Lauantaita :wave:
Niin se vaan on, että talvi taisi tulla. Kerrankin tuntuu siltä, ettei se niin haittaa. Vauvan tuoksuinen talvi edessä, paljon kynttilöitä ja lämpöiset villasukat. Sillä selviää helposti
Kiitokset kaikille tervetulo toivotuksista!
Niin paljon on ollut asioista puhetta, että kommentoin niitä mitä muistan
Onkos muilla hatara pää nykyään?? MUlla kyllä on ja muutenkin sekoilen ihan omiani. Onneksi mies on jo tajunnut jutun juonen, ettei ole välttämättä pysyvä tila.... ehkä.
Miehen tukemisesta on ainakin ollut puhetta. Parhaani tulen siinä kohtaa yrittämään. Tämä on meidän ensimmäinen yhteinen lapsi ja miehelle siis ensimmäinen. Kovasti jänskättää, meitä molempi. Sen olen itsekseni ajatellut, että koitan olla vieressä tai lähellä mahdollisimman hiljaa ja puuttumatta vauvan hoitamiseen, koska tosiaan niin kuin joku sanoikin niin ei ole yhtä ainutta oikeaa tapaa tehdä asioita. Neuvominen on ärsyttäävää silloin kun haluaa itse opetella ja saahan sitä yhdessä sitten pohtia miten tämä juttu tehdään jos tukea johonkin kaipaa. Navan putsaamisen kyllä delegoin jo miehelle ihan suosiolla, kerta on koulutkin sitä vasten joskus käynyt
samoin kyllä saa pitää silmällä mun sektiohaavaa sitten
Oma hoitsu paras hoitsu <3
Uusioperheessä itseä jännittää kaikista eniten tuoreiden sisarusten tapaaminen ja tutustuminen. Isosisko kyllä odottaa jo tulokasta kovin innoissaan ja tiedänkin sydämessäni, että hyvin kaikki menee, mutta pitäähän sitä jännittää. Onko muilla jakaa kokemuksia tästä aiheesta?
Joulua minäkin odotan kovasti. Aina se ei mene niin vaikka joulusta kovin tykkäänkin, mutta nyt odotan. Ei vielä tietoa missä ollaan aattona, mutta joko kotona tai miehen vanhemmilla. Ja kerrankin, kerrankin olen hyvin valmistautunut, koska suurin osa lahjoista on jo ostettu
Kiitos ylimääräisen ajan
Muillakin on ollut selvästi pesän rakentamista. Remonttia tai muuttoa. Ei ihan löydetty asuntoa tarpeeksi ajoissa, että olisi ehtinyt muuttamaan, mutta oikea aarre löytyi ja päästään jouluksi uuteen kotiin, omaan ja ensimmäiseen yhteiseen. Ihanaa!!
Vauvalle on vaatetta pakattuna body + potkarit, fleecepuku, myssy + tumput ja töppöset, kaukalossa on se lämpöpussi. Eiköhän niillä kotiin pääse
Omat olot tuntuu jo aika kärvistelyltä. Supistellut on jo alkuajoilta asti, mutta nyt on vajaan viikon tullut iltaisin kipeitä supistuksia ja yölläkin olen herännyt omaan valitukseeni. Ei kylläkään säännöllisenä. Meno on hidasta. Toissa yönä vauva käänsi kylkeä ja potkii nyt sitten mun vasemmalle puolella, kun on koko matkan ollut juuri toisinpäin. Siitä johtuen varmaankin olo on extra tukala ja tiukka eikä tarvitse kun ruokaa katsoa niin kaikki lopputila vatsassa täyttyy. Tukalaa ja kylki saa kyytiä. Tämä on niiiiiiin touhukas kaveri, että kyynel silmässä välillä odottelen seuraavaa ja seuraavaa potkua. Vähän jännittää nuo supistukset, sillä sektioon pitäisi silti päästä vaikka käynnistyisikin. En saa synnyttää kiinikkeiden ja arpikudosten takia, mitkä on tuleet useista endoleikauksista aikoinaan. Repeytymisen riski on niin suuri.
HB on mullakin ollut matala koko raskauden 101,mutta juuri viime neuvola kerralla olin sen saanut nostettua obsidanilla 110, joten parempi sekin.
Täällä on ollut niin ihailtavan ahkeraa porukkaa, kun on leivottu ja liikuttu ja mitä kaikkea. Itseä oikein harmittaa, kun selkä ja supistukset on vieneet vähän kävelyintoa. Hyvin hiljaisia lenkkejä ollaan kyllä miehen kanssa tehty ja tytön kanssa leikkarin reunalla tullu happihyppelyä. Leipomukset on rajoittuneet esim. lettuihin mitkä on pistelty parempiin suihin kyllä heti
Onkos muuten muilla ollut pinna tiukalla? Mä olen kyllä välillä oluut ihan helisemässä mun hermojen suhteen, kun ventovieraatkin kadulla ärsyttää!!
Kovasti paljon onnea niille, ketkä on jo nyytin saaneet syliin ja jollain taisi olla h-hetki päivityskin, joten toivottavasti siellä on jo maaliin päästy ja kaikki hyvin.
Kauheesti pajatusta tuli!!!
Likka ja Jäppinen 37+2