MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

tervetuloa uusille! :wave:

ja ihania ultrakuumisia=) onnea!:heart:

sokerirasitukseen joudun, kerta esikko oli yli nelikiloinen. silloin kuulemma automaattisesti on rasitus ja kuulemma viikoille 24-26. olikos teillä joillakin jo nyt aika piankin?

burana vai panacod? noh, elämässä noin niinkuin yleensä olen oikein buranan ystävä. ja hammassärkyyn ainoa mikä on auttanut on panacod. panadolista en juurikaan ole saanut apua. nyt tässä siunatussa tilassa päänsäryt ovat täälläkin piinailleet ja grammasella panadolilla olen saanut sen siedettäväksi tähän asti. jos olisi hirveän kova särky, ottaisin buranan+panadolin. se on todella toimiva yhdistelmä yleensä. panacodia myös minulla on ja itse en kyllä todellakaan hevillä sitä ota, vaikka koviin kipuihin raskaana olevillekin määrätään. pistää pään sen verran sekaisin ja kodeiinihan muuttuukin kehossa morfiiniksi..

ON: tänään oli pitkän sairasloman jälkeen eka päivä töissä. kummasti mahaa siellä aina kivistää:( ja jotenkin tuntuu niinkuin jännittäisi vatsaa koko ajan, ikäänkuin vetäisin sitä sisään. voi johtua tuo tuntemus ihan siitäkin.. no huomenna sitten ultra. jännittää ihan kauheesti!! kääk!!

annis ja bebe 12+0 POKS POKS:D
 
juuri en mitenkään arvosteluna ottanut, nou hätä. :) Sitä ite vaan pohtii omia tekemisiään. annis_ mulla kans Panacod kihahtaa sen verran kovasti hattuun, tulee sellanen olo kun olis siiderin juonu nopsaan. Siitä jotenkin tuli sellanen olo et käännyin buranaan panacodin sijasta. Paras kai olisi jos ei päähän koskis ollenkaan. :D Täytyy yrittää vältellä päänsärkyä provosoivia touhuja. Oiskohan tämä hyvä syy ostaa sellanen akkukäyttönen ikkunanpesuri? ;)
 
Heippa

Täällä myös erittäin iloisen helpottunut ja äärimäisen onnellinen mamma :)
Np-ultrassa tänään kaikki näytti olevan hyvin ja pieni oli kirinyt muutaman päivän jo edelle, mutta aikaa ei muutettu kun ei ollut kuin neljästä päivästä kyse. Sain katsella pikkuista pitkän tovin kun kätilöllä oli mukana opiskelija joka kysyi että saako hän tehdä ultrauksen ja kun annoin luvan niin toinen opetti samalla niin kesti pidempään. Ei haitannut minua yhtään :)
Niskaturvotus oli 1,5mm ja verikokeessa kävin, toivottavasti sieltä ei mitään yllättävää löydy. Täällä myös mitattiin reisiluun pituutta ja etsi nenäluun, tarkisti sormien lukumäärät ja aivot ja mahalaukun.
Olen kyllä niin iloinen ja nyt sitten vihdoin voidaan kertoa yleisesti lopuillekin jotka ei vielä tiedä.

Onnea myös muille hyvistä ultrakuulumisista :heart: tänään on ollut hyvä päivä.

Firesun ja poks poks rv12
 
tervetuloa taas mukaan hypänneille :)

särkylääkkeet buranaa en ota ollenkaan. ja panadoliahan tulisi ottaakin kerralla AINA se kaksi 500mg. yksi 400mg burana vastaa samaa tehoa!!!!!

buranaa oon napsinut kipuihin ennen raskautta. mun kipukynnys lienee suhteellisen korkea... en ota hammaslääkärissäkään puudutusta, vaikka viime aikoina valtavia reikiä porattu. -ja on vihlonut... mutta yritän aina pärjätä ilman mömmöjä. ja kun on kolme lasta synnyttänyt lähes lääkkeettä, on pienet kivut sietokyvyn rajoissa.

päänsärkyähän voi aiheuttaa myös se, jos ei ole juonut nesteitä riittävästi...
 
Scala meillä kyllä tossa np-ultrassa katottiin kädet ja jalat milli milliltä, sydämen kammiot ja läpät, aivoja, masua (ettei suolisto oo ulkona tms), virtsarakkoa yms. Oli kyllä tosi perusteellinen kätilö ja ultrauksessa menikin aika pitkään, mikä ei tietysti minua haitannut ollenkaan ;) Mutta on kai sitten ultraaja-/paikkakuntakohtainen, en muista että esikoisen aikaan olisi noin tarkkaan tässä vaiheessa katottu..

Melanie mulla ei oo millään tavalla oireillu tuo kysta, en tietäs sen olemassa olosta, ellei sitä ois ultrassa huomattu. Mutta pelottaa, että se alkaa oireilla ja sitten joutuu leikkaukseen. Oon vähä semmone hätähousu :D

Täällä sokerirasitukseen joutuu kaikki joilla bmi yli 25, on täyttänyt 25v tai jos paino alkaa hirveesti nousta.
Esikoisen aikaan tosin en joutunut, vaikka painoa tulikin paljon (~25kg), mutta johtuu varmaan siitä, kun olin alipainoinen, niin ei haitannut vaikka vähän enemmän tulikin. Ja vauva oli syntyessään 3,4kg vaikka arvioitiin yli nelikiloseksi.
Tässäkään raskaudessa en todennäkösesti joudu siihen, ellei tule mitään yllättävää.

kiukuttelija 13+3
 
Voi persus tät oloo. Tekis miel itkee ku koskee niin pe*keleest, mut ei itketä :D
Oksettava olo, ja tuntuu et jos oksentais ni olo helpottuis, mut ei tuu. Nyt on alkan samat vattakivut, mitkä on ihan järkyttävii ja näit samoi kärsin esikon aikanaki, tosin vaan 2kk, tissit on kipeet ja pyyhkies silloin tällöin tullu ruskeeta "litkumaist" valkovuotoo. näitten kaikkien päälle viel järkyttävä väsymys ja se et näytän ku en olis nukkun vuotee (eli ihan kalpee) ja rakastan shoppailuu ylikaiken, enää en ku en jaksa kävellä edes.. ainiin ja unohtamatta sitä et kävelles tuntuu happi loppuvan ku hengästyy niin helpost.

Eipä mulla muuta, et hengis ollaa :saint:
 
huomenta :)

pitkästä aikaa heränny VIRKEENÄ :heart: ihanaa !!!!!!!!!!!!!!!!!!!! aivan eri motivaatiolla lähtee työpäivään, kun ei oo heti herättyä ihan hermo palanu ja ihan kuoleman väsyny. Iso vaikutus oli eiliseen iltaan, että heti välittömästi kun työstäni pääsin, makasin tunnin. en evääni liikauttanut, tuijottelin telkkua ja oikeasti LEPÄSIN. keittiö jäi astioineen tähän aamuun siivottavaksi, mutta mitäs sitten. eipä se ketään onneks täällä haittaakkaan :) (paitsi mua, mutta aion opetella siihen ettei häiritsisi...)

aino00 voi sua, toivottavasti helppais nyt jo pian tuo olotila...koita jaksaa :hug: ja vaikka ei ulkona jaksaisi pahemmin liikkuakkaan, niin hyvää tekee jos edes ON siellä pihalla, istuksii jossain tms, kunhan saa raitista ilmaa.

lasketun ajan siirtäminen tämä terkkari kun kuuli että kaksi viikkoa oli heittoa edellisessä odotuksessa, ja ei siis laskettua aikaa siirretty, niin ihmetteli TODELLA!! sanoi että onpas erikoista ettei siirretty, että hänen mielestään olisi pitänyt, kun noin iso heitto on. Ja totesi samalla että todennäköisesti vauva siis syntyi pari viikkoa yliaikaisena. miettikääpä, jos se olisi vielä menny pari viikkoa SIITÄ yliaikaiseksi???!!! eikös siinä olisi ollu jo vauvalla hengenvaara... mä niin kyseenalaistan tuon edellisen odotuksen aikaisen terkkarin... onneksi nyt on mitä ihanin :heart: ja josta kaveritkin tienneet kertoa et on aivan IHANA :)

sokerirasitus no niin, nyt mun pitäis sitten kaivaa se mittari tuolta kaapista, saada aikaiseksi mittailla niitä arvoja.. :) mua ei haittaa pistäminen, mutta jos koko raskauden pistää niin loppuajasta saattaa olla sormenpäät hellänä :D
meillä se tehdään siis näillä alkuviikoilla, ja toinen sitten viikoilla 22-24 suunnilleen. ja itsellä kun sukurasitteita löytyy, niin menen ihan suosiolla näihin mukaan.

oikein hyä olotila alkaa olla, levon merkitys on huikea! pahaa oloa ei ole, aamuisin ei mitään kiirettä syömään. näin se menee :) alkaa olla siis jo nautinnollista odotusta :) laskeuma on ja kiusaa, mutta koitan olla huomaamatta :D ja juurikin tuo lepo auttaa siihenkin.
tukiliivi pitäis hakea lähiaikoina.... siitäkin on apua jaksamiseen :) ja mikä parasta, sain illan kölliä muruseni kainalossa... se jos mikä auttaa kaikkeen :heart:

ihanaa perjantaita kaikille :wave:

fourth gift ja pikkupalleroinen 10+2 JA NYT SIIS SIKIÖ :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille ja onnea ihanista ultrauutisista :heart:
- itselläni tuonne nt-ultraan on vielä yli 1,5 viikkoa... kuinka jaksan odottaa :O

Oma napa. Omasta olotilastani olen hieman huolissani. Mennään siis rv 10+2 ja minulta on kaksi päivää sitten loppunut huono olo/kuvotus (mikä oli helpotus) ja muutoinkjin olen palautunut normaaliin "mielentilaan". Turvotus on hävinnyt ja tänään aamulla ei enää rintojakaan aristanut. Eli kaikki oireet loppuneet :( Onko muilla käynyt näin? Mietin koko ajan, että onkohan kyytiläinen enää kunnossa siellä. Ja kyseessä on ensimmäinen raskauteni, - joten olen aivan avuton näiden asioiden / tuntemuksien kanssa...

Saakohan neuvolassa jo sydänäänet kuulumaan näillä raskausviikoilla?

Kuitenkin ihanaa perjantaita ja masun kasvatusta kaikille =)

Mamma2012 ja kyytiläinen 10+2
 
Huomenia kaikille

mamma2012 kyllä sinuna soittaisin neuvolaan ja kysyisin mahdollisuutta sydänäänien kuunteluun. Multa kuunneltiin ja löydettiin sydänäänet rv 9+ jotain, riippuu aina vähän neuvolan tädistä ja niiden laitteista, mutta luulis että noilla viikoilla olisi jo hyvät mahdollisuudet kuulla pienen sydänäänet.

Särkylääkkeistä en ole ottanut kuin panadolia, mutta en kyllä mistään mikreenistä kärsikkään. Itselläni on muutaman kerran ollut pää todella kipeä, mutta sen olen voinut yhdistää huonoon lepoon ja liian vähäiseen veden juontiin.

Sokerirasitukseen joudun minäkin joskus puolenvälin jälkeen. Syynä on esikoisen suuri syntymäpaino, mutta tais mulla toi painoindeksikin heilua siinä rajoilla.

Inari & Juri Kakara 12+0 (POKS POKS)
 
Ihanaa, perjantai!!!

Olen joutunut ottamaan migreenikohtaukseen kahtena eri päivänä burana 400 mg + 1 g banadolin. Pakko on saada kohtaus jotenkin laukeamaan, kun en voi syödä tavallisesti käyttämään migreenilääkettä raskauden aikana.

Tänään kerrotaan tuleville isosisaruksille uutiset. Saas nähdä miten ottavat asian. Luultavasti hienosti ja pikkusisarusta odotetaan innolla.

Onnellista odotusta kaikille ja toivottavasti mamma2012 saat hyviä uutisia!
 
Huomenta! :)

Onnea kaikille ultrassa käyneille ihanista kuulumisista! :heart:

Ja tervetuloa uusille! :)

Täällä tosiaan pahoinvointi on helpottanut ja oon palannu töihin.. :) iltaisin edelleen kuvottaa pikkusen..ja satunnaisesti voi muinakin aikoina, mutta kuitenkin tosi vähän! Olo on ollut nyt mitä mainioin! :) On mieli muuttunu pahoinvoinnin poistuttua parempaan suuntaan. Oon jotenki iloisempi koko ajan ja olo on kumman seesteinen! :)
Ja painokin on lähtenyt pikkuisen laskuun, kun tossa pahoinvoinnin aikana tuli kerättyä TODELLA paljon kiloja, niin ihanaa, että edes vähän lähtee nyt, kun voi taas syödä normaalisti ja terveellisesti.. :)

Sokerirasituksesta ei oo ollu viä mitään puhetta terkkarilla, mut eiköhän siihen mut laiteta.. ja luulisin, et ens neuvolakäynnillä asiasta varmaan jo puhutaan!

Nellielli ja pötkö 13+5
 
Itse oon onneksi pärjäillyt pelkillä Panadoleilla kun ei vaivoina ole migreeniä. Kerran on vasta tarvinnut turvautua lääkkeeseen kun päänsärky ei taittunutkaan kotikonstein. Otan niin harvoin särkylääkettä että mulla jo tuo 500mg tabletti auttaa hyvin. Kovasti tsemppiä niiden särkyjen kanssa. On varmasti hankala tilanne niillä kenellä migreeniä vaivoina.

Mulla on jo ennen raskautta diagnosoitu 2. tyypin diabetes joka tosin ennen raskautta ollut hyvällä hoitotasolla. Raskausaikana nuo sokeriarvot pitäisi vaan olla vielä paremmat, joten kiristystä pitää tehdä ruokavalion ja kaiken muunkin suhteen. Mulla ongelmaa ei ole aterian jälkeisissä eikä päiväarvoissa muutenkaan. Paastoarvo on se murheenkryyni johon tosi vaikea itse mitenkään vaikuttaa (siihen vaikuttaa yöunen laatu, vatsantoiminta yms.).
Toistaiseksi saan jatkaa pelkästään nostetulla metformiinilääkityksellä + sokeriseurannalla jonka raportoin lääkärille. Apukeinona yritetään myös kalorirajoitusta joka alkaa nyt 1800kcal/pvä kokeilulla ja pudotetaan sitten 1600kcal/pvä jos toivottua vaikutusta ei tule. Painoahan ei saa raskausaikana mulla tulla grammaakaan ja jopa laihtumista suositellaan (lähtöpaino kun on ylipainon puolella). Toistaiseksi paino pysynyt lähtötasolla ja toivottavasti jopa vähän putoaa kun saan nostettua nuo metformiinit sinne lopulliselle tasolle.
Hormonit tekee vaan myös omat tepposensa sokereille joten todennäköisesti siirryn jossain vaiheessa insuliinihoitoiseksi jos noita aamuarvoja ei saada pysymään siellä tavoitetasolla loppuun saakka. Inskojen kanssa se painonhallinta onkin sitten vähän hankalampaa olen ymmärtänyt.
Ei tämä niin kivaa ole että toivon että mahdollisimman moni saisi "puhtaat paperit" sieltä sokrurasituksesta!

Mamma2012 Esikoista myös odottelen ja itsellä myös oireet ovat välillä kateissa. Huonovointisuudesta en ole juurikaan edes kärsinyt ja väsymystä oli vaan ensimmäiset pari viikkoa. Jäljellä on enää satunnainen tissikipu. Toivotaan että sullakin oireettomuus olisi ihan hyvälaatuista ja liittyisi vaan tuohon raskauden etenemiseen niille viikoille että oireet häviävät vähitellen. Jos asia kovasti vaivaa niin luulen että neuvolassa voisi päästä kuuntelemaan sydänääniä. Niiden kuuluminen toki riippuu kovasti koneen käyttäjästä ja siitä onko pieni siellä istukan takana piilossa. Voi olla että saat vaan lisämurhetta jos kuunteleminen ei onnistu. Peukutan täältä että kaikki olisi hyvin!

Voisikos Micaela päivittää mulle tuonne ekalle sivulle LA:ksi 19.11.

Tuna ja sintti 11+4
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
Särkylääkkeistä: Mä olen raskauksien aikana syönyt vain panadolia, nyt on tota grammasta niin auttaa edes vähän. Mutta, mikä oli mun mielestä yllättävää kun mullehan siis tuli ihan järkky migreenikohtaus esikoista odottaessani, taisin olla jo viimeisellä kolmanneksella, niin lääkäri suositteli käytettäväksi buranaa koska ohentaa sitä verta ja veri pääsee siis sitten kulkemaan paremmin niiden supistelevien suonien läpi kulkemaan aivoihin... Ja sanoivatkin että ainoastaan eka kolmannes on sellainen ehdoton nounou, muuten sitten saattaa tosiaan lääkärikin määrätä sitä, vaikka ei olekaan niiden parhaiden vaihtoehtojen listalla.

Mulla on reseptit myös panacodeihin.. Toivon etten kuitenkaan joudu käyttämään tota panadolia pahempaa... Edelliset raskaudet oon pärjännyt pelkästään sillä. Jos ottaa panadolinkin tarpeeksi ajoissa, eli heti kun ekat auraoireet tulevat niin lieventää niitä kohtauksia sitten. Nyt mulla on ollut aika vaisuja päänsärkyj' vaan, joten oon yrittänyt pidättäytyä kokonaan erossa lääkkeistä. Saatan kyllä olla sitten kiukkuinen kun särkee, mutta, no..)

(lisään että mähän siis sain ton kohtauksen vuoden 2008 kesällä... Herättää kyllä vähän epävarmuutta että silloin n. 4 vuotta sitten puhuttiin että ei saa syödä ekalla kolmanneksella ja nyt sitten ettei vikalla :whistle:)
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas pitkästä aikaa nukuttua vähän pidempään, tosin kun puolilta öin olin vasta kotona taas, kun iltavuorosta tulin. Eilen tuli siellä labrassa käytyä ja vielä ne pissanäytteet pitäisi sinne toimittaa. Eilinen aika oli vähän hölmösti iltapäivän puolella, niin en aamupissaa viitsinyt sinne asti säilöä. No, vien sitten maanantaina samalla reissulla kun ultraan menen. Jännityksellä vähän sitä odottelen, että näkee pikkuisen siellä taas. Kun edellisellä kerralla ei pikku kaverista juuri mitään erottanut, muuta kuin että sydän löi. Nyt kun pitäisi olla jo ihan ihmisenalun näköinen.

Särkylääkkeistä Täälläkin migreeni ollut toisinaan riesana. Mitkään buranat tai panadolit siihen ei auta, joten en ole nytkään niitä ottanut. Joskus saattaa panacod auttaa, mutta en ole nyt niitäkään ottanut. Kun on sen kivun kanssa kuitenkin pärjännyt. Ja aiemminkin olen töistä jäänyt pois, jos kunnolla iskee migreeni. Koska siihen tosiaan ei auta kuin migreenilääke ja sen ottamisen jälkeen olo on aika hutera ja muutenkin huono. Eli ei silloin autolla ajella.

Sokerirasituksesta Siitä ei ollut ekalla neuvolakäynnillä muistaakseni mitään puhetta, saa nähdä sitten ens kerralla. Saa nähdä mikä käytäntö täällä sitten on. Painon puolesta tuskin sinne joudun, ihan normi painoinen kun olen.
Ja paino ei ole vielä noussut yhtään, ihme kyllä. Kun tosiaan tuo vatsa on kasvanut ja turvonnut ja rinnat tuntuu ainakin painavammilta. Vissiin sitten vastaavasti jostain muualta sitä on hävinnyt.

Mamma2012 Voihan sitä neuvolasta kysellä, jos saisit sydänääniä käydä kuuntelemassa. Mutta tosiaan sitten riippuu vähän millaiset laitteet on, että kuuluuko miten aikaisin. Mutta kyllähän ne siellä neuvolassa sen varmaan tietää. Itselläkin nyt viikon verran ollut vähemmän oireita, pahoinvointi on aika lievää. Tosin vatsa on edelleen hieman hellänä ja rinnat kipeänä. Mutta kyllähän ne oireet tässä vaiheessa monellakin lievenee.

Ja sitten vähän omaa napaa. Huomenna olisi taas yksi pakollinen kurssi töiden puolesta. Hätäensiapua siis luvassa. Onneksi siellä ei mitään nukkea tarvitse pumpata tai tekohengitystä antaa :D Kun jos siinä kumarassa joutuisin hönkimään niin saattaisi yökötysolo iskeä. Viimeisin kurssi on sitten helatorstaina ja sen jälkeen tosiaan noita ei tarvitse enää käydä ja hyvä niin. Oli taas pomo sotkenut osallistujalistoja ja en meinannut alkuun sinne päästä. Mutta eilen kun kävin juttelemassa niin laittoi sitten sille kurssille, kun itsekin tajusi etten oikein voi syksyyn asti odotella, että sais sen kurssin sitten käytyä. Muutenkin on sotkenut nuo kurssit ihan urakalla ja kahdelle kurssille en päässyt silloin kun olisin halunnut. Mies kyllä pääsi (samassa työpaikassa ollaan) ja vähän ollaan ihmetelty tuota toimintaa.

Tirppana83 & 10+5
 
Tsemppiä Ain00 eiköhän se kohta helpota. Mutta muistan kyllä miten paska olo oli itelläkin jossain vaiheessa. Mutta täällä saa valittaa ja sekin vähän selpottaa :)

Mamma2012 luulisin et on ihan normaalia. Mulla on ainakin loppuneet kaikki oireet ja kaikki oli hyvin ultrassa. Näillä viikoilla olo alkaa normalisoitumaan.

Sokerirasitus en oo menossa vaikka ikääkin löytyy yli 35. Aiemmat raskaudet olleet ok ja paino kurissa ennen raskautta. Tosin en tiedä laittavatko minut nyt kun painonnousu on vähän liian nopeaa...

Migreeni pelottava asia mulle. Olen saanut raskauksien aikana pahat kohtaukset jossa puhe puuroutui ja kasvot puutuivat. Toivon todella että nyt säästyisin pahalta kohtaukselta. Minulla siis aurallinen migreeni ja tulee normaalitilassa noin 3 kertaa vuodessa. Vielä ei ole ollut ja mitään lääkettä ei ole tarvinnut ottaa.

Lapsille kerrottu, samoin vanhemmille. Lapset todella innoissaan, vanhemmat myös ihan ok suhtautuminen. Eiköhän tää uutinen tästä nopeasti leviä kun annoin lapsillekkin luvan kertoa kavereilleen.

Nelli 11+6
 
Hei,

soitin neuvolaan ja heillä oli aika heti vapaa, joten käväisin siellä äskettäin.

Valitettavasti eivät saaneet sydänääniä kuulumaan :'( Terveydenhoitaja yritti kovasti minua lohduttaa toteamalla, että oireiden kuuluukin hiljalleen poistua ja vaikka sydänääniä ei kuulunutkaan ei se meinaa ettei kyytiläisellä olisi kaikki hyvin.

Huoli on kova ja olo outo.

Noh, kaikesta huolimatta hyvää viikkonloppua kaikille masun kasvattajille =)
 
Onkos täällä muuten paljon liikkuvia ihmisiä? että ootteko jättänyt hyppimiset vähemmälle esimerkiksi jumpassa? Kuinka liikutte/uskallatte liikkua? Ite oon nyt jättänyt hyppimiset vähemmälle ja eilen jäi vatsalihaksetkin tunnilla tekemättä. Tein tilalla sit vähän punnerruksia ja sen sellaista.
 
mamma2012 :hug: oiskos sinulla mahdollista päästä vielä tänään jonnekin ultrattavaksi, vaikka sitten yksityiselle puolelle, ettei tarvitse koko viikonloppua asiaa miettiä. Milloin sulla olisi seuraava käynti neuvola-aika/ultra tms.?

Sanoiko se neuvolantäti mitään siitä laitteesta, että onko huono ja vanha? Kyllähän siellä masussa saattaa kaikki olla ihan hyvin, ei vain nyt sattunut äänet kuulumaan syystä tai toisesta. Ja ainakin minulla on oireet hävinneet lähes tyystin. Itsekin jatkuvasti mietin, onko kaikki tuolla ok. Viimeksi kuunneltu sydänäänet 2 viikkoa sitten. On tämä vain niin raastavaa. :-/
 
nellielli: Mulla alkuraskauden vuotojen takia jäi pumpit ja kahvakuulatunnit väliin enkä vieläkään ole sinne palannut. Nuo kahvakuulatunnit on ainakin tosi rankkoja ja nyt tuntuu että pelkästään portaiden nouseminen kauppakassien kanssa meidän hissittömässä talossa sinne 2. kerrokseen aiheuttaa mulle jo hirveän puuskutuksen ja melkein istahtaa pitäis kotona tuon pinnistyksen päälle :D Olen siirtynytkin vähän pehmeämpiin lajeihin eli käyn vesijumppailemassa ja -juoksemassa sekä punttiksella 4-5 päivänä viikossa.
 
liikunta mun pitkien työpäivien sisällyttämä liikunta on mitä ehtii tekemään, sekä sitten koiran kanssa reippaat lenkit. joskus käyn uimassa, mutta nyt ei ole huonon olon aikoihin jaksanu.

mamma2012 voi eiiiii :( jos asut lähellä synnytys-sairaalaasi, ota sinne yhteys. siis suoraan synnytysosastolle. ne vois ottaa sut päivystyksellisesti, jos et muualle aikaa saa.
tosin oireiden kuuluukin jo hälvetä, oon päivälleen samalla viikolla sun kanssa, ja mulla on jo yli viikon ollu oireet poissa. että sen puoleen ei ole syytä huoleen.
toivon että saat ajan tälle päivälle vielä, ettei viikonloppua tarvii märehtiä pelon ja epävarmuuden ja huolen kanssa :heart:

oma ultra viikko sitten näin vauvan ekan kerran, ja kerran kaikki oli hyvin, lakkasin pelkäämästä. kummallisen rauhan toi päähän.
seuraava on joskus parin viikon päästä, siihen saakka mennään sillä mielellä että kaikki ON hyvin. vaihtoehtoa en enää edes mieti. elää jos elää, jos ei, niin ei. jälleen yritän pitää stressin pois, kun ei kerran ole tällä hetkellä syytäkään. :)
 
  • Tykkää
Reactions: mamma2012
mamma2012 Toivottavasti kaikki on siellä hyvin. Meillä neuvolan lääkäri sanoi aiemmalla käynnillä, että eivät kuuntele ennen viikkoa 10, kun ei välttämättä kuulu. Ja tosiaan jos vaan jotenkin saisit ultraan ajan jo aiemmin, niin saisi varmistusta asiaan.

Itse tuossa tänään kuuntelin omalla dopplerilla pikkuista ja äänet kuului nyt jo ylempää. Vissiin sitten kohtu noussut jo ylemmäs, ainakin tosiaan nyt tuon mahan ilmaantumisen perusteella hyvinkin mahdollista.

Liikunnasta Jotainhan se olisi hyvä harrastaa, ei vaan oikein tiedä mitä. Ja mistä löytyy aikaa ja energiaa. Kun työpäivät usein venyy pitkiksi. Ja kun on tuo polvikin operoitu puoli vuotta sitten. Ja se ei ole täysin siitä siltikään parantunut. Eli se rajoittaa aika paljon tuota liikunnan mahdollisuuksia. Kevyttä kävelyä ehkä pystyisi harrastamaan.
 
Kiitos kaikille tsemppauksesta :wave: Olo on jo parempi, kun sain lukea teidän kokemuksista (tämä palsta on kyllä loistava!)

Sain huomiseksi ajan yksityiselle ultraa varten, joten ei tarvitse "kärvistellä" kuin vuorokausi. - Huh. Muutoin minulla on nt-ultra 1,5 viikon kuluttua ja sinne olisi pitkä aika odottaa ajatuksien kera.

Mamma2012 + kyytiläinen 10+2 (peukut pystyyn!)
 
  • Tykkää
Reactions: juuri
Tsemppiä Mamma2012! Toivottavasti pääset nopeasti ultraan, ettei tarvitse kauaa murehtia.

Tervetuloa minunkin puolesta kaikki uudet!

Maha on täälläkin pompsahtanut esiin, ihanaa! :) Toisaalta musta tuntuu, että mun maha on ollut alusta asti hieman kasvussa, kun en ole pahoinvoinnista kärsinyt, niin ruoka on maistunut... Ja sitten kun aineenvaihdunta on ollut nollissa, niin pömppishän sitä on väkisinkin kasvanut. Nyt vatsa kuitenkin eri tuntuinen ja housut alkaneet kiristää :p

Liikunta Mä lenkkeilen ahkerasti kahden koiran kanssa, ja tässä kahden edellisen illan reippaalla lenkillä on tuntunut tosi raskaalta. Ihan yhtä nopeasti oon kävellyt/ hölkännyt kuin yleensäkin, mutta oon hengästynyt paljon nopeammin ja jalat tuntuneet tosi nopeasti raskailta.. Kuuluuko asiaan? :|

Ensi viikolla olisi toinen neuvolakäynti, nyt lääkärillä. Onko tietoa mitä silloin tapahtuu?

Minutkin voisi laittaa listalle, eli
LA 7.11/ Suzyy/ ensimmäinen/ NKL

Hauskaa viikonloppua kaikille!

Suzyy ja pikkuinen 13+2
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä