Marraskuun inssipiinailijat

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja PeePee77
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Iltaa! Liityn mukaan =)
Tänään kp 2 ja Menopur kuuri alkoi, annos 150/päivä. Inssi numero 2 siis! Perjantaina eka seuranta. Luen ketjun huomenissa...

Juu olis kiva vertailla folli/simppa juttuja teidän kanssa, kaivan (Kamilla!!) ne meidän tulokset huomenna esille. Pesu ainakin meillä näytti auttavan asiaa. Viime kierrossa muistan että 15 miljoonaa simppaa sinne meni. Mites teillä?

Ite yritän kasvattaa enemmän kuin yhden follin.... *tahtoo paremmat mahikset!!!!!!!* mutta aika näyttää saako tuplalääkkeillä tuplafollit..

Onnea matkaan kaikille!! :flower: :wave:

Mä oon täällä kateudesta vihreä :D teidän hyvien simppa-arvojen takia! 15 miljoonaa, sehän on ÄLYTTÖMÄSTI!!!!! Meillä tehtiin koepesu syyskuun puolessa välissä ja VAIN 200 000 KOHTALAISESTI LIIKKUVAA jäi pesun jälkeen! Et jos lukemat on täs kuus samat, niin ei mitään mahiksia ja eka inssi jää viimeiseksi |O
Lääkäri sanoi et pitäis olla vähintään 2miljoonaa, et inssi kantsis tehdä. Mut Tampereella meinasivat sit et jos mies pysyy savuttomana inssiin asti, niin voi olla mahiksia jos lukemat on edes samat kuin kesäkuun lopulla. Et jännitystä piisaa, sittenhän se tulos vasta selviää ku inssi tehdään... Mielenkiintoista nähdä saanko folleja kasvatettua YHDELLÄ clomilla päiväs...! Mitään muuuta lääkettä en syö/pistä. Ens viikon keskiviikkona se sit nähdään... :whistle:

Kiva kun tässä ketjussa mennään aika eri tahtiin, niin voidaan aina jännäillä jotain ja toisaalla piinailla urakalla =)

Täällä tänään kp2 ja huomenna alkaa vaihteeksi clomit. Inssiä ei varmaan tähän kiertoon tehdä, mutta soitan ja varmistan tyksistä tänään :ashamed: ..ja samalla kuulee miten kauas tuo ivf mahtaa mennä :|

PeePee77 ja Taria, pitäkäähän ajantasalla tuntemuksista ;) :whistle: , ja Popsy, tuuhan infoamaan miten meni :wave:

Heippa!
Nyt se olis taas inssi takana ja piiitkät piinapäivät edessä!
Kaikki meni ihan hyvin. Munis ei ollut vielä irronnut, tosin niitä ei ollut kuin yksi kpl, mutta siimahäntien määrä ja liikkuvuus hyvät. Nyt ei auta muuta kuin toivoa ihan hillittömästi, että tärppäisi. Viime inssin jälkeisiin tunnelmiin verrattuna olo on kyllä vähän realistisempi (ainakin vielä) ja epäilevämpi, vaikkakin ihan varmasti ehdin vielä monen monet oireet itselleni kehittelmään tässä parin viikon aikana ;)

PeePee77 ja taria, mä pääsen piinailemaan ja jännäilemään teidän kanssa suht samaan tahtiin, kiva!

Kävin verikokeis ja olipas arvokkaat! 266 euroa kelakorvauksen jälkeen! Aika järkytys, kun odotin jotain 50-100 ?... Kyllä näis touhuis saa olla kukkaro kunnossa :kieh:

Menis nyt tää viikko nopsaa, niin pääsis ultraan ja tositoimiin! Odottavan aika on kyllä pitkä :headwall:

Heido,

mun mieliala nousi lähes yhtä nopeasti kuin laskikin, hyvä niin. Nyt siis menossa kp 14 ja pp 1 (!!) ja tietysti vahvasti raskaana niin kuin aina :laugh: Ihmeellisesti vatsassa nipistelee, ihan kuin kuukautiset olisi alkamassa. Voisko kohtu jotenkin supistella inssin jälkeen?? Mulla nimittäin ekaa kertaa inssi teki vähän kipeää.

Popsy ja PeePee77: koska teillä on testipäivä? Mulle lääkäri antoi testipäiväksi ke 21.11. Koetan malttaa ainakin siihen asti mieleni. Mieluusti taas testaisin viikonloppuna, ettei töissä tarvis kärvistellä negan jälkeen, mutta se tarkoittais sitä, että pitäis venyttää testaamista la 24.11. asti. Siihen en ihan taida pystyä. Pitää katsoa, kun ajankohta lähenee.

Tsemppiä kaikille inssiä odottaville ja muille piinailijoille! Toivotaan, että päivät kuluu nopeasti!

:wave:

Uimaritietoja meiltäkin viime kesältä.. Laitan nuo viitearvotkin niin tietää mihin vertaa.

Tilavuus 3,2ml (viite >2ml)
Tiheys 93milj./ml (>20milj/ml)
Kokonaismäärä 297.6milj (>40milj)
Eteenpäin liikkuvia 60,5milj/ml (>10milj.) :p

Normaaleja 2%
Epänormaaleja 98% :o

Mutta määrä siis korvaa laadun eli "spermalöydös on kuitenkin hyvin lähellä normaalia." Vasta-aineet nolla prosenttia.

Mistähän ne kuolleet näkee?? Vai onko se sama kuin liikkumattomat? Meillä 25% sellaisia.

Tämä analyysi oli tosiaan kesällä otettu. Siitä mulla ei ole paperilla mitään tulosta mikä kolmisen viikkoa sitten inssin yhteydessä tehtiin. Lääkärin sanojen mukaan oli kuitenkin priimaa tavaraa silloin. Meillä minä siis olen se viallinen.... :/
(Mies varmaan tykkäis jos tietäis, että kirjoittelen sen simpoista nettiin.... No, ehkä ei tuu tuttuja lukemaan ja eihän noissa mitään häpeämistä tosin ole!) :D :laugh:

Mutta hui.. Olipas Kamillalla kalliit verikokeet!! Mitä siinä otettiin?

Raitapaitainen 2.inssi...Metut,Clomit,Puregon,Pregnyl..kp3/30-/pp
Kamilla...........1.inssi...Clomit...................................kp4/3 0-31/pp
Popsy............?.inssi....Conal-f..................................kp?/?/ pp
PeePee77.......2.inssi...Puregon,Pregnyl...............kp15/29-31/pp
taria..............3.inssi....Luget.....................................kp14 /?pp1
retuli82.........1.inssi.................................................kp 21/30-32/pp4
Ilona G..........3.inssi.................................................kp 3/?/pp

Hitsi kun en ottanu simppalukuja ylös kun se lääkäri niistä kertoi inssissä. Olin kyllä niin touhoksissa ja ajatuksissani toimenpiteen jälkeen, että muistan vain lääkärin sanoneen että erittäin hyvät simpat, luvut oli isompia kuin viitearvot ja 100 % liikkuvia.

Nyt kun tosiaan sais tämän ajan kulumaan nopiaan, niin ei tartteis koko ajan kyttäillä omia tuntemuksiaan. Jos sais vaiks nukkua tämän loppuajan :laugh:

Kamilla...........1.inssi...Clomit...................................kp4/3 0-31/pp
Popsy............?.inssi....Conal-f..................................kp?/?/ pp
PeePee77.......2.inssi...Puregon,Pregnyl...............kp15/29-31/pp1
taria..............3.inssi....Luget.....................................kp1 4 /?pp1
retuli82.........1.inssi.................................................kp 21/30-32/pp4
Ilona G..........3.inssi.................................................kp 3/?/pp0

Höh, jäi äskeisestä Peepeen ensimmäinen pp pois!

Niin , meitsi on myös jättäny kahvin paaaljon vähemmälle, mitä yleensä tässä kierrossa. Kun jostain luin, että liika kofeiini vois olla haitaksi raskautta suunniteltaessa... ennen kittasin muki tolkulla kahfeeta, nyt suon itselleni korkeintaan kupillisen. Pikkasen ollu ankeita aamuja
:/

Tervehdys kaikille!
Liittyisin mukaan tänne(kin) pinoilemaan, kun elämäni eka inssi on huomenna käsillä. Vauvatoive meillä on ollut mieheni kanssa jo 1,5 v ajan ja hoidoissa ollaan käyty täällä pk-seudulla maaliskuusta lähtien. Lääkityksenä on toistaiseksi ollut yhdistelmä Puregon + Pregnyl + Luget + Metut. Itselläni diagnosoitiin tänä syksynä lievä PCO, joten se on osaltaan vaikuttanut tärppäämiseen. Kierto ilman lääkitystä on ollut epäsäännöllinen ja ovulaation löytymisen kanssa on ollut ongelmia.

Nyt huomenna ke tosiaan olisi sitten elämän eka inssi. Viime viikolla ultrassa käydessäni havaittiin, että vasemmalta puolelta 2 ja oikealta 1 folli olivat lähteneet kasvamaan. Viikonlopun jännäyksen jälkeen eilisessä ultrassa todettiin, että isoin folli vasemmalla oli noin 18 mm ja toinen 13 mm sekä oikealla noin 13 mm. Tällä asetelmalla onneksi päästään inssiin. Meillä siis inssiä on ajateltu tehtäväksi vähän kuin "varmuuden vuoksi", koska miehen simpat on todella hyvät ja muutoin ollaan ovulaation induktiota viety kohta 4 kiertoa eteenpäin. Jos tämä ei tästä inssistä onnistuisi, niin tod.näk. ensi vuoden alusta edessä on IVF.

Raitapaitainen, teilläkin oli tosi hyvät simppalukemat! Oon täällä edelleen kateudesta vihreä :) Eihän noilla lukemilla oo mitään hätää inssin suhteen, samoin kuin IlonaG:llä!! Eikä tosiaan mitään häpeämistä, vaikka eipä munkaan miehellä oo. Syytä ei tiedetä et miks laatu on heikkoa, yks vaikuttava tekijä on ilmeisesti se et miehen äiti on polttanut odotusaikana et kiitoksia vaan anopille...
Mulla usko hiipuu, kyllä tää jää varmaan ekaksi ja vipaksi inssiksi ja suoraan ICSI:in :ashamed:
Ellei ihme oo tapahtunut ja miehen tavara parantunut huomattavasti..
Liikkumattomat on vissiin sama ku kuolleet. Meillä normaalimuotoisia oli 22% vaikka en tiedä kuinka paljon siitä on hyötyä..

Noissa verikokeissa otettiin ainakin HIV, b- ja c-hepatiitti ja sit ne hormoniarvot (FSH, LH,TSH,PRL). Ei niin et noi mulle jotain sanois :laugh: En ymmärrä kuinka ne noin kalliit oli!!???

Kokeilin minäkin päivittää =) Korjatkaa, jos meni väärin...

Pupuvaimo.....?.inssi....Clomit..................................kp2/?/pp
Ilona G...........2.inssi...Menopur...............................kp3/?/pp
Kamilla...........1.inssi...Clomit...................................kp4/29-31/pp
Popsy............?.inssi....Conal-f..................................kp12/?/ pp 0
kati231.........1.inssi....Puregon, Pregnyl,Luget,Metut kp?/?/pp
PeePee77.......2.inssi...Puregon,Pregnyl...............kp15/29-31/pp1
taria..............3.inssi....Luget.....................................kp14/?/pp1

Plussanneet :heart: :

Tuo PeePeen lista on ainakin mun osalta se "onnistunein päivitys" eli kp3 ja toiseen inssiin menossa vanhoilla lääkityksillä. ;)

Mulla on ihan kauheet Niagara-vuodot.. Onkohan se viime kierron Puregon kasvattanut limakalvoa niin, että nyt sitä oikein lorisee ulos..? :p

Noista Kamillan labrakokeista..

FSH = Follikkelia stimuloiva hormoni (pistettävistä Esim. Puregon)
LH = Luteinisoiva hormoni (usein pco-potilailla koholla, aiheuttaa yhdessä FSH:n kanssa ovulaation sekä säätelee keltarauhasen progesteronin tuotantoa. )
TSH = Kilpirauhasarvo
PRL = Prolaktiini eli "maitohormoniksikin" kutsuttu.

Noi selvensikin et mitä noi hormoniarvot on! Mä kun oon ihan pihalla tosta biologiasta :laugh: Mielenkiintoista nähdä et onko mun arvot viitearvoissa vai tuleeko yllätyksiä... En huomannut kysyä et kauanko tulosten saamisessa kestää. Yksityisellä kävin ottamas, kunnallinen tuskin olis ottanut yksityisen lähetettä, niin Tampereella ainakin sanoivat ku kysyin voinko mennä tk:hiin otattamaan.

Iltaa vaan taas
Nopeasti täällä käyn vaan kääntymässä, en oo päässyt nettiin viime päivinä kunnolla :/
Niin vaikea sanoa noista simppatuloksista mikä olisi "riittävä" määrä tai laatu kun loppujen lopuksi vain yksi simppa sen vaaditun homman tekee ;)

mmm kun tuossa plussasi oli hällä 3 follia irrotettu... mietin vaan että sillä taitaa olla mahikset paremmat kun niitä on 2-3.. itellä kun tuppaa tulemaan vaan yksi, joskus tuli kaksikin clomeilla. sillä kerralla kun meillä tärppäsi ja saimme ihanan nupukkamme multa irrotettiin 3 follia! joten sen jälkeen en saa muuta mieleeni kuin että se 3 olisi saatava kasvamaan isoiksi ja irrotettua :laugh:

Onko teille muuten sanottu veden juomisesta?? Että siis pitäisi juoda tavallista enemmän? Mulle sanottiin kun olin viime inssissä ultrassa mutta se tieto tuli liian myohään.. Menopur kuulemma jotenkin kuivattaa liikaa..

Hei pv, huomasin että sinäkin olet täällä, pahoittelut, mutta onnea uuteen kiertoon!! :flower: :flower: :flower: kuten kaikille muille samaten!! =) =) =)

Keskiviikko 7.11.2007

Pupuvaimo.......tauko: Clomit,Menopur.........................kp3/33/pp
Raitapaitainen 2.inssi: Metut,Clomit,Puregon,Pregnyl..kp4/30-/pp
Ilona G............2.inssi: Menopur................................kp4/?/pp
Kamilla............1.inssi: Clomit....................................kp5/30-31/pp
Kati231...........?.inssi: Pregnyl,Luget,Metut..............kp?/?/pp0
Popsy.............?.inssi: Conal-f...................................kp13/? / pp1
PeePee77.......2.inssi: Puregon,Pregnyl...................kp16/29-31/pp2
taria...............3.inssi:Luget......................................kp15/?/pp2
retuli82..........1.inssi................................................kp 22/30-32/pp5

Haamuilleet ;)

Plussanneet :heart: :

Pudonneet :hug:

ei tehdä, toisaalta en enää niitä haluakaan; sen ainoan kerran kun raskauduin, inssi jäi välistä ;)
Suunnittelukäynti on marraskuun lopussa, ellei lakkoa tule; IVF ensi vuoden alussa. Tyksin hoitajan mukaan joulukuussa voitaisiin vielä tehdä yksi inssi, mutta en taida haluta.. Jospa vaan rohdot ja seurantakäynnit, niin hoidellaan homma kotosalla :saint: :whistle: ..niin kuin tässä kierrossakin :snotty:

Tilasin just verkkoapteekista sinkkiä ja foolihappoa! Lähinnä miehen huonon simppatilanteen takia ajattelin syöttää niitä hänelle mut aion kyllä itsekin syödä niitä monivitamiinitabun ja omega3 lisäksi. Tota foolihappoa ainakin suositellaan raskautta yrittäville. Oon kahdesta eri luontaistuotekaupasta kysynyt tuotetta joka voisi parantaa siemennestettä ja myyjät ei oo osannu auttaa!!! Ilmeisesti siihen ei oikein oo sellaista tuotetta. Aika jännä tilanne, yleensä niillä on vastaus joka pulmaan :laugh:
Sinkki ja foolihappo on ainoita jotka sain ongittua netistä, jotka vois parantaa laatua/määrää.

Enpä osaa PeePee sanoa sulle noista johtimista.. Mutta sen verran luulen ymmärtäneeni, että pienet tukokset saattaa aueta tutkimuksen yhteydessä =) Uudestaan tukkoon menosta en osaa sanoa mitään :ashamed:

Juu, kyllähän nuo tärppitunteet vaihtelee huomattavasti päivittäin/tunneittain ;) Nyt on vaan sellainen olo, että "näytetään niille lääkäreille ja onnistutaan luomuna" :xmas: :laugh:

Mulla vierähti äsken pitkä tovi tuolla odotus-puolella kun siellä Pikku Myyn äiti odottaa kolmosia. Luinkin heistä Odotus ja vauvat-lehdestä ja nyt täytyy katsoa tietenkin ohjelma ensi maanantaina jossa he ovat vierailulla. Linkki keskusteluun http://keskustelu.kaksplus.fi/t818634

Kiitos Pupuvaimolle plussapuhalluksista ja tosiaan kiva kun on noin positiivinen asenne. Tarttuu meihin muihinkin!! :)

Meikäläinen napsii clomeja ja tuttuja jomotuksia+vihlaisuja on munasarjoissa tunnettavissa. Ekaan ultraan vasta ensi maanantaina seitsemän päivän clomien jälkeen. Mulle ei jäänyt purkkiin enää kuin 4 tablettia, joten toivottavasti ne riittää ettei tarvi enää ostaa yhtä purkkia tälle vuodelle. ;) Pienet on harmit.. :laugh:

Illalla ruotsin kokeeseen.. Jag inte osata yhtään svenskaa.... :/
Ei edes jännitä kun läpipääsystä ei ole toivoakaan. Kielioppi osuuden voisin läpäistä mutta en osaa/en keksi mitään 150 sanan tarinaa.

Mulla täällä viimeisiä clomeja viedään, huomenna vielä ja sit odotellaan. Viisi clomia jää mahdolliseen 2.inssiin. On kyllä tosi mielenkiintoista nähdä et riittääkö 1 clomi tosiaan päivässä viiden päivän ajan... Oon ruvennu epäilemään :) Nippailuja kyllä tuntuu munasarjois et kai ne jotain tekee.. Ens keskiviikkona on seurantaultra ja se on jo kp12. Et siinä sit päätetään inssin ajankohta. Kun kävin verikokeis, niin kysyin labranhoitajalta et jääkö inssi tosiaan välistä jos ovis on lauantaina.
Se meinas et ei se siitä saa jäädä kiinni et kyllä se inssi sit tehdään lauantaina jos näin on!! Viimeksikin sain koepesun lauantaille, ku viikolla olis ollu niin hankala toteuttaa. Mies kun oli 6-14 töissä ja labra aukes kahdeksalta, niin ei oikein onnistunut..
Kun nyt vaan jaksais odottaa "iloista" jälleennäkemistä sen äshole-lääkärin kans.. Se kun passitti meidät syyskuussa suoraan IVF-jonoon jättäen inssin välistä ja nyt Väestöliiton lekurit olikin eri mieltä :laugh:

Raitapaitainen, sulla ultra jo kp9?? Miks niin aikaisin? Mulle lääkäri on aina ohjeistanut et kp 11-13 olis ultra mut se on sit varmaan yksilökohtaista...

Pupuvaimolla on hieno asenne, luomuna vaan tärppi!! =)
Onhan se hyvinkin mahdollista, jos simpat on hyväs iskussa! :whistle:

Onko retulilla tuntemuksia puoleen tai toiseen?
PeePee77, toivotaan et tuntemukset johtuu tärpistä! Täytyyhän ne johtua! =) Mä tuun kyl sit inssin jälkeen varmaan hulluksi kuulostellessani itseäni :laugh: No, se on sen ajan murhe B)

Juu, ultra on tosiaan kp9 kun syön clomeja aikaisemmin aloittaen ja pidempään kuin yleensä. Viimeksi kun söin kp:t 2-6 niin ei ollut johtofollia erottumassa ja siksi jatkettiin vielä 7-10 päivät.
Elokuussa kun oli meneillään kolmas kierto niin munisten kasvu oli pysähtynyt kun söin vaan kp:t 3-7.
Mä olen tässä munisten kasvattelussa ihan surkea tapaus. En saa mitään aikaiseksi ilman clomeja ja sitten kun pitkällä clomimäärällä saadaan jotain kasvatettavaa niin sitten tarvitaan vielä sitä Puregoniakin.

Paha mieli.. Vauvakuume, ikävä miestä, joka tosin on vaan töissä, ärsyttää se tunnin päästä alkava tentti kun en oo lukenu sanaakaan vaan surffannu koko päivän.. Koirakin paukuttelee vieressä. Ei mene hyvin ei. :(

Tilaisin yhden annoksen Pupuvaimon positiiviisuutta, kiitos! :p

Täällä ei oikeastaan sen kummempia tuntemuksia, välillä tuntuu että tärpänny on, pääosin kyllä yritän varautua mahdolliseen epäonnistumiseen. Oireita ei oikeestaan ole vielä, ehkä lisääntynyttä valkovuotoa on vähän... tiiä sitten millon niitä mahdollisia oireita edes olis mahdollista olla, nythän on vasta pp6.

Onko Kamillalla ollu sivuoireita clomeista? Tai muilla? Mä popsin viime kierrossa niitä, ja olipas kyllä vaiks minkälaisia oireita... kuumotusta, unihäiriöitä... ja oviskin hävis jonnekkin. Tälleen luonnollisessa kierrossa ovis tulee onneksi ajallaan :)

Pupuvaimo ihanaa kun jaksat olla niin positiivinen :hug:

Yhteistyössä