Marraskuun masuasukit 2013 *huhtikuussa*

Susimieli ja Niinu86, kiitos :) Rauhotuin lopullisesti viimeistään sitten, kun mieheni (terveysalan ammattilainen) tuli kotiin ja selitti, miksei ole mitään syytä huoleen... Alkoi oikeastaan huvittaa se, kun pyysin kampaajaa jo vartin jälkeen pesemään värin pois päästä, vaikutusaika jäi siis puoleen ja nyt tukka ei ole ihan niin hyvä kuin voisi olla :D
Tuo muuten pätee minuunkin, että alkoholia tai lääkkeitä ei tee raskaana jotenkin edes mieli. Etukäteen tuntui, että tulee varmaan 9 kk aikana ikävä hyvää punaviiniä, mutta ainakaan vielä ei mitään viitteitä ikävästä ole. Samoin ilman Buranaa on pärjännyt hyvin.

TauTau: Kiva kuulla, että neuvolan systeemit ovat olleet mielestäsi toimivia. Luulen, että mullekin voi tulla vielä aika, että kaipaan enemmän voimavaroista ym. "henkisestä" puhumista. Yksin synnyttämisestä en osaa sanoa, kuinka rankkaa olisi, kun en ole synnyttänyt, mutta olettaisin, että aika paljon riippuu sairaalan senhetkisestä ruuhkatilanteesta? Toivottavasti saisit jonkun tukihenkilön kuitenkin!

Pesänrakennusviettiä olisi varmaan enemmän, jos olisi enemmän energiaa ja jos en olisi juuri laitellut tätä kotia viime syksynä kuntoon :)

Onko teillä muilla hyviä kokemuksia synnytysvalmennuksesta? Itse olen kuullut sen sisällöstä hyvin vähän, koska ystävissä on niin vähän perheellisiä. Yksi ystävä tosin kertoi, että jossain valmennuksessa oli hihitellen neuvottu, että vaikka jotkut ehkä pelkäävät vauvan kohdussa näkevän kun äiti ja isä harrastavat seksiä, niin ei se oikeasti näe.. :D Oh my.

Anna_bella 6+5
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Aurinkoista lauantaita kaikille!:cool:

Pesänrakennusvietti on herännyt täälläkin. Nyt kämppä kiiltää ja kaikkea turhaa roinaa odottaa eteisessä poisviemistä. Kirpparipöytä pitäis saada aikaiseksi varata.
Oottelen vielä, että pesukone lopettaa, niin lähden tuonne ihanaan ilmaan lenkille.

Täällä on ollut paljon kivoja ultrauutisia, niitä on ollut mukava lukea aina päivien mittaan :) Muutenkin käyn täällä joka päivä kännykällä surffailemassa, mutta taidan olla tällainen viikonloppukirjoittelija.

Olot on olleet nyt aika etovat ja turvonneet.. Päivät töissä takkuilee ja vetskarit auki minäkin siellä istuskelen :) Saa nähdä missä vaiheessa joku tajuaa. Äippähousut voisin jo ostaa, kun oishan ne paljon mukavammat.

Itse oon kanssa huomannut, että ei pysty syömään enää niin paljoa kerralla, vaan maha tulee tosi nopeasti täyteen ja ähky iskee. Ruokahalut on toistaiseksi kuitenkin pysyneet, vaikka mitään makeaa ei kyllä tee yhtään mieli. Ehkä ihan hyvä, oonkin normaalisti aikamoinen sokerihiiri :D Huono olo iskee useimmin puolen päivän aikaan ja pahenee iltaa kohden. Toisaalta välillä on parempia päiviä, esim. tänään on oikein mahti olo :)

Hiusten värjäämistä en oo hirveästi pohdiskellut, mutta värjäsin juuri ennen kuin raskaudesta sain tietää, niin kyllä tässä vanhalla värillä saadaan pärjätä nyt jonkun aikaa.

Saako muuten varhaisultrasta yleensä ultrakuvia mukaan? Neljä päivää enää, kun näemme onko kaikki hyvin ja sykkiikö pikkuisen sydän..:heart:


Miina_88 ja masuasukki 6+6!
 
Hohhoijaa, kyllä väsyttää! Kellon siirtäminen jotenkin sotki unirytmin, illalla ei nukuta, heräilen yöllä ja aamulla nukuttaisi, vaikka normaalisti on juurikin toisinpäin.

Minua ei yhtään harmita, että todennäköisesti, jos toivottavasti sinne asti päästään, synnyttäisin yksin. Esikoisen kanssa mies oli mukana, toinen tuli sen verran etuajassa ja vauhdikkaasti, ettei lastenvahtia oltaisi saatu mitenkään paikalle ajoissa. Ja jotenkin mielummin hoidan sen homman yksin, kun ei se nyt ole mitenkään kaunis näky ole katsella:D Mulla on tietty synnytykset olleet niin nopeita, ettei siinä mitään juttuseuraa ehdi kaivata. Voisin kyllä kuvitella, että jos tuntikausia pitäisi kärvistellä, niin saattaisin seuraa kaivata.

VU:aan olen muuten sittenkin menossa, jos saan ajan ensi tai seuraavalle viikolle. Yhdellä lääkäriasemalla näyttäisi olevan kohtuu hinta ultrauksella, tietty päälle tulee varmaan vielä lääkäripalkkio ja toimistomaksu, mut silti pitäis jäädä reilusti alle parinsadan. En sit jaksakaan odottaa sinne toukukuun puoliväliin np-ultraa, siihen on niiiiin pitkä aika.

Hiuksia värjään itse harvoin, mulla on pitkä tukka ja sitä on todella paljon, joten pari kertaa vuoteen pulitan kampaajalle sievoisen summan, että tekee moniväriraidat koko päähän. Raidat kyllä kestääkin tosi pitkään ja kun väri on lähellä omaa, niin tyvikasvua ei juuri näy. Enkä usko, että värjäys on kovinkaan vaarallista, varmasti tupakointi, kaljoittelu ja huomattava ylipaino on suurempia riskitekijöitä raskauden kannalta. Hengittäähän sitä ilmansaasteitakin joka päivä, ja vaatteet ja huonekalut on käsitelty kaikenmaailman palonestoaineilla tms. eli kemikaaleille ja yhdisteille altistuu ihan tahtomattaan. Joka aikakaudella oma riesansa.

Nyt etsimään lenkkivaatteita ja ylös, ulos ja lenkille!
 
Jep, sain tosiaan huomiselle sunnuntaille ajan ultraan. en olisi itse edes älynnyt sellaista aikaa kysellä eikä sen hintaankaan pitäisi vaikuttaa, mutta sellaista tarjottiin. Vaikka itsellä ollut sellainen olo, että kaikki on hyvin, niin nyt alkaa jännittämään. Onneksi aika aamupäivästä. Meinasin varata ajan vasta viikolle 8+, mutta siihen en saanutkaan aikaa.

Hiustenvärjäyksestä, itse en värjännyt raskausaikana viimeksi ja tuskin tälläkään kertaa värjään, vaikken uskokaan, että satunnaisisa kerroista olisi haittaa.

synnytystä en ole vielä miettinyt. Ekalla kertaa olin ihan omissa maailmoissa, joten suurimman osan aikaa hyvä että muistin että mies on paikalla. Uskoisin siis selviäväni yksinkin jos mies ei pääse paikalle, mutta ketään muuta en sinne halua.

Mitkään puristavat housut ei innosta yhtään, joten kuhan huomenna saadaan ultrassa hyviä kuulumisia käyn ostamassa ensi viikolla äippähousut.

Kaikki muuten haisee nykyisin pahalle. Pojankin (2-v.) olen pari kertaa heittänyt suihkuun kun on vieressä hetken könynnyt... Jääkaappi vasta ällöttävä onkin.

Kilpi ja palanen 7+1
 
mikä väsymys..
ulkona hieno keli ja nukuin vaatimattomat 2 tunnin päikkärit..jep jep

maanantaina aamulla VU ja jännittää..voi kun kaveri olisi kasvanut ja kaikki hyvin..

musta tuntuu että tekee kaikkea mieli syödä..suolasta ja makeeta..
 
  • Tykkää
Reactions: tiunti
Terve

Yksinsynnyttäminen voi kääk, mä en tiedä mitä teen jos joudun yksin tämän muksun pukertamaan maailmaan. Olin viimeksikin niin paniikissa, että kun mies meni tupakalle, niin en antanut kätilön lähteä mihinkään :D Osaan olla varsin itsepäinen, enkä välttämättä usko kätilöitä synnytyksen aikana (tai siis ohjeet ei mene tajuntaan) niin on hyvä, että ukko on toistamassa ne.

Pesänrakennus vietti alkoi jo ennen plussaa, siis siinä vaiheessa, kun näin unta, että olin raskaana, mutta piti vielä melkein viikko odotella, että voi testata. Ja tuollahan meillä komeilee uusi kenkähylly eteisessä ja kumishanskat sekä tolu odottelee, että saan aikaiseksi lähteä kylppärin kimppuun ja siivonnut olen muutoinkin, varmaan enemmän kuin koko tämän vuoden aikana :)

Unirytmi on täällä jotenkin mennyt ihan sekaisin :) Mä herään aamulla aikaisin ja kukun yömyöhään parhaimmillani :D Iltauninen en nyt ikinä ole ollut, mutta aamuuninen kyllä.

).( On vilinää ja vilksettä, kun kaikki muksut kasassa, paitsi vanhin. Kylläpä jaksaakin lähteä meteliä 8 ja 7 vuotiaista lapsista :D Tuntuu, ettei sellaista leikkiä olekkaan, mikä olisi rauhallinen. Onneksi kohta on sauna :)

J&J 6+3?
 
starhope minäkin nukuin ihan vahingossa 1,5h päikkärit :D Yleensä en nuku noin pitkiä päiväunia.

Täällä tehty kolmen suklaan juustokakku huomista odottamaan ja aamulla sitten vielä kinkkupasteijoita pitäis tehdä. Nyt tulossa kebab tortilloja, kebabit ihanasti jo pannulla tirisee.. ei tuu mitään tästä syömisestä! :D
 
Tänään kävin ostamassa apteekista raskausvitamiinit:) ja galievee joka auttaa raskausaikana turvallisesti närästysoloihin. Aamulla oli ihmeen hyvä olo ja mies miettikin että oonko vaan stressillä saanu itelleni huonon olon, joka sitten eilen varhaisultrassa poistui:) Mutta ei, kyllä se huono olo on nyt päivän aikana palannut, ja ite arvelen että kun söin eilen illalla kunnon pihvin niin se suli sen verran hitaasti mahassa että anto koko yön energiaa:D
Pari yökötys asiaa on löytynyt, broilerin rintafileet ( ollaan aina syöty todella usein kanaa ja mies on nyt ihan ihmeissään kun nyt ällöttää ajatuskin kanapihvistä) ja korianteri.

Tänään myöskin pupuiltiin (toi sana on jäänyt käyttöön vaikka oon aina nauranu sille:) ) eka kertaa oviksen jälkeen. Jotenkin lugesteron (joka siis pistetään aamuin illoin alakautta) on aiheuttanut sen ettei kauheesti oo petipuuhiin intoa:/ Parina yönä oon nähny seksiunia, eikös sekin oo joku oire vai johtuneeko tästä pitkästä tauosta:D

Kivaa lauantaita kaikille:)
 
Hei minkäslaisia kokemuksia teillä on raskausaikana rautavalmisteista? Ylihuomenna ensimmäinen neuvola ja aion sieltä kysyä vähän neuvoa, koska olen varma jo nyt, että rautalisä on pakko taas aloittaa. Esikoista odottaessa söin Retaferia ja synnytyksen jälkeen Obsidania, jonka totesin olevan itselleni sopimaton koska maha meni ihan järkyttävän kovalle. En voinut jatkaa niiden syömistä, mutta hemppa nousikin sitten itsekseen hyviin lukemiin pian. Olisikohan ne nestemäiset rautavalmisteet vatsaystävällisempiä? Maistuukohan ne kauhean pahalle? :D Mä olen tosi tarkka lääkkeen mausta ja varsinkin tässä siunatussa tilassa yrjö nousee muutenkin ihan tarpeeksi kurkkuun...

Täällä kerrottu omalle äidille raskaudesta ja ihanaa kun ei tarvitse yrittää salailla mitään. :heart:
 
pupup mäkin ootan kovasti sitä että pääsee kertoon vanhemmille, kyse olisi niiden ensimmäisestä lapsenlapsesta:) Vielä kuitenkin ajattelin odotella viisi viikkoa, vitsi tuntuu että siihen on niin kauan. Mitäs äitisi sanoi?:)
 
  • Tykkää
Reactions: pupup
Heippa kaikki!

Mut voisi lisätä listalle:

23.11 / Hempukkainen / 1.lapsi / 27v / KOKS

Toivottavasti tuo erottuu, kun kännykällä näpytän niin vähän hankalaa..

Täällä VU takana ja uskomaton tunne kun sai tietää että siellä oikeesti on elämää ja sykkeetkin näkyi <3 pieni pelko oli tuulimunasta, kun plussasin aika myöhään ja lisäksi on ollut satunnaista tiputteluvuotoa ennen plussaa. Kuitenkaan kohdussa ei hematoomaa tms löytynyt joten vuodot lääkäri totesi vaarattomiksi. mulla takana 1,5 v sitten kkm ja tämä raskaus sai alkunsa taukokierrosta kolmen Clomifen avusteisen kierron jälkeen. Mulla aloitettiin myös Lugesteron heti kun tein positiivisen testin. Nyt vain toivotaan että kaikki menisi hyvin, tuntuu kyllä huojentuneelta kun on saanut todisteen jo asiasta että kaikki alkanut hyvin. Eikö täällä joku sanonut että lääkäri oli sanonut raskauden tod näk jatkumisen suhteen olis 90% jos syke on löydetty VU:ssa?
Mulla on toistaiseksi hyvin vähän oireita ( toivoisin jopa hieman lisää niin tuntuisi raskaammalta. Hassua) hieman rintojen aristusta ja väsymystä sekä hyvin pientä ällötystä. Kerroin myös äidilleni jo asiasta kun hän jo asian arvasi kun kieltäydyin viinistä. Muille ajateltiin kertoa vasta riskiviikkojen jälkeen.
Mulla on paha siitepölyallergia, joten tuli siitäkin kysyttyä lääkäriltä. Sainkin reseptit lääkkeisiin, koska oireista kärsiminen on kuulema huomattavasti vaarallisempaa kuin lääkkeiden syöminen. Lisäksi syön Thyroxinia kilpirauhasen vajaatoimintaan ja sitäkin annostusta hiljalleen nostetaan...
Täältä toivon vertaistukea, tämä kaikki kun on todella uutta minulle enkä tosiaan vielä vähään aikaan ajatellut kertoa raskaudesta joten tää paikka on lähes ainoa missä pystyn asiasta puhumaan. Ainakin täällä tuntuu olevan aktiivista porukkaa :)
 
Meillä ei esikoisen synnytyksessä todellakaan ollut koko aikaa joku paikalla. Oli joku ruuhka-aika ja olisin kyllä vähän enemmän kaivannut tsemppiä ja ennen kaikkea että joku olisi jutustellut siinä ja kertonut mitä tapahtuu. Jos en ois etukäteen lukenut paljon synnytyksestä, olisin ollut ihan pihalla.

Mäkin haluan jo ultraan! Vielä kaksi viikkoa ja kolme päivää..

Tekisi jo mieli kertoa vauvasta meidän molempien vanhemmille, tuntuu hankalalta salailla ja suorastaan puhua välillä potaskaa pitääkseen asian salassa. Salailua vähän helpottaa se ettei nähdä kovin usein, mutta nytkin tekis mieli mennä viemään esikkoa katsomaan isovanhempia.. Mä luulen ettei ihan sinne äitienpäivään malteta ootella vaan sen ekan neuvolan ja ultran jälkeen kerrotaan.

Kasvaisipa masu jo! Nyt näytän lähinnä hyvin syöneeltä..

Susimieli ja kuopus 6+6
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Olin juuri menossa nukkumaan. Pissalla käydessä paperiin jäi pyyhkiessä haalean oranssia tuhrua. Sitä tuli seuraavaankin paperiin. Saa nähdä, kuinka meidän käy ;( Tuleva yö ehkä näyttää. Varhaisultrassahan viikot ei ihan vastannut sitä, mitä oletin, oli noin viikon verran pienempi ja sykettä ei niin varhain näkynyt. Nyt pitäisi ultran mukaan olla n. 7+6. Muutoin olo ok, eilen oli vatsa sekaisin ja tämän illan sattunut ylävatsaan. Viime yönä näin unta pienestä vastasyntyneestä, joka mun sylissä hamuili kättäni. Toivottavasti ei ollut jäähyväiset ;(
 
Siiri jatkuko vuoto? Toivotaan että on harmitonta :hug:

Synnytykseen mukaan
tulee mies, jos kävis jotain et se on kamalassa yrjötaudissa tai jotain muuta ettei voi tulla, hälyttäisin kyllä siskon mukaan. Mä en yksin synnyttämään lähtis :D

Hempukkainen
onnea hyvistä ultra kuulumisista :)

Jollakin oli tänään ultra? Kuulumisia odotellessa :)

Tääl poika kömpi yöllä viereen ja potki ihan tuhottoman paljon taas!! Reppanalla ääni kähee ja pian pitää mitata lämpö, pikkasen ehkä kuumeisen olonen :(
Eilen vietettiin kokopäivä Kolilla, käytiin vaan päiväajelulla ja pulkkamäessä, kivaa oli olla ulkona koko päivä ja viel arska paisto ihanasti :)

Nyt kuumemittarin metsästykseen ja mehun lämmitykseen!

KyyneltenHymy 10+2 ?!
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Kisu3 voi ei! :x Paranemisia! Tuo on kyllä inhottavin kiertotauti mitä maa päällänsä pitää.

pupup mulla oli käytössä joku luontaistuotteen nestemäinen litku, oli tosi tykyä tavaraa.. Nousi hempaprit kyllä vauhdikkaasti ja lopulta pitikin ottaa sitä vaan silloin tällöin. Ei ollut pahan hintaistakaan.

Hempukkainen onnea ultrakuulimisista!! :heart:

Synnytykseen mukaan tulee meilläkin mies, tosin hän tekee siellaista työtä ettei sieltä välttämättä hetken varoituksella pääse lähtemään.

Väsyttää, väsyttää, väsyttää.. Eilen nukuin tosiaan 1,5h päikkärit ja olin jo puoli kymmeneltä valmis takas sänkyyn, sitten jäikin minun osalta leffa kesken ja kymmeneltä en enää jaksanut roikkua sohvalla. Ihan hillitöntä tämä, normaalisti tuun tosi vähällä unella toimeen.

Minuu jänskättää seuraavat 3viikkoa koulussa. Mulla nimittäin on tosi vähän mitään säkki vaatteita ja maha on viimeistään puolen päivän maissa turvoksissa. Huoh. Varmaan porukka arvaa..

Kyyneltenhymy Koli on ihana paikka, olis tehnyt itsekin mieli käydä tänä keväänä siellä vielä.. :)

Nyt ei muuta, pitää alkaa kohta touhuilemaan ennenkuin miehen vanhemmat saapuu. Muuten oltais kerrottu heille ehkä jo nyt, mutta kun tyttö on tässä niin ei passaa aukaista suutaan, sen jälkeen siitä tietää koko maailma.. Tyttö on näet kinunnut vauvaa jo ties kuinka kauan, repeää varmaan liitoksistaan kunhan kuulee :D

Niinu & vauvva 7+6
 
Niinu joo se koli on ihana paikka, pojan kohokohta oli se hissi :D Meinattiin et kävellään polkuja pitkin kalliolle, mutta mulla loppu kantti kesken! Omistan korkeanpaikan kammon : /
Minkäs ikänen tyttö sulla on? Meil on hyvä kun poika ei osaa viel juoruta, eikä kyl tunnu ymmärtävänkään vauva höpinöit viel :)

Mä ajattelin räjäyttää tänään huushollin! Tarvis todellakin suursiivousta ja en tiedä mistä alottas. Olihan tuol pojallakin pikkasen lämpöä, kattellaanko nouseeko vai onko vaan riehumislämpöä.
 
Nyt riittii tiedon panttaaminen, jahka kello tulee enemmän niin soitan vanhemmilleni ja kerron vauvasta! meinasin jo soittaa mutta onneksi mies hoksasi ennen kuin puhelin kerkisi hälyttään että kello ei oo ees yhdeksää!
Ainoa mikä aikaisin kertomisessa mietityttää on se että jos vaikka ultrassa tuleekin ikäviä uutisia niin niitä olisi kurja kertoa siksi että vanhempia surettaisi myös meidän suru.

Eilen oli aika oireeton päivä mutta tänään on heti aamuyöstä asti ollut ällötysolo.
Eikä oo yhtään niin energinen olo, vaan imuroinnit ja muut siivoukset ja kauppareissu edessä tänään. Yyh.

Susimieli ja Kuopus 7+0 (poksuu poksuu!)
 
Moikka pitkästä aikaa, lukemassa käyn päivittäin mutta kirjoittaminen tahtoo jäädä..

Toi lunan linkittämä raskauskiekko näytti aika hyvältä. Täällä nyt viikkoja 8+1.. toivon että masussa kaikki hyvin, ultrassa nähtiin syke silloin 6+4..

Nyt oon parina aamuna yökkäilly ja mikään ei oikein maistu.. eilen nukuin yli tunnin päikyt ja tosiaan kymmeneltä olin nukahtanut sohvalle :D

Miten siirin vuoto? Toivottavasti oli harmitonta.

Nyt pitäis miettiä mitä sitä söis, koko jääkaappi ällöttää ;)

Just 8+1
 
Huomenta Mammat! :)

Ensinnäkin tervetuloa Hempukkainen ja onnea ultrasta! :):flower: Mistäpäin Kymenlaaksoa, jos kehtaa udella?

Ihanaa, kun kevät ottaa vallan ihmisestä. :) Eilen kylvin kesäkukat, ja tänään projekti vielä jatkuu. Ens viikolla olis tarkoitus alkaa kevätsiivousta tekemään, kun miehellä on pitkät vapaat.

Kuvotus pysyi eilenkin poissa, ja ruoka jopa maistui illalla. :) Toisin sanoen mielettömän hyvä fiilis.

Siiri35, toivottavasti sulla on harmitonta se vuoto. Tsemppiä paljon sulle. :hug:

Kisu3, paranemisia sulle. :)

Olikos se Kilpi, jolla tänään ultra, tulehan kertomaan sitten?

Mukavaa päivää kaikille! :)

murri76 9+6, huomen Poks uus viikko :)
 
Kiitos kysyjille, vuotoa ei tullut lisää. Mutta odottavalla kannalla tässä ollaan, yösiteen kanssa. Pääsisiköhän neuvolan kautta kontrolliin, kellään kokemusta? Huomenna ois soittoaika 12-13. Eka neuvola on viikon päästä tiistaina, mutta ei siellä pystytä asiaa kontrolloimaan.

Mutta toivotaan parasta ja onittelut kaikille, joilla hyviä uutisia ultrasta!
 
Täällä on paha olo hellittänyt pari päivää.. tuntuu että ainoina oireina kauheaa röyhtäilyä ja mahatuntemuksia. Onko muilla, suunnilleen samoilla viikoilla olevilla näin? Huomenna neuvola ja siellä myös ultrataan.. kumpa kaikki olisi hyvin...

Kisu pikaista paranemista!

Kilpi ultrakuulumisia minäkin huutelen! :wave:

Siiri miten vuoto?

Miramei 10+1
 

Yhteistyössä