Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Mulla ei viel viime nla:s sf mittaa otettu katto vaan sillai et yläosa on parin sormen leveydel navan alapuolella...

Mulla ei kukaa ulkopuolinen tai tuttu joka ei tiedä oo raskautta huomannu tai ainakaan ääneen maininnu... Sellanen kaveri joka tietää tuumas tänään jotta ny alkaa jo masu vähä näkyy (ei saa enään sisään vedettyy) :)

Mä näin jo alku vuodesta vauva unia... Näin parina yönä unta tyttövauvan syntymästä... En tiedä enteilikö itselle vauvaa ennen kun tiesinkään siitä vai oliko enne sisareeni liittyvä kun heille syntyi pikku prinsessa joku viikko sitte :)

Itsellä on jonkin sorttinen tyttöolo... Oireet on aivan erit kun pojilla... Mutta näinkö käy taas et mun miehest oo tyttöö tekemään ;) Vaiks on se yhen tytön tähän poikalaumaan jo onnistunu aikaan saamaan ;) Hih miehen syyks hyvä pistää :LOL:

Mä heräsin kans tänään siihen todellisuuteen että enään viikko ja on RU :O Mul siis enää viikko aikaa lahjoo isäntää et saan salakuikkii sukupuolen :) Tai si mä vaan unohan mainita sinä aamuna et ois ultra pv ;) hih...

Onko teillä muilla muuten koiria taloudessa? Jos on niin onko ne alkanu käyttäytyyn omituisesti teitä kohtaan? :) Meil on pari vuotias narttu ja se on ihan skitso mun perään... Ei päästä miestä mun liki, puskee aina väliin... Makoilee mun sylis aivan alamasun päällä... Puskee yöks vierään nukkumaan ja nukkuu ihan selässä kiinni... Aina siis nukkunu jalois tms mut ny ylempänä vieres... Onneks pieni niin ei kauhiasti tilaa vie ;) Sit on isompi uros vanhus ja seki vahtii kokoajan vieres ja nukkumaankin raahautuu ihan sängyn viereen... Aiemmissa raskauksissa ihan raskauden loppumetreillä se vahti yötä myöten istuen mun vieressä, kaikkein ärsyttävintä oli se kun se istua lohnotti mun sängyn vieres hereil ja läähätti korvaan... nukku sit päivät ni jakso yöt vahtia... Päiväl jos mä olin väsyny ja nukuin ni se ei laskenu ketään makkariin tahi lähellekään minua, piti huolen et sain leporauhan... Saa nähdä kuin nyt käy jos nyt vielä elonpäiviä riittää syksyyn saakka...

Mulla oli joku toinenkin kysymys mielessä mut se unohtu tota koira romaania kirjoittaessa :D

Mut nyt jos iltapalaa metästäs ja alkas miettiä unia niin jaksaa aamulla töihin :)

Anskuli&Papu 19+1
 
Ja vasta nyt muistin, että tänään alkoi 17. raskausviikko, siis 16+0 täynnä =).

Mun mielestä ja kokemuksesta sokerirasituksessa on ollut kamalinta 12h ravinnotta oleminen ja sen makean litkun juominen. Siihen aikaan sitä juomaa juotiin useamman kerran ja maistui lähes cokikselle, jota en voi sietää. Huono olo tuli, ja toisella rasituskerralla oksensin :(. Mutta siis aamulla olen menossa sokerin mittauttamaan sairaanhoitajalle, aamupalan jälkeinen arvo pitäisi katsoa. Ja tietty se nyt on koholla, kun olen tänään syönyt huiman määrän paahtoleipää :LOL: Jäätelöhimo on näköjään vaihtunut paahtoleipään!
 
Mulla vimosel kerral se litku maistu vadelma limpparille... Oli ihan jees kun oli kylmää... Edeltäväl kerral ko oli lämmintä ni oli kaukana hyvästä :D Josko nytkin ois sitä vadelman makusta ni mänis alas... Haasteellisin on tosiaan se 12h paasto ennen ekaa näytettä ja sit se 2 tunnin odotus siin mittailujen välis et pääsis syömään sen aamupalan :) Noh mut torstaina nähdään mitä juottavat :D Ja keskiviikkona mentävä nukkuu klo hyvis ajoin että ei ilta nälkä yllätä :LOL:
 
mullakin oli onneks kylmää se sokerirasitusjuoma, ja kans vadelman makusta.
ehkä vähän mehutiivisteen makusta, esim fun light tms:)
Sain helposti juotua mutta en varmasti ois niin helposti jos ei ois ollu kylmää.

mä näin pari yötä sitten unta että vihdoin tuntu liikkeet, ja heti niin
että näin jalan muodon mahan läpi:D Ja muutaman potkun perään vauva syntykin:D
miten niin malttamattoman ihmisen unia:)

Eli liikkeitä ei viä tunnu, ja mietin että voiko mulla olla istukka eessä
kun dopplerilla kuuluu sykkeet tosi hyvin ja kuulu jo ennen rv10. Vai liittyykö noi mitenkään
toisiinsa:) Mutta kyllä mä jaksan ootella, ei kuitenkaan montas viikkoa niin ne tuntuu ehkä ainakin.

Ja enää 3 viikkoo rakenneultraan!

Väsymys on tullut takaisin, eli öitä:)

luna 17+2
 
Anskuli79 Nyt, kun kysyit, ni oon kyllä huomannu, että meiän koira on ollu tavallista enemmän sellanen perskärpänen, mutten oo osannut kyllä raskauteen yhdistää, kun täs on ollu kaikennäköstä muutakin :eek: Aloitin muutama kuukausi sitten taas työt ja kun joudun viikot olemaan poissa kotoa, niin koirahan repeää liitoksistaan kotiin tullessani, joka siis varmasti on ihan normaalia :D Mutta se on myös sitten koko sen viikonlopun, kun se seuraa kotona, kun hai laivaa ja sohvalla istuessani tunkee päänsä reidelleni ihan mahan lähettyville. Hän ei ole juuri koskaan sängyssä viihtynyt, joten on nukkunut sängyn päädyssä lattialla. Hiljattain se on kuitenkin siirtynyt nukkumaan mun puolelle sängyn viereen ja päivisin, jos menen hetkeksi sänkyyn pötköttämään, niin hän tulee kyllä viereen kiehnäämään :) Koira on ollut myös alusta lähtien äärimmäisen mustasukkainen, mutta sekin on mielestäni pahentunut. Ennen ei saanut pussailla, mutta nyt ei saa muutenkaan olla lähekkäin saatika halia, hän tulee heti väliin :D Ajattelin kyllä ihan että toi käytös johtuu meidän muutosta ja mun töihin paluusta, ei ole meinaan koskaan käynyt mielessä, että koira tollasen aistisi taikka välittäisi siitä :eek: :D
 
Pitkästä aikaa meikäläinenkin kirjoittelee. Olen kyllä lukenut ahkeraan teidän juttujanne :flower:
Onnittelut poikalupauksista ja poikaoloista. Taitaa tulla monta poikaa =) Itsellä ei ole oloja kumpaakaan suuntaan. Mutta ärsyttää kyllä, kun useampikin on lohduttavaan sävyyn ennustellut, että kyllä nyt varmaan tulee tyttö. Ei siis todellakaan olla lasta tekemässä kahden pojan jälkeen, että saataisiin tyttövauva :D

Liikkeistä, olen tuntenut jo useamman viikon hentoisia liikkeitä, jotka on hissukseen voimistuneet. Pari kertaa tuntenut jo masun päältäkin ja mies onnistunut kanssa kerran tuntemaan liikkeet :) Oli ihan innoissaan. Ekan lapsen kohdalla oli varmaan ainakin puolivälin ennen kuin liikkeet tunsin.

Hankinnoista, olen ehtinyt pistää kiertoon melkein kaikki kamppeet kupuksen jäljiltä, joten nyt täytyy hakkia pinnasänkä lukuunottamatta kaikki. Sain onneksi eilen kaverilta Aventin rintapumpun ja hoitoalustat. On ainakin paikka missä vaihtaa vaippa ja väline millä saada helpotusta tukkoisiin tisseihin :LOL: Rattaat koitan löytää käytettyinä, mutta ainoat mitkä haluan on Bugiksen Cameleonit. Uutena ne on niin kalliit, ettei enää raskiis laittaa yli tuhatta euroa niihin :/

Neuvoloista, asun siis Helsingissä ja koska olen uudelleen synnyttäjä niin olen ollut vasta yhden kerran neuvolassa viikolla 7+. Seuraava aika olis heinäkuussa. Lääkäristä ei olla puhuttu mitään.. Toisaalta ihan kiva, että ei oo niin usein, oon päässy välttämään tuon sokerirasituksen tähän asti ;) Joudun siihen tietty ihan varmasti, koska ikää on 36 ja BMI huitelee 30:ssa.

Painon nousu, toistaseks paino on tippunu puolella kilolla ja toivon totisesti, että ei nousis kauheasti tällä kertaa. Ihana neuvolan tätini ei ekalla kerralla kommentoinu mitään mun painosta, kattoo miten jatko menee.

Onnittelut teille, jotka olette saaneet hyviä ru uutisia ja tsemppiä tuleviin! Itsellä pari viikkoa vielä jännitettävää :heart:

Veikkaset rv 17+4
 
Moikka :)
Anskuli79; mulla on kans koira joka on ennen aina nukkunut olohuoneessa yöt, ni on tuossa vähän aikaa sitten siirtynyt nukkumaan sängynviereen yöksi, mietinki tuossa et ihan ku olis ruvennu vahtimaan minua :) ja toinen koira taas koettanut keinolla millä hyvänsä nukkua sängyssä, on se taas siirtynyt "omaan sänkyynsä" nukkumaan yöt eikä edes yritä enää sänkyyn.. Et luulen kyllä että vaistoavat jotain :)
Täällä menossa 18.rv ja ru 5.7 :) hihihhhiii jännittää <3
 
Nannikki tommonen valmennus oiskin kivaa, ois oppinu tuntemaan muitakin! :)
Istukka on täälläkin edessä ja vaimeet on potkut ja hiljasia päiviä löytyy! Viimeyönä klo 4 oli kyllä jumppa menossa :)

Hassuja noi teidän koirat kun ne aavistelee ja käytös muuttuu :)

Mulle en tullu olo että haluun tietää sukupuolen, mutta sit en taas haluakkaan! Mies sano ettei selvitetä ja taidan uskoa sitä :D Ei sit harmita! Mut silti aijon ostaa pienen mekon kaappiin :)

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 19+5
 
Meillä koira ei raskausaikana niinkään muuttunut mutta vauva kun syntyi niin lapsen ekan vuoden tuo oli kuin ihmisen mieli, normaalisti on tosi dominoiva ja oikea luupää. Nyt kun poika jo kävelee ja touhuaa niin koira on palannut omaksi hankalaksi itsekseen :D Saa nähdä asettuuko se taas kun vauva syntyy. Se jotenkin löysi oman paikkansa laumassa edellisen vauvan tullen ja totisesti toivon saman tapahtuvan uudestaan :D
Meillä 5v porokoira uros.

Tänään vaihtui viikot! 17+0! Hullua, 18. viikko alkoi!
 
Heippa!!

Täältä löytyy kaksin kappalaein luppakorvaisia perhoskoiria uros 4,5v on ollut meillä nyt pari vuotta ja alusta asti ollut todella mun perään. Johtuu luultavasti siitä, että edellinen omistaja oli palautti sen kasvattajalle jo toista kertaa pari vko ennen kun tuli meille. Tuo siis oli aikamoinen ruikkija alkuun, josta syystä edellinen omistaja siitä luopuikin. Kastroinnin jälkee onneksi loppui tuo ja nykyään on kyllä maailman kiltein ja ihanin haukkunen <3 Mutta siis seurannut alusta asti perässä ja edes vessaan en pääse ilman omaa perskärpästäni. Nukkuu myös joko sängyssä jalkopäässä tai sängyn vieressä mun puolella. Tuohon käytökseen en ole raskauden myötä huomannut muutosta. Nuorempi narttu 1,5v viihtyy kyllä entistä paremmin masun päällä nyt raskauden aikana, mutta muuten on kyllä ihan normaali itsensä.

Täällä paukkuu taas viikot. Kesälomaan aikaa vielä moooonta viikkoa, mutta eipä se niin kovasti haittaa, kun tietää että lokakuun lopulla koittaa muutaman vuoden koti elämä :)

-Nelly ja murunen 16+0- sissus kun nää viikot juoksee enää 4vko rakenneultraan.
 
koirista Täällä on onneksi koissu hieman rauhoittunut, aina se on ollut myöskin sellanen perskärpänen mitä nellylläkin on että vessaankaan ei pääse yksin ja jos sen sitten kuitenkin jättää ulkopuolelle niin koiralla on maailmanloppu tulossa.. Mutta se tuossa jonkun aikaa teki sitä että se vinkui mulle ihan koko ajan ja nuoli mua ja seurasi ihan joka paikkaan.. Niinkuin seuraa normaalistikin, mutta se vinkuminen ja nuoleminen teki kyllä mut ihan hulluksi ja miehen myös se ainainen kitinä.. Onneksi se on sen lopettanut, nyt se on vaan se normaali perskärpänen..
Sekarotunen on meidän koira jossa on japaninpystykorvaa..

Muoks olinpas hölmösti kirjoittanut ei siis ei mies kitise vaan miehenkin hermot meni koiran kitinään.. :D

Ja vielä susupala & vauva <3 19+0 *poks*
 
Viimeksi muokattu:
Täällä on kissa alkanut käyttäytyyn samalla tavalla et hetkeekää ei saa rauhaa :LOL: jopa vessaan tunkee ittensä, ennen sai nukkua mahan päällä mut nyt koittanu ettei tulis ni sitte kyllä osotetaan mieltä :D

Elle ja pötkylä 18+5 :heart:
 
Meillä on myös koira mutta en ole hänessä mitään erikoista huomannut :) voi kun saatais tää meen remppa hyvissä ajoin valmiiksi kun nyt jo tarttis päästä hypistelemään kaikkea vauvalle ja sisutamaan hänelle oma nurkkaus makkarista :heart:
Jenna+Mini 18+2
 
Kirjotellaas taas kun ei oo taas aikoihin tullut mitään viestin tynkää tullut laiteltua. Alkuun lupailin olla oikee aktiivikirjoittelija, mutta niin se on vaan jäänyt. :ashamed:

Kreikan reissusta kotiuduttu, ja mahtavasti meni vaikka olikin tuo vilkas yksi vuotias mukana! Ilmeisesti oli täällä suomessakin säät hellineet, kun kukat oli ihan kuolleet kun tultiin takaisin.

Minä hullu ostin eilen kirpparilta pieniä pojan vaatteita, vaikka ei ole edes vielä tietoa kumpi on tulossa. :D Jotenkin on vain niin poikaolo, mutta jospa sitä rakenneultran jälkeen olisi ihan oikeaa tietoakin asiasta.

Hullua että sitä ollaan jo näin pitkällä! Täälläkin jotkut jo ylittäneet puolivälin! Mutta vaikka näin pitkällä ollaankin, niin mulla ei vielä edes näy maha kunnolla. Töissäkkään en ole vielä kertonut. Jotenkin en vain saa suuta auki tästä raskausasiasta.. Onko muita jotka eivät ole vielä kertoneet raskaudesta töissä?

Eilen näkyi ensimmäinen potku ihan mahan päällekkin. :heart:

Shantaram 18+1
 
Oisko muuten semmoisessa ideaa, että kerättäis tuohon etusivulle listaa tarvikkeista mitä kannattaa vauvalle hankkia?? Viimeksi kun olin raskaana ja huhtikuisten pinoa seurasin, niin siellä oli tehty sellainen lista, ja ainakin minulle siitä oli paljon iloa kun esikoista odottelin. Tietenkin kaikki turvakaukalot, ja vaunut on aika itsestäänselvyyksiä, mutta ei sitä välttämättä tule ajatelleeksi jotain sinkkivoidetta, ja rintakumia, että nekin voisi olla tarpeellisia. Tietenkin nämä ovat myös makukysymyksiä, että mikä on kenellekin tarpeellista ja mikä ei, mutta jokainen voi poimia siitä listasta ne mitkä kokee tarpeelliseksi.

Mitäs oisitte mieltä?

Oli siellä huhtikuisten pinossa myös sellainen lista, että mitä kannaattaa ottaa mukaan sairaalaan, mutta se ei ehkä ole vielä niin ajankohtainen.
 
shantaram Musta tuo on hyvä idea.. :) Mä netistä oon jotain listaa kattellut ja tosiaankaan ei ole tullut edes mieleenkään mitkään sinkkivoiteet. Ja samalla varsinkin noihin voiteisiin voisi perään laittaa, että mihin tarkoitukseen niitä käytetään..
Kaippa tietysti paljon on makuasioita kuka kokee minkäkin asian tarpeelliseksi, mutta olisi kyllä siitä huolimatta kiva juttu..
Samalla musta ainakin olisi kiva tietää, että kuinka paljon ja minkäkin koon vaatteita olisi hyvä olla, että pääsee alkuun? Kyllähän niitäkin saa sitten ostella lisää, mutta lähinnä sitä ettei nyt itse tuu hamstrattua aivan liikaa jotain kokoa mikä käy heti pieneksi..
Ja sairaalakassilista on kanssa sitten myöhemmässä vaiheessa kiva.. :)
Kun esikoista täällä odotellaan, niin ei oikein tiedä mitä kaikkea pitäisi olla ja ottaa huomioon..
 
  • Tykkää
Reactions: jenha86
Moikka!

Shantaram, en oo vielä kertonut töissä. Oon venyttänyt sitä tahallaan, mutta nyt se on jo ihan sama, vaikka paljastuiskin. Kerron (kröhm, näytän :D) sen varmaan heinäkuun alussa lomani jälkeen. Tää meinaan oikeesti näkyy, mutta koska olen muutenkin ollut mahakas, käytän normistikkin löysiä paitoja, joten kukaan ei ole ainakaan multa vielä mitään kysynyt.

Mulla on aina niin paras ajoitus kyllä kaikessa! Meillä aukesi esimiespaikka hakuun, johon mulla olis aika hyvät mahdollisuudet päästä. No, ne mahdollisuudet meni nyt meidän firman tuntien tässä. Että ketuttaa! :'( No, elämä on.

Ostoksia en oo vielä tehnyt, enkä juurikaan ajatellut ennen rakenneultraa tehdäkkään. Kyllä sitä ehtii. Haluan jotenkin rauhassa odottaa ultran ja sen jälkeen vasta alkaa miettimään käytännön juttuja. Siihen asti nautin raskaudesta matalalla profiililla itsekseni ja odottelen että potkut voimistuu :heart:

Koira löytyy täältäkin, en oo huomannut käytöksessä eroa.

Jaahas, se on sohvalle hetkeks pötkis, vointeja! :)

-Pippari rv 16+4
 
en millään enää malttaisi odottaa n. 3 viikkoa että olis rakenneultra :) ja sitte olis N 9.7 heti perään :) jännää kun sitten ollaan jo yli puolen välin! innolla osotan neuvolan järjestämiä tapaamisia alueen muiden odottavien kanssa ja myös synnytys valmennusta :) Jenna + Mini
 
Huomenia! :)

Shantaram idea hyvä listasta :)

Pippari tääl ei oo kans mitään vielä ostettu, ultran jälkeen jos alkas hankkiin jotain pientä :) Oon kyl hypistelly kaupoissa, mutta aina jättäny kaikki hyllyyn.

Huomenna vaihtuu viikot, toivon että sil alkas hehkeä puoliväli! Tää viikko on ollu kamalaa pahoinvointia tai jos sitä ei oo ollu, maha on ollu niin kipee ettei mitään pystyny tekeen :ashamed: En kyl nauti tästä raskaudesta tällä hetkellä yhtään!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 19+6 (viikkon ultraan)
 
Susupala Kyselit noista, että kuinka paljon kannattaa hankkia mitäkin kokoa. Meillä esikoinen painoi syntyessään noin 3,6 kiloa, eli aika normi kokoinen vauva. 50 kokoiset vaatteet mahtuivat ehkä ensimmäiset 3-4 viikkoa. Meillä oli 50 kokoisia bodeja ehkä 6 kappaletta, ja ne riittivät hyvin, koska vauva ei pulautellut ollenkaan. Minusta se menee vähän niin että mitä isommaksi koko muuttuu, niin sitä kauemmin koko mahtuu, esim. 62 kokoa meillä käytettiin jo pitkään. Ulkovaatteita ei ehkä kannata kaikista pienintä kokoa ostaa, kun se ei niin haittaa, vaikka olisikin alkuun vähän reilu.
 
  • Tykkää
Reactions: susupala
Hei kaikille pitkästä pitkästä aikaa :wave:
Olen tuolla facen puolella kertoillut ennemmän kuulumisia mutta jos tännekin nyt jotain. RU oli eilen: kaikki oli kunnossa ja näytti normaalilta, saatiin tyttö- ja poikalupaus :heart::heart: Pienellä varauksella tietenkin. Paino ja muita mittoja meille ei kerrottu enkä siinä onnen huumassa niitä tajunnut kysyä :D

Seruraava Ultra on 10.7 ja neuvola 4.7, jipii sitten pääsee täyttelemään kelan papruja!!

PallukkaAllu ja pallukat 19+6
 
Pyörrän puheeni aamusesta, etten nauti ollenkaan! Nyt oon ekaa kertaa onnellinen pikkusesta masussa :heart: Johtuu varmaan siit että ei okseta ja on muutenki hyvä olo :) Jaksoin jopa siivoilla kaappeja ja jätinkin yhen hyllyn tyhjäks vauvan tavaroille jota pitää ostella :) Tekis mieli lähtee ettimään pojan vanhoista vaatteista käyttökelposia jo esille, mutta on se liian aikasta viä! Taidan malttaa mieleni :D

PallukkaAllu onnea tätäkin kautta tyttö ja poika lupauksesta :flower:
 

Yhteistyössä