Korkkaanpa mäkin nyt ensimmäistä kertaa tämän uuden palstan auki. Aikaa meni kun en millään ensin päässyt kirjautumaan. (Olisiko taas pitänyt lukea noi ohjeet ensin).
Meillä on kiireinen viikko ollut kun esikoinen aloitti seurakunnan kerhossa ja sitten meillä on ollut tuota perhekerhoa yms. Jatkuvaa juoksua suuntaa jos toiseen. Olen ollutkin aivan poikki. Tänään olen sitten yrittänyt pitää hiukan lepopäivää.
Kaukaloista olette keskustelleet. Meillä on Britax Baby Safe Plus kaukalo turvavyöjalustalla. Meillä on kyseinen kaukalo ollut ennenkin ja hyväksi olen todennut. Kaukalo maksoi 129 euroa ja jalusta 70 euroa.
Täällä on vauvan vaatteiden pesu myös hyvällä mallilla. Mä jouduin vanhat vauvanvaattet käymään läpi, että tiesin mitä tarvii vielä ostaa tälle neidille ja päädyin ne kaikki sitten pesemään samalla (sekä vanhat että uudet). Lipastossa on jo paikka valmiina ja osa on jo siellä silitettynä, mutta vielä on pestävää ja silitettävää jäljellä. Teen sitä mukaa kun jaksan. (Silitän vaatteet vain ensimmäisen kerran, enkä enää sen jälkeen). Meillä on kuivausrumpu käytössä ja olen siinä kaikki vauvanvaatteet rummuttanut ja kyllä se jo riittävästi noita vaatteita pehmittää, ettei silitystä enää tarvita. Pesen vauvanvaatteet erikseen muusta pyykistä (LV:llä ja huuhteluaineena käytän softlan sensitiveä tai muuta vastaavaa). Makuupussia ja haalaria en ajatellut pestä.
Täällä alkaa olla kaikki isoimmat hankinnat tehtynä. Vaippoja, tutteja, liivinsuojia yms. täytyy vielä hankkia. Pinnasänkyyn ostan uuden patjan, mutta senkin kerkeän hommaamaan vielä vauvan syntymän jälkeen kun meillä on alussa se kehto käytössä. Samoin ajattelin ostaa uuden pehmusteen tuohon meidän Tripp Trapp- syöttötuoliin. (Tämänkin kerkeän vielä myöhemmin ostamaan). Eli täällä alkaa hankinnat olla aika lailla mallillaan.
Kehto sun muut jutut laitan valmiiksi varmaan vasta siinä lokakuussa, (koska mulla nämä ei itsekseen lähde syntymään kuitenkaan ja leikkaus on varmaan mulla siinä lasketun ajan tienoilla) ellei mitään hälyttävää muutosta mun tai vauvan tilaan tule.
Eilen tuli rv 28 täyteen POKS! Ihanaa, että rv 30 lähestyy ja viimeiset kymmenen viikkoa pyörähtävät käyntiin. Sitä odotellessa siis. Tuolloin pääsen myös äippäpolille Jorviin sitä istukan paikkaa tarkistuttamaan. Ehkä silloin saan myös varmuuden mitenpäin tämä neiti mahassa majailee. Liikkeet tuntuu melkein enimmäkseen aivan alhaalla mahassa, joten olisiko neiti perätilassa?
Lopuksi vielä. Paljon tsemppiä kaikille vaivoista ja ennenaikaisista supistuksista kärsiville!
Muarille sekä pikkuiselle ihmeelle vielä erikoishali :hug:!
Katja-75 ja PikkuNeiti rv 28+1