Marraskuun masuasukit 2013 *helmi-maaliskuussa*

Hei, kertokaa te viisaammat, että onko se sairaala, jossa eka ultra tehdään synnytyssairaala? Kun viive viikolla neuvolassa kysyi, mihin haluan ekaan ultraan (KOS vai NKL) niin kysyin, onko sama sairaala sitten myös synnytyssairaala. Ja neuvolan täti vastasi, että ei. Mutta jossain sanotaan, että näin olisi.
Osaako joku sanoa kuinka se menee? Toki saisin tiedon myös neuvolatädiltä, mutta vielä en ole päässyt sähköisen asioinnin saloihin kiinni, että saisin lähetettyä hänelle postia.
 
Rosuliini no sit sun neuvola oli eka :)

Kultapieni isot voima :hug:

Täältä löytyy kaks kissaa :) Toinen kissa on nyt alkanu nukkumaan mahan päällä tai ihan mahassa kiinni, jännä. Me laitettiin pojan ootus aikana pinnis jo hyvissä ajoin valmiiks ja opetettiin ettei sinne mennä, eikä ne uskaltanu lähellekkään! Mitään verkkoja en hankkinu, jos kissat ei ois sopeutunu, ois ne saannu lähtöpassit. Sairaalasta kun tulin vauvan kanssa mun sylikissa kartteli mua 3kuukautta, ekana kuukautena ei tullu edes samaan huoneeseen :D Mut kissanhiekkaan en koske raskausaikana (mies kiittää)!

Tervetuloa uudet joukkoon :)

Pitääkö neuvolaan ottaa edellisen raskauden kortti mukaan?!

Tirppana kyl jollain käyneillä voi olla tuleva sisarus mukana, ite en ehkä ottas alapää tutkimuksien kohalla poikaa mukaan :D

Tääl oli aamulla ihan karsee olo, nyt on vaan väsy! Mutta miks mun tissit ei vielkään arastele pahemmin? Aamusin ne tuntuu vaan ku ne ois hakattu..

En malta oottaa ultraa!!!
 
Sona82 meil on kans ollu tosi rankka vuosi ja kävin sh psykologilla juttelees viime keskiviikkon ni pääsen miekkarille jutteleen aina jos haluun. Plus neuvolas sit. Ja pelkopolille käymää toi esikoisen synnytys läpi. Meillä tosiaan viimevuonna tapahtui kaikenlaista, ostettiin asunto vuonna 2011 ja sen jälkeen me sairasteltiin miehen kanssa jatkuvasti. Selvisikin sit viime keväänä, kun olin ollut jo monta kk ihan sänkypotilaana että meillä kaikki seinät ihan umpihomeessa siellä asunnossa :/ jouduttii kesäl asuu evakossa 7vk kun luultii et kaikki korjataa mut paskat. Puolet seinist korjaamatta + katto. Sit erottii miehen kanssa, peruttiin meidän häät kk ennen h-hetkeä ja joudin tekee abortin oman terveyteni takii. Me muutettiin pojan kanssa pois toiseen asuntoon jossa SIELLÄKIN ilmanlaadussa ongelmia. Palattiin miehen kanssa yhteen. Mut tää homeasunto teki mulle ihan kauheita ongelmii ja kärsin edelleen osasta niistä, mm paniikkikohtaukset ovat pahin esimerkki. Myös paha eläinallergia jonka takia meidän oli annettava koira pois. Kissa meillä on edelleen enkä tiedä miten senkaa enää pärjään :/ siitä vaan on liian vaikea luopua kun on 2vuotias ragdoll typykkä ja kaikille niin rakas. Toki koirakin oli mulle ihan mielettömän rakas, mutta hän alkoi käydä pojan kimppuun yms niin pakko oli senkin takia luopua :( nyt meillä on siitä homeasunnosta oikeusprojekti meneillään ja velkaa aivan hemmetisti. Oli siis meidän oma asunto. Että "pientä" ahdistusta ilmassa täälläkin, ja tuntuu et nää raskaushormonit on saanut kaiken ihan uusiin ulottuvuuksiin ja tuleekin pillitettyy milloin mistäkin :D mut näillä mennään ja toivotaan että kaikki menee hyvin. Vaikka oonkin ehtinyt manata tän raskauden helvettiin jo satakertaa näiden oireiden takia :D

Tänää sainkin mun dobblerin, ja omat sydänäänet kuului hienosti :D:D

wavee 5+5
 
Kultapieni89 Halauksia ja voimia.:hug:

Mulla oli muutamia päiviä sitten tosi heikko-olo, mutta nyt ei mitään. Iltasin maha turpoaa ja välillä vähän juilii alavatsaa, mutta muuten ei minkään valtakunnan raskausoloa.. Tosin ehkä hitusen herkempi kuin yleensä ja ehkä myös kiihdyn hermostuksessani nollasta-sataan tosi nopeesti ja valkovuotoo tulee hirveesti! Olihan tossa jo noita ;)

ViiruP ei taida olla paikalla, nii oliskohan joku teistä facebookin ryhmän ylläpitäjistä? :)
 
Hellou. Täällä ois uus marraskuun odottaja. LA menkkojen mukaan 13.11, ikää löytyy 28,2.lapsi ja synnäri LKS. Täällä oireena tajuton väsymys ja ällötys jos ei muista syödä tarpeeksi usein, rinnatki on kasvanu ja arat.
Varhaisultraan menen jo 20.3 koska mulla kaivertaa aikasemmat keskenmenot niin paljon. Ensimmäinen neuvola on 15.4 että sinne on vielä aikaa. Tänään on siis 4+6 :)
 
Tervetuloa kaikki uudet!

wawee, teilläpä on ollut koettelemuksia, huh! Onko teillä nyt kuitenkin hyvä asunto missä on kaikki ok? Voimia sinne, ja toivotaan että elämä alkaa hymyilemään aurinkoisemmin teillekin :)

KyyneltenHymy toi olikin aika hyvä pointti että jos laittais pinniksen hyvissä ajoin ja pitäis kissat niin ettei sinne saa mennä. Muistan vaan esikoisesta että mun sylikissa tykkäs nukkua pinniksessä ennenkuin poika oli syntynyt. Hirvitti, mutta tämä sylikissa otti hatkat ja muutti naapuriin, loukkaantui vauvan tulosta niin verisesti. Vanhat kollit ottikin ihan lunkisti, ja samat kisut meillä on edelleen+uusi pentu. Koirien kanssa tuskin tulee ongelmia. Kissanhiekka-astiat on kyllä mun kontolla, mutta olen ollut varovainen ja pessyt kädet kunnolla siivouksen jälkeen. Luulisin että olen tokson sairastanut kun mulla on aina ollut kissoja?

Tulipa urheiltua, puolivahingossa tosin.. Oli aika rankka treeni tuon palveluskoiran kanssa, eikä kenttää ollut aurattu, eli lunta polveen asti+liikaa vaatteita+tunti juoksua/riehumista. Olin punainen kuin kirsikka ja alusvaatteita myöten hiestä märkä kun kotiin päästiin, tulipa juostua! Kieltämättä olo oli hetken aika oksettava, nyt vissytankkauksen jälkeen tuntuu että ehkä tästä henkiin jäädään.. Ehkä pitäis ottaa rauhallisemmin :saint: Loppuillan pidän sohvaa paikoillaan, ja toivottelen muillekin leppoisaa ehtoota! :)
 
Viikoista ja LA: sta en ole kovin tarkasti kartalla, ehkä sitten täsmentyy VU:n jälkeen(?)

Tuli mieleen noista oireiluista/jaksamisesta...Esikoisen odotuksessa oli kamala marttyyri ja rupesin heti töiden jälkeen sohvalle makaamaan, kun oli muka niin rankkaa (ei oikeesti ollut, olin vaan itsekäs).
Kovin on erilaista edessä tällä kertaa! :LOL:
Kokopäivätyö, lisäksi mulla on opiskelupaikka, mies on toisella paikkakunnalla töissä (paljon poissa kotoa). Mitään mummolapalveluja/kummeja tms ei asu lähimailla, eli käytännön apua ei ole eikä tule. Jos siis alkaa raskaus väsyttää niin sitten jää koti siivoamatta eikä auta valitus :D
 
Ms. Moneypenny me muutetaan nyt vkloppuna TOIVOTTAVASTI puhtaaseen asuntoon, mulla pää reagoi heti jos on pienikin home/kosteusvaurio. Käy heti huippaan :/ Huomaa kyllä meidän kaikkien tarveydestä sen että asuttiin homeasunnossa, mies joka ei oo koskaan ollut kipeä, on jatkuvaan kuumeessa ja flunssassa. Mulla kans allergiat pahenee ja jatkuvaa flunssaa. Poika nyt on ollut onneksi suht terve kokoaika :) vauvana oli todella väsynyt ja nukkui paljon, samoin itse vaan nukuin ja voin tosi huonosti. Nyt alkaa onneks oleen kaikki ok. Paitsi toki nyt raskauden myötä tää huippaus, pahaolo, väsymys ja päänsärky ;)

Mä INHOON tät hajuaistin paranemista. Meillä on aina ostettu kissanhiekka lemmikkieläinkaupasta eikä se koskaan ole päästänyt hajuja läpi. Mutta molemmat raskaudet on olleet sellaisia että en voi olla lähelläkään :/ täytyy kysyä uudessa asunnossa saako tehdä kissan luukun kylppärin oveen että voi kissan vessa olla siel :D muuten ei voi ovea pitää auki kun pikkujäbä on uimassa pöntösssä (just eilen kävi huoltomies irrottamassa vessanpöntön ku poika oli heittän sinne vessanpöntön raikastimen) :LOL:
 
Kultapieni pahoittelut :hug:

Aurinkoisia ajatuksia ja muutkin, sanokaa vaan, jos tulee päivitysvirheitä!Noita päivityksiä vaan sataa hurjaa tahtia :) Varsinkin tässä kuussa, kun ryhmää vasta kootaan. Koittakaa kestää :wave:

ON: täällä ellotus vähän helpottanut ja miettiiki, onko kaikki ok :D Mihinkään sitä ei oo tyytyväinen.. Rinnat on arat edelleen.

Miramei 6+3
 
Kiva kuulla, wawee, että pääsette parempaan kämppään. Noi home/kosteusjutut on tosi pelottavia, ja varmasti teidän sairastelut johtuu niistä. Hyvä kuitenkin jos lapsi on säilynyt terveenä ettei ole kovin allerginen tms. Tuo kisuvessan sijoittaminen on aina vähän ongelma. Meillä on keittiön nurkassa (yök, tiedän) ja vessassa, ainoat paikat mihin koirilla ei ole mitään asiaa. Muuten olis "siivottu" kissantuotokset parempiin suihin (tuplayök!)

Mulla kanssa hajuaisti on aika terävänä kun en enää poltakaan, autoonkin piti ostaa wunderbaum kun haisee musta pahalle?!? Hassua. Tämä sairastettu flunssa kyllä kans vääristää hajuja, koska vaniljan hajuinen wunder oli mielestäni ananas/pina colada :LOL:

Mielitekojakin on ollut, telkussa mainostettiin uusia Valion maustettuja rahkoja ja alkoi tekemään aivan sairaasti mieli kääretorttua. En ole normaalisti ollenkaan pullahiiri, eikä meillä ole ikinä pullaa/keksejä jollei tule vieraita. Jos kananmunat ei olisi loppu olisin siitä paikasta sännännyt vääntämään jonkun pikapika-kääriksen! Ja mustaa makkaraa, tuota syntisen hyvää herkkua, aion seuraavalla kauppareissulla ostaa uhmaten sitä hirvittävää närästystä minkä se tod.näk. aiheuttaa..

Ms. Moneypenny 6+0 (pakko laittaa eka kertaa :p )
 
Kiitos kaikille, toisaalta oon helpottunu.. koska tää vauva ois tullu aivan liian aikaisin.. ja otan ny pillerit käyttöö.. vauva tulee sitten kun se suunnitellaan..
Aurinkoisia Ajatuksia, en ollut kertonut joten omaksi salaisuudeksi tämä jäi..
Mutta sen tiedän, ja toivon että joku päivä me saadaan tuon miehen kanssa vauva :)
on se sellanen aarre koko mies! <3
Voin hyvin, ja joo.. vuoto on nii reilua, et kävin teekoossa illalla kun meidän 1v:n vaipatkaa ei meinannu piisata.. sain särkylääkkeitä ja pääsin kotia nukkumaan =)
 
Galluppia oletteko yritys aikana ostaneet tälle vauvalle vaatteita tai muita tarvikkeita. Koska aiotte ekat vaatteet hankkia, jos niitä ei ole vielä varastoissa? :) Täällä ei oo mittään, vaatteita tai varusteita ja jotenki en vielä osaa edes ajatella moisia. Tiedän silti ihmisiä, jotka jemmaavat vaatteita, vaikkei yhtään lasta vielä olisikaan.. Mites te? :)
 
Gallup Mitään en ole vielä hankkinut, ja tänäänkin kun kaupoilla kuljin niin koitin pitää "laput silmillä" vauvan vaatteiden yms. kohdalla, en halua vielä ostaa mitään. Ehtii ne hankkia sitten kun on vähän varmemmilla viikoilla. Teen näin siksi että jos nyt ostan "vähän vain" niin kohta kaapit pursuaa :LOL: Haluan ostaa kirpparilta niin paljon kuin mahdollista ja tällä kertaa mahdollisimman vähän vaatetta ym., ekalla oli aivan liikaa vaatetta, osa jäi pitämättä. Niitä kun tulee kuitenkin lahjaksikin ja varmasti saadaan tutuilta pieneksi jääneitä. Ekaksi pitäisi raivata kotiin joku kaappu/lipasto mihin niitä alkais keräämään..
 
Gallup Ei olla hankittu vielä mitään mut ollaan selailtu rattaita jo ihan mielenkiinnosta, tarkotus olis hankkia käytettynä niin paljon kuin mahdollista :) Kirpparilta + kavereilta vaatteita sitten. Varmaan jo heti ens kerralla tarttuu kirpparilta mukaan jo jotai pientä :)
Haluisin muuten kysyä teiltä mielipiteitä erääseen asiaan... Tupakoiko teistä kukaan/tupakoiko ennen raskautta? Mulla nyt tilanne että tupakoin ennen plussausta niin että aski kesti n.2päivää.
Nyt ollaan miehen kanssa mietitty että parempi olis että lopetan vähitellen, niin tietysti että mahd. pian olisin polttamatta kokonaan. Nyt poltan puolikkaita ja n.3 tupakkaa päivässä. Tää ei ole mikään puolustus mutta oon kuullu, että parempi vähentää vähitellen ja parissa viikossa vois olla jo kokonaan polttamatta (se on tavoite), kuin se että lopettaa kuin seinään, sillä se stressaa äitiä niin paljon että keskenmenon riski kasvaa huimasti :(
Nyt joka puolikkaan jälkeen kauhea morkkis, pelkään että saan sen vuoksi keskenmenon (1 keskenmeno takana ja iso huoli) ja toisaalta pelkään että jos olen ilman niin sitten se riski vasta kasvaaki...
En kaipaa siis nyt moralisointia, tiedän vaarat sillä oon ite just valmistumassa lähihoitajaks :)
Neuvoa ja teidän mielipiteitä kaipaan :)

shalley 4+6
 
Shalley mä poltin askin loppuun (+-puol maksia) plussan jälkeen ja sit ei enää ees tehny mieli, eikä tullut niksojakaan pahemmin. Masussa kasvaa maailman suurin syy lopettaa. :heart:

Mun isosiskolle sanottiin kun se odotti ja poltti samalla et ideaali ois lopettaa heti kerrasta, mutta mielummin poltat sen yhden kun on aivan "pakko" kuin että stressaat sitten senkin takia kun niksattaa. :)

Poppari 4+6
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Shalley
Kiitti vastauksista! :) pikkusen hyvinvointi on kaiken tärkeintä ja ku äiti voi hyvin, voi vauvaki hyvin. Vaikkei tätä nyt vauvaks ihan viel voi kutsua.
Päivä kerrallaa ja joka päivä helpompaa vähentää tupakkaa, pian jo kokonaa ilman.
 

Yhteistyössä