MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

Heippa!
Joku kyseli onko ollut eroja mahan esiin pullahtamisessa riippuen monettako lasta odottaa. Mulla siis nyt kolmas tulossa ja todellakin maha on pullahtanut esiin noin viikko sitten (rv11-12), ekasta ja tokasta näkyi vasta noin 15-16 -viikoilla.
Nyt hihhei, taisin löytää punastelutekstin, siispä uusi yritys Micaelalle päivittämistä varten:
LA 11.11.2012, muuten tiedot samat Eli isänpäivänä lasketuaika :heart:
Nyt taas töihin, viikonloppukin menee tiivisti töissä : / Mut ei toisaalta haittaa kun on sit arkena taas mahdollisuus olla lasten kanssa kotona kun tuleevat kouluista.
Ihanaa iltapäivää!
Kasvimaa 12+4
 
Täällä yksi maailman onnellisin äiti!! :wave: Masussa kaikki paremmin kuin hyvin! Pikkuinen pyöri ja hyöri aivan mahdottomasti!! Venytteli ja möngersi. Voi sitä helpotuksen määrää, kun näki sykkivän sydämen! :heart: :heart: Pikkuinen vastasi lähes viikkoja ja riskiluku siihen ettei kaikki olisi kunnossa oli 1:100000, eli niin hyvällä mielin voi nyt jatkaa odotusta. Istukka on etuseinässä ja todistetusti erittäin vilkas kaveri, joten ei ihme, ettei sydänääniä eilen löytynyt. Nyt ne sai kuulla, vaikka karkuun toinen painelikin parhaansa mukaan! :D

Tsemppiä niille, joille ultra vielä edessäpäin! Ite ajattelin pyörtyväni odotushuoneeseen, niin kamala paniikki oli päällä... Varmaan on muillakin samanlaista oloa...

Nyt pystyy taas keskittymään normiarkeen ja lähdenpä siis pihalle nyt kaitsemaan noita isompia murusia!

Mukavaa päivää kaikille ja suuret kiitokset kaikille tsempanneille, tsempit tuli tarpeeseen! :flower:
 
huooooh, ruokkis thank god!!! :D onpahan aika jaksaminen.... noooo, kahvia naamaan ja tunnit paukkuu...

vitamiinit neuvolassa eilen kehoitettiin ottamaan d-vitamiinia nyt jo kesälläkin. viisi tippaa devitolia päivässä. eli odottajille ympäri vuoden. muuta ei olekaan tarvis, kun hemppari on huippuluokkaa jälleen: 134 :) näin oli myös edellisessä odotuksessa, ei tarvii ainakaan rautaa syödä-. lienee terveellisen ruokavalion ansiota tämä...?

taaksepäin kallistunut kohtu mulla on aina ollut myös, mutta ei kyllä vaikuta siihen etteikö maha näkyisi aikaisin :D
liikkeiden tunteminenkin onnistunut suht aikaisilla viikoilla.

nelli-n oi ei... no, heti sitten tänne kertomaan miten ultra meni! pidän kyllä toivon hippusia ilmassa, leijailkoot ne sinun mukaasi.... :heart:

uudet jäsenemme, sydämmellisesti tervetuloa :) kiva saada mukaan lisää kirjoittajia :)

turbiini tsempityksiä sullekin, toivon todella kaiken olevan hyvin :)

ei muuta ehdi, toivon että jaksan. kun iltaan päästään, on takana jälleen 11 tunnin työvuoro... onneksi huomenna onkin jo perjantai....
 
Toisen kerran kyselen,jospa minäkin pääsisin mukaan keskusteluun?
Raskausviikkoja neuvolan mukaan nyt 11+1, mutta itse uskon, että nyt olisi 10+3. Ensi viikolla np-ultra, että eiköhän sieltä sitten se tarkka LA selviä :)
Tänään oli äitiysneuvolalääkäri. Sydänääniä ei saatu vielä kuuluviin dopplerilla, mutta ultran kautta sitten nähtiin, että pikkuinen on pysynyt hyvin kyydissä ja kasvanut hyvin <3
Eli listaan sais laittaa neuvolan LA mukaan LA21.11/Jnni/ensimmäinen/SeKS
 
Tervetuloa uusille!:wave:

Huoh..huolien määrä on vakio: eipä kuulunut tänäänkään sydänääniä ja viikkoja on nyt 10+1. Todennäköisesti kuitenkin pari päivää vähemmän. Neuvolatäti meinas, että kaikki on kuitenkin kunnossa, kun oireetkin ovat niin rajut. No onneksi maanantaina mulla on ensimmäinen neuvolalääkäri, joten siellä selvinnee, onko matkalainen vielä voimissaan vai ei. Pikkasen huolta pukkaa kyllä, mutta onneksi kolme seuraavaa päivää menee töiden merkeissä niin ettei pahemmin ehdi murehtia. Sen verran jo mietin tulevaa, että jos nyt on kesken mennyt, meidän vauvahaaveet oli sitten tässä. En enää jaksa tätä stressiä ja huolta ja pahoinvointia. Onhan meillä jo kaksi lasta, joista ollaan enemmän kuin onnellisia. Kait se tämäkin on joku defenssi, että kun pelkää ettei kaikki ole kunnossa alkaa miettiä, ettei se kuitenkaan ole mikään maailmanloppu kun muuten asiat ovat kuitenkin "ihan hyvin".

Kiukuttelija: mulla näkyi kansa keltarauhaskysta varhaisultrassa, mutta lääkärin mukaan pitäisi poistua itsekseen. Ei nyt ole kyllä jomotellutkaan tuolla oikealla alavatsalla eli ehkäpä se on sieltä jo hävinnytkin. Vuosi sitten mulla puhkesi kysta ja jouduin sairaalaan. Kivut olivat kovat...ei niistä kyllä olisi kiva kärsiä raskauden aikana, mutta ilmeisesti ne monesti häviävät ihan itsekseen..

Nelli: tsemppiä ultraan ja Micaela: kiitos pinosta!

-Melanie 10+1 (tai vähän vähemmän)
 
jaiks, erehdyin lukemaan tuota sikiöseuloista kiinnijääneiden palstaa ja aloin miettiä, että haluanko sittenkään sitä niskaturvotusmittausta. Ilmeisesti kuitenkin 'virheellisiä' tuloksia tulee todella paljon ja sitten joutuu pähkäilemään jatkotutkimusten ja KM-riskin kanssa. Ensimmäistä lasta odottaessani täällä tarjottiin vain se veritesti ja siihen en osallistunut. Eli voiko tuohon nt-ultraan mennä ja siinä katsella yleisesti rakenteita, mutta pyytää että turvotus jätetään mittaamatta? Kuinka moni täällä jättää kokonaan menemättä tuohon alkuraskauden seulaan?
 
´Juuri: mähän oon pähkäillyt tuota asiaa nyt monta viikkoa ja moni íhana laittoikin omia ajatuksiaan asiasta tuonne meidän huhtikuun pinoon. Nt-ultrassa voi sanoa, ellei halua sitä turvotusta mitattavan. Itse ajattelin, että menen verikokeeseen ja ultraan normaalisti, mutta siinä mulla meneekin raja. Lapsivesipunkitioon menen vasta jos riskiarvo on pieni tyyliin 1:100 tai pienempi. Näin olen ajatellut...
 
Tervetuloa uusille! :wave:

Juuri mä ajattelen asiaa niin että antaa mitata turvotuksen sittenhän sen saa itse päättää lähteekö jatkotutkimuksiin. Sitähän siinä nt ultrassa pääasiassa tutkitaan ei pelkästään niitä muita elimiä muuten kun pintapuolisesti. Itse kävin veriseulassa vaikka turvotus oli ok muihin seuloihin en lähde vaikka veriseula ilmottaisi mitä ellei nyt tosiaan riskiluku ole jotain 1:100.

muuten täällä ei mitään uutta. edelliseen pinoon jo kirjoitin että LA ei ultranmukaan muuttunut vaikka kaveri on 4 päivää vanhempi kun viikot näyttää. muutetaan LA nyt kuitenkin siihen 15.11

iia+kaveri 12+jotain
 
Heippa taas koko poppoolle!

Maha on aika selkeesti kasvanut jo täällä. Alkaa olla jos iinä pistessä, että ihmiset alkaa tuijottamaan epäilevästi. Ja kun facebookiin lätkäsin ensimmäisen mahakuvan, niin eipä paljon jäänyt arvailujen varaan onko se kasvanut vai eikö. Housut alkaa kiristää ihan kunnolla ja muutenkin on paksumpi olo.

Tuntemuksista on pakko sanoa, että muutama päivä sitten illalla sohvalla makoillessani tunsin jonkinlaisen tönäisyn tuolta alavatsasta. Pistin merkille, kun muuten ei vatsassa kiertänyt eikä tuntunut olevan ilmaakaan. Sillä hännennyinkin että mikähän tuo nyt oli. Saattaa olla toiveajattelua, mutta nyt on taas alkanut tuntua sellaista pientä "sitkutusta" siellä kun sattuu juuri sopivassa asennossa olemaan. Jäädään odottelemaan ja kuulostelemaan mitä tämä nyt tarkoittaa.

Acacia ja toukka 13+2
 
Ihanaa Turbiini84, että pienenne voi hyvin :heart:

Tervetuloa Jnni.

Minulla myös löytyy pienen pieniä tuntemuksia mahasta. Olikohan nellinelli, joka kuvaili perhosen siipien havinaksi, sellaista hentosta tunnetta minäkin myönnän muutaman kerran tunteneeni, ei mitään selkeitä tökkäyksiä.

Inari & Juri Kakara 11+6
 
Juuri mä ajattelen asiaa niin että antaa mitata turvotuksen sittenhän sen saa itse päättää lähteekö jatkotutkimuksiin. Sitähän siinä nt ultrassa pääasiassa tutkitaan ei pelkästään niitä muita elimiä muuten kun pintapuolisesti.
mä käsittäisin, että siinä ultrassa näkyisi esim. jos aivoissa tai sydämessä on jotain pahaa häikkää tai jos esim. raajoissa on jotain poikkeavaa. Sitten voisi miettiä niitä jatkotutkimuksia. Mutta kun se (vähäinen) turvotus voi olla jotain ihan vaaratontakin niin sitten joutuisi murehtimaan ja kärvistelemään jatkotutkimuksia miettiess
ja tuloksia odottaessa. Joku oli tehnyt niin, että oli toivonut ettei turvotusta mitata ellei sitä silmämääräisesti näytä olevan hälyttävän paljon. Mietin, josko itsekin tekisi noin, mutta saatan vielä muuttaa mieleni, kun tilanteeseen joudun. : /

Tänään muuten taitaa poksua 11 täyteen! Huomenna esikoisen neuvola.. kehtaiskohan kinuta samalla sydänäänten kuuntelua? :D
 
juuri Mulla oli viime viikolla nt-ultra. Lähdin sinne sillä ajatuksella, että niskaturvotus mitataan ja jos se on huolestuttava, niin mietitään sitten jatkotutkimuksia. Multa ei otettu siis sitä verikoetta eikä laskettu riskilukua. Mulla on ikää jo lähes 40v, joten voi olla varma, että se hälyyttäisi jo pelkästään tuon iän takia. Ennen kaikki tutkimukset tarjottiin automaattisesti yli 38 vuotiaille. Niskaturvotus oli 1,3mm eli normaali, meidän osalta seulonnat oli siinä.

Nt-ultrassa ei näy vielä sydämen tai aivojen rakenteet, eikä juurikaan raajoja, kun ne on kovin lyhyet tässä vaiheessa. Niiden tutkimista varten on sitten rakenneultra n. puolivälissä raskautta.

Tulokset sain sokerirasituksesta ja ne oli ihan normaalit. Joten uusi rasitus on sitten edessä kolmen kuukauden kuluttua. Täytyy vain nyt tarkkailla syömisiä, jotta saisi painon pysymään aisoissa, niin saattaisi tuoltakin vitsaukselta (rd) säästyä.

mahan näkyminen Minä saan odotella mahan näkymistä vielä 10 viikkoa, ja hyvä niin. Ei tarvitse muiden ihmisten kauhistelua kuunnella meidän perhekoosta. Muistan kyllä sen tunteen kun ensimmäistä odotin, niin kovasti olisin halunnut olla näkyvästi raskaana näillä viikoilla. Mulla on lääkärin mukaan "synnyttäjän lantio", lantioluut leveällä, joten vauva mahtuu hyvin niiden välissä köllöttelemään piilossa.

Onnittelut muuten hyviä ultrakuulumisia saaneille!

Scala rv 12+6
 
Heippa täältäkin ja lämpimästi tervetuloa uudet odottajat! :heart:

Mitään erityistä en muista mitä piti kommentoida, mutta tuohon rakenteiden tutkimiseen ekassa ultrassa sen verran, että meillä kyllä tarkistettiin aivoista mm. keskikaiku ja "perhoskuvio" (en tiedä noista sen tarkemmin mitään) ja säären luut lääkäri ultrasi ja nenäluun etsi myös. Poikkeavuudet noissa voisi siis myös ilmeisesti olla merkkejä jostain poikkeavasta. Sitä en tiedä katsotaanko noita kaikkialla, mutta meillä siis ainakin sai nuo varmistukset omalta osalta jo nyt.

Maha näkyy täällä jo tuijoteltavaksi asti, voi kai sitä tosin joku ajatella lihomiseksikin, mutta epäilen suurimman osan tajuavan mistä on kyse. Sen verran näppärästi se on pullistunut eteenpäin ja kun mammahousut tekee minun mielestä siihen vielä lisää pyöreyttä, niin eiköhän tuo ole aika selvä peli :). Vähän aiemmin tuo näkyy kun edellisessä raskaudessa, mutta painoakin oli n. 5kg enemmän, eli sekin antaa oman lisänsä. Lisäksi ajattelin, että vatsalihakset ehkä pettää nyt jo vähän aiemmin ja "antaa" vatsan pullahtaa.

Nyt suuntaan vielä virkeänä päivän viimeisille luennoille, mukavaa päivää kaikille ja pahoinvoinnista kärsiville pikaista helpotusta oloon!!

Haavemamma 13+5
 
Inari-11 ehkä se perhosten siipien havina sitten on ollut sitä pikkuisen liikehdintää! :)

Voi, kun odotan jo, että toi maha tosta selkeästi tulisi kunnon raskausmahaksi ja alkaisin varmasti tuntemaan pienen liikkeet.. tuntuu jotenkin välillä niin epätodelliselta, että onko ees raskaana, vaikka tietää olevansa!

nelliellie ja pötkö 13+4
 
Maha on täälläkin jo näkyvillä. Tai ei ole enää. Kahdessa päivässä on taasen häipynyt 2 kg painosta kun olen ollut kunnon flunssassa eikä mikään taas meinaa pysyä sisällä. Ab-kuurin sain ja diagnoosin keuhkokuume (en usko ihan tähänkään). Lisäksi maha jotenkin muutenkin ihan sekaisin, leikö adenovirus vai mikä..

Neuvolalääkärikin oli ja siellä ei kummempaa. Sydänäänet kuului ja mun perussairauden hoitoon keskityttiin lähinnä.

Kuinka moni on menossa sokerirasitukseen? Mulle jäi joistain keskusteluista sellainen kuva että nykyään sinne passitetaan lähes kaikki. Mulle ei ole vielä halaistua sanaa asiasta mainittu. En tosin kuulu mihinkään riskiryhmäänkään, ellen sitten ikäni 35 v. puolesta.

HilmaVilma 13+1
 
Ultrasta kotiuduttu ja hyviä uutisia! Kaikki oli hyvin. Pieni liikkui ja sydän löi. Löytyi kaikki oleelliset jutut kuten symmetriset aivopuoliskot, selkäranka, kaikki raajat, mahalaukku, nenäluu. Turvotusta 0,8 mm eli ei juuri mitään. Verikokeet kuitenkin otatin seulontaa varten, mutta ei sieltä pitäisi mitään hälyyttävää tulla. Mulla on voimakkaasti eteenpäin(taaksepäin?) kallistunut kohtu ja istukka ilmeisesti lähellä kohdunsuuta, josta vähäinen verentulo luultavasti johtuu. Vastasi viikkoja 12+0 joten pari päivää enemmän kuin kuukautisista laskettuna, mutta eihän sitä tarvii muuttaa. Pituutta oli 56,3 mm.

Nyt saa sitten huokaista helpotuksesta ja alkaa nauttia raskaanaolosta, viimeisen kerran :)

Nelli 11+5
 
Heipähei kaikille
Reissussa oltiin vappuna ja voi taivas sitä munkkien mättämistä. Ja kaikista ihaninta oli mennä reissun jälkeen heti neuvolaan ja vaa'alle. :D Terkka ei siitä kyllä mitään meinannut mutta täytyy nyt yrittää rajottaa kun tuo pahoinvointikin on väistymässä. Terveydenhoitaja oli sellanen iäkkäämpi mutta mukavan oloinen. Sydänäänetkin kuului hienosti. :heart: Vaikka omalla dopplerilla saa hakea kauan ja painaa hulluna että jotain kuuluisi, niin täti sai omalla laitteellaan heti kuuluviin. Kaitpa ne neuvolan laitteet sitten on parempia.

Reilun viikon päästä eli 10.5 olis np-ultra tulossa. Täällä on sellanen tapa että veriseula otetaan samana päivänä ultran jälkeen. Päätettiin että seulontoihin osallistutaan.

Eilen tuli ensimmäistä kertaa tämän väsymys/saamattomuuskauden aikana sellanen olo että täytyy siivoilla. No pesin sitten yhden ikkunan ja sain hartiat niin jumiin että sain aivan karmean migreenin. Illalla yritin parilla panadolilla ja nukkumisella saada päänsäryn pois mutta ei mitään apua. Aamuun asti sinnittelin mutta sitten oli pakko taipua vahvempaan särkylääkkeeseen. Buranan otin ja soitin töihin etten tuu. Vähän omatuntoa kolkuttelee mutta mun päänsäryt on aina ollu sellasia ettei ne millään panadolilla ohi mene. Äiti mua lohdutti että nykyään buranaa saa vauvoillekin antaa eikä tuoteselosteessakaan kielletä kun viimenen raskauskolmannes. Olin aika pitkään syömättäkin kun en kivuissani pysty syömään niin se vielä lisäksi ruokkii tätä raskauspahoinvointia. Nyt kuitenkin alkaa olla olo melko siedettävä.

Me ei vielä olla monellekaan kerrottu raskaudesta. Miehen vanhemmille olis tarkotus äitienpäivänä kertoa kun vaan keksis jonkun kivan tavan. Ultrahan on siinä muutama päivä ennen että vois kai sitä kuvaa jollain tapaa esitellä. :)

emmilotta 10+5
 
  • Tykkää
Reactions: Idylli
emmilotta mulla on nyt viikko 11 aluillaan ja sellaiset 4-5 kertaa on ollut aivan älytön päänsärky. Ja minullakaan ei mitkään parasetamolit auta ja jotenkin olen epäileväinen sen ibuprofeiinin suhteen, kun ne suosituksethan on vasta aika äskettäin muuttuneet. Ajattelinkin ensi viikon lääkärineuvolassa kinuta reseptin Panacodiin. En tiedä, olisiko siitä mitään apua, kun en koskaan ko. lääkettä käyttänyt, mutta jospa sillä olisi edes plasebovaikutusta. :) Mulla muuten auttaa jonkin verran se, kun menee mahdollisimman kuumaan suihkuun ja venyttelee siellä niskaa ja kaulaa. Mutta tämä mun päänsärky ei kyllä taida mitään migreeniä olla, vaan ihan tavallista päänsärkyä.
 
juuri Mulla on Panacodiakin mutta kun tiedän että se auttaa ehkä ja Burana varmasti niin päätin että en ota riskiä että joudun ottamaan molemmat. Tuskimpa se yksi Burana mitään tekee, yritän olla stressaamatta. Ja kun mun on kuitenkin pakko tollasessa tilanteessa itseäni lääkitä jos haluan poistua pimeästä makuuhuoneesta. Onneks nuita päänsärkyjä tulee suhteellisen harvoin.
 
Kiitos Micaelalle uudesta pinosta, kiva olla "jo" toukokuussa :)

Voi hitsi kun kateellisena luen ultrakuulumisia ja sydänäänten kuuntelemisia ;) iloinen kyllä kaikkien puolesta mutta vähän kade kyl.. Meil vielä kolme viikkoa seuraavaan neuvolaan ja kaksi viikkoa sitten oli np-ultra, joten jotenkin epävarma/epätodellinen olo. Pitää vaan luottaa siihen että kaikki on hyvin. Ärsyttää vaan tällanen pitkä väli, kun ei liikkeitäkään tunnu niin ei aina edes tunnu että olisi raskaana.

Tänään tuntui aamulla supistus :( Ainakin se tuntui samanlaiselta kuin ekassa raskaudessa, eli alavatsa pingottui ja kovettui hetkeksi ja tuli sellanen painon tunne alavatsaan. Vähän huolettaa, kun ei niitä harjotussupistuksia varmaan ihan tässä vaiheessa kuuluisi vielä olla. Ja aika fyysistä työtä teen työharjottelussa plus kesätyöt päälle... Täytyy varmaan vähän aikaa tarkkailla tuleeko noita lisää ja soittaa neuvolaan jos tulee.

Maha on kyllä joo näkyvissä. Mieskin sitä jatkuvasti katselee ja kommentoi, en tiijä oikein että tuntuuko se kivalta vai ei. Kun tuntuu et maha on pelkkää ilmaa/nestettä/läskiä, ei 15.viikolla voi vielä vauva niin iso olla et näin selkeesti näkyis maha. Tosin nyt kun suurin osa lähipiiristä tietää raskaudesta, niin oon ajatellut oikeesti alkaa nauttia tästä, enkä peittele mahaa ja murehdi painonnousuja yms. Tulee mitä tulee, kunhan vähän muistaa katsoa mitä suuhunsa laittaa, niin se riittää. En jaksa jokaista suupalaa miettiä, varsinkin kun kesä ja kesäherkut tulossa ;)

PikkuA ja edelleen nimetön asukki 14+2
 
Tervetuloa kaikille uusille ja kiva kuulla hyvistä ultrakuulumisista!

Sokerirasitus Meillä neukkatäti sanoi myös että nykyään siihen menevät lähes kaikki odottajat ja luultavasti tällä kertaa myös minä. Tosin jätti asian avoimeksi kun kysyi että olinko sokerirasituksessa esikoisen odotuksessa (en ollut) ja katsoi vielä pojan syntymäpainon.

Kiitos Micaela uudesta pinosta!
Tällä kertaa ei nyt muuta :)
 
Hei kaikille!
Uskallan vasta nyt ilmoittautua mukaan. Tänään oli ensimmäin ultra ja halusin olla varma että kaikki on ok. Eli minut voi liittää marrasmasuihin la 13.11.2012/Vesi/ kolmas/ Kys

Kaikki on siis kunnossa. Vauva vastaa viikkoja ja seulassa kaikki kunnossa. Olen taustalla lukenut teidän juttuja. Pahoitteluni kaikille, joiden odotus on päättynyt. Ja onnittelut kaikille, joilla se jatkuu.

Lämmintä kevättä kaikille toivottaa

Vesi ja pikkukolmonen 12+2
 
  • Tykkää
Reactions: nellielli ja Idylli
emmilotta sori, en tarkoittanut mitenkään arvostella siitä buranasta.. itselläkin on kyllä houkutellut sitä napata tuolta lääkelaatikosta, kun tiedän, että se mulla ainakin auttaa. Tosiaan siitä panacodista minulla ei ole kokemusta, mutta harmi, jos se kokemuksesi mukaan toimii epävarmasti.. en sitten tiedä kannattaako minunkaan sitä kokeilla. Vai kumpikohan ylipäänsä olisi turvallisempi panacod vai burana?

sokerirasituksesta meillä neuvolantäti kyllä kysyi, että kävinkö esikoisesta (en käynyt) ja ei siitä sitten sen enempää puhunut, eli ei sanonut, että nykyään kaikki pääsääntöisesti menisivät. Millä raskausviikolla se tehdään, jos tehdään (vai onko ajalla väliä)?
 
Onnea kaikille hyviä ultrakuulumisia saaneille :flower:

Täällä yksi sokerirasitukseen menevä. Syynä painoindeksi eli on siis muutama kilo ylipainoa. Nykyään vissiin aika moni joutuu ylipainon takia, koska se painoindeksiraja on asetettu melko alas. Muistaakseni terveydenhoitaja sanoi sen olevan joskus rv20 maissa tai sen jälkeen.

Buranaa ei saisi pakkausselosteen mukaan ottaa viimeisellä raskauskolmanneksella eli sen mukaan sitä voisi vielä tässä vaiheessa käyttää.

Joskus aiemmin kirjoittelin, että on poikaolo ja se taitaa etusivullakin mun tiedoissa lukea, mutta viime viikkoina on kyllä alkanut tuntua yhä enemmän ja enemmän tyttöololta. Jännää sitten joskus nähdä, että kumpi sieltä tulla tupsahtaa :)

idylli 13+5
 

Yhteistyössä