Liirah, kylläpäs oli kamala kokemus. Onneksi sinä ja vauva olette kuitenkin kunnossa! Se on pääasia.
Mulla oli neuvola eilen taas pitkästä aikaa. Viimeksi mulla oli neuvola rv 15 ja sekin vielä lääkärineuvola. Seuraava neuvolakerta on taas lääkärineuvola rv 26+6.
Kaikki oli kunnossa neuvolassa. Hb oli hiukan pudonnut 150:stä 131:een. En siis tarvitse vieläkään rautalääkitystä. Painoa oli tullut 186g/viikko lisää. Kaiken kaikkiaa painoa on tullut + 2,7 kg. Syke oli tytöllä 142 ja liikkeet +. Multa mitattiin nyt myös ensimmäistä kertaa tuota sf-mittaa ja se oli 18 eli ihan keskikäyrällä mennään (ainakin vielä).
Sokerirasitukseen neuvolantäti kehoitti aikaa varaamaan mahdollisimman pian. Neuvolatädin mukaan sokerirasitus laajenee kaikkia koskevaksi ja siksi voi olla vaikeaa saada aikoja labrasta, joten ajoissa pitää soittaa. Mä ajattelin tänään vielä soittaa ja varata aikaa.
Aika kova koettelemus ollut tuo sokerirasitus
uc1:llä. Toivottavasti helteet on loppu siinä vaiheessa kun siihen kokeesen joudun.
Eilen laitoin sitten nuo
Kelan paperit menemään. Nyt sitten vain odotellaan päätöstä ja pakkausta. Otin sen, vaikka mulla on nuo edellisetkin pakkaukset tallessa.
Äippärahasta kommentoisin vielä. Mulla oli aikoinaan esikoisesta määräaikainen työ, joka loppui myös elokuun viimeinen päivä. Sen jälkeen olin pari kuukautta "työttömänä" nollatuloilla, kunnes aloitin äippäloman varhennettuna. Mulla äippäraha laskettiin sen 6kk tulojen mukaan. Ne kaksi kuukautta kun mulla oli nollatulot laskettiin mukaan tuohon 6kk tuloihin, koska ne edelsivät sitä äippälomaa. Eli kyllä mulla ne Kelassa laskivat tasan tarkkaan niin, että äippälomasta taaksepäin huomioitiin 6 kuukauden tulot. Mulla ne kaksi tulotonta kuukautta laski mun äippärahaa melkoisesti. Ihmettelen, että miten Kelassa voi olla näin kaksi täysin eri käytäntöä laskea tuota äippärahaa. Jos Terese saa päätöksen tuon mukaan, ettei sitä "tulotonta kuukautta" oteta mukaan laskuihin, niin silloin mäkin kyllä valitan tuosta mun päätöksestä. Kiva vain, että olen sitten kahden lapsen ajan saaanut tuota pienempää tuloa, jos näin on. :kieh:
Ziziz mä taisin sulle kommentoida tuota kaukalo ja jalusta asiaa. Sen vuoksi kysyinkin, että minkä vuoden kaukalo teillä on kun vanhemmissa ei sitä poikittaistankoa ole. Meilläkään sitä ei ollut vuoden 2005 kaukalossa, joten se myytiin heti kuopuksen jälkeen pois. Nyt sitten ostettiin uusi kaukalo + jalusta, jotka nyt vain odottelevat käyttäjäänsä.
Mä pidän nyt sitten pienen palstatauon täältä. Ollaan tänään iltalaivalla lähdössä Ruotsiin viikoksi, joten en välttämättä kerkeä palstalla käymään. Äidilläni on kyllä tietokone, joten en ihan nettipimennossa kuitenkaan ole.
Nyt täytyy mennä pakkaamaan.
Hyviä vointeja kaikille!
Katja-75 ja Pikku Neiti rv 22+1 (POKS! eilisen kunniaksi)