Marraskuun masunkasvattajat MARRASKUUSSA, kaikki vauvat masusta ulos =)

helmi: kiitos *punastelee* =)

Yamini:
Mä olen kerran päivään suunnilleen puhdistanut napaa jos näyttäis jotain olevan. mut jos ei mitään tule, ei haise ym, niin ei musta tarvii mitään tehdä! ehkä kuivata pesun jälkeen?
 
MARRASMASUJEN MURUT
***
LOKA-MARRASMASUJEN MURUT
***
LOKA-MARRASMASUJEN -08 MUKSUT
***
LOKA-MARRASMASUNKASVATTAJIEN ....
***
..........IPANAT
..........KULLANNUPUT
..........MUSSUKAT

emmä tiiä...aika vaikeeta...vaikka onneksi sen otsikon vois sittne muokata paremmaksi, kun jos löytys joku HUIPPUHIENO nimi meidän jengille ;)
 
Luminka; Okei. :) Kiitos. On se hyvä että on palsta josta kysyä, viitsi kuitenkaan tuommoisesta neuvolaan soittaa ja kysyä. :D

Pää tosiaan ihan tyhjä, korkeintaan ilma tekee kiepin ennenkun poistuu toisesta korvasta, joten ei nimiehdotuksia vauvapuolelle ole.
Mutta minun mielestä Luminka kanssa olisi paras vaihtoehto pitämään ketjua yllä silläkin puolella jos vain jaksaa, tällä puolella tehnyt hienoa työtä!
 
juu, ja sit vois laittaa etusivulle vielä jonkin tarkennuksen et siellä ois sit meidän la:t 1-15.11! toki siis muutkin saa tulla, mut et jatkettais niin et oltas me marraskuun odottajat edelleen kahdessa osassa niin kuin tähänkin asti!
 
Alkuperäinen kirjoittaja Luminka:
juu, ja sit vois laittaa etusivulle vielä jonkin tarkennuksen et siellä ois sit meidän la:t 1-15.11! toki siis muutkin saa tulla, mut et jatkettais niin et oltas me marraskuun odottajat edelleen kahdessa osassa niin kuin tähänkin asti!
joo niimpä!! juuri näin! Kun kaikista kivoin ois jatkaa jutustelua, ja ajatusten vaihtoa jo tuttujen ihmisten kanssa. =)
 
TAI MITÄS JOS LAITTAS VAAN
esim. KULLANNUPUT 2008 (la:t 1-15.11)
tai
LOKA-MARRASMURUT 2008 (la:t 1-15.11)
ei tuis niin kaameen pitkä otsikko?

kun sitten varmaan pitää kuitenkin tehdä pinoo aika ajoin uusiksikin, jos näin ahkeraan kirjotellaan =)
 
prinsessa syntyi 10.11.2008 klo 11.55. Pituutta 51cm ja painoa 3 990g. Pipo 38. Synnytyksestä myöhemmin lisää, kunha saan puhelimen laturiin. Neiti on rauhallinen ainakin tällä hetkellä. Sain just huonepaikan. Vähän aikaa sain odotella että saan oman paikan.

Estrella: onnea matkaan! Jospa me nähdään täällä :D
 
Tänään taas käyty neuvolas, paino oli parisataa grammaa pudonnu, muuten oli kaik arvot kohdallaan. Terkka ei nyt antanu uutta aikaa (just kun arvot on olleet koko raskauden ajan hyvät), käski vaan äitipolille soitella aikaa perjantaiks jolloin mul on 41+5.. Vauva oli viel ylhääl eikä mul oo supparin supparia ollu.. Viimestään ens maanantaina varmaan kuulemma käynnistävät jos ei ittekseen tuu pihalle..

Et tälläst tääl. Onnea kaikille vauvautuneille! EIköhän täs perässä tulla :wave: :D

Voimia kaikille jotka niitä tarttee :)

t. Peppi ja mörkö 41+1, lähen joulutorttujen tekoon, nams
 
ONNEA RD mä oon kateudesta vihree :flower:

MAILOU-mä pysyn täällä sun kanssa...
supisteli "mukavasti"reilu tunnin ja koko ajan oli olo et nyt menee vedet..mut eih nyt ne loppu taas :headwall: ainoastaan sai sit masun kuralle..ja inhottava olo oli olla kaupassa kun tuntu et alapäässä pullottais joku ja se paine mikä takapuoles oli ni kyl kassa neiti mua vähän katteli kun ees ite ensin tajunnu et puuskutin siinä
vihloo vaan enää..tule jo pieni muru..ei taida mun uni pitää paikkaansa näin meinaa aikoja sitten unta et syntyy ja unesta muistan päivämäärät 11 ja 12.11..ei taida olla enne uni...noh nyt vetää lhapullia nassuun=) :ashamed:
 
!

Eli tosiaan klo 02.30 jotain olin täällä kys:issä. Pitää se viel tarkistaa, en niin katellut kelloa :D.

Kohdunsuu oli auki tullessa vaivaiset 3cm. Heti onneksi sain epiduraalin, joka myös auttoi kipuihin. Klo 4 jälkeen sain unen päästä kiinni.. Nukuin joten kuten. Klo 7.30 vaihtuu kätilövuoro ja kohdunsuu oli auki vain 3,5cm!!

Klo 8.30 kohdunsuu oli auki jopa 6 cm.
klo 9.30 ei muutosta.. Ja tuntui siltä, että kaikki tyssäsi sitten siihen..

Sitten sain jonkin puudutteen.. En muista minkä.. Epiduraali nimittäin lopetti toimintansa ja kivut oli ihanat.. Mutta uusi puudute ei auttanut oikeastaan mitään.. Lääkäri tuli sitten vähän ajan päästä laittaa kohdunsuulle ihanalla piikillä puudutteen, joka helpotti tilannetta vähäsen..

Kohdunsuun tilanne ei vaan muutu miksikään.. Klo oli jo 11 ja 11.30, kun tilanne on: auki 7 cm. Sitten lääkäri tulee uudelleen laittamaan saman puudutteen kohdunsuulle, mutta supistusten kivut oli hirveät.. Ja minuutissa hävisi kohdunkaulan reunat, mitä oli vähän jäljellä, kohdunsuu aukesi täysin.. Ja sain ruveta ponnistamaan.

Ei tarvinnut hirveän kauaa ponnistaa, mutta kyllä tuntui! Oli tunne, että ei se sieltä pihalle mahdu tulemaan. Pienen nirhaisun teki välilihaan. Ihan olemattoman, pari tikkiä joutui laittamaan.

Mutta neiti tuli pihalle kuitenkin ja ihan kivan kokoinen oli :D. Enhän mie näin isokokoisiin oo tottunut :D.
Kätilö, joka otti vastaan, arvioi kooksi: 3200g, kun taas kätilöt, jotka tuli paikalle auttamaan ponnistusvaiheessa, ni arvioi, että on paljon isompi, lähemmäs neljää kiloa :D.

Neiti on rauhallinen, hymyilee unissaan ja on todella kiltti. :D

Mutta nyt syömään! Enemmän kirjoittelua sitten, ku oon lukenut synnytyskertomuksen :D

Red Dragon & Tessa :heart:
 
Paljon onnea Red Dragon prinsessasta :heart: :flower: ! Ja isot onnittelut myös muille vauvaantuneille!!

Meillä on netti temppuillut eilisestä lähtien ja vasta nyt alkoi toimia, arvatkaa vaan mitkä viekkarit mulla on ollut :ashamed:

estrella taitaa jo olla tositoimissa, mutta tsempitykset vielä täältäkin suunnasta!

Jokohan Anzkuli ja manna- kohta tulisivat kertomaan vauvauutisia :heart:

MaiLou ja tietämätön: elkää pelätkö, minä se täällä viimeisenä pallomahana keikun, kyllä te ennen mua pääsette synnyttämään :snotty: . Mulla tää kroppa on jotenkin viallinen, ei osaa puskea vauvoja ulos ollenkaan... johan se esikoisen kohdalla nähtiin |O

HC 40+4
 
RD: Musta tuntui että jo tuo 2870g oli tarpeeks iso ängettäväks pihalle :D
Joko teillä ovat tulossa kotoa katsomaan? Voi kun tulee oma sairaalassaolo aika mieleen, samassa paikassa siis olin itsekin =) Ootko missä huoneessa? Mä olin sillo 9:ssä.
 

Yhteistyössä