Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

oikein paljon onnea RD, VIIDES ja ANZKULI :flower: :hug:

nyt taitaa olla yli puolet saanut jo vauvan, jaksamista mahan kanssa oleville!:)

täällä on ollut vilkas päivä. mulla oli aamupäivällä kampaja ja nyt on uus väri ja leikkaus. :) piristää kummasti oloa. kampaajalla loksahti suu auki kun kysyi että minkä ikäinen sun nuorempi onkaan ja vastasin etä 2,5viikkoa. oli lukenut lehdestä mutta muisteli että siitä olisi ollut kaemmin. hyvin oli isillä mennyt poikien kansa kotona, tähän asti en oo tehnyt kuin reilun tunnin kauppareissuja, nyt reissulla meni kuitenkin 3tuntia. siten tuli mun äiti siksi aikaa poikia katsomaan että käytiin miehen kanssa sossulla tunnustamassa isyys ja täyttämässä ne paprut mitä tarvitaan siihen.

mustasukkaisuus kuinka te joilla isompia sisaruksia niin mustasukkaisuus? meillä jonkin verran, mutta lähinnä isästään. tuntuu että menee sellaisissa puuskissa. välillä useampia päiviä ettei mitään. puuskat tulee yllättäen! tänään tuli tilanne, että poika heitti pienen lelulaatikon (joka mulla puhtaiden sukkien laatikkona) niin pikkuveljeä päin joka makasi sohvalla. onneksi ei osunut suoraan vauvaan vaan lensi ensin sohvatyynyyn ja siitä pomppas ja laatikon reuna osui poskeen. kyllä säikähdin! tuntui että sydän tulee kurkusta ylös ja kädet tärisi sen jälkeen. ja sitten tuli hirvee syyllisyys itselle että miksi en ehtinyt estää, mutta ei auta jäädä märehtimään asioita. tää on tätä lapsi perheen arkea, tilanteita tulee ja menee. tietääpä taas olla varovaisempi ja yrittää ennakoida kaikkea mahdollista vielä enemmän.

d-vitamiini muistin tänän että olis pitänyt aloitaa 2viikon iässä. en viiti tänään enää aloittaa vaan siirrän aamun. muttta kuinka meni annostelu jos antoi korviketta? montako tippaa ja mikä raja ettei anneta ollenkaan?

mutta nyt alkaa poju heräillä. ihana rauha, esikoinen isänsä mukana työmaakäynnillä.

korppinen
 
paljon onnea rd, viides,anzkuli ja muut joita en vielä ole onnitellut!!! :flower:

ärsyttää kun suppareita kyllä tulee mutta ei mitenkään "tehokkaasti",epäsäännöllisen säännöllisesti koko päivän nyt tullut...oiskohan niin että sais tän tulevan myrskyn keskellä lähteä synnärille...huoh,turha toivo kummiskin... :/

noonie 40+5
 
RD ja Viides: onnea!!!

Joo, mie kirjottelin tuonne vauvapuolelle... Kopsaan tähänkin: eli:

Eli meidän muruliini syntyi 7.11. klo 2.18. Poika ei ollukka niin siro, mitä painoarvion mukaan piti olla. 50 cm ja 3850g.

Synnytyksestä - yritän lyhyesti: Supisteli siis koko torstain hyvinki vaihtelevasti ja kipeesti. Miehen sisko tuli meille sit yöks ihan kaiken varalta ja puol kasin aikaan miusta alkoi tuntua siltä että joo, kyllä lähetään! Välit oli sillon 4-6 minuuttia. Syötiin vielä iltapalaa ja laitettiin hyvin vastahakoinen esikoinen hirmuisen huudon kans nukkumaan. Käyrillä oltiin n. 21.40. Mennessä oli kohdunkaula pois ja 2,5 cm auki. Varauduttiin jo pitkään odotukseen, mutta supistukset oli napakoita ja tehokkaita. Vähän ennen yhtä sit oli 4,5 cm auki, kalvot puhki ja kohdunkaulan puudute. Tunnin päästä alko painostaa ja oli 8 cm auki. Kohdunsuu oli pehmyt ja kätilö sai sen kahella supistuksella sit kokonaan auki ja päästiin ponnistamaan. Ponnistusvaihe oli nyt tosi tukala ja kipeä ja tuntui että ei tuu millään (esikoinen hulahti vaan!).

Aluks tuli hyvin parilla ponnistuksella ja sit vähän rupes kanittamaan, hälytettiin toinen kätilö paikalle ja vähän rupes paniikkia tulemaan että mikäs siellä nyt on vikana oikein. Pikkukaverilla oli napanuora kaulan ympäri kerran ja vartalon ympäri kainalon alta kerran eikä riittäny sit pituus syntyä. Joutuivat leikkaamaan ensin napanuoran ja sit hieman kiskoen tuli loppumatkan. Toinen käsi oli hänellä levällään kun se napanuora meni sieltä alta, niin vähän sit repesin - oisko 6 tai 7 tikkiä. Ei se ponnistus kestäny onneks kuin 8 min, mutta oli kyllä tiukkaa työtä!! Pisteet Leevillä 8/9/9.

Vuodeosastolla oli rauhallista. Menin neljän hengen huoneeseen ensin kolmanneks ja sit muutaman tunnin päästä tuli neljäs vauva siihen myös. Yks lähti heti sit pois ja lauantaina toinenki kotiutu. Saatiin sit olla kahestaan sen toisen äitin kans siinä isossa huoneessa. Vauvat oli kaikki tosi rauhallisia siinä huoneessa, kukaan ei yöllä itkeny eikä mitään, saatiin kaikki nukuttua tosi hyvin! Ja aivan ihanat hoitajat, varsinki se meidän omahoitaja!!

Leevillä oli vähän pissin kans ongelmia, siis kun sitä ei meinannu tulla. Kerran päivään vaan pissas aina. Sit eilen rupes tuntumaan että ei maito oikeen riitä ja mittailivat sokereita ja syöttöpunnituksia tehtiin ja piti lypsää ja oli välillä unelias poika. Ennen puolta päivää jo lupasivat että päästään kotiin, mutta sit vielä meni tuossa hässäköidessä iltaan saakka. Lopulta saatiin sit isot pissat aikaseks ja syöttöpunnituski näytti hyvää lukemaa. Seittemän aikaan oltiin eilen sit kotona! Ihanaa!

Illalla oli vähän paniikinomainen tunne, kun isoveli oli ihan intona ja mie en oikeen päässy mihinkä hommaan kiinni ja koti oli ihan mahottoman sotkuinen. Oisin vaan halunnu siivota kodin kuntoon. :) Keskityttiin sit kuitenki olennaiseen ja oon tänään koittanu pikkuhiljaa laitella tavaroita paikoilleen.

Leevi on onneks helppo tapaus ainaki toistaseks. Tänään jaksoi olla jo pidemmän pätkän hereilläki. Ja tuore isoveli on niin avulias ja innoissaan hoitamassa. Mie oon tänään saanu olla ihan rauhassa kotosalla. Isi käytti pojan ulkoilemassa ja kävi päiväuniaikaan ruokakaupassa. Nyt menivät uimahalliin ja käyvät rokutuksessa tullessa sit. Ihanan hiljaista. Kohta pitää tosin Leevi herätellä syömään, pitää nyt alkuun olla tarkkana että varmasti saa tarpeeks syödä! Pissiä on kyllä nyt tullu ihan normaalisti - jo eilen illalla kotona.

Viime yönä nous maitoki ja piti lypsää yöllä ja oon jo päivälläki lypsäny ihan ihme määriä: esim. päivällä syötön jälkeen pumppasin vielä tissistä 80ml pulloon. HUH! Toivottavasti tasaantuu tästä... No sinänsä kiva että saa vähän jotain pakkaseenki!

Lopuks vielä onnittelut pöppiäiselle, maotaolle, tanjuskalle ja äityliineille vauveleista!

Anzkuli ja Leevi
 
Hei!
Onneksi olkoon kaikille vauvaantuneille!

Ajattelin käydä ilmottautumassa.Meille syntyi tyttö vauva tasan laskettuna päivänä eli 6.11.
Tyttö oli painoltaan 2970 ihanan pientä grammaa ja pituutta löytyy 45 pientä senttiä.
Pään ympärys 31 ja kätilöltä pisteet seuraavasti 9-9-10

Synnytys kesti kokonaisuudessaan 18 tuntia ja risat,ponnistus vaihe tuosta 55 minuuttia,oli vähän ongelmia saada tyttö ulos kun katseli aurinkoon,eli nokkapystyssä tuli.
Kaikkein eniten säikäytti kun tyttö ei ränkäissyt tai mitään kun maailmaan,tuoijotti vain.Oli kätilökin ihmeissään,mutta tuumasi tarkastuksen jälkeen että kaikki ok.
Tänään päästiin sitten kotia kun tämä mamma kunnossa ja neitikin voi vallan mainiosti.

 
Onnea RD ja viides! :flower: :heart:

Kiva ettei tarvii yksin puhella kun muut häipyy jo vauvapuolelle. Täällä tapahtuu edistystä. Yksi supistus havaittu. :LOL: En kyllä oikeasti tiedä itkiskö vai nauraisko. Siis yksi supistus jonka tunsin, mutta ei se mitenkään kipeää tehnyt... :/ Eli tällä vauhdilla ehkä jouluksi syntyy tämä kakara.
 
möökö & viides: oikein paljon onnea! :flower: :hug: :heart:

anzkuli: Ihana kuulla siun kertomus! :D

Luminka: Oltii ajateltu, etteivät tuu käymään, ku ei kato oo omaa autoakaan, ku perä meni.. Uutta perää etsiskellessä.. Mutta tulivat vähän aikaa sitten käymään. Lähtivät ennen iltapalaa. Oli surku jo lähteä käymää eka vessassa, ku tytöt ja muut meni oven taakse odottelee, että käytäis alhaalla.. Ni kuopus oli huutanut koko ajan: äiti äiti.. ja itki koko ajan..
Mie oon huoneessa 11 :D. Mieletön väsymys on kyllä päällä. Onneksi Tessa nukkuu kiltisti. Ja voi tuota hymyä, mikä tulee unen keskellä. Inhottavinta on nämä alavatsakivut, joihin ei mitkään lääkkeet auta.. Olisiko osittain niitä jälkisupistuksia ja nyt vuotokin on vähän lisääntynyt.. Milloinkohan sekin helpottaa ees vähempään suuntaan?

Ja kiitos kaikille onnitteluista! :flower:

Kaa: Kiitos onnitteluista:D. Miten siun odotus on mennyt?
 
RD: Mulla tuli aivan järkkyjä jälkisuppareita koko sairaala-ajan, 6 päivää! Tai oikeestaan ei heti alkuun tuntunut, mutta parin päivän päästä kun alkoi enemmän vauva imemään... HUH! Monenä yönä jouduin pyytämään lääkettä, ei meinannut saada nukuttua. Et mun kohdalla ainakin piti paikkaansa että toisesta pahemmat jälkisupistukset kuin ekasta :/ Toivottavasti sulla ei noin pahoja tulis!
Onks paljon porukkaa kysillä? Mun aikaan oli välillä ihan täynnä ettei kaikki samalle osastolle mahtuneet, sit lähti hirveesti pois yhtäkkiä.

Nyt iltapalalle :wave:
 
Luminka: Kys:iin, kun tulin.. Kysyin, mikä tilanne. Hetki ennen minun tuloa ollut todella rauhallista, mutta enää silloin oli vain kaksi salia vapaana.. Onneksi siis tulin ajoissa :D
Ja osastollekin jouduin vähän aikaa odottaa, että saan petipaikan.. Kolmetoista kotiuttivat. Oli lääkärit tulleet sitten kunnolla kahtoo vauveliineja. Että ihan täyttä tälläkin hetkellä.

Kuopuksen kohdalla oli ihan hirvetä jälkisupistukset.. Mutta miun mielest ei nää ihan niitä oo, tai pitää odottaa viel vähän aikaa :D. En imetä, joten jospa ne ei sit niin pahoja olisikaan. Kahdesti oon joutunut pyytää jo lääkettä, mutta eihän ne pahemmin oo auttanut..
Ärsyttää vain tää vuoto...
 
Korppinen: Jekovittiä annetaan 3tippaa/pv jos korviketta menee yli 2dl päivä, jos alle nin 5tippaa. Meilläkin toi mustasukkasuus tulee ryöppyinä monta päivää saattaa mennä hyvin ja sit taas menee päivän huonommin, yleensä mummoloissa menee huonommin ku mummot hypistelee pikkuista eikä isompaa niin isompi alkaa riehumaan tai tekemään tuhmuuksia että sais mummojen huomion.

Viides ja Möökö: hurjasti onnea molemmille! :flower: :flower:
 
onnea kaikki uudet nyytin syliinsä saaneet täällä asiat ennallaan neuvolasta antoivat ajan ens maanantaiks ajan yliaikais kontrolliin tänään kylläkin eka kertaa on supistellut jonkun kerran melko kipeästi jospa minäkin pääsisin kohta tositoimiin.......
 
Hurjasti onnea kaikille nyyttinsä saaneille! :heart: :flower:

Sitten pikaisesti meidän kuulumiset: Pikkuinen prinssi syntyi 8.11. Kolmen vuorokauden käynnistely johti hätäsektioon, kokonaisuutena karmea kokemus, mutta lopputuloksena täydellinen pienokainen :heart: Nyt ei ole voimia lukea teidän kuulumisianne tarkemmin, palaan ajan ja voimien kanssa =)

Onnea ja voimia vielä odottaville loppurutistukseen =) :hug:

Hansu+OnnenOmena 2 vrk :heart:
 
Onnea kauheasti Anzkuli,viides,RD,möökö,hansu73 :flower: :hug: :heart:
Tänne tulee niin hurjaa vauhtia näitä vauva uutisia ettei perässä pysy :whistle:

Täällä myös yksi odottelija,jotenkin itellä semmoinen olo että mie täällä viimesenä pinoa pystyssä pidän :D Vaan toisaalta ei ole ees hätä synnyttämään,olo tietty alkaa olla aika valasmainen mutta vielä liikkeelle pääsee,saa nukuttua ja tehtyäkin jotain niin voipi vielä hetken odotella,kai ;)

Öitä :wave:
 
taitaa se vaan olla niin et toi LA 14.11 on kirottu....eihän meistä saa kukaan vauvoja syliin kaikki muut vaan saa..jospa se on sit se rv 42 jengi.. :headwall:

mies tuli sit duunista kotiin ja se irtisanottiin eli se oli sit vika pv ne ei voi ottaa sitä riskiä et sille esim käy jotain kun sen selkä ei tota kestä(oi siis vasta alottanu siel 2kk sitten)et on tosi kivaa...saas nähä miten tästä noustaan...ihan veto veke olo :snotty:
ja ei taida ees synnyttää yöllä päästä...

bbn pariin

rv 39+3
 
Pieni prinsessamme syntyi lauantaina klo 16, mitat 50 cm ja 3540 g. Synnytys oli nopea, sairaalaan tultiin 15.00 ja tyttö oli maailmassa klo 16, joten luomuna mentiin. Tänään tultiin kotiin sairaalasta ja kaikki hyvin.

Lohdutukseksi teille kärvistelijöille voin sanoa, etten olis klo 13 uskonut synnyttäväni sinä päivänä ja parin tunnin päästä tyttö sylissä. :heart: :heart: :heart:

mammukka ja vauveli 2 vrk
 
ONNEA MAMMUKKA75-mikäs fiilis jäi naistenklinikasta?jospa sitä itekin sinne joskus pääsis?
oon kuullu niin paljon negatiivisia juttuja sieltä et oikeen hirvittää et valitsin nkl enkä kättäriä...

mulla on selkä ihan S****nan kipee |O särkee ihan kamalasti nyt jos sais lähtee synnyttää ni mä en tajuu miten ikinä selviäisin siitä ku oon valmiix niin rikki täällä..

vitsi et on kova myrsky :/
 

Yhteistyössä