MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

sukupuolesta en ole varma haluaisinko tietää sukupuolta (toisaalta kyllä, toisaalta en, kuten Inari-11:nkin tuolla ylempänä pohti) Haluaisin toisen tytön ja mietin, että jos selvittäisi sukupuolen rakenneultrassa niin ehtisi sitten 'tottua' ajatukseen, jos olisikin poika tulossa. Mies kyllä toivoisi poikaa, joten sinänsä kumpi vaan on tervetullut. :) Ensimmäistä odottaessa ei tiedetty kumpi on tulossa. Ei tarvi sitten uteliailta sukulaisiltakaan tietoa salata, jos ei itsekään tiedä.

Ahdistus, kun pitäisi ostaa mahahousuja, mutta en jaksaisi lähteä etsimään ja sovittelemaan. Eilen ostin pari paitaa, mutta H&M:n housut oli jotenkin niin kulahtaneen näköisiä jo valmiiksi, että en vaivautunut edes sovittamaan. Millä vaateketjuilla on äitiysaatteita?

Maha ei pahemmin tunnu vieläkään (mutta läskiä tuohon on kyllä tainnut kertyä). Ja liikkeitä en kyllä mielestäni ole vielä tuntenut. Jotain poksuja, mutta luulen, että ne on vain suoliston liikkeitä. Saisi jo alkaa potkutella niin oikeasti tuntuisi, että tuolla joku köllöttelee. :)
 
ipna No, en todellakaan koe olevani ite vanha ja oon ihmetellykin ihmisten kommentteja, mut tuntuu kyl, et tosi monet on tehny lapset jo paljon aiemmin. Mut jokainen tehköön tyylillään! Ja meillä sit rakenneultrat samana päivänä! :) En malta odottaa!

Henna-Riikka75 Nyt on hyvä sit tehdä kun hyvä mies löytyi! :) ei se ikää kato kun lapsia tekee..kaikilla elämä ei mee samaa rataa!

fourth gift Ihminen on sen ikäinen, kun minkä ikäiseks ittensä tuntee! :)

Iippari Toivottavasti saat nyt nukuttua! Öitä! :)

Nellielli ja pötkö 17+3
 
..

Mies oli kertonut työkaverilleen raskaudesta ja sen reaktio oli " TAASKO se on eukkonsa tiineeksi pistäny?! Kohtahan sulla on ikioma jalkapallojoukkue siellä :D ".
...
Nii ja tähän vielä, että meille on siis toinen lapsi nytten tulossa, että ehkä sitä jalkapallojoukkuetta saa vielä hetken ootella ;)

Ja iästä mulle taas on päivitelty sitä, miten kamalan nuori minä oon äidiksi ja esim mummoni oli sitä mieltä, että esikoinen on varmasti vahinko, koska eihän kukaan hullukaan noin nuorena lapsia halua. No, minä varmaan oon sitte jotenki hullu ja vinksahtanu.. ;)
Esikoisen syntyessä olin siis 20v (täytin kylläkin 21v kaksi viikkoa myöhemmin). Ja nyt kun toinen syntyy, niin olen 22v.
Näytän kyllä nuoremmalta, moni on kaupassakin luullut että poika on isosiskon kanssa asioilla, ne ilmeet on kyllä näkemisen arvoisia kun kerron että äitihän minä oon :D

Nyt pitää varmaan lähtee poitsun kanssa ulos, keritään varmaan hetki olla ennen ku alkaa vettä sataa.

kiukuttelija 17+2
 
Iästä ei mulle oo kukaan tullut mitään sanomaan, kai mä oon sen verran keskivertoikäsenä nyt ollut sitten raskaana :D
Esikoisen synnytin sis 24-vuotiaana, kuopuksen 25-vuotiaana ja tämä kolmas tulee nyt sitten kun olen 28-vuotias..

Mun mielestä oli just jossain joku juttu että keskimääräinen ikä jolloin suomalainen nainen saa esikoisensa on 28 vuotta. Että ei ole mun mielestä yhtään kummaa jos 27-vuotiaana saa ensimmäisensä. Miehen sisko yrittää käsittääkseni nyt lasta ja hällä on ikää, öö, olikohan 36 vuotta? Eikä sekään oo mun mielestä kummallista. Tiedän äitejä jotka ovat neljäkymppisenäkin saaneet ensimmäisensä...
 
liikkeitä tuntuu :heart: kyllä ne niitä on :) eilen ja tänään jälleen, kuplintaa ja sipsutusta aivan samoissa kohdin tuntuu heti kun meni lepäämään :) ja nyt tuntuu taas kun istahdin koneen ääreen :heart:
kolmatta odottaessa suht samoilla viikoilla tunsin myös, vaikkakin terkkari oli vastaan ettei vielä voi. mutta minä tunnen ja se jos mikä luo uskoa ja toivoa, että jaksan tämän projektin viedä tyylikkäästi loppuun vaikka mikä olisi :kiss:

fourth gift ja Eki POKS-POKS-POKS 14+0
 
  • Tykkää
Reactions: Acacia ja nellielli
Heissan!

Lumineiti kyllä on työnantaja osannut todella käyttää tilannetta ja sun tilaa hyväkseen tuossa työjutussa. Ei voi muuta sanoa kun törkeää ja paljon voimia sulle tilanteen selättämiseen:hug:

Acacia ankkakävelyltähän tuo vaikuttaa... eilen meni sitten aivan jumiin illalla töissä ja työkaveritkin naureskeli juurikin tuolle vaappuvalle kävelylle, itte vaan lähinnä sille kun ei ne tiiä mistä johtuu. Vielä kaksi yötä ja lomalle kuukaudeksi, jee!

Iästä mullekkin on sanottu, mut lähinnä just kuinka nuorena on ollu neljä lasta (28v.) Nyt vaivasena sillon alkuraskaudessa kun olin lääkärillä käymässä, niin sanoin siitä että kun taidan olla jo liian vanha odotukselle. Niin lääkäri vaan naureskeli ja sano että monihan rupeaa odottamaan vasta tän ikäsenä ensimmäistä (33v)

hannama & pikkuinen 15+4
 
tänään jaksoin käydä ostaan H&M:ltä vähän äippävaatteita. Siellä oli ihan hyvät farkut, jotka pistän kyl heti huomenna töihin. Sortsit, lyhythihanen paita ja alkkareita.Paitojen kanssa varmaan pärjää vielä aika pitkälle, vaikka eihän se kivaa oo että ne venyy tosta massun kohdalta. Housuja pakko hommata. Mietin, että löytyisköhän musta pientä räätäliä, jos osais tehä jonku kesähameen...

Mulle ei oo terkkari hiiskunu sokerirasituskokeesta, en tiedä onko unohtanu... Parempi ehkä ettei sitä tehtäis, kun vaikuttaa niin kauhealta..! Tuskin mulla sokerit pääsee kohoomaan, kun en oo ikinä mikään sokerisyöppö ollu ja koko ajan vähennän. *koputtaa puuta*

Meki nyt haaveillaan niistä Hartanin Topline X -vaunuista, mutta huomattiin kanssa tosiaan, että se koppa pitää ostaa erikseen ja tuleeki maksaan lähelle 700 e, jos ottaa pehmeän kopan... Muutki vaihtoehdot toki käy, kun miehen isä ilmottautu ostamaan meille vaunut. :) Onhan tää hänen ensimmäinen oikea lapsenlapsi.

Tuntuu, että mun vanhemmat on paljon vähemmän kiinnostuneita mun raskaudesta kuin miehen. Mutta ehkä se johtuu siitä, että mies on oikeastaan joka päivä yhteydessä heihin. Äiti soittaa tosi harvoin eikä se oo oikein kertaakaan kunnolla tiedustellu miten mulla on menny. Isä nyt ei oikein koskaan oo osannu näyttää tunteitaan, niin ehkä se ei oikein osaa kysyäkään mitään.

Ai niin! Tunteidenpurkauksista. :D Mies näytti netistä mulle tänään videota, jossa mies kosi vaimoaan tosi romanttisesti. Liikutun yleensäki tommosista jutuista, mutta nyt video ei ollu ees kovin pitkästi vielä ehtiny mennä ja kun liikutus tuli niin en voinu mitenkään pidätellä, vaan kirjaimellisesti purskahdin itkuun! Enkä oikein tienny että onko se itkua vai naurua. En meinannu saada loppumaan ja sitte kun rauhotuin, niin hetken päästä repesin nauramaan (varmaan tilanteelle..) ihan kauheena. Veet valu silmistä, enkä oo ikinä nauranu tuolla tavalla! Ja sitäkään en meinannu saada loppumaan vaan pärskähin koko ajan uudestaan. Mieski nauro siinä sitte ihan veet silmissä eikä sitä saatu loppumaan ennenku se otti ja lähti toiseen huoneeseen ja mun piti mennä kuselle, kun nuo lantionpohjanlihakset osoittautuivat hieman heikoksi tuollaisen edessä... :LOL: :p

mnica ja möntti POKS 18+0 !!!
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Iltoja! :) kovasti odotellaan koska tuntuu ja mitä, en tiedä onko tää vainoharhailua mutta välissä tuntuu niinkun ois joku flubber tuola navan alla mikä möyriipi, toisella puolella vaan, siltä puolelta on aina kuulunut sydänäänet paremmin... ehkä se on hän, kuka tietää..

Iästä mulle ei ole kukaan puhunut mitään, mun aiempia lähimpiä ystäviä ja ikätoveri pohjosessa vielä asuessani teki ensimmäisensä 17-vuotiaana, niin jotenkin lähipiiri/suku ei järkyty tästä mun iästä 23v, töissä taas oli ihan selkeästi ja läpinäkyvästi jopa halveksiva suhtautuminen sen mitä he ehtivät 2 vko tietää ennen mun potkimista ulos, ei kukaan naamatusten edes onnitellut eikä varsinkaan osannut odottaa... vanhat kantturat prkl kaikki jo perheellisiä ja heillä on mun ikäsiä lapsia niin se voi ehkä vaikuttaa asiaan.. Sitten vielä olen kauhean pienikokoinen niin mieltääkö sitten kaikki "nuoreksi äidiksi"..

Hartanit käytiin tänään Topline X kahden lapsen nukkumavaunuina lähes pelkästään olleet eli aivan uudenveroisessa kunnossa ihanalla ajattomalla kuosilla kattomassa ja sovittiin kaupat niistä ;) lähtee alle 400 kaikkine koppineen ja muine varusteineen. Kopeloin vaunuja niin siellä ei tuo nykynen omistaja edes tiennyt mitä kaikkea niillä voi tehdä niin hihhei oon ihan onneni kukkuloilla :D ees jokin asia sopii tähän taloustilanteeseen kun löytyi nuo vaunut näin sopivasti! Eli eka hankinta viikonloppuna sitten tehty :) kirpparilta on vaatteitakin jo kauppakassillinen 50-80 senttisiä, että kestää sitte puklutella tyypin kun niitä kerryttelee vähäsen.. ;)

Onko täällä ollut jo puhetta vaipoista? Että meinasitteko lähteä kestovaippaileen? Mä oon ainakin ihan pihalla koko kestovaipoista ja vähän skeptinen koko kestoilun suhteen, kun en ole edes perehtynyt miten käytännössä kaikki toimii tai tehnyt mitään vertailuja.. Onko kukaan harkinnut sitä? Pistää kirpputorilla silmiin nuo kestovaipat ja ihmettelen niitä siellä joka kerta....

Lumineiti ja Uubo 15+3
 
tsaukkista leidit

jeeee piristystä :) vietettiin eilinen ilta mukavissa merkeissä :heart: teki niiiiiiiiiiiiiiin hyvää!!! illan lopuksi lapset nukkumaan, mies oli ostanut leffan, varasi mulle kainalo-paikan, ja siinä me sit yhessä köllöteltiin :) tänään se tulee aiemmin töistä, ihanaa! elämä alkaa olla jo lähes stressitöntä, vessa-reissut sujuu hyvin, päivät oon toki väsynyt mutta oon yrittänyt kuitenkin malttaa lepäillä tilaisuuden tullen.
siivousvimma iski aamusta, mulla on ollu matot yön yli tuulettumassa, nyt oon jo imuroinut ja siivonnut keittiön.... ehtii tänään vielä vaikka ja mitä kun aikasin alottaa :)

kestovaipat just möin äitiyspakkauksen kestot pois, hyi yök ne ei oo meidän juttu OLLENKAAN!!!

vaatteiden sovitus en kyllä oo jaksanut sitäkään .... ahdistaa jo ajatuskin... :D pakko mennä kylläkin jossain vaiheessa, koskapa HALUAN sen lyhyen mama-farkkuhameen JOSTAIN!!!!!

jaaha, pikkuneiti levittää vessapaperia ympäri eteistä... :D

ja haluan lämpimämmän sään takaisin ,,,, HETI :D
 
Moikka!

Täällä on iskenyt flunssa:/ Poskiontelot täynnä räkää ja olo on varsinkin yöllä tooosi "miellyttävä". Nenähuuhtelukannu on kovassa käytössä, en millään halua antibioottikuuria poskiontelontulehdukseen! Mikä parasta, pahoinvointia ei juurikaan enää ole ollut=) Joskus iltasella alkaa etomaan jos ateriaväli on ollut liian pitkä, mutta se on pientä se.

Äitiysvaatteet: ovat olleet käytössä jo muutaman viikon. Ihanaa kun ei kiristä eikä purista mistään! Töissäkin sain vihdoin hakea mammahousut kun ei ole väliä, vaikka sana tästä olotilasta leviää. Töissä raskaudesta tietää jo lähes kaikki.

Ikä: jep, onhan tuota kertynyt, mutta en kadu mitään;) Ei nyt paljon myöhemmälle tätä pikku kolmosen hommaamista olis voinut lykätä, mutta hyvä näin:)

Liikkeet: aivan kuin pikku hipaisuja tuntuisi aina välillä varsinkin makuuasennossa.. Odotan kyllä kovasti, että alkaa tuntumaan kunnolla. On se vaan sitten ihana tunne:heart:

Kestovaippailu: ei ole tullut mieleenkään, on niin paljon muutenkin tekemistä tämän perheen pyörittömisessä, että pitää päästä mahdollisimman helpolla aina kun vaan on mahdollisuus. Ensimmäisen kanssa tein itse kaikki sapuskat, toisella syötin purkkiruokia. Tietysti mahdollisimman nopeasti siirrytään omatekoiseen ruokaan, mutta siinä ruoka-aineiden totutteluvaiheessa purkit ovat oiva apu..

Voi kun ilmat vähän lämpenisivät, niin saisi pukeutua vähän kevyemmin. Nytkin oli taas niin kylmä tuuli, että:/

Hyvää viikonloppua kaikille mammoille!:wave:

Ps:missäs on Erika kun ei ole kuulunut mitään?
 
Neuvolassa käyty taas vaihteeksi... kaikki hyvin sykkeet 135-140 (hmm oiskohan kenties poika)... jännää...

Paino mulla tipahtanut puolisen kiloa (ei haittaa kun tuota ylimääräistä on päässyt kertymään). 3 viikon päästä rakenneultra (kauhulla odotan).... toivotaan vaan että kaikki hyvin. Miten yksi km voi vaikuttaa näin paljon kaikkiin tuntemuksiin ja kauhuskenaarioihin.

Niin ja mä nyt päätin että lopetan doplerilla kuuntelun... ehkä tuo nyt pysyy kyydissä mukana. Liikkeitä tuntuu hyvin hentoja välillä mutta ei päivittäin...
 
Kerpele Mä oon kans jostain lukenu, et se keskimääräinen ikä ois 28, jolloin niitä lapsia tehdään. Joten en nää mitään ihmeellistä tehdä 27-vuotiaana lapsia tai paljon sitäkään vanhempana! :) Jokainen tehköön silloin kun haluaa, mutta ainahan näitä ihmettelijöitä riittää..

Kestovaippailu ei kyl houkuta mua yhtään. Kyl mä mieluummin käytän ihan kertakayttöisiä vaippoja.. aikamoinen homma niissä kestovaipoissa kuitenkin taitaa olla. Alussa aattelin kyl soseita tehdä ite, mut saa nähä miten käytännössä menee. ;) mut tietty purkkiruoat käy myös hyvin. Säästää vaan hyvin, kun viitsii ite tehdä soseet ja kun ei pitäisi kovin vaikeetakaan olla. :)

Liikkeistä Kyl mä ny oon tainnu jo pari kertaa tuntee liikkeitä..sellasta elohiirimäistä tökkimistä on tuntunu..oon melkein 100 % varma, et se pötkö siellä kolkuttelee.. :D

Nellielli ja pötkö 17+4
 
Iästä sen verran, että mua on ärsyttäny aivan suunnattomasti jo monta vuotta kun ihmiset kommentoi että pitäs jo tehdä ne lapset kun alkaa olla jo biologinen kello ehtoopuolella. Voi jessus minä näen punaista kun tullaan kommentoimaan näinkin henkilökohtaisia asioita. Kenelle se nyt kuuluu milloin minä haluan perheeni perustaa ja eniten tuossa ehkä ärsyttää juuri tuo fraasi "tehdä" lapsia.

Maailmassa on niin paljon ihmisiä, jotka eivät haluamisesta ja yrittämisestä huolimatta saa lapsia vaikka kuinka niitä toivovat. Ja asia voi olla heille todella kipeä ja vaikea. Ihmiset eivät kovinkaan usein ajattele ollenkaan muita ennen kuin alkavat toitottaa näitä typeriä nokkavia kommenttejaan.

Joskus kun on joku (lue:tietty ihminen melko usein) kommentoinut juuri tuolla tavalla asiaa, on ihan oikeasti mennyt kilon hernemaissipaprikat nenään ja olen sanonutkin, että ensinnäkin lapsia ei noin vaan tehdä, ja se on jokaisen oma asia. Sitten menee vastapuolella naama näkkärille kun sanotaan pahasti heille. Ja minun mielestäni silloin saa jo sanoakin, jos tulevat toisen henkilökohtaisiin asioihin puuttumaan ja utelemaan. Mutta kuten niin usein muutenkin tässä modernissa itsekeskeisessä maailmassa, ei nämä ihmiset ajattele ollenkaan mitä suustaan päästävät, eivät ajattele muita, silloinkaan kun tietävät, että toinen ei pidä tuollaisesta kommentoinnista.

Toinen asia minkä olen nyt "ikäloppuna" 29-vuotiaana ensimmäistä odottaessani huomannut on se, että ilmeisesti ihmisen oma henkilökohtainen alue menettää merkityksensa joillekin ihmisille raskauden myötä. Mahaa tullaan taputtelemaan ja tökkimään kysymättä. Minä olen ihminen, en rumpu. Lähipiirin koskeminen ei niinkään haittaa, mutta esim naapurit tai muut puolitutut kun tulevat sörkkimään, niin hyvä ettei halko lennä päin naamataulua kun se käsi alkaa lähenemään sieltä.

Näin nähtävästi alkoi siten minun aamuni, pahoittelen avautumista, mutta alkoi taas ihmisten yleinen ajattelemattomuus ärsyttää. :D Oikein ihanaa päivää kaikille!

Acacia ja toukka 17+2
 
  • Tykkää
Reactions: Lumineiti
Heippa vaan kaikille odottajille!

Pientä alakuloa on täällä keskustelussa ollut ilmassa, ikävä kyllä sitä on ollut myös minun elämässä. Tuli muutamia taloudelliseen tilanteeseen vaikuttavia ylläreitä mieheltä, joista ei ollut mulle kertonut mitään! :( Alkoi sitten ahdistaa oikein kunnolla, kun pitäisi häät järjestää ja sitten jos on muutenkin tiukkaa, niin ei tule mitään. Ja mä olin ajatellut, että pystyy hyvissä ajoin valmistautumaan pienempiin tuloihin ja tekemään hankintoja, mutta ei nyt sitten onnistu, kun pitää selvittää aiemmat sotkut eka. Että mua ärsyttää! :mad:

Ja musta ei ole yhtään kiva, näin raskaana stressata ja olla pahalla tuulella koko ajan, kun haluaisin vain iloita ja nauttia tästä! :O

No, kai se on vaan mentävä pää pystyssä eteenpäin, jospa se aurinko alkaisi sitten paistamaan risukasaan. Tsemppiä ja voimia vaan kaikille, joilla elämässä murheita! :hug:

Musta on ihanaa, kun maha alkanut kasvaa! :) Ikävä kyllä en ole vielä tuntenut liikkeitä, niitä odotan kovasti!

Sukupuolta ei haluta tietää etukäteen. Tai mulle se oli oikeastaan ihan sama, ja mies sanoi heti, ettei halua tietää etukäteen, niin sillä mennään sitten. Ihan hauskaa, kun sitä voi arvailla odotuksen ajan. Ja kun ei ole lastenhuonetta sisustettavaksi, niin ei ole sellaista tarvetta tietää ;)

Vaippa-asiaa minäkin olen miettinyt. Kestovaipat tuntuu kyllä liian vaivalloiselta, mutta niissä on taas ympäristön kannalta parempi idea. Kokemuksia olisi kyllä kiva kuulla :)

Rakenneultraan kolmisen viikkoa (!), sitä ennen neuvola ja turvonneen munasarjan ultraus. Toivottavasti ultraavat samalla vähän pikkuistakin :)

Parempia tuulia odotteleva Suzyy ja pikkuinen 17+1
 
Viimeksi muokattu:
Pakko vielä kommentoida Acacian viestiä. Olen niiiiin samaa mieltä! On aivan naurettavaa puhua "tietystä" iästä tehdä lapsia. Kyllä se on jokaisen henkilökohtainen asia, voisi myös ihmiset tajuta pitää se sellaisena. Ja vatsansörkkijät saavat munkin karvat nousemaan pystyyn! Olen kyllä tähän mennessä seurannut vain sivust, miten raskaanaolevia tullaan lääppimään, mutta voin jo kuvitella miten reagoin, jos/kun joudun itse sellaiseen tilanteeseen. Ei tule olemaan nättiä! ;)

Naurattaa tää purkautuminen :LOL:
 
Viimeksi muokattu:
sukupuolesta haluaisin haluaisin ja haluaisin tietää mutta mie ei halua niin kuin ei ekassakaan halunnut.. ekan kohdalla olin kyllä tyytyväinen ettei kysytty, mutta nyt kyllä haluaisin niin tietää.

Tänään oli neuvola ja ihanaa oli kuulla pikkuisen sydän äänet, seuraava neuvola olis vasta heinäkuun puolella mutta sano että voin tulla milloin vaan kuuntelemaan sydän ääniä jos huolestuttaa. sanoi myös että niin vahvat äänet on ettei huolta pitäisi olla :D

Lapsen saannista todellakin ärsyttävää kun kysellään millos rupeatte vauvaa tekemään.. ei niitä tehdä vaan tosiaan saadaan.. eikä niitä vauvoja saada helpolla. ekaa odoteltiin reilu 6kk ja tätä toista melkein vuoden ja välissä kaksi peräkkäistä keskenmenoa. monella ei ole tätä hienotunteisuutta koska ovat raskautuneet helpoti eivätkä ole vauvan alkujaan menettäneet.

Tukivyöstä oi että olen niin tytyväinen ostokseeni.. lenkillä ei maha hölsky (siis ne läskit :p) vaan pysyy napakasti paikallaan, tänään kokasen millaista vyön kanssa on olla töissä ja onko se viell siellä edes tarpeen. =)

rontti1 15+4
 
Hartan topline X, ne siis haluan, mutta tosiaan, eivät maksa 560 € niinkuin ozbabyssa mainitaan, vaan siihen pitää ostaa se pehmeä kantokoppa ainakin (törkeetä huijausta puhua yhdistelmävaunuista siellä nettisivuilla vaikka koko koppaosa puuttuu), niin muistaakseni hilkun alle 700 ne saa. Saksasta tilattuna sais jonkun verran halvemmalla mutta en tiedä kannattaako ruveta siihen hommaan, jos esim. joutuu jotain osia vaihtamaan tms. niin menee tuhottoman kauan aikaa. Mutta noihin oon niin tykästynyt että varmaan ne hankin...

Kaukalo tulee vauva-lehden kylkiäisinä. Pinnasänky ja syöttötuoli maalausta vaille valmiit. Eiks näillä jo pärjää aika pitkälle... Ja äitiyspakkaus tietty :)

Ja ikä, täälläkin kolmosta pukataan maailmaan vaikka nelikymppiset häämöttää muutaman vuoden päässä :D

Nelli 15+5
 
Viimeksi muokattu:
Vihdoin Hemoglobiini (?) ok, ja sokerirasitus myös oli oikein hyvä. :)

No eikä tässä vielä kaikki nyt mun vuokranantaja sopan keitti. :( Siis se luulee voivansa viedä mua kun pässiä narussa ja maksattaa mulla kaiken. Mun pitäis muka 8.6 mennessä olla esittänyt hänelle kirjallinen suunnitelma käytettävistä materiaaleista, urakoitsijoista, työn kestosta yms jotka hän joko hylkää tai hyväksyy... No justiinsa sanon minä. :D Kirje oli eilen postissa, säilytysaika 15.6 saakka, ei todellakaan käy et viikossa pitäis kilpailuttaa firmat ja ensinnäkin löytää tekijä näin kiireellä aikataululla. :D Koska yksinkertaisesti tekijät ovat liian kiireisiä.

No mulla on kotivakuutuksessa oikeusturva ja huomisesta lähtien asianajaja. Mua ei meinaan tässä hommassa vedätetä. On kohtuutonta maksattaa minulla kaikki koska vuokranantajalle ei saa aiheutua hyötyä siitä. Eli siis parketti ei ole tarpeellinen uusia ja jos se uusittaisi niin siitä aiheutuisi hänelle liikaa voittoa. Koska vanha parketti jos vaihdettaisiin uuteen silloinhan hän hyötyisi siitä.

Olen niiiiin loppu tätä taistelua!!

No ei siinä mitään meidän rapussa tässä linjassa on viemärit tukossa. Ollut jo pari päivää ja TÄNÄÄN niitä on alettu yrittää availla... No kuulemma ne ei avaudukkaan tollain joten täällä ei voi käydä vessassa, ei laskea vettä ei mitään! Ja kuulemma tukokset niin suuria, että niitä ei saada aineilla tuhottua vaan viemärit pitää vissiin imeä tyhjiksi. Siis ei saakeli et ottaa aivoon! :D

Onneksi tänään menen vanhemmille koirien vahtiin niin pääsee esimerkiksi suihkuun tai vaikka pissalle!
 
Iästä Iteltä ei oo niinkään iän takia (27 v) kyselty lasten hankinnasta vaan musta on tuntunu, että sen takia, ku ollaan miehen kans oltu jo pitkään yhessä ja varsinki häiden jälkeen se kysely oikein kiihty. No mehän toki on yritetty heti häistä alkaen eli n. vuosi ennen tätä onnistunutta raskautta. Välissä yks km, mutta eipä siitä yrityksestä oo todellakaan huudeltu. Harmi, kun ihmiset ei tosiaankaan tunnu tajuavan, että ei kaikki oo aina niin helppoa ja että niitä lapsia tulis sormia napsauttamalla. Km jälkeen vältin anoppilaan menoa ties kuinka kauan, anoppi kun on pahimmanlaatuinen kyselijä. Nyt tosin suhtautuminen oli minusta melko laimeaa verrattuna siihen, että kuinka kauan ja ahkerasti se on kysellyt. Mun äiti oli 28 v kun sai minut ja vielä minun jälkeen 2 lasta (välissä yksi ku) eli uskon ehtiväni aivan mainiosti. :)

Me halutaan sukupuoli tietää, jos pikkunen vaan suostuis sitä näyttämään. Voi myös olla, että jos ei suostu, niin uteliaisuuttani on pakko mennä yksityiselle. :D Joku tosin sanoi, että RD:n takia pääsis ylimääräseen ultraan, että ehkä sinnekin vois jaksaa odottaa, jos sellainen on luvassa.

Onko jollain muuten tietoa tuosta RD:n seurannasta, jos kaikki arvot ovat rasituksen jälkeen omissa mittauksissa kuitenkin olleet sallituissa rajoissa. Jatketaankohan tätä mittaamista kuitenkin loppuraskauden ajan ja seurataanko kuitenkin tarkemmin?

Vaipoista Meille tulee käyttöön ehdottomasti kertakäyttöset. Minusta ei todellakaan ois paskavaippojen pyykkääjäksi, kun muutenkin oon niin laiska pyykkäämään.

Täällä ei tunnu vieläkään liikkeitä :( Maha sentään on ilmeisesti vähän kasvanut jossain tuolla läskien seassa, koska huomasin, ettei yks huppari mene enää kiinni ja painoa ei kuitenkaan ole tullut ollenkaan.

Pampula84 & pikkupapu 18+1
 
Acacia Oon sun kanssa NIIN samaa mieltä!!! Ärsyttää ihmiset, jotka kyselee, et koskas te teette lapsia ja eikös olis jo aika, kun tota ikää jne..ja kun ei ne just aattele yhtään sitä, ettei niitä lapsia ihan noin vaan tehdä! Monet ei viitsi ees miettiä pienessä päässään, et olis parempi olla hiljaa, kun kysellä hölmöjä! Mut kun tosiaan on niitä, jotka elää jossain pilvilinnoissaan ja kuvittelee, et lapset sen kun tulee kertaheitolla, kun vaan alkaa yrittään. Niille itelle ei oo koskaan ollu ongelma tehdä lapsia, niin eihän ne voi ees kuvitella, et muillakaan olis! Ja tollaiset tyhmät kyselyt voi olla joillekin todella arka paikka ja loukata syvästikin.. mut eipä sitä toiset osaa aatella!

Tosta mahan koskettelusta en osaa sanoa vielä..jotenkin en usko, että mua haittaa kauheesti, vaikka kaikki haluaa kosketella mun raskausmahaa.. :) mut tiedä sit! Ei oo kokemusta, niin en osaa sanoa! Voihan se olla, et siihen sit menee hermo, kun sellanen tilanne eteen sattuu.. :)

Nellielli ja pötkö 17+4
 
Onpa täällä ollut vastoinkäymisiä porukalla, oli sitten työ, asunto, tai talousongelmia. Jaksamista kaikille sitä tarvitseville!

Omaa napaa: Mulla lähti pari viikkoa sitten paikka hampaasta ja nyt vasta huomenna pääsen sitä korjauttamaan, kun halusin samalle lääkärille jolla olen aikaisemminkin käynyt. Eilen alkoi sitten se hammas vaivaamaan ja nyt jomottaa jo oikein urakalla. Onneksi se aika on heti aamusta niin saa tilanteen korjattua. En olisi uskonut että odotan hammaslääkäriä innolla. :)

Olotilat on vähän helpottaneet. Ei tule enää yökkäilyjä, luojan kiitos. Ja muutenkin on paljon energisempi olo. Ankkakävelyä harrastetaan jo täälläkin!

Harakanhattu ja pieni 16+1 :heart:
 
Iästä on täällä ollut puhetta, kyllä mä olen samaa mieltä monen kanssa, että ei siihen kyllä mitään "oikeaa" ikää ole, jokainen on valmis sitten kun on, nuorena tai vähän vanhempana, ja kaikki ei niitä lapsia todellakaan juuri silloin saa kun olisi valmis. Pitää vaan olla kiitollinen, jos ylipäätänsä saa lapsia.
Ite olin 21 kun aloin odottaa esikoista ja juuri 22 täyttänyt kun hän syntyi, ja kyl silloin pidettiin aika nuorena. Toisaalta monet kaveritkin ovat saaneet lapsen 20-22 vuotiaana, joten en ole ollut mikään outolintu sen suhteen. Täytän viikon päästä 26, joten enää ei tarvi kellekään selitellä mitään ikäjuttuja, kukaan ei kauhistele että hui miten sä noin nuorena, mutta toisaalta ne jotka ei tiedä mun ikää niin luulee että olen paljon nuorempi. Tässä viime viikkoina on ainakin kolme ihmistä kysynyt ikääni ja kun olen vastannut, niin kommentit ihan identtisiä: "Ai sä oot kuitenkin jo niin vanha?!" Ööö, kiitti :D Vanha..

Meillä on tasan kahden viikon päästä rakenneultra ja mua kiinnostaisi kauheasti tietää se sukupuoli, vaikkei olekaan mitään toivetta kumpaankaan suuntaan erityisemmin. Näin viime yönä unta, että käytiin siellä ultrassa ja unohdin kysyä sitä sukupuolta :D Sit menin ihan paniikkiin ja meinasin jo lähteä takasin sairaalalle sitä kysymään. Ehkä tää asia vaivaa mua siksi, kun ekassa raskaudessa olin ihan varma pojasta, joten sen asian kuuleminen ei ollut niin iso mullistus, mutta nyt ei tosiaan ole mitään "viboja" kumpaankaan suuntaan, en osaa yhtään sanoa kumpi voisi olla kyseessä. Ja kun kiinnostaa!

Mulla on nyt ihan uusi mieliteko, superkirpeät hedelmäpääkallot, cola- ja salmaripäällotkin kelpaa mut varsinkin nuo hedelmät, joka päivä pakko saada :)

PikkuA ja pikkuinen 18+3
 
Acacia ihan mahtavaa avautumista! Oon niin samaa mieltä :D sain kattella tutun raskautta 17-kesäsenä ja hänen mahaansa tultiin tuolloin todella törkeästi ihanassa takapajula kotikaupungissamme tökkimään, siis koska kun täällä asutaan ja äidit ja tätit ja mummot on olleet samassa koulussa niin ollaan käytännössä serkkuja (NOT!) mä en kyllä aio sallia yhtäkään mahalääppijän lähentelyä jos yhtään tuntuu ihminen siltä..... se on valitettavan yleistä.

Iippari
voi hyvänen aika tuota vuokranantajaa, aivan posketonta toimintaa, ei muutako otat sen asianajajan kaveriksi ja muutat pois sieltä.. Aivan järjetön stressintuoja kun ei kotona saa rauhassa olla :kieh: paljon voimia sulle siihen koita olla kovin stressaamatta vaikka varmaan mahdotonta onkin!

Pampula siitä rd-seurannasta
mulla oli nyt ennen vko 14 eka rasituskoe ja aivan normaalilukemissa oli eikä ole mitään henkilökohtaisia tekijöitä mitkä altistais vaan sukurasitteen takia jouduin niihin, niin neuvolassa puhuttiin että vaikka se onkin normaali niin uusitaan se silti sitten myöhemmässä vaiheessa kyllä ettei sitä seurantaa jätetä siihen. Niin uskoisin että sinne joutuu uusiksi koska eihän se riskitekijä ole poistunu minkävuoksi niihin nytkin joutui?

Tämänpäiväinen mielenheitto! Oon pelännyt tätä päivää koska tää tulee raskauden aikana varsinkin kun kesä tulee, en tiedä mikä sekopää tästä tyypistä nyt tulee, mutta mulla on aivan järjetön hämähäkkikammo ja on ollut aina :'( Ajelin tänään Treeltä kotia sitä puolen tunnin väliä ja mikäs se auton tuulilasissa käveli sisäpuolella kuin hämähämä ja suoraan mun silmien edessä :kieh: eihän siinä auttanut kun yksin ajaessa yrittää olla rauhallisena ja keskittyä 100 km/h tiehen ja hidastaa heti kilsan parin päässä olevalle huoltsikalle ja vitun äkkiä ulos autosta............. eikä nää hormoonit auta asiaa yhtään!!
Hyvä etten kussu housuun kun purskahin itkuun saman tien ja soitin itkien miehelle että oon tässä 10 km kotoa huoltsikan pihalla ja en voi ajaa kun autossa on hämähäkki. Kesti 15 min että sain metsästä haetun oksan voimin hämähäkin pois autosta miehen rauhoitellessa ja itkin siinä kaikki auton ovet avoinna keskellä huoltsikan pihaa ohimenevän työmatkaliikenteen ihmeteltävänä ja kesti 10 min ennenku itku loppu ja uskalsin mennä takasin autoon.... Eli olin kotona puolituntia myöhemmin kun piti.. mies sentään saa pidettyä naurun kurissa kun soitan sille hämähäkistä itkien....

Kun pääsin kotia niin ei meinannu miehellä tulla naurusta loppua ja itekki jakso jo nauraa.. Ois ollu selittelemistä jos joku ois tullu kysyy tarvinko apua :LOL: Heilun hysteerisesti itkien ympäri autoa oksa kädessä kaikki ovet avoinna maha pystyssä huoltsikalla...... :headwall:
Oon aika hyvin selvinny tämän kammon kanssa aiemmassa elämässä, että vain tosi isojen karvajalkojen kanssa saan hysteriakohtauksia joissa pysyy sentään järki päässä, yleensä inhonväreet riittää ja tarpeeksi pitkä tikku :LOL: ....ei oo helppoo!!! :LOL:

Nyt syömään ja kauppaan.. jos uskallan ajaa ;)

Lumineiti ja Uubo 15+4
 
vaipoista esikoisen kanssa käytettiin kesto- ja kertavaippoja sekaisin (lähinnä öisin kertakäyttövaippoja) ja samalla linjalla todennäköisesti jatketaan nytkin. Esikoisen vaipat on säästössä ja jokusen 'uudenkin' olen kirpparilta joskus napannut mukaan, jos on halvalla hyviä tullut vastaan. Ei niiden kestovaippojen pyykkääminen mun mielestä mitenkään vaivalloista ole, kun tuo kone kuitenkin pyörii harva se päivä (ja vauvan kanssa vielä useammin). Minusta on kuitenkin kiva, jos edes hieman pystyy jätevuorta pienentämään. :)

Tänään poksuu 15 eikä liikkeistä tuntemuksia. :-/
 
Pitkästäaikaa vähän täälläkin puolen lueskelemassa :)

Ikää oli ensimmäisestä 20. Ei paheksuntaa, ei muuta paitsi yksi läheisen joka ehdotti keskeytystä.... Sen annoin mennä toisesta korvasta ulos! Ja nyt ehdin täyttää 25 ennen uuden tuloa, ehkä :D

Mahan taputtelu ym... On rasittavaa.. En tykkää yhtään.. Eri asia jos mies höpöttelee :D ekan jälkeen rasittavaa on myös "pikkuvelikyselyt"... Joko toinen, tehkäähän perään toinenkin niin ei tuu isoa ikäeroa, pitäähän se poikakin vielä tehä.. Ihan sama mihin menee niin kysytään joka kerta joko sitä toista.... Puolivuotta sitten koko asia korpes niiiiiin paljon ja olen aina sanonu ettei meille IKINÄ tule toista.. Kyllästyin niin koko aiheeseen ja myin kaukalonkin pois :D Sitte kuitenkin jokin räpäys ja nythän se tulee.. Ja ne jotka tietää puhuttelevat sitä automaattisesti poikana... tottakai se on poika kun eka on tyttö.......... (vi***jen kevät) Suurin osa suvusta ei tiedä, kavereistakin vasta yksi... Kaikki toki odottavat ilouutisia innolla mutta en varmasti kerro ennenku näkyy ja kehtaavat kysyä :D

Kertis vaipoilla mennään meillä.. Minustakaan ei ole niitä pyykkämään, sitä hommaa on ihan tarpeeksi muutenkin :D Mukavuudenhaluinen, laiska, vielä laiskempi pyykkäri joten eivät ole minua varten :) Jos ekologisuutta haluaa ajatella niin nykyäänhän on niitä "biovaippoja" jotka maatuu nopeampaa, toki kalliimpia mutta jos kertiksillä haluaa ja hajoavia niin niitä sitten.. meille käy pamppersit :)

vaunuina meillä on jotku halppikset.. jos oikein muistan niin first class city merkkiset, baby stylesta ostettu.. Ei moittimista ja niin passelit meidän vähälle käytölle. kaukalo ostetaan varmaan graco niinku oli ekallakin.. ja siihen ne rattaat.. tätä yhistelmää käytettiin kaks kertaa enempi kuin vaunuja, ja pelkät rattaat kulki mukana lähes jokapaikassa, menee pienempään tilaan ja niiiin paljon kätsymmät. :)

Sukupuolen haluaisin tietää. Ehdottomasti. Oon liian utelias :D Jos ei näytä rakenne ultrassa niin varmaan käyn yksityisellä, maksoi n.50e :D Mutta en kerro siitä muille, olkoot jännityksessä loppuun asti ku ovat mua piinanneet niin pitkään :D

Mitään liikkeitä ei vielä ole tuntunut, kai.. Ja voi olla liian aikastakin vaikka ekasta ne jo tähän aikaan tuntui.. Panikoin täällä moooonesta syystä, en vaan jaksa sitä nyt tähän sepostaa, fb puolella näitä paljon juteltukkin.. Jospa ne pikkuhiljaa alkais tuntumaan.. :)

Mutta esikoinen koettelee taas hermoja joten sitä paimentamaan----->

Tirpsis ja öttinen 16+4
 

Yhteistyössä