Marraskuun masuasukit 2013 *elokuussa*

Hankinnoista, meillä löytyy hyvin kaikki, kun esikoinenkin on vasta 9kk niin ei ole vielä ehtinyt mihinkään mitään viedä. Pienet vaatteetkin laitan vaan laatikkoon ja nyt niistä ne pienimmät laitoin jo lipastoon odottamaan. Pienempiä vaippoja pitää ostaa, kun tuskin tulee niin jättivauvaa että menis suoraan 3 koko (5-8kg) mikä esikoisella on vielä käytössä :D Tuttipulloihin pitää myös uusia tutteja ostaa. Tavan tutteja löytyy jo pari, kun ei tuo esikoinen niitä ole oppinut syömään.

Kehtokin vapautui jokunen viikko sitten kun siirrettiin tyttö pinnasänkyyn. Toinenkin pinnasänky löytyy varastosta, mutta koitetaan etsiä samanlaista kuin tuon esikoisen sänky. Kun se toinen on vähän pienempää mallia. Uuden sitterin tilasin myös, kun taisi vanhassa tulla painoraja vastaan, ei kestänyt tytön hyppimistä, toisesta laidasta on vähän kallellaan :D Ja muutenkin vähän venähtänyt. Turvakaukalo vapautuu myös vauvalle, kun samalla tilattiin tytölle seuraavan mallin istuin. Kunhan se vielä autoon saadaan laitettua. Kaukalo jätetään kyllä tuohon saataville, kun jos tulee lähtö sairaalaan ja mies ei ole kotona, niin saa tuon esikoisen siihen sitten jos taksilla pitää mennä. Mahtuu siis hyvin vielä kaukaloonkin, mutta talvivaatteissa alkaa käydä kuitenkin ahtaaksi. Haalaripyykkiäkin tuli pestyä, kun esikoiselle löytyi välikausihaalari syksyksi ja toinen toppahaalari talveksi. Alkutalvi mennään varmaan vielä äp:n haalarilla. Samalla sitten pesin tulevalle vauvalle ulkovaatteet valmiiksi. Ihan kätevää kun molemmat on marraskuun lapsia, niin menee ainakin alkuun nuo ulkovaatteet hyvin kiertoon. Tulokas on vaan ilmeisimmin poika, niin ehkä jossain vaiheessa kieltäytyy pitämästä tyttöjen vaatteita, vaikka ne olis kuin neutraaleita :D
 
  • Tykkää
Reactions: Susimieli
Huomenta :wave:

Täällä kello soitti hyvissä ajoin, ehin ottaa oman hiljasuus hetken ennenku alan potkia ukkoja ylös ja auton nokkaa kohti pohjanmaata! Edessä ois 500km istumista, ei kauheesti innosta ja tukisukatki asensin valmiiks jalkoihin :) Saa nähä onko mahan kanssa vika reissu ?!

Hankintoja en oo tehny kun kaukalon, tutin, tuttipullon, harsoja ja pari vaatetta. Viel ois listalla toppapuku, matkarattaat, lisää harsoja, häkkisänkyyn patja ja kotiintulo vaatteet. :) Muuta ei ainakaan nyt tule mieleen.

Ostaako joku erikseen kotiintulovaatteet? Me ostetaan, pojan omatkin on tallessa :) Myös mummu kutoo oman villanutun pikkuselle ja sairaalaan ostetaan oma pipo.

susupala hyvä et oli labrat ok :)

Mirkkeli olikos kaikki niinkun piti?

KyyneltenHymy & Eemeli-Emilia 31+0 :heart:
 
No selvisi ainakin osasyy näihin supisteluihin ja muuten tukalaan oloon, mulla siis viime neuvolassa (2 viikkoa sitten) sf-mitta oli 25,5 joka oli sekin jo yläkäyrällä ja nyt se oli pompannut niinkin ylös kuin 31cm!! Kohtu siis painaa pahasti ylös ja alas.. Sain lähetteen ultraan jossa katsotaan poitsun koko ja kohdunkaulan tilanne tarkemmin, eli ensi viikolla saa sitten tarkempia tietoja näistä. Muuten kaikki oli normaalisti, pissa puhdas, verenpaineet ok ja vauvan sykkeet hyvät :) Oli myös kääntynyt raivotarjontaan niinkuin arvelinkin.

Mirkkeli & Pikkuveli 28+4
 
Terve!

Pääseekö vielä mukaan marrasmasuihin? :)

La on 23.11.2013

Taustoja voin kertoa vähän myöhemmin, nyt tuntuu, että pitää lähtiä jatkaan projektia eli laatotusta.... voihan hyperemeesi.

henuliini / 25v / 1.lapsi / OAS
 
Moip, mieki haluaisin vielä liittyä marraskuun masuasukkeihin. :)

LA 12.11.2013

Tässä vaiheessa raskautta tuntuu, että haluaa saada vertaistukea ja lukea toisten samassa tilanteessa olevien kokemuksia ja kuulumisia.

Kastis / 23v. / 1.lapsi / EKKS
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa uudet!

Tsemppiä kaikille flunssaisille! Mä olen vieläkin ihan köhäinen, vaikka siitä on jo pitkä aika kun sairastuin. Töissä olen jaksanut kuitenkin ihan ihmeen hyvin. Tänäänkin istun ylitöissä ja huomenna kanssa...

Painohommat muakin mietityttää, vaa'alla en ole jaksanut käydä, mutta varmaan pitäis. Äskenkin tilattiin pizzat töihin ja muutenkin tulee erityisesti iltaisin herkuteltua.

Mä luulen että otan 3v:n pois tarhasta heti kun mahdollista ja koitan tammikuusta saada kerhopaikan leikkipuistosta. Muutan tuon tarhapaikan osa-aikaiseksi (3päiväistä 4h) lokakuusta kun jään äitiysvapaalle. Pojan pitää olla kuulemma 4kk tarhassa, jotta paikan voi laittaa parin vuoden tauolle, muuten se irtisanotaan. En sitten tiedä meneekö poika tarhaan kuitenkaan noina kolmena päivänä. Paikkaa en halua irtisanoa kun meilläpäin on tosi vaikea tilanne noiden paikkojen suhteen ollut jo pitkään. Tylsä vaan jos poika ei saa tuota kerhopaikkaa..

Tarvikkeista: Me ostettiin uusi kaukalo, kun vanha on esikoisen vuodelta 2004. Vaippaharsoja pitäsi ostaa, mutta nettikaupoilla on järkyt postitushinnat. Oisko kellään vinkkiä mistä nettikaupasta sais tilattua 70*70 kokoisia edullisesti (jutta, ruskovilla tai popolini merkkisiä) ? :)

Vointi ollut flunssaa huolimatta ihan ok. Kolmen lapsen yksinhuoltajuus ja työssäkäynti samalla on ollut aika haasteellista, mies aloitti iltaopiskelut ja on neljänä iltana viikossa vasta kympin maissa kotona. Tukka putkella kuskailen lapsia ties minne harrastuksiin. Monesti olen illalla huomannut että kotona ei ole ruokaa. Onneksi Alepat on 23.00 asti auki, meidän perheen pelastus :) On kyllä vähän supistellut, mutta täällä töissä saa levättyä kun on istumatyötä.
 
Terve!

Pääseekö vielä mukaan marrasmasuihin? :)

La on 23.11.2013

Taustoja voin kertoa vähän myöhemmin, nyt tuntuu, että pitää lähtiä jatkaan projektia eli laatotusta.... voihan hyperemeesi.

henuliini / 25v / 1.lapsi / OAS
Elikkäs tässä vähän taustoja teille muille.

Täällä kirjoittaa 25v esikoistaan odottava nainen. On pitänyt jo paljon aikasemmin kysellä pääseekö masuasukkeihin mukaan, mutta tosiaan "sairastan" hyperemeesia ja olo on välillä todella heikko ja huono ja kamala jajaja.. niin olen keskittynyt vain seuraamaan taka-alalla miten muilla raskaus edistyy! Nyt kun raskaus on edennyt jo näin pitkälle, tänään rv 28+0, niin olisi kiva saada vertaistukea jne, varsinkin kun on esikoinen tulossa ja kaikki on ihan uutta ja vierasta!

Plussatestin tein vasta huhtikuun 2. päivä, jolloin olin ollut raskaana jo noin pari kuukautta tietämättäni. Ensimmäisenä heräili epäilyt, kun jatkuva paha olo ja oksentaminen ei mennytkään pois. Muistan vieläkin sen hetken, tein testin klo 19.25 juuri ennen Salkkareita, sitä ennen olin käynyt polttamassa VIIMEISEN TUPAKIN ja tikkuun piirtyi ihan samantien kaksi punaista vahvaa viivaa! :heart: Raskaus EI ollut ihan täysi yllätys, sillä olimme toivoneet jonkun aikaa avomieheni kanssa yhteistä lasta, miehelläni on jo 4v tytär, joka täyttää viikon päästä 5v. Olin syönyt e-pillereitä keskeytyksettä noin 10-vuotta (jouduin alottamaan ne teininä vahvan akne-lääkityksen takia). Tämän takia pillereitten poisjätön jälkeen minulla oli hyvin epäsäännöllinen kierto! Olen välillä naureskellut itsekseni, kun jotkut valittivat epäsäännöllisistä kierroista, jotka heittelee pari päivää sinne tai tänne. Minulla kierrot oli 38-99-56 päivää eli ei mitään järkeä. Sinäänsä on ihme, että edes raskauduin, koska minulla ei ollut harmaintakaan hajua millon ovuloin vai ovuloinko ollenkaan. Siksi en aluksi tiennyt olevani raskaana. LA:kin siirtyi np-ultrassa 13.11--> 23.11 eli ovuloin ilmeisesti myöhemmin?, koska viimeiset menkat 6.2.

Minulla siis todettiin hyperemeesi jo melko varhaisessa vaiheessa, sillä menin todella nopeaa huonoon kuntoon ja jouduin tippaan, koska pyörryin pesuhuoneen laattialle aamuisen oksentamisen jälkeen. Olen oksentanut JOKAISENA PÄIVÄNÄ PÄÄSIÄISESTÄ ASTI, välillä saattaa olla päiviä, että oksennan vain kerran, mutta huonoina päivinä oksennan vielä juuri ennen nukkumaan menoa. Pahan olon ja oksentamisen lisäksi, minulla on migreeni, joka ei parane, koska en pysty syömään lääkkeitäni. Pelkkä Panadol, ei edes 1g, ei auta. Jossain vaiheessa olen taas siinä kunnossa, että täytyy mennä tippaan. Alussa olin joka viikko tipassa, sitten oli pitempi tauko ja nyt viime kerrasta taitaa olla parisen viikkoa. Tällä hetkellä tilanne on sentään sen verran rauhoittunut, että kykenen syömään eikä ihan kaikki tule heti ulos ja näin olen saanut painoni nousemaan! Olen saanut myös ruokahaluni takaisin ja nyt jopa tekee mieli joitain tiettyjä ruokia, ennen oksensin pelkästä ajatuksesta. Sairaslomalla olen joutunut olemaan jo huhtikuun lopulta. Ajan rekkaa ja olen aina viikon reissussa eli elän autossa. Alun sinnittelin oksentamalla ämpäriin tai pussiin samalla kun ajoin. Minua pyörrytti kokoajan ja pyörryttää vieläkin, selkäkivuista puhumattakaan, joten jouduin jäämään (valitettavasti) sairaslomalle. Onhan tuo työ muutenkin raskasta miehillekin, saatikka sitten raskaana olevalle naiselle. Nyt mukaan on astunut kuvaan myös liitoskivut? ja lantio paukkuu. En olisi koskaan kuvitellut, että raskaus voi olla suoraan sanottuna näin kamalaa aikaa. Olin aina ajatellut, että se on maailman ihaninta aikaa ja kaikki menee niinkö elokuvissa, toisin kävi. Silti en vaihtais päivääkään pois! Tiedän, että kaiken tämän jälkeen minua odottaa maailman ihanin palkinto :heart:


henuliini ja masuasukki rv 28+0
 
Viimeksi muokattu:
Henuliini, melkoinen kertomus raskausajastasi! Hurjaa, miten voikin olla niin erilaisia raskauksia..

Tervetuloa uusille! Lisään teidät pinoon huomenna kun pääsen kotiin ja perustan samalla syyskuun pinon.

Miramei & Sintti 31+4

Täällä enää jotain 10 työpäivää jäljellä, kolmella eri viikolla tosin, kun on ylityövapaita! :)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa henuliini ja kastis:wave:

On sulla kyllä henuliini ollut aikamoinen raskaus tähän mennessä. Itse kärsin esikon aikaan myös aika voimakkaasta pahoinvoinnista ja oksentelin enemmän ja vähemmän 30+ viikolle asti, mutta ihan noihin mittoihin ei mun raskaus sentään mennyt. Painohan mullakin laski alussa kun lehmän häntä ja lopputulema oli se, että synnyttämään mennessä painoin saman verran, kun ennen raskautta. No hyväpuoli (jos siinä nyt ylipäänsä sellaista oli), oli se, ettei ollut ainakaan raskauskiloja tiputettavana synnytyksen jälkeen ;) Tsemppiä kuitenkin sulle ja toivotaan, että olotkin alkaa helpottaa loppuakohden:hug:

Täällä edelleen flunssaisena, mutta parempaan suuntaan jo menossa. Tänään jaksoi jo hieman siivoilla, kun piti lepotaukoja vähän välissä.

-Nelly ja murunen 27+3
 
Viimeksi muokattu:
Pieni sitkeä tyttömme syntyi 26.8.2013. Painoa 1371g ja 39cm!

Rakausviikot oli tasan 30+0
Aikaisemmin lukeneet tietävätkin.että tyttö on sitkeä.mutta nyt oli.pakko tehdä sectio.minun ja vauvan voinnin kannalta. Olin ollut sairaalassa 6pv vuodon ja supistusten takia. Oma hemoglobiini.putosi erittäin vaarallisen alas, runsas vuoto alkoi ja samalla vauvan veriarvot romahti siinä tulikin kiire. Sopivaa verta ei vauvalle löytynyt eikä sitä saataisi lähiaikoina eikä se välttämättä enää tehoisi. Itselle sopivaa verta oli sitten olikin aika section.
Tytön pisteet oli heiko, näin hänet vasta kahden.päivän päästä
Tyttö on teholla, aivan kaikissa koneissa kii, valitettavasti joutui sydänkoneeseen 30.8, raskasta on katsoa ja odottaa. Tyttöä ei edes näy letkujen alta.
Keskoselle verensiirto tytölle tehtiin seuraavana aamuna verensiirto tätä.en.nähnyt enkä tiennyt. Oli sujunut kohtalaisesti. Huomenna tehdään toinen.

Hätäkasteessa tänään tyttö sai.nimekseen Amelia Taika Helmi :heart:
Toivon että pikkuisemme jatkaa olla sitkeä ja toipuu ja kasvaa!

Pinja ja Amelia 6pv
 
Onnittelut Pinskun perheelle! Voih, kovin pieni on varmasti, ja voin vain kuvitella miltä teistä vanhemmista tuntuu, huoli on varmasti kova! Toivon oikein paljon kaikkea hyvää perheellenne ja toivottavasti pieni Amelia vahvistuu jo pian! Tsemppiä!
 
pinskupinskuVoima :hug: sinne!! Toivotaan, että tyttö on tosiaan sitkeää sorttia ja jaksaa näiden alkuvaikeuksien yli. Rutkasti enkeleitä teidän suuntaan, että kaikki kääntyisi parhainpäin :heart: Niin se on sitten ensimmäinen marraskuinen nähnyt päivänvalon:heart:
 
Tervetuloa uusille...

PinskuPinsku Onnea koko perheelle pienestä tyttärestä :heart: Paljon jaksamisia teille, toivotaan että tyttö vahvistuu pian :hug:


Omaa (.) mulla selkä/issias kivut pahentuneet ja on se pelko et koht on pakko luovuttaa... Pe töiden jälkeen oli sen verran hankalaa jo autoon pääsy ko korkeempi tila-auto on... Nukkuminen on ihan järetöntä, mikään asento ei oo hyvä ja särkylääkkeen voimin mennään :'( Voi sanoa että yössä ei pitkäkestoista unta suuresti ole... Muutenkin yö unen määrä on vähentynyt, illalla ei nukuta ja aamulla oltava ajoissa ylhäällä, vaikka itse haluaisi nukkua niin töihin on vaan mentävä ja vapaapäivinä pienemmät on sitä mieltä et enään ei muute köllötellä : / Supistukset on nyt vähentyny, ainakin ne kivuliaammat... Josko sillä saralla helpottas nyt ko noi selkäpuolen on jo sitä omaa luokkaansa...

Mut josko ny jatkas viel hetken sunnuntai siivousta ni sais kodin ehkä taas kodin näköseks...

Anskuli ja Papu 30+6
 
Viimeksi muokattu:
Pinskulle toivotan sekä paljon onnea pienestä tyttärestä sekä jaksamista omaan toipumiseesi ja tytön elämän ensi viikkojen myllerrykseen! Sitkeä kirppunen tuo teiden Amelia!

Henuli ja Mirkkeli jaksamista vaivojen kanssa, samoin Anskuli.
Mulla kans liitoskivut tehneet paluun, pari päivää olikin helpompaa.. Yyh. Inhottaa jo valmiiksi huominen työpäivä kun tiedän olevani ihan kipeä! Enää kolme kokonaista työviikkoa! Jaksaa jaksaa..

Meidän vauva on ikiliikkuja! Eilenkin myllersi tuntikausia putkeen! Miten se jaksaakin?
Onneksi on nyt (ilmeisesti) pää alaspäin, ainakaan ei potki kohdun suulle. Sen sijaan ylävatsa on hellänä potkuista!

Odotan innolla että näen naapurin uude vauvan, pääsivät eilen sairaalasta kotiin <3 onneksi olen jo raskaana, ois muuten takuuvarma vauvakuume :D

Susimieli ja Pikkusisko 28+4
 

Yhteistyössä