Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Onnea Miramei hyvistä ultrakuulumisista ja tyttölupauksesta:heart:

Pippari: Luulen, että pelko ainakin osittain helpottaa, kun liikkeet tuntuvat kunnolla. Mulla muuten myös kävi vastaava tilanne n.viikko sitten. Vauvan liikkeitä en ollut tuntenut pariin päivään (oli varmaan kääntynyt potkuttelemaan selkärankaa kohden) ja sykkeitäkään en saanut illalla kuulumaan. Aamulla sitten onneksi löytyi tuttu jumputus ja pelkokin hälveni siitä. Toisaalta taas, ei kai se huoli ja pelko siitä omasta lapsesta häviä koskaan. Mä ressaan jo hulluna sitä, kun mies lähtee keskenään poikien kanssa anoppilan mökille järven ääreen heinäkuun puolessa välissä. Saarnasin sille eilisen illan, että ei sitten hetkeksikään laske poikia silmistään, ettei vaan kumpikaan huku siellä...:ashamed:

Täällä poksutaan taas tänään :)

-Nelly ja murunen 17+0 POKS!!-
 
pipparille piti vielä sanoa että kohta se olo helpottaa lun liikkeitä alkaa tuntua, ehkei kannata sillä kotidopplerilla kuunnella ettei suotta tuu "vääriä hälyytyksiä".
Mulla on tästä toisesta epävarmempi olo kun esikoisesta oli aikanaan, itsellä uskoisin sen johtuvan siitä että tällä kertaa tiedän mitä menetän jos jotain sattuu.
 
Miramei onnea tyttö lupauksesta! :)
Mä odotan kyllä sitä RU:ta niin ja on kyllä jännä sitten saada tietää onko tää mun poikaolo oikea.. :) Me keksittiin eilen ukon kans pojalle nimikin valmiiksi kun jotenkin vain tuntuu, että poika tämä on, en tiedä miksi?
No oli kumpi vain, niin kumpi vain käy.. :heart:
Mutta täytyy silti sanoa, että jos se tyttö on niin oon kyllä ällikällä lyöty kun jotenkin on niin sellainen olo että poika meille on tulossa.. :D

Oli tänään se ilmainen suuhygienistin käynti mä ajattelin vain, että se on vaan perus hampaiden tarkastus molemmilta multa ja ukolta, mutta sielähän ruvettiin sitten kertomaan koska vauvalle tulee hampaita, ja kuinka niitä harjataan ja saatiin tulevalle vauvalle hammasharjan ja tahnanki jo mukaan, sekä esitteitä +maisteltiin jotain fluoritablettia mitä sitten kuulemma kannattaa ruveta antamaan lapselle ruokien jälkeen. :D Ja koko ajan hän kysyi, että onko teillä jotain kysyttävää?
Sitten molemmat oli että öö ei nyt tässä vaiheessa kyllä ole, kun ei edes tiedä mitä pitäisi kysyä ja siihenkin on niin pitkä aika että vauva on maailmassa ja että sillä olisi niitä hampaita? :D Oli silti kiva käynti ja söpö hammasharja on nyt sitten mein vaavaa odottamassa. :heart: Ja sai kerranki tuon ukon hammaslääkäriin kun hän ei ole sielä sitten muutamaan hassuun vuoteen käynyt, niin saipahan herra sitten samantien seuraavan käynnin, hyvä juttu niin saa leegot kuntoon.. :)

susupala & vauva<3 20+0
 
Dopplerista: Me ei sellasta ostettu, mutta saatiinkin viikonloppuna yllättäen miehen veljen perheeltä niiden doppler, joka oli löytynyt jostain kaapin perältä. Olen sitä ehtinyt pari kertaa koekäyttää, mutta mies on vannottanut joka kerta (ja muutenkin), että en saa sitten säikähtää ja panikoida, jos en löydäkään niitä sydänääniä. Toistaiseksi onneksi on löytynyt melkein heti, ja liikkeitäkin jo tuntuu, joten panikoimaan en ole vielä joutunut. Mutta ymmärtääkseni on ihan normaalia neuvolassakin, että niitä ääniä voi joutua etsimään kauankin, ja luulisin että niillä on tehokkaammat laitteet. Eli yritetään olla panikoimatta, jos ei meinaa heti löytyä! (Helpommin tietysti sanottu kuin tehty...)
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
susupala mulla on samat fiilikset että on kyllä tosi yllätys jos hän onkin tyttö, niin on vahva poika olo ollut koko ajan mutta kumpi vaan on tervetullut :) meillä on nyt pikkasen remppa edennyt mutta paljon olis tehtävää vielä lokakuun loppuun mennessä, toivottavasti vaan saatais edes suurin osa valmiiksi! vielä 2vko ja 2 päivää ruhun , onneksi on heti 8.00 aamulla..
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Dodii Mammat! :)

RU:ssa käyty, ja kaikki rakenteet kunnossa. Painoarvio 354 g. Istukkakin noussut pois kohdunsuulta.

Niin jaaaa..... tähän perheeseen syntyy toinen Tylleröinen. :heart: :heart: :heart:

Ei näyttänyt kyllä paparazzeilusta ilahtuvan, kädet meni heti kasvojen suojaksi. :)

Mirameille myös onnittelut tyttölupauksesta! Tänään oli tyttöjen päivä. :)

Onnellinen murri :)
 
Tarkemmin mietittyäni jättäydyn pois täältä kaksplussan puolelta, tykkään enemmän kirjoitella tuolla fb:n ryhmässä :) Tänne edes harvemmin kirjoittelenkaan, joten turhaan tuolla listoilla roikun. Hyvää loppuodotusta kuitenkin kaikille! :)
 
Vauvan sukupuoli, jos pitäisi verrata esikoispojan raskauteen niin on tää ollut niin erilainen että sen perusteella epäilisin meille olevan tyttö tulossa, mutta en mä sit kuitenkaan jotenkin oo ihan 100%varma sittenkään.. :D Puolitoista viikkoa aikaa ultraan! Vähän kyllä petyn jos ei saada sukupuolta selville.

Susimieli ja Kuopus 18+0 sekä (kiukutteleva) esikoinen 1,5v
 
Tämän mamman päivä kului rakennuksella. Lapsukaiset oli hoidossa ja vietimme miehen kanssa laatuaikaa kaksistaan maalaten ja villoittaen väliseiniä :D Onneksi tämä raskaus on sujunut kaikista vaivattomimmin, niin jaksan/pystyn jotain tehdäkin tulevan kotimme valmistumisen eteen. Tarkoitus olisi päästä muuttamaan ennen koulujen alkua. Saa nähdä ehditäänkö. Aluksi muutetaan alakertaan ja tehdään sitten huone kerrallaan yläkerta valmiiksi. Eipä tässä muuten olisi kiire muuttaa, mutta tässä nykyisessä asunnossa alkoi just eilen parveke- ja julkisivuremontti, joten halutaan mahdollisimman pian pois sen metelin keskeltä.

Eilen illalla mietittiin nimeä pojalle. Tai eipä siinä kauaa ehditty miettiä, kun mies ehdotti yhtä nimeä ja minä vastasin: "Joo, se on hyvä. Täydellinen." Sitten puhuttiin, että jos näin nopeasti löytyy molempien mielestä hyvä nimi, niin se kai sitten on siinä enempiä miettimättä. Meillä kaikki lapset alkaa eri kirjaimella, joten olisin luullut nimen valinnan olleen vaikeampaa. Sen takia itseasiassa alettiin miettimään sitä hyvissä ajoin, ettei tule viimehetken paniikkia :D

Ihanaa on lukea teidän kaikkien rakenneultrakuulumisia ja muutenkin kaikkia vauvajuttuja. Muistuupahan itsellekin aina viimeistään silloin mieleen, että hei, mähän olen raskaana! Kaiken tämän tohinan keskellä ;)
 
Viimeksi muokattu:
susimieli: Mulla kanssa oireiden perusteella vava tyttö olo. kaksi poikaa kun löytyy ennestään ja niiden odotusajat on olut täynnä pöntön halailua, hajuherkkyyttä, ruokarajoitteita (siis puhtaasti siitä syystä, että ei ole maistunut), hemppa on laskenut molemmilla ilman lisärautaa pohjamutiin ja painon lasku on myös ollut aika reilua ekat 20vko. Tässä raskaudessa taas vastaavasti olen ollut "elämäni kunnossa" hyvin lievää etomista lukuunottamatta ja tosiaan kaikki arvot (hemppa, paino, verenpaine) oli ainakin eilisessä neuvolassa loistavat.

Kuitenkin eilen neuvolassa rupesin empimään mun vahvaa tyttöoloa, kun sykkeet oli kyllä ihan pojan (145). No rakenne utraan 3vko ja toivottavasti sielä selviää.. Mä oon niin pirun utelias, etten millään kyllä jaksaisi odotella marraskuhun:ashamed:

-nelly ja murunen 17+0-
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
nelly hyvin voi olla tyttö. Mulla vauvan sykkeet aina 135-145 ku oon kuunnellu dopplerilla tai neuvolassa. Ja tytöltä näyttää. Itselläni on äitini mukaan ollut myös poikasykkeet mutta ultrassa olen aikoinani tytöksi paljastunut :)
 
Meillä oli eilen ultra ja kaikki oli mallikkaasti. Vauva oli muutaman päivän pienempi kuin rv:t olis (20+5), painoarvio n.340g. Niin ja tulevaisuudessa meille odotetaan vain niitä vävypoikia sillä neljäs tyttö näyttäis oleva tuloillaan :D tyttö vaikutti olevan rakenteiltaan kunnossa ja hyvillä mielin odotus jatkuu.

Onnea kaikille muillekin ihanista ultrakuulumisista <3
 
Huomenta!

Tänään soi herätyskello, en muistakkaan koska niin on viimeks tapahtunu että se soi mulle! Olin tietty laittanu aikaa torkuttamiseen, mutta oon jo nyt pystyssä.

Murri onnea tyttölupauksesta :flower: Säkö taas katoat mökin uumeniin? :)

Nelly eihän ne pienen sykkeet kerro mitään, eikös se oo vaan uskomus?! Mun äiti kerto et mun siskon ootus aikaan oli ollu pojan sykkeet ja ennen syntymää olikin sit ilmotettu että tää onkin varmaan tyttö kun sykkeet muuttunu, mun sisko nukku sinisissä sitten :D

Maisa onnea tyttölupauksesta :flower:

Se on ultra päivä mulla ja monella muulla :) Mä varmaan ehin päivitellä vasta illalla kuulumiset! Nyt on vasta alkanu jännittämään koko touhu :D

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 20+6
 
Joo, tokihan tiedän, ettei nuo sykkeet mitään 100% varmaa kerro... jotenkin vaan tuli sellanen olo, että voi tää kyllä olla poikakin, kun ne kuulin neuvolassa. no samahan tuo loppujenlopuksi on, kunhan nyt terve olisi.

Äitikin aikoinaan sanoi, kun minä synnyin ja kaikki voivotteli että ei nyt tullut sitä poikaa (meitä siis kaksi tyttöä), että kyllä ne tytöt tuo ne pojat sitten tullessaan. ei tainnut mamma aavistaa, miten oikeaan osui, kun tähänastiset lapsenlapset (yht 4kpl) on kaikki poikia :D

-Nelly ja murunen 17+1-
 
Onnea hyvistä ultrakuulumisista kaikille siellä käyneille!:heart: Ja tsemppiä KyyneltenHymylle ultraan!

Olen teille kateellinen, kun jo nyt ootte päässeet ihastelemaan pikkuisianne ruudun kautta. Mun pitäis jaksaa oottaa vielä kolme viikkoa! Kauheen pitkä aika... Mut minä olen kärsivällinen ja positiivinen ja yritän jaksaa :D

Hitsi, kun tää raskaus on tuonut minut taas teiniaikoihin! Naama kukkii melkein samalla tavalla:( Joka päivä jossain kohtaa naamaa (yleensä leuassa tai poskissa) on kauheita finnipaiseita. Ei yhtään kivaa :(! Onkos muilla tällaista vaivaa?

Nannikki 17+4
 
Täällä on näköjään aika myöhäisessä vaiheessa tuo rakenneultra, minullakin vielä melkein pari viikkoa siihen. Siinä vaiheessa kuitenkin jo viikkoja 21+6. Esikoisen aikaan oli samoilla viikoilla. En sitten tiedä miksi. Olisihan se ollut kiva jo nyt aiemmin käydä, mutta odotellaan vielä.

Sykkeet on tällä vauvalla ollut samaa luokkaa kuin esikoisella, eli sen perusteella tyttö, mutta itsellä ehkä enemmän poikaolo. Tai lähinnä siitä syystä että oireet on niin erilaiset nyt. Edellisessä raskaudessa ei ollut migreeniäkään kertaakaan, nyt siitäkin on joutunut taas kärsimään. Ei yhtään kiva sitten hoitaa vauvaa ja kantaa toista tuolla mahassa, kun ei saa kunnon lääkkeitä käyttää.

Tytöllä ollut flunssaa viimeisen viikon, onneksi alkaa olla jo ohi. Oli aika kiukkuinen tapaus, kun mahakin oli ihan kovalla. Luumusose onneksi auttoi ja nyt on taas oma iloinen itsensä. Tai no, osaa se vieläkin välillä kiukuta, mutta se liittyy varmaan ikään. Ja varmaan hampaitakin tekee.

Huomenna lähdetään viikoksi äitini luokse. Mies tekee kotona remonttia ens viikon niin parempi siellä olla sitten. Saadaan tytölle huonekin sitten. Ja tää tulokaskin sinne sitten majoittuu aikanaan. Joten sietää näyttää sukupuolensa ultrassa, niin tiedetään vähän sisustaa sitä huonetta sitten :D Tehdäänkö neutraalimpi vai tyttöjen huone. Tapetit on kyllä jo valmiina ja ne on neutraalit. Kun ostettiin ne jo joskus vuosi sitten.

Joten hyvää juhannusta kaikille, ei varmaan niin tule seurailtua palstaa siellä viikon aikana.
 
Nannikkimulla oli esikoisesta otsa täynnä sellaista pientä näppyä, ja tästä taas alussa selkä kukki, se olikin mun yksi syy epäillä tästä tyttöä, mutta nyt on alkanut otsaan pukata taas näppyä näpyn perään...

Mun raskausoireet eros toisistaan enemmän alussa, nyt alkaa olla suht samanlaiset kuin esikoisesta. Alkuun tässä oli paljon huonompi olo ja teki eri ruokia mieli kun esikosta, ja seksi ei kiinnostanut. Nyt ei enää oikeestaan oo mielitekoja, seksi maistuu, ei ole päivittäin huono-olo ja tosiaan otsakin on alkanut pukata näppyä.. Jotenkin olen alkanut empiä tyttöoloani, jospa tääkin on pippelillinen niinkuin esikoinenkin?

Saas muuten nähdä alkaako maitoa herua raskausaikana, esikoisesta se alkoi puolivälissä jo..

Susimieli ja Kuopus 18+1
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Täällä taas yksi uusi esikoistaan odottava lisää marraskuisiin:) LA meillä on 6.11 ja Seinäjoen keskussairaalassa pitäisi näillä näkymin sitten kaiken jännän tapahtua. Nyt siis viikoilla 20+1 ja viimeisin neuvolakäynti oli eilen jossa kaikki oli edelleen hyvin ja lapsonen jatkaa kasvuaan vaikkei se minussa juuri vielä näykkään:) Np:t ja muut seulonnat ovat myöskin olleet täysin normaaleissa lukemissa ja rakenneultraan olisi tarkoitus mennä ensiviikon keskiviikkona 27.6, josko sieltä silloin kaiken muun lisäksi saisi varovaisen veikkauksen myös sen jalkovälin suhteen:))

Ihanaa löytää (vihdoin:D) tänne teidän muiden joukkoon kuulemaan erilaisia kokemuksia ja näkemyksiä, jotka tunnen itselleni ensikertalaisena jokseenkin tärkeänä vertaistukena:) Paljon onnea myös teille jokaiselle ensimmäisestä tai uudesta vauvasta, jaksakaamme hyvinvoivina loppuun asti!:)

SaraTuulia 20+1
 

Yhteistyössä