :hug: Tuo on niin väärin :( Mutta hyvä että et lannistu.. tsemppiä jatkoon ja nopeaa uutta plussaa!!

Noista oireista.. minäkin olen aika oireeton mutta niin mä olen ollut kaikissa muissakin raskauksissa.. Rinnat on välillä sellaiset kihelmöivät ja pinkeet.. Ja noita repäisykipuja oli alkuviikolla aika kovastikin.. Välillä myös sellaisia pieniä pahanolon tuulahduksia mutta ne menee jo ohi siinä vaihessa kun huomaa että oliskohan tämä tätä... Kamala pelko koko ajan keskenmenosta.. nyt kun ei eilen ollut repäisykipuja eikä oikein muutakaan tulee heti ajatus että onkohan siellä kaikki hyvin. Just huomasin sähköpostista että mun tilaama viikkonäyttötesti on lähetetty eli tänään tai huomenna pitäisi olla mulla.. jos sunnuntaihin malttaisi odottaa sen tekoa ja sitten vaan niiiiin toivoa että siinä lukisi jo 2-3..

Ei auta kuin odottaa, odottaa ja odottaa.. Mukavaa torstaipäivää kaikille!

T. Juli ja nupsukka rv 4+4 (voi että kun on ihanaa kun saa lisätä yhden päivän tuonne viikkojen perään)
 
:'( Suuri halirutistus A-H:lle :hug:

Tämä lähtee kohta poskiontelo polyypin poisto konsultaatioon ja iltapäivästä olisi se kauan odotettu ultra. Tulen kertomaan kuulumiset myöhemmin.
Näin aamusta tuo kohtu tuntuu jo masun läpi ( appelsiinin kokoinen, ihanaa!! :) )

OP rv 6+3? vai 4??
 
tervetuloa minunkin puolesta uusille!

Oireet on hävinneet mulla kokonaan! Mä jopa välillä unohdan olevani raskaana.... :| Mitään kipuja ei tosin ole mutta ei kyllä muitakaan raskauden merkkejä. Ehkä vessassa saa ravata tavallista uuseemmin ja väsyttää mutta mua kyllä väsyttää muutenkin aina. Mutta jotenkin tunne on ihan hyvä että kyllä siellä masussa joku köllii..toivottavasti en putoa korkeelta ja kova kuhan eka neuvola tulee.

No jokatapauksessa otin hieman varaslähtöä ja tilasin itelleni henkkamaukalta muutaman äippävaatteen samalla kun tilasin tytöille kesävaatteita.
Samalla mies oli yllättänyt mut tilaamalla mulle bebesistä sayang-korun kun puhuin hälle siitä joskus. :heart:

Kysymys of the topic: jos saisitte valita kahden työn väliltä ja vaihtoehtona ihan ok työ ok palkalla vs työ joka olisi ei nyt ehkä unelmahomma mutta mieluummin sitä tekeisi kun tota toista työtä ja jota haluais enemmin tehdä, mutta siitä maksettaisinn paljon vähemmän, kumman ottasitte? Ite tosiaan tilanteessa jossa tämä valinta edessä, halusin tehdä enemmintota huonompi palkkasta homma koska se olisi paljon mielekkäämpää itelle mutta kun tosta toisesta työstä maksetaan paljon enemmän ja kun äippärahan suuruuskin sitten määräytyy edeltävältä 6kk.... hmm, vaikeaa...
 
A-H:llle isot pahoittelut :hug: Voimia ja jaksamisia asian kanssa.

Täällä kans yks ressipiru heräs, ni onhan siitä ultrasta tosiaan jo viikko :headwall: No, oikeestaan, ei muuten, mutta ku oli toi kauhia mahatauti ja mahaa kramppas tosi pahasti ja alaselkää poltti muutaman päivä et paha ajatus jäi kuiten kytemään :'( Vaikka kuin koittaa ajatella et kyllähän pikkuinen nyt yhden mahataudin jaksaapi.. *huoh* Mä en kestä jos nyt joutuu ressaamaan 3vko ennen neukkaa ja sydänaanten kuuntelua.
Aamulla koitin kans tunnustella tuota kohtua mut en löytäny, yks aamu sen tunsin selkeesti hetken ja sitten se "mulahti" jonnekin piiloon. Tämä aamuna en oikeen saanu selkoa kohdusta, oli ilmaan mahassa vielä jokseenkin paljon :$ voi ressin ressin ressi!!! :kieh:

OP:lle onnea ultraan :heart:


Mut ei se nyt auta ku tarttua normiarkeen ja lähtee yhtä roijjaan kerhoon...

Minnäi ja Myry 8+5
 
täällä jatkuu kuvotus ja laiskotus, alkaa masentaa kun ei vaan jaksa mitään tehdä :ashamed:

Voin vain haaveilla entisestä minästä joka oli super äiti ja nyt vaan löllöttelen sohvalla ja miettien tuleeko oksu vai ei. :'(

Toivon tosiaan että tää on nyt oikea odotus eikä mikään tuulimuna, ajatus tuntuu niin turhalta jos tässä on muuten vaan makoiltu ja yökkäilty ilman pikkusta :eek:

miten muiden vointi?


 
A-H :hug:

Minnäi ja muut stressaajat, koitetaan ottaa rauhallisesti ja mennä päivä kerrallaan. Itellänikin on huoli, että mitä jos tuo toinenkin toivonkipinä lakkaa kehittymästä, kun kerran toisellekin kävi niin. Mutta ei auta huoli... Antaa ajan kulua, vaikka se ikuisuudelta tuntuukin.
Ja tuo kohdun tunteminen on niin yksilökohtaista. Itse tunsin esikoisen odotuksessa vasta noin rv17. Olimme Thaimaassa lomamatkalla kun olin rv15-17 ja muistan, kun joka ilta koitin painella alavatsaa,mutta se oli aina yhtä pehmeä. Kunnes viimeisenä iltana huomasin, että se tuntui kovalta, ja siitä se kasvu sitten lähti. :)

Vointi on täällä hyvä, mutta kun noita oireita ei juurikaan edes ole.

Mukavaa päivän jatkoa jokaiselle ja tarroja!
 
Mä muuten kirjoittelen usein samat jutut molempiin pinoihin, lokakuisiin ja tänne, mutta elkää pahastuko! La seilaa vieläkin siinä rajoilla (30.10-1.11), ma pitäisi selvitä mitä neuvolakorttiin lätkäistään.

Pahoittelut pienensä menettäneille :hug:...

Onnea hyviä uutisia saaneille, Suhveli ja kumppanit, jee =)!

Itsellä kaikki toistaiseksi hyvin. Pahoinvointi ollut tosi voimakasta, kurjaa, mutta ainakin silloin pitäisi olla masussa kaikki hyvin. Eilen oli viimeinen kontrolli (seurattu, että vauvanalku lähtee kehittymään normaalisti, kun alussa oli kohdunulkoisen epäily, kipua ja vuotoa, puhjennut kysta ja km viime syksynä ) ja siellähän tuo köllötti :heart: . Hengissä oli yhä vahvasti ja vastasi edelleen viikkoja. Hetken jo taas helpotti ja päätin, että nyt alan nauttimaan raskaudesta, mutta sitten lokakuisten (taas uudet) huonot uutiset palauttivat taas maan pinnalle... Tulee niin elävästi viime marraskuu mieleen, että helpotus ja varmuus haihtuivat sen siliän tien.

Lisäksi tunnelmia latisti se, että heti omien hyvien ultrakuulumisten perään sain kuulla erään tuttuni saaneen juuri tietää odottavansa Down-vauvaa... Ja olivat päättäneet keskeyttää raskauden. Esikoinen siellä toiveissa. Voi että, itku pääsi kyllä, niin vanhempien kuin vauvankin puolesta... Voi kurjuuksien kurjuus.

Nyt yritän kuitenkin ryhdistäytyä ja unohtaa kaiken mikä voi vielä mennä pieleen. Lähdetään mummolaan loppuviikoksi ja siellä toivottavasti ja todennäköisesti on niin paljon vipinää, että viikot poksuu huomaamatta (lauantaina 9+0, jee!).

Ma-aamuna meen ekaan neuvolaan ja parasta mitä voisi tapahtua, olisi että sydänäänet kuuluisivat dopplerilla :heart: . Sitä odotellessa ja toivoessa...

Oikein hyvää loppuviikkoa kaikille mammoille, hyviä vointeja ja tarrasukkia pikkuisille!

 
Täällä ilmottautuu yksi viikoilla 5+5.. :) Kolmas lapsi tulossa, esikoinen on 5 ja seuraava prinsessa 2 w. Toisella tytöllä oli syntyessään gastroskiisi, joten pikkusen jännittää mitä ultrat tuo tullessaan..:)
 
Mua v*tuttaa kaikki. Hermot kireellä jne ja pillitän joka asiasta ja onnistuin jo heti aamusta hermostumaan kullalle vaikkei se oikeen mitään ees sanonu...
Mulla muutenki kaikki vaikutttaa helposti mielialaan... Murrr.
Mutta kyllä mieli siitä aina piristyy kun ajattelee mitä siellä mahanpohjalla kasvaa :)
 
Suhveliko vai kuka se päivitteli tuossa, että miten isoilta 8+ viikkolaisten viikot näyttää? Mulla samat fiilikset tuolla lokakuisissa, siellä porukalla poksuu 12 ja 13 ja np-ultrakuulumisia tulee päivittäin. Mulle se taas tuntuu vielä niin kaukaiselta haaveelta kun itse vasta saanut ne varhaisultrakuulumiset tietää ja kertoa... Tässä pinossa taas olen itse se "isoviikkoinen". En tiedä edes kumpi on kivempi, molemmissa on puolensa. Kauhean hankalaa olla LA kuun vaihteessa, vali vali :LOL: ;) !

Muoks: Molemmista pojista olin kyllä alkukuinen, mutten ihan eka (la:t 6. ja 5. kyseistä kuuta) ja keskenmenneessä raskaudessa tuolla kesäkuisissa 2010 taas "puolikuinen" (la 16.) ja nyt sitten en tiedä kumpi, ihan viimeinen villahousu vai aivan ekoja!

 
A-H :'( tsemppiä uuteen yritykseen! :hug:

Uudet, tervetuloa joukkoon! :heart: tulikin monta tässä kerralla! :)

väsymyksestä joku jutteli, mä syön tuota raskaus/imetys ajan multivitaa ja silti väsyttää... tosiaan edellispäviänä nukuin päikkärit päivällä (ja taustalla n. 8-9 h yöunet), ja nukahdin puol kasi sohvalle ja siitä sitten aamun asti, vaihdoin vain sänkyyn välissä :LOL: että en tiiä helpottavatko nuo vitamiini yms lisät tähän "raskausväsymykseen" kuinka nopeasti tai helposti...

apuua! kuinka jossain mehiläisessä varhaisultra voi maksaa 220e..?? :x mä silloin kun varasin varhaisultraan aikaa mehiläiseen täällä salossa niin anto hinnaksi noin 80-90e kela korvauksen jälkeen, arvio kylläkin, mut noin. aika isot erot kun 220 -kela vähennyksenkin jälkeen on aika paljon vielä... toivottavasti ei maksa tääl noin paljoa... vielä ois vajaa vko siihen. ei malta! =)

saana ja 6+3
 
Lista päivitetty!
p-w-r,laitatko erikseen vielä sun lasketun ajan, niin lisäilen sut listalle, mä en nyt jaksa ite laskea milloin sun la on :D
Saanko mä myös kysyä, mikä tuo gastrokiisi on?

Olikos se suhveli joka ultrassa sai odottavansa kaksosia, mutta toinen oli mennyt kesken? Onneksi toinen on vielä masussa ja voi hyvin :heart:
Tuo on myös yleinen veren vuodon syy, että toinen vuotaa pois, monet eivät ennen ultraa edes tiedä sitä jos se on ehtinyt tulla pois.

Uusille kun ilmottaudutte pinoon, niin laittakaa sairaalan lyhenne älkää paikkakuntaa, mun on helpompi lisäillä tiedot listaan kun mä en voi tietää mikä on minkäkin paikkakunnan sairaala, missä hoidetaan synnytyksiä =)
Joltain taisikin sen takia jäädä sairaala pois listasta, kun en mä paikkakunnan perusteella tiennyt sairaalan nimeä :ashamed:

A-H ja muut keskenmenon kokeneille toivotan hyvää jatkoa jaikävää että näin kävi :hug:

Kävin eilen pitkästä aikaa lukemassa mun edellistä raskauspinoa kesämassut 2009 ja juuri näillä viikoilla ennen rv 10, keskenmenoja tuli kuin sieniä sateella :(
Kun nyt ei saatais enää tähän pinoon surullisia uutisia :hug:

Mä koko eilisen viikon toitotin että mun neuvola on tänään, mutta huomenna se onkin :LOL:
Aika on jo 8.15, ihanan aikaisin :$
Sithän mä hokasin tossa yhtenä päivänä, että mulla on neuvolalääkäri ennen np-ultraa ja meidän neuvolassa on ultrauslaite, jippii :D
Aatamin aikanen konehan se on, mut siinä kyllä näkee möykyn, jos sellainen mun masussa on ja samalla sydänäänet, eli mun ei tartte onneksi odottaa ihan np-ultraan asti nähdäkseni Chillin :heart:
Niin ja jos sattuu ettei siellä elämää ole, niin voi tehdä tyhjennykset sun muut hyvissä ajoin, mut kyl mä uskon et siellä jotain on ;)

BV ja Chilli 8+1
 
Heippa!

Täällähän on tullut tekstiä ja tosi paljon ikäviä uutisia :hug: olen pahoillani...

Mutta tervetuloa myös uusille :heart: eiköhän 100 odottajaa mene vielä rikki :)

Täällä eka neuvola varattu hieman pelonsekaisin tuntein....vaikka ultrassa kaikki hyvin niin mulla on nyt vielä kuitenkin niin iso riski saada keskenmeno toivottavasti kaikki menee hyvin :)
etominen vaivaa edelleen ja siihen auttaa tee..onneksi!muutenkin ajattelin vähän katsoa "terveellisempää" ruokavaliota huomasin tuossa kun etoi niin verensokeri heitteli tosi paljon kun ahmi vuorotellen suolaista ja makeaa..ei oikein löytynyt sellaista tasapainoa :)

RP&pullukka 8+2
 
A-H:lle pahoittelut ja iso :hug: . Onneksi olet niin reippaalla asenteella liikenteessä. On tosi ihailtavaa. Toivottavasti saat hyviä uutisia pian uuden plussan merkeissä! :heart:

Meillä Espoossa on vain kaksi ultraa: np-ultra ja rakenneultra, jotka kaupunki tarjoaa. Varhaisultra pitää varata yksityiseltä ja myös itse maksaa. Sitä en sitten tiedä jos on jotakin ongelmia ollut jo aiemmissa raskauksissa, että saako sitten lähetteen neuvolasta varhaisultraan äippäpolille tai jotakin. Itse menen 6.4 Femedaan varhaisultraan, jolloin viikkoja menkkojen mukaan 7+5 ja oman laskun mukaan 7+3. Meidän vanhassa neuvolassa ei ollut ultraa. (Muutimme syyskuussa uuten asuntoon samalla alueella ja neuvola vaihtui). Uudessa neuvolassa en ole vielä käynyt, mutta tuskin sielläkään ultraa on. Yksi ylimääräinen ultra mulle tulee viikolla 37 kun on synnytystapa-arviointi äippäpolilla. Mulla molemmat pojat tulleet kiireellisellä sektiolla, joten menen kolmannen kanssa sektioon myös. Näiden ultrien lisäksi menemme Femedaan 4D-ultraan noin raskausviikolla 20+. Olimme molemmista pojista ja kokemus on aina yhtä sykähdyttävä ja samalla sukupuolikin varmistuu. Se on hintava, mutta ultran kuvan tarkkus on Femedassa ihan eri tasoa verrattuna esim. Jorvin ultraan. Viime rakennetutkimus Jorvissa oli totaali pettymys sillä ultraaja ei muuta kommentoinut kuin, että ihan elinkelpoinen yksilö. Jäin sellainen olo, että näkikö se kunnolla kaikki alueet kun ei mitään kommentoinut ja omasta mielestä siitä huonosta kuvasta ei saanut kunnolla selvää. Ihan oman mielenrauhankin vuoksi halusin mennä Brunolle Femedaan tarkistamaan vauvan rakenteet uudelleen ja se kyllä kannatti. Bruno selitti kaikki asiat tosi hyvin ja käynnistä jäi hyvä mieli.

Katja-75, rv 5+5



 
Uskaltaisikohan sitä ilmoittautua mukaan..

Laskettu aika 15.11. mutta voi muuttua vielä hovissa.. ensi viikolla eka neuvola.

Ennestään löytyy pojat vm. -97 ja -09. Ja oma ikä 31 v.

Niin ja K-SKS ois taas sairaala.
 

Yhteistyössä