Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Moikka! Ajattelin rohkaistua ja hypätä mukaan, tai ehkä oikeammin ilmiantaa itseni.. =) Olen tässä lukenut keskusteluanne ahkerasti ja oikeastaan kuumeilupuolen keskustelujakin yli vuoden uskaltamatta itse kirjoitella.. Olen 30-vuotias kolmen pojan äiti, pojat 11-, 8- ja 4-vuotta. Nyt neljättä odotellaan tismalleen samalla lasketulla päivällä kuin kuopustakin, eli 28.11. Ehdin jo tässä iloita, että helpolla oireiden suhteen olen päässyt, mutta nyt on pari päivää saanut hartaasti halailla wc-pönttöä ja kaikki ällöttää.. Oikeastaan muita oireita ei ole ollutkaan kuin rintojen mahdoton arkuus, joka alkoi jo ennen plussatestiä ja jatkuu vaan.. Tällaista ei aikaisemmin ole mulla ollutkaan? Ja kaamea itkupilli musta on tullut myös, saas nähdä kauanko tätä kestää.. Ja nyt kokeillaan, jos osaisin laittaa tietoni oikein, eli 28.11. / heleena-83 / 4.lapsi / KOS

heleena-83 ja itiö 6+3

Tervetuloa joukkoon heleena :flower:

Miramei tääl yks possu :LOL: Mä en vois muutakun röyhtäillä ja se vaan tulee vaikka ei röyhtäytä edes!

Hormoonihäiriö on iskeny! Pojan aikaan itkeä pillitin, nyt hermot menee sekunnissa ja kiihdyn nollasta sataan alle sekunnin sadasosassa! Tää tapahtuu vaan aamusin! Mieskin tän on jo huomannu.. Voi reppanaa!

Taidan mennä jatkaan siivoomista, enään paikkojen järjestelyä :) Ukot tuossa imuroi, sillävälin karkasin tänne ootteleen et saa vaihtaa huonekalujen paikkoja ;)

Susimieli mitäs tulevat isovanhemmat tuumas sun salaisuudesta? :)

• Tykkää
Reactions: murri76
Heippa ja huomenia kaikille! Täällä Turun kupeessa tupruttaa lunta taivaan täydeltä, eipä ole mikään ihana ulkoiluilma :/

Tervetuloa uudet odottajat!

Miramei täällä mennään 9+5 ja aika samoja fiiliksiä. Välillä ihan sikahuonoja päiviä, sitten taas sellaisia että ei mitään tuntemuksia pahan olon suhteen. Tuo röyhtäily nimenomaan on mulla sellaista oksennusta ennakoivaa, mutta kertaakaan en ole laatannut, esikoisestakin vain kerran. Eli kestän pahaa oloa oksentamatta, vaikka olisi miten hirveä olo. Parin päivän saikun olen joutunut hakemaan, ja varsinkin vapaapäivät menee taas paremmin. Väsymys kulkee käsi kädessä ellotuksen kanssa, jos väsyy, tulee helpommin paha olo.

Siiri35 tsempit että oli vain harmitonta!

murri76 hyvä että sullakin olo helpottaa :) Mitä kesäkukkia laitoit? Samaa on suunnitelmissa täälläkin, mietin vain mitkä olis helppoja, meillä kun etupiha tosi varjoinen ja takapiha täydessä paahteessa ilman mitään suojaa. Hankalaa..

Kyyneltenhymy, Susimieli ja muutkin :) Näköjään keväthuumaa ja siivousvillitystä on liikkeelä muillakin! Mulla kesken varastojen siivousprojekti, kirppiskamojen lajittelu, roinasta eroon pääseminen, suursiivous.. Eli samoilla linjoilla mennään:) Pesänrakennutako?

Meillä mies ei ilmeisesti tule synnytykseen mukaan. Oli viimeksi ja sanoi että oli niin hirveää katsella kun ei pysty auttamaan, että nyt ei tule. Tiedä sitten jos tästä saisi sektion kinuttua, voisi olla tilanne toinen. Matkaahan sinne on vielä pitkälti, ehtii mielikin muuttua. Mulla ei ole siskoa tai ketään mutta en sinne kyllä yksinkään haluaisi. Ehkä parasta ystävääni voisin pyytää.

Omaa napaa myös, eli olo on ok, ei oksetuksia. Repäisykivut on ja pysyy mutta ei niin pahana kuin pari viikkoa sitten. Ummetus on kamalaa, vedän luumupilttiä mutta ei juuri auta. Alamassu tuntuu kovalta ja kiinteältä, kaippa siellä joku kasvaa. Rinnat on edelleen megaisot ja suonet pinnassa, hassun näköistä. Isompi työpaita otettu käyttöön, maha on niin pömppis ja kamala. Paino grammalleen samoissa kuitenkin ollut jo monen monta viikkoa.

Löysin eilen kirpparilta tosi halvalla ihanat Mamalicious-farkut, just mun kokoa ja kuin uudet! Ja sitten niitä vauvan vaatteita, voi että.. Muutama erityisen ihana tuli ostettua, velourhaalari ja pari bodya ja potkarit.. Eka kertaa tunsin sellaista pölhöä vauvankaipuuta kun niitä vielä illalla yksikseni hypistelin ennen nukkumaan menoa, muuten on vielä tuntunut niin kaukaiselta tuo marraskuu ja vauvan tulo. Nyt tuli sellainen olo että kyllä mun sylissä olisi paikka pienelle. Tää on tätä tunteiden vuoristorataa, kun ei masussa tunnu eikä näy vielä mitään konkreettista.

Tulipa taas tarinaa, nyt taidan jatkaa projekteja ja passittaa esikoisen tekemään lättytaikinaa samalla, saas nähdä miten uppoaa rasvainen ja käristetty.. hyvin, veikkaisin :)

Ihanaista sunnuntaita kaikille ja hyviä vointeja!!

Ms. Moneypenny 9+5

• Tykkää
Niin Miramei, mulla vuorottelee siis kuvotus ja masutuntemukset, muutaman päivän välein. Satunnaisesti se röyhtäily, palelu. Päivittäin väsymys.

Tervetuloa heleena! :wave:

Ms. Moneypenny, hakemista se on mullakin, mitkä kukat suostuu viihtymään. takapiha paahteinen, etupiha puolivarjoinen, tai siis aamu ja ilta-aurinko paistaa sinne hieman.

Nyt laitoin karpaattienkelloa, siperianunikkoa, puistolemmikkiä kukkapenkkiä varten ja mustasilmäsusannaa ja keijunmekkoa laatikoihin. Kukkapenkkiin siis monivuotisia.
Yleensä ollaan kesät hyvin pitkälle mökillä, mut nyt miehen kesäloma ajoittuu touko-kesäkuun vaihteeseen, eli itse kesä ollaan hyvin pitkälle kotona. Pystyy paremmin huolehtimaan kukista.

murri76 9+6

Viimeksi muokattu:
Uusille tervetuloa! Ihanaa kun lisää saadaan ihmisiä

Siiri35 toivotaan, että tuhruttelu on vaaratonta. Mulla tuli kakkosen kanssa ihan sellanen ruokalusikallinen verta tuossa viikoilla 6-8, en tarkkaan muista mitkä viikot oli. Säikäytti kyllä hirveesti, mutta onneksi ei sitten ollut mitään vakavaa!

Sikiöseulonnat mä oon hirveesti tätä miettinyt, että kannattaako vai ei. Niskapoimu-ultraan kyllä mennään, mutta en noista verikokeista tiedä..että haluanko niihin. Ukon kanssa ollaan keskusteltu mahdollisuudesta, että voi tulla vammainen lapsi, yhteensä kun meillä on jo viitisen tervettä lasta. Ja todettiin, että jos niin tapahtuu, niin sitten tapahtuu ja sillä mennään.

).( Mies oli siivonnut vessan sillävälin, kun vedin päikkärit. Meinasin saada kiukutuskohtauksen, kun meni mun prokkiksen varastamaan :D Olin jo suunnitellut, miten hinkkaan saumoja puhtaaksi vanhalla hammasharjalla :D No ehkä on hyvä, että kerkesi tehdä sen..viimeksi kun eteisen raivaus venyi muutaman päivän prokkikseksi.

J&J 6+4

luna_82 Äiti oli oikein onnellinen ja sanoi, että oli vähän aavistellutkin, ettei varmaan kauaa mene kun ilmoitan toisen lapsen saapuvaksi :) En pelännyt muutakuin sitä, että hän huolestuu kovasti. Sanoi, että saa lisää pikkuisia syliin :)

• Tykkää
Reactions: luna_82
pupup ihanaa että äitisi suhtautui noin ihanasti :heart:
Minua jännittää kovasti oman äitini suhtautuminen vauvvaan, kun minulla on opinnot kesken ja äiti on semmoinen opiskeluhöyryyjä.

Täällä possustettu kolmen juuston suklaakakkua, kinkkupasteijoita ja karjalanpaistia tänään.. kävin sentäs juoksemassa tuossa äsken 7km niin vähän sulaakin jotain :D

siiri sulle piti jo aamulla kirjoittaa mutta unohdin, että en olis huolissani jos jotain haaleaa tulee vähän.. voi kuulua ihan täysin asiaan. Katsele rauhassa ja älä vielä resssaannu :kiss:

Niinu & itiö 7+6

• Tykkää
Täällä ihan paniikissa onko toinen elossa ku pari päivää ollu ihmeen hyvä olo (ja vuosi sitten se tarkoitti sitä, että pieni oli kuollut ja juuri näillä samaisilla viikoilla todettiin.) No, onneksi sitten kaivoin laatikosta sen dopplerin, joka on kyllä pieni raha mielenrauhasta! Kuuntelin ensin paniikissa sieltä tutulta paikalta ja mitään ei kuulunut, kunnes älysin etsiä muualta ja paikka josta äänet sitten kuului, oli noussut ainaki 5cm ylemmäksi :D Lukemaksi antoi 158 ja yhdessä miehen kanssa kuuntelimme ääniä tovin <3 Huomenna neuvolaan!

Onnea ultrista ja sytämen äänistä!
Täälä kärvistellään nätisti ekaan ultraan asti. Doppleri ois kyl aika himottava keksintö kun ei tiedä viel mitään pikkuisesta.

Tissit on aivan S**TANAN kipeet ja masuu jomottaa kauhiasti! :D jotain siellä siis tapahtuu mut aij että välillä oikein itkettää tuo kipu kun ei oikein kävelläkään voi irvistelemättä. :/

Itkun purkauksia tulee sitten muutenkin, todella väsy olo henkisesti. :/

Aadaz ja ötökkä 7 +5 <3

Hyvinhän nuo isovanhemmat ottivat uutisen, kai ne oli jo vähän odotelleet uutista kun tiesivät että mulla oli vauvakuume :)
Jotenkin helpottavaa kun se on sanottu.

doperia ei meillä oo, mutta ois kyllä kiva päästä kerran kuulen tässä äänet, tuntuu että kaksiviikkoa ultraan on ikuisuus! Oiskohan jollain tutulla lainata?

kohtu on varmaan alkanut kasvaa jotenkin jomottelee alamahaa ja tuntuu vähän kun ois pinkeenä. Tänään pitkästä aikaa oli makuuhuonerintamalla muutakin ohjelmaa kuin nukkumista ja sen jälkeenkin hetken jomotteli, muistaakseni esikoista odottaessa oli samaa aina seksin jälkeen. Jotain siellä siis tapahtuu!

Jotenkin tässä on pikkuhiljaa alkanut sisäistää että meille tulee oikeesti vauva! Katseltiin eilen illalla nukkumaan mennessä esikoisesta vauvana otettuja kuvia ja videoita. Niisk että se on ollut pieni! Ja nyt meille tulee toinen samanmoinen <3

Susimieli ja Kuopus 7+0 (hullua, me ollaan tiedetty raskaudesta kohta neljä viikkoa jo!)

Susimieli ja Aadaz dopplerilla äänet kuuluu ihan aikasintaan rv 9+ (jos on hoikka)..itse sain ekaa kertaa jumputuksen kuuluviin tänään, aikaisemmin oon saanu näyttöön sykelukeman, mut sekin 9+1 muistaakseni ja vatsani on litteä (tosin kohtu taaksenpäin kallistunut ja voi heikentää kuulema kuuluvuutta).

Miramei 10+1

Kiitos Niinu rohkaisevista sanoista! Tänään kaiken uhmalla uskaltauduin jumppaankin, ja toistaseksi se eilisiltainen vuoto on jäänyt ainoaksi. Eikä ollut runsasta, kun tuli vain pyyhittäessä ja oli tosi haaleaa. Mutta huomenna soitan neuvolaan, jos pääsis johonkin tarkistuttamaan tilanteen. Jos ei sitä kautta pääse, niin varaan yksityiselle ultra-ajan tiistaille töiden jälkeen, jos aikoja silloin vielä on jäljellä. Maksakoon maltaita, perkkele, pakko käydä katsomassa, mikä on tilanne.

Onnea ihanista ultrakuulumisista, muistuu kahden edellisen raskauden onnenhetket mieleen <3

siiri käy vain tarkistuttamassa tilanne, niin saat itse mielenrauhan. :) Mutta tosiaan ei vaikuttais vakavalle jos vuoto ei lisääntynyt. Pidän peukkuja sulle! :)

miramei minäkin sain esikoisesta muistaakseen joko 9+1 tai 10+1 äänet kuuluviin kotona. Ja mulla on kohtu taaksepäin kallistunut, varmaan ainakin tässä alussa voi heikentää kuuluvuutta.

Kääk miten nopeeta on mennyt aika! Mulla on tänään eka neuvola ja sillon kun varasin sen niin tuntui et siihenhän on vielä ikuisuus.. :) Muistin jopa tulostaa ja täyttää neuvolan esitietolomakkeet.

Niinu 8+0

Viimeksi muokattu:
Heleena83: Ai sielläkin on kolme pojan äiti, täällä myös! Meillä pojat 8v, 5v ja 1v! :)

Mulla muuten sais päivittää iän 31v (viikonloppuna 30v vaihtuu 31v:ksi...)

Täällä olo on niiiiiiiin oksettava... En tajua miten saan tän pidettyä töissä salassa vielä pitkään!!!

Mulla olis neuvola/ultra vasta 24.4 (rv 8+6), mutta ajattelin soittaa sinne tänään ja pyytää sitä jo ensi viikolle. Me ollaan lähdössä ulkomaille 2.5 (mitähän siitäkin tulee tän olon kans...), ja jos ultrassa ei oliskaan kaikki kunnossa niin olis kurjaa kun lähtö olis noin lähellä. Jos vaikka tammikuu toistuis ja olis jälleen tuulimuna...

minttu-82 6+4 :heart:

Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille ! ja tervetuloa jälleen uusille :)

meitähän on jo aika monta :heart:
Hiusten värjäystä olen itsekin miettinyt ja kovin piti mennä sinne kampaajalle jo, mutta ehkä nyt odotan vaikka toukokuun puolelle. Luin myös jostain, että olisi haittaa. Ehkä se haitta on sitten ne kemikaalit joita päänahan kautta imeytyy elimistöön (eli tosi vähän) ?

Omanapailua. Ajoittain huono olo ilmoittaa itsestään ja aamiasta on ollut pakko opetella syömään! (aiemmin en syönyt) Kahvia en ole juonut nyt puoleentoista viikkoon, se haisikin jotenkin tosi pahalle viime viikon alulla :p
Saman olen huomannu kuin susimieli, eli seksin jälkeen tulee menkkajomoja helposti. Muutoinkin niitä on päivittäin, mutta ei montaa kertaa. Rinnat aina vaan kipeät ja nännit arat.

Unohdin ekasta lähetyksestä viikot eli 8+1

Huomenta :)

Minttu myöhäset onnittelut :flower:

Miramei eikös sulla ultratakin tänään neuvolassa :)

Tääl oli kamala yö takana :( Pyörin ja hyörin ja mietin tulevaa työttömyyttä ja pojan hoito hommia jahka viimein sain unesta kiinni, heräsin siihen kun itkin. Onneks poika nukku sentään yön hyvin kuumeesta huolimatta!
Tänään ois labra ja nyt koitan olla pissimättä 4tuntia, voi tehä aika tiukkaa! Saa nähä kuin verta saadaan otettua kun mulla katoaa raskausaikana suonet ja aina pitää tökkiä kämmenen päältä : /

KyyneltenHymy 10+3

Neuvolassa käyty, ei siellä mitään sen ihmeempiä PAITSI mulle oli järkytys että nykyään ei kuulema ole enää sitä viimeistä kokoarvio ultraa.. :O Jostain syystä mulle se viimeinenkin ultra olit osi tärkeä, huojentaa vähän kun tietää minkä kokoinen pötkylä sieltä on tulossa.

Niinu86 mun kohdalla noi kokoarviot on aina heittäneet ja pahasti :D Kolmosen kanssa arvioitiin, että poika on maksimissaan 3500g ja kun jätkä syntyi niin lääkäri ihan järkyttyi :D poju painoi nimittäin 4360g. Viimoinenkin arvioitiin alta nelikiloiseksi, mutta oli yli nelikiloinen. Silloin järkytyin minä, kun poju oli niin hoikan oloinen ja on vieläkin.

Miramei tänne sitten kertomaan heti ultrakuulumisia :)

).( Välillä kyllä mietityttää, että kasvattelenkohan vaan ilmaa, kun oireet on niin vähäiset :D, kaipa tuo selvinneen sitten viimeistään kun neuvolassa päästään kuulemaan sydänääniä :) Itselläni on huomenna neuvola ja vähän jänskättää, että miten tuon itsepäisen ja ihanaisen pojun kanssa menee käynti :D ja malttamattomana odotan NP ultraa, että pääsen sitten niitä vaunuja ihan kunnolla katselemaan :)

J&J 6+5

• Tykkää
Heippa kaikille!

Tänään käyty antamassa veri-ja pissanäyte.
Mulle ei ole edelleenkään tullut kutsua np-ultraan?! On kuitenkin jo nyt viikot 10+1. Laitoin kuitenkin toiveen, että se olis ensi viikolla kun mulla on talviloma. Oletin, että kutsu tulis suht ajoissa, että voi sit sumplia aikatauluja. Soitinkin kerran jo sinne kättärille ja kehoittivat vaan rauhassa odottamaan kutsua. No, ootellut olen:)

Oireet ovat edelleen lähes minimissä. Oireettomuudesta huolimatta en ole unohtanut kertaakaan, että olen raskaana. Kun taas mieheni välillä unohtaa, esim. kun tarjosi saunaolutta:)

Rosuliina ja Mutikka 10+1

Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä