Lastenvaunuista: Mä oon nettikeskusteluja ja arvosteluja selaillessani päätyny siihen, että ei se merkki vaan ne ominaisuudet (ja hinta..)
Kestäväksi on kehuttu Emmaljungaa, mutta samalla hinnalla saa kahdet, jopa kolmet "ei niin tunnetut/suositut vaunut". (tosin, emmaljungat on kestäny jopa 3 lapsen kanssa kevyesti..)
Äidiltä sain positiivisia mielipiteitä ORA:n vaunuista sekä Emmaljungan vaunuista.
Mutta itsellä tekee paljon ne ominaisuudet ja kyllä kukkaron kokoakin vähän katsotaan. Tällä hetkellä tiirailun alla ORA Taiga yhdistelmävaunut sekä Z-Linen alu combit.
Nämä kaksi ihan sen takia, että ne saa pieneen tilaan "painettua"ja renkaat saa irroitettua( autoon pitää mahtua muutakin kuin vaan vaunut), niissä on mm. säädettävä tai kokonaan käännettävä työntöaisa, istuimen selkäosaa saa nostettua ja laskettua, kangasmateriaali on lupausten mukaan soveltuva niin kesään kuin talveen, on verkkoa kesälle ja kunnon päälliset talvelle jne.. Samaten työntöomiaisuudet erilaisilla pohjilla on tärkeät. Mitään terminaattorivaunuja en halua, jos meinaan paljon kävellä ensi kesänä vaunujen ja koirien kanssa.
Emmaljungasta olen ymmärtänyt, että miinuksena ne on hieman kookkaampia, mutta myös ominaisuuksiltaan monipuolisia ja nimenomaan kestäviä. Käytettynä törmäsin yhtiin, joissa hintaa oli vielä 400e,mutta päädyin siihen että sama ostaa samanhintaiset uudet, tosin erimerkkiset
mutta jos noihin tykästyy, niin käytettynä löytyy kyllä paljon ja edullisemmalla.
Noilla minun kriteereillä etsityt ORA:n ja Z-linen yhdistelmät kiikkuu siellä 400-450e paikkeilla. Enempää en aio vaunuihin laittaa, kun toivotut ominaisuudet saa tuolla hinnalla.
mutta edelleen heitän kysymyksen :
onko kokemuksia tuosta suomen lastenvaunutukusta?
edit. laitetaampa itekkin parin viikon takasta massukuvaa, melkonen hyökkäysasento sillä..
viikkoja 21+4 tuolloin..
H3idi ja pikkumies 23+4