MARRASKUUN MURUSET 2010 <3 *elokuu*

Silent whisper: Ei ole mullakaan kokemusta joogasta, mutta aattelin nyt mammajoogaan mennä. Jos siitä olis apuja loppuajan kipuihin ja synnytykseen. Meillä kun on kunta säästänyt, eikä mitää synnytysvalmennusta ole. Jos vaikka sais tipsejä hengittämiseen yms.

Mä olen ihan pihalla mitä vaatteita ja missä koossa kannattaisi tuolle poitsulle ostaa. Puhetta ollut talvihaalarista. Mites onko niitäkin kuinka paljon erilaisia? Siis eri täytteillä tai lämpösyydeltään erilaisia? Tipsejä otetaan vastaan. Millaisia pipoja, hattuja, hanskoja vauva tarvii? Mä olen niin ulkona näistä jutuista, kun ensisynnyttäjä olen :LOL:

Terese ja poitsu 25+4
 
Voi että tota mun miestä, kun se osaa yllättää :heart:

Oli mennyt tilamaan saksasta meidän pikkuiselle recaron turvaistuimen, kun ei siitä kuulemma muuten tule rallikuskia jollei semmoisessa penkissä matkusta :D
Tämmöisen siis sain siltä tänään tummansinisen värisenä vaan http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?products_id=190

Oon ihan myytynä, kun näköjään sekin jotain hankintoja tekee itsekseen, vaikka luulin että kaikki on ihan "up yours" tyylillä :)

Tanya & herra hukkapätkä 27+1
 
Täällä on jälleen yks raksapäivä takana - ja olo on sen mukainen: ihan tööt, väsynyt..

Tiikeriltä piti kysäistä noista tuplarattaista, että mitkä hommasitte? Me käytiin perjaintaina niitä katselemassa, mut ei osattu vielä päättää mitkä hommattais..

Talvihaalariasiaa meinasin sen verran kommentoida, että itse ajattelin hommata joko 56 tai 62 cm Reiman toppahaalarin ja sit lisäks jonkin fleece-/vanupuvun. Reiman puvut ovat aika isoa kokoa, joten se kannattaa huomioida. Haaveilinkin toisaalta, et ostaisin jostain huutonetistä tms. käytettynä 56 senttisen ja sit myöhemmin talvella uutena ton 62 senttisen. Äitiyspakkauksen haalari lienee liian iso koko talven :(

Mut nyt en ennätä enempää kirjoitella, kun sauna ja illan keihäsfinaali odottavat..

Pirtsi 27+0 POKS! :heart: ja kylläpä nämä viikot menee nopsaan.. enää vajaa muutama kk aikaa saada talokin valmiiksi, kääk!!
 
SW:lle kiitokset uudesta pinosta!

Minulle voikin sitten päivittää uuden lasketunajan, eli 5.12. Pikkuveljen perheeseen odotellaan muuten kanss vauvaa ja heillä on la 8.12 eli aika samanikäisiä serkuksia on sitten luvassa.

Toppapuvuista, eli vielä tilanne auki. Ei meillä ole kuin tuo 05 äitiyspakkauksen haalari joka on auttamattomasti liian iso. Täytyy siis jostain metsästellä 56-62cm pukua. Riippuu varmaan kyseisen merkin kokoluokituksestakin, meillähän vauva syntyy niin myöhään että ehkä se vähän tilavampi 56cm riittäisi. Varsinkin kun hankintalistalla on myös se villahaalari eikä talvet näin etelässä niin kylmiä ruukaa olemaan että ehkä sillä ja jollain kevyemmällä haalarilla sitten pärjäisi lopputalven, kun kuitenkin lämpöpussissa tuo oleilee.

Talvitakista, saa nähdä miten pitkään riittää se miehen takki jota käytin esikoista odotaessani...

Liirahille onnittelut että liikkeet alkoi taas tuntua ja mukavaa iltaa kaveriporukalla!

Madicken ja akseli rv 21+5(?)
 
Käytiin miehen kanssa tänään flamingossa leffassa ja siinä leffan alkua odotellessa jumbon puolella Name it - lastenvaateliikkeessä. Ostettiin sieltä AIVAN IHANA toppahaalari vauvalle :heart: Siinä on alaosassa vetskarit niin, että saa jalat erikseen tai pussiksi. Haalaria voi siis käyttää vaunuissa pussina ja turvakaukalossa haalarina :) Otettiin pitkän harkinnan jälkeen koko 50-56, seuraava vaihtoehto olisi ollut 62-68 joka oli tosi iso! Myyjäkin sanoi että pieni vauva hukkuu siihen. Haetaan sitten uuden vuoden jälkeisistä aleista isompi jos tuntuu että meinaa jäädä pieneksi. Nyt meillä on siis hommattuna sekä fleece- että talvihaalari. Käyttäjä enää vaan puuttuu :p

Tuolla Name It -liikkeessä on muuten aivan ihania vaatteita ja mun mielestä myös hyvän hintaisia, eli suosittelen käymään katsastamassa =)

Ihana juttu liirah että liikkeet tuntuu taas :)
 
Silent Whisper, hyvä vinkki tuo Name it-liike, olen ostanut Stockalta monia merkin vaatteita mutten tiennyt että sillä on ihan oma liikekin. Hinta-laatusuhde on mun mielestä noissa ollut hyvin kohdallaan. Sisko on ilmeisesti muuttamassa lähiaikoina jonnekin ihan lähelle Jumboa joten jospa tuolla tulisi käytyä, en olekaan ikinä käynyt, ja varmaan siellä olis muutama muukin kauppa...

Meillä sattui vaatteiden ja varusteiden suhteen tosi hyvin, kun esikoistyttö on syntynyt 10.11. ja nyt tulokkaastakin veikattiin tyttöä, niin että kaikki vaatteet ja varusteet menee tosi hyvin seuraavalle jos ei kovin erikokoinen ole. Silloin 3v sitten köyhänä opiskelijana ajattelin että mennään äp:n puvulla ja hankin vain valkoisen kevyemmän 60 cm nallehaalarin (mikä olikin ihana ja tuli käytettyäkin leudon talven aikana paljon) mutta kyllä se olisi vastasyntyneelle ollut aika iso vaikka tyttö oli ihan keskikokoinen, 3700 g. Onneksi anoppi oli sitten ostanutkin ihanan pussimallisen 50 cm toppahaalarin, se oli tosi hyvä ja sentyyppisen hankkisin nytkin jollei jo olisi. Siinä oli vetskarilliset reiät turvakaukalon vöitä varten ja oli tosi helppo pukea. Liian isossa puvussa vauvalla oli aina molemmat jalat samassa lahkeessa :heart: ihan tulee nostalginen olo kun alkaa muistelemaan. Se mitä aion nyt hommata on lisää pientä vaatetta, meillä oli silloin enimmäkseen 60 cm vaatteita kun kaikki sanoi ettei pienempää paljon kannata...mutta vauva oli tosi kova pulauttelemaan ja ensi viikkoina ne harvat pienet sopivat oli aina pyykissä ja sai suunnilleen solmia potkarinlahkeita yhteen, se oli hankalaa. Eihän nuo pienten vaatteet edes ole kovin kalliita, halpismerkkejä ajattelin enimmäkseen ostaa. Ja onhan ne ihania =)

Varasin muuten ajan 4D-ultraan 11.8., olin ensin ajatellut etten raaski mutta tekee mieli nähdä vauva =) ja olisi kiva saada varmuus siihen sukupuoliasiaan varusteluja ajatellen, meillä on aika paljon pinkkiä varastossa... Mieskin on ihan innoissaan, sille on selvästi paljon helpompaa kiintyä vauvaan kun sen näkee, alkoi rakenneultran jälkeen puhua siitä ihan eri tavalla ja jutella masullekin. Tietysti toivotaan että kaikki on hyvin eikä mitään yllätyksiä/säikytyksiä tulisi, tavallaan mua alkoi sekin taas jännittää vaikka olin jo rakenneultran jälkeen ihan luottavaisin mielin. Tällaista tämä on, helposti huolestuu. Onneksi liirahillakin tuntui olevan väärä hälytys!

Sokeripala 23+0, poks!
 
Silent whisperille kiitos uudet pinon päivittämisestä! :flower:

Sitten talvipuku asiaa. Meillä oli esikoisen talvipukuna vaaleansininen vakosamettinen Name it-merkkinen haalari kokoa 50-56, josta sai ne lahkeet tarvittaessa pussiksi. Mun äiti osti sen aikoinaan esikoiselle, joka syntyi 31.1 ja se meni meillä koko talven. Se on vieläkin meillä tallessa, aivan ihana puku mun mielestä, mutta nyt sillä ei ole käyttöä.

Tälle neidille meiltä löytyy H&M:n beige nallekorvahaalari kokoa 56 (ostettiin se esikoiselle, mutta jäi käyttämättä kun me saatiin äidiltä tuo Name it haalari tilalle). Tämän lisäksi löytyy uusi vaaleanpunainen Tutta-merkkinen nallenkorva talvihaalari kokoa 62, josta saa lahkeet muutettua pussiksi (oikein kätevää pienen vauvan kanssa kun jalat eivät välttämättä lahkeissa pysy) . Näiden edellämainittujen lisäksi on kirpparilöytönä uudenveroinen vaaleanpunainen Lennen talvihaalari kokoa 62 sekin. Eli eiköhän me näillä jo yksi talvi pärjätä. :LOL:

Sitten vähän leudoimmille ilmoille meiltä löytyy: äitiyspakkauksen kevytvanuhaalareita kolme kappaletta (yksi jokaisesta äp), yksi Ruskovillan 62 cm villahaalari ja uuden äp villahaalari koossa 70 cm ja sitten vielä yksi fleesehaalari. Eli tällä arsenaalilla lähdetään liikenteeseen ja onpahan tuossa ainakin valinnanvaraa, että mitä pistää päälle. Samoin meiltä löytyy kolme noita äp-pakkauksen makuupussiakin (-05, -07-10), että saa toisen tilalle, jos lapsi on kova puklaamaan ja pussi menee pesuun. Näitä vaatteita sun muita kun on kertynyt tässä vuosien varrella ja kolmas lapsi meillä kuitenkin jo kyseessä.

Ensikertalaisille riittää vallan mainiosti se yksikin puku (koossa 56 tai 62 vähän valmistajan mukaan -> kokoeroa löytyy) , eli ei tarvi montaa olla pärjätäkseen. Villahaalari on hyvä olla paukkupakkasten varalle, mutta jos ottaa sen äp niin siinähän tulee se villapuku jo mukana. En lähtisi enää toista ostamaan. (Meillä se ostettiin esikoiselle, joka oli talvivauva, eikä äitiyspakkauksessa ollut mitään vastavaa mukana silloin vielä) . Leudoimmille säille varmaan riittää tuo vanupuku + villahaalari yhdistelmä, eli ei tarvi välttämättä mitään fleesehaalariakaan.

Talvitakki asiasta vielä. Mä toivon, että vanha menee vielä päälle. Jos ei mene niin sitten mietitään muita vaihtoehtoja. En viitsisi pelkästään raskauden takia ostaa uutta takkia. Laitan vaikka fleesetakin alle ja talvitakin aukinaisena päälle, jos en muuta keksi.

Nyt kuitenkin elokuvaa katsomaan.

Katja-75 ja Pikku Neiti rv 24+3

 
Pirtsi: Me hommattiin tällaiset tuplarattaat: http://www.lastenturva.fi/kauppa/product_info.php?cPath=108&products_id=174, en tiedä menikö linkitys oikein.. Oli hyvin edulliset ja tuntuivat ihan hyviltä työnnellä. Eí ollut myöskään hinnalla pilatut. Tosiaan ei ollut kauhean montaa vaihtoehtoa, jotka olisi autoon mahtuneet, mutta noi meni. Netistä hain vähän kokemuksia, ja kellään ei juurikaan ollut pahaa sanottavaa niistä. Niin ja väri oli vihreä, joka oli vielä 90 euroa halvemmalla tarjouksessa.
 
huomenta! |O

toppahaalari: ainakin tääl etelämmäs suomes pärjää tuolla villahaalari+vanupuku systeemillä aika pitkälle. muistelen etten montaakaan kertaa oo noilla edellisillä lapsilla ( syntyneet touko-ja kesäkuussa ) käyttänyt ekana talvena toppahaalaria. ja nukkuuhan se vauva kuitenkin siellä vaunussa vielä makuupussiin sullottuna joten tarkenee varmasti. toppalakin kans on sama homma, jäi vähäiselle käytölle meillä, paksuhkoa neulemyssyä ja siihen tarvittaessa huppua päälle oli ihan riittävä varustus. nyt kun hankein tuon fleecehaalarin niin tuntui olevan aika paksu niin se saa korvata meillä tulevan vauvan toppahaalarin. -05vm äitiyspakkauksen toppahaalari+kintaat+töppöset löytyy kyllä, ovat vain turhan isoja, ostin edelliselle lapselle pienemmät toppakintaat joten niitä tullaan käyttämään jos tulee kovempia pakkasia mutta enempi kätösissä pidetään ihan vain sellaisia neuletumppuja kun nukkuessa ne kätöset on kuitenkin siellä makuupussin sisällä ja haalareis on hihat kuitenkin sen verran pitkät et jää kädet sinne hihan suojiin.
tekis mieli alkaa neulomaan villatöppösiä kun lankaakin löytyy..

oma talvitakki: enpä ollut tullut ajatelleeksi..niinpä tuskin mahdun mut multa löytyy kyllä yks ei niin kaunis villakangastakki joka on sellainen rento malliltaan, pussimainen mis on helmas kiristysnyöri, on sellainen puolipitkä..kehtaiskos sitä pitää..

kurpitsa ja "A" rv25+1

 
Alkuperäinen kirjoittaja kurpitsa:
toppahaalari: ainakin tääl etelämmäs suomes pärjää tuolla villahaalari+vanupuku systeemillä aika pitkälle. muistelen etten montaakaan kertaa oo noilla edellisillä lapsilla ( syntyneet touko-ja kesäkuussa ) käyttänyt ekana talvena toppahaalaria. ja nukkuuhan se vauva kuitenkin siellä vaunussa vielä makuupussiin sullottuna joten tarkenee varmasti. toppalakin kans on sama homma, jäi vähäiselle käytölle meillä, paksuhkoa neulemyssyä ja siihen tarvittaessa huppua päälle oli ihan riittävä varustus. nyt kun hankein tuon fleecehaalarin niin tuntui olevan aika paksu niin se saa korvata meillä tulevan vauvan toppahaalarin. -05vm äitiyspakkauksen toppahaalari+kintaat+töppöset löytyy kyllä, ovat vain turhan isoja, ostin edelliselle lapselle pienemmät toppakintaat joten niitä tullaan käyttämään jos tulee kovempia pakkasia mutta enempi kätösissä pidetään ihan vain sellaisia neuletumppuja kun nukkuessa ne kätöset on kuitenkin siellä makuupussin sisällä ja haalareis on hihat kuitenkin sen verran pitkät et jää kädet sinne hihan suojiin.
tekis mieli alkaa neulomaan villatöppösiä kun lankaakin löytyy..
Mä oon samaa mieltä. Vanupuku+ villahaalari riittää hyvin leudoilla talvilla varsinkin etelässä. Meillä on sellainen nalle-nyppyläkarvainen 56 senttinen (harmittaa etten ostanut 62 senttistä, olisi mennyt pidempään) vanupuku Lindexiltä, joka on kuitenkin tosi paksu ja esikoisella se meni jo melkein sellaisenaan. Varsinkin kun vauva topataan vaunuissa siihen makuupusiin ja muutenkin vällyjen ja jalkapeittojen alle. Tosin vuoden 2008-2009 talvi oli aika leuto, että jos tulee samanlainen talvi kun viime talvi oli, niin tiedä siitä sitten... Mutta ihan hirveillä pakkasilla sitä ei vauvan kanssa muutenkaan ulos oikein voi mennä. Autossa taas sen nallepuvun kanssa oon käyttänyt itse villalangasta kutomaani peittoa kaukalossa. On mulla yksi 62 senttinen (myöskin lindexiltä ) paksumpi toppapuku, jossa on tuulta pitävä kerroskin, mutta se oli aivan liian jäykkä materiaaliltaan noin pienellä vauvalla vielä. Saatan ostaa jonkin pussukkamallisen pehmeäpintaisen toppapuvun talvella, jos alkaa näyttää siltä, että on liian kylmä. Kevään puolella meillä mentiin äitiyspakkauksen kevyttopparilla (joka on aika kevyt tosiaan). Niitä on kaksi, kun yhden ostin kirppikseltä esikoiselle =)

Takeista: Mulla on syksyksi tollainen samantyyppinen takki, joka jollakin oli Esprit -merkkisenä. Eli vyötäröllä ja helmassa kiristysnauhat. Sillä kelpaa mennä syksyllä. Esikoisella mulla oli talven puolella käytössä normaalia isompaa kokoa oleva pikkuisen paksumpi tuulipukutyylinen takki, mutta siinäkin meinasi välillä vähän vilu tulla... Mutta kaipa mä yritän sillä mennä tänäkin talvena :ashamed:

Kiva kun Sissi on alkanut taas liikkumaan sillein, että liikkeet myös tuntuu! :flower:

Ja kiitoksia SW:lle uuden kuun pinosta ja päivitystehtävän vastaanottamisesta! Ihanaa, se on viimein elokuu!!!! =) Tuntui tuo heinäkuu ihan loputtomalta... :whistle: Ja nää viileämmät säät on ihanat!

Vaimo ja Vaavi 22+6 (huomenna poksuu =) )
 
Tulin vaan poksumaan, 25 täynnä :)

Ja olo on edelleen suht paska. Selkää ja lonkkaa särkee ja supistelee aina välillä.

Lähdettiin perjantaina mökille ja tultiin eilen kuopuksen kanssa kotiin, ukko jäi vielä sinne esikoisen kanssa ja tulevat tänään. Oli niin pimeetä illalla ja yöllä että tätä rouvaa melkein pelotti olla "yksin" kotona. Onneksi pikku mies nukkui samassa sängyssä :LOL: Mä otan aina lapset mun sänkyyn jos isäntä on poissa jomman kumman kanssa, muuten meillä nukutaan omissa sängyissä.

Mustikoita yritin kerätä mutta saalis jäi aika pieneksi kun kroppa ei kestänyt. Marjaa olis ollut vaikka kuinka paljon ja tosi isojakin vielä olivat.

Taidetaan suunnata pihakirppikselle tänään :D
 
Mä just luin eilen illalla ja nyt ekana katoin elokuisten pinoa, sitä on niin kiva lukea kun siellä tapahtuu jotain =) Oikein alkaa jännätä synnyttämään lähtijöiden puolesta, ja synnytyskertomuksia jaksais tässä vaiheessa lukea vaikka kuinka monta. Mun mielestä aika hyvää valmentautumista itsellekin jollei hurjemmista liikaa pelästy, mut siis osaa ajatella etukäteen sitä että asiat voi mennä monella tavalla ja silti useimmilla loppu hyvin kaikki hyvin. Alkaa vaan olla niin herkkä että liikuttuu helposti :'( pienistäkin asioista.

Mutta nyt pakkailemaan ja pariksi päiväksi mökille, kivaa! Hyviä vointeja kaikille =)

Sokeripala rv 23+1
 
täällä viedään viimeistä lomapäivää.. voi voi.. :| miten sitä töissä pystyy olemaan enää.. no onneks kelit näyttää työn kannalta jo hiukan paremmilta :)

mä luen myös noita muiden kuukausien pinoja silloin tällöin, niin alkutaipaleella olevien viimeisilläänkin olevien, ihan mukavaa jos sattuu olemaan aikaa.. :)

nyt tuli hommattua pinnasänky, ikean hensvik mallistoa, samaa kuin ostettiin tuo hoitopöytä-hyllykkö yhdistelmä. seuraavaksi sitten tuota turvakaukaloa kattelemaan :) juu, ja tuli sitä kylpyammekin hommattua.. :D vaatteista tuntuu et ostelen vaan erilaisia bodeja, pitäis kattella ehkä jotain muutakin :LOL:

saana & 25+2 (kai.. :LOL: )
 
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa :) Mä en ole oikein saanut aikaiseksi mitään kun noi jalat kiukuttelee edelleen, lisäksi alkaneet kovat selkäkivut eikä ole saanut oikein nukuttua.

hankinnoista olette keskustelleet. Meillä tuo sama kaukalo kuin tanyalla ja lisäksi hankittu vaatetta muutama 56 kokoa ja useita 62 kokoa. Nuo 56 jää niin nopsaan pieneksi. Lisäksi o hankittu sitteri ja huuto.netin kautta hoitopöytä ( pitäs vaan hakea ) Pinnasänkykä katoin eilen Ikeassa ja sieltä hankin jos tuohon poikien vanhaan en löydä kadonneita kahta pinnaa tai saa niitä tilattua jostakin edullisesti.

Toppahaalari pitää hankkia, mutta sen ehtii vielä. Lisäksi pitää jostakin hankkia makuupussi, me kun ei tuota ä-pakkausta otettu.

talvitakki asiaa, mulla pitäs olla tallessa kuopuksen odotusajan takki, tosin takuita siihen että mahtuisin ei ole. Tarvinnee sovittaa ja sitten toivotaan lämmintä syksyä ja synnytystä jo lokakuun puolella :D

SW:lle suuret kiitokset uudesta pinosta! :)

Kurpitsa; täällä on kanssa hermot kireellä tuon kaksikon kanssa. halit ja jaksamisia sinulle :hug: On kyllä oikea VUODEN ÄITI- olo kun menettää hermonsa ja alkaa karjumaan...

Eipä tänne muuta, hyvät voinnit kaikille!

OP ja Arvo 25+3
 
Gitta85 Jaksamista sinne oon ite tottunut liikkuun aikasempien raskauksien aikana ja nyt tuntuu ihan hölmöltä kun samaan ei pysty. Nää raskaudet on vaan niin erilaisia.

Omista toppatakeista mä olen itse ostanut esikoisen odotuksen aikaan vähän reilumman laskettelutakin. Ja siitä saa fleece-vuoren sisältä pois. Eli on kyllä hyvä vähän leudommillaki säillä ja sitte taas marraskuussaki. Kestäny tosi hyvin ja on kyllä ihan uuden veronen. Makso toki enemmän kun normitakit, mutta eipä tarvi ostaa jatkuvasti uusia. oon käyttänyt sitte muutenkin laskettelussa kun ei oo liian reilun kokoinen.

Tiikeri83 meillä on BabyWeltin alaskat. Vähän on renkaat eri malliset, mutta muuten aika samanlaiset. oon tykänny kyllä tosi paljon. Tosi hyvät ja kevyet työntää.
 
Meillä on kuopuksen jäljiltä Tutan 62cm talvihaalari. Sillä mennään alkuun. Muitakin vähän ohuempia haalareita löytyi monta, kun tuossa pääsin penkomaan kuopuksen vauvavaatteita :D Alkuun ei tarvitse hankkia mitään.

Myös Kampissa on Name It-liike. Siellä kauppakeskuksessa siis. Olen sieltä ostanut aika paljon vaatteita lapsille.

Omasta talvitakista ei mitään tietoa. Tuskin päästään edes pakkasiin asti, kun mä synnytän. Sikäli ei mitään väliä takin suhteen :D Jos päästään edes marraskuuhun asti ennen tämän vauvelin syntymää, niin olen tyytyväinen. Syksyksi varmaan löytynee kaapista joku rytky päälle, ettei tarvii uutta ostaa.

Hurjaa, että on jo elokuu! :eek: Mun eka vauva täyttää loppukuusta jo 10 vuotta, hurjaa sekin! :D Vastahan se kirppu syntyi ja oli tuossa kämmenellä. Nyt jo menossa 4. luokalle, sniif. Toinenkin lapsukaisista aloittaa ekan luokan jo. Mihin tämä aika katoaa...

Kiitos SW uudesta pinosta! :)

23+6
 
op: mulla tuo masennuskin vielä verottaa tätä jaksamista ja mulla on ihan oikeesti reseptillä noita rauhottavia mut en haluaisi niitä ottaa vaik tosiaan välil mieli tekisikin. meillä tuo 2v2kk ikänen on ollut koko ikänsä hyvin vaativa ja temperamenttisen vaikea tapaus ja se kirkuminen saa mun vanteen kyllä tosi kireelle varsinkin yöunille mentäessä kun tyttö jaksaa kirkua niin paljon kuin ääntä lähtee ainakin sen tunnin. hiukan hermoja kiristävää kuunneltavaa mut kaipa tuo jossain iässä sit rauhoittuu ( toivossa hyvä elää.. ) jaksuja sinnekkin kaksikon kanssa :hug:

mahtaakos muuten sellaisia pinniksen päälle asennettavia vaipanvaihotasoja saada erikseen ostettua ? kun ajattelin että sellainen olis varmaan ihan kätevä ja sit ajattelin hankkia muutaman hyllykön seinälle pinniksen viereen johon sais sitten jonkilaista laatikkoa vaipoille ja muille tarpeellisille tavaroille käden ulottuville.

 
Ihana päivä ollut, ulkona on tasan 20 astetta ja pieni tuulen vire vilvoittaa kivasti, viihdyinkin pyöräilemässä 1½ tuntia <3
Mä olen ostanut myös ihan mielettömästi vaatteita Jumbon Name It:stä, ovat kivan näköisiä ja ei pahan hintaisiakaan :) Muutama unihaalari on Lindexiltä, ja pari vaatetta oon löytänyt stokkalta.
Kiva kun porukka kertoo vähän kuinka vaatettaa lasta talveksi, kun ainakin mä mielessäni olin tekemässä siitä ihan toppahirviötä :D Kiitoksia vinkeistä :heart:
Saas nähdä tuleeko ensi viikolla vaunut kotio, kun niitä odottelen, muuten kaikki hankinnat alkaa olemaan tehtynä :) Jotain oon säästänyt loppuodotukseen, kuten vaippojen osto, tuttipullot, varalle korvikkeet j.n.p, vaatteita voi toki aina ostaa :D

Tanya & herra hukkapätkä 27+2
 
Kiitos uudesta pinosta :flower: Hurjaa,että jo elokuu! En olisi itse taas asiaa hoksannutkaan jos en olisi tänne tullut :whistle:

Viikot vaan menee ja menee,ihan käsittämätöntä. Hiplailin tuossa taas vauvan vaatteita :p Olen ostanut muutaman vaaleanpunaisen vaatteen,mutta en tiedä uskallanko enempää ostaa. Mulla on nyt vaatetta niin paljon,että alkuun ainakin päästään. =)

Nyt kaikki "tärkeimmät" sukulaiset tietää meidän vauvasta. Eilen isän piti tietenkin päästä sanomaan isämäiseen tyyliinsä jotain tosi viisasta...se kun nyt niin odotti,että mä aloitan ne opiskelut,mutta näpäytin sille takaisin niin ei puhunut aiheesta enää mitään. Mutta mua ei alkanut masentamaan asia sen kummemmin...minä tätä lasta kannan ja tämä on meidän asia...

Mä käyn lukemassa noita muitakin pinoja. Ja sitten käyn lukemassa marraskuisten 09 pinoa,ajattelen aina,että meilläkin sama tilanne sitten ensi vuonna tähän aikaan jne. Ja onhan niitä kiva muutenkin lueskella =)

Tänään taas poksuu!


 
Täs just tuli puheeks tuttujen kans vauvajutut ja tuli ilmi mitä hienoin vauvasyksy :) Uutta ja vanhaa tietoa, mutta miehen työkaveri ja mun hyvä kaveri saa vauvan elokuussa, sen nyt tiesinkin. Miehen serkut yllätti ja toinen saa vaimonsa kans vauvan syyskuussa ja toinen lokakuussa. Sit meillä marraskuu ja mun työkaveri saa joulukuussa :D Tämähän on yhtä vauvahuumaa koko loppuvuosi!

Oma masuasukki myllertää tauotta ja hyvä niin. Olis vain ollu kiva nukkua aamu viideltä vielä, mutta sen verta lujaa monotti, että eihän nukkumisesta mitään tullu. No, aamsuta se päivä alkaa

22+6
 

Yhteistyössä