MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Isot pahoittelut huonojen uutisten saajille..
ja onnea kaikille ketkä ovat jo saaneet hyviä ultra kuulumisia :)

Täällä edelleen aikalailla oireettomana myös.. Ruoka maistuu entiseen malliin, eikä mitään pahoja oloja ole toistaiseksi tullut. Rinnat on jonkunverran arat ja nukkumaanmenoaika on aikaistunut, menkkamaisia jomotuksia ilmestyy ajoittain erityisesti iltasella - liittyisikö tuohon väsymykseen sitten..? Hienoa jos näillä selviäisi, ja kaikki olisi vielä hyvin. Tosin voihan se olla että tulevat viikot tuovat tullessaan uusia tuntemuksia kun näin alkutaipaleella vielä ollaan :)
Edelleen pähkäilen tuota varhaisultraa, hitsiläinen kun sitä ei malttas millään.. kerran jo päätin että jaksan odottaa sinne viikoille 10+ et pääsee äitiyspolille. Katotaan nyt jatkuuko tämä kärsivällisyys kuinka pitkään :p

Kahdelle ystävälle kerroin raskaudesta, he myös olivat tietoisia edellisestä keskenmenosta ja olivat hyvin hyvin iloisia uutisista :) Osaavat onneksi olla liikoja hössöttämättä, tietävät että aika jännittynein fiiliksin tässä ollaan..
Aurinkoista päivää kaikille B)

katjuska 5+5?
 
Ihanan kannustavaa kuulla, että on paljon muitakin ekllä ei ole mitään oireita :) me kuulutaan sitten siihen onnelliseen porukkaan joka selviää helpolla :) mäkin tein hätäpäissäni testin uudelleen vaikkei mitään vuotoja olekkaan olla ja kahta viivaahan se näytti :) nyt loppu keskenmenon odotteleminen ja alko keskittyminen hyvään oloon :heart: maanantaille sain neuvola ajankin ja käskivät pidättelemään 4 tuntia ennen sitä, ottavat ilmeisesti vielä varmistus näytteen raskaudesta :) tänään onkin mun syntymäpäivä ja jatkan sen juhlimista työn teolla :LOL: illalla vois juhlia herkuttelemalla yhen syntisen epäterveellisen hampurilaisen hesburgerista sillä heräsin aamulla 5.30 sellaisen himoon :D
 
Terppa :wave:

Lilliille suuri halaus ja onnea uuteen yritykseen! :hug:

Tänään on tullut ruskeaksi värjäytynyttä valkovuotoa :/ Hitto kun ei tiedä mitä ihmettä tapahtuu... Mitään kipuja ei ole enää ollut eikä selvästi veristä vuotoa sitten toissapäivän. Soittelin neuvolaan ja sain maanantaiksi ajan neuvolalääkärille, joka kurkkaa ultralla mitä tuolta masusta löytyy vai löytyykö mitään...
 
Heips,

Mulle tuullut uusi oire, huimaus. Meinas aamulla taju lähteä kun nousin sängystä :( Mitenköhän selviän siitä lomareissusta, tekis mieli heittää hanskat tiskiin ja sanoo ukolle että en lähde...

huomista ultraa jännään, näin unta viimeyönä että salamatkustajia oli kaksi. Toivottavasti näkis sen sykkeen ja kaikki olis muutenkin ok niin voisi kertoa salaisuuden isovanhemmille.

Huonoja uutisia taas, eikö jo riittäisi?! :'(
Halaukset ja pahoittelut kaikille ( ainakin Lillii ja no fear ) huonojauutisia saaneille :hug:

Kylkiluu; täällä pidetään edelleen peukkuja, että kaikki ok! :hug:
Stella oli saanut hyviä uutisia, onnea niistä! :flower:

uusille tervetuloa! :heart:

OP ja Voitto 6+3? ( laskut ihan sekaisin, lahopää mikä lahopää ;) )
 
Lilliille tosi luja rutistus :hug: ja pahoitteluni!

Ja Kylkiluulle kovasti jaksuja epätietoiseen tilanteeseen! :hug: Mulla oli edellisessä onnistuneessa raskaudessa jus tuota ja sillon kohdunsuulta löyty joku juttu jolla oikein hieno nimi mutten sitä tietty enää muista. Toivottavasti ens ma saisit asiaan selvyyttä ja sieltä masusta löytys myös se pikkuinen kaveri!

Tuosta possurokotteesta?! Oottekos te jo tuon asian käsitelleet? Meillä ku tuo neuvolatäti niitä pistää ja oli tarkotus että mulle laitetaan se nyt tuon kuopuksen neuvola-aikana, mutta sillon en vielä tienny että ootan...Miten te muut, joko teillä on tuo? Vai aattelitteko ottaa vaiko jättää ottamatta? Huoh näitä ongelmia...

Tänne ei mitään uutta, kovasti vaan tuonne kohdunsuulle juilii, ja tiettyhän se pelottaa :/
Onko kellään kokemusta noista repäisykivuista? Mulla niitä on aina ollu mutta ku nyt niitä on molemmilta puolin ja tietty ku netin kautta asiaa mietit niin sieltähän löytyy kaikenlaista kohdunulkoisesta kaksosraskauteen, jossain siis oli että tuo repiminen tarkoittaa sitä että se repäisykipu tuntuu siltä puolen josta munasolu on irronut ja hedelmöittynyt...ja ku repii molemmin puolin niin näin ois sitte tapahtunu molemmilta puolin. Eli niinhän sitä sitte alko vielä miettimään että voisko näitä ollakki kaks ku oireetki (mitä nyt on) alko jo pari päivää oviksen jälkeen.. Osaiskohan joku selventää :)

crocus 4+6
 
Alkuperäinen kirjoittaja alexsandria:
4 tuntia! Kääk, mun seurapiirirakko ei kestäis kun hyvä jos kaksi tuntia.... :LOL:
Voi apua, 4 tuntia tässä tilassa on kauheen pitkä aika :D Öisinkin herään useamman kerran pissalle ja päiväsaikaankin siellä pissalla pitää juosta vähän väliä.

**
Enkä ole ottanut possurokotetta, eikä kyllä tulisi mieleenkään ottaa :D

**
hipsu86: Onnea :) :flower:
 
Hellurei!
Voi ei lisää vielä huonoja uutisia :'( Paljon jaksamista niiden kanssa :hug:
Toivon mukaan kylkiluu saa lääkärissä sitten selvyyden asiaa ja toivon mukaan hyviä uutisia!

Ja uusiaki oli vielä tullut, kivaa ja tervetuloa :heart: Ja kohtapuoleen alkaakin jo paukkuun lasketut joulukuun puolelle ja joulutonttujen odottajien pino tulee..herttinen ku aika juoksee.

Täällä pikkuhiljaa aletaan taas saamaan elämästä kiinni, tauti alkanu hellittään ja pikkusen sapuskaa saatu alas. Tämän päivä vielä kerätää voimia kotona ja huomenna töitten pariin.
Kyllä mua niin pelottaa/jännittää kuin meiän pikkanen jaksaa masussa. Ihan kaameita mahakramppeja ja alaselän poltetta oli tuon taudin aikana. Mutta uskoisin et johtui vain taudista. Toivon mukaan pikkuinen on kuiten niin hyvässä suojassa tuolla massussa :heart:

Mä olen ottanut possurokotteen jo viime vuoden puolella ensimmäisten joukossa kun riskiryhmiä rokotettiin. Isommille pojille laitoin niin samalla otin itellekin. Nyt en osaa kyl sanoa ottaisinko vaikko en jos nyt pitäis ottaa ja päättää...

Mut ei se auta ku mennä sohvalle vielä kölliin ku nuorimmainenkin nukkuu ja pesukone laulaa, ihana pyykkirumba meneillään.. :kieh:

Minnäi ja Myry 8+4
 
hipsu86:lle paljon onnea :flower:

Possurokotteen oon ottanu jo ennen joulua...
Oireita on tullut jonkin verran lisää: Tissit hellinä, tekee mieli syödä kokoajan, vaikka ei ole nälkä, Plussa testin jälkeen olen joka yö herännyt ku on niin hiki, ja illalla nukkumaan ennen kymmentä... Ja välillä vähän närästelee
 
:hug: sitä tarvitseville ja voimia..

Halaus myöskin hyviä uutisia saaneille :) .

Mulle pistettiin syksyllä possupiikki työn puolesta, oon hoitoalalla ..kysyin asiasta silloin työterveyslääkäriltä (jolta saatiin lähete lapsettomuustutkimuksiin), että mitä mieltä on, kannattaako ottaa ja hän suositteli (tiestysti :LOL: ), ja sanoi että eipähän tarvitse sitten tehdä päätöstä jos sattuu raskautumaan.

Maanantaina ajattelin soittaa neuvolaan, tekis mieli jo nyt, mutta maltan mieleni ja odotan vielä hetken :) ..mulla on myös vielä laatikossa clearbluen viikkonäyttönen testi ja ajattelin senkin tehdä maanantaina..ihan vielä varmuuden vuoksi :) .. Ja sinne alkuraskauden UÄ:hän mieleni halajaisi. Mies tosin sano että pystyy oottaan np-ultraan..mä en :LOL: .

Oireina täällä on hetkittäinen pahaolo, yleensä menee pikkupurtavalla ohitse mutta se syöminen on kyllä hiukan väkinäistä, ei siis tahdo maistua. Ja boobsit on jonkin verran arat. :)

On tää niin jännää! Toivottavasti kaikki menee hyvin, kaikilla =) :heart:

Wippii ja baby 4+4 (?)
 
mä taidan olla erikoistapaus koska mulla ei oo koskaan rinnat olleet raskauksien aikana kipeet tai muutenkaan mitenkään reagoineet kasvamalla, ei niistä kyllä synnytyksien jälkeenkään pahemmin maitookaa heru, jotenkin vialliset kaiketi :LOL: :whistle:

 
Heipähei taas!

Mullakin on jo tuo rokote tökätty tammikuussa kun ajattelin etten uskalla alkuraskaudessa tai ehkä raskaana muutenkaan ottaa. Ehkä sitten loppuraskaudessa uskalla ottaa vielä uudenkin jos sellainen uusi kaamea aalto tänne rantautuu, mutten kyllä ennen.

Mun tekee niin vaan mieli nukkua ja syödä. Kunnon ravintolaruokaa ja paljon! Makean perään yleensä olen mutta nyt melkein suolainen vie voiton... ja voi tätä väsyä! Tänäänkin pitää vielä neljään asti painaa täysillä ja olla iloinen ja aktiivinen ryhmänvetäjä...huoh! Onneks mieskulta lupas mennä töistä ajoissa tekemään meille pottumuusia ja murukastiketta...Ihan kuola valuu :LOL:

Niin ja rinnat on jotenkin niin piukeat, ei kovin kipeät mutta elävät ihan omaa elämäänsä...

Vaahtokarkkiunelma ja möhköfanttinen 5+6
 
A-H
Joo-o, tänään tuli sit ihan vähän kirkasta verta tuon ihme tuhruttelun lisäksi :/ Ei mitään kamalaa määrää, mutta kyllä tuo vaan masentaa... Loppuis tuo tiputtelu, tai menis sit kunnolla kesken, kun ei millään jaksas tätä arpomista :( Maanantaina ois se neuvola, mut täytyy sekin sit perua, jos vuoto lisääntyy... Mut jos ei lisäänny, niin kyllä meinasin vinkua niin kauan, että johonkin ultraan pääsisin asiaa selvittämään! Voisihan sitä ostaa taas kerran raskaustestin ja jos siihen vahva plussa vielä tulee, niin se ehkä helpottaisi.

Kylkiluu Tsemppiä sulle, saman asian kanssa täällä painitaan, ei vaan näytä nyt hyvältä kun vuoto on lisääntymään päin :(

Sikainfluenssarokotetta en ole ottanut, en ota, eikä sitä meidän lapseen pistetä... Mietin niin kauan jo noita rokotusohjelman rokotteitakin, että mitään ylimääräistä ei kyllä niiden lisäksi aleta meidän neitiin tökkimään... Mutta nämähän ovat taas niitä asioita, joista jokainen vanhempi joutuu itse päättämään ja elämään sitten senv päätöksen kanssa, kävi miten kävi.

A-H 4+6
 
Hei!

Tulin poksahtamaan hyvien ultrakuulumisien saattamana! 7+0 POKS!

Ensin kuitenkin osanottoni menetyksen kokeneille :hug: ja voimia!

Eli aamulla soitin päivystykseen ja sain ajan ultraan. Puhelimeen vastannut täti oli kuulemansa prusteella diagnosoinut mulle keskenmenon ja ei meinannut aikaa edes antaa. Mutta sain kuin sainkin ajan, ja voi sitä jännitystä! Kyllä jännitti. Olin jo viime viikosta asti varautunut huonoihin uutisiin. Mutta! Kohdustani löytyi sikiöpussi, jossa hyvinvoiva alkio, jonka sydän pamppaili vimmatusti! <3 Mutta, vierestä löytyi myös toinen, jo kasaan painunut, sikiöpussi. Eli kaksosraskaus, joista toinen mennyt kesken. Lääkärin mukaan voi vielä hieman aiheuttaa vuotoa. Ja tämä kuulemma todella tavallista, eikä provosoi toista hyvinvoivaa sikiötä keskenmenoon. Ultraa kuitenkin vielä kerran ennen np-ultraa, noin kolmen viikon päästä.

Eli, raskaana ollaan, ja aion tästä nauttia! Huojentunut olo!

 
Lilliille tsemppiä jatkoon :hug:

A-H:lle toivotaan onnea, että olisi vain harmitonta vuotoa ja loppuisi lyhyeen :hug:

Pahoinvointirannekkeet tuli tänään ja sopivasti etoi ( vaihteeksi ), laitoin rannekkeet paikoilleen ja ei menny kauaa ku olo helpotti. Suosittelen siis ainakin toimii mulla tähän etomiseen loistavasti :flower:
 
suhveli Onnea :heart: Ihania uutisia.

Ja :hug: ja jaksuja ikävien vuotojen kanssa.Toivotaan kuitenkin et on vaaratonta ja saatte yhtähyviä uutisia ku suhveli.

Lillii Voi ei :'( :hug:

(.) Ei kuulu uutta.Huono-olo vaivaa jotenki päivä päivältä enemmän mut mä olen kotona niin voi lepäillä.Tosin mä en saa päivällä nukuttua yhtään...Töiden etsintä koko ajan menossa ja hiukan mietityttää et kuin sitä jaksaa jos jostain työpaikan löytää.

Rokotteesta sen verran et me ollaan kaikki jo se otettu niin ei tarvitse sitä enää miettiä.Ja jos nyt tarvitsis päättää niin en tiedä uskaltaisinko raskaus aikana sitä edes ottaa.
 
Lillii :'( iso :hug:

Kylkiluu ja A-H, tsemppiä teille epätietoisuuden keskellä!

Suhveli, onnea ultran johdosta. Ihanaa, että siellä oli kuitenkin toinen pikkuinen tarrautunut lujasti mukaan!

Onnittelut uusille plussanneille ja tervetuloa mukaan!

Hipsulle onnittelut synttäreiden johdosta! :flower:

Possurokotteesta. Olen sen ottanut tammikuussa. Lapseni olen myös rokottanut. En varmaan ottaisi sitä nyt raskaana ollessani; en ainakaan alkuraskaudesta. En haluaisi millään tavalla riskeerata raskauttani. Jokainen tietysti päättää omalta kohdaltaan mitä tekee.

Täällä oli kyselyä oireettomasta raskaudesta. Täällä :wave: on yksi. Mulla ei ole juuri mitään oireita. Vähän useammin joudun käymään vessassa. Pahoivointia ei ole. Mitään ruokahimoja ei ole. Rinnat eivät ole kipeät eivätkä suuremmat. Mahassa ei juilu, jomottele eikä tunnu erikoiselta. Päänsärkykin on raskauden edetessä hävinnyt. Jos en olisi tänään taas raskaustestillä testannut (ja siihen vahvat viivat saanut) niin voisin ihan luulla, etten olisi raskaana ollenkaan. Ainoa selvä oire onkin menkkojen poissaolo. Poikien kohdalla oli samoin; tosin ekan kohdalla rinnat olivat sairaan kipeet raskauden alussa. Toisen kohdalla ei enää. Kaipa tämä keho on sitten tottunut tähän tilaan, ettei se enää niin voimakkaasti reagoi. Hyvä näin. =)

Katja-75, rv 5+4
 

Yhteistyössä