Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Onneks huomenna on se ultra, niin pitää jutella tästä pahoinvoinnista sielläkin. Pakko oli jo työnantajalle kertoa, kun olo oli niin hirveä sillon aamulla. Ja varmaan kuulikin, kun kävin oksentamassa. Toivottavasti ei ainakaan vähään aikaan tarvitsisi niitä yövuoroja tehdä. Hirvittää jo, kun huomenna pitäis töihin lähteä ja seuraavat vapaat on ma-ti. Jospa niistä selviäis jotenkin...
 
Heipparallaa!

Uskaltauduin soittamaan neuvola ajan ja VU ajan..miten voi ihmistä pelottaa puhelimella soitto! :D Eli Neuvola JA VU 3.4.. Huiii..

Pelottaa myös se kun rinnat ei oo yhtään kipeät, melkeen kuin normaalit, tavallista kovemmat ja sellaset jännät ne on mut ei ollenkaan kipeät. :/

Voi, menisipä kaikki hyvin..

Poppari 6+0 :heart:
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille.

Itselläni alkoi tällä viikolla pahoinvointi. En voi edes sängystä nousta aamulla ylös ilman syömistä :D Kun jotain on syönyt, niin sitten helpottanut hetkeksi. Nyt on koko ajan pala kurkussa ja tuntuu, että laatta lentää minä hetkenä hyvänsä. Tänään olen joutunut jättämään salilla käymisen väliin, mikä harmittaa.

Mieliteoista sen verran, että parina viime päivänä minulla on tullut kauhea mieliteko omatekoiseen kinuskiin! Olen sitä viimeksi tehnyt teini-ikäisenä asuessani kotona ja tuosta on siis ainakin 12 vuotta :D Toinen mieliteko on uunimakkara, jota varmaankin pitää käydä ostamassa kohta ;) Kaikki suolainen olisi ihanaa: kebab, sipsit jne. Makeasta ei ole niin väliä, vaikka ikuinen sokerihiiri olen aina ollut.

Ja se väsymys... Eilen nukuin pitkään 9.30 saakka, jonka jälkeen lähdin hammaslääkärille. Koko tuon matkan sinne ja takaisin nuokuin ja haukottelin. Kotiin päästessä olisi ollut ihana nukkua ja viime yönäkin tuli 10 tunnin unet, jotka nyt tuntuu liian vähiltä.
 
Onnea uusille masunkasvattajille ! :wave:

Mä näin nopeasti tulin vain itseäni infoamaan:
Elikkäs, tänään olin tosiaan keskusairaalan naistentautien poliklinikalla jossa kolme lääkäriä tutki ja hutki.
Mitään keskeytystä ei tarvinnut tehdä, tai heidän mielestään siis ole akuuttia repeämisen vaaraa. Alkiolla on vaan outo kasvupaikka, aivan kohdun kaulan vieressä. Tämä siis ei ole ns. kohdunulkopuolinen raskauskaan vaan joku "ei päivittäin kyllä nää" alkion kiinnittymispaikka. Sain ajan taas viikon päähän ultraan jossa katsotaan lähteekö alkio kasvamaan sinne kohdun suuntaan vai kasvaako väkisinkin alaspäin, jolloin raskaus täytyy keskeyttää sen sijainnin ja repeytymisen vaaran vuoksi.
Siellä näkyi lääkärin mielestä viikkoja vasta muistaakseni 6+3, saattaa heittää sekin lukema. Syke näkyi, mutta vaimeana joka saattaa myös ennustaa tulevasta huonosta tai sitten että alkio oli vaan niin pieni.
Tänään jäi kyllä paljon parempi olo käynnistä kuin eilen, jossa mulle ei oikein muita vaihtoehtoja annettukkaan kuin raskaudenkeskeytys sen väärän olinpaikan vuoksi..

Aika näyttää vain kuinka meidän käy, pysyykö matkalainen mukana ja jos pysyykin, kasvaako oikeaan suuntaan..

Maallikon ajatusmaailmalla ajattelen kyllä että kai se nyt on sama kun kohdussa se on, että missä siellä, mutta ei se näinkään sitten ole. :headwall:
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Täällä yksi uusi vasta rekistöröitynyt voisi lähteä mukaan.
LA 22.11./Kilpi/26v./2.lapsi/KYS

Viesteistä olen osan saanut luettua, mutta ihan en ole vielä kärryillä =)
Täällä pitäisi olla rv 4+4. Etovaa oloa, palellusta, väsymystä ja mahanippailuja löytyy ainakin.
Ensi viikolla ajattelin varailla alkuraskauden ultraan aikaa, jos saisi sen jonnekin 7+ viikolle.
 
  • Tykkää
Reactions: hensq ja murri76
Mirame : Menkkojen mukaan olen pidemällä mutta hedelmöityspäivän mukaan viikolla viisi ja päälle mutta en ole uutta tuonne päivittänyt vielä,huomenna neuvola niin katsoo mitä hän sanoo,että varmaan aika muuttuu sekä sitten ultran jälkeen tulee jonkinmoinen tieto missä mennään :) Sekavat kierrot yms :)
Edellisessä raskaudessa viikolla 6 kuulin sydän äänet...
kahdessa muussa mulla ei olekkaan doppleria ollut mukana :)

Nyt kokeilin tuossa aamulla niin sain tulokset 160-192 dopplerilla.Mutta täytyy kattoo mitä ensiviikolla sanoopi masussa jos vielä on matkassa pysynyt.
Mutta jos toi nyt on sitä mitä pitäisi,niin olen hyvin iloinen,silti edelleen toimin hyvin rauhallisesti :)

Mulla neuvolasta lähetettiin liuta jo kaikkea kotiin ja siinä lukee viikolla 5 150-200 kertaa minuutissa.En tiedä mutta paras ko vaan rauhassa seurailee.

Kaikki tosiaan ollaan erinlaisia näiden tulosten ja etenemisien kanssa,joillakkin joku aikasemmin kuin toisilla
 
  • Tykkää
Reactions: murri76
Piippariina, tsemppiä sinulle! Ihanaa että sait parempia uutisia, jospa se kyytiläinen tajuaisi nyt kasvaa oikeaan suuntaan :)

Täällä tänään enemmän vuotoa ja kipuja. :ashamed: Tuntuu jotenkin niin väärälle, että joutuu pitämään sidettä vaikka on raskaana. Tuntuu vain siltä että ei vuoto kuulu raskauteen. Kyllä tämä on nyt sitten yhtä jännitysnäytelmää sen toisen puolesta että pysyykö se matkassa.

Tsemppiä kaikille muillekin pelkojen ja vuotojen kanssa eläjille! Ei tässä kyllä töihin hirveästi tule keskityttyä.. varsinkin kun koneella pääasiassa viettää työpäivän. Onneksi saa höpistä tänne :D

Pahoittelut ja :hug: keskenmenon kokeneille. Toivon että seuraava kerta onnistuu!
 
Viimeksi muokattu:
Ensimmäinen neuvola varattuna, kylläkin vasta 15.4, ja silloin jo viikkoja hurjat 8+5. =) Yritin varata aikaa varhaisultraan, mutten saanut ketään kiinni. Huomenna täytyy viedä neuvolaan pissanäyte, terkka meinas ku mulla tuota selkää ja masua jomottanu että vois olla pissatulehdustakin..
 
Ultrassa käyty. Setä ultrassa meinasi että viikkoja ei olis kun korkeitaan 5. Menkiojen mukaan niitä olis 6+4.

Menkat mulla alko 2.2. Ja oviksen tikutin 15.-17.2. Ja 3.3 tein digin "raskaana 2-3". Eli ultran mukaan raskauden olis pitänyt alkaa vasta joskus tuolloin kun tein testi. Seksiä meillä oli oviksen aikaan ja seuraavan kerran vasta viime viikolla.. Että mistä siitiöistä tuo lapsi on hedelmöittynyt?? Sydämen syke kyllä näkyi, että hengissä siellä ollaan. :)

ViiruP&PekkaEemeli ?+?
 
Tuli muuten mieleen että viimeksi kun odotin kolmostani niin kukaan ei oikein uskonut,sillon mulla ei ollut näytöllistä olleskaan.Kysyin neuvolasta asiaa ja sanoivat että on mahdollista,ei kuulu vielä mutta kojeistus reagoi selkeesti että siellä on syke :) Mun oman se näytti aamulla 77...
Kiva kuitenkin on tuo laite vaikka se ei nyt mitään takaisikaan :)

coffeeBreak toivon mukaan vuoto loppuisi,kyllä raskaus tuntuu yhdeltä jännistysnäytelmältä.Pitäs osata ottaa rauhallisemmin mutta ei sitä osaa siinä tilassa varsinkaan kun vuotoa on.Mulla on jokaisessa raskaudessa tuo kokemus.
Edellisessä oli kaksi kertaa,viikoilla 8 sekä 14.
 
  • Tykkää
Reactions: tipunen8
Piippariina, toivottavasti pikkuisesi lähtee kasvamaan oikeeseen suuntaan. :)

Coffeebreak, toivon että vuotosi loppuu pian.:hug:

ViiruP onnea sulle Ultrauutisista. ! :):flower:

Tervetuloa uusille! :):flower:

Aadaz, kiva, että Koksilaisa tulee lisää. :)

ON: Kuvotus sen kun vaan lisääntyy, ja väsymys. Vihlasuja, nippailuja, repäisyjä aivastaessa ja niistäessä. Ja se turvotus... ja nälkä. Pyrkinyt pupeltamaan vain kurkkua ja porkkanaa välipaloina, ettei paino alkais liika nousta.
 
  • Tykkää
Reactions: coffeeBreak
Voi oon kade teille ketkä olette päässeet ultraan ja saaneet hyviä kuulumisia. :)

Huolien purkamista:Minua harmittaa erään ystäväni käytös :ashamed: Ystävä siis on myös luokkakaverini ja tietää raskaudestani. Hän kehoitti miettimään jo alun alkaenkin ensisijaisesti opintojani kun kerroin raskaudestani, eli pystyin huomaamaan kyllä että hänen neuvonsa oli että tee keskeytys. :( Nyt sitten hän ei ole kysellyt ollenkaan edes vointiani, ei ole kysynyt muutenkaan että mitä olemme päättäneet tehdä vauvan suhteen yms. Tosi outoa, vaikka nähdäänkin päivittäin... Hän kyllä itsekin myönsi joku aika sitten että biologinen kello tikittää, haaveilee häistä tulevaisuudelle jne. Nyt sitten tuntuu että ihan kun hän vähän tökittelisi minua, olemalla parempi kun hän etenee rauhassa eikä pilaa koulunkäyntiään tai parisuhdettaan tekemällä lapsia. Hän esimerkiksi ilmoitti luokkalaisten kuullen ääneen että hän ei aio tehdä ainakaan seuraavaan viiteen vuoteen lapsia, miksi minusta tuntui että se oli osoitettu minulle. Sitten hän itse aloitti juttelemaan hääsormuksista, minä kerroin löytäneeni netistä ihanan häämekon niin ystävän kommentti oli: ai te ootte jo noin pitkällä? :O Onko häämekkojen katsominen yhtään sen vakampaa kuin sormuksien ihaileminen? Kuvittelenko vain, vai onko nämä piikkejä minulle?? Kumpikaan meistä ei ole lähitulevaiuudessa menossa naimisiin mutta ollaan aikaisemminkin haaveiltu kaikkea yhdessä. Tämmöinen kuva mulla nyt on ja ärsyttää tosi paljon, eikö ystävien pitäisi olla tukena ja iloita mukana jne vaikka päätös olisi mikä. Toinen ystäväni (joka on itsekin 2 lapsen äiti) oli sen sijaan kovin iloinen uutisesta ja hirmuisen kannustava.. Sanoi että jos joku epäilee että en pärjäis niin soita heti mulle niin haistatetaan niille pitkät yhdessä. :D Millaisia reaktioita toiset ovat saaneet aikaan raskaudellaan? Olihan tämä ylläri ja varmaan vielä aiheutetaan vanhemmillekin järkytystä, mutta onneksi se riittää että itse olemme päätöksemme tehneet ja ylpeitä siitä.

Niinu & itiö 5+2
 
Viimeksi muokattu:
VIIRUP Onneksi olkoon :heart: :n sykkeestä!

Minäkin olen tässä miettinyt tuota kokoa vs. oletetut raskausviikot. Kun kätilö tosiaan mittasi pituudeksi eilen 7,02mm, mikä vastaisi rv 6+4. Luulin, että mennään viikoilla 7+2.

Joo, tiedän, että ovulaatio voi olla myöhemminkin jne., mutta kun minä olin viikon työmatkalla kun oletettu hedelmöittyminen on tapahtunut! Jos tuo 6+4 olisi absoluuttinen totuus, tarkoittaisi se ymmärtääkseni, että hedelmöittyminen on tapahtunut 15.2 perjantaina. No me olimme olleet viimeksi "sillain" 8.2. Ja tiedän ajankohdan tarkkaan juuri tuon matkan takia:) Jostain luin, että siittiöt voisivat teoriassa selvitä sen viikon tuolla onkaloissa, mutta aika uskomattomalta se kuulostaa.

Uskoisin, että kohdallani on kyseessä mittausvirhe. Onko teillä mielipiteitä tähän?
Onneksi menemme uusintaultraan ensiviikolla.
 
Niinu Ohhoh olipa lapsellista käytöstä luokkakaveriltasi. No jättää omaan arvoon tuollaiset kommentit.. Hän voi sitten viiden vuoden päästä tehdä niitä lapsia ja huomata ettei niitä lapsia tehdä vaan saadaan.

(.) Mua on ruvennut jännittämään kertoa pomolle, että oon raskaana.. Kun maanantaina olis se neuvola ja joudun sen takia lähteen aikasemmin, enkä millään meinaa uskaltaa sille sanoa. :/ Kun täällä töissä on ollut muutenki hieman vaikeaa ja tätä mikä mun tehtävä on täällä ei tee kukaan muu, eikä muut osaa tehdä, niin se ei tule todellakaan ilahtumaan näistä uutisista..
 
Rosuliina saitko ultrasta mukaan kuvaa? Siitähän näet, miten on mitat on otettu. Pää-peppuhan mitataan.
Mulla viime raskaudessa mitat heitti tiedossa olevasta oviksesta ja keskenhän se meni.. todettiin viikolla 11, vaikka sydämensyke oli todettu jo yli kuukausi aiemmin.
 
Jokos kaikki on varaillu neuvola-aikaa? Varailin vasta ajan varhaisultraan ensi viikolle ja ajattelin vasta sen jälkeen soitella neuvolaan. Oletan että ajan saa sitten vielä melkein mihin aikaan päivästä vaan haluaa, pienen paikkakunnan etuja. :)

VU 27.3.

Lumine 6+0
 
Miramei Kyllä sain kuvan, mutta se on kyllä sen verran epätarkka, että näin maallikkona en osaa arvioida miten mittaus on tehty. Mutta luotan kyllä ko. kätilön ammattitaitoon. Tosin hänkin myönsi, että kokoa oli vaikea saada mitattua.

Kuinka paljon sinulla heitti se mitta? Kyllähän tuokin kävi mielessä, että jos vaikka nyt viimeisen viikon aikana alkion kehitys olisikin lähtenyt hidastumaan. Mutta ei, en halua ajatella sitä. Noin pienen "objektin" mittaaminen on varmasti haastavaa.

Kuten sanoin, niin ensi viikolla kun menen uudestaan ultraan viikkoja pitäisi olla nyt eilisen perusteella 7+5 ja mitat sitten sen mukaiset. Sittenpähän sen näkee onko kehitystä tapahtunut sen verran.
 
Olenkin seuraillut palstaa jo pari päivää tuolta varjoista, mutta kait sitä voisi listautua, kun näin esikoisen odottajana mieleen tulee hirveesti kysyttävää. :D

Eli LA 26.11. / minichili / 30+ / 1. lapsi / TAYS

Kysyisimpä näin heti alkuun, että kuinka paljon tulevat isukit on lähteneet mukaan neuvoloihin ja ultriin ekassa ja myös seuraavissa raskauksissa? Huomasin että Helsinki ainakin suosittelee lämpimästi isän läsnäoloa, mutta toteutuuko tämä useimmissa perheissä käytännössä? Lisäksi anteeksi tyhmä kysymys, mutta mitä siellä ekassa neuvolassa tehdään?

minichili 4+1
 
  • Tykkää
Reactions: TauTau

Yhteistyössä