MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

Hei pitkästä aikaa! Tuntuu,että on niin laiska kirjottamaan,vaikka luen kyllä :)

Hankinnoista en ole hankkinut vielä mitään,mutta tuolta esikoiselta kyllä jää niin paljon tavaraa,että ei hankittavaa juuri ole kuin tuplarattaat,siis sisaruksille,kun ikäeroa tulee vain 1v3kk.. Eli ne on kovasti mietinnässä,että mikä on hyvä. En tahtois niitä leveitä,kun kaupungissa vierailee,niin sit ei mahdu busseihin kunnolla ja huonosti kaikista ovista/kassoista yms. Mut sit kun en tiedä oikein miten ne muut toimii,kun tuntuu olevan aika pienirenkaista vaunua.. Noh,täytyy tutustua vielä tarkemmin,onhan tässä aikaa :)

äitiysvaatteet hankin pääasiassa h&m:ltä. En tosin farkkuja,kun sieltä ostin kokoa 44 farkut,niin olivat pienet. Ne nyt lojuu käyttämättömänä kaapissa. En toiste osta nettikaupasta farkkuja. Mut caprit ja teepaidat ja mekot on ihan ehdoton suosikki. Pidän mekkoja vaikka olis kylmäkin.. On hyvä sukkahousut ja jokin kiva trikoopaita alla,niin hyvin mahtuu ;)

vauvaharrastukset ollaan kuljettu ton esikoisen kanssa aika pitkän matkan päässä (150km) vauvauinnissa. Mutta sain siitä kaks kärpästä yhdellä iskulla,kun siis oon kotoisin siltä paikkakunnalta,missä käytiin uimassa,niin sain vierailla porukoilla samalla ja ei me kuljettu kun joka toinen vk-loppu vaikka uintia olis ollutkin useemmin :)

vauvakirjaa meinaan pyytää lahjaksi kuten esikoisenkin kohdalla. Kastelahjaksi siis..

rakenneultra on täällä varattuna viikolle 20+5,tais olla tarkka aika. Eli heinäkuun alussa... Pitkä aika odotella..

miten usein teillä on neuvola? kun lukaisin,niin tuntui hurjalta,että jollain oli neuvola seuraavan kerran vasta heinäkuussa?? Täällä kun ainakin mulla on seuraava jo viikkoa ennen juhannusta ja eilen oli viimeksi..

Niin siis neuvolasta hyviä uutisia,tai vauva ainakin oli kovin eloisa ja liikkuva. Piti jumppatuntia kun ultrattiin. Paino oli noussut toooosi vähän,mikä sekin on loistavaa,mutta mun hemppa oli tippunu 130 tonne 114. Ja se nyt sit vaivaa toooosi kovalla väsymyksellä. Tekis mieli aina vain nukkua. Jouduin käydä labrassa tänään sen takia,kun tahtoi terkka ottaa musta perusverenkuvan tämän hempan takia. Siis se on oikeesti aina ollut tosi hyvä. Nyt sitä siksi kummastelee :)

Mutta jospa ei olis mitään. Tietääkö kukaan,mikä tuota voisi aiheuttaa,muukin siis kun raskaus?? :)

Taiska ja muru 13+6

Ihania ultra- ja neuvolauutisia monella =)

Hankinnoista Työkaveri möi satasella todella vähän käytetyt pinnasängyn patjoineen, uuden kaukalon ja sitterin, sain vielä kaupanpäälle potan, vaippoja ja pari aluslakanaa, niin pakko oli ostaa jo nyt ullakolle jemmaan, harvoin saa näin halvalla. Muita hankintoja yritän jaksaa odotella syksyyn, mun isi on luvannu ostaa ensimmäiselle lapsenlapselleen vaunut, joten täytyy tarkkaan tutkailla minkälaiset isi joutukaan kustantamaan :D

Rakenneultra on täälläkin aikataulun mukaan vasta viikoilla 21+, joten heinäkuulle asti pitää kärvistellä. Onneks ennen sitä voi neuvolassa kuulla sydämen jumpsutusta :heart:

Toisinaan iltaisin kun ehtii sohvalle pitkälleen tai saunanlauteilla maatessa, olen tuntevinani pientä kuplintaa suurinpiirtein aina samalla kohtaa, se on joka kerta samanlaista, joten ei kyse voi olla aina mistään ilmankuplimisesta, tai näin haluan ainakin uskoa kovasti, että Keijo se siellä venyttelee.

Mieliala on kovasti vaihdellut viimepäivinä, eilen itkeskelin koko päivän, töissäkin ja kaikki tuntui niin helkkarin stressaavalta, mutta tänään on taas parempi mieli, pitää täällä töissä olla itsekäs ja välttää turhaa stressiä, kuten jotakuta oli neuvolalääkäri neuvonu.

Mutta nyt meidän kahden on mentävä kyllä syömään, muuten tulee heikotus.

Ihanaa päivää kaikille! 5kk äitiyslomaan =)

Sandells81 & Keijo 13+6

heipsan...
tarinani jatkuu... ensiavussa jälleen yöllä käyty katetroinnissa :(
nukuttu ei juuri lainkaan. pomo kehoitti jäämään sairaslomalle työsopimuksen loppuun saakka, kun eihän näin voi kukaan jaksaa loputtomiin....
juu ei. väsyttää.. ja mulla on työssäni niin paljon vastuuta, joka vaatii että olen ainakin hyvin yöni nukkunut. mikä on tällä hetkellä ollut kaikkea muuta.
joten mun työt oli tältä kesältä tässä. huooooh. ärsyttää antaa periksi, mutta pomo käski mun olla nyt itsekäs, ja keskittyä itseeni ja vauvaan.
terkkari kirjoitti loppuviikon saikkua, ja sain lääkäriajan maanantaille. Itkulle ei oo meinannu tulla loppua, tää on niin iso pettymys kun asiat ei oo menny niin kuin oli ajatellut. ja vastaan tulee vaan iso muuri. onneksi hengenvaaraa ei ole, että varmaan tää menee ohi vaan kun asenteeni taas kasaan. ja osaan alkaa nauttimaan, kun ei tartte stressata työssä jaksamisesta...

en nyt jaksa kommentoida kenenkään juttuja, lukenut oon kyllä. mutta pää on kuin täynnä puuroa....

fourth gift ja Eki 13+0

fourth gift jaksamisia sinne. Koita nyt olla murehtimatta tuota töistä pois jääntiä oma ja vauvasi hyvinvointi on paljon tärkeämpää, kuten varmasti tiedät. Sinulla onkin ollut noita koettelemuksia tässä jo kaikkien muidenkin puolesta, joten keskity nyt vain lepäämiseen ja siihen, että teillä on kaikki hyvin. Stressin vähentäminen helpottaa aina myös fyysisiä vaivoja, joten kyllä se siitä. Täältä saat kyllä tsempitystä niin paljon kuin jaksat ottaa vastaan. :)

Neuvola on täällä noin kuukauden välein näin alussa. Tosin ensimmäisen ja toisen välille jäi kaksi kuukautta, kun siihen väliin tuli nt-ultra. Mutta varsinaiset neuvolakäynnit menee tässä noin kuukeuden välein, kunnes sitten heinäkuun jälkeen tihenee käynnit hieman.

Hankintoja ei tosiaan ole vielä tullut kauheasti tehtyä. Itse olen ostanut tasan yhden t-paidan jo hieman isommalle vauvalle, noin puolivuotiaalle, ihan vain siksi kun olen sitä kyseistä paitaa havitellut omalle lapselleni jo vuosien ajan ja nyt on vihdoin se lapsi tulossa :D Lisäksi olen ostanut kaksi unipussia, olivat vaan niin älyttömän suloisia, että en voinut vastustaa kiusausta.

Tässä tältä erää, kunnes taas tulee muuta mieleen. :D

Acacia ja toukka 16+1

Kauheesti tullut kuulumisia siltä väliltä kun en ole ehtinyt lukea. :D

En kamalasti nyt keskity vastailemaan mihinkään kun en niin keskittyneesti nyt ajattele. :)

Meillä oli tänään toka neuvola ja sydänääniä kuunneltiin ekaa kertaa. :) Oli huisin jännää. :) Painoa tullut yhteensä 4kg, vähän harmittaa koska oma puntari ei selvästikkään ole luotettava ja nyt kun on pitkään ilakoinut et ois jopa painoa pudonnut niin ei, päin vastoin. :( No mutta kuulemma hyvä vauhti eikä pidä olla pettynyt itseensä.

Sokerirasitukseen joudun, ja sain ajan ensi keskiviikko aamulle. :( Eka täytyy olla 12h ravinnotta, aamulla saa juoda yhden lasin vettä ja siellä sitten juodaan jotain sokerilitkua, YÄK. Mulle ei muutenkaan nyt makea uppoo pahemmin niin ärsyttää. No mutta pääasia et selvitetään ne sokerijutut ettei sitten minulle tai vauvalle aiheudu mitään ongelmia.

Hemoglobiini (kuinka ihmeessä se kirjotetaan) oli mulla 119 ja rautaa käski alkaa syömään, siis ei tsiisus tarttee varmaa kokeilla eka tota Obsidan merkkiä mitä suositteli ja jos ei se niin sitten jotain nestemäistä koska nyt muutenkin mulla vatsa erittäin hankala ja toimimaton niin ahdistaa jos tää nyt lisää sitten. Kohta pitää ostaa jotain levolaccia. :D

Tänään makasin sängyllä ja peilistä katselin mahaani niin kyllä se vaan on aika lailla muotoaan muuttanut, varsinkin ylhäältäpäin näkyy et maha alkanut työntymään ulospäin. :D Hassua. :)

Ja sitten suurin ahdistus ja ärsytys, ASUNNONHAKU. Mulla kamalat riidat vuokranantajan kanssa, nyt sentään jättää mut hetkeksi rauhaan kun äidistä tuli mun edustaja koska mä en kohta nuku yöllä tän ahdistuksen ja stressin takia. Siis hän myymässä asunnon, ei halua irtisanoa mua (taatatnan l*hmä), ja on tehnyt aina niin et kertoo mulle et mun pitäs itte irtisanoutua ja koittaa ajaa mut henkisesti siihen tilanteeseen et alan itkeä ja sanon et okei mä irtisanon tästä itseni. HUOH. Rankkaa.

No nyt aikoo tehdä remontin tähän, ei riitä et 1.8 alkaa koko talon linjasaneeraus ja 11kk tää koko talo on rempassa, huoneistossa remppa-aika on noin 6-8vk jonka ajan asunnossa ei voi asua. Täältä tullaan repimään kattoja ja kaikki paikat auki ja hänen ainoa murheensa olis nyt saada tää kämppä näyttämään MUN LASKUUN hyvältä (koittaa kaikin keinoin saada mua maksumieheks) jotta sais myytyä (not gonna happen) ja sitte tulee remppamiehet ja tuhoaa kaiken.

Sunnuntaina hän piti täällä jonkun oman katselmuksen, maanantai aamuna tuli sähköposti "parketissa kosteusvaurio, ke uusi katselmus ja kosteusmittaukset". No ilmoitin et ok mutta ilmoituksien on nyt tultava paremmin koska mun pitää koirien takia aina lähteä täältä ja järjestää jotain siksi aikaa. No tänään kävi isännöitsijä mittaamassa, soitin kotiin palattuani isännöitsijälle ja kysyin tuloksia. No tuloksia ei kuulemma ole koska kosteutta ei ole, hän naureskeli ja sanoi ettei tuolla kosteutta saataisi mitenkään sotkettua tähän. :D HUOH. Iippari 1-0. :D

Kun mua uhkailtiin sillä, että maksan kaikkien asuntojen rempat sitten jos kosteus leviää, ja sanoin alusta asti ettei ole kosteutta ja olen itse arvioituttanut tilanteen kahdella eri ammattilaisella. Parketin pinta on vaurioitunut kyllä, ja tiedän jo nyt joutuvani korvaamaan osan parketin hionnasta ja lakkauksesta, ei hätää olen tiennyt sen kyllä ja näin kuuluukin mennä, mutta en todellakaan ala maksaa koko asunnon purkua ja remontointia sillä että "kosteusvaurio" koska nyt se on mitattu, sellaista ei ole.

Huomenna pääsen viemään nuorisosäätiöön liitteet jotta hakemus astuu ns. voimaan. Kaupungille on hakemukset, ja moneen muuhun paikkaan. Ei vaan enää jaksa. :( Oon ihan loppu tän asuntoasian kanssa. Meillähän ois se kartano siel maalla vaiheessa mut vähän luulen et sinne en ole muuttamassa koska siel ois liian hankala asua vakituiseen, siis olisin yksin viikot siel hoitaisin talon ja koirat ja vauvan, melkein 10km kauppaan ja mulla ei ajokorttia, meillä siellä 2 tuttua ja toinen on ton miehen työkaveri. Ollaanki puhuttu et jos se ois vaa "kesämökki" ja heti kun se "valmis" nii luovutetaan se ja keksitää joku muu asuntojuttu. Se ois talvella niin kylmä paikka ja tehtävää ois ihan liikaa. Ja sen lämmitys imis ihan kaikki rahat. :(

Mutta ehkä eniten se, että siellä ei ole mitään. Ei yhtään mitään, vaan se kaunis vanha talo ja iso piha.

Jopas on nyt purkauduttu! No toivottavasti joku jaksaa lukea kun tämä ainoa paikka jossa näin purkautua..

Niin juu, ja hankinnoista oon ostanut 2 bodya, mummi on ostanu jotain vaatteita ja lenkkareita ( :D ) ja isomummit sitte kutonu sukkia. :D Ja mun motto on, etten aio ostaa juuri mitään uutena, en vaunuja, en rattaita en sänkyä en hoitopöytää siis en kertakaikkiaan tahdo! Hygieniaa vaativat tarvikkeet ja vaipat, siinä kaikki mitä uutena tulee. :D Mä inhoan sitä kuinka kaikki pitäs olla uutta ja plaa plaa plaa. EI, siis meille ei uutta mun toimesta tule. Mun mielestä uusi desing on kamalaa. :D

Iippari 14+1

kävi niin kuumana et jäi allekirjotus laittamatta :D

Iippari: Huh huh, ei voi todeta kuin et kamala vuokranantaja sulla :D Toivottavasti saatte äkkiä uuden asunnon. :hug:

Itse oon myös tuolla kannalla että kaikki ei tartte olla uutta, meinaan kyllä kirpputorilta kaikki maholliset hankkia paitsi nuo hygieniatarvikkeet.

Iippari Jaksamista tilanteeseen :hug: Mix et aikaisemmin ole lähteny uutta asuntoa hakemaan ku tollanen vuokranantaja on? vai onko siitä jo ollu puhetta :confused: Asioilla on tapana järjestyä usko pois ja hyvä että äitis jatkaa asiaa ni ei tarvitse yksin tuosta kärsiä ja saat vähän etäisyyttä tilanteeseen!

fourth gift Toivotaan että massus alkaa kovasti kasvamaan ni ei tulis noita umpioita :hug: jaksamista vaivoihin, eläkä huoli tuosta et jouduit töistä pois,, ehkäpä näin on hyvä siule ja vauvalle :heart:

nt-ultrat jokos kaikki on siellä käyneet?? saadaan ruveta odottelemaan noita rakenne ultria :D

Onko muuten meidän joukossa niitä kaksosien odottajia tai yksin odottajia? ihan vaan uteliaisuuttani kyselen =)

rontti1 14+4

Viimeksi muokattu:
Iippari Jaksamisia! Kauhee vuokranantaja kyllä.. : /

Fourth gift jaksamisia sinnekin kauheesti! :heart:

Tänään oli neuvola ja taas sydänäänet kuultu! :heart: ensin pelästyin kun ei meinannu löytyä, mut kaveri olikin liikkuvaa sorttia.. :) hetken kuunneltiin ja taas se jo karkas paikalta.. sit löyty uudelleen ja ehtikin vähän pidempään sit kuunteleen! :)
Malttamattomana oottelen rakenneultraa..olis 3 viikon ja 6 päivän päästä! :)

Nellielli ja pötkö 16+4

Toka neuvola takana. Kyllä mun neukkutäti on sitte ihana, harmi vaan et se jää itekki mammalomalle enkä kerkeä sillä enää käymään. Kaikki oli hyvin; verenpaine ok, hb ok, paino pudonnut 800 g edellisestä kerrasta ja sydänäänet n. 150. :heart: Kovasti oli liikkuvaista sorttia meän pikkunen. Ens kerralla saakin sitten jo kelan lappusia.

Saikkua ois antanu tämän jatkuvan päänsäryn ja supistusten takia, mutta en tyhmä ottanut vastaan. Nyt sitte kaduttaa ku töihin tulin, niin täällä on taas niin veemäinen tunnelma.

Pampula84 + pikkupapu 17+1

Mä oon laittanu asuntohakemuksen ekan kerran noin pari viikkoa tässä asuttuani kun hän soittaa ja irtisanoo mut koska ei kuulemma kestä elää siellä missä asuu, ja mun tarttee siis pakkaa kamat ja lähtee. :D Joo no aamulla se kumoutu ku kuulemma hällä oli vaan huono päivä, ja tätä on siis jatkunu. :D

Mutta kun mun asunnonhaku ei ole kiireellinen. Siis täällä ihan älyttömästi ihmisiä vailla kotia kun ei vaan riitä asunnot tms. Hankala saada kämppää. :( Mutta mä etsin pientä kolmioo niin sellasen saa helpommalla. :)

uuh, olen ollut ihan poikki viime viikot ja ei ole tullut tännekään kirjoiteltua.

Maanantaina kävin vielä toisessa (tai itse asiassa se oli jo kolmas) ultrassa, kun silloin NT-ultrassa olin niin huolissani niin se ultratäti antoi vielä ylimääräisen käynnin minulle. :) Kaikki oli mahassa hyvin ja mieskin pääsi mukaan tällä kertaa.

Seuraava neuvola on minulla vasta 11. kesäkuuta, joten aikamoisen pitkä väli tässä on (neuvolalääkäri oli 10.5) ja rakenneultra sitten heinäkuussa.. mikähän viikko sitten lieneekään menossa. :)

noista fourth giftin virtsaamisongelmista tuli mieleen, että onko muilla ollut päinvasttaista eli sellaista, että koko ajan pissattaa. Tai siis se on varmaan ihan normaali raskausoireikin :-D mutta mulla jäi esikoisen syntymän jälkeen jonkinasteista virtsankarkailua niin nyt tuntuu, että jos on yhtään pissahätä niin pakko päästä heti vessaan. Tämä on aika hankalaa, kun täytyy esim. kaupungilla koko ajan miettiä, että missä on seuraava lähin vessa. Ja sitten en oikein uskalla juodakaan, vaikka se olisi niin tärkeää. :-/ Pitää varmaan opetella se katetrointi ja katetripussin kanssa viilettää menemään. Jaiks!

Hankinnoista: en ole todellakaan mitään ostanut, sillä esikoisen tavarat on tallessa (ainoastaan turvakaukalo pitää hankkia) ja tuota tavaraa on meillä jo ihan riittävästi niin en halua yhtään lisää. :-D äitiysvaatteita pitäisi kai käydä ostamassa, sillä mulla on vain kahdet housut. Jotenkin selvisin esikoisen raskausajan normipaidoilla yms. Nyt kuitenkin tuntuu, että kesäksi olisi kiva saada jotain mukavia vaatteita. (esikoinen syntyi keväällä, joten talvella nyt meni jotkut isot villapaidat tms.)

Tänään muuten taitaa poksua viikko 14. :)

Vauvakirja Odotusajasta teen kuten esikoisen kohdalla eli kopsaan ja tulostan täältä mun tekstit jemmaan. niitä on kiva tarkastella myöhemmin. Lahjaksi saimme esikoiselle vauvakirjan ja sitä olen täytellyt. Tämän lisäksi olen tehnyt pojalle oman valokuva- albumin.

Töissä on sujunut nyt muutaman päivän ihan mukavasti. On ollut ihana nähdä työkavereita. Tällä hetkellä meillä pyörii aika tavalla sairaslomia, joten välillä joudutaan menemään vajaamiehityksellä ja se jos mikä ottaa hermon päälle. Vaikka ymmärrän toki tilanteen että jos ei sijaisia saada niin ei saada!

Huomenna olis tiedossa aamuvuoroa ja viikonloppunan kaverin polttarit. Viikko vielä ja sitten alkaa loma, ihanaa! Meillä on muutenkin kiva kesä tulossa kun pääsee kesälomareissulle ja sitten on yhdet ylioppilasjuhlat ja kahdet häät.

Allergiat on mulla pysyneet poissa eiliseen saakka, mutta eilen alko nokka vuotaa ja silmät kutiamaan. Aivan järkyttävää.

Hankinnat Olen varmaan kommentoinut jo aimminkin, mutta meillä on esikoisen jäljiltä kaikki tavarat ja vaatteet tallessa. Odotan kovasti että pääsen purkamaan noita laatikoita.

Harrastukset Esikoisen kanssa meillä oli tapana tavata viikottain kaverini ja hänen poikansa, joka on samanikäinen meidän pojan kanssa. Sitten kävimme viikottain myös perhekerhossa, perhekahvilassa ja vauvauinnissa. Kaikki olivat kivoja paikkoja ja niissä oli kiva käydä.

Niipa 13+4 (ultran mukaan 14+0)

Viimeyönä näin kyllä toden tuntuisen unen.. näin unta että lähin synnyttämään ja kivut oli kovia. sairaalassa kellään ei ollut kiire tallustelivat vaan ja sit yksi kätilö tulee luokse että - no niin, tiedäthän että 15 viikkoinen vauva ei selviä, ei hokastu antaa siule lääkettä mikä lopettas supistelun ja lopettas alkaneen synnytyksen..! kamala ku itsin siinä unessa ja onneksi heräsin oli niin toden tuntuinen. no mahaan sattu ku heräsin mtta syynä oliki julmettu pissihätä :D hirveitä unet jotka on toden tuntuisia..

Äippävaatteet yhet äippä farkut löytyy mutta pitää metätellä lisää vaatteita kirpparilta.

Oma siitepölyallergia ja flunssa alkaa helpottaa. ONNEX ku huomisesta alkaa työputki mutta myöskin lomailua tiedossa =)

rontti1 14+5

Tiedoksi sinulle annis_, että viime ja tässä raskaudessa olen myöskin kärsinyt erityisen runsaasti kukkivasta ihosta. Onneksi on olemassa yksi rasva, jota saa käyttää raskauden aikana (on kysytty lääkäriltä ja HUS:n Teratologisesta tietopalvelusta), nimittäin Clindoxyl-geeli. Sitä laitetaan illalla ongelma-alueille ja auttaa ainakin mua. Sitä sain ihotautilääkäriltä. Eli onneksi on edes jotain apua saatavilla. Olen koko ikäni juossut muutenkin aknen takia ihotautilääkärissä ja nyt raskauden aikana se tuntui puhkeavan uudestaan esiin. Onneksi ihotautilääkärit ovat sitä mieltä nykyään, että meikkaamisella ei ole mitään tekemistä finnien kanssa. Sillä saan oman ihoni vieltä hehkeämmäksi, eikä tarvitse olla ruma raskausaikana. :)

Kumisaapas 15+0

Hankinnoista Ei mekään miehen kanssa olla ostettu muuta kun pari tuttia ja nalle puh -helistin.. :) niin ja pinnasänky hankittiin kun halvalla sain yhdeltä tutulta..nyt pitäis vaan hakee se pois sieltä.. mut mä aattelin odotella hankkimissa sinne rakenneultraan saakka..et sit kun saa tietää, et kumpi sieltä on tulossa, niin vois alkaa vähä vaatteitakin katteleen! :) ja siis sitteriä ja hoitotasoo saadaan miehen veljeltä, kun ne ei enää tartte..et ei ihan kaikkee varmaan tartte ostella.. :)

nellielli ja pötkö 16+5

Iipparille ja Fourth giftille jaksamisia :hug:

Sitten hieman kuulumisia myös meidän rintamalta; verikokeiden tulokset tulivat eilen ja olivat normaalit eli ei kohonnutta riskiä :heart: Nyt saa varmaan jo huokaista helpotuksesta...

Unista. Olen ruvennut näkemään hurjasti unia raskauden myötä ja nimenomaan päivän tapahtumista. Nt-ultran jälkeen näin unta että meidän pienokaisella ei ollut syntyessään nenää :O Ja tämän vain siksi ettei ultrannut kätilö erikseen maininnut nenästä mitään...Raskaus tekee minusta ihan sekopäisen; - siinä sitten herättelin miestä ja itkin ettei vauvalla ole nenää |O. Onko muilla hulluja unia?

Töissä kertomisesta. Esimiehelleni kerroin viime viikolla ja työkavereille tällä viikolla. Kaikki ottivat uutisen iloisena vastaan ja onnittelivat :flower: Hauskaa sinänsä, sillä olen miesvoittoisella alalla. Lähin esimies jopa totesi, että sinä rupeat sitten jo syyskuussa ottamaan iisisti ja varataan sinulle sijainen jo elokuulle :)

Rakenneultra on minulle viikolla 20+ ja vasta heinäkuun puolessa välissä (- kuinka jaksan odottaa sinne asti) ja seuraavaan neuvolaankin on aikaa 3 viikkoa... Ja en tiedä edes koska minulla on ensimmäinen neuvolalääkäri? Ovat kaikki muut käyneet jo neuvolalääkärillä?

Tulipas taas omaa napaa...
Aurinkoista perjantain jatkoa kaikille masun kasvattajille!

Mamma2012 ja kyytiläinen 13+2

Heippa!

Neuvoloista ja Ultrista olitte jutellut minulla on vasta kolmas neuvola käynti heinäkuussa. Ultrat lasketaan täällä meillä yhdeksi neuvola käynniksi joten siksi huhti ja kesäkuulle ei tullut ollenkaan neuvolakäyntiä. Rakenneultra on minulla heti juhannuksen jälkeen viikkoja taitaa olla 19+ ja se aika saatiin siksi tuolle viikolle koska np-ultrassa kaveri oli vanhempi kun LA joten tulee oletattavasti vastaamaan jotain 20vko kokoa. Hirmu hauskasi mulla käynyt kun nyt raskauden aikana olen tehnyt ennätykset hemoglobiiniarvoissa yleensä mulla hb huitelee jossain 120-130 kiepeillä eikä helpolla nouse vaikka rautaa söis, mutta nyt heti raskauduttuani se pomppas 146 ja oli nyt jo 155. Syön silloin kun muistan niitä raskausvitamiineja, mutta liian harvoin tulee otettua niitäkin :ashamed:

pikkuisen sydänäänet oli 135 ja kovin oli niitäkin vaikea löytää jos löytyi niin luikahti heti karkuun.

mites ne meni ne sydänääni jutut eikös se lupaillut poikaa alle 150 sykkeet ja tyttöä yli 150? näitä on aina hauska arvuutella vaikka rakenneultrassa kysytään kuitenkin sukupuoli.

Omaa napailua tänään olis yövuoro sitten 1 pv vapaata ja alkais uusi työjakso omassa vuorossa. Aika raskasta on täytyy sanoa mutta onneksi kohta on kesäloma enää 2 työpätkää eli reilut 2 vko.

tarttee mennä varmaan nukkumaan päiväunet niin kerkeää nähdä miestäkin kun tulee kotiin nää yövuorot on aina ikäviä kun ei oikein nähdä ja keretä juttelemaan.

jaksamista kaikille. Kesä tulee ja nyt vaan nautitaan siitä eikös juu.

iia ja kaveri 15+1

mamma2012 Meillä on täällä eka neuvolalääkäri vasta viikon 30 jälkeen.. : / Joillainhan on jo ollu, mut meillä ei täällä näköjään oo tapana ollu..riippuu kai paikkakunnasta! Ja hulluja unia on täälläkin nähty..ihan hämäriä..ja kerran näin unta jo keskenmenosta ja se oli kyl hirveetä.. :( mut onneks niitä unia ei oo sen jälkeen enää ollu..kaikkee muuta hullua kylläkin! :)

nellielli ja pötkö 16+5

heippa... täällä on viime päivät menneet jälleen ensiavussa sekä tänään jo äitiyspolilla... sain kesto-katetrin, joka otetaan maanantaina pois. koitetaan saada rakko tyhjenemään. jäännösvirtsaa on jäänyt tähän saakka, koska laskeuman kiilaa rakon päälle enkä vessareissuilla saa rakkoa tyhjäksi. mulle laitettiin myös laskeuma-rengas (VIHDOIN!!!) jota kätilö ihmetteli miksen ole sitä gyneltä saanut??
niin, nyt sitten kynkkäilen kirvelevän alapääni kanssa, olo on TODELLA epämukava. mutta jos maanantaihin jaksan tämän katetrin kanssa...
vessahätäähän mulla on koko ajan ollutkin, vaan kun se laskeuma on estänyt rakon tyhjenemisen ja kun rakkoon kertyy kusta riittävästi, ei se enää pääse tyhjäksi, lukko tulee. ja voitte kuvitella olon, kun on kauhea hätä, -ja mitään ei tule :mad:
oon ollu niin alamaissa , ja NIIN väsynyt, kun yötkin joutuu heräämään kolmen tunnin välein vessaan. lepoa pitäis olla mut millä mä lepään.... mä oon niin kypsä koko raskauteen.
vauvalla oli ultrassa onneks kaikki hyvin, mutta oon niin unta vailla, ettei pahemmin jaksa iloita mistään. itken vähän väliä, ja toivon että joku aamu heräisin virkeänä ja havahtuisin ettei mikään vaiva enää kiusaa mua :'(

fourth gift ja pikkuinen Eki 13+3 tämän päivän ultran mukaan...

Fourth gift voimia sinulle. Todellakin on ollut sulla haastava raskaus. Ja kun tietää, että monta monta kuukautta vielä edessä. Ei kyllä kivalta kuullosta toi katetrijuttu ja kaikki muut vaivat. Joutuu äiti koville, vaikka pienellä vatsassa kaikki onkin hyvin.

Fourth gift voimia ja koita jaksaa. Todella veemäinen tilanne sulla, itse varmaan olisin ihan rikki (jo pahoinvointi sai mut niin kypsäksi tähän raskauteen). Toivottavasti tilanne helpottaa kun kohtu kasvaa ja nousee...

Nelli 14+6

SYKKEISTÄ Meillä kaikilla kolmella ollut samanlaiset sykkeet eli 155-165 ja 2 tyttöä ja 1 poika tullut joten en usko tohon :) Sen sijaan tyttöjen kanssa vointi hyvä ja pojan (poikien?) kanssa huono joten siihen uskon sitten meidän kohdalla.

LISTAAN Ilm mua ei ole vielä päivitetty listaan??

FOURTH GIFT Jaksamista! Monet valittaa pissahätää vaikka katetri, pakko vaan ajatella järjellä että nyt se pissa kyllä tulee! Mullakin synnärillä ollu katetri mutta ei tuntunu missään.

Korvapuusti 15+1

Fourth gift Jaksamisen puhalluksia sulle. Paljon saat ja olet jo saanut kestää. Omat väsymykset ja pahoinvoinnit ovat pientä tuohon verrattuna.

Itse olen menossa huomenna kaverin polttareihin ja paluu vasta sunnuntaina. Sitten mulla on ens viikolla 4 työpäivää ja perjantaina alkaa vihdoin loma, ihanaa!

Maanantaina mulla on neuvola, mutta en tiiä onko lääkäri vai normi. Toisaalta alhaalta kyllä tutkittiin sillon np- ultrassa jo ja kaikki oli hyvin. Sain tänään postista tulokset np- verikoetuloksista. Ei ole riskiä eikä aiheuta toimenpiteitä =)

Moi taas pitkästä aikaa :) Oon ollut tosi laiska palstalainen, kun on kiirettä pitänyt kouluhommien suhteen, mutta tänään alkoi reilun viikon loma, joten saa vähän hermoriekaleet lepoa.. Tosi aktiivista kirjottelua täällä, en edes ihan kaikkea jaksa tähän hätään lukea, mutta sen perusteella mitä luin, niin onnea kaikille hyviä uutisia saaneille ja voimia ja jaksamisia ongelmien kanssa painiskeleville :hug:

Meillä oli tänään toinen neuvola. Mies oli tällä kertaa mukana ja kyselivät kaikkea parisuhdejuttuja ja muuta. Oli jotenkin vaikea olla, kun en oikein tykkää niin henkilökohtaisia asioita kertoa vieraille. Ja kun kyselijä ei ollut edes oma terkka vaan terkkaopiskelija. (Itse opiskelen myös terkaksi niin tuli siinä vähän höntti olo, kun piti omaa elämää selostaa itseä nuoremmalle opiskelijakollegalle) :D

Sydänäänet kuultiin ensimmäisen kerran myös tänään :heart: Ultrissa ollaan kyllä käyty ja nähty sydämen pampatus, mutta tänään ne vasta ekan kerran oikeasti kuunneltiin. Niin ihana jumputus! :) Syke oli 130, aloin heti sen perusteella googlettaa noita sikiön sykkeitä, kun muistelin että pojilla on alhaisemmat sykkeet, mutta eipä se taida paikkaansa pitää. Eli odotellaan vaan kiltisti, niin eiköhän se aikanaan selviä kumpi siellä möyrii!

Musta ihan tuntuu, että täällä nuo neuvolakäynnit on jotenkin harventuneet. Ainakin tuntui että ekassa raskaudessa kävin paljon useammin. Kolmas käynti on rv 22, eli 4 viikon päästä, ja ensimmäinen käynti oli 7 viikkoa sitten. No, mutta eipä siellä jatkuvasti ole tarvettakaan rampata, mutta oishan se kiva useammin kuulla ne ihanat sydänäänet, kun en ole sitä kotidoppleriakaan saanut hankituksi :) Olipahan muuten PITKÄT 5 viikkoa, kun piti odotella että saa vauvasta jotain elonmerkkejä.
Liikkeitähän mä olen tuntenut jo pari viikkoa, mutta vasta tänään uskalsin oikeasti uskoa, että ne tosiaan oli vauvan liikkeitä, kun sydänäänetkin löydettiin. :) Aika hassua kyllä, olen tän raskauden suhteen ollut paljon skeptisempi kuin ekan, silloin en oikeastaan edes ajatellut että raskaus voisi mennä kesken enää 12 viikon jälkeen, mutta nyt jännitti kauheasti ennen neuvolaa, että onkohan siellä masussa enää elämää. Vaikka tosiaan liikkeitäkin olen tuntenut.

Ainoa asia, mikä vähän jäi vaivaamaan, niin terkka sanoi verikoetuloksista, että ne ne veren immunoglobuliini-vasta-aineet (vai mitä ne nyt onkaan, kun äidillä on miinusveri ja vauvalla plussaveri) niin olivat heikosti positiiviset. Terkka vaan sanoi, että johtuu siitä, että sain sen anti-d-pistoksen keskenmenoepäilyn jälkeen, mikä nostattaa vasta-aineita ihan niin kuin rokotuksissa yleensä, mutta jäi silti sellanen epätietoinen olo. Että onko kaikki kunnossa nyt sitten..

Mua muuten kanssa pissattaa koko ajan. Kivaa... ja tuntuu tosiaan, että pidätyskykykin on vähän heikentynyt, välillä meinaa lorahtaa. Kiusallista kyllä, tuntee itsensä ihan vanhaksi mummoksi.

Rakenneultraan kolme viikkoa :) Ei malttaisi odottaa. Toivottavasti kaikki olisi hyvin siellä. Ja myönnän, että toivon sukupuolenkin selviävän, vaikkei se mikään pääasia tässä olekaan. Utelias kun olen...

PikkuA ja pikkuinen 17+4

Yhteistyössä