MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

kiitos taas kaikille :hug: kyllä täällä jotenkin porskutellaan :) onneksi on niin paljon niitä onnellisiakin tekijöitä. Mutta univaje on tolkuton. pidemmällä tähtäimellä en edes uskalla ajatella silmäpussien suuruutta... koska en saa nukuttua edes päivisin. paitsi joku satunnainen päivä. tuntuu ettei ole turvallista lähteä edes auton rattiin, on sellanen "höhlä" tunne päässä :D
ehkä parempikin näin. yritän päästä päikkäreil kunhan pienin menee kanssa.... JOS menee... |O|O|O

saigonille jäin, eli pitkä loma on edessä :) vessa-reissut toistaiseksi onnistuu, huh. ja laskeuma-renkaan ansiosta vatsakivut ja selkäkivut ja tunne siitä että sisuskalut valuu ulos, on loppuneet :) toivon TODELLA että pysyy myös tilanne tämmöisenä. neuvolassakin ihmeteltiin tänään, MIKSI gyne kieltäytyi laittamasta rengasta kun siellä kävin taannoin???? vaikka perustelikin tulehdus-riskillä, on kuulema usein katetrointi PALJON suurempi tulehdus-riski.
näin niitä voi saman ammattikunnan edustajilla olla suuresti eriäviä mielipiteitä. jos näin jatkuu, olen tyytyväinen, ja voi jopa sanoa että on ihan hyvä olo.

mutta nyt unta yrittämään, jotta voisi edes hiukan saada voimia loppupäivään...
 
eikä rengas ole mikään ihan pili-pali-pikkuinen.... vaan vähintäänkin peukalon paksuinen, ja halkaisijaltaan 7 cm.... voitte arvata miltä tuntui sen laitto :) mutta kun se on paikoillaan, on suunnaton ihmetys etten tunne sitä ollenkaan ... ihana se ihminen kuka moisen renkulan onkaan joskus keksinyt :heart:
 
Siis makeanhimo :mad: Mä en saa nyt millään kuriin tätä tajutonta makeanhimoa!!!!! Sain ennen tätä raskautta mua koko elämän kroonisesti vaivanneen makeanhimon aisoihin kun muutin vaan hieman ruokavaliota. Jätettiin siis vaaleat jauhot, peruna, maissi.. pois. Mutta nyt ei vaan auta mikään!! Tänään olen tunkenut naamaani yhden sellasen "vanhat autot"-karkin, onneksi en ostanut niitä kuin yhden.. Ja sitten piti ostaa "kaappiin" lidlistä tollasia suklaasuukkoja, oon syönyt niitä varmaan sen 7 kappaletta.. Viime viikon aikana meni kaksi pussillista lidlin kovia sammakkokarkkeja + 2x8kpl suklaapatukkasäkkiä...Tosin kyllä mieskin syö, ja lapset saivat ehkä sen kaksi patukkaa yhteensä, mutta mä olin kyllä se ykkösmussuttaja. Tunnen oikein fyysistä tuskaa jos en saa karkkia.. Ja hedelmät ei auta, syön myös hirveästi niitä. Mä en pysty olemaan... aaaargh!!!

Ja toinen juttu, mä olen ollut hemmetin kiukkuinen ja alakuloinen nyt ehkä sen reilun viikon verran... Mä en halua olla tämmönen!!

Sukupuoli Halutaan juu tietää :)
 
Tuulista päivää kaikille!

Toinen neuvola tässä raskaudessa takana, ja kaikki hyvin. Paino oli tippunut puoli kiloa lähtöpainosta, joten suunta on oikea. Painoa kun on ennestään niin toivottavaa olisi, että ei kauheasti nouse. Viime raskaudessa onnistuin hyvin, lisäkiloja tuli vain 6. Olen noudattanut tuota rd-ruokavaliota vaikka sitä ei tässä raskaudessa vielä ole todettukaan. Toinen sokerirasitus on kuitenkin edessä reilun kahden kuukauden kuluttua. Mutta painonkehitykseen rd-dietillä näyttää kuitenkin olevan suotuisa vaikutus.

Seuraava etappi on rakenneultra reilun kolmen viikon kuluttua. Seuraava eli kolmas neuvolakäynti on heinäkuun alkupuolella kun rv 22 tulee täyteen. Sillä kerralla saa sitten ne kelan paperit.

sukupuoli Viime raskaudessa kätilö kysyi ultratessa, että haluanko tietää sukupuolen, ja tottakai halusin. Tässä raskaudessa mennään samalla tyylillä, tietoon otetaan, jos näkyy ja kerrotaan. Mutta ei paniikkia jos ei vielä rakenneultrassa näy. Mulla tulee loppuraskaudessa (rv 30->) useampi käynti ä-polilla ja niillä käynneillä myös lääkäreillä on ollut tapana kysellä tiedänkö/haluanko tietää sukupuolen. Jos se nyt kuitenkin jää epäselväksi, niin mihinkään yksityiselle en sen takia lähde, vaan toisaalta kutkuttaisi sekin vaihtoehto, että säilyisi yllätyksenä loppuun asti.

HilmaVilma oli huolissaan liikkeistä. Älä ole, ei vielä noilla viikoilla. Neuvolassa saadussa paksussa kirjasessakin sanotaan, että saman äidin eri raskauksissakin voi olla suuria eroja. Siihen liikeiden tuntemiseen vaikuttaa niin paljon esim. istukan paikka. Ja sen voin omalta kohdalta myös todeta, raskauksia kun on takana monta ja istukka on ollut milloin etu- tai takaseinämässä. Myöhäisin ajankohta kun minä olen tuntenut ekat liikkeet, on ollut rv 22.

Scala rv 16+3
 
Viimeksi muokattu:
Ainii fourth giftille vielä kiitokset siitä kurkun kuorimis-vinkistä, nyt uskaltaa taas syödä niitäkin! ;)

Kerpele mulla oli edellisessä raskaudessa toi hirvee makeanhimo, mussutin karkkia, suklaata, jäätelöö, hedelmiä ... Ja voi kamala sitä olotilaa jos ei saanut päivittäistä herkkuannosta :mad: Joten tiedän kyllä tunteen.
Nyt on sitten ihan päinvastoin, oksettaa ajatuskin jostain suklaasta tms :x

Nyt alkaa täällä vaivata se hemmetin ummetus. Ja pahoinvointikin on taas palannut : / Johtunee tosin tästä univelasta + tuo mahan toimimattomuus tekee vielä kahta kurjemman olon..

Mies oli kertonut työkaverilleen raskaudesta ja sen reaktio oli " TAASKO se on eukkonsa tiineeksi pistäny?! Kohtahan sulla on ikioma jalkapallojoukkue siellä :D ". Mutta oli kuitenkin saanut vapautuksen iltavuoroista :)O), että voi olla kotona hellimässä ja paijaamassa raskaana olevaa akkaansa :LOL: Tekee kyllä siis edelleen aamu- ja yövuoroja. Mut ihan kiva, saadaanpahan viettää iltaisin aikaa yhdessä =)

kiukuttelija 17+0
 
apua ummetukseen noin puoli desiä vehnänleseitä aamuisin, esim jogurtin tms joukkoon, paljon paljon vettä jotta kuidut liukenee.... toimii ainakin itellä, just oli kolme päivää ettei mitään saanut tulemaan, ja taas kulkee :D
 
Hei taas :) Olipas ihanan raikas ilma ulkona kun pitkästä aikaa satoi! Olin juuri ennen sadetta koiran kanssa ulkona, niin oli kyl mukava kun tuuli ja oli viileetä, jotenkin nää raskausoireet vaan pahentuu helteellä.

Enää kaksi viikkoa puoliväliin :) eli tänään poksutaan taas..

Hankinnnoista Vähän nolona myönnän, että lähes kaikki on hankittuna.. Siis kun ostettiin parilla sadalla kaikki kaverin vauvatavarat. Se muutti pari viikkoa sitten pienempään asuntoon lapsensa kanssa, ja halusin eroon noista tavaroista ennen muuttoa, joten eihän siinä muuta vaihtoehtoa ollut. Nyt on kaikki tarpeellinen (ja tarpeeton): Emmaljungan city crossit, pinnasänky, hoitopöytä, matkasänky, kävelytuoli (tän tarpeellisuuden kyl kyseenalaistan..), sitteri, turvakaukalo, vaatteita, lakanoita yms, itkuhälytin, syöttötuoli yms. Itse olen ostanut uutena muutaman vauvanvaatteen. Eli ei kauheasti tule mieleen mitä muuta pitäsi vielä hankkia, mutta eiköhän sitä jotain keksitä :whistle:

Tuo esikoinen on kyllä ihana kun haluaa vähän väliä tulla silittämään ja halaamaan vauvaa. :) Tuntuu haikealta kun kohta meidän kahdenkeskinen side tavallaan katkeaa, tai ainakin muuttuu, kun tulee toinen lapsi, mutta toisaalta odotan innolla kun sisarukset pääsevät touhumaan keskenään. (no, siihen nyt menee vielä jonkun verran aikaa, mutta kuitenkin)

PikkuA ja pikkuinen 18+0 :heart:
 
Iltoja

Kuulostaapa tutulta Kerpeleen makeanhimo, tässä raskaudessa se ei onneksi ole päässyt valloilleen samalla tavalla, kuin edellisessä raskaudessa. Oli ihan pakko saada kokoajan jotain makeaa, itselleni uskottelin, että ne omenapiirakka on lähes yhtä terveellistä kuin omena :)

Sukupuolen haluaisin tietää, mutta toisaalta en haluais. Ymmärtääköhän kukaan mua ja mun ongelmaa?

Inari & Juri Kakara 15+3
 
Huh! En oo vähään aikaan käyny ja just luin maratonina läpi mihin viimeks jääny.. enkä muista enää puoliakaan asioista! :D

Viikko sitten oli neuvola. Sydänäänet kuulu ja syke oli 140. Hemoglobiini oli tipahtanu 111:sta! Määrättiin heti rautaa. Ei siis ihmekään, että mua väsytti ihan sikana!! Vireystaso on jo hieman parempi, mutta nyt tuo siitepöly on iskeny täyden voimansa päälle. Välillä tuntuu, ettei allergialääke meinaa millään riittää. Tänään sain kauhean yskänkohtauksen viimeisessä kaupassa (töissä) ja meinasin jo, että työkaveri saa pian viedä mut ensiapuun kodin sijaan, jos en saa henkeä...

Tänään tuli myös ilmeisesti afta etuhampaan ikeneen! Säikähin heti kyl, että eikai oo mitään pahempaa...kun tuosta suun terveydestä neuvolatäti niin vouhkas. Tässä join just minttuteetä ja samalla sitä hulauttelin tuolta ikenen päältä.

Meki ollaan tässä jotain hankintoja välillä kateltu. Kuka sanoikaan niistä Hartanin Topline X -yhdistelmävaunuista, että lähemmäs 900 hinta??? Hintavertailussa löytää OZista 560 euroa. Kannattaa käyttää netin vertaa.fi tai hintaseuranta.fi, kun kattelee tarvikkeita.

Iiiks, jatkan toiste. Mies menossa jo nukkumaan ja mun pitää vielä käyttää koira!

mnica ja möntti 17+4
 
huomenta :) täällä jälleen vakkari-aikaan paikalla :wave:

nyt voi jo varovaisesti uskoa, että tilanne alkaisi olla oikeasti parempi.... yö mennyt tosi hyvin, vessassa käynneissä ei mitään ongelmaa. oon jopa nukahtanut välittömästi takas sänkyyn päästyä. no ihmekö tuo kun ei saa nukkua. en muuten saanut eilen päivälläkään.... olin aika tavan väsy illalla, ja kun lapset puoli kymmeneen mennessä oli kaikki unilla, painuin minäkin vaikkakin miehen kanssakin oisi kiva ollut jotain höpistä. en jaksanut. onneksi se ymmärtää.
vielä on hiukan skeptinen asenne kuitenkin, mutta voi että, kunpa tämä jatkuisi näin...ettei tarttisi enää pelätä katetrointeja tulevaksi...

hankinnat niin joo, meillä onkin edessä muutama... kaverilta saan cracon peräkkäin istuttavat rattaat, jos vaan haluan. pari vuotta vanhat . en kyllä tiedä mitä se niistä hintaa ottaa...
tuolle 1-vuotiaalle tarvii ostaa sänky, että vauva saa pinniksen. vaunut meillä on, mutta vielä on hiukan verran auki että ostaisiko niitä tuplia vai ei...... onneksi vielä ei tartte päättää, ja toiselta kaverilta saatan saada briot, onneksi ovat huippuhyvässä kunnossa. että jos en niitä emmaljungia löydäkään ;)

afta apteekista siihen on nopea apu, AFTAB-tuote, semmonen "tarra" laitetaan sen päälle, eikä se oo enää kipeä :)

rakenneultra ja sukupuoli mulle ei oo aikaa vielä annettukaan... seuraava neuvola on juhannusta ennen, kai mä sen silloin saan. mutta sukupuolta en aio selvittää. :)
tottakai mieli tekisi, jokaisesta on. mutta en ole halunnut tietää. se on jäätävä synnytyksen hetkeen. se on niin jotenkin tärkeää mulle, että tulee voimakkaana se tunne, että siinä se lapsi nyt on. ja kun ei kuitenkaan ole mitään merkitystä kumpi. kaveri kyllä viisasteli että taitaa poika tulla, kun näin erilainen raskaus on mutta en usko. voi olla tyttökin, tässä on vaan kroppa ja ikä tehnyt tehtävänsä.... :) näin uskoisin....

jassoos, sitten aamupalan kehittelyyn....

fourth gift ja Eki, oisko 13+6 varovaisesti heitettynä :D
 
Huomenia!

Täällä voinnit tasoittuneet aikaslailla. Melkein vois sanoo ettei oireita paljoa ole tuota issiaskipua lukuunottamatta. Se onkin viheliäs vaiva, etenkin töissä kun pitää kokoajan olla jalkojen päällä. Viime yönäkin vaapuin eteenpäin, kuin olis jo paaaljon pitemmällä raskaus :LOL: ihme silti ettei kukaan ole vielä kysäissyt, vaikka kyllä sen jo huomaa. No perjantaina alkaa loma, jes...

Tuosta rakenneultrasta. Kyllä ollaan kans sitä mieltä, että jos ultraaja on vain sellainen joka mahdollisesti katsoo sukupuolen ja vauva on halukas sen näyttämään, niin mielellään sen tällä kertaa voisi selvittää. Ihan vain jo siksi, että kun kaikki vauvanvaatteetkin on oikeestaan hävittänyt niin sitten osaisi vähän ennakoida-

Sisko on tulossa meille lomailemaan viikonvaihteessa, taitaa olla ensimmäinen sukulainen joka saa raskaudesta tietää, enpä usko että pystyy salailemaan. Ja jos kysyy niin ei tietenkään tässä vaiheessa enään valehdella-

hannama ja pikkuinen 15+3
 
Hankinnoista Eilen meille just tuli pinnasänky..tai siis haettiin se.. :) Jee! Ollaan ajoissa liikkeellä, mut yks tuttu myi pinnasänkyään, niin olihan se sit otettava..oli vaan yllätys, kun oli kauheen pitkä..en tiedä miks, mut ei siinä mitään.. Hyvä se kuitenkin oli! :) Seuraavaks sit jos alettais katteleen niitä vaunuja ja turvakaukaloo..ne varmaan tärkeimmät on! et hoitopöytä ja sitteri saadaan miehen veljeltä..ja kaikki muu tulee sit varmaan pikkuhiljaa hankittua..

Nellielli ja pötkö 17+2
 
Makeanhimo on kyllä jotain aivan kamalaa. Keksin tuossa viikko sitten, että käyn ostamassa läjän tikkareita kaappiin, ja hyvin on yhdellä tikkarilla päivässä pysynyt makeanhimo suunnilleen kurissa. Yhdessä kun ei ole kuitenkaan määrällisesti kovin paljon syömistä, mutta sitä imeskellessä kuluu aikaa sen verran, että makeanhimo ehtii väistyä. Kannattaa kokeilla, jos tästä olisi apua muillekin sokerihiirille. :)

Hannama olen huomaanut, että jos istun vaikka sohvalla jonkin aikaa ja sitten nousen ylös, niin vaappuenhan siitä tulee lähdettyä liikkeelle. :D Ei voi mitään, ankkakävely tulee automaattisesti jo ainakin minulle, vaikka ei maha vielä tielle tulekaan.

fourth gift toivottavasti nyt tilanne pysyy tuollaisena parempana eikä enää tule päivystysreissuja ja katetrointeja. Pidän peukut ja ukkovarpaatkin pystyssä että kaikki sujuu hyvin tästä eteenpäin.

Ja poksua pitää tänään myös, eli 17+0 POKS!!

Acacia
 
Työtaistelu.. Pahin pelko taitaa toteutua, liitosta oltiin yhteydessä ja näyttäis siltä että karenssilta ei vältytä tuossa työjupakassa ja jos lähden riitauttaan niin ei maksa työnantajakaan sitä "erorahaa" varmasti tai jos maksaa niin perii takaisin... tässä on sana vastaan sanaa kun mut kiristettiin törkeästi itse allekirjoittamaan se irtisanoutuminen, niin oikeastaan mulla ei ole mitään muuta todisteita työnantajaa vastaan kuin se "eroraha" minkä he on allekirjoittaneet maksavansa mulle.. muuten näyttää vaan siltä että olen ihan itse irtisanoutunut ja sillä sipuli. Työntekijät on kokoaikaisia niin mun tilalle palkattu työntekijä ei ole laiton ja työntekijöitä on niin vähän että yt-lakiin ei voida vedota, varsinkaan kun irtisanomisuhkailu-"neuvottelussa" ei ollut itseni lisäksi kuin työnantajan edustajia.. en voi todistaa mitään.. Eli omilleni taisin jäädä ja ehkä jotenki selviän 3kk karenssista jos pidän turpani kiinni enkä lähde viemään tätä eteenpäin.... Miten voi ihmistä näin väärin kohdella ja käyttää hyväksi. Oksennan kohta kun olo on niin huono.. En tiedä mitä tapahtuu jos riitautan tämän niin työsuhde loppuu 3kk irtisanomisajan jälkeen vasta elokuussa, niiin mitä sitten kun työnantaja ei maksa tuota 3kk ja sitten vielä joudun sen jälkeen 3kk karenssiin? 1/2 vuotta ilman tuloja? Kyllä tarkkaan tiesivät pirut mitä tekivät....

Tuntuu ihan epätodelliselta.. miten ikinä tästä selvitään? Nyt pitäis pystyä syömään hyvin ja olemaan huoletta, harmi että syöminenkin on täysin rahasta kiinni varsinkin mun erikoisruokien kanssa.. Mies on osa-aikatyössä eikä tosiaan makseta auto- ja opintolainoja pelkästään niillä tuloilla, hyvä jos pysyy katto pään päällä kun vuokra on onneksi alhainen..
 
Ainii fourth giftille vielä kiitokset siitä kurkun kuorimis-vinkistä, nyt uskaltaa taas syödä niitäkin! ;)

Kerpele mulla oli edellisessä raskaudessa toi hirvee makeanhimo, mussutin karkkia, suklaata, jäätelöö, hedelmiä ... Ja voi kamala sitä olotilaa jos ei saanut päivittäistä herkkuannosta :mad: Joten tiedän kyllä tunteen.
Nyt on sitten ihan päinvastoin, oksettaa ajatuskin jostain suklaasta tms :x

Nyt alkaa täällä vaivata se hemmetin ummetus. Ja pahoinvointikin on taas palannut : / Johtunee tosin tästä univelasta + tuo mahan toimimattomuus tekee vielä kahta kurjemman olon..

Mies oli kertonut työkaverilleen raskaudesta ja sen reaktio oli " TAASKO se on eukkonsa tiineeksi pistäny?! Kohtahan sulla on ikioma jalkapallojoukkue siellä :D ". Mutta oli kuitenkin saanut vapautuksen iltavuoroista :)O), että voi olla kotona hellimässä ja paijaamassa raskaana olevaa akkaansa :LOL: Tekee kyllä siis edelleen aamu- ja yövuoroja. Mut ihan kiva, saadaanpahan viettää iltaisin aikaa yhdessä =)

kiukuttelija 17+0
Meillä appiukko totesi miehelle jo ekan kohdalla että vaikka raamatussa sanotaan että "täyttäkää maa niin älä nyt koko hommaa omalle kontolles ota"... Tiedä sitten onko ukkeli ennustaja vai mikä kun näitä lapsia tässä nyt siunaantuu :D
 
Lumineiti: Kuulostaa kamalalta tilanteelta :( Voimia ihan hirveästi sinne ja jaksamista... Ihan hirveetä, miten ihmiselle voikaan tehdä noin eikä edes joudu mihinkään vastuuseen.. :mad:

Makeanhimoon ei mulla auta tikkarit kun mä pureskelen aina kaikki kovat karkit... Mulla ei kärsivällisyys riitä imeskelemään :LOL: ...kertoo jotain mun luonteesta noin yleisestiottaenkin........... :whistle:

Sain tänään sitten ton tukivyön. olikohan joku protect(?) maternity belt, hirveen hintanen mutta toivotaan että saan siitä tukea sitten kunnolla..

Kerpele ja pikkuSanni rv 16+jotain(?)
 
hohhoijakkaa... ensimmäinen päivä viikkoihin, kun ite uskalsin sopia itselleni iltaan menon... vieläpä isännällekin siitä kahteen kertaan muistutin että on sitten kotona että ehdin, että saan auton.
no eipä siitä mitään tullutkaan, joutui jäämään ylitöihin :( eikä muistanut mun menoa ollenkaan... :stick:
soitin sitten kun ei kuulunut, ja siellähän se vielä töissä oli täysin unohtaneena et MUN piti päästä muualle täältä neljän seinän sisältä!!!!! :'(

nyt on sit ilta pilalla ja hermot soikeena. kakarat huutaa ja tappelee, koira vaatii huomioita ja mua ei tippaakaan kiinnosta, koska tää on niin epäreilua.
on isännällä hyvitettävää.... :kieh:

muiden kommentit lisääntymisestä no, mullehan eräs totesi, että ai vieläkö sä TON ikäsenä teet lapsia?? niin oonhan tietysti jo sen 35 ja ikäloppu... :D
ja yks tytön koulukaverin äiti eilen totesi et jaaha, sitä ollaan taas ;) mutta ihan hyvällä hän sen sanoi, itselläänkin on viisi lasta :)
muutoin oikeestaan kaikki suhtautuneet myönteisesti.

nyt alan sitten kattoa leffaa tylsyyteeni... oispa ollut vaan niin kiva saada itselleen piristystä iltaan, kun niin raskasta tässä pitkän aikaa ollut ...
 
Viimeksi muokattu:
Hohhoh.. Itkut itketty ja elämä jatkuu. Sittenkun kuuntelee/lukee muitten murheita niin huomaa että itekin ehkä vähän liian raskaasti suhtautuu omiin murheisiin ja tekee kärpäsistä härkäsen.. :kieh:

Hankinnoista. Mä meen huomenna kattoon käyttetynä niitä Hartaneita tosta Tampereelta :popcorn: uutena joutuis vaunujen lisäksi ostaan niihin kaiken erikseen, koppaosan ym ym niin kyllä se hinta kohoaa huomattavasti :kieh: ei nyt sentään ihan siihen 900 mitä oli pelkät vaunut siellä kalliissa lastentarvikeliikkeessä.. mutta liian ylös silti...

Sukupuolesta ja sukupuolittelusta. Halutaan tietää jos vaan näkyy se :) en nyt mitään tyttö/poika -erottelua halua tehdä överisti mutta aina kaikkea pientä voi siihenkin suuntaan sitten suunnitella esim. vaatteiden kanssa. Tai vaikka haen kovasti niin jotenkin sukupuolineutraaleja vaatteita jokseenkin hankala hakea mun mielestä :-O mutta ehkä tämän äitin pikkukaupunkitakapajula -taustalla voi olla jotain tekemistä sen kanssa kun huomaa oikeen lajittelevansa kaiken kummalle sopii mikä ja mikä ei ennenkuin huomaa ees ajatelleensa koko asiaa tarkemmin :kieh: oon varmaan hauska näky kirpputorilla kun pohdin kummalle tämä vaate on ja heti läpsin itseäni poskille että hyi älä ole niin putkinäkönen! :stick:

fourtgift koita rentoutua ja heti buukkaat ittelles uuden vapaailtaman, elä sie lannistu vaikka ei menny putkeen. Oot kyllä levähdystä ansainnu niin pidät vaa siitä ajatuksesta kiinni :) koiraaki voi aina vähä töniä pois se rakastaa sua silti yhtä paljon

(nimim. meidän koirat on tänää ollu vaan keskenään kun äiti on matkinu teatraalista niagara fallsia elämän musertuessa päälle.. täyty potkia ne pois keittiöstä kun tein lohdutusleivontaa ja nämä oli kytiksellä........ isäntä oli kovasti suosiossa kun pääsi illalla töistä.)
 
Ompa taas ilta ja yö.. :/ Olin niin onnessani, että huomenna voin tulla kerranki iloisena poksumaan, kun 18 viikkoa tulee täyteen. Mutta paskanmarjat. Illalla iski ihan hirveä olo, kun mies vaan katto töllöä eikä päästäny mua sohvalle viereen vaan löhös siinä yksinänsä. Menin sitte sänkyyn ja itkuhan se tietenki tuli eikä loppua näy. Harmittaa, kun kaikki läheisyys tuntuu kadonneen. Töistä tullessa on vaan paska työpäivä ja sen jutut sekä tietenki se rakas tietokone. Tuntuu niin yksinäiseltä. :'(

Piti sitte tulla itekki koneelle, kun ei tältä itkemiseltä kuitenkaan uni tule. Huomenna tiedossa todella rattosa päivä töissä. Mikä hitto nuita miehiä vaivaa, ettei ne tajua, että yks kainalopaikka vois pelastaa kaiken.. Sori tämä tilitys, mutta ei vaan oo mitään muutakaan paikkaa..
 
lumineiti toi on kyl kauhea toi sun tilanne!! tottakai sitä murehtii kun talous murenee.... voimia kovasti, ja toivottavasti saat pian positiivisia uutisia. jospa ne heltyis.

oma ilta meni sitten niin et mies tuli kiiruusti kotiin, mutta mä olin jo auttamatta myöhässä, joten olin jo valmiiksi yöpuku päällä ja makasin sohvalla. kyllä se pahoitteli ja koko illan oli lasten kanssa ja auttoi pienimmän kanssa enemmän mitä edes normaalisti. taisi pienet mökötykset auttaa. mutta harmittaa mua silti. vieläkin. sohvalle otti mut viereen kun lapset oli saatu nukkumaan, mut mä tietty olin niin väsynyt jo siihen aikaan, etten jaksanut alkaa edes asiasta jutella.
no, aina ei voi voittaa.
eikä tuo nyt NIIN vakava asia ollutkaan , ehkä menneisyys tulvahti päähän, kun eksä oli sellainen, että jos mulla oli meno, se kielsikin juuri lähdön hetkellä menemästä... tai keksi verukkeita miksi en voisi lähteä. tai jos lähdet niin sitten sitä ja tätä... pienoinen flash back jotenkin....
uusin mielin uuteen päivään :)

pampula voimia sinnekin!!!

huooooh ja kahvia.... :)
 
Lumineiti Onpas nyt kauhee tilanne! :( Ihan perseestä, et työnantaja pääsee kun koira veräjästä! Suututtaa sun puolesta! :mad:

fourth gift mä oon 27-vuotias ja vasta ekaa lasta odottelen ja kyl oon saanu kommentteja jo aiemmin siitä, et onhan sulla jo ikää, et miksen tee lapsia jne.. ei musta viä 27-vuotias oo niin vanha, ettei vois vasta ekaa lastaan tehdä, mut joidenkin mielestä se kummasti on..ja musta ei kyl olis ollu äidiks todellakaan viä muutama vuosi sitten!

Pampula Voimia! :hug:

Tänään on tasan kolme viikkoa rakenneultraan! Jee! :) Odotan jo NIIN innolla!!!

Nellielli ja pötkö 17+3
 
Nellielli et tosiaankaan ole vanha ekaa lasta odottaessa... mä olin 29 kun aloin odotamaan ja 30 kun sain ekan lapsen. Nyt sitten 32 toisen lapsen saadessani (tai toivottavasti se lapsi tulee terveenä tähän maailmaan)

Tsemppiä ja voimia kaikille niille jotka tsemppiä kaipailee, niitä tuntuu tällä olevan!!!

(.) Mullakin tasan 3 viikkoa rakenneultraan, odotan innolla ja kauhulla :)... siitä sitten varmaan 2 viikonpäästä ultrataan uudelleen kun esikoinen oli pienipainoinen viikkoihin nähden syntyessään niin joudun tarkempaan seurantaan.

ipna 16+3
 
nellielli ja ipna hih, esikoinen tulossa, terv. tuleva äippä 37-v. :D
No, näin kauan piti odottaa että löysin hyvän miehen :)

Rakenneultraan kaks viikkoa ja en millään millään millään malttais odottaa! Voi kun vauva näyttäis oikein selvästi sukupuolensa! Olis jotenkin muka niin tärkeää mulle henkisesti tietää..
Mut tyydyn kyllä siihenkin jos ei näytä, en aio mennä ylimääräiseen ultraan pelkän sukupuolen vuoksi, kyllä niin paljon rahareikiä on jo löydetty..
 
heips taas :)

ikä-asiaan niin siis ite en kyl pidä itteäni vanhana :D moni on ihmetellyt et oonko muka jo kolmeviis, kun vois hyvin luulla 10v nuoremmaksi... että sillä haavaa ei hätää...
ekani oon saanut kun olin 23. mutta väärän miehen kanssa... onneksi tuo lapsi on ollut elossa mukana, ja sai sisaruksenkin aika pian, he ovat muistutuksena siitä, että vaikka elämä kolhii, he on tuoneet iloa ja rakkautta, ja verrattoman ja katkeamattoman siteen :heart:
ja kun minä luulin ettei ketään mua huolisi, kun olen niin hankala ja vaikea (eksän ja sen lähisuvun mielestä) niin johan edessä olikin löytö--- jolle mun lapset aiemmasta suhteesta ovat olleet kovin tärkeitä alusta saakka. nyt vielä kun saamme tämän toisen yhteisen, on paketti koossa :heart:
 
Tänään oli sokerirasitus, tuntui et olisin voinut kuolla. Siis ensinnäkin nyt on niin, että jos tiedän mulla olevan jotain menoa niin ei pysty nukkua, nukuin siis viime yönä 1h ja loput valvoin sängyssä odottaen unta koska olin jo todella väsynyt. Aamulla olisin varmasti tehnyt mitä vaan kun ois saanut nukkua.

No sinne menin sitten ja pääsin ihan ajoissa sisään, no sitten ei löydetty suonta, vaihdettiin kättä ja ei meinannut taaskaan löytyä mutta vihdoin sitten onneksi onnistuttiin. Sen jälkeen se sokeriliemi, siis herranjumala miten kamalan makusta! Mä en muutenkaan sokerista välitä niin oli kyllä pitelemistä ettei se tullut ulos. Koko sen 2h oli todella oksettava olo.

Seuraava näyte oli taas hankala saada, ja jouduttiin ottamaan samasta kädestä kun ei toisesta taaskaan löydetty suonta. ARGH!

No sitten se viimeinen näyte sanoin sille, että nyt ei enää oteta samasta kädestä kun mun käsi on jo niin kipee. Hän sanoi et no voidaanhan me kokeilla toisesta ja sanoin et juu nimenomaan koska jos ei siitä löydy niin homma loppuu yksinkertaisesti sattuu niin paljon ettei onnistu enää. No luojan kiitos viimein löysi sitten siitäkin sen suonen. HUOH! Nyt kummatkin kädet niin kipeitä et ei hyvä luoja. :/

Huomenna soitan neuvolatädille ja saan häneltä tulokset. Ja myös tiedon siitä oliko Hemoglibiini (?) yhtään parempi kun se otettiin nyt samalla ja olen tuota rautaa syönyt.

Kaikenlisäks vessan viemäreissä joku ongelma ja lattiakaivon kohdalta on vissiin jotain tukossa ja huomenna tulossa huoltomies. ARGH TAAS!

No NYT mä pääsen nukkumaan joten öitä. :) Illalla onkin koirakurssi ja tahdon olla mahdollisimman pirteä ope. :)

Iippari 15+1
 

Yhteistyössä