Marraskuun masunkasvattajat HEINÄKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Tervetuloa uudet odottajat mukaan!



29.10
'Tulentyttö......kolmas(p04,t06)....PHKS.....Lahdesta

30.10
'KuuttiPieni...toinen(t06/07)

1.11
'tanskuli.........kolmas............. VKS
'sarppa70......ensimmäinen
'helmi79.........toinen(p04).... VAS
'Luminka........toinen(t07) tyttö

2.11
'Red Dragon...kolmas(t04,05)... KYS, Pohjois-Savosta
'Pöppiäinen82..........kolmas (t02,04) tyttö
'Hopeakaisla..toinen tyttö .....KOS
'korppinen.....toinen(p09/05).... poika
'Yamini...........ensimmäinen poika .. KOS

3.11
'estrella...........kolmas
'Jamias.............viides(p98,t99,p02,t04)
sarppaliini
helkkynen........ensimmäinen

4.11
flinux..............toinen
'MaiLou..........toinen(p06)

5.11
'atshii..............toinen
'reginarento....toinen
'Rinzessa.........ensimmäinen poika ...KOS
Lavruska........ensimmäinen....KOS
'keiju.................toinen(p04).. poika KYS... Kuopiosta
'nannamaaria...ensimmäinen...OYS
sohvi05......kolmas

6.11
'maitoo.............kolmas
'HotCoffee........toinen(p03) tyttö
'peppi1.............toinen(t07) tyttö
'Anzkuli............toinen(p06) poika ..PKKS
'Janette74........seitsemäs

7.11
'paula83................................. Tampereelta

8.11
'maikki79................ensimmäinen
'Kuunkulta.............ensimmäinen poika
'Ippu83................ensimmäinen ... K-SKS

9.11
'mnp4...............neljäs(p02,03,t06) tyttö .. TAYS
'mymmeli72.......toinen.......LS
'Maria26...........kolmas(t02,05)
'hansu73..........kolmas poika ... KOS
'manna-...........ensimmäinen tyttö
'Minttu-Maaria75....kolmas tyttö ... SEKS
'Tanjuska2........ensimmäinen ... LPKS

10.11
Pink Panther..........kolmas
'JennyAdelina.........ensimmäinen

11.11
'Maotao...........ensimmäinen... tyttö
Tarleena.........neljäs(p97,99,07)
'Luce................toinen.......TAYS

12.11

13.11
'Hari Mao.........kolmas ja neljäs poika ja tyttö ......TAYS
'äiti88..............toinen poika ... LAS
mammukka75...toinen

14.11
'kutmula............kolmas(p03,t06)..... PKKS
'CitrusHeights....kolmas(t04,06)
'leofis................kolmas
'tietämätön......ensimmäinen tyttö ... NKL

15.11
Ihaaa..........kolmas
'Sanse...........neljäs poika ... TYKS
'Äiskä-05....toinen....KOS

Tällä hetkellä alkukuun odottajia 55!

Pienokaisensa menettäneet:
odottava ja onnellinen, miracle, mude-75, snowball


Plussauutisia sekä ensimmäisiä ultrakäyntejä meidän helmi-maaliskuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t979355

Np-ultria ja iloista keskustelua huhtikuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1011517

Lisää ultrakäyntejä, ensimmäisiä liikkeitä ym. toukokuun pinossa:
http://kaksplus.fi/keskustelu/t1036027

Sukupuolen selvityksiä, rakenneultria ja niin edelleen kesäkuun pinossa: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1064085
 
Ihan hirveetä, onko huomenna jo heinäkuu? Kauheaa!!! Minä en mitenkään toivo aikaa juoksevaksi, talo ei ole läheskään aasuttavassa kunnossa :eek: Ja muutenkin kuolen sisältäpäin syksyn ja talven tullessa :/ Asenteessa vikaa tässä asiassa, tiedän.
Kuinka te, odotatteko jo malttamattomina synnytystä, vauvan näkemistä?

Kopsaanpa vielä tähän kesäkuun pinon tekstini, ettei se ihan hukkaan mene :whistle:

reginarento: juotko kahvia/närästääkö se? Meillä juodaan nyt ainoastaan tummapaahtoista kahvia ja se ainakin minulla ja miehelläni on vähemtänyt närästystä. Aiemmissa raskauksissa olen mäyssännyt purkkaa urakalla, ainakin siksi hetkeksi närästely helpottaa. Ja kun ei syö isoja aterioita esim. ennen pitkälleen menoa jne. Vaikka siltikään ei siihen vaivaan taida mitään takuuvarmaa poppakonstia olla
maitoo: minä myös pähkäilen täällä 4D-ultraan menon kanssa. Kovasti se kiinnostaisi (miestä ei) ja varmaan sinne päädynkin kenties joskus kuukauden päästä, mutta tosiaan se hinta harmittaa täälläkin. Ja kun ei mitään lääketieteellistä syytä ole mennä.
manna: kiinnitin huomiota pohdiskeluihisi, kuinka omat raivarisi vaikuttavat masuasukin tunnetiloihin. Minä koetan olla liikoja ajattelematta moista -ja vakuuttelen, että kaikista pahanolon tunteista, räjähteleväisyydestäni ja aiempienkin raskauksien parisuhdekriiseistäni huolimatta nykyiset lapseni vaikuttavat suhtkoht normaaleilta, miksei siis nytkin ---näin toivokaamme meillä kaikilla menevän, eikös

Tänään puin ensimmäistä kertaa yhdet kirpparilta löytämäni äitiyshousut jalkaani, piukan paidan päälleni, ihastelin itseäni peilistä ja kyselin mieheltäni, että enkös näytäkin jo vähän raskaanaolevalta? Mies vilkaisi ja totesi: " No etpä oikeastaan." Höh! Minulla tuo vatsa vain jää tuonne lantioluiden väliin -vaikka bväliäkös tuolla, kyllä se vielä kasvaa, en ollenkaan epäile
Asukas on tänään alkanut iskeä nyrkkiä ihmeellisen korkealle, tähän asti on pysytellyt korkeimmillaan navan kohdilla, nyt yhtäkkiä on kaapannut tilaa jo 10cm ylempää. Kovin hän siellä häärii, liikkeet näkyvät ja tuntuvat kovasti, vaikka istukka on etuseinämässä.
 
OLETTEKO VIELÄ TÄÄLLÄ

Tyty-84
Pomppu70
estrella
helkkynen
sarppaliini
löllykkä
seijav
flinux
Ansu-78
Lavruska
sinitaivas
Janette74
Neiti kesäheinä
mymmeli72
Pink Panther
Tarleena
Tiikerintassu
mammukka75
Ihaaa



Vilkuttakaa tai jotain niin tiedän teidän käyvän täällä! :wave:
 
HotCoffee: Voi apua, onko tuollaistakin herkkua jädetiskillä :eek: Jos mun äippä vaikka tois sitä kun tulevat keskiviikkona käymään :whistle: Siilä on usein jotain Ainoa tms. mukana =)

reginarento: Onpa ilkeä närästys! Mulla onneks auttoivat Renniet (hetkeksi) viime raskaudessa. Lopussa oli kyllä ihan älytöntä, yhteensä söin kaksi isoa (n.90kpl/pkt) ja yhden pienemmän puoliksi... Nyt on jo valmiiksi ostettuna iso satsi :LOL: Ei oo tarvinnyt vielä korkata vaikka kovasti jo polttelee silloin tällöin. Ohi menevät vielä nopeasti :whistle:
Eiköhän se ala närästää ja ihan kunnolla kunhan maha tästä alkaa ylemmäs tunkeutumaan..
 
ooh uusi pino :saint: enpä huomannutkaan heti :whistle:

Mulla tänään ollu taas aivan kaamea päivä, ottanu vaan pattiin, vaikka kaverikin oli kylässä.

Sitte mua on vihlonu ja vihloo tonne ihan alas oikealle masuun ja ihan pimpsaan asti tosi kivuliaasti... hirveetä :/ kokoajan vihlasee vaikka makaisin ja se tekee kipeää, mut eikai tääkää oo muuta, ku jotain kasvua :$

Mulla on niita multitabs närästys tabuja ja oon pari joutunu ottaa, mut ne maistuu ihan oksennukselle ja ne pitää pureskella, et en ihan helpolla sitä ota :x

Rinzessa ja papuRinssi rv.21+5
 
Huomenta!

Pitäisi jaksaa lähtee töihin.. Väsyttää |O . Olisin halunnut jäädä nukkumaan.

Eilen haettiin matkahuollosta ne FIRKON F7 -vaunut. Luoja, että ne on ihanat!! :heart: Kuosi on mahdottoman ihana. Kun vain vauveliini syntyis, niin pääsis työntelee niitä. Naapurit kateellisia, ku meillä on niin retrot vaunut :D :whistle:

Sitten hain postista myös tilaamani puikot. En ihan ollut tyytyväinen tilaukseen. Luulin, että paketissa tulee isoimmatkin sukkapuikot.. Ni suurin koko on 3.75. Siinä siis on välikoot myös. Sitten pyöröpuikkoja on eri paksuisia älyttömän hyvin. ja niihin voi vaihtaa siimanpituuden. Sitten ne on värjättyjä eli sekin piti olla sellainen erikoisuus.. Mutta ei minusta näytä kovinkaan kummoiselta. Olisin vain kaivannut niitä paksuja puikkoja :/

Mutta nyt pitää yrittää jaksaa lähtee töihin.. :wave:
 
Huomenta heinäkuiseen pinoon!

Jamias kyseli odotellaanko jo malttamattomana synnytystä ja vauvan näkemistä, minä ainakin!! :wave: Vaikka pienen vauvan hoitaminen on kaikkea muuta kuin helppoa (ainakin jos on yhtään sellainen kuin meidän koliikki-esikoinen) kyllä se aina tän raskausajan voittaa! Ja muutenkin ihana nähdä millainen tyyppi sieltä on tällä kertaa tulossa, onko isoveljensä näköinen jne. Synnytystä odotan lähinnä kauhulla (huonoja kokemuksia) mutta toisaalta se on enää viimeinen rutistus ennen kuin saa vauvan syliin.

Millainen olo teillä muilla on nyt keskiraskaudessa? Mulla on ihan mielettömän hyvä ja energinen olo, oon puuhannu kaikkea mahdollista enemmän kuin kuukausiin. Alun väsymys ja pahoinvointi on ohi, maha ei oo todellakaan vielä tiellä mutta potkut tuntuu kovasti, niin ei tarvi hätäillä onko masussa ketään. Loppuraskaus oli ainakin viimeksi ihan kamalaa, joten nautin nyt tästä olosta!

Luce 21+0
 
Huomenta!
Minäkin tulen jälkeni jättämään uuteen pinoon. Mulla aika kuluu suht kivasti pakkaillessa, eilen käytiin allekirjoittamassa uusi vuokrasopimus ja muutto olis parin viikon päästä. Tosin se kämppä on jo tyhjillään niin ollaan alettu jo raijaamaan kamaa jätesäkeissä sinne. Ihanaa päästä vähän isompaan! Pojat ei malta odottaa muuttoa, joka aamu kyselevät että joko mennään uuteen kotiin. :D Kovasti tekisi mieli hankkia uusia juttuja uuteen kotiin, mutta tarvinnee malttaa mielensä.
Masuystävät mellastaa aivan älyttömästi! Heti kun peffani parkkeeraan johonkin penkkiin niin alkavat nyrkkeilemään ja potkimaan. Tämä neito (?) potkii kivasti vielä tuonne virtsiskeen päin! Poika taas jytisyttää kylkiluita melkoisella voimalla. Iltaisin on hauska seurata mahaa, ihan kun jotain alienia odottais kun koko maha poukkoilee puolelta toiselle! :LOL:
Vaunuasiaa olen myös kovasti miettinyt, pitäs kai niitä sitten viimestään loman aikana alkaa hankkimaan. Olen ajatellut että jos huutonetistä ei löydy niin tilaisin sieltä Vaunulasta ne Firkonin kaksotenvaunut, se ihana musta-kukka-retrokuosi tai sitten Carenan tuplat mihin tulee erilliset vaunukopat. Kahen vaiheilla. Nuo tuplavaunut vaan maksaa niin vitsin paljon uusina, tulee pian konkurssi kun kaikki pitää tuplana hankkia.
:eek:

Nyt mä hyppään suihkuun ja sitten isken seuraavan kaapin kimppuun. Oikeesti; kuinka voi ihmisille kertyä näin paljon ROINAA??!!!!!

Epätoivoinen HM ja papuset 20+5
 
Huomenta Heinäkuun pinoon :wave:

Äsken kirjoitin pitkät stoorit ja sit tuli sähkökatkos ja kaikki hävisi :kieh:

Mutta pika uusinta...
Olo Aivan loistava,kun loma alkoi jäi kaikki vaivatkin pois ;) Liitoskipuja nyt vähän välillä tupaa olee eli liikkeelle lähtiessä mutta supistelut ja selkäkivut hävisi :whistle:
Nyt nautitaan kesästä,tavataan ystäviä ja hengaillaan vaan.Ihanaa B)

Täälläkin odotellaan malttamattomana vauvan syntymää koko perhe :D Pitkästä aikaa oikein odottaa että syksy saapuu ja tietää että nyytin saanti lähestyy :heart: vaikka tykkään kyllä muutenkin syksystä ja pimenevistä illoista kun saa alkaa polttaa kynttilöitä =)

Mutta nyt mennään takaterassille aamupalalle lasten kanssa nauttimaan linnun laulusta ja ihanan lämpimästä aamusta yökkärit päällä ;) ja sitten suunnataan lasten serkkujen luon ja päivällä rannalle nauttimaan auringosta B)
 
piti myös korkata tämä uusi pino.
Tulin juuri neuvolasta, kaikki edelleenkin ok. Hemo oli noussut samalle vanhalle tasolle, kyllä sen huomaakin, kun olen paljon pirteämpi kuin muutama viikko sitten. Vauvelin syke oli 152.
Tämä olikin viimeinen neuvolakäynti kyseisessä neuvolassa. On se muutto edessä kuukauden kuluttua ja vaihdan naapurikunnan puolelle, joten neuvolakin vaihtuu. VÄhän harmi, mutta tällaista tämä on. Tosin tänään oli neuvolassa "kesähessu" tai oikeammin "kesäheluna", eikä mielestäni ihan pätevä kuin "oma tätini".
Pidän tänään vapaapäivän ja huomenna taas jaksan reissata parissakin työpisteessäni. On ruvennut tuo pitkään autolla ajaminen rassaamaan, kun vauveli potkii lähes aina, kun istun paikallani. Harmi, että täälläpäin ei tänään aurinko paista. Olisi voinut köllöttää pihalla koko päivän. Täytyy lähteä siis shoppaileen aleihin :)

Sarppa ja tiitiäinen 22 + 3
 
Huomenta heinäkuun pinoon!

Aatella, et on jo heinäkuu ja kuudes kuukausi menossa. Vähänkö menee aika nopeesti.

Luce kyseli oloista keskiraskaudessa. Mulla on ollut koko ajan hyvä olo. Alussa ei ollut muuta vaivaa, kuin se kova väsymys. Nyt se väsymys on oikeastaan jäänyt pois ja olo on paljon energisempi. Se vaan, et alkaa olemaan tuo liikkuminen mahan kanssa vaikeampaa. Sängyssäkin on vaikea kääntyä kyljeltä toiselle. En ole ikinä pystynyt nukkumaan selälleen. Nyt mulla on sellainen pitkä imetystyyny. Onko muilla jo sellaista?Siellä sisällä on niitä rakeita ja sen kanssa on ihana nukkua kyljellään.

Onko täällä muilla alhaisia verenpaineita?Mua on noi vaivannut ja sain sellaisen pyörtymiskohtauksenkin. Ne on ollut nyt koko viime viikon sellaista alhaista. Alimmillaan oli 84/60. Lepopulssi on kuitenkin ollut korkea 106. Se oli ihan kauhea se kohtaus minkä sain. Meinasin pyörtyä, päässä vaan humisi ja silmissä sumeni ja en saanut edes kunnolla hengitettyä ja sydän löi liian nopeesti, et sattu ihan rintaan. Jalat meni alta, mut onneks siinä oli äiti ja sisko nostamassa mut penkille. Sanoivat et mun naamakin meni ihan sini-punaiseksi. Vähän tuo pelästytti!

Nyt olen vaan huomannut, että noita supistuksia tulee heti jos vähänkin hermostuu tai on rasittunut jotenkin. Mä en kyllä kohta enää aja autoa enää ollenkaan, kun hermostun liikenteessä niihin törppöihin ;) Sitten eilen hermostuin mieheen ja muutuin sellaiseksi hormonihirviöksi. Pitäis kyllä välttää kaikkea äkkinäisiä mielenliikkeitä, kun heti rupee tulee noita supistuksia. Vaikeahan se on sitten rauhoittua, kun hormonitkin sekoittaa mielen. Mut se on pakko vauvan takia. Itkeskelin sitten koko illan ja pelkäsin vauvan takia. Sehän on nyt siinä vaiheessa et aavistaa kaikki äidin tunnetilat. Onneks se helpotti sitten kun kävin vaan sohvalle makaamaan ja laitoin vauvalle lempimusaa soimaan. Tykkäs heti ja alkoi potkimaan.
Se oli hieno hetki, kun sovittiin miehen kanssa riita ja hän kokeili massua ja hänkin tunsi ensimmäistä kertaa kunnon potkut. Ihan kuin vauva ois sanonut, et nyt lopetatte sen riitelyn.

Kuunkulta ja pikkuahmatti 21+3
 
:wave: olen kyllä sivusta seurannut juttuja, mutta olen niin äärettömän huono kirjoittamaan. ensimmäiset neljä kuukautta oli niin paha olo ettei pystynyt istumaan kuin hetken kerrallaan koneella.

luminka minulle voi lisäillä listaan, että tuleva vauva on toinen lapsi ja synnytys sairaala näillä näkymin lohja, lyhenne taisi olla LS

äiti8 huomasin että olet huittisista, sieltä kotoisin minäkin, juuri istun lomailemassa lauttakylässä :) ja nautin olostani
 
Täällä on ihana kesäsää, ihan shortseissa päästiin taas heti aamusta ulkoilemaan!

Miulla ei oo yhtään energinen olo, pitää pyytää perjantaina neuvolassa mittaamaan hemppa. Muuten on ihan ok, mutta nukuttaa koko ajan ja voimat loppuu tosi helposti. Selkä väsyy helposti ja jalkoja rupeaa jomottamaan, mutta ei varsinaisesti kyllä koske mihinkä. Yötki saan nukuttua ihan hyvin. Sit jos satun heräämään johonki, niin sit pitää vessassa käydä. Ihan mukava olo joo.

Ihan mielelläni mieki voisin skipata tän loppuraskauden yli ja havahtua siihen että ollaan jo kotona uuden vauvelin kans. Mie hermoilen kyllä sitä synnyttämään menoa. En niinkä sitä synnytystä, vaan sitä kun pitää sit olla siellä sairaalassa (en tykkää yhtään) ja sitä että mihin aikaan se lähtö tulee ja minne saadaan pikkumies tyrkättyä. Voi kun sattuis viikonloppu ja aamu kun mennään niin sit ei oo mitään ongelmaa, sit on useampiki paikka tarjolla. Mutta arkipäivänä yöaikaan on hieman nihkeämpää... Mutta onneks sitä kerkee vielä miettiä! :)

Anzkuli 21+5
 
Me oltiin aamupäivä kaupungilla. Menin tytön kanssa rattailla miehen huristellessa autolla perästä :D Puolen tunnin matka ja ihan hyvin jaksoin kävellä (ottaen huomioon et joskus ei tarvii kun kilometrin mennä niin kaikkia alakerran luita vihloo sekä supistaa yhtäaikaa :whistle: ). Tyttökin viihtyi, puolessa välissä pidettiin juomatauko ja jätin pillipullon "leluksi" niin hyvin jaksoi. Oli kylläkin vaippa sen tuntuinen ettei ollut pelkästään leikkinyt sillä :p
Löysin Lassien välikausihaalarin alennuksesta, jäi maksettavaksi 25? kun norm. hinta 36?! Hyvä löytö oli kun siinä on se "vesieristys". Ja sinne alle kun laittaa enemmän vaatetta, menee vielä pienellä pakkasellakin =)
Kotiin siis tultiin autolla, en ois ehkä jaksanut enää kävellä. Mut tulipa silti hyvä lenkki =)

Kunhan likka tuosta herää, alkaa kunnon siivous! Matot meinaan joka ikisen viedä ulos jotta saan pitkästä aikaa lattiat pyyhittyä ihan kunnolla. Vessan pesin jo, sekä yhden keittiön matoista. Nyt tälläinen luova tauko kun ei voi imuroida vielä =)

Millainen olo keskiraskaudessa.. No siis yleisesti ottaen tosi hyvä! Esikoisesta olin aika poikki selkäkipuineni, mutta nyt eivät ole pahemmin vaivanneet. Tottakai välillä lonkat ja kaikki muutkin luut tuolla alhaalla on kipeät ja menee päivä vähän harakoille kun ei pysty tekee mitään. Se hetken väsymyskin on taas väistymässä, varmaan rautatabut ovat alkaneet auttamaan. Huono sinänsä kun ei sit illalla meinaa millään uni tulla! Eilenkin meni 00 asti ennen kuin uni tuli. Ja aamulla tietty väsyttäis kun likka herää |O
Muutenkin on sellainen onnellinen olo kun on tuo ihana esikoinen sekä toinen neitonen masussa mylläämässä. Okei, eikä tuo ukkokaan niin läpeensä paha ole vaikka joskus valitankin. Niin sitä itsekin olen joskus ilkeä toiselle mutta kyllä ne sovitaan =)

Joo ja kahvi maistuu hyvälle, sekin oli pahaa jollain aikaa... *ryystää juuri päivän toista mukillistaan*

mymmeli72: Minäpä lisäinen tietojasi ja poistan "kadonneista" =)

kuunkulta: Voin kuvitella millainen olo on sulla ollut kun paineet laskeneet. Mä muistan sectiosta kun kuulin jonkun sanovat et alapaine 50, ja olipa kyllä sellainen olokin et oisin voinu vaik pökrätä! Spinaalipuudutuksesta se siis johtui, mut onneks makasin siin pöydällä eikä ollut vaaraa et putoaisin :LOL:

Juu, siis meillä ei todellakaan mies innokkaana ole vauvan potkuja ottamassa vastaan, ei koe niitä edelleenkään niin ihmeellisiksi! Mut annan sen anteeksi, kyllä se sit hoitaa kun vauva pihalla =) Kun aina tuo pikkuneiti lopettaa käden vaihtuessa! Hyvä kun äsken meinasin sanoa et tuus kokeilee kun potkii. En edes ääneen sanonut kun heti loppui :LOL: Hän tahtoo olla vielä ainoastaan aidin kosketeltavissa :D

kutmula: Minäkin otan ihan rennosti kesällä odotuksen =) Paljon helpompaa, ei tartte varoa jäätiköitä, pääsee suoraan ulos sen kummemmin ähkimättä eka ulkovaatteiden ja -kenkien kanssa... ym. Ainut miinuspuoli on vaan turvotus, mut kestettäköön :whistle:
Ja on muute pitkästä aikaa mahdollisuus touhuilla ulkona kukkien ym. kanssa sekä ottaa arskaa B) Aina oon kesät ollut töissä, ja viime kesä meni en edes tiedä mihin vauvan kanssa! Kai minä nukuin ja tein kotihommia sisällä... vissiin...


Luminka ja neitonen 22+3
 
Mun olo on perjaatteessa hyvä, tai oikeestaan jokapaikkaan sattuu ja tuntuu epämukavalle. Hermo on riekaleena vaikka oisin just heränny :kieh: en vaan nauti nyt olostani. Hengästyttää kaikki ja johonkin vihloo aina :kieh: prkl. Energisyys kaukana, ihan hävettää, ku kaikki muut iha innoissaan touhuaa jne. ja minä oon kotona, ku mörökölli :ashamed:

KärttynenRinzessa ja papuRinssi rv.21+6
 
Alhaisesta verenpaineesta olen minäkin kärsinyt tässä raskaudessa, alapaine on ollut mittauksissa 58-60, aiemmissa ollut aina 70-80. Huippaa lähes aina, kun nousen istumasta tai makaamasta ja silmissä sumenee -ei mukavaa. Toistaiseksi neuvolassa on oltu tilanteesta vain tyytyväisiä, korkea verenpaine kun on yleisempää ja haitallisempaa.

Keskiraskauden olona minulla on vuoropäivinä älyttömän energinen olo ja siitä seuraa touhotus, stepperillä veivaaminen tai kävelylenkit -mitkä aiheuttavat seuraavalle päivän totaaliuupumuksen. Tai näin sen olen päätellyt. Mitenhän sitä osaisi jakaa energian tasaisesti eri päiville? En vielä ole oppinut.

Anzkuli: meillä on myös pulmana, minne viskata lapset sitten, kun synnytyksen hetki koittaa. Ainoana vaihtoehtona on synnyttää viikonloppuna, silloin hoitajatarjokkaita kyllä riittää =) Arkena en siis voi saada lähtöä, ei kertakaikkiaan onnistu. Mutta toistaiseksi olen mieluiten ajattelematta koko synnyttämäänmenoa, en jaksa enkä osaa asennoitua siihen mukavasti -haluaisin kieltäytyä koko hommasta. :(
 
heippa kaikille uuteen pinoon! :wave:

Rinzessa: täällä kans vihloo ja kovasti mahaan, ja varsinkin alapäähän. Nivusetkin on yli kipeet varsinkin kun yrittää päästä jonnekin päin liikkumaan´.

Mä en jaksa mä haluaisin niin ruveta lenkkeilemään mutta ei oo minkäänlaista innostusta lähteä pihalle yksin kävelemään. mieskin on niin laiska ettei se mun kans jaksa ikinä lähtee.
pitäis pakostakin vähän ruveta harrastelemaan liikuntaa ettei tulis oikeen kiloja ja jaksais sitten synnyttääkin.

minkäsmoisia sf mittoja teillä on ollut ja millä viikoilla?

keskiraskauden olo on ollut ihan ookoo. mitä nyt joka paikkaa kolottaa ja särkee, ja ruokahalu on valtava tuntuu etten tuu ikinä täyteen vaikka syön mitä ja kuinka paljon. ja aivan hillitön makean himo alkaa kun on syönyt oikean ruuan.. kiloja kiloja.. :x

sitten mä oon niin kyllästynyt tähän mun ainaiseen ihon kutiamiseen ja kuivuuteen. (atooppinen iho+allergioita) iho on aivan karseen näkönen varsinkin käsistä. eikä auta mitkään perusvoiteet ja kortisoni voiteita en uskalla laittaa.
sitten mua huolettaa kuinka mä pystyn imettämään tätä tulevaa kun nännit on muutenkin ylikuivat ja melko koko ajan verellä, eikä auta rasvaus.
esikkoa en imettänyt kuin muutaman päivän kun tuli niin kipeetä ja jouduin syömään leikkaushaavaan sellasia lääkkeitä mitä ei sais syödä' jos imettää, niin päätin luovuttaa het siinä.

mutta siinä taas vähän vali valeja teillekin luettavaksi. taidan laittaa pojan päikkäreille jos suostunee.. on ruvennyt uhmaa ilmenemään..

regina21+6
 

Yhteistyössä