Moikkamoi taas.. Hirveän paljon tullut tekstiä ja tosi pitkiä kirjoituksia, eihän näissä pysy mukana
Mutta kiva että on aktiivinen palsta, kun kohta ne vauvat vie mennessään eikä ehkä ehdi niin paljon kirjoitella.
Tuosta
Facebookista, ymmärrän kyllä ettei sinne enää tässä vaiheessa välttämättä haluta "vieraita" jos on puhuttu henk.kohtasista asioista yms. Mutta en kyllä ymmärrä äksyilyä puolin ja toisin. Toivottavasti keskustelu voisi jatkua asiallisena. Itseä vähän harmittaa kun en silloin alussa liittynyt, mutta en kyllä enää haluaisikaan, ainakaan tähän kyseiseen ryhmään, juurikin siksi, että kaikki ovat niin tuttuja keskenään, että itselle varmasti tulisi ulkopuolinen olo ja varmaan aika pintapuoleiseksi jäisi keskustelut omalta osalta. Joku täällä ehdotti
uuden fb-ryhmän perustamista, musta se olisi ihan hyvä ajatus tai sitten perustetaan uusi syntyneiden palsta tänne. Miten vain, mutta toivon mukaan porukka pysyisi mukana, vaikkei ihan joka päivä ehtisikään kirjoittelemaan!
Toissapäivänä kirjottelin/valitin taas pitkät tekstit, mutta ilmeisesti
taas kerran katosi koko teksti bittiavaruuteen. Mä
inhoan tota esikatselu-toimintoa, koska tosi usein oon unohtanut sen jälkeen varsinaisesti
lähettää tekstin ja sulkenut sivun.. tyhmästä päästä kärsii :kieh:
Neuvolassa kävin siis torstaina.
Verenpaineet juuri ja juuri "sallitun rajoissa", 139/89. Pitäisi seurailla, mutta omaa mittaria ei ole. Voin käydä tuossa naapurin terveysasemalla itsepalvelumittauksessa, mutta koska seuraava neuvuolakäynti on jo tiistaina ja viikonloppuna se terveysasema on tietty kiinni, niin eipä tähän jää kuin yksi arkipäivä aikaa mittailla.
Sain lähetteen
pelkopolille, vaikka en välttämättä siellä ehdi käymään ennen synnytystä. Mutta jos ehdin, niin käyn.. Kerroin terkalle tästä ahdistuksesta ja vauvan koosta, mikä pelottaa tosi paljon.
Käynnistys ei kuulemma "tämänkokoisilla" ole tarpeen, mitä kyllä vähän ihmettelen. Pitääkö lapsen olla viisikiloinen ennen kuin täällä päin Suomea aletaan miettiä että pitäisiköhän se saada ulos sieltä.. Eli käsitin, että vaikka pääsen painoarvioon rv 40, niin käynnistystä ei välttämättä saa vaikka lapsi olisi kuinka iso?! Mietin kyllä että voiko olla mahdollista... kuulostaa ihan sairaalta, että lapsen annetaan vaan paisua ja kasvaa vaikka viikolle 42 asti ja sitten "pakotetaan" synnytämään alateitse se jättiläinen?? Kyllä alkoi sappi kiehua.. Ymmärrän kyllä että vauvalle on parasta että saa tulla ulos sitten kun on itse valmis, mutta tuntuu jo kiusanteolta tällainen. Ei oteta äidin mielipiteitä ja toiveita huomioon. Lääkärin kommentti tuohon yli nelikiloiseen syntymäpainoon oli vain, että "tätä kokoluokkaahan ne nykyään tuppaa olemaan". Joo, sehän onkin todella pätevä syy olla käynnistämättä. Ei taas järjenhiventä koko hommassa...
Itsekin oon välillä kattonut tota
Idyllin mainitsemaa
Vauvan tarina-ohjelmaa. Ai että mua oikein ällöttää välillä kun se on niin siirappista, ne loput varsinkin. "Perheemme on nyt koossa, olen niin onnellinen, tuntuu kuin olisimme olleet tämän vauvan vanhempia aina". Ihan etoo välillä.. sellasta siirappia just ja hehkutusta vaan. Enemmän tykkään näistä suomalaisista raskaus-ja synnytysohjelmista jossa on vähän realistisempi meininki.
Toivottavasti kohta aletaan kuulla vauva-uutisia. Ja tietysti itsekkäästi ajattelen, että minulta itseltäni
Ei vais.. Mutta tosiaan, oon kyllä ihan täynnä jo tätä raskaana oloa. Eilisilta oli varsinkin vaikea, vauva potkii ja liikkuu niin paljon, että tuntuu että joku alieni kohtaa tulee tosta mahan läpi. Iltaisin ei meinaa saada unta, kun säpsähtelee vähän väliä niihin liikkeisiin. Mutta hyvähän se vain on tietysti, että vauva liikkuu. Ei ole vielä kertaakaan tarvinnut tehdä liikelaskentaa.
Edellisessä raskaudessa olin muuten jo näillä viikoilla iiiihanan pienen poikavauvan äiti :heart: Pikkuveli päätti näköjään antaa odotuttaa vähän kauemmin.
Piti vielä vaikka mitä kirjotella, mut nyt selkää särkee sen verran, että taidan mennä maate.
Hyvää viikonloppua kaikille!
PikkuA 37+5