MARRASKUUN MURUSET 2010 HUHTIKUUSSA

Torkahdin ja näin unta pojasta, heräsin siihen kun sanoin noel.
Mies kysyi poli leikiltään onko se uusi mieheni ja kerroin uneni :D

Ihastuttiin tohon nimeen niin paljon, voikun tää olis jotain enteilyä ja varsinki kun poika olis miehen mielestä jo tulossa niinkuin munki mielestä.. hassua.. :)

Noel kaikuu mielessä koko ajan.

 
Mammulille täältäkin voima :hug: !

Täällä kamalaa etovaa oloa koko ajan, paitsi aamuisin. Kukakohan on siis keksinyt aamupahoinvoinnin? :LOL: Ensimmäisessä odotuksessa ei ollut tällaista huonoa oloa kokoajan, aamuisin jonkun aikaa, mutta siihen se jäi.

Ja miimii kaunis nimi.
 
Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
Hyi ku ällö olo, oon kylläki vaan varmaa syöny liiikaa herkkuja :D ei okseta mut tuntuu siltä ku kurkussa ois joku pala välillä ja ei uskalla röyhtästä ettei tuu oksennus :D haha.
Ja janottaa koko ajan jatkuvasti, oon vetässy tässä puoli litraa fun light -mehua koneella istuessani.
HOX! fun light mehua ei saa raskaana juoda eikä mitään light mehuja. Ne on makeutettu keinotekoisesti ja ei hyväksi vauvalle. KORJATKAA joku jos olen väärässä, mutta näin muistan asian olevan.
 
Pakko pikapikaa hehkuttaa : Me mennään naimisiin :heart: Jos vaan vapaa pappi löytyy vielä heinäkuulle sanomme toisillemme tahdon ihan lähimpien läsnäollessa täällä kotonamme :heart: :heart:

Olen niin onnellinen =) ja huonovointinen :x

 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Alkuperäinen kirjoittaja kultapossu:
Hyi ku ällö olo, oon kylläki vaan varmaa syöny liiikaa herkkuja :D ei okseta mut tuntuu siltä ku kurkussa ois joku pala välillä ja ei uskalla röyhtästä ettei tuu oksennus :D haha.
Ja janottaa koko ajan jatkuvasti, oon vetässy tässä puoli litraa fun light -mehua koneella istuessani.
HOX! fun light mehua ei saa raskaana juoda eikä mitään light mehuja. Ne on makeutettu keinotekoisesti ja ei hyväksi vauvalle. KORJATKAA joku jos olen väärässä, mutta näin muistan asian olevan.
Mulla on se muistikuva että jotkut makeutusaineet oli kiellettyjen listalla, mutta väittävät että aspartaami, mitä noissa yleensä on, olis ihan käyttökelpoista, mutta mulle tulee ainakin kaikista makeutusaineista ihan ilman raskauttakin huono olo, ja jo pelkästään siksi nuo epäilyttää...


Niin ja Onnea Piprane Ema! Toivottavasti pappi löytyy! :flower:
 
Jos ei saisi juoda light mehuja niin entä light limsat? Eilen vein pulloja kauppaan ja säikähdin itsekin kuinka monta Pepsi Max pulloa olen tässä parin viikon aikana juonut.

Huhhui, ensimmäistä kertaa tuntui aamulla siltä että pönttöä pitäisi mennä halimaan ihan tosissaan. Mutta taisi mennä etova olo sitten vain ohi. Näin voimakasta pahaa oloa ei vielä olekaan ollut. Jotenkin olen aina pelännyt sitä oksentamista ja pyörryttää jo ajatuskin, että se olisi joka päiväistä.
 
Piprane ema Onnittelut! Toivottavasti huono olo hellittää edes siksi aikaa, että saatte sanottua tahdon.

Kiitokset kaikille onnea toivottaneille täältä! Ilmeisesti tilanne on rauhoittunut. Ainakaan verenvuotoa ei ole nyt pariin päivään näkynyt. Pahoinvointia kyllä, mutta pääasia että jotain raskausoireita on. Muutenhan tulisin täysin hysteeriseksi. Huomenna taas ultra, ja torstaina seuraava. Jokohan sitä pian oppisi iloitsemaan siitä, kun näkee pienen siellä ruudussa eikä aina vain pelkäisi mitä siellä näkyy vai näkyykö mitään. Lapsen isi sen sijaan tuntuu äärimmäisen varmalta siitä, että mitään pahaa ei tapahdu ja uusi vauva syntyy sitten marraskuussa. Toiset osaa suhtautua asioihin positiivisemmin.
 
light limsat ja mehut: noiden kuluttajana selvitin, että niissä käytetyt makeutusaineet eivät ole vaaraksi sikiölle... :) mies huomautti heti ja silloinhan alettiin selvittää. Olikohan vauva.fi sivuilla vai missä oli mut kuitenkin niin voi juoda. varmaan kohtuullisissa määrissä kannattaa kuitenkin pysyä. Mä olisin ihan pulassa ellen saisi niitä juoda :x no joo, ei tule puolta litraa enempää juotua/pvä..

mammuli :'( toivotaan kuitenkin vielä :hug:

saana ja 7+1
 
Alkuperäinen kirjoittaja piprane ema:
Pakko pikapikaa hehkuttaa : Me mennään naimisiin :heart: Jos vaan vapaa pappi löytyy vielä heinäkuulle sanomme toisillemme tahdon ihan lähimpien läsnäollessa täällä kotonamme :heart: :heart:

Olen niin onnellinen =) ja huonovointinen :x



tää oli niin hyvä! siis varsinkin tää loppu kommentti! :heart:
 
Taas kotona lasten kanssa. 2v:llä kuumetta, kuopus on ainakin vielä terve. Kyllä on taas pomo riemuissaan kun meillä on kiire töissä. Huomisen saa kyllä ukko olla kotona, minähän menen töihin.

Oma olo on ihan ok, pahoinvointia ja väsymystä löytyy. Esikon alkuodotus oli ihana kun ei ollut mitään oireita,supistelut tosin alkoi rv 18 ja vuodelepoon jouduin rv 28 kun neiti oli kovaa vauhtia tulossa. Poikaa odottaessa oksentelin mutta loppuraskaus meni ihan hyvin.

On jotenkin niin jännää kun tää raskaus osuu samaan vuodenaikaan kuin esikoisen. Nyt on la 14.11 ja esikko on syntynyt 19.11 :)
 
Mammuli2 :hug:
Johan oli taas yö,nukuin ehkä noin tunnin-kaks.. Joten eipä sitä jaksanu töihin lähteä.
Etova olo ja selkä on kipee.. ei kovin hehkeä olo :)
Kohta pitäs lähteen käymään neuvolassa.. saas nähdä et vieläkö pitää seurailla verenpainetta. Kotona on ainakin olleet todella hyvät paineet.

 
liirah tervetuloa, mutta ilmoittelisitkos tarkemmat tiedot niin lisäilen sut listalle :)

mammuli ja wippii mä en nyt vielä mene teitä listalta poistamaan ennekuin tiedetään lopullinen tilanteenne :hug:

Minnäi onko sulla np-ultraa ollenkaan? Meillä np-ultaan varataan aika aina ekan neuvolan jälkeen

Täällä poksui tänään :D

BV ja Chilli 9+0
 
Mukavaa viikonalkua kaikille!
Kiitos Sokeripala kommentistasi. Varasin juuri lääkärille ajan, jotta voi käydä läpi kaikki nuo allergioihin liittyvät asiat, ja saa lääkemääräykset valmiiksi ennenkun on pahin tilanne päällä.
Omista oireista taas.. Viikonlopun aikana on ilmennyt jotain ällötyksen tapasta, ei ole kyllä tarvinnu pönttöä halailla vielä ainakaan.. ja todella, todella väsynyt oon ollu. Mutta eipä haittaa ;) toivottavasti se kertoo siitä, että kaikki on masussa ok. Mulla noi tuntemukset tuntuu iskevän ennenkaikkea iltaisin, on todella vetämätön olo.. Toisaalta hyvä niin, jotta saa näin viikolla sinniteltyä päivät töissä. Tosin koko ajan tässä on pienellä jännityksellä, milloin etova olo alkaa vaivata työntekoa.
Vielä reilu viikko neuvolaan.. Ja se eka ultra sitten ties milloin. Ajateltiin tosiaan venailla sinne äitiyspolille saakka ja skipata varhaisultra vaikka kovasti poltteliskin.

katjuska 6+2?
 
Eilen illalla kotiuduttiin reissusta, väsyttävää oli kun tyttö sairastui kuumeeseen ja nuhaan :(
Jospa ei itteen tarttuisi.
Mulla vaivaa nälkä kokoajan vähintään kahden tunnin välein pitää syödä tai muuten tulee huono olo.
Isä kävi aamulla meillä kylässä ja oli kuulema nähnyt unta, että olen raskaana. Noh en kuitenkaan vielä uskaltanut paljastaa salaisuutta.

Minä olen ajatellut hommata kuntosalikortin, että tulisi tuota liikuntaa harrastettua vähän enempi.. Esikoisen aikana raskauskiloja tuli 18, onneksi melkein kaikki lähti, kilo tais jäädä.

puhnalle 5+4 ?
 
Pahoitteluista suurimmat kaikille, joilla surua on :hug:

Piprane ema, voi miten ihana uutinen :) Onnea kovasti tuleviin häihinne ja varmasti se pappikin löytyy :heart:

katjuska, mulla kan lääkäri varattuna, kun on noita allergioita kans ihan riittämiin. Saapa sit päivitettyä rohdot oikeisiin. Siihen asti vain kärvistellään, kun täällä "keskellä ei mitään" oikein ole noita aikoja silloin kun itte haluais.

Meillä vaan nuha vaivaa ja muutenkin vähän vetämätön olo. Muksut kans kaikki kerralla kipeenä, ei kiva. No, sain nyt ainakin kolme päivää saikkua, et saa tuon nuorimmaisenkin kans sairastaa kotosalla.

Lumi-Marja ja Nuppunen 4+6
 
mulla oli aamulla eka neuvola. täyteltiin kortti ja anto esitteet, tai oikeastaan kysy haluanko niitä ku kuiteski oon saanu viime vuonna. ja sitte ultrattiin ihan minun toiveesta. neuvolatäti oli ihan uus, ollut nyt sijaisena n.2kk. sano mulle että ei välttämättä löydä ultrassa mitään mutta en voinu vastustaa ja niinhän siinä kävikin ettei löytänyt mitään. harmittaa vaan itellä ku sanoin sille aikaa varatessa että onkohan tuo aika liian aikasi mutta se vaan käski tulla.. :( en nyt sillai oo vielä paniikissa ku tuo neuvolan ultralaite on ihan aatamin aikanen ja ku ultraaja oli kokematon.. ultrasi ensin vatsan päältä ja pyysin sit ultraaman alakautta ni ei se ees alakautta tajunnu siinä ultralaitteessa et missä mulla on kohtu!! toisaalta aika hauskaa :D laitettiin seuraava aika kahen viikon päähän. toivottavasti sitte näkyis.. ahistavat kaks viikkoa kun ei tiedä onko raskaana vai ei.. oireet kyllä on ennallaan että sen puoleen pitäs olla ja äsken raskaustestiin heti tuli paksu ja tumma viiva. noh, hyvillä mielin pyritään silti menemään =)

[/b]Bag Virgin- mulle voi muuttaa la 13.11. en tiijä miten nuo neuvolan laskukaavat näyttää erilailla ku netin raskauslaskurit, eli päivällä aikaistu niinku viime raskaudessaki.

tasse 7+2 (toivottavasti)
 
Meillä oli tänään eka neuvolakäynti.:) Kauhea nippu luettavaa ja joku dvd saatiin mukaan. Neuvolantäti laski, että mulla ois laskettu aika 2.11. ja että oisin nyt jo viikolla 8+6! Tuo siis laskettu viimeisten kuukautisten mukaan, mutta tiedän kyllä varmuudella, että hedelmöitys on tapahtunut melkeen puolitoista viikkoa myöhemmin kun on niin pitkä kierto ja testasin ovulaatiotakin.. Joten mun laskujen mukaan olis 7+2.

Niin ja sitten, päästään ultraan jo 15.4. :heart: Eli ei nyt sit ainakaan mennä siihen varhaisultraan kun kerran tuohonkaan ei oo kun reilu kaks viikkoa. Siellähän sitten selviää ne raskausviikotkin paremmin, joten antaa nyt olla listassa vielä toistaseksi noin kun on laitettukin.:)

Pahoinvointi on pahentunut vähäsen, tänään oli oksennuskin aika lähellä aamusta.. :x Kaikki hajut on kyl voimistunu ja siks yökkkäilenki niin helposti. Eilen olin ihan varma, että possunfileet oli pilalla kun ne hais niin karmealle, mutta mies kyllä väitti, että ihan normaalille haisee ja päiväyskään ei ollut vielä. Mitään uusia oireita ei oo ilmaantunut, mutta ne kovat mahakivut on kyl vähentynyt. Tai kyllä nytkin välillä tuntuu, mutta ei niin hirveesti.

Anoppi oli muuten nähnyt unta, että odotin nelosia.. :LOL: Saa nähdä kuinka monta sillä niitä on, kun mieskin on vakaasti päättänyt, että kaksoset ainakin on tulossa.:D

Mammulille :hug: :(
 
tääläkin juuri alkoi huonovointisuus. Kumma että sen pitää aina iltapäivällä alkaa :eek:

Esikoista odottaessa multakin ultrattiin rv8 alakautta, mutta neuvolatäti oli sitä mieltä, että olin rv7. No seuraavalla kerralla yritettiin taas mahan päältä, (10+3) mutta ei näkynyt mitään, sitten katottiin alakauta ja näky hyvin ja viikotkin täsmäsi..
Ite menin jo paniikkiin toisella kerralla kun ei vielä silloinkaan näkynyt mitään mahan päältä vissiin niin vanha laite, koska ei mulla ainakaan niin paljoa rasvaa tuossa mahassa pitäisi olla, että estäis näkyvyyden :D
 
Huomenna olisi se kauan odotettu varhaisultra aika, ja mua jännittää ihan mielettömästi :(
Yritän pelätä pahinta, ja toivoa parasta, mutta helppoa ei ole. Ilmoittelen kyllä heti aamusta teille mikä oli tilanne.
 
Kävin tänää sairaalas varhaisultras, ku takana on yks keskeytynyt keskenmeno.. Menkoist laskettunu viikkoi piti olla7+3, mut tiesin jo etukäteen ettei niitä todellisuudessa ole ku 5+jotai. No sykettä ei näkynyt, löydökset vastas 5+ viikkoi, raskauspussi ja ruskuaispussi näkyi ja lääkäri oli näkevinään sielä pienenpienen sikiönki. Uus ultra parin viikon päästä. Sit viimeistää pitäs sikiö ja sydänäänet näkyä selvästi. Itselle jäi hyvä mieli tosta, ku osasin jo ennakkoon varautua siihen et sykettä ei vielä näy. Sain ohjeeks syödä foolihappoa seuraavat 3kk, ehkäisee keskenmenoja ja auttaa sikiön olikohan se selkärangan? kehittymistä. Huomen neuvolaan.

Muok. Foolihappo auttaa sulkemaan alkion hermostoputken. Vajavainen sulkeutuminen voi johtaa selkäydinkohjuun ja aivojen huonoon kehittymiseen.
 

Yhteistyössä