Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

LUCE ja KUTMULA-jokos ruvetaan sit lyömään vetoa=) olix SANSE kans ainaki viel yhes kasassa?eihän täällä oo kohta enää ketään..
musta tuntuu et tää mun kroppa ei vaan toimi...tai sit mä olen tosiaan vaan loihonnu tän 26kg...ne on ruuat mitkä tuolla masussa hölskyy...

mä oon kyl varma et oon vika tääl..olin meinaa vissii eka kuka jäi saikulle suppareiden takia..hah rv 20 tais olla sillon...et ei tullu keskosta tästä vauvasta....
ja hyvä niin mut mäkään en kyllä usko yhteenkään lääkäriin enään..

ja siihen mä en suostu et oon lauantaina kun on mun synttärit ni näin lihavana...ei käy!!!!!!!!!!!!ei ainakaa koko vuorokautta...olishan se tasan 25v ikäero meille ihan kiva=)ja mieskin kun on syntyny 15 pv tosin huhtikuussa ni sit kaikilla olis syndet 15pv..heheh ne onpas haaveet...kunhan nyt vaan tulis..

tietämätön ja muru rv 39+4 :whistle:
 
NOONIE-älä lupaile tollasia enkkoja vielä jos tää ei käynnisty ite ni mä taidan tehä sen ku mulle neuvola täti just sano et jos joutuu käynnistelee ni nkl ei käynnistä ns ajoissa vaan esim jos mulla kaikki hyvin ni menee noi vkotki sillai et rv 42 olis täynnä pe ja vkonloppuna ei kuulema käynnistä normisti..ni mulla sit alotettais aikasintaan käynnistys rv 42+3 ja katos siinä ku 3pv käynnistellään ni :whistle:
 
tietämätön: joo ei sais kyllä mennä lupaileen....tie vaikka toteutuis :LOL: ei hemmetti tänään kaks minimaalista supistusta päivällä ja siinä se...aaargggghhhhh
unohdin eilen kysyä neuvolantädiltä käynnistyksestä..höh.no torstaina seuraava aika, pitänee muistaa sit.
kysymys: miten on,jos naikkarilla on toi niuha käytös käynnistämisen suhteen,onkohan kättärillä sitten samaa linjaa? ketäs täältä olikaan kättärille menossa tai käyneet siellä?

noonie 40+6
 
vielä tosta käynnistämisestä..ok,oon ihan ummikko näissä asioissa, mutta en ymmärrä miks sitä käynnistymistä pitää varta vasten venyttää hirveen pitkälle! kun joka puolellahan sanotaan että vauva on ns. valmis vkosta 37 ja tosiaan ehtii siihen 40.viikolle kasvaa siis ihan hyvin. ja sit jos ei omin avuin osaa tulla pois sieltä niin venytellään vaan pitkälle 42.viikolle,miksi?? jotenkin järki sanoo (ainakin mun järki) että isompaa vauvaa on vaikeempi synnyttää ja aiheuttaa äidille JA lapselle enemmän riskejä (repeämät, kiinnijäämiset jne)
oonko nyt ihan tyhmä ja väärässä?
 
no voihan se olla että laskettu aika on heittänyt ja viikot ei olekkaan pitänyt paikkaansa... tietty silti on jo täys aikainen jos laskettuaika oiski heittänyt paril viikol mut kai sitä aatellaan että luonto hoitaa vauvan ulos kun se on valmis ja siks käynnistellään vasta niin myöhään jos kaikki hyvin...
 
NOONIE-mä olen ainakin naikkarista sen kuullut että he haluavat nykyään suosia niin paljon luonnon mukaista käynnistystä että siksi tämä venytys...ja tosta kättäristä oon kuullu et olisivat joustavampia asian suhteen ja ehkä enempi ajattelevat kuulema äidin jaksamista etteivät halua iha hirveesti väsyttää jos viim viikot on esim vaikea nukkua ym..ja siis mua ärsyttää jo valmiix et naikkarin asenne käynnistykseen tuo koska mulla esim alku ultrissa vaavi oli 5 pv isompi nt ja rakenne ultrat mutta ei muuta LA koska ei heittäny yli vkoa...ja siis vaikka mulle nyt onkin ennustettu pientä vaavia ni oon aika varma et LA on pari päivää jäljes oikeesta ni ei paljoo kiinnostais tätä murua pitää masussa sinne et olis esim oikeesti rv 43...noh joo saa nähä miten käy....jaksuja kaikille..
 
Joo mistäs lyödään vetoa B)
Tänään kävin äitin kanssa kaupoilla,taas :ashamed: , enkä yhtään supistusta saanut silläkään aikaseks :xmas:
No perjantaina olisi se äippäpolille meno mutta jaksan suuresti epäillä että käynnistäisivät...
Vaan eipä nyt muuta,lähtee löhöö sohvalle
:wave:
 
iltaa..
Nyt ootellaan että isompi poika nukahtaisi, niin pääsis itsekin nukkuun...vauva on jo sikeessä unessa. Sais nukuttua sen pisimmän pätkän.
Mutta tuo ikiliikkuja vaan edelleen kukkuu yläkerrassa :kieh:

 
iltoja! Ei ole pahemmin ehtiny kirjoitella tai saatikka lukea että mitä täällä tapahtuu, pikku neiti vie niin paljon huomiota ja kaikki on niin uutta ja ihmeellistä.. Nyt on imetys alkanu kunnolla luistamaan ja kestää istuakin melkein normaalisti :D Onneksi ei kuitenkaan leikattu välilihaa, voin vaan kuvitella mitä tuskaa sen jälkeen ois.. :/ Pikku neiti nukkuu, varmaan kohta heräilee tankkaamaan.. Ja mieskin meni yöksi töihin, tekee vielä 3 yövuoroa ja sitten onkin kotona kaverina 5 viikkoa :attn: Ihanaa! Mies on niin rakastunut pikku prinsessaan ja äiti tietenki myös! :heart: kovasti ollaan pähkäilty tytölle nimeä mutta ei ole vielä sopivaa löytynyt!

Tanjuska ja peikkotyttö 8 vrk
 
tulinpa viel kurkkimaan ennen nukkumaan menoo mut ei tääl enää mitään tapahdu :'(

jotenki ihan haikeeta ja sit kummiski oon raivon partaalla ku tää ei ulos tuu...noh huomenna taas neuvoloimaan ja mä perkule toivon et tää nyt olis oikeesti viimenen kerta!!!!

noh huomiseen taas ja jaksuja meille parille ketkä viel täällä tuskaillaan...mammautuneet pistäkääs vähän onnen potkua ajatuksissa meiän asukeille et tajuis tulla kans ulos!! :saint:

tietämätön ja mahaan linnottautunut muru rv 39+5 :headwall:
 
:attn: hei nyt vasta tajusin että missäs on HC??????????????eikä säkin oot jo varmaan hyljänny meiät..no ihanaahan se on et oot tod näkösesti päässy jo hakee vaavin kotiin..

mä oon siis niin kateudesta jo valkonen tääl :saint:
mut nyt meen nukkumaan tai muuten kökin täällä taas koko yön :whistle:
 
huomenta....

heräsin tos puol 5 menkka jomotuksiin ja ihan reisissä saakka tuntuu... supisteleekin mut toi jomotus on niinku kokoajan ja supparit tulee noin 7-15 min välein mut ei oo kovinkaan kipeitä... esikoisesta lähti juur tällee ja supparit oli laimeita ja avautuminen kestikin reilut 13 tuntia... mut tästä en oo kyl niin varma et onko tää nyt sitä mutta TOIVOTAAN :D

-ÄITI88 JA TOUKKA 39+6-
 
huomenta! äiti88 onnea matkaan!
minäkin oon kellotellut puol 6-puol 8 asti 5-10min välein tuli supistuksia taas,mutta arvatkaapa vaan onko taas lopahtaneet... :/ alaselkää juilii ja sattuu lähes koko ajan ja lonkkien kipuilun takia oli pakko nousta ylös.
no nyt taas supistaa,mutta väleistä ei nyt tietoo.pitääköhän alkaa taas kirjottaan ylös näitä..no jaa,eipä nämä muinakaan päivinä mihinkään ole johtaneet...huoh :(
nyt se viikko sit tuli taas täyteen,ei tää osaa pois täältä ollenkaan

noonie 41+0
 
äiti: onnea koitokseen!

Huomenta kaikille!
Täällä sairaalassa vielä ollaan. Tänään toivon mukaan kotiudutaan. Toivottavasti lääkäri antaa luvan lähteä. Ainakin oma virtsanäyte mikä piti antaa, oli puhdas. Ja vuoto on onneksi niukkaa. Sai eilen vaihtaa jo oman siteen. Välillä vuotaa enemmän mutta enemmän aika vähän.

Tessa on ollut vierihoidossa koko ajan. Rauhallinen&kiltti lapsi tällä hetkellä. Yön nukkuu hyvin. Mutta haluaa maitoa useammin. Tarkastelee maailmaa tummilla silmillään ja ei malta ruveta nukkuu. Viime yönä parin tunnin välein heräs ja neidillä on tapana tankata kunnolla. Esim. Eka annettii 40ml, meni hetkessä, lisää 40ml ja vielä kolmannenkin kerran!

Viimeksi annoin viiden tienoilla ja edelleen nukkuu niin rauhallisesti.

Kunha tää rauhallisuus jatkuisi myös kotona :D. Isosiskot odottaa meitä jo kotiin.

Mutta jospa tessa heräis pikku hiljaa ni saisvat mittailla tytön.

Red Dragon & Tessa (kohta 2vrk)
 

Yhteistyössä