Marraskuun masunkasvattajat ELOKUUSSA.. LA:t 1-15.11.2008

Rinzessa: Hyvä, että on jo parempi olo :D. Joo, niin on mullakin äippäpolille aika viel rv 36-37, jos sinne asti meneen, mutta kuulema ylimääräinen ultra on ennen sitä äippäpolillä rv 32-34. Saapahan nähdä pienen useammin vielä :heart:

Itsellä on kunnon yöunet takana. Menin jo ennen klo 22 nukkumaan ja äsken heräsin. Pitäisi lähteä kouluun. Onneksi ei oo ku klo 14 asti.

Mie aloitin rautatablettien syönnin, koska rupesin miettii, että tuskin tulee ruokavalioon pahemmin lisättyä mitää rautapitoista, joten on parempi suosiolla ruveta noita tabletteja syömään. jospa väsymys lähtis sitten pois.

Mutta nyt valmistautuu kouluun! :wave:

Red Dragon & Nuppu 29+2 :heart:

Hyv huoment.
Jälleen olen nukkunut yön kuin tukki, kummallista kun ei heti aamusta väsytäkkään... Kivaa.

Äippäpoli- ym. seurannoista, mullahan on ultra noin 2-3 viikon välein keskusäitiysneuvolassa ja sitten noin viikosta 30 lähtien seuranta siirtyy äippäpolille, sitä en tiedä kuinka usein siellä sitten joutuu juoksemaan. Mutta kaksosraskauksia seurataan hieman tiiviimmin, varsinkin kun on ennenaikaisen synnytyksen uhka olemassa (pojathan ovat kummatkin myös olleet ennenaikaisia). Mutta toisaalta ihan kiva että seurataankin, mä tulisin hulluksi täällä kotona jos ei tietäs missä mennään. Syyskuun 5. päivä on äippäpolilla kontrolliaika, tarkistavat kohdunsuun sen viikonlopun TAYSin keikan takia. Edelleen on supistellut, mutta saa katsoa sitten onko pehmennyt paikat lisää.

22.9 alkaa muistaakseni neloselta se Sairaala-sarja, jota on siis osittain kuvattu meidän osastolla. Eilen juuri tuli telkusta mainos, ja siinä oli kollega nostamassa pikkukeskosta äidin syliin. Mun tuli ikävä töihin... :/ Mä aion silmä kovana kyllä seurata sarjaa, mutta onneksi ei oman pärstän pitäisi siinä näkyä! :LOL: Johan sitä harakatkin pelästyisivät....

Koira tuli lähettämään teille terveisiä. Sillä on sellanen epämukava tapa tunkea kylmä nenänsä mun kainaloon kun se haluaa huomiota, nyt se tuossa tuhisee nokka kainalossa ja katsoo anovasti että eikö tehtäs jotain... Onkos teillä muuten lemmikkieläimiä? Miten ajattelette niiden suhtautuvan uusiin tulokkaisiin? Meillä tuo haukku on koulutettu ja se on kuitenkin aika lempeä luonteeltaan, että saattaa toki alkuun ihmetellä huutavia ihmisentaimia mutta pian varmasti tottuu. Koira tykkää leikkiä poikienkin kanssa ja vaikka on isokokoinen niin esikoinen on saanut sitä pitää remmissä. Luulisin että ei ole ongelmia.

Nyt meen mittaamaan verensokerin. Rupee sormenpäät olemaan jo melko kipeet tästä piikittelystä. :kieh: Mutta piipahdan päivemmällä. :wave:

HM ja Wilma & Oskari 27+ 5

PS. Meidän pieni mies täyttää tänään jo 6 vuotta!!!! Aika menee nopeeta... :snotty:

meillä on koira...eilen sovittelin autoon istuimia, miten mahtuu, kun kaikki viisi paikkaa nyt istuimia täysi. vanhaa kaukaloa siis sovitin, et tietää mihin järjestykseen istuimet laitetaan. koira oli tuttuun tapaan ihan täpinöissään, kun kaukaloa autosta takaisin kannoin, kiire oli haistelemaan, onko siellä joku.
meillä koira ottanut tulokkaat aina hyvin vastaan. ekat pari päivää kulkee koko ajan liimattuna, mihin vauvaa kannetaan. ja haistelis ja nuolis ihmeissään. sit parin päivän jälkeen tottuu jo, eikä sinkoile enää jaloissa =)
varmaan nytkin taas aavistelee et vauva tulee taas, tuo eilinen kaukalo juttu näytti sen. kai se on jo tottunut, et aina tulee porukkaa lisää.

mä oon niin kyllästynyt näihin ainaisiin kipuihin. en saa öisin nukutuksi...mulla kamala ien tulehdus, kipu säteilee poskiin asti, tai sit on poskiontelotulehdus..

Pitäsköhän miunki kirjottaa jotain... paljon on ollu teillä taas juttua vaikka mistä...

Me saatiin viikonloppuna turvakaukalo, käytettynä siis ostettiin miehen siskolta. Semmonen Gracon kaukalo jonka saa penkistä napsautettua irti, ei siis tarvii aina niitten turvavöiden kans taistella. Siinä oliki yllärinä vielä se lämpöpussiki, varmaan talvivauvalle ihan kiva juttu, ei tarvii aina välttämättä toppavaatteita viritellä päälle, villapukua tai fleecehaalaria sinne alle. Ja se pakkauksen kevytvanupuku varmaan on ihan hyvä tuommoseen käyttöön! Esikoisen kans ei sitä käytettykä.

Toppahaalareita en oo nähny, en oo tosin katellukka. :) Meillä on esikoisen serkun entinen ruskee toppahaalari. Tosi nätti. Mutta voi olla että sillä ei kauheesti oo ainaka aluks käyttöä. Jos autossa käytetään sitä lämpöpussia ja vaunuihin meillä on semmonen makuupussi-tyylinen haalari - miehen isä sen oli jostain kirpparilta löytäny - jossa on siis makuupussi-alaosa ja sit kuitenki hihat ja huppu. Se on helpompi pukea kun ei oo niitä lahkeita. Sit vielä se pakkauksen makuupussi vaunuun niin tarkenee varmasti kylmilläki säillä!

Luminkalla
tais olla kodinlaittointo! Miulla on kans! Ei oo onneks mitään siivoomishommia, kun vasta kesällä kaapit siivosin, mutta haluisin vaan järjestellä paikkoja ja kaikki pitää olla järjestyksessä. Nyt viikonloppuna pesin vauvan peiton ja petarit ja muut viimeset pestävät jutut ja varastoa sit järjestelin kun sinne tuli tilaa ihan kivasti. Ikkunat pitäis vielä pestä ja keittiön lattia on ihan törkeessä kunnossa... Mies ottaa joku viikonloppu töistä lattianpesukoneen lainaan, pesastaan sit se lattia ihan kunnolla ja laitetaan uus vaha. Matotki pestiin viimeinki sunnuntaina ja nyt on puhasta lattioilla!

Kummiasia meillä on vielä ihan auki! Ei oo mitään ajatusta ketä pyydettäs...

Meillä täällä on uudelleensynnyttäjillä kaikki ultrat terveydenhoitajalla, ellei oo jotain erityistä mitä pitää seurata tai tutkia. Miulla oli eka ultra polilla (kätilö teki) kun oli sillon tk:n väki lomilla. Viimenen ultra on kans sit th:n tekemä. Ihan kiva, säästääpähän senki rahan mikä polille menis. Kaipa ne sit laittaa polille jos on iso lapsi tulossa tai jotain muuta. Esikoinen oli 3,5 kg syntyessään ja sillon lääkäri arvioi että suurempiki mahtuis helposti tulemaan. Eli siitä ei oo huolta.

HM:
Onnea teidän pikkumiehelle! Ja kysymykseesi vastaus: meillä ei oo lemmikkejä (muuta kuin nää pieni ja iso porsaan ja haisunäädän risteys... :LOL: )

Meillä oli kunnon ukkonen viime yönä paukkamassa ja tänä aamunaki on vaimeena jyrähdelly. Yritetään kuitenki päästä ulos, vettä ei toistaseks ainaka sada. Naapurissa tehdään remppaa (vesivahinko)... Kiva mekkala: eilen setä alotti siellä 13.30 ja melkein viiteen saakka poraili ja nyt oli melko täsmällinen kun klo 8.00 alko naputus ja poraaminen. Vissiin kaakeleita irrottelee! Ja pikkumies pelkää tuota ääntä! Great!!

Anzkuli ja Veikka 28+5

Huomenta taas kaikille! :wave:

Luminka;Onneksi selvisi missä vika, niin voidaan hoitaa! Toivottavasti lääkekuuri tepsii nopeasti! :hug:

HariMao;Tsemppiä sulle lepäilyyn ja muistathan kuunnella itseäsi tarkoin, kun on "pakko" jotain touhuta ja teet ihan silleen hissukseen ;) :hug:

Keiju;Hyvä, ettei kohdunsuulla ollut tapahtunut vielä kummempia muutoksia! Mullahan on ollut ja puolesta välistä kohdun ulkosuu auki sormelle, mutta se on siis normaalia uudelleen synnyttäjälle...

masukas;
:kieh: Kylläpä siellä KotiIdeassa ollaan ärsyttäviä, kun ei voida pitää lupausta. Toivottavasti sänky nyt tulisi mahdollisimman pian! Meillähän on korkea sänky nyt, mutta muistan vielä kun meillä oli matalampi ja varsinkin sen kuinka vaikea siitä oli nousta ison mahan kanssa silloin esikoisen ja toisen lapsen odotuksen ajalta :/ ...

Onnittelut vielä Hari Maolle ja Red Dragonille hääpäivistä!!! :flower: Meillähän seuraava hääpäivä on jo kymmenes, sitten pitäisi kai jo kehitellä jotain erikoisempaa. Viime vuosina meillä ei ole hääpäivää sen kummemmin vietetty. Tai no viimeksi mies toi töistä tullessaan mulle 9 ruusua :heart: .

lemmikit; Meillä on 2 gerbiilia, mutta eipä ne taida pahemmin reagoida vauvaan, kun eivät juurikaan tule ole tekemisissä keskenään :LOL: ... Koirasta minäkin haaveilen... Ehkä sitten kun tämä nuorimmainenkin on päässyt vaipoistaan ja syö ja pukee itse, niin voisi alkaa tosissaan harkitsemaan....

Mullahan on tapana joka aamu nousta puntarille (joo, joku neuroosi kai :LOL: ) ja yllätyksekseni paino oli tippunut lähes 1,5 kiloa :eek: .. Oli varmaan viikonlopun rehkiminen "tuottanut tuloksia". Olen siis huomannut, että mulla nuo syömiset ja liikkumiset näkyvät painossa parin päivän viiveellä, en sitten tiedä miten muilla... No ihan kiva, kun sitä painoa olikin alkanut kertyä lähes pari kiloa parissa viikossa. Ja tänään on sopivasti neuvolakin :D ... Mutta verensokerin paastoarvo olikin sitten taas 5,9 eli vähän korkeahko :/ ... Mutta huomenna on sitten verensokeriasioiden puolesta käynti lääkärillä ä-polilla...

Pientä remonttiväsymystäkin olen huomaavani itsessäni, saattaa kyllä vaikuttaa sekin, kun mun pitää aloittaa nuo hommat aina aamulla heti aamupalan jälkeen tai en pääse käyntiin ja nyt täällä töissä tuhlautuu hyvää remontti aikaa ;) enkä sitten enää töiden päälle pääse homman alusta kiinni. Eli en siis saanut eilen maalattua sitä toista yöpöytää, jonka olin päättänyt. Tosin meillä oli pojan harkat taas eilen illalla ja sinne piti sitten poika viedä ja välissä tehdä ruoka (mies kävi hakemassa) ja sitten lähdettiinkin käymään kaupassa hakemassa jääkaapin täytettä. Kaupasta tultiinkin sitten suoraan iltapalalle ja itsekkin olin jo niin väsynyt (heräsin eilen ukonilmaan jo klo 3 aamuyöllä enkä sen jälkeen ollut nukkunut), että menin suoraan sänkyyn... Tänäänkään en ehdi sitä maalata, kun illalla on yksi kokous, mutta josko ottaisi uudeksi tavoitteeksi huomisen :whistle:

viides rv 27+3

Voi että kun ärsyttää!!! Sain just kuulla, että ystäväni joka sai vauvan sunnuntaina on valinnut vauvalleen saman nimen kuin mikä meillä oli ajatuksissa (ja ollaan jo kutsuttukin masu-vauvaa sillä nimellä!!) kyllä ottaa päähän, kun meillä siis on niin vaikeaa kun isä puhuu englantia ja mä suomea vauvalle, ja pitää olla nimi joka lausutaan samalla lailla molemmilla kielillä, ja ei oltu löydetty mitään muuta kuin tuon yhden josta molemmat tykkäsimme. (siis onhan niitä muita, mutta ei sellaisia joista molemmat tykättäis) ja nyt sitä ei sit voida käyttääkään kun noi ystävät jotka saivat vauvan ovat kuitenkin läheisiä ja tullaan olee paljon tekemisissä... :kieh: :kieh: :kieh: :kieh: tekee mieli itkeä kun ärsyttää ja harmittaa niin paljon!!

manna...tiedän tunteen...meillä kävi niin kun toinen poika syntyi, nimi oli päätetty jo odotusaikana, oli vähän erikoisempi nimi. synnärillä täällä on tapana laittaa ilmoitustaululle sellanen vauvan kasvokuva, vaal.pun tai sininen, montako lasta minäkin päivänä syntynyt. ja äideillä on sit tapana kirjoittaa oman vauvan kuvan kohdalle vauvan nimi tai työnimi. mä menin sit onnessani kirjoittaan pojan nimen..ja yks perhanan pariskunta oli poiminut sen sieltä itselleen, heidän poikansa syntyi samana päivänä ja kastettiin viikkoa ennen, joten lehdestä sain sit lukea, kuinka oli saman niminen poika kastettu. ja sen nimisiä ei suomessa ole hurjia määriä...
siis mä olen vieläkin katkera tuosta....mutta mitä opin..en kerro kenellekään nimeä, ennen kun nimi on virallistetu kastajaisissa..joku sen kuitenkin kopioi..

tulin juuri sairaanhoitajalta..tulehdusarvo oli 100...lääkärille menen klo 11..taitaa olla se poskiontelotulehdus tai sit tosi paha, levinnyt ien tulehdus...kun koko poskipää kipeä, ja suun aukaseminenkin sattuu..

Täälä taas tayssi kuulumisia.. eilen siä tuli oltua taas aamupäivä bricanyylin sain ja sinne jäi supistukset.. verenpaineet oli 130/72 ja 119/74 kauhean korkeet mutta ei se niistä sanonu mitään niin ei kai se sit vaarallista ole :/ ens ma on taas kontrolli käynti joten taas saa vaan olla.. tosin normaalia elämää mutta rajansa kaikella näin sano lääkäri. mä en tajua kun kysyin siltä lääkäriltä et miten se voi olla perätilassa ja kuintenki jo kääntynyt alas päin.. :whistle: :whistle: se siihen sano vaan että pää on sisäsuuta vasten.. joten tiedä sit taas mitä se meinaa.. noh kai se josksus selviää.. Ja nimestä mulla kävi ihan samanlailla kun joskus puhuin että jos tytön saa niin nimi tiedossa ja parhaalle kaverilleni sen sit joskus lapsena sanoin ja tämä kaveri on ollut kaverini 22vuotta joten nyt sit kun se sai tytön niin eiköhän se antanu sille sen nimen minkä minä halusin omalleni.. :kieh: :kieh: ja sit vielä olin ajatellut että kummi minusta tulee niin ja paskat en ole mitään sille tytölle vaan kaverin avokin ex-tyttöystävä on sylikummi :eek: :eek: en voi tajuta mutta nyt on sit tässä vähän aikaa ollu aika hiljasta meidän yhteyden pito.. ottaa aivoon mutta minkäs teet.. noh taas tuli valitettua.. :LOL:

paula83 rv 28+4

Mulla kans on tuommonen nimikokemus. No ei meillä sillon vielä ollu vauva suunnitelmissakaan, mutta nimiä olin jo miettiny että mitkä ois kivat. Erehdyin sit sanomaan kaverilleni, he kun vauvaa odottivat. Nappasivat sen nimen sit ja mie sit olin sylikummina. Kiva kiva, mutta en varmaan sitä nimeä ois nyt myöhemmin kyllä enää valinnukka. Mutta periaatteessa ärsyttävää!

Minäkös täällä ennätin yksi päivä jo mainostaa ettei väsytä ollenkaan :whistle: No, kohta on kyllä pakko vetäistä tähän sohvalle päikkäreille, tyttökin jo nukkuu. Aina vaan jään tekemään jotain muka tärkeämpää ja niin siinä sitten käy että neiti ennättää herätä juuri kun olen uneen päässyt :headwall: Eli nyt pika kaksplussakäynti ja sitten päätä alas =)

Nimistä: Petyin vähän tässä talvella kun kuulin erään tutun antaneen pojalleen saman nimen mitä itse olin pitänyt loistavana vaihtoehtona. No, eipä sitten harmitakaan enää kun tuleekin tyttö! Mutta ei oo mitään hajua mikä tulee tästä neiti kakkosesta! Varmaan selviää kunhan ollaan päästy vauvaan paremmin tutustumaan :heart:

Hyvä tein aamulla suklaamuffinseja ja laitoin viestin yhdelle mammakaverille et tuu muksun kanssa käymään muffinsikahvilla jos ei muuta ole aamupäivälle. No, kävipä sitten niin että pääsivät vähän mustumaan :headwall: Että hyvähän se on varta vasten kutsua jotain syömään ja sit menee munaamaan... :whistle: Vähän rapsuttelin reunoilta tummemmat kohdat pois, eivät onneksi maistuneet palaneilta :D

Äippäpolilla on seuraava käynti
36. viikon tienoilla, synnytystapa-arvio siis edellisen section takia.

Luminka ja neitonen 29+3

Huomenta päivää! neuvolassa käyty ja kaikki oli hyvin, mitä nyt mun painon noususta mainitsi :ashamed: kyllä sen itsekin tiesin että tulee noottia kun on tullut herkuteltua, n. 900 g/vk oli paino noussu.. Nyt pitää alkaa tarkemmin katteleen mitä suuhun pistää :attn: Vauvan syke oli 151..

Rv 28+2

Moikka täältäkin suunnalta kaikille!

Nimistä: Kaverin kanssa puhuttiin joskus vuosi, kax sitten ihan muuten vaan nimistä, et mitkä ois kivoja ja itelle mieluisia. Sillon vaan kaveri sit sano, et jos joku kertoo sille pitävänsä jostain nimestä, niin ei kyllä laita sitä sit omallee, tai jos laittaa, niin kysyy kyllä ainakin ekax siltä kaverilta et haittaako sitä. Ollaan kyl tuossa asiassa ihan samoilla linjoilla. Tällä mun kaverilla kun on sellasia kokemuksia yhdestä toisesta kaveristaan, et se omii kaikki ideat heti. Nyt sit oon yrittäny kyl pitää suuni supussa ihan perhepiirissäkin noista nimistä mitä on mietitty.

Lemmikeistä: Meillä on sellanen puolen vuoden ikäinen tollerin penikka. Eilen järjestettiin makkari ja laitettiin hoitopöytä ja pinnis sit sinne kans, niin olihan se ihmeissään et mitä tapahtuu. Noi kaikki ihan sen takia laitettu jo näin ajoissa, et saa sit totutella ihan rauhassa, mut ei se oo ihmeemmin ollu vaunujen tai pinniksen kimpussa. Saas nähdä mitä se sit tulokkaasta sanoo. Se kun on tällä hetkellä hieman mustasukkanen ukon päältä, mut jospa se siitä rauhottuu ja onnex ukko aiko pitää isyysloman kokonaan heti ku kotio uapanan kans päästään, niin on sit kaverina komentamassa koiraa.

Sit ihan pitää kysyä teidän mielipidettä: Eilen vihlo mahaa niin kipeesti etten voinu liikkua, hyvä kun hengittää :eek: Vihlonta tuntu tossa edessä oikeestaan koko mahan korkeudelta. Kesti varmaan jotain pari minuuttia kunnes anto periksi. Ja ihan vaan istualtaan olin ku alko. Tänään on sit aamusta asti tuntunu oikeestaan samassa paikkaa sellasia vihlasuja. Ei kyllä oo kestäny kovin kauaa, mut ikävältä tuntuu silti :( Jotenki noi tuntuu, ettei oo mitään venymisiä, kun on niin hassussa paikassa. Ja jos hengittää oikein syvään, niin sillon tuntuu kans. Ei oo mikään mukava yrittää töissä olla. Kertokaas viisaammat, mitä toi vois olla? Pitääkö soittaa neuvolaan tms.?

nannamaaria & upana 28+6

No niin, nyt pienet kauneusunoset otettu =)

nannamaria: Mulla tulee joskus pitkiä kipuja mahaan. Silloin tuntuu että koko pötsi repee kahtia :eek: Tuntuvat jossain navan korkeudella. Nuo mun kivut on vissiin mahalihaksista johtuvia, ne kun joutuvat vetäytymään sivuille kohdun tieltä. Tosi kipeetä tekee, mut en oo sen kummemmin huolestunut ollut, näitä kun oli viime raskaudessakin!
Mutta oisko sulla noi olleet supistuksia? Mulla kun supistaa, tuntuu tosi ahtaalta ja tiukalta maha. Ja silloin huomaa mitenpäin vauva on mahassa, tai siis tuntuu kovia möykkyjä kun vetää mahan ympäriltä tiukaksi

Pissihädästä kysymys: Tuntuuko muillakin vähän ajan päästä että pitäisi päästä jo uudelleen? Eilen meni näin neljän jälkeen : kotoa lähtiessä kävin vessassa, sit siellä päivystyksessä samantein annoin näytteen. No, ennätin vajaat ½h olla kaupungilla kun oli pakko ängetä maksulliseen vessaan :kieh: Ja kun menin takas odottelemaan vuoroani lääkäriin, oli jo taas hätänen. Rasittavaa kun pitää aina olla jokin vessa lähettyvillä!

Ei tälleen istualtaan niin usein pissitä, mut heti kun nousee ylös niin johan vauvan siellä painaa jo rakkoa :headwall: Mutta kestettävä tämäkin vaan on, ei taida olla parannuskeinoa ennen vauvan syntymää.

nannamaaria; Mulla oli jotain teräviä kipuja viime raskaudessa. Kipu tuli aaltomaisesti ja kivun ollessa pahimmillaan ei pystynyt edes liikahtamaan. Kävin silloin äippäpolilla, mutta kaikki oli kunnossa. Tuo voisi tosiaan olla myös lihasten venymisestäkin johtuvaa, mutta jos oikein huolettaa ja kipu jatkuu, niin kannattaa varmaan soittaa neuvolaan tai ä-polille! :hug:

pissihätä; Itse omistan seurapiirirakon enkä ole edes raskausaikana joutunut kauhean usein rakkoa tyhjentämään. Mutta sen olen kyllä pistänyt merkille, että kun istuu pidempään (töissä) ja nousee ylös, onkin jo kiire vessaan vaikkei istuessa hätää ole tuntunut. Siksi olenkin katsonut kellosta, että koska pitää aina käydä :LOL: . Tuleepa samalla aina jaloiteltua vähän ;) ...

Nimet; Meille ei onneksi ole käynyt niin, että nimi olisi viety. Mutta ymmärrän kyllä, kuinka ärsyttävää ja vihastuttavaa sellainen voi olla. Meille ainakin tuo nimen miettiminen on ollut tosi vaikeaa ja sitten jos on hyvän keksinyt, niin kyllä sitä on taas inhottava alkaa miettimään uudestaan. Itse ollaan kyllä viety toisten lasten nimiä vahingossa kuopukselle, ensimmäinen nimi on hyvän ystäväni nuorimman lapsen toinen nimi (en tosiaan silloin asiaa muistanut) ja kolmas nimi on pikku serkun nimi (en muistanut sitäkään, kun ei nähdä kuin ehkä kerran vuodessa...).

Paula; Hyvä, että supistukset loppuivat, muistat nyt kuitenkin ottaa ihan rauhallisesti ja itseäsi kuunnellen!

viides, 1½ tuntia neuvolaan

Joo, ja lisäys vielä tuohon pissihätään.. Öisin ei tunnu muuten siltä et ois rakko täynnä! Vaan se tuntuu oikeastaan ihan kipuna alamahassa :eek: Ilkeeltä tuntuu jos koittaa vaikka kylkeä kääntää. Yksi yö olin ihmeissäni et mitäs tää nyt on. Sit aamulla kun heräsin, tajusin että ois voinut käydä yöllä tyhjennyksellä, sillä se ois helpottanut :whistle: Kaiken näköstä...

nimet: Ei olla viel päätetty.. Ja ei me muille niitä kertoilla. :D

pissahätä: Ei ole hirveästi sellaista hätää, että pitäisi olla heti perää uudelleen menossa :whistle: . Yöt saan hyvin nukuttua jne.

Jouduin lähtee kesken pois koulusta, alkoi olee heikko/huono olo.. Ja kun kotiin pääsin.. Laatta lensi. Eli täällä ollaan vatsataudissa :$ . Kahdesti oon saanut käydä oksentamassa. Ukon jouduin lähettää mökille laittaa autoa, koska en kärsinyt olla hänen kaa samassa tilassa..

Yllättyi nimittäin, että tulin jo klo 11 kotio.. Ei ollut tehnyt mitään :headwall: :headwall: . Ei keittiötä järjestellyt, käyttänyt koiraa ja en tiedä oliko tytöillekään antanut aamupalaa. Olivat kuulema 10 heränneet. Niin varmaan joo.

Ja sitten rupesin nalkuttamaan imurista.. Ku se on ihan perseestä. Ei ime mitään. Harjalla jouduin loppujen lopuksi enimmät roskat harjailee.. Ja pesin lattiat ja siivosin keittiön pöydän.

Olo on ihan paska. Niin heikko ku voi vaan olla.. Ja huomenna ois viel se lääkäri.. Toivottavasti olo tästä helpottais..

Luminka: mulla ihan samanlaista tuo pissahätä homma, istuillaan ei tunnu mut ku nousee niin heti on hätä ja koko ajan tuntuu että sais olla veskissä. Sunnuntaina käytiin kaupassa, lähtiessä kävin veskissä', kaupassa piti heti käydä uudelleen ja kaupasta lähtiessäkin piti mennä veskiin. Öisin en herää pissahätään vaan alamahakipuun joka helpottaa heti ku rakon käyny tyhjentää.

RD: jaksuja sinne ja parane pian :hug:

keiju ja wiljo 28+6

kuulumiset äitipolilta: istukka on noussut ja alasynnytys onnistuu =) =) polilla oli uuden hienon ultravehkeen edustaja ja minä pääsin koekaniiniksi!!! 2 lääkäriä ultrasivat ja opettelivat laitteen käyttöä. No kun ne saivat homman valmiiksi, niin kysyin että onkos tässä nyt sitten se 4D-systeemikin ja että eikös kokeilla myös sitä kun olen harjoittelukappaleena näin kauan maannut.. JA ne teki myös sen 4D-ultran!!!!!! Lähin sellainen härveli löytyy lähes 200 km päästä ja oli huippua päästä näkemään myös se ja omassa sairaalassa ja ihan polimaksulla. Lääkärikin oli ihan innoissaan, ei ollut koskaan nähnyt 4D-kuvaa ja hänellekin piti kirpun kuva tulostaa mukaan :heart:

Sukupuoli on nyt sitten myös varmistettu ja neitihän siellä on ja rakenteet kaikki kunnossa

kohdun suun tilanne rauhallinen ja sain luvan kokeilla töihin menoa, kun ei oikein aika kulu sohvalla enää

Yritän nyt sen Kirpun kuvan tähän sitten lisätä..

http://www.aijaa.com/v.php?i=2562985.jpg

Harmaata päivää...

Nyt olis sitten sokerirasituksessa käyty. Olin ihan yllättynyt, kun ei se litku ollutkaan niin pahaa mitä pelkäsin, ihan hyvin sain sen alas. Kai mä sitten oon vaan niin perso kaikelle vähänkin makealle, et jopa tuo litku kelpaa :LOL: Paha olo tosin tuli, kun joutui sellaista tyhjään mahaan juomaan. Tuloksista pitää soitella neuvolaan, mut sen mitä sain tuolla reissulla tietää niin ne oli: paastoarvo 5,2 1t 13,9 ja 2t 6,8. Eli ilmeisesti tuo keskimmäinen arvo oli liian korkea, ainakin sen perusteella mitä netistä viitearvoiksi löysin. No, kaipa ne sanoo neuvolasta sitten mitkä niiden pitäis olla.

Nyt olis taas niin paljon kommentoitavaa ettei oikein tiedä mistä aloittais..

nimet: Meillä on kaveripariskunnan tytöllä just se nimi, minkä mä olisin halunnu omalleni, mutta onneks meillä löytyi aiak helposti sellainen molempia miellyttävä nimi. Tosin pojalle ei oo vielä keksitty, itse asiassa yks vaihtoehto on sieltäkin vallattu jo. Eikä viitti kyllä samaa antaa, koska tulevat olemaan samassa pienessä kyläkoulussa, luultavasti samalla luokallakin...

lemmikit: Meillä on tuollainen pieni valkoinen karvapallo, siis bichon frisé herra, ikää jo kohta 12vee. Se on onneks ollut aikaisemmin lapsiperheessä, joten ei pitäis olla ongelma sopeutumisessa. Tosin kuulemma on yli-innokas auttamaan vaippojen vaihdossa :LOL:

pissahätä Täällä alkaa jo olla erittäin tuttua tuo jatkuva vessassa ramppaaminen. Alusta asti oon joutunu käymään yölläkin vessassa vähintään parin-kolmen tunnin välein. Tosin nykyään on jo samaa kuin tuntuu olevan monella muullakin, että yöllä herää kipuun joka helpottaa vessassa. Eikä tää varmaan tästä ainakaan helpota loppua kohden.

Mulla on seuraava käynti äippäpolilla jo ens viikolla, johtuen noista supistuksista. Seuraavat tilannetta parin viikon välein, kuulemma rv 34 asti.

Meilläkin olis sängyn osto edessä. Tuo nykyinen kun on jo aikansa elänyt, joustinpatja vetelee viimeisiään ja onhan tuo hiukan kapeahko (120cm). Tosin tähän asti on kyllä siihen mahduttu hyvinkin, mutta eipä enää kohta kun nyt jo alkaa tän mahan kans olla hankalaa. Eli uus olis löydettävä. Onhan tuota jo kateltu jonkin aikaa ja ehkäpä löydettykin. Pitäis vaan käydä se ostamassa....

Nyt lähden laitteleen lihaa uuniin, että saa ukko ruokaa kun tulee kotiin...

-JennyA & pieni 28+1-

niin ja lemmikeistä. Meiltä löytyy syyrialainen hamsteri ja pk collie. Meidän koiruliini ois tarkoitus astuttaa ens keväänä, joten, jos hyvin käy, niin ens kesään mennessä meillä olisi mieletön vilske. Katsotaan miten käy.

Minttu-Maaria: Ihana kuva! :heart:

keiju: Alkaa pikku hiljaa helpottaa.. Tai ainakin luulen niin.. Olen syönyt tomaatteja ja pari sipsiä myös. Ne ei mulle maistu ees. Jospa tää tästä.. Heikko olo on edelleen.

Heipat kaikille :)

Minttu-Maarialla aivan ihana kuva! Ei saisi laittaa, tekisi hirveästi mieli itsekkin mennä 4D-ultraan, mutta kuitenkin niin hintava suht turhaksi asiaksi ettei viitsi ...

Pissahädästä ollut kanssa puhetta. Ei (onneksi) tartte kovin usein rampata, yöt saa nukuttua jne. Tosin vaikka oisi aamulla käynyt pissalla, ja aamusta täytyisi joku näytekkin lääkärissä tmv antaa, onnistuu kyllä.

Nimiä ollaan miehen kanssa mietitty, ja muutama kiva jo keksittykkin. Vaikka ei ole huonoja kaveri kokemuksia tai muitakaan, ei niitä silti vielä kerrota kelleen. (Ellei sitä lasketa huonoksi kokemukseksi, että serkkutyttö sai etu- ja toista nimeä myöten saman nimen mitä itse olisin alunperin saanut jos isä olisi nimen hyväksynyt. )

Lemmikkejä meillä on 4 kissaa, ja yksi koira. Koira on jo vanhus, 11v, lapsuudenkodista mukaan tullut, joten on kyllä elänyt lapsien kanssa, vaikka ei vauvojen tai taaperoiden kanssa kylläkään. Kissat taas ovat nuorempia, nuorin 1v ja vanhin vajaa 6v, muut siltä väliltä.

Kummiasiat vielä mietityttää. Tiedetään kyllä, ketä halutaan, ja ollaan jo kysyttykkin. Tietääkö kukaan, tarvitseeko kaikkien kummien ortodoksisessa kirkossa kuulua kirkkoon? Jos tarvitsee, asiaa täytyy miettiä uudestaan, miehen veli kun ei kuulu.

(.): Kehtaako tämmöisestä asiasta edes puhua neuvolassa? :ashamed: Vaikka tuo taimi jo potkii kovasti, masu kasvaa jne, niin on alkanut ahdistamaan, että mitä jos sikiö kuolee, ja ne mitä kuvittelen potkuiksi olisi vain supistuksia tai jotain? :ashamed: Ihan uskomattoman typerää - miehelle en edes kehtaa puhua, muutenkin alkaa melkeen jo itkettämään jos ei tunne potkuja pariin tuntiin .... Onneksi ääneen puhun millon potkii ja pyydän tulevaa iskääkin kokeilemaan, niin voi sitten rauhoitella että vastahan se potki. Miten päästä eroon noin turhasta pelosta? :ashamed:

Yamini + ötökkä 29+2

Yhteistyössä