Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

onnea tripatille :flower:

täällä kakka olo jatkuu ja paineet just alle sen rajan et pitää synnärille soitella..ja tää päänsärky :'( yritin koko viime yön sanoa murulle et nyt etenki jos jotain myrkytystä pukkaa niin tällä puolella olis paljon patempi kasvaa mut ei se tahdo äitiä kuunnella..

eli siis täällä ei tod olla synnyttämässä...eikä kyllä merkkiäkään sinne suuntaan..huoh.. :'( :headwall:

jaksuja kaikille vauva arkeen ja viimesiin viikkoihin :heart: :heart: :heart: :heart:
 
Hopeakaisla: Kauniin nimen olette kyllä valinneet :)

Juu, ei todellakaan ole synnytyksestä tietoakaan! Mahaa vähän kivistää, mutta ei taida kyllä lasta tulla... täytyy lähteä kokeilemaan, jos edes paskan saisi aikaiseksi :snotty:
 
no täällähän on nyt kumma olo hedarin keskellä...tekee meinaan ihan pirusti mieli seksiä...siis sellanen jännä paineen tunne..pitää varmaan soittaa mies kotiin ja sanoa et tulee purkaa mun paineita..eipä oo kyllä tällästä oloa ollu sitten alkukuukausien...heh,,viittaispa mielummin vaavin syntymään...onko kellään muulla muuten tuntunu et värkki menee ihan tunnottomax ja puutuu..täällä sitäkin liikkeellä... :LOL:
 
Alkuperäinen kirjoittaja weiss:
RD: En voi mitenkään unohtaa, kun kuitenkin aika pitkään kuumeilijoissa kuljettiin samaa matkaa ja sie jaksoit aina kannustaa..
Sie oot aivan ihana! :heart: :hug: Kiitos päiväni/iltani piristyksestä! Pitkään tosiaan kuljettiin samaa matkaa, kunnes sinulla tärppi kävi :D
 
Kun olette päässeet sairaalasta kotio, ni kuinka pian olette päästäneet vieraita kylään?

ja minkälaista ehkäisyä olette miettineet?

Tämmöisiä pieniä kysymyksiä oon tässä päässäni pyörittänyt.

Ja tää vauveliinimme vois pikku hiljaa tosiaan ruveta syntymään, koska 13.11. olis titi-nallen konsertti, jonne haluaisin päästä mukaan!

Mutta nyt kahtoo pako. Kunpa en nukahtais kesken.. Oon ollut sit illan kuin naatti. Nukuin siis viime yönä liian paljon.

Red Dragon & Nuppu 40+3 :heart:
 
RD: meillähän oli ne pojan syndet seuraavana päivänä kun kotiin tultiin mut pikkunen oli sillon yläkerrassa nukkumassa sen aikaa ja vieraista osa kävi kurkkaa ovelta ja osa tuli sit myöhempänä ajankohta uudelleen ihan vauvaa katsomaan. Ehkäisynä on nyt käytetty kondomia mutta jos ne pillerit sit ottas kun jälkitarkastus on 2viikonpäästä. EKoihin menkkoihin ainakin tuolla kondomilla mennään.
 
Onnea tiripati! :flower: :heart:

Täällä ollaan yhdessä kasassa. Eilen jynssäsin sit saunan ja kylppärin juuriharjalla, ja illlalla asennettiin uudet olkkarin verhot. Tänään olen kiillottanut tätä huushollia vähän sieltä sun täältä, mutta ei mitään vaikutusta. :headwall: No ainakin mökki kiiltää jääkaappia myöten. :D

 
Onneksi olkoon Tiripati!! :flower:

Ihanan nimen valitsitte Hopeakaisla!!

RD: meillä on kans mietitty tota ehkäisyä. Varsinainen ongelma, kun mä en todellakaan aio enää ikinä syödä pillereitä, ne ei vaan sovi mulle, minkäänlaiset. Kierrukkaa en myöskään halua eikä se kai aina ees oo niin varma keino... en kyllä tiedä mitä pitäis tehdä!

Mulla on nyt taas kysymys niille joilta on mennyt lapsivedet sänkyyn (luminkalla oli kai mennyt, vai muistanko väärin?)
Elikkäs, meneekö siitä patja pilalle? Neuvolassa sanoivat että kannattais laittaa joku suoja patjaan ettei tarvii ostaa uutta, mutta voiko niistä lapsivesistä siis oikeesti mennä patja niin pilalle että on heitettävä menee? Ei tekis mieli ruveta nukkuu minkään muovin päällä kun muutenkin on vaikea saada nukuttua.

Ei mulla muuta tällä kertaa.
Sukkapuikkokivut on koventuneet niin että tuntuu että vauva puhkasee kohta ylimääräisen reiän alapäähän... en tiedä mitä se siellä oikein touhuaa mutta eilen illasta asti on puskenut päätään niin että tuntuu että tulee läpi (tuliskin!!).

Hyvää yötä kaikille mammoille, odottaville ja vauvaantuneille!
 
iltaa vaan täältäkin!
manna: oon miettiny kans samaa tosta lapsiveden menosta sänkyyn. meillä on vielä kaikenlisäks semmonen petari ja patja että siitä ei voi pestä kuin sen päällisen,eli sitä sisustaa ei periaatteessa pysty peseen..onhan niitä "kuivasampoo"pesuja olemassa kyllä huonekaluille, mutta en sit tie miten tehoavat.
ehkä isoimpana ongelmana tosson se että se vesi voi jumahtaa/homehtua patjaan kun sitä ei saa välttämättä kuivattua kunnolla,ja jos siitä jää joku haju (??kun eihän se ihan vettä oo...ihan ulalla siis taas oon näissäkin biologia-asiois). ja tietty nesterajat varmaan jää...
monina öinä oon miettinyt että kuinka nopsaan pääsen ylös sängystä jos poksahtaa vedet,ettei menis patja tosiaan pilalle... :/ minäkään en mitään hiton muovia laita hankaloittamaan jo nyt niin hemmetin huonoa nukkumistani

onnittelut tiripatille! tosi hieno nimi hopeakaisla! :) itse oon kans harkinnut tota Taraa,nyt kummiski tää pampula kun on miespuoleinen niin on edelleen hankalaa keksiä nimiä. yhdestä ehdotelmasta ollaan jo päästy miehen kanssa sopuun.
tänään on masentanut,onks tää sitä lasketun ajan ohittamis-bluesia sit... minkään näkösiä supistuksia ei oo oikeestaan tullut koko päivänä. kova paineentunne ja kaikenmaailman vihlasuja,kipuja ja möyrimisiä kyllä,mut siinä se.eli taidan painua sänkyyn, josko vaikka yön aikana jotain alkais tapahtumaan :xmas:
jostain luin että synnytyksen tietää olevan lähellä kun näkee painajaisia..nyt on kaks yötä niitä nähty..eikä mitään, ja kuulemma myös huono olo on merkki siittä,hah...täällä sitä vaan ollaan kasassa.
no mutta nyt hyvät yöt kaikille!

noonie ja sitkeä maha-asukas 40+0
 
NOONIE-jos noi painajaiset ja huono olo on merkkejä synnytyksestä ni mä oon ollu synnyttämäs jo 2kk sitten :LOL: :D
,ulla kaveritki vaan sanonu et kyllä sen sit tietää et on vaan sellanen tunne..hah..täällä ei varmasti oo uskoa enää mihinkään ku aikasemmin oli sitä n 2h suppari pelleilyä joka loppu sit kummiski...et kyllä on usko koetuksella..toi pieni ei äitiä enää huijaa :LOL: :heart:

mähän en usko lähtöön ennen ku teen kuolemaa supistusten keskellä :saint:

nojoo oon maailman kipu herkin et ihmettelen ku en oo jo synnäril ravannu 6tta kertaa ja luullu synnyttäväni :whistle:

kerkeehän sitä varmaan viel :ashamed:

no niih ja taas pyytelee murua ulos masusta rv 38+6 :eek:
 
Huomenta!
*haukotus*
Täällä herätty (lue:noustu ylös) puoli viideltä.. |O Koitin ukkelia saada vielä nukahtamaan, mutta oli tullut isot kakat, eikä sitten enää muutakuin killitellyt mua noilla tummilla silmillään :heart:
Tultiin sitten alakertaan suosiolla, että isoveikka jatkais uniaan mahdollisimman pitkään.
Keitin kahvit ja söin jo pari voikkaria, kyllä maistuikin hyvälle! :p

Hopeakaisla: Oikein kaunis nimi neitokaiselle! Ja tuo on niin totta että sairaalassa jos oma vauva nukkuukin hyvin, niin herää kaikkiin muihin ääniin. Multa meni yöunet myös muiden vauvojen itkuun ja vikana yönä heräsin siihen kun ylemmässä kerroksessa synnytettiin ja voi sitä karjumisen määrää. Oikein pahaa teki kuunnella ja aatella että tolta se tosiaan kuulostaa. :eek: :whistle:

Ehkäisystä, RD taisi ainakin kysellä...niin meillä vähän samaa ongelmaa kuin mistä manna mainitsi, eli pillereistä ei hyviä kokemuksia, kierukka ei myöskään houkuttele...kondomilla mentiin tässä aiemminkin jo melkein vuosi, mutta sekään nyt ei kovin hyvä vaihtoehto, etenkään miehen mielestä! Joten ei hajuakaan mikä nyt....ja vauvakiintiökin miehen mukaan ainakin ehdottomasti täys! Ei varmaan auta muutakuin sanoo ukolle että laittaa piuhat poikki! :LOL: Huolehtikoot tuo edes jonkun asian elämässään.

Vieraista oli myös puhetta....meille tuli siinä sitten heti seuraavana päivänä muutama vieras ja siitä eteenpäin viikon verran aina joku joka päivä, mutta aina he soittivat sopiiko tulla. Ja suurinosa ei ole vielä käynyt. Ihan kivan rauhassa ollaan oltu, sopivassa suhteessa vieraita ja omaa oleilua.

Koitan nyt ottaisko pikkuinen vielä tissiä, ja sitten nukkuun vielä kunnes esikoinen herää. Pappa (mun isä) tulee tänään hakeen aamupäivällä esikoista uimahalliin. =) ja mun äiti jää sitten tänne meidän seuraksi! Kiva kun nuo mummot ja papat jaksaa osallistua, ja esikoinen saa heiltä sitten sellaista extrahuomioo.

helmi
 
Täällä meni taas yö tosi kivasti, ei tarvinnu kukkua hereillä. Kolmesti heräsin kovaan supistukseen, mutta nukahin aina uudestaan. Nyt on koko aamun poltellu selkää ja tullu ihan napakoita suppareita tasaseen mutta harvakseen. Voi kun tää nyt tästä alkas...

Hopeakaisla: aivan ihana nimi tytölle valittu! :) Mie en kans saanu esikoisen aikaan sairaalassa ollessa levättyä yhtään - paitsi sit kun viimenen vuorokausi oltiin perhehuoneessa niin siellä oli ihanan hiljaista.

Vieraita meillä viimeks kävi ihan heti. Mutta kaikki sopi tulostaan etukäteen ja yhet vieraat päivään kävi. Vauva sai olla ihan rauhassa, ei ollu semmosia tuppaavia vieraita. Miusta oli kiva kun kävi vieraita, mie en sairaalaan halunnu ketään käymään niin oliki sit jo kiva nähdä tuttuja naamoja kun muutaman päivän oli ollu itekseen. Samoilla linjoilla mennään varmaan nyt myös, että ei sairaalaan kyläilijöitä, mutta kotiin voi sit heti tulla.

Ehkäisyä mieki oon miettiny jo. Mie en kierukasta ajatuksena tykkää ja pillerit tuntuu hankalilta. Laastaria kokeilin viimeks enkä tykänny. Tällä hetkellä miusta tuntuu että ei lapsia enää meille lisää tulis, että sen puolesta vois pistää piuhoja poikki, mutta se on sit niin lopullista ja nuoria kuitenki vielä ollaan että voihan se mieli sit muutaman vuoden päästä olla eri. En tiedä mihin päädytään. Todennäköisesti pillereihin kuitenkin.

Anzkuli 40+0 (tule tule jo!!)
 
Vois yrittää vetäistä vielä tirsat. Oli ihan kivan rento aamu kun Tara heräsi syömään jossain ennen kuutta ja kun nukahti uudestaan, kärräsin tytön kätilöiden huomaan kansliaan nukkumaan ja menin itse pitkään kuumaan suihkuun. Sitten taas tissiteltiin ja sain tytön taas nukkumaan parahiksi siihen että aamupalaa sai haettua joten söin ihan rauhassa aamupalan kun kovin moni muu ei vielä siihen aikaan ollut herännyt.

Siinä mielessä olen onnekas että sain ihan kivan huonekaverin. Jotenkin tuntuu vähän haikealta lähteä täältä kun on ollut kiva kun on ollut 24/7 joku mukava naispuolinen juttukaveri. :D
 
huomenta

jee viikot paukkuu ja toivottavasti viimeistä kertaa :D

tänään ei oo mitään erikoista ohjelmassa... pihalle mennään hetkeks tytön kans varmaan ja sitte mä ajattelin kokeilla vaippakuoren ompelua niin ja yhen koulu tehtävän vois tehdä ja onhan tossa yhet hahtuvabökätkin kesken:) että eiköhän tääkin päivä tästä suht äkkiä mee.... ja huomenna onki TAAAS viikonloppu?!!

ehkäsystä mä en jaksa pillereiden kans enää jatkos pelata ni ajatuksena on kierukka tai ehkäsykapseli!!!

ainiin mieskin pyysi anteeksi eilistä.... :/ :)

-äiti88 ja toukka 39+0-
 
Varsinaista ehkäisyä meillä ei enää tarvita, kun mulle on siis tarkoitus tehdä se sterilisaatio, muuten varmaan kondomeilla pelattaisiin, kun en tykkää käyttää hormoneja ja kuparikierukastakin saattaa jo nyt reilu kuukautisvuoto runsastua.

Tänään ajattelin vielä imuroida ja pestä lattiat, käydä ostamassa viikonlopun ruuat, ja pestä vaunujen kopan (tosi ajoissa taas ;) ), käydä myllyltä hakemassa pakkanen täyteen leipää ja käydä taas läpi noi lehdet ja tyhjät tölkit ja viedä keräykseen... Täytyy vielä anopillel soitella ennen kauppareissua, että mitä hän haluaa laittaa näille sitten ruuaksi, että tiedän mitä ostaa... Mutta onpahan koko päiväksi ohjelmaa, ettei ehdi paljon huomista jännitellä..

viides rv 38+5
 
huomenta!

kello on vasta ysi ja seiskalta herätty ja on ehditty käydä viemässä pappalle lainassa ollut auto ja ulkoilla eka kerran (vauva oli vaunuissa 10 minuuttia, pakkasta kuitenkin -6, mutta ajattelin että koska on pukemisoperaatio sen verran iso kun kahdelle + itselle laittaa kaikki kamat niin sama olla ulkona sitten se pikku hetki). ei silti, että kyllä tuntui itsestäkin aika kylmältä tuo pakkaskeli pitkästä aikaa!

nyt pitäis alkaa lämmittää leivinuunia ja miettiä jo ruokaa, kun esikoisella kerhopäivä ja mies tulee ruokatunnilla heittämään pojan kerhoon, kun on tuo "mun auto" rikki....

ehkäisystä mä en veritulppani takia saa kuin kuparikierukan, hormoonikierukan tai minipillerit. viimes oli sen reippaan 2vuotta kuparikierukka, mutta mies ei nyt haluais missään nimessä kierukkaa (se lanka tuntui välillä aika ikävästi) ja kyllä siinä on se eka puoli vuotta aika inhottava kun mulla ainakin paljon tiputteluvuotoa, kovat menkkakivut yms. ennen kuin elimistö tottui siihen. mutta mä en taas halua mitään minipillereitä. jätetään tilanne varmaan tällä hetkellä kondomin varaan ja laitatan kierukan siten jälkitarkastuksen jälkeen joskus kun siltä tuntuu. toisaalta en kyllä luota kortsuunkaan oikein....

vieraista meillä kävi sairaalassa jonkun verran vieraita (ei lapsia kylläkään) ja nyt oikeastaan eilen kävin ekat "oikeat" vieraat, kun en laske omia vanhempiani oikein vieraaksi kun käyvät usein yms. ja viime viikolla kävi sisko parin lapsensa kanssa pyörähtämässä pari kertaa. aikuiset vieraat on ihan ok mun mielestä jo heti aluksi kun osaavat ajatella kuinka lähelle tulevat, hoitaa käsihygienian yms. lapsivieraat mua vähän hirvittää ja olenkin ohjannut meille tulevat lapset ekana käsien pesulle tai käsidesi pullolle (samoin kuin esikoisen kun tulee kotiin jostain). enkä antaisi vielä lapsivieraiden juurikaan koskea vauvaan kun on vielä niin pieni että en haluais heti jotain räkätautia. jonku mielestä ehkä liikaa suojelua, mutta näin meillä...

Jenny A kuinkas teillä on alkanut menemään?

ai niin, käytiin eilen siellä sairaalassa taas... nyt oli lähtenyt arvot itsestään laskemaan ja soittivat perään, että lääkäri ei vaadi enää kuin neuvolassa painokontrollin, mutta ei välttämättä muuta. että soitella sitten jos alkaa näyttämään keltaiselta tms. mutta nyt lähes terveen paperit keltaisuudesta!:)

mutta nyt uuniin tulia!

korppinen
 
Huomenta!

Täällä on ihan hyvin nukuttu yö takana. Mitä nyt nenä vuotaa sen minkä kerkeää.. Kiitos kuuluu miehelle. Tartutti sitten minuunkin flunssan :kieh: . Ei ihmekään, että on voimaton olo välillä.

Ehkäisyasia on itselle todella hankalaa päättää.. Kondomin kanssa ei ainakaan ruveta sähläämään, pillerit ei oo koskaan sopineetkaan.. Ja hormonikierukka oli vähä aikaa, mutta se lihotti, lihotti ja lihotti ja en jaksanut puolta vuotta sitä tiputtelua.. Että katsotaan nyt mitä valitsen.. ukkohan oli silloin, kun alettii tätä kolmatta yrittää, ni jossain vaiheessa ja on edelleenkin sitä mieltä, että mitään ehkäisyä ei aloiteta, vaan otetaan niin paljon lapsia kuin luoja suo :eek: .. Ei ei ei.... Ei ehkä tuo idea oo hyvä myöskään. Vaikka krooninen vauvakuume on päällä koko ajan.

Mitähän sitä tänäänkin tekis.. Pitäisi ehkä tuo jääkaappi puhdistaa.. Todella, todella pitkästä aikaa, mutta ei oikein innosta.. Katsotaan nyt, jos saan taas energiapaukun jostain :D

Red Dragon & Nuppu 40+4 :heart:
 
Huomenta

Tirpati Onnea :flower:

Hopeakaisla Ihana nimi tytölle :D
Tuo sairaalassa olo on itsellekkin kyllä yhtä kärsimystä :| Ei saa nukuttua ollenkaan kun olen kanssa herkkä uninen ja herään jokaisen vauvan itkuun..

ehkäisyä en ole sen kummemmin vielä miettinyt,varmaan aluksi ihan vaan kortsulla mennään.Pillerit ei minullekkaan sovi ja kierukasta kuullut vain huonoa eli enpä sitten tiedä mitä sitä harkitsisi :/

vieraita meillä on käynyt suht nopeasti.Kuopuksen aikaan siskoni tuli etelä-suomesta sinä iltana kun päästiin sairaalasta,tai siis hän oli täällä meillä kun neitin kanssa ysin aikaan illalla tultiin kotia =) Ei oikein kätilöt tykännyt tuosta meidän myöhäisestä lähtö ajasta :whistle:
Sairaalassa on vähemmän vieraita käynyt,lähinnä esikoisen aikaan mummot ja ukit ja kuopuksen aikaan pari kaveria kutsuin käy kun meinasi tylsyys iskeä.Eikä kukaan ole tuppautunut,kaikki on kysynyt että saako tulla.
Nytkin oman voinnin mukaan katson milloin vieraita otetaan vastaan.Mutta ehkä sen pari päivää voisi olla ihan omalla porukalla että nämä isommat "tottuu" vauvaan ja hyväksyvät uuden perheenjäsenen.Toivottavasti vieraaat vaan muistaa huomioida myös nuo isommat etteivät tule mustasukkaiseksi.

korppinen Kiva että vauva on saanut ns. terveen paperit :D

Täällä taas vötkylä päivä :/ Huomaa että joka toinen päivä on energiaa ja joka toinen taas ihan poikki.Eilen siivosin ja ompelin ja tein vaikka mitä mutta tämä aamu taas mennyt vaan istuessa ja öhöttäessä.Sovittiin sitten kaverin kanssa että mennään sinne kyläilemään kun ei jaksa kotonakaan olla...Ihan kiva saada aikuista juttu seuraa ja lapsille leikkiseuraa kun ei tämä äippä paljon jaksa tuolla lattialla könytä :|
Mutta nyt täytyy etsiä lapsille vaatetta päälle että päästään lähtemään kuhan mies tuo auton meille :wave:
 

Yhteistyössä