MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Onnea MrsBree! =)

Mä heräsin aamulla yöpaidan etumus märkänä :O Siis ihan kunnolla oli tullut maitoa tai mitä lienee tässä vaiheessa. Unia en muista, mutta oisinko sitten nähnyt jotain vauvaan liittyvää.

Lantion kanssa tuskailin yöllä yhtenään. Hitto näitä kipuja ei jaksa! |O

27+5
 
Minäkin tulin POKSUMAAN RV 30 :heart:
Viimenen kymppi käyntiin :) Nopeasti on mennyt aika.

Olin jo huolissani muksun liikkeistä kun niitä ei ei eilen oikeastaan tuntunut,no nyt aloitti taas melskaamisen.

JanJade & PikkuPomo 30+0
 
Kurpitsa mietti Firkoneita. Mä tykästyin kanssa niihin ja olin aikeissa vaunulasta sellaiset hommatakin. Värityskin taisi olla sama kuin sulla,mihin tykästyin=) Mutta sitten meillä kävi niin hyvä tuuri,että kaverit myi meille todella halvalla uudenveroiset Gessleinit ja vaikuttavat tosi hyviltä. Ihan mielettömän kevyet ainakin työntää. Toivottavasti käytössäkin ovat hyvät. Uutena en olisi malttanut tuollaisia ostaa,ovat aika hintavat.

Voimia supistusten kanssa kärsiville:hug: Muistakaa ottaa rauhallisesti! Ehkä se on kropan oma viesti,että pitää muistaa levätä!

(.) Mulla nyt aika matelee,mutta olen todella onnellinen,että tämä kipsi-juttu tuli NYT eikä ihan viimeisillä viikoilla! Ja kauhulla odotan sitä päivää kun liitoskivut alkaa kun liikkuminen on nyt muutenkin hankalaa kun tota jalkaa pitää erikseen nostella ym. Illalla se oli mielettömän paisuksissa ja voitte uskoa,että on hieman hankalaa yrittää nukkua jalka koholla selällään:headwall: Anteeksi nämä mun valitukset,mutta tämä on nyt tätä. Onneksi manteli on virkeä:heart:

LilliM ja manteli 26+6
 
Viimeksi muokattu:
puhnalle: lisää tuolta ylhäältä otsikon alta työkalut jutusta seurattavaksi tämä ketju. Jatkossa sit kun kirjaudut ja meet asetukset kohtaan niin siellä on sellainen kuin seurattavat josta tää löytyy.

Vähän sekava sepustus mut yritä löytää :)
 
Kiitos vinkistä Eveny! Samaa asiaa olen harmitellut kuin puhnalle ja tuosta on kyllä apua. Ehkä kannattais lukea niitä käyttöohjeita, saa nähdä koska jaksaa...

Mä poksahdan vasta 27+0, käy kateeksi kun niin monet on jo vikalla kympillä! Niin malttamaton olo. Välillä kyllä tajuan että hei, mihin ihmeeseen mulla on kiire, näitäkin aikoja tuun varmasti vielä ihan kaiholla muistelemaan kun oon miehelle luvannut että pidetään kunnon väli ennen mahdollista pikkukolmosta, siis ehkä 10 v luokkaa. Toisaalta itsestäkin tuntuu tässä vaiheessa ihan hyvältä ajatukselta että välillä olisi muunkinlaista elämänvaihetta kuin pikkulapsiperheen elämää, toisaalta epäilen kyllä että vähintään 5 vuoden sisään alkaa vauvakuume taas nousta... Sitä paitsi eihän noita lapsia noin vaan tehdä, tiedä siis vaikka olisi viimeinen vauva tässä joten tästäkin ajasta ryhävalaana kannattaisi siis ottaa kaikki irti =)
 
Mahan muotoa ym. eroja kommentoisin myös. Eli itselläni ennestään tyttö ja poika. Molemmista maha oli kyllä ihan samanlainen ja sykkeetkin suht samaa luokkaa. Tytöstä oli kyllä paljon enemmän pahoinvointia ja sitä on tässä raskaudessa ollut vielä huomattavasti enemmän. Ehkä nytkin on siis tyttö tulossa tai sitten vaan joka raskaus lisää pahoinvointia entisestään...

Raskausarvista oli myös ollut juttua. Mulla joka raskaudessa tullut alavatsalle jonkin verran arpia. Nyt ostin Body Shopista sitä kaakaovoidetta, jota on niin paljon kehuttu ja sitä olen ahkerasti käyttänyt päivittäin. Ihan pari pientä on tullut navan yläpuolelle, mutta toivottavasti ei tule enempää. Vaikka aiemminkin ne kunnon arvet ovat tulleet vasta viimeisen 5 viikon aikana.

Kadehdin Sokeripalan tavoin teitä, joilla jo viimeinen 10 menossa vaikka alkaahan se itselläkin 2,5 viikon päästä jo =)

Mirtsu ja pienokainen 27+3
 
L-M
Tämähän paikka nyt on muuttunu ihan oudoksi. En päässyt kirjautumaan enää Lumi-Marjana, en niin mitenkään. Ei auttanut salasanan uusiminenkaan. Tiedä sitten, jos joku päivä vielä onnistuu, mutta nyt mennään tällä "väliaikaisella" L-M tunnuksella, ehkä hamaan tulevaisuuteen. Tuolla fb yhteisössä meitä muitankin on todella monta, jokka ei pääse kirjautuun, joten kadonneet lampaat joukosta ovat siellä.

Raskausarvista. uusia ei ole tullut ja entisiä onkin riittävästi. Ei taida mun masunahassa enää olla pahemmin mitä venyttää, kun on jo tommonen kengurupussi jo valmiiksi :)

Supparit kiusaa edelleen, mutta eikö se tästä. Issias vähän antanu periks, hyvä niin, sillä meinas jo mennä kärsivällisyys. Eihän se varmaan kokonaan anna periks, mutta jospa edes vähän.

Sit vain kahlaamaan taas monen päivän kirjotukset läpi :)

Lumi-Marja ja Nuppunen 26+5
 
Lumi Marja - Mulla kirjautuminen onnistui nickillä (Silent Whisper), kun ennen kirjauduin sisään toisella tunnuksella. Jostain bongasin että se on muuttunut ja nykyään kirjautuminen tapahtuu suoraan tuolla palstalla näkyvällä nickillä.

Mä oon myös öljynnyt ja rasvannut mahaa aamuin illoin, mutta silti tuntuu arpia tulevan : / Ostin vielä sellaisen 50 euron Clarinsin öljynkin (joka on kuulemma markkinoiden paras raskausarpien ehkäisyssä) mutta eipä näytä tehoavan meikäläisellä.
 
Mä peesasin Lumi-Marjaa, ja tein uuden tunnarin tänne :D
En päässyt päivitysten jälkeen sisään käyttäjätunnuksella, enkä nickilläni, enkä saanut uutta salasanaa kun tää ei muka tunnista mun sähköpostiosotettakaan. Ylläpidolle laitoin kaksikin kertaa viestiä asiasta, mutta en tiedä menivätkö perille kun vastausta en takaisin ole saanut.
Kovat vieroitusoireet on olleet, kun tänne puolelle ei oo päässyt, onneksi sentään fb:n puolella oli / on elämää :D

Raskausarpia ei ole tänne vielä ilmaantunut, mutta eiköhän niitäkin kerkeä vielä saamaan, vyötärönympäryskin tuli mitattua ja oon yllättynyt sen ollessa vaatimattomat 84cm :)
Kovasti on tämä pieni mies alkanut pyörimään mahassa, tekee ihan kipeetä välillä kun saa monoa kylkiluihin, ja kumaraan meneminen on hieman hankalaa kun tuntee pojan jäävän niinkuin väliin :D
Keskiviikkona mulla on vihdoin ja viimeinen se lääkäriaika kättärillä, jossa ilmeisestikin ultralla katsotaan poitsun kokoa, ihana jälleennäkeminen 12 viikkoon, siinä saattaa äitiltä kyynel tipahtaa :heart:

Tanya & herra hukkapätkä 31+1
 
Viimeksi muokattu:
alethia - ihme meininkiä! mä taas en päässyt sillä toisella tunnuksella enään ja bongasin tuolta jostain keskusteluista että nickillä pääsisi, ja niin pääsin :kieh:

Heräsin sitten taas tänään aamulla klo 6.20.. kunnon aamuvirkku musta on kyllä tullut :LOL:
 
Täälläkin herätty klo 6.20 :wave: :headwall: Minkäs teet, kun esikko päättää nousta noihin aikoihin : / Viime aikoina se onkin ollut aika täsmällisesti 6.15-6.40 välillä tuo herääminen...

Hääpäivä vietetty poikaa hoivatessa, kun hälle sitten nousi taas kuumetta 38 ja risat pe-la yönä :( Päivystyksessäkin notkuttiin tarkistuttamassa korvia, mutta ei siellä ainakaan vielä selkeätä tulehdusta näkynyt... Tiedä sitten onko vaan jotain virusta vai eikö tulehdus vain vielä näkynyt... Kuitenkin poitsu aina välillä höpöttää, että "kooa pipi", tiedä nyt siitäkään sitten :confused: Viikon päästä olisi korvakontrolli edellisen tulehduksen vuoksi omalla lääkärillä...

No mutta me mennään sinne leffaan joku päivä täs tulevalla viikolla ja syömään kahdestaan :heart: Minkäs sitä sairastumisille teet.

Raskausarvista: Edellisessä raskaudessa tulleet arvet ovat lähteneet "nousemaan" ylemmäs masulle ja navan kohdalla on pari pientä uutta. En hirveästi rasvaile mahaa, enkä tiedä olisko siitä hyötyäkään. Mut mua ei arvet haittaa muutenkaan :)

MrsBeelle onnittelut uudesta masuasukista! :flower:

Tiistaina olisi sitten se kauan odotettu neuvolalääkäri...

vaimo ja vaavi 26+6
 
Viimeksi muokattu:
Mä viimeks kirjotin piiiiitkän tarinan tänne ja tää forkka lakkas just sillon toimimasta kun alkoivat päivittämään uutta versiota.. arvatkaa ottiko pattiin :D

no, asiasta kukkaruukkuun. vauvan liikkeistä: Eilen jysähti niin että kävi jo kipeää, aivan kuin olisi venyttänyt itselleen yksiötä isommaksi, aivan selvästi näki kuinka maha nousi pienille kummuille ja kuinka ne kummut siirty paikasta toiseen :heart: kyllä tuntui hetkittäin ilkeältä mutta se fiilis kuitenkin oli :heart: Muutenkin meillä vaan liikkeet tihenee, mahtaa olla melkonen elohopea tämä poika , äitiinsä tullut :heart:

Vuotaako muilla rinnat? Mä ihmettelin että miks lakanoissa on laikkuja ja syykin selvisi kun yhden yön nukuin toppi päällä.. rintojen kohdalla pienet läiskät.. jotain tuollaista arvelin aiemmin kuin liivit uhkaa tarttua nänneihin kiinni ( ja se jos mikä tekee ilkeää kun irrottaa, ei ole vielä liiveissä suojuksia.)

Paino ei ole viime neuvolapunnituksen jälkeen ainakaan 2 vkoon noussut, en tiedä nyt sitten kun on kuukausi ed.käynnistä kulunut, onko muutosta tapahtunut, maanantaina sen näkee kun on viiminen neuvola kuukauden välillä.. sitten alkaa 2vkon välein siellä juokseminen..

H3idi ja pikkumies 29+6 10vkoa enää jäljellä LA. :D
 
Ihana masu Silent whisper:llä :heart:

Rintojen vuotamista on täälläkin, ei onneksi jokapäivä mutta aika useesti nyt viimeaikoina oon lehmäillyt :) Pitäisi alkaa harkitsemaan liivinsuojuksia, kun mustat liivit on karun näkyiset vuotamisen jälkeen ja toisinaan nännit jää kiinni niihin.

Mä heräsin vasta yhdeksältä pojan tehdessä aamujumppaa :)
Eilen pojalla oli hikkakin kolme kertaa, ja voi että kun liikkeet sattuu sen hermostuessa hikkaansa.
Mä tahtoisin käydä pienellä kävelylenkillä, mutta ulkona on niin sateisen oloista etten taida uskaltaa ottaa riskiä.
Tänään syödään uusinta mielitekoa hernerokkaa ja pannukakkua :D

Tanya & herra hukkapätkä 31+2
 
Viimeinen työpäivä tässä meneillään. Huoh!!

Rinnat vuotaa aina välillä niin et laitan suojuksetki mut kyl pää sääntösesti pärjää ilman suojuksia.

Onko ihan normaalia et herään siihen kun käännyn ja ottaa aina alamahalle tosi kipeetä. Sit ku käy vessassa olo helpottaa. Monesti öisin herään tuohon kipuun joka tulee kääntyessä. Voiko olla et vauva painaa rakkoa kovasti ja rakkoon sattuu sit?? Ja muutenki mulla on tosi kipee maha aina välillä. Navan vierestä. aivan kun tulisi puukoiskuja välillä, vaavi vissiin venyttää kohtua niin hurjaa vauhtia et sattuu.

Noooh mut menen jatkamaan hommia. Vielä tunti ja sit tän mamin työt on oikeesti loppu. Seuraavat viikot koiran kotiäitinä ja sit tuleeki vauva siihen lisäksi :) <3

Eveny ja poju 30+4 (?)
 
Heippa täältäkin pitkästä aikaa..! Oon käyny palstaa lukemassa melki joka päivä, mut jotenkin en oo saanu aikaseks kirjottaa mitään :ashamed: Nyt aikaa enää 10 vko laskettuun aikaan, niin ei mitään muuta päässä pyöri kun vauva!

Katoin ekalta sivulta noita mun tietoja, niin mulle vois päivittää synnäriks KYS, ikä 27 ja tyttölupaus. Vai olikos tuossa päivittämisessä täl hetkel ongelmia näitten uusien sivujen kanssa?

Itellä viel 5 viikkoo töitä jäljellä! Maha on kyl valtaisa 5 viikon päästä... Valaana saa sit töissä taapertaa... Ahistus nousi hieman, kun perjantaina neuvolassa oli pissassa sokerit ++. Onko kellään muulla ollut?? Oon ihan puulla päähän lyöty, kun kk sitten sokerirasituksesta oli loistavat tulokset, ei lähelläkään raja-arvoja! :confused:

Ritu ja pomppiainen 30+1
 
HipHei, huomenna vika työpäivä ja sekin vajaamittainen. Täytyy kyllä sanoa, että viimeiset kaksi viikkoa on ollut aika tuskaa jo töissä istua. Muksu on tuolla aika alhaalla, joka aiheuttaa sen että painaa mahaa niin vietävästi istuessa. Särkylääkkeen voimalla on työpäivät sinnitellyt. Tuskin olisin enää kuukatta pystynytkään töissä olemaan.

Mä olen nyt ruvennut panikoimaan tota synnytystä. Tähän saakka en ole halunnut asiaa edes ajatella, mutta nyt olen hieman yrittänyt lehdistä ja netistä lukea synnytyksestä. Mutta aina kun mä alotan perehtymään asiaan, niin purskahdan itkuun ja mulle tulee fiilis, että mä en pysty! Tiistaina keskustelen tästä asiasta nyt eka neuvolassa ja jos (kun) ei auta, olis sitten edessä pelkopolikäynti.

Terese ja poitsu 29+5
 
Sateista sunnuntaita!
Mua närästää, yök. Tosin joinkin äsken pullakahvit niin ei ihme.
Sokerirasitus oli muutama pvä sitten mutta kaikki oli kunnossa. Hyvä niin.

Minulla on noista 2 pojasta ollut kyllä ns. poikamaha eli eteenpäin sojottava maha ja nyt kun odotamme tyttöä, on maha tai siis kohtu enemmän pallo kuin soikio ja leviää kylkiinkin pinkeänä pallona ja näkyy siten takaapäin. Reisiin tullut läskiä, pojista ei jalkoihin tullut mitään kun yleensäkään en takapuolesta/jaloista lihoa. Pahoinvointia tässä raskaudessa on ollut, pojista ei ja niskapoimu oli olematon, alle 1 kun pojista ollut 2-3mm välillä. Liikkeet ovat olleet nykiviä ja säpsähteleviä, ei napakoita potkuja tai kuperkeikkoja.

Uusi onkelma on sellainen, että kuten arvelinkin, tämä vauva istuu pönäkästi mahassa potkien peräsuolta kohti. Ollut niin jo useamman viikon, mutta nyt varmistui lääkärin ultrassa perjantaina. No eihän sille mitään voi tehdä ainakaan tässä vaiheessa, mutta kuulisin mielelläni kokemuksia perätilavauvoista, ovatko kääntyneet vai ei ja millä viikoilla yleensä teillä on vauvat kääntyneet lopullisesti pää alaspäin? Pojat olleet n. 25 viikolta loppuun asti raivotarjonnassa... Mietityttää niin kun haluaisin kuitenkin päästä ilman leikkausta, edellinen synnytys kun oli niin superhelppo ilman tikin tikkiä. Esikoinen tuli sektiolla kun käynnistetty synnytys lopahti ja vauvan sydänäänet heikkenivät rajusti. Kertokaa siis kokemuksia jos jaksatte!!

Maija, pojat ja typy 26+4
 

Yhteistyössä