Marraskuun masuasukit kesäkuussa

Marraskuun masuasukit 2013 *kesäkuussa*





Menossa mukana:
Laskettuaika (LA) / nimimerkki / ikä / monesko lapsi / synnytyssairaala


29.10.2013
Miramei / 25v / 1.lapsi / ? Prinsessa

30.10
hampula / 24v / 1.lapsi / TAYS
Harriet81 / 32v / 3.lapsi / HYS

31.10.2013
Maisa80 / 33v. / 4.lapsi / TYKS

1.11.2013
Mylvinen / 26v / 1.lapsi / KOS?
hrms / 30v / 1.lapsi / OYS
Aurinkoisia ajatuksia / 33v / 5.lapsi / PHKS Prinssi
Erika88 / 24v / 3.lapsi / KOKS
KyyneltenHymy / 24v / 2.lapsi / PKKS
Tiukunen / 30v / 3.(6.)lapsi / K-SKS
Mannaa / 19v / 1. lapsi / PKKS
PallukkaAllu / 30v /1 ja 2 lapsi / NKL Prinsessaja Prinssi
uusitunnus / 34v / 6.lapsi / KOS
Häijyli / 33v / 1.lapsi / OYS

2.11.2013
amidala_ / 25v / 2.lapsi / TYKS
MamaAurora / 18v / 1.lapsi / PKKS
murri76 / 36v / 2.lapsi / KOKS
Tia.M / 29v / 2.lapsi / JS

3.11.2013
^minski^ / 31v / 3.lapsi / TYKS
emilia_h / 28v / 1.lapsi / OYS

4.11.2013
PinskuPinsku / 20v / 2.lapsi / TYKS Prinsessa
Sona 82 / 31v / 2.lapsi / TAYS
anskuli79 / 34v / 6.lapsi / KYS

5.11.2013
Ms. Moneypenny / 35v / 2.lapsi / TYKS Prinsessa
Ellaris / 32v / 3.lapsi / ?
Resunalle <3 / 26v / 1.lapsi / OYS
Ivory / 31v. / 2.lapsi / ?

6.11.2013
niiskunenä / 27v / 2.lapsi / ?
wavee / 24v / 2.lapsi / KOKS
susupala / 23v / 1.lapsi / SeKSPoikaolo
tytsy85 / 27v / 2.lapsi / LS
nuppusein / 27 / 2.lapsi / TAYS
Vesinokkaeläin82/?/4.lapsi/?


7.11.2013
Aminohappo / 30v / 3.lapsi / KYS
Tiia91 / 21v / 1.lapsi / JS

8.11.2013
Sandaali / 30v / 1.lapsi / KOS tai NKL
Reine / 34v / 2.lapsi / K-HKS
Booy / 23v / 1.lapsi / PHKS
Tanya~/ 25v/2.lapsi/KÄT
elle_/25v/1.lapsi/ TYKS Prinssi
Tangerine/1.lapsi/29/JS

9.11.2013
tipunen8 / 23v / 2.lapsi / K-SKS

10.11.2013
Tirppana83 / 29v / 2.lapsi / EKKS

11.11.2013
Cassini / 32v / 2.lapsi / TAYS
Sunna / 33v / 2.lapsi / "ulkomaa"
Ana94 / 18v / 1.lapsi / OYS?
maimma / 21v / 1.lapsi / TAYS
Pipopoppari / 20v / 1. lapsi / K-SKS
Jenha86/27v/1.lapsi/Satks

12.11.2013
Pink85 / 27v / 2.lapsi / SEKS
Shalley / 26v/ 1.lapsi / ?
shantaram / 22v / 2.lapsi / KYS
Chilipep / 2. lapsi / Jorvi

13.11.2013
Lumine / 33v / 3.lapsi / ?
kolmenäiti79 / 33v / 4.lapsi / TAYS
Marrasmassu / 28v / 2.lapsi / LKS
Julyspirit / 28v / 2. lapsi / NKL
sharita / 29v / 2.lapsi / TAYS
Tillinäiti / 35v / 4.lapsi / NKL tai KOS
Kisu3 / 29v / 3.lapsi / KOS
hensq / 27v / 2.lapsi / SEKS

14.11.2013

15.11.2013
zasmin / 22v / 2.lapsi / OYS
flode / 23v / 1.lapsi / PHKS
veikkaset/?/3.lapsi
jessi83/30/1/K-HKS
Tambers / 39v / 4.lapsi / KPKS
Villinalli / 1. lapsi / KAKS

16.11.2012
Tiiuu1 / 34v / 1.lapsi / KYS
Jepana / 23v / 3.lapsi / ?

17.11.2013
pupup / 21v / 2.lapsi / TAYS
Hyyppäjäinen / 26v / 2.lapsi / KOKS
070913 / ?v / 3.lapsi / K-SKS
Tinkeliharava / 30 / 1. lapsi / SEKS
luna_82 / 31v / 1.lapsi / TAYS
siiri35 / 35v / 3.lapsi / TYKS

18.11.2013
Niinu86 / 26v / 2.lapsi / PKKS
tiunti / 27v / 1. lapsi / JS
Mirkkeli_ / 22v / 2. lapsi / TAYS
Liinanen / 18v / 1.lapsi / TYKS


19.11.2013
miisuliisa / 28v / 4.lapsi / PS
Piitu_83 / 29v / 2.lapsi / KOS/NKL
Aadaz / 21v / 1.lapsi / KOKS
Lila87 / 25v / 3.lapsi / TAYS

20.11.2013
Andrea / 23v. / 1.lapsi / TAYS
kesäpäivät / 29v / 3.lapsi /SatKS
Starhope / 37v. / 1.lapsi / JS
Äiti yhdelle / 22v / 2.lapsi / OYS
Susimieli / 24v / 2.lapsi / K-SKS

21.11.2013

22.11.2013
Kilpi / 26v / 2.lapsi / KYS
nunnush / 21v / 1.lapsi / JS
Iica / 29v / 2.lapsi / NKL?

23.11.2013
Sini1975 / 37v / 3.lapsi / ulkomaat
Pippari/31v/2. lapsi/TYKS

24.11.2013
Veluwe / 32v / 3.lapsi / ??
auroora-78 / ?v / 1.lapsi / LKS
Miina_88 / 25v / 1.lapsi / EKKS
Anna_bella / 30v. / 1.lapsi / HYS
Laurushka / 22v / 1.lapsi / NKL
nirppu*/21.v/1. lapsi/SAS
Nannikki/ 29/ 1. lapsi/ K-SKS


25.11.2013

26.11.2013
Mette83 / 29v / 2.lapsi / KOS
Lumina35 / 35v / 2.lapsi / SEKS
Millimolla/ 33v/ 2. lapsi/ HYS

27.11.2013
Hempukkainen/ 27v / 1.lapsi / KOKS
nelly83 / 30v / 3.lapsi / JS
Sasseri86/26/1. lapsi/LKS


28.11.2013
minttu-82 / 31v / 4.lapsi / K-PKS
neitoinen / 30v / 6.lapsi / KOS
Boyan / 30v / 3. / Jorvi
heleena-83 / 30v / 4.lapsi / KOS
jonesy / 33v / 1.lapsi / TAYS
Twinflower / 34v / 1.lapsi / TAYS

29.11.2013
Marrastuuli / 3. lapsi / OYS

30.11.2013
nipsu83 / 29v / 2.lapsi / OYS
Torvelo / 31v / 4.lapsi / TYKS





Tulossa: (täytetään sitä mukaa kun aletaan saada neuvola-aikoja yms)

Kesäkuussa
17.6 Erika RU / hampula RU / Mylvinen RU
18.6 Äiti yhdelle N / Mirkkeli_ N/ Nelly83 N
19.6 Miramei RU / murri RU
20.6 Booy RU / Häijyli RU /Anskuli79 /ms.moneypenny RU
23.6 Nuppusein RU
24.6 Sona RU / Tangerine RU
25.6 Maimma RU
26.6 Jonesy N
27.6 Sandaali RU? /Reine RU/ Pipopoppari RU/Tanya~ RU/ Hampula N/ Kisu3 RU
28.6 veikkaset RU/ shantaram RU/ elle_ RU/ Susupala RU

Heinäkuussa
1.7 Mirkkeli_ RU/ Luna_82 RU/ Tiunti RU/ Kyyneltenhymy N/ Susimieli RU /
2.7 Nuppusein N/ Tambers RU/ Anskuli79 N
4.7 Hyyppäjäinen/ hensq RU/ Miramei N/ Pallukkaallu N
5.7 Iica RU / Niinu86 RU/ Jenha86 RU/ Tangerine N/ Kyyneltenhymy N
8.7 Susupala N/ Nirppu* N
9.7 Jenha86 N
10.7 nelly RU/ Pallukkaallu U
11.7 Millimolla RU/ Nirppu* RU/ elle_ N
12.7 Nannikki RU/ Jonesy RU
15.7 Äiti yhdelle RU/ Mirkkeli N
16.7 Hempukkainen RU/Marrastuuli RU
23.7 Nelly83 N
25.7 Jonesy N
31.7 Susupala NL/ Nannikki N

Elokuussa
14.8 Mirkkeli NL
19.8 Nelly83 NL

Syyskuussa
9.9 Nelly83 N

Lyhenteet:
VU = Varhaisultra, NP = Niskapoimu-ultra, RU = Rakenneultra, N = Neuvola, NL (Neuvolalääkäri), S = Sokerirasitus, YU=ultra

Synnytyssairaalat ja niiden lyhenteet:
JS = Jorvin sairaala
SAS = Salon aluesairaala
KOS = Kätilöopisto
NKL = Naistenklinikka
PS = Porvoon sairaala
EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan keskussairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
OAS = Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
RAS = Raahen aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS = Ålands centralsjukhus


Salaiseen Facebook-ryhmään haluavat:
Yksityisviesti kaksplussassa Sona82lle tai waveelle.
Viestiin SUORA LINKKI omaan profiiliin.

* Menetyksen kohdanneet *
KULTAPIENI89
Miini91
Daisy D.
Teamkaksoset
Niiskunenä
Piippariina
vauvaunelmia
Tattis
coffeeBreak
Minnah88
minichili
PinskuPinsku (toinen kaksosista)
InLove_
Harmful
Rosuliina
Ollakkovai..?
aarresaari
Joosukka
Pilvilinna74

Edelliset ketjut:
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen...-maaliskuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2252058-marraskuun-masuasukit-2013-huhtikuussa/
http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/2261948-marraskuun-masuasukit-2013-toukokuussa/



Päivityspyynnöt punaisella, kiitos!
 
Viimeksi muokattu:
Moi kaikille pitkästä aikaa:)
Oon lueskellu kyllä viestit päivittäin, mutta yleensä puhelimella ja sillä on niin hankala kirjoitella niin kirjottaminen jääny vähemmälle.

Ja kiitos Nuppusein kun päivittelet listaa!

Olikos kuinka moni jo tuntenu liikkeitä niistä ketkä oottelee esikoistaan? Mä en oo viä tuntenu. Tai jotain pientä muljumista välillä oon tuntenu ja oon miettiny että onko ne niitä mutta ne voi olla mitä vain mahanväänteitä:) Iltasin oon oikeen keskittyny sängyssä tuntemuksiin mutta ei:)

Sykkeet on kyllä selkeesti voimistunu dopplerilla kun oon kuunnellu.

Meidän eka hankinta saattaa olla semmonen pikkuhankinta kuin uusi auto, koska alkaa tuntua että ilmastointi ois ihan kiva näillä keleillä ja oloilla:D

Olot kyllä helpottanu mutta edellään välillä tosi väsynyt tai etova olo, mutta ei enää niin kokoaikaista kuin alussa.
Ja masukin ehkä näkyy jo pikkuisen:)

luna 16+0 *poks* :)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Täällä taas yksi marraskuinen lisää La on 8.11 eli nyt on rv 17+2 menossa ja tyks tulee oleen synnytyspaikkana

Liikkeitä ei vielä oo tunnettu (mahallaan ollessa jotain on tuntunut, mutta tie sitten onko liikkeitä) Ensimmäinen lapsi siis kyseessä ja istukka on edessä. rakenneultra oisi 28.6 ja kauhulla oottelen jos ei kuitenkaan kaikki ole kunnossa:confused:
 
Mun tiedoista puuttuu sairaalan lyhenteestä kirjain

Kiitos taas uudesta pinosta :) Taas hupeni yksi kuukausi tästä odotuksesta jonnekkin!

Mulla on jotenkin sellainen olo että aika kulkee kauheen nopeeta, tässähän ollaan jo hirmu pitkällä! Hui sentään, pitääkö sitä synnytystäkin tässä jossain vaiheessa uskaltaa ajatella? Apuva.

Esikoista odottaessani tein ihan kuolemaa kesähelteillä (silloin synnytin joulukuussa) ja "heräsin eloon" vasta syksyn viileyden myötä, mutta nyt helle ei tunnu pahalta. Hassua. On kyllä paljon muitakin eroja näillä raskauksilla.

Nyt vielä innolla odottelen selkeämpiä liikkeitä ja isoa mahaa vaikka tiedän jo nyt että niiden tuomaan tukalaan oloon kerkiää monta kertaa leipiintymään :D

Susimieli ja Kuopus 15+4
 
Liikkeistä viime torstaina kun makoilin sängyllä niin tunsin aivan selkeen tökkäsyn just siitä kohalta mistä dopplerilla ne sykkeet kuuluu parhaiten. Luulisin sen olleen potkasu kun ei muuta tuntunu ennen eikä jälkeen. :) Ja tuntu se sillai jännästi ihan erilaiselle ku esim suoli kupla. :p Sen jälkeen en oo tuntenu mitään vaikka oon koittanu kuulostella, mut eiköhän ne kohta ala oikein kunnolla tuntumaan, istukkakin on takaseinässä.

Poppari ja pikku kultahippu 16+6 :heart: (huomenna poksuu neuvolan kunniaks)
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
heips :)

eilen tunsin ihan ku potkun ja yritin tökkiä takas ja pieni tönäsy tuntu taas :D siihen ne si jäi et en tiiä oliko oikeesti pienen potku ku mitää muuta en tuntenu.. kovasti oon koittanu päivän mittaa ja iltasi tunnustella mut mitää muuta mitä vois melko varmaks liikkeeks aatella en oo tuntenu :( ehkä viä tänää tai ens viikolla ;)

nimistäkin on puhuttu ja meillä on jo melko varma pojan etunimi jonka mies keksi. ite ehkä antasin sen ennemmi toiseks nimeks mut jotain kompromisseja on tehtävä :) tytön nimiä taas minä oon innokkaammi miettiny ja jotai hyviä vaihtoehtoja jo onkin :) nimi pidetään salasa ristiäisiin asti!

niin ihanaa kesäsäätä nyt ollu <3 harmi ku on sopivat kesävaatteet vaa vähisä. äitiysvaatteita en oo aatellu ostaa paitsi ehkä sen takia et nyt niitä voi kerranki ostaa :D aijon ostaa vaa löysiä ja joustavia vaatteita mitä voi si raskaudenki jälkee käyttää.

huomena onki sit neuvola! saas nähä minkä verra on tullu painoo :D

maimma ja pikkuinen 16+6 (huomena poksuuu!)
 
Iltaa mammat

Anteeksi pippari, että olet unohtunut listalta, olet päässyt jotenkuten livahtamaan mun ohi. Sinulta puuttuu vielä ikäsi ja sairaala.

Nyt pitäisi olla taas muuttuneet tiedot kohdillaan, tarkastakaa ja korjatkaa jos puutteita/virheitä tiedoissa on.
Saivartelijoille tiedoksi, jos ei ole äidinkielen lehtori yms. muu vastaava niin turha kommentoida oikeinkirjoitustusta. Kiitos

Luna_82 odottaessani esikoista tunsin liikkeet viikolla 21/22 ja minulla oli istukka edessä, minäkin niitä kärsimättömänä odottelin vkosta 16 alkaen, ja jotain pientä olin mukamas tuntevani, mutta tuolloin olin vasta varma, ja ennen rv 20 en olisi sanonut tunteneeni liikkeitä yhden yhtään. Ainakin minulla alkuun tuli yksittäinen tökkäsy,( kuin yksi kupla puhkeaisi hennosti mahan sisällä) ja siitä ne alkoi lisääntymään ja voimistumaan. Oikeastaan nimesin ne liikkeiksi vasta jälkikäteen kun lisääntyivät, kun tosiaan en silloin voinut tietää miltä ne tuntuu. Kyllä ne liikkeet siellä kohta alkaa tuntumaan ja jossain vaiheessa loppumetreillä niitä kiroaa:stick:.

Nuppusein 17+4
 
Huomenia!

Susimieli
tääl puhuttiin urakalla anopin ja miehen siskon kanssa eilen synnytyksistä :) Onneks ei viel paniikki oo iskeny :D

Liikkeettömyys ahistaa (vieläkin)! Välillä liikkuu ja sit pitää monen päivän "luovia taukoja".. Ei ihan hermot ja kärsivällisyys kestä tällä mammalla! :headwall: Alkas jo liikkua kunnolla, ilman et tarvii arvuutella ollakko vai eikö olla. Odottavan aika on pitkä!

Jahas, oiskos se aamupalan aika jo!

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 18+3
 
Työttömän loma alkoi ja tietenkin tunnollinen työntekijä aloittaa loman alkajaisiksi myös sairastelun. Himputin flunssa iski tietenkin heti! No, onneksi ei kuumetta sentään oo tullu, mutta tuskaisen tukkoinen olo on :(

Tästä siis tuli heti kysymyksiä:). Mitäs flunssalääkkeitä ootte uskaltaneet käyttää? Onko esim. Panadol Hot ihan ok? entäs kurkkukipuun, käykö Strepsils tai Bafucin? Minä olen vielä yrittänyt selvitä lääkkeittä, kuumaa teetä vaan ja lepoa. Mutta jos ei tää ala hellittää niin kai sitä jotain lääkettäkin pitäis uskaltaa ottaa.

Minäkin kovasti odottelen liikkeitä, eka lapsi tulossa ja istukka vielä etuseinässä, joten ei niitä varmaan ihan heti tunnu. Mutta olis tosi kiva tietää, et onko siellä kaikki hyvin. Joku siellä on kun mahakin tuntuu kasvavan eikä kesähousut meinaa mahtuu. Täytyy varmaan käydä ostaa jotkut mammasortsit tai -caprit. Mut mites, kuuluuko sydänäänet ihan hyvin neuvolassa vaikka istukka on etuseinässä? Ensi viikolla olis toinen neuvola ja kovasti ootan, että siellä kuunneltais sydänääniä, mutta odotankohan turhaan...

Nannikki 15+1
 
Kiitos uudesta pinosta ja tsempeistä :)

Nyt olen onneksi pystynyt olemaan kotonatämän viikon, vuotoa ei ole ollut muuta kuin välillä sitä tiputtelua. Oksentaa ei ole tarvinnut kuin 3krt! :)
Ehkä tämä antaa toivoa tulevaan! Vuode levossa ja muutenkin olem saanut oltua rauhassa. Mies jäi nyt viikon kesälomalle. Ollaan selailtu taloja aika paljon tuntuu ettei oikein löydy mieluista. Ollaan pyöriteltykkin mielessä pakettitaloa..?!
Liikkeet en ole minäkään viekä tuntenut, vaikka toinen lapsi on tulossa. En ainakaan vielä huolestu. Esikoisestakin muistaakseni tunsin rv. 20 jälkeen.

Rakenne-ultra on 3vkon päästä mutta päivää en nyt muista mutta sitä odotan. Jotenkin tuntuisi että tyttö oisi tulossa. Masu mulla ei ole vielä paljoa kasvanut. Pyöristynyt hiukan. Ei tarvitse vielä äitiysvaatteita käyttää.

Pinja ja Dudu 18+0
 
Uusi viikko ja kesä :)

Vilukissan luita lämmittää tämä helle! En valita kuumuudesta, mutta meinaa tulla heikko olo ja luulen sen johtuvan raskaudesta. Verenpaineet heittelee ja huimaa herkästi. Ilman salmiakkia en lähde edes omalle pihalle, se on kyllä hyvä lääke huimaukseen :D. Vettä kuluu paljon ja tänään jopa ostin mehua, normaalisti en mehuja juo lainkaan, mutta nyt on pakko juoda muutakin kun vettä. En kyllä ole kateellinen niille, joiden laskettu aika on ihan näinä päivinä, tällä helteellä ei ole mukavaa olla viimeisillään raskaana.

Meillä tehdään ekat hankinnat vasta rakenneultran jälkeen. Kun kaapit on on täynnä vauvanvaatteita ja tavaraa esikoisen ajalta, halutaan olla varmoja, tarvitseeko meidän ostaa uusia vaatteita lainkaan vai pääsenkö kenties shoppailemaan pojan vaatteita. Me mietiään myös noita tuplarattaita, kun ei osata päättää tarvitseeko niitä vai ei, tai siis mies ei osaa päättää. Emmaljungat meillä on esikoisella ja siihenhän saa sisaristuimen ja seisomalaudan, talvella kuitenkin on myös pulkka käytössä ja meillä on Manducakin. Käytettynä sitten tuplat jostain etsin, jos niihin päädytään. Ikäeroa lapsille tulee n 2v3kk.

Liikkeitä olen tuntenut jonkin verran, mutta niitä pitää kyllä kuulostella ihan hiirenhiljaa. Iltaisin on liikkunut, jos olen liikkeitä tuntenut. Niinhän se vaan on, että tässä toisessa raskaudessa ei kaikkia asioita seuraa niin tarkasti kuin ensimmäisessä, kun saa tuon esikoisen perässä päivät ja illat juosta. Väsyneenä kaatuu illalla sänkyyn ja nyt jopa olen nukkunut niin sikeästi, etten ole edes vessaan herännyt. Aika mahtavaa herätä aamulla virkeänä :). Vatsallaan nukkumista ikävöin, mutta ei nyt auta kun kestää.

Äitiyasvaatteita olen käyttänyt jo kuukauden. Ne on vaan niin mukavia päällä, ei kiristä eikä purista. Ja kun viikkoja alkaa olla kasassa mukavasti ei löllömasua tarvitse enää peitellä tai selitellä lihomisella :LOL:

Mä vaan odotan miehen kesälomaa, ihan kuin itsekin olisin lomalle jäämässä, tai kai mä tavallaan olenkin, jää puolet lapsenhodosta toisen vastuulle. Lähdetään Muumiristeilylle, eli Tukholma kutsuu. Lapsen ehdoilla, leikkihuoneessa ja pallomeressä :D

Nyt pyykinpesuun ja ruoanlaittoon...

Millimolla 14+6
 
Jopas ol päivä... Päivälle tul sopivasti pituutta töiden jälkeen koulutusta ja illasta vihdoin kotiin...

Huomenna olis nla päivä ja kyl sinne jo oottaakin pääsyä, jos sais taas vähän potkua tähän eloon ko oikeesti jotenkin ihan tyhjä olo ajatusten kanssa... Liikkeitä tuntuu välistä hitusen, mutta jotenkin vielä kuitenkin sellanen epäileväinen olo... kovin tekis mieli sellanen kotidoppler ostaa, mut ei taida enään viitsiä ko tietää et ei enempi lapsia tee niin tuntuu turhalle :/ Täytyy vaan malttaa mieltä ja oottaa et pääsee neuvolaan salakuuntelemaan... Ja eihän tuohon rakenneultraankaan enää montaa viikkoa ois :)

Jännityksellä oottaa huomista myös siinä että mitä puntari näyttää... Ainakin vielä viime punnituksella oli paino lasku suunnal... Ja toivon et ei ois vieläkään lähteny noususuunnalle... Tätä elopainoa kun on jo ihan riittävästi ennestään... Ja ko ei sit jaksa sitä neuvolantädin nalkutustakaan painon noususta kuunnella :/ Tiedän kyl et ois vara puottaa painoa ja paljon... Vaikkakin edellisen raskauden myötä ja sen jälkeen painoa on lähtenytkin jo todella reilusti... Raskauden loppu metreillä olin n 17kg miinuksella ;) Ja synnytyksen jälkeen 25 kg... Nyt kaikkiaan -30kg... Mut jokunen kilo ois vielä vara antaa pois...

Mulla ei siis tule olemaan sitä ongelmaa että en mahtuisi vaatteisiini, kun paljon on niitä vanhoja vaatteita varastossa mitä on nyt suureksi jäänyt... Eli iso säästö kun ei tarvitse äitiys vaatteita ostella...

Mutta nyt jos unille lähtis niin jaksaa aamulla kersan viiä hammaslääkäriin ja malttamattomana odottaa iltapäivää ja neuvolaa :D

Anskuli&Papu(KyöstiKyllikki) 18+0 *poks*
 
Helou Mammat pitkästä aikaa! :)

Tervetuloa uusille! :wave:

Mökkeilykausi alkanut mukavasti. Pariksi päiväksi piti tulla käymään kotona, kun oli eilen neuvola.
Eli pikainen päivitys: hemppa laskenut 135:tä 115:ta, eli aloitan lisäraudan. Paino noussut 3 kg alkuperäisestä. Kaikki mallillaan.

Sykkeet 152, doppleroidessa pikkanen potkasi sen verran lujaa, että th NÄKI sen. Hän sanoi, että harvemmin näillä viikoilla näkyy. Vilkas oli, kun halus kaiken aikaa dopplerin alta pois.
Liikkeitä olen tuntenut pari viikkoa päivittäin. :)

Kohta tarvii taas pakkailla mökkikamoja ja lähteä veden ääreen. On muuten ihanan virkistävää jo vesi. :)

Kaikille hyviä vointeja ja aurinkoisia alkukesän päiviä!!!

murri76 18+3
 
Ihana lukea miten moni jo tuntee nuo liikkeet:heart: niitä odotellessa. Onko muita jotka pelkäävät että rakenneultrassa ei olisikaan kaikki hyvin? Ensimmäistä kun odotan eikä niitä liikkeitäkään ole tuntunut (istukka edessä ainakin ekassa ultrassa) siellä kyllä kaikki oli hyvin ja viimisessä neuvolassa hyvät sydänäänet, mutta jos kuitenkin jotain on käynyt. Kai tää hermoilu kuuluu asiaan:ashamed: Rakenneultraanin on vielä 3viikkoa aikaa.
 
Nla kuulumisia: Kaikki kaikin puolin hyvin. Hemppa oli lähtenyt nousuun ja oli jo jopa 123 :) Paineet ol vähä lasku suunnal 128/79. Paino oli tippunu 4 viikos 2k300g.
Papu ol liikkuvaa sorttia ja sykkeiden kuuntelu oli meleko haasteellista :D Mut sieltä ne metästämällä löyty ja jolokutteli 145-150. Tänään liikkeet ollu meleko voimakkaat ja siin salakuunnelles tuntuki jo aika mojovia potkasuja :) Ei vissi tykänny että häntä kuulostellaan ;) Mut onpaha ny ainaki varmuus jotta mukana kulkee...

Toi rakenne ultra kyl jänskättää vähän itteeki, ko kuitenkaan koskaan ei tiiä vaikka tähän asti kaikki olluki ok ni kyl sitä jännää et jos nyt jotain löytyyki... Mut kaiketi se kuuluu asiaan toi tietynlainen pelko suhtautuminen... Varsinkin kun ikää on ja useempi terve lapsi taustalla, niin on fiilis että entä jos nyt kaikki ei ookaa niinko pitää :/

Mä täs kovin oon stressaillu noiden kesä juhlien kanssa... Siis itsellä ei oo oo järjestettävänä mitään, mut sit on niin valmistujaista, ristiäistä ko rippijuhlaa sukulaisille ja ystävillä... Kahden pienen kummiksikin olen siin alkamassa tässä :D Pähkäilly täs et mitähän riepua sitä päälle iskee kun tietyis vaatteis toi maha jo jonkin verran korostuu... tosin mulla ko on aika ollu tollanen ikiraskaus pömppö ni ei ihan välttämättä erota sit... Mut josko jotai väljää mut ei liian "läpinäkyvää" päällesä löytäs... Jos liian väljää iskee ni se herättää enemmän epäilyjä... Mä ku ny oon päättäny et pien niin pitkään asian salassa ko vaan mahdollista ;) Ai et mä oon ikävä ihminen :p

Nyt jos alkas väsäämään jälkikasvuille evästä... Varhaispottuja, pihvien ja sipulikastikkeen kera, silliä ja salaatteja unohtamatta ;)

Aurinkoista loppu päivää kaikille

Seuraava nla 2.7 Eli ainaki meil menee ny täl 4 vk välil vaikka useampi raskaus onkin takana...

Anskuli&Papu(KyöstiKyllikki) 18+1
 

Yhteistyössä