Marraskuun masuasukit 2014 *maaliskuussa*

Ihanasti keskustelu vauhdittunut :heart:

synnytyksestä mulla käynnistyi rv 36+2 vesien menolla, olin yksin mökillä ja klo oli 22. Siitä sitten mökki siivoten ja auto pakaten että pääsin kotimatkalle. Sairaalaan piti mennä silloin yöllä jo kun oli alle 37 viikkoinen raskaus. Osastolle odottelemaan ja seuraavana iltana alkoi kipeitä supistuksia tulla harvakseltaan. Osaston yökkö oli ihan **ootti, en kuulemma ollut tarpeaksi kipeä joten en saanun mitään kipulääkettä tms. Aamuvuorolainen sai sitten vihat niskaansa -> soitti lääkärin paikalle -> olin 6 cm auki ja lääkäri ihmetteli miksi olen vielä osastolla. Tyttö syntyi sitten iltapäivällä kun olin ensi nukkunut muutaman tunnin epiduraalin avulla ja kerännyt voimia.
Salissa oli aivan ihana kätilö, joka pelasti tuon synnytyskokemuksen. Sain epiduraalin lisäksi pudendaalipuudutuksen joten ponnistusvaihekin oli kivuton (kesti 30 min). Mulla ongelmana harvat supistukset, noin 10 min välein, siksi ponnistusvaihekin 'pitkä', kolmella supistuksella oli ohi.

oloja tänään on ollu eka kunnon pahoinvointi päivä, ykä ei ole vielä lentänyt vaikka yökkimässä olen käynyt.


Nansustiini rv 8+0
 
Ihana kuva meillä ekalla sivulla, tykkään ton taiteilijan jutuista <3

Seksiä täällä on ollut piitkän tauon jälkeen ekaa kertaa tänään. Viikkoa ennen ja jälkeen plussaa en uskaltanut olla tositoimissa, ja sen jälkeen taas on ollut niin ikävä olo koko ajan ettei ole seksi kiinnostanut. Tänään aamu oli sen verran siedettävä että päätin armahtaa miestä, ja mukavaahan tuo oli :D

Synnytystä en minäkään osaa hirveästi vielä pelätä, vaikkakin imukupeista sun muista on kyllä melko karseeta lukea. Oikeastaan pelkään enemmän ajatusta esim. epiduraalipiikistä, joten ainakin toistaiseksi kuvittelen, että haluisin synnyttää ilman sitä.

Olot on ehkä vähän siedettävämmät, kun olen oppinut syömään välipaloja. Silti vasta koitin etsiä tietoa, että olisiko mahdollista, että tämä huono olo pian jo häviäisi ilman että raskaus menee kesken. Siinä toivossa olis nimittäin mukava elää :)

wbä 6+3
 
Viimeksi muokattu:
Taas uusia ihmisiä tullut, tervestuloa. :)

Täällä poksuttiin tänään, 6+0. Ensi viikosta lähtien siis aloitettava neuvola-ajan metsästys. Pari päivää on kyllä ollut niin sellainen olo, että ollaankohan tässä nyt ollenkaan raskaana, mutta tänä aamuna sitten pieni pahanolonkuvatus ja ennen kaikkea meikäläisen itkukohtaus vaa'alla kyllä kertoivat (ihanat turvotukset, viikossa tullut 2 kiloa jostain ja se kyllä tuntuukin kropassa), että kai siellä vielä joku matkassa on. Ja nyt nippailee vatsassakin taas. <3

Onneksi sitä ei osaa vielä yhtään pelätä synnytystä tässä vaiheessa. Ehkä sitten lähempänä h-hetkeä voi alkaa panikoimaan siitäkin.

Täällä (tietysti) mies tietää ja sitten parhaalle ystävälleni kerroin ihan siltä varalta, että jos kesken menee niin voin sille(kin) sitten asiaa itkeä. Muille kerrotaan sitten vasta nt-ultran jälkeen jos siellä edelleen joku sattuu killumaan. Tietysti jos joku sattuu arvaamaan asian niin en mie asiasta aio valehdella. Onneksi mie en harrasta tuota alkoholin juomista tai baareissa juoksentelua niin ei tarvitse ainakaan siltä osin alkaa esittämään mitään. Toivoa sopii vaan, että nuo mun ainoat ihmisten ilmoille sopivat farkut on vielä puettavissa jonkin aikaa. Ovat tosin jo nyt pikkuisen kiristävät (etenkin istuessa), että saas nähdä. :LOL:

VK & Pirpana 6+0
 
Viimeksi muokattu:
Raskausviikoista

Oon nyt hieman hämilläni noista termeistä. Siis jos mulla nyt on 5+2, niin sanotaanko silloin että on "viidennellä viikolla" vai "kuudennella"?
Vau.fi laskuri näytti että maanantaina 17.3 "6.raskausviikko". Joku vois selventää eka kertalaiselle vähän :D
 
Kiitos Valonkantaja munkin puolesta. Nää jutut kun on esikoista odottavalle vielä niin uusia ja ihmeellisiä. :)

Juttelin näistä mun viikoista viisaampien kanssa ja tultiin siihen tulokseen, että eiköhän se siirretty alkio kuitenkin vastannut jo 6-päiväistä, joten mulla olisikin nyt päivä enemmän ja laskettuaika olisikin sitten päivää aikasemmin. No, näitä ei kenenkään tarvitse alkaa muuttaan listaan, koska asia saattaa vielä muuttua, kun pääsee varhaisultraan ja juttelemaan lääkärin kanssa. :)

Hydra rv 4+2 sittenkin :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Hei kaikille!

Minäkin voisin varovaisesti liittyä mukaan vaikka keskenmenon pelko edellisen keskenmenon (8/13) vuoksi on valtava. Sain eilen hyvin haalean plussan ja tänään se oli jo hieman tummempi, eli kai se on uskottava, että raskaana ollaan! =)

Meille on tulossa toinen lapsi ja ikäeroa tulee 2v 5kk. Laskettu aika oviksesta laskettuna olisi 27.11. Ovis tuli kuitenkin viikon myöhässä, joten en tiedä miten sitten laskevat neuvolassa.

Minulle voisi siis päivittää: la 27.11/ 2. lapsi/ ikä 27/ TAYS

Innokas ja pelokas toista PikkuistaOdottava 4+1
 
Heippa! Täällä ei minkäänlaisia oireita näy vieläkään. :( Tai toki väsynyt olen, mutta niin olen aina normaalistikin mielestäni. :D En muista, että koskaan aikaisemmin olisin näin toivonut pahaa oloa ja yökötystä. :D

Synnytys, se muuten pelottaa! Ja paljon enemmän kuin esikoisen kohdalla. Silloin vain ajattelin, ettei se voi niin kamalaa ja vaikeaa olla, kun on niin luonnollinen asia, ja kaikki maailmaan äidit siitä on selvinnyt. Noh. Oli se paljon kamalampaa kuin kuvittelin.
Ponnistusvaihe täälläkin kesti yli tunnin, supistukset oli liian lyhyitä, ja vauva jotenkin väärin päin (ymmärtääkseni tuli naama edellä, eikä takaraivo edellä, niin kuin normaalisti?), mikä ilmeisesti teki sen, että vauva vetäytyi aina supistusten välillä takaisin. Tuntui, että vaikka niin yritti tehdä kaikkensa, oli se ihan turhaa. Lopulta imukuppihan siihen tarvittiin, ja se muuten teki kipeetä! Ja ne repeämät! Huh. Menetin paljon verta ja pyörryinkin sitten pari kertaa suihkussa. Ja pari päivää synnytyksen jälkeen vielä pyörrytti, kunnes itse pyysin mittaamaan hemoglobiinin ja olihan se tippunut reippaasti (kas kummaa, ettei kukaan sitä aikaisemmin tajunnut).

Uutisen olen kertonut kahdelle kaverille ja toiselle siskolle, nämä siis kaikki tiesivät, että yritetään, niin oli luonnollista kertoa heti plussasta. Muille sitten myöhemmin.

Me edelleen pähkäillään täällä, että raaskitaanko varata sitä varhaisultraa. Hoitovapaalla ollessa tuntuu kyllä ihan järkyttävän isolta rahasummalta. Mutta toisaalta taas, kyllä tämä oireettomuuskin ajaa mut hulluuden partaalle! Minkä verran teillä on ne ultrat maksanut ja missä? :)

Ainiin ja ikäeroa meidän lapsille tulisi 2v5kk, kun joku siitäkin kyseli. :)

Parnika 4+6
 
Viimeksi muokattu:
Parnika Lämpimät onnittelut plussasta! Ei se oireettomuus välttämättä viittaa siihen, että olisi jokin vialla, uskon että lähiviikkoina alkaa jo vähän tulla tuntemuksia, mutta eihän niitä kaikille edes tule, vaikka esikoisen kohdalla olisikin ollut oireita.
Että kannattaa jättää stressi vähemmälle niin vaikeaa kun se onkin, kyllä nämä viikot menevät äkkiä.

Varhaisultra
Itse varasin Tampereelta TUG:sta, jossa kerrottin maksut: toimistomaksu 12e + ultraus 87,50e ja lääkärinpalkkio 75-90e. TOSIN luin monestakin eri lähteestä, että kaikki lääkärit ei veloita sitä lääkärinpalkkiota, ja tosta pitäs saada kelakorvaus joten uskoisin että maksettavaa jäisi joku päälle 100e.
Suosittelen soittamaan oman kaupungin eri yksityiset asemat läpi.

Kyllä tuo ultra rahallisesti vähän mietitytti mutta mielestäni se on sen arvoinen kun olen kuullut kokemuksista, siinä saisi mielenrauhaa ja jotenki konkretisoituu raskaus.
 
Muaki jotenki houkuttas tuo varhaisultra,mut just mietin josse o kamalan kallista,esikosta maltoin oottaa sinne niskaturvotukseen ja toisesta työetujen puolesta näin jo rv 7 pääl,jotenki nyt haluis kans nähä et mite siel menee vaavelilla,parnika mulla oli esikon kans just toi et tuli naama ylöspäi eli joku etutarjonta juttu ni se vaikeutti sen ponnauksen ja junnas sii ees taas kauan..Jäätävää turvotusta on koko ajan ja päänsärkyä..Aika jännä juttu ku kolme raskautta oireiltaan näin samanlaisia,miten muute onko issias vaivannut?Mulla on molemissa ja synnytyksen jälkeenki ei mee enään ohi,saa nähä miten tän kanssa sitte eletään,se o karmiva vaiva.
 
Alicia00, kiitos! :) Niinpä, kyllähän mä sen itsekin tiedostan, että jokainen raskaus on erilainen, ja toki tässä niin alussa vielä ollaan, että yökötys voi hyvin vielä alkaa, mutta jotenkin sitä nyt vaan on niin pessimistinen olo, en tiedä mistä se kumpuaa!

Tuommoinen 100e olisikin vielä ihan kohtuullinen hinta, mutta kun katsoin tämän paikkakunnan yksityisen nettisivuilta hinnan olevan 205e, ja jos ei kelakorvausta saa, niin kyllä se aika iso paukku on! :/ Täytyisi vielä soittaa toiselle yksityiselle mikä täällä on, vaikka aika varma oon, että samoissa pyörii. Saas nähdä.

Annilaattori, mulla oli esikoista odottaessa selkävaivaa, ilmeisesti issias. Alkuraskaudesta oli pakko jäädä sairaslomalle kun en meinannut päästä sängystä ylös. Ja se oli siis ihan alussa, kun ei kukaan vielä raskaudesta edes tiennyt, vaikka aika pian kerrottiinkin silloin. Kaikki vaan ihmetteli miksei lääkäri määrännyt mitään vahvoja droppeja, vaan jotain mietoa panadolia. Ihme ettei kukaan siitä tajunnut. :D Mahan kasvaessa vaivat sitten palasi ja esim imuroimista en voinut edes kuvitella, tai olin taas vuodepotilas.
 
parnika juu u tuttu tunne,mä en ees tajuu kuise vaiva voi ees alkaa näi alussa mut tietty nyt mulla o ollu sitä jo iha ilma raskauttakin mutt esiko ja kuopukse raskaudessa alko jo ihan alussa,toi makaminen tekee just sille hallaa ei sit yhtää tykkää,mä kattelin että täälä turussa kaarinassa maksas 90e varhaisraskauden ultra siit o kelakorvaus jo pois ei kyl kuulosta pahalle..Mietin että meniskö ensviikoks ois aikoja mukavasti.
 
Annilaattori juu ei tykkää se issias makaamisesta, monesti se mulla rupeekin kenkkuilemaan jos on vaikka ollut kuumeessa ja maannut liikaa. Mut sitten ku se pääsee niin pahaksi, ettei oikeesti pysty enää kävellä tai istua tai tehdä mitään, ni on vaan pakko maata, ja varovasti koittaa pikku hiljaa lähteä liikkeelle. Toivottavasti pysyis nyt poissa!
Mun tietääkseni sitä kelakorvausta ei enää saa noista varhaisultrista? Siis ellei ole jotain "oikeeta syytä" mennä sinne. Tosin en tiiä onko siinä vielä paikkakunta- ja lääkäriasemakohtaisia eroja?
 
Parnika et sä oo sitte saanu lupaa syyä esim buranaa siinäku o tulehduskipulääkettä joukossa ni se auttaa paremmin,mä meinaa oon saanu luvan syyä molemmissa.Kuha ei ny iha kohtuuttomasti,tuossa kaarinan luki että omavastuu 90e =) Ei oo kauaa aikaa ku joudun hakee pyllyy piikit lihakse rentouttajaa ja voltarenipiikkii laitto,nyt ei tietty laita kauhee mielellää ku o paksuna,tuli mielee et esikoisesta sain kortisoonia pyllyy toho issias vaivaan joskus rv 20 pääl..
 
Ikäeroa esikoisen ja tämän välille tulee n.1,5v =).
Synnytys alkoi yllättäen 37+0 vesien menolla, mikä sinänsä ok, kun en ehtinyt jännittämään yhtään eikä kukaan kysellyt joko joko...tosin eipä mulla ollut myöskään sairaalakassia pakattuna ;). Supistukset alkoi muutama tunti vesien menon jälkeen. Ensikertalaisena mulla ei ollut oikein hajua mitä tapahtuu ja tavallaan hyvä niin. Kaikki meni hyvin, kipu oli omanlaisensa, turha sitä on etukäteen pelkäämään. Aika kuultaa muistot ja tässä sitä taas ollaan =).
Ensimmäinen neuvola on rv 8+5 vai oliko se vasta 9+0, täytyykin tarkistaa.
 
Mukavasti tullu juttua :) tervetuloa uusille!

Omassa olossa ei mitään uutta. Ihmettelen kun niin oireetonta on. Nälkö ja väsy löytyy kokoajan :D mutta mulle se on normaalia ;)

Seksi, no thanks!

Kahvin juonnista oli puhetta.. sitä en säännöstele. Juon kun juon. Tänään kolme mukillista. Normisti 2mukia/pvä.

Neuvola olis 1.4 ja jotenkin jo valmiiks ärsyttää sinne mennä kun ei siellä mitään tapahdu. Tuskin edes sydänääniä kuunnellaan. Been there, done that.

Mä en oo koskaan käyny varhaisultrassa oma kustanteisesti. Kolmosesta kaupunki tarjos. Ihme. Ei näin ollu ekassa eikä tokasa eikä myöskään nelosessa. Outoo. Tosin kolme ekaa on syntynyt toisessa sairaalassa. Nelonen vain JS:ssa.

Musta on tullu enemmän vaan malttamaton. Kaikki pitäs tapahtuu heti. Kuten äsken laitoin kyselyä isommasta asunnosta lähempää lasten kouluja niin mies jo hermostu ja tuumas että soita nyt jo perään ja kysrle tuliko sun viestis :D

Nyt muksujen kaa touhuamaan.
Tänään poksuu 7+0. POKS!!!

Nasu ja pikku muru 7+0 ?

P.s. anoppikin osannut nyt käyttäytyä ;)
 
Ompas ollu vilkasta keskustelua täällä.
Tervetuloa ja onnea plussasta äitiliiniX5, Annilaattori, Billy, Parnika, Tyydeli, Stella, Laia, Riikka, Hydrangea, Alicia, Moon Stars ja kaikki muutkin! :)

onnea iloisista ultrakuulumisista Mixed, Ambrosia, marraskuu ja Blancita. <3

Voimia Lianne! <3

Mää oon juonu kahvia ihan normisti, vaikka väkisin se on jääny vähemmälle kun se maistuu pahalle nykyään. Sekstailuakaan ei oo rajoitettu, halut on lisääntyny entisestään. :D

Tein tänään huvikseni 2 ovistestiä, digin ja liuskan. Halusin nähä näyttääkö ne raskauden. Liuskaan tuli heti leveä punainen viiva, ja digi puhkes hymyyn. :)
Ens keskiviikkona aion vielä tehä digitaalisen r-testin, ku sen pitäs näyttää sillon jo 3+.

Mulla on neuvola ma 31.3. ja sillon laitetaan lähete varhaisultraan. Sieltä tulee aika sit postitse 6-7 raskausviikolle. :)

Mä oon kertonu raskaudesta kahdelle siskolle, miehelle ofc, vanhimmalle tyttärelle ja poikareelle. :)

Mulla on ladattuna iPhoneen semmone Vauva-lehden Odotukseni- sovellus. Se on kiva, mut tais maksaa jonku egen.

Oireista... Mua väsyttää, palelee, etoo, tissit on kipeät ja kasvaneet. Janottaa yhtenään.

Synnytyksistä oli juttua. Mulla on ollu nopeita kaikki 5 synnytystä. 40min - 5h. Ponnistukset 1-3 min. Viimeisin synnytys 4 vuotta sitten oli aivan ihana. Päivän oli supistellu välillä tiheämmin, välillä harvemmin, kivuttomasti/vähän kipeästi. Illalla klo 22 mentiin sairaalaan näytille varalta. Yllättäin kohdunsuu oliki 7cm auki. Sain ilokaasua ja juteltiin mukavia miehen ja kätilön kans. Oli lepposa tunnelma. Kipujen yltyessä sain minispinaalin ja kivut hävis. Klo 23.58 tuli tarve ponnistaa, kipuja ei edelleenkää. Minuutin kuluttua syntyi pikkuinen tyttövauva. Oli elämäni mukavin synnytys. Haluan uuden samanlaisen. :D

Emotar poksuen 5+0
 
Tervetuloa uusille.

Kahvin juonti on ollut teillä puheen aiheen. Itsellä ei ole sitä "ongelmaa" kun en juo kahvi laisinkaan. Olen ollut 5v ilman kahvia, siitä lähtien kun ensimmäistä lasta aloimme odottaa. Silloin alkoi maistua pahalle eikä ole sen jälkeen maistunut.

Seksi maistuu samalla tahdilla kun aikasemminkin, välillä useastivälillä harvemmin. Etova olo tietysti vähän vaikuttaa.

Tosiaan etova olo on rantautunut. Sitä oli jo muutamia päiviä ennen testin tekoa mutta nyt on tullut myös iltasin olevaa. Oksentanut en ole missään raskaudessa niin en varmaan tässäkään. Etova olo vaan on koko ajan ja ruoka ei maistu.

Mulla ensimmäistä synnytettiin 15h ja sit tehtiin sektio, toinen syntyi pelkosektiona ja kolmas käynnistettiin ja syntyi alakautta kun syntyi rv23 enkelinä. Tämä tulee sitten syntymään suunnitellulla sektiolla. Meillä lapsilla on ikäero 1v7kk ja seuraavalla 2v1kk.

Me ei olla kerrottu kun äidilleni, tänään kerrottiin. Ei oltais muuten kerrottu hänellekään vielä mutta hän tulee sit ultrien ajaksi katsomaan lapsia kun se aika koittaa.

Varhaisultraan ei varmaan mennä jos ei kunta sitä tarjoa. Ensimmäinen neuvola on 9.4. ja silloin viikkoja 6+.

Näin uutena olis pieni toive. Voisiko aina kirjotuksen perään laittaa nimimerkkinsä ja vauvan työnimen (jos on) sekä viikot.

Vauvahaave ja Toivo 4+1
 
Vauvahaave: Kerrotko vähän suunnitellusta/pelkosektiosta? Mietin miten saan neuvolassa vakuutettua, et mun pitää sektio saada.
Mä en aio synnyttää alateitse, kun tiedän ettei se tule onnistumaan. Tiesin jo esikoisesta, mutta ensisynnyttäjää ei uskottu-seurauksena tulokseton ponnistusvaihe, kesto 2h. Lopulta siis päädyttiin sektioon kun lääkäri vaihtui.
Nyt haluisin mahdollisimman mutkattomasti asian hoitaa. Ei turhaan pelkopolille tms kun siitä ei oo niinkään kyse.

Blancita+hyttynen 6+4
 
Viimeksi muokattu:
Onko täällä muita, joilla kilpirauhasen vajaatoimintaa? Ootteko päässyt tarkempaan seurantaan raskausaikana? Ensimmäisen kohdalla neuvottiin et kyllä sit neuvolalääkäri ottaa kantaa joskus rv 14.. Onneksi mentiin yksityiselle varhaisultraan jossa gyne samantien nosti annosta ja tokas et juuri alkuvaiheessa ei saisi mennä vajaan puolelle. Tämän jälkeen kävinkin säännöllisesti työterveyspuolella kontrollissa. Nyt ollaan muutettu toiselle paikkakunnalle ja tuntuu, että kaikki on aloitettava alusta.

Raskaudesta ei tiedä kuin mies ja paras kaveri. Muille kerrotaan sitten np-ultran jälkeen.



Elysa 6+2
 
Blancita Meillä tosiaan ensimmäistä synnytettiin 15h jonka jälkeen tehtii sektiopäätös koska synnytys ei edennyt. Minulle jäi silloin muutoinkin huono kokemus koko sairaalassaoloajasta. Toisessa raskaudessa ilmoitin heti neuvolan ekalla käynnillä, että haluan lähetteen pelkopolille. Koska olin päättänyt, että haluan sektion ja tiesin, että sen sitä kautta saisin. Terkkari ei suostunut sitä lähetettä minulle tekemään vaan ilmoitti, että jos lapsia haluaa pitää ne mys synnyttää. ILmoitin silloin, että en todellakaan aio lastani alateitse synnyttää vaan sektiolla. Onneksi terkkari sitten vaihtui ja seuraava teki het ensimmäisellä käynnillä lähetteen pelkopolille.
Pelkopolin lääkäri (sama sairaala jossa sitten sektio tehtiin) oli lukenut lähetteen ja todennut jo siinä vaiheessa, että ilman muuta saa suunnitellut sektion. Kävimme kuitenkin pari kertaa keskustelemassa kätilön kanssa edellisestä synnytyksestä ja kokemuksesta. Silloin oli jo selvää, että sektion saan.
Suunnitellun sektion sain ja olin tosi onnellinen. Eli kannattaa nähdä sen verran vaivaa ja mennä käymään pelkopolilla vaikka tuntuu ettei sitä kaipaisi. Ja sitten vaikka vähän värittää sitä pelkoaan niin ainakin uskotaan.

Toivottavasti nyt sait sen tiedon mitä halusit ja tuli vähän pitkästi

Vauvahaave ja Toivo 4+1
 
Parnika Sun synnytyskertomus on tismalleen ku mun omani esikoisesta! Tunnin ponnistukset, imukupit, repeämät... Ja vauvalta meni solisluukin rikki siinä rytinässä. Mä olen hannari, ja päätin etten koskaan enää synnytä. Yhden lapsen siis olen jo esikoisen jälkeen saanut: pelkosektiolla. Ja näin tulee tämäkin syntymään, jos sinne asti päästään... Pahin pelko kuopusta odottaessa oli et synnytys ehtii käynnistyä ennen sektioaikaa... :whistle:

Blancita Mäkin voin vastata, vaikket multa kysynytkään :) Sain pelkosektion yhdellä ainoalla pelkopolikäynnillä. Menin sinne ja ilmoitin, että minä en sitten synnytä enää ikinä. Olin ehdoton ja varma, niin eipä nuo muuta voineet tehdä kun sektion mulle luvata. Sektioaikaa kyllä pantattiin viimiseen asti, omani taisin saada tietooni kun olin jo rv 36.

Täällä olo ihan paska :D Siis kuvottaa vaan ihan sikana edelleen. Koulusta joutu taas livahtamaan kesken päivää ja koirat on koht ajeltava kaljuks jos en saa itteeni revittyä pesu/trimisessioon viikonloppuna. Onneks mies siivoo himassa ja tekee kaikki ruuat, ite en pysty. Tänään oksensin keittiön lavuaariin kun laitoin koirille ruokaa.... Noh, enää muutamia viikkoja ni helpottaa.

Donnuska ja Onni rv 7+0
 
Minunkin puolesta tervetuloa kaikille uusille! :wave:

Ja onnea ihanista ultrakuulumisista :heart:

Wc Ankka: Kiva kuulla, että Länskästä hyvät kokemukset =)

Issiasvaivaa on mulla ollut ihan ilman raskauttakin ja se on ollut kamalaa! |O Saa nähdä, kuinka pahaksi äityy kun masmelo kasvaa..

Kertonut olen sisaruksille ja parille parhaalle kaverille. Työyhteisössä tiedetään aika laajasti käytännön syistä. Työ on fyysisesti raskasta ja siinä on väkivallan uhka lähes päivittäin. Mutta oon kyllä hyvin avoin olemassaankin ja lapsettomuudestakin tiesivät, niin en koe sitä ongelmaksi.

Elysa: Minulla on kilpirauhasen vajaatoiminta. Jossakin on ohjeistus, että tyroksiiniannoksen saa ominpäin nostaa 25 mikrogrammalla heti kun raskaus on tiedossa. Halusin kuitenkin varmistaa asian ja soitin neuvolaan. Lääkäri sitten nosti kuin nostikin annosta 25 mikrogrammalla ja laittoi labrat kuukauden päähän. Ylimääräisistä seurannoista oli neuvolan tätin kanssa alustavaa puhetta. Kunnallinen varhaisultrakin olisi kuulunut vajiksen takia pakettiin, mutta kun ollaan lapsettomuuspolin asiakkaita, niin varhaisultra tehdään siellä.

Oireista: Eilen illalla mie märy kurkussa miehelle, että tissikipu on melkein kokonaan kadonnut ja ovat löllömmät. Tänään kuitenkin muuttuivat kahta kipeimmiksi - hyvä, että kärsii koskea! Pahoinvointi ja menkkamaiset kivut ovat puolestaan olleet tänään vähäisempänä, ei oo tarvinnu ko pari kertaa yökätä. Näin ne vissiin oireet aaltoilee ja se taitaa olla ihan ok =) Onneksi mies jaksaa pysyä positiivisella mielellä eikä lähe mukaan näihin mun dramaattisiin purkauksiin. On niin luottavainen ja tyyni :heart:

Mutta tästä yövuorosta selviäminen kotimatkasta puhumattakaan tekee tiukkaa kun en saanut päivällä riittävästi nukutuksi ja väsyttää jo valmiiksi. Onneksi tälle yölle on kaveri, niin voin tarvittaessa laittaa vähäksi aikaa persesilmän kallelleen :D Aijotteko te muut yötyötä tekevät jatkaa samaan malliin?

Stella & Pulla 5+0 Sekä ensimmäinen poks! Kerkesinpäs vielä!
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä