MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Kurpitsa Mä maalaan huoneen. Tai siis mies maalaa.. Mulla on kaksi matto vaihtoehtoa vauvan huoneeseen joiden pohjalta voisi alkaa rakenteleen värimaailmaa. On joko sellanen limen vihreä tai maitokahvin värinen. Tai sit voi olla, etten laita mitään mattoa. Kattoo nyt. Mä ite haluaisin jotain vihreän sävyä ehkä ku jotenki se sininen tuntuu niin kylmälle. Mut kuitenki oishan se sininen huone kiva... Ääh taas on vaikeeta... :LOL:

Bigwish Samaa kysäisisin ku Tanya. Varmasti kaikki on kuitenkin hyvin jos kerta sulla itsellä on sellanen tunne, että paikat kasvaa normaalisti ja liikkeetkin tuntuu päivittäin. Hermoja raastavaahan se on jos edes epäillään jotain. Joten tsemppiä. :heart:
 
Bigwish, muistatko että mitattiinko sulta se sf-mitta molemmilla kerroilla niin, että jalat on koukussa? Toi mittaus voi tosiaan heitellä paljonkin mittaajasta riippuen, ja se asento vaikuttaa myös paljon lukemiin. Mä uskon että kaikki on hyvin, mutta hyvä että pääset sinne ultraan kaiken varalta :hug: Voimahali!
 
AaVee ite maalaisin jollain vihreällä tai turkoosilla, tykkään kirkkaista ja räväköistäkin väreistä. Sininen on jotenkin niin kamalan kylmä. Tai sitten yksi seinä jollain oikein räväkällä värillä (esim. vaikka se lime) ja muut valkoisella tai vaaleammalla sävyllä.

Bigwish toivottavasti pikkuisella on kaikki hyvin! :hug:
 
Bigwish; Mulla sama juttu. Eli 22cm oli edelleen sf mitta. Eri mittaaja joten en hermostunut. Noita tuli muissakin raskauksissa. Mulle ei tosin ole ikinä edes tarjottu tarkistusultraa kun liikkeet olen tuntenut, syke hyvä ja painoa tullut sopivasti. Myös vauvan asento saattaa vaikuttaa mittaustulokseen. Mutta hyvä, että pääset tarkastamaan tilanteen :hug:

Täällä meni sitten maha ihan sekaisin tuosta pirun obisadanista! Tosi kiva ku selkää särkee ja nyt sitten piru vie särkee mahaakin :(

Lastenhuoneesta; meillä maalattiin kaikki seinät. toisella on vaaleansininen ja toisella vihreä. Ja hyvä, että maalattiin nimittäin alle 2 vuotta tässä asuttu ja nyt jo lastenhuoneen seinät saaneet asukkeidensa omia taideteoksia seinille :kieh: No ompahan helpompi puhdistaa maaliseinää kun tapettia ja jos joskus haluaa tapetin niin pohjatyöt on ainakin kunnolla tehty :)

OP ja Arvo-mies 25+5
 
Bigwish Mä ainakin haluan uskoa, että kyseessä on vaan joku mittausvirhepaholainen, tuu heti huomenna kertomaan uutiset meille :hug:

Mulla mitattiin viimeeksi sf-mitaksi "alakäyränala" mitta 15, mittaajana oli juurikin sijainen, luotan vaan siihen mitä itse tunnen ja nyt viikon päästä saan taas sen luotettavan mittaajan :)
Toivotaan vaan parasta :heart:
 
jep ja jos laittaa tapettia lastenhuoneeseen niin unohtakaa boordit..meil nuoremmillal on joku repimisvimma ja on yöunille mennessä vähän sormia syyhyttänyt ja boordit saanut kyytiä mut onneks jäi kiinni itseteosta ja jätti ainakin toistaiseksi repimisen mut on nyt kiva seinä kun repaleinen boordi sitä komistaa :kieh:
 
lisäsin masukuvan tonne fb:hen :) tietääkö joku miten tonne ryhmän sivua l. seinää pääsee kattoo ku on jo kirjautuneena fb.hen? ite meen aina vaan sähköpostin kautta eli sen linkin kautta jonka taannoin sain ku liityin mutt pääsiskö jotenki suoraan eli siis ilman sitä sähköpostin linkkiä??
 
heippa hei!

Meilläkin pitäisi alkaa hiljalleen miettimään uuden talon tapetteja yms.. toisesta lasten huoneesta aiotaan nyt tehdä enemmän pojalle sopivan kun poika kerran lupailtiin :) toinen sitten saa olla neutraalimpi "vieras"huone niin kauan jos joskus meille toinenkin lapsi suotaisiin. no kunhan kaikki menee hyvin loppuun asti tämän ekan tulokkaankin kanssa :)

töitä kesäloman jälkeen on nyt melkein kaks päivää takana.. sanoisinko että aika raskasta.. muuten ei ongelmia mut kyykistelyt ja huonossa asennossa olemiset ei tunnu mukavalta. vielä en ole joutunut kovin raskaita potilaita kantamaan mutta jotain kumminkin.. saas sit nähdä kauanko pystyy olemaan.

josefiina jos ymmärsin ongelman oikein, niin pääset tuonne seinälle kun laitat sinne ylös "haku" kenttään vaikka "loka-" niin pääset ryhmään sieltä. avaa muistaakseni seinän siihen sitten suoraan. tarkoititko siis tätä? :D

jep, huomenna vp ja kiertelemäään kirppareita ja sisustuskauppoja :D

saana & 25+4
 
Kojootti, kuulostaa vähän samalta kun mulla mahakivut.: :| Joskus oon herännyt just yölläkin kun on niin kipeä. Mulla on kyllä ollut niin paljon kaikenlaista mahakipuilua jo ennen raskautta ja oon huomannut, että se tulee nytkin aina sillon jos on maha toiminut huonosti, joten oon laittanut ne kivut sen piikkiin.. Mulla on kyllä tullut supistelujakin mut en mä niitä oikeen siihen kipuun osaa yhdistää.
 
Kiitos tsempistä! :heart: Nyt on vähän rauhoittuneempi olo, mut kyllä tuollaset pistää miettiin aina. Sitä ku luulee menevänsä rutiinitarkistuksiin ja sit tuleekin jotain tällaista.

Kojootti: En kyllä yhtään muista, miten makasin siinä sängyllä. Mut ainakin kerran olen ollut jalat koukussa. Muistan sen siitä, kun ne jalkatuet tuntui olevan ihan pöljän lähellä. Nyt ei ole kyllä hajuakaan, miten siinä olin. :/

OP: Milloin sulta on viimeksi mitattu sf-mitta? Mä heti netistä etsin tietoa ja kyllä monella tuntui olevan just pysähtyny kasvu neuvolan mittausten mukaan, mut ultrassa kaikki ollu kunnossa.

Tanya: Mä pääsen ultraan vasta viikon päästä, et tässä pitää nyt viikko kärvistellä. :(
 
Alkuperäinen kirjoittaja Bigwish:
Tanya: Mä pääsen ultraan vasta viikon päästä, et tässä pitää nyt viikko kärvistellä. :(
Okei, osasin taas lukea oikein :D Kyllä kaikki hyvin menee :)


Huhhuh, järkkäsinpä päivän itselleni.. töissä olin sen 8h, pyöräilin 21km, tein ruuan, tiskasin, pesin pyykit. Mies innostui ruuan jälkeen lähtemään veneen kunnostukseen hallille, ja mä päätin siivota tämän kolmion vaikka huomenna piti olla miehen siivousvuoro :) Meillä on vuoden ajan ollut käytössä miehen ehdottamat viikkosiivous vuorot, kun aiemmin mä olin ainoa jolla oli "aikaa" siivota, miehen yrityksen alkutaipaleella siis joka vei kaiken sen ajan :)
Nyt loppuillan istun, kuin paskatatti! se on varma :D

Remontoinnista Alkuun poika tulee nukkumaan meidän kanssa samaan makkariin, ja viimeistään ensi kesänä me remontoidaan tämä nykyinen työhuone, makuuhuone - työhuoneeksi: varmaan tapetoidaan tämä, ja mahdollisesti huone jaetaan ihan seinällä, kun tämä on niin pitkä ja kapea huone :)
Poika saa meidän nykyisen makkarin, joka on semmonen normi kokoinen huone, se todennäköisesti tapetoidaan + boordataan ja muutenkin uudelleen sisustetaan :)

Tanya & herra hukkapätkä 27+4
 
Huh huh! Ollut aika kurjat kaksi päivää töissä. Mulla siis istumatyö ja mulla on vatsa noin puolessa välissä päivää kipeytynyt ja turvonnut tosta istumista niin maan perhanasti. Sitten on ollut selkeästi enemmän supistuksia ja tulevat juuri istuessa. Kotona olo helpottuu kun pääsee makaamaan. Silti toi maha on kipeä, enkä pystynyt tekemään kun puolen tunnin toosii rauhallisen lenkin toisen koirulin kanssa. Neuvolalääkäriin on viikkoa aikaa ja vähän jännittää mikä ton alakerran tilanne on.

Ootte lastenhuoneen sisustuksesta hieman keskustelleet. Mua kiinnostais oletteko laittamassa vauvan heti omaan huoneeseen nukkumaan vai vasta myöhemmin?

Terese ja poitsu 26+0 (uus viikko taas)
 
terese: aluksi vauva nukkuu meidän makkarissa sänkymme vieressä omassa pinniksessään ja sit jossain välis siirtynee omaan huoneeseen. esikoinen siirtyi omaan huoneeseen 10kk iässä ja kuopus tais olla jotain 4kk
 
Bigwish; Tässä raskaudessa mitattiin viikolla 21+0 ja 22cm ja nyt viimeviikolla oli 22cm. Nyt en sikon korttia löydä mistään, mutta keskimmäisen kanssa ollut sama juttu eli 22+6 ollut 18,5cm ja samoten 26+1 ollut 18,5cm joten jompi kumpi on mitattu väärin.

Meilläkin vauva nukkuu aluksi meidän huoneessa, osittain perhepedissä. Vuosikkaana sitten siirrellään omaan huoneeseen.

Sitten gallup uudelleen synnyttäjille; Eli millä viikolla olette synnyttäneet? ja kuinka lähti käyntiin?
Tästä ollut puhetta jo aikaisemminkin, mutta nyt kun synnytys alkaa lähestymään alkaa tämä kiinnostamaan :)

Meillä eka syntyi 39+3 ja toinen 39+2 molemmista supisteli viikon verran kipeästi. Vedet ei menneet issään vaiheessa, vaan salissa puhkaistiin kalvot. Eka kesti 16,5 tuntia ja toinen 9,5 tuntia.

 
Bigwish: Kaikki on varmasti hyvin =)

Op: Mulla eka syntyi 40+3 (supistuksilla lähti käytniin ),toka 40+0 (supistuksilla,limatulppaa irtosi viikon verran ) ja kolmonen 41+4 (supistuksilla tai oikeastaan alkoi selän juilimisella ). Kalvot on aina pitänyt puhkaista salissa.

LilliM ja manteli 23+2
 
OP Esikoinen syntyi 39+6, toinen myös 39+6.
Esikon synnytys alkoi suppareilla joita tuli 12 tuntia 10min välein. Sitten tiheni.Kalvot puhkaistiin salissa.
Toinen alkoi kans suppareilla,supisteli pitkin päivää,käytiin sit synnärillä näytillä. Ei ollu paikat auenneet. Vedet meni kotiin takasin ajaessa. Kävin sit kotona viel suihkussa ja vaihtamassa vaatteet.
Esikon synnytys kesti 14 tuntia. Kakkosen synnytys kesti 4 Tuntia,laskettiin tuosta vesienmenosta.
 
Meillä uusi vauva tulee nukkumaan kanssa alkuunsa vanhempien makkariin, niin kuin monella muulla ja siirtyy sitten jossain vaiheessa esikoisen huonetoveriksi. Omaa huonetta ei saa vielä, meillä on neliö ja kolmas makkari on jyrsijöiden huoneena. Esikoinen muutti omaan huoneeseensa alle puolivuotiaana, tarkkaa aikaa en muista. Nukkui koko yön hyvin eikä juurikaan hereillyt, niin sitten pääsi omaan huoneeseensa.

Lastenhuoneen sisustuksesta: Me remontoitiin tämä nykyinen asunto 2008 keväällä ja lastenhuoneeseen laitettiin vaaleansiniset tapetit, vaikka lapsista ei ollut silloin tietoakaan. Sopivasti syntyi poika, mutta olisi ne tytölläkin menneet. Tapetin päälle olen laittanut nalle puh sisustustarroja, joista ei pitäisi jäädä jälkiä seinään kun ne aikanaan ottaa pois. Samoin verhoina on tumman siniset nalle puh verhot. Remontti into on edelleen aivan nollassa ton täys remontin jälkeen, joten mitään muutoksia sisustukseen ei tehdä.

OP: Meillä esikoinen syntyi 29+5. Käynnisteltiin lääkkeillä ja kalvot puhkaistiin, mutta kiireelliseksi sektioksi homma meni. Kipeät supistukset on siis edelleen kokematta.

Tänään oli neuvola, ja kaikki oli ok. Sijainen oli tällä kertaa neuvolassa. Pissa oli puhdas, sf mitta kasvanut ja hb:kin oli noussut nyt 109:sään. Vauvan syke oli n.150. Sokereita saa edelleen kotona mittailla pari kertaa ennen seuraavaa neuvolaa. Viime kotimittauksissa kaikki oli normaaliarvoissa. Ensi viikolla on taas äippäpolikäynti jorvissa.

Vähän on alkanut jo tämä raskaus jännittämään. Viikoilla 26+ alkoivat edellisessä raskaudessa ongelmat ja nyt lähestytään samoja päiviä. Päivä kerrallaan mennään..

T:Tiikeri ja pikkuinen 26+1
 
Bigwish Mulla oli myös ensimmäistä odottaessa kerran niin, että sf-mitta ei ollut kasvanu neljässä viikossa yhtään. Mulla oli tosin sama mittaaja. Kävin myös ylimääräisessä mittauksessa sitten kahden viikon kuluttua, jolloin mitta oli sitten kasvanu 3cm. Kyllä muistan kuinka huolestunu olin, kun en sillon mistään mitään tienny, mutta neuvolasta vakuutteli, että tuskin on mitään ihmeellistä, että tulet sitten kahen viikon päästä...
Joten...eiköhän sullakin siellä kaikki ole hyvin :hug:
 

Yhteistyössä