MARRASKUUN 2012 masuasukit <3 *toukokuussa*

:wave:

Nyt on pystyn aamusin olemaan vähän pitempään ilman noita rannekkeita, hyvä vaan. odottelen että koska voin viskata ne nurkkaa ja alkaa käyttää t-paitoja :D
Tänään täytyis suunnata esikko mukana työkkäriin keskustelemaan tulevaisuus jutuista, hiukan hakusessa tuo että mitä haluun tehä ja nyt oon miettin sit et pitäiskö kertoo tästä raskaudesta sielä. Alussahan täs tuntuu viel olevan, mut nää pahoinvoinnit on kyl semmosii et ei minust mihkä töihi/kouluu oo menijäks. Huono-olo ku iskee ni siin ei auta muu ku lepo ja nukkuminen. :/
 
meillä taitaa mennä nuo saikut niin että yhtäjaksoinen poissaolo 60pv ja sitten tippuu kelan rahoille. Vuorolisät juoksee koko tuon ajan koska ne on jo sovittu vuodeksi eteenpäin (vuorolistat laaditaan koko vuodeksi kerralla kesä-ja talvilomineen joita ei voi itse toivoa vaan koko vuoro on kerralla lomalla) ja tasattu koko vuodelle ettei tule reilusti huonopalkkaisia kuukausia jos sattuu huonosti viikonloppuja. Hyvä systeemi ja mahdollistaa tosiaan tuon yövuorojen pois jättämisen ilman "kelapeikkoa" oli noihinkin joku raja kuinka paljon voi saikuttaa yövuoroja, olikohan 6kk ja sen jälkeen on työtoimenkuvan muututtava jos syy on jatkuva.

Liikkeitä ei ole vielä tuntunut eikä varmaan tunnukkaan vähään aikaan kun on se taaksepäin kallistunut kohtu ja viikot on vielä niin pienet. Eipä mulla hirveästi voi sanoa mahaa olevan ne vanhat läskit ja alamaha on vähän kovan tuntuinen ja se siitä. Aamulla näkee pienen kummun, mutta päivällä se häviää turvotukseen.

Omaa napailua viikonloppuna siivosin vihdoin ja viimein oman vaatekaapin ja sieltä lähti sitten ihan reilusti tavaraa roskiin, osa UFF:lle ja sitten pieni IKEA:n kassillisen laitoin myyntiin kirppikselle, kun satuin saamaan pöydän päivän varoajalla :) Samalla sitten tyhjentelin keittiönkaapeista kaikki käyttämättömät edellisen asukkaan tänne jättämät astiat ja yritän myydä halvalla pois. Lisäksi mulla on tuossa vielä hinnoittelematta pieni laatikollinen tavaraa erilaisia astioita, kirjoja, edellisen koiran jäämistöä ja vaatteita toivottavasti menee kaupaksi ettei tartte kantaa paljoa tavaraa takasi kotiin.
Koitin kattella pöydänlaittoreissulla tunikoita ja äitiyshousuja, mutta eihän niitä tuolla kirppiksellä ollut missään tai sitten olivat jo menneet. Eipä tässä kiirettä vielä ole kun omat housut mahtuu vielä.
Tämmöistä tällä kertaa.

iia ja kaveri 13+5 (neuvolan laskujen mukaan)
 
neuvola takana, eikä mitään tehty :D no niin, koskapa juurihan perjantaina mulle tehtiin sisätutkimus sekä ultra taas, ja kerta kaikki oli hyvin, ei lääkäri lähtenyt ronkkimaan taas.
sokereita jouduin seuraamaan toden teolla, ja pitämään ateria-päiväkirjaa.

kaikki jees vaikkakin kulunut yö täysin repaleinen. päivällä ei uni oo tullut, joten luovutan. alan sitten siivoamaan kyökkiä.
kamala tuuli rikkoi mun kasvihuoneen :kieh: mitäs sille nyt teen.-----

kiva että noin monella jo liikkeitä tuntuu, siitä se todellisuus alkaa odotuksessa.

jaha, välipalalle mars...
 
Meillä taitaakin sitten olla erityisen hyvä TES:si sillä meillä yli 5v. työsuhteessa olleet saa 90pv saikkua ennen kuin putoaa KELA:n rahoille. Heinäkuulta kesäloman jälkeen vois siis saikun aloittaa ;) Ei vaiskaan! Oikein täytyy koputtaa puuta että olisin niin hyvässä voinnissa että voisin jatkaa ihan täysipäiväisesti töitä sinne mammalomalle saakka!

Varasin muuten ekan lymfa käynnin keskiviikolle! Oon tuon veritulpan jälkeen kärsinyt oikean jalan turvotuksista ja ongelma vaivaa etenkin kesällä. Inhaa kun jalkaa pakottaa ja nilkka turpoaa ja ei tähän tukisukat eikä mitkään geelitkään auta :$ Varmaan imusuonisto siellä jotenkin vahingoittunut. Ja ei tää istumatyökään varmaan yhtään helpota asiaa. Kokeilempa nyt sitten jos tuosta lymfasta olisi apua vaivaan kun näytti olevan ihan sallittua raskausaikana!

Muoks.!
Unohdin ihan poksua!

Tuna ja sintti 13+0
 
täällä mieli vähän maassa.. soitin terkkarille tänään noista suppareista ja laittoi huomiselle lääkäriajan. sanoi, että varmaan saikkua tulee. kysyin, että onko tarpeellista jos ei ole muutoksia tapahtunut kohdunsuulla niin sanoi, että kyllä näillä viikoilla on. kaikenlaisia ajatuksia ja pelkoja hiipii mieleen. josko siellä onkin kohdunsuuta jo auki, jos tässä lapsessa onkin jotain vikaa ja keho yrittää poistaa sitä.. tänään aamusta olen ollut liikenteessä; kampaajalla ja hammaslääkärissä käynyt ja nyt kun tulin sohvalle makaamaan niin taas kiristää: / kellä näitä suppareita oli jo näin aikaisin ollut, niin onko ne tuntunut päällepäinkin? mulla tietysti vielä tuo taaksepäin kallistunut kohtu, mutta ei tosiaan tunnu vatsalle mitään. kuitenkin sisältä tuntuu kova kiristys. noh, näillä mennään..

annis+bebe 13+4
 
Mulla kanssa on väsymys alkanut vasta nyt :whistle:

Käytiin tänään lääkärineuvolassa. Unohdin että tänään on se lääkärineuvola, olin kalenteriinkin merkannut vaan että "neuvola". No menin sitten sinne lasten kanssa :D Hyvin sujui niin että sermi eteen ja lupasin lapsille karkkia jos istuvat nätisti tuoleilla sen sisätutkimuksen ajan :D
 
  • Tykkää
Reactions: *metsätähti*
annis hyvä että kuitenkin soitit!! aina vaan parempi saada varmistus. mulla on ollu joskus kuukautta pidemmällä, ja silloin kohdunsuu oli sormelle auki. en ollut töissä, vaan taaperon kanssa kotona, mutta rasitus sai silti aikaan supistuksia. parempi hoitaa hyvin, ja levätä. ja asennoitua niin että teet sen vauvan vuoksi. tiedän miltä tuntuu "kun joutuu pakon edessä antamaan periksi" .... mutta eihän se tarkoita välttämättä kauaa aikaa, sen verran että menee ohitse... jaksamista, ja vauvalla on varmasti kaikki hyvin... :heart:
rauhallista iltaa, ja toivon todella että kaikki on hyvin !!!

tunafish millai laitat ne tukisukat jalkaan? siis aamusta? annan vinkin, vaikka oisitkin tämän jo tiennyt... eli: illalla laittaa tukisukat lattialle/yöpöydälle valmiiksi viereen. Aamulla kun herää, kääntyy niin että voi nostaa jalat seinälle suoraan ylös. siinä noin 5min. ja samalla heiluttelee jalkateriä. sitten varovasti ottaa sukan, ja laittaa sen vielä ollessa seljällään. sängystä ylös vasta sitten kun molemmat sukat on jalassa.
tiedä sitten onko tästä apua sulle kun tilanne on jo toi, mutta tuli vaan mieleen :)
 
Ainiin, ja tänäaamuna tuli paperiin vähäsen verta, luulen että se on taas tota limakalvojen herkistymistä. Samaa on ollut aiempien raskauksien kanssa. Kaikki oli siis kuitenkin siellä tutkimuksessa ok.. Etenkin seksin harrastamisen jälkeen saattaa tulla pientä verituhrua.

Ja viikkoja tais nyt olla se 13..eiku.. 14+3?

Äh, hitto, pitäis joka kerta tarkistaa toi jostain ku unohdan aina :LOL:
 
Heippa kaikille!

Täällä yksi mamma voisi myös uskaltautua joukkoon vihdoista ja viimein. Keskusteluja olen jo seuraillut alusta saakka, mutta näin np-ultran jälkeen uskaltaudun itse vasta mukaan :D
Elikkäs tänään oli tosiaan tuo ultra ja kaikki oli kohdillaan ja niskaturvotus oli normaali.
Pikkuinen venytteli itseään täyteen pituuteen niin ahkerasti, että ultraajallakin oli hauskaa sitä katsellessa.

Tämä on meillä viides raskaus ja tuntuu kyllä olevan kovinkin vaikein samalla myös.
Pahoinvointi on alkanut siltä osin helpottamaan, että oikeastaan enään on iltaisin. Mutta tilalle on tullut noita supistuksia aika ajoin. Ens viikolla olisi lääkärineuvola kattoo nyt mitä siellä sitten sanotaan...

Raskaudesta ei olla vielä kerrottu kuin meidän kahdelle vanhimmalle lapselle ja mun oli pakko töissä kertoa, kun ei voi kaikkia töitä tehdä.
Mukavia odotushetkiä kaikille

17.11/hannama/viides/seks
 
Tervetuloa hannama! :)

Pikaisesti vain neuvolakuulumisia. Tänään oli siis neuvola ja kaik oli ok. =)
Hemoglobiini oli 130, mikä on mulle ainaki tosi hyvä (mulla oli ennen raskauksia yleensä 100-107 ja edellisessä raskaudessa 90, mutta se kyllä nousi tehokkaalla rautakuurilla). Paino oli pysyny samana..
SF-mittakin otettiin nytte, oli 14, eli pikkasen navan alapuolella. Hui miten nopeesti se kasvaa. Nyt ihan selvästi jo näkee ihanan vauvamasun:heart:
Ja liikkeitä tuntuu kyllä, vielä kuitenkin aika pieniä tökkäsyjä..

Down riski oli 1:18000 (edellisessä 1:11000) eli hyvä sekin =)

Täällä on viime yö valvottu (ja väsymyksen+päänsäryn takia oksenneltu:x), kun pojalle hampaita tulossa.. Alkaa väsy painaa jo. Jospa sitä ensi yönä sais nukuttuu, huonolta kyllä näyttää -> poitsu kitisee tuolla ja isi yrittää saada rauhoittumaan..


kiukuttelija 15+0
 
Väsymys kummittelee täälläkin! Varmaan joka päivä on pakko ottaa päikkärit jossain vaiheessa, eikä meinaa sitte enää piristyäkään. Kai näitä tulee ja menee eri vaiheissa...?

Mulla oli tänään pitkin päivää töissä kipuja massussa, sellasia vähän pisteleviä ja menkkamaisia... Oli pakko ottaa vähän rauhallisemmin. Joutuu kyllä tekeen erilaisia toistoliikkeitä alhaalta ylös ja välillä vähän mitenki päin, kun hyllytin irtokarkkia sellasiin korkeisiin telineisiin. Ja ne karkkipussitkaan ei oo mitään kevyitä. Oli kyllä rankka päivä vakkarillekin, jota olin jelppaamassa. Huomenna sitte omat hommat, mut onneks ei oo isoja kuormia.. : /

Tänään tuli ekat äippävaatteet postissa. Ellokselta tilasin sellasen ekopuuvillaisen äityisasun. Ihan jees. Ei taida kyllä ihan loppuun asti mennä näillä housuilla. Ukkoki meinas, että voi ruveta kiristään. Menee nyt näin alkuun kumminki!
Kiristävät työfarkut ei kyllä kanssa kauheesti auttanu tänään niissä mahakivuissa. Ens viikoks pitää löytää uudet työhousut jostain, mielellään kirpparilta kun työt kesän tultua vähenee entisestään.
 
Mä muuten rupesin tossa miettimään että miten ihmeessä naisten kropat kestää vaikkapa sen kymmenisenkin raskautta... Täälläkin taitaa olla pari joilla on jo ties kuinka mones raskaus, Scala tuli näin ekana mieleen... Niin miten keho oikeasti kestää? Tulee tavallaan ihan hölmö olo kun itse on jotenkin ihan romuna komannesta raskaudesta ja sitten jotkut saattavat pyöräyttää jonkun 12 mukulaakin.... Mähän olisin hitto soikoon jo petipotilaana jostain viidestä lapsesta :LOL:

Toisaalta harmittaa hirveästi, tuskin uskallan enää uudestaan sitten tämän jälkeen raskautua kun kroppa renaa niin kovasti jo ilman raskauksiakin, ja tavallaan sitä haaveilisi useammasta lapsesta.. Täytyy vain ajatella sitä miten onnekas sitä on jos saa vielä kolmannen ja terveen lapsen. Enemmän kuin uskalsin vielä viitisen vuotta sitten toivoakaan kun itkin sitä etten tule raskaaksi..

Ja nyt tuntuu ihan typerältä edes puhua tällaisista... hmp..
 
annis kauheasti tsemppiä sulle! Vauvalla on varmasti kaikki hyvin, otat vaan saikut vastaan ja levähdät kunnolla.

Uusille kovasti tervetuloa meikäläisenkin puolesta!

...siitä onkin taas aikaa kun on tullu kirjotettua tänne, päivittäin koittanu kuitenki lukea ettei ihan putoa kärryiltä.

Meillä oli tänään lääkärineuvola, jonka oon jo kahteen kertaan joutunu siirtään ja ois siis alunperin pitäny olla jo 23.4. Lääkäri ultras (meidän kunnalla on oma ultralaite, vaikkakin vanha...np- ja rakenneultra tehdään sit uusilla laitteilla toisaalla) ...niin siellähän se asukki veti aamujumppaa menemään niin että meinas ruveta naurattaan. :D Edelleen kokonsa puolesta etumatkassa porskuttaa, näytti jotakuinkin viikkoa isommaksi vauvelin mitat. Istukka etuseinässä, joten en odottele liikkeitä vielä vähään aikaan, vaikka aina välillä oonkin jääny kuulostelemaan, että mikäs tuo taas oli :) Muuten ei mitään ihmeellisyyksiä, rautaa olen syönyt jo jonkin aikaa kun mulla luonnostaan tosi matala hemoglobiini (92-115), nyt oli kuiteskin 111, mikä hyvä.

Äitiysvaatteita on ollut pakko käyttää jo parin viikon ajan kun on normihousut ahistanu ja puristanu ja valunu ja kaikkea mahollista niin ettei ees työt oo sujunu :D Oon lainaillu perhepiirin äippävaatteita ja nyt ostin tulevaa etelänmatkaa varten vähän omiakin.

Tämmöstä omanapaisuutta täällä tänään, nyt peiton alle ja kuudelta ylös, ulos ja töihin!

Ihanaa viikkoa mammat! :heart:

*metsätähti* & masuasukki 14+5 (noin kokoa 15+5) :D
 
Huomenta!


Täällä huudettiin eilen huuto.netistä ihan uudet vaunut hyvillä lisävarusteilla ja juuri ne vaunut mitä olin katsellut. Koko paketin hinta olisi ollut uutena noin 1300€ ja nyt sain sen 750€. Tänään lähdemme Hyvinkäälle hakemaan valkoista ihanuutta :heart:
Micaela & Pompula 16+4
 
Huomenta!

Ihana Kerpele Et ole ainut joka on tuollaista pohtinut. Mulla on menossa siis 12. raskaus, joista tosin 3 on päättynyt keskenmenoon. Kahdeksan lasta on kulkenut mukana loppuun asti ja syntynyt, seitsemän elävänä. Täytyy kuitenkin muistaa, että mun esikoinen täyttää pian 18v, joten ihan joka vuosi en ole ollut raskaana, töissäkin on käyty ja kroppa on saanut aikaa palautua.

Täytyy sanoa, että olen onnekas. Koskaan en ole raskausajan vaivoista kärsinyt. Alkaa tämä raskaana olo olemaan melko "normaali" olotila mun kropassa. Laskin, että olen ollut vajaa 7v elämästäni raskaana. Toki raskaudet ovat jotain jälkiä jättäneet. Painoa en ole saanut pudotettua enää niihin nuoruusvuosien lukemiin, mahassa sellainen kestopömppö ja löysää nahkaa. Alapää ei kuitenkaan ole mikään tuulitunneli. Uskon, että se on ihan sama puskeeko sieltä kaksi vai kahdeksan lasta, kun kerran on venynyt niin on venynyt, ja jumppa auttaa tuohonkin tilaan.

Synnytyksen jälkeen on kyllä aika kovat jälkisupistukset, pahentuneet ehkä joka synnytyksen jälkeen. Joutuuhan se vanha ja väsynyt kohtu tekemään enemmän töitä palautuakseen. Täytyy nyt vain toivoa, että tämä viimeinen (ehdottomasti) raskaus ja synnytys sujuisi myös yhtä hyvin kuin edelliset. Mielenkiinnolla jään odottamaan minkälainen tyyppi sieltä on tulossa kaikesta estelyistä huolimatta. Tämähän oli kierukkaraskaus, meille kun niitä lapsia ei enää pitänyt tulla. Tulevaisuutta ajatellen ainoat vaihtoehdot ovat sitten varmaan kohdun poisto tai jalat ristiin.

Olipas omaa napaa, mutta kaikesta huolimatta kaikille aurinkoista päivää!

Scala rv 14+4
 
hannama tervetuloa joukkoon iloiseen :wave:

kerpele no ihan samaa oon pohtinut, kun ite kans niin täysin vakuuttunut raskauksien olevan tässä. millai mä jaksaisin enää useampaa, vaikkakin mies ja anoppi koittaakin olla positiivisia että vielä oon nuori, ja ei se seuraava raskaus välttämättä ole yhtä vaikea... joo kiitos ei.
se henkinen rasitus mikä tässä kaiken lisäksi on, on liikaa mulle. saa todellakin ihmetellä miten tämmösen kropan kanssa enää lisääntyis...Lapset on ihania, ja olin kyllä salaa haaveillut enemmästäkin kuin neljästä, mutta jonkun kroppa ei kestä, jonkun vaan kestää.... täytyy olla todella onnellinen että jos tämänkin saa kunnialla loppuun...

mnica kivut sulla todennäkösesti johtu vaan liian tiukoista housuista.... kokeiles vaan vaihtaa mukavimpiin :)

ei kuulumisia kummempia,, vuoto taas loppunut kun lepoa on ollut tarpeeks....

aurinko paistaa, aamupalaa kupuun :)
 
annis_ hyvä, että menet lääkäriin. Mulla tuntuu kyllä välillä kovettumista ihan tosta vatsan päältäkin. Meinasin odotella ensi viikon neuvolaan ja puhua siellä. Kun jakselen hyvin, ei muita vaivoja, niin jotenkin ois outoa jäädä saikulle..

Seuraa tyhmä ihmettely/kysymys.. miten taaksepäin kallistunut kohtu vaikuttaa liikeiden tuntemiseen? Eikö enemmänkin vaikuta istukan paikka? Siis jos on etuseinässä, niin ei tunne niin ajoissa, kuin ois takaseinässä. Tai näin ainakin mulla ollut..

hevosenkenkä rv 15+0
mihin tämä aika oikein rientää?
 
hevosenkenkä Mulla ei ole vaikuttanut mitenkään. Taaksepäin kallistunut kohtu on todettu, ja liikkeet tuntuneet aina ajoissa. Samoin kotidopplerilla äänet kuuluneet aikaisin rv 9->. Ainoastaan maha alkaa näkymään mulla myöhään, eikä se koskaan nouse kovin ylös, siis ihan rintojen alle niin kuin yleensä.

annis_ Sulle piti kirjoittaa noista supistuksista. Mulla on alkaneet tuntumaan aikaisin, rv 14-15 eteenpäin. Ne ei ole olleet minulla kipeitä, mutta selvästi tuntunut kireä jalkapallo sisuksissa. Tässä raskaudessa ei ole vielä ilmaantunut, mutta johtunee siitä, että en ole nyt työelämässä vaan voin vietttää rauhallista kotielämää. Tilanne on todellakin hyvä tarkastaa, koska koskaan ei voi tietää miten kenenkin kroppa niihin reagoi, mulla ne ei saaneet mitään aikaiseksi tuolla alapäässä.
 
*metsätähti* Siirrettiinkö sulla laskettua aikaa taaksepäin koon takia? Meillä oli kans kaveri viikon edellä kasvussa laskennallisiin viikkoihin nähden ja la:kin siirrettiin viikko aikaisemmaksi. Mä en oikein tiedä kumman lasketun ajan mukaan menisin ja miten viikot ilmotan. Vaikka sama kai se loppupeleissä mikä se päivämäärä on, vauva syntyy sillon kun haluaa. :D
 
Tervehdys pitkästä aikaa :)
En oo pitkään aikaan tälle puolelle käynyt kirjottelemassa.. Väsymys ja muut väistyi niin tilalle tuli aivan armoton pääkipu jota kohta jatkunu parisen viikkoa.. Välillä häviää (niinku nyt) ja välillä tulee takaisin.. FB puolella käynyt välillä pyörähtämässä :)

Hurjanpaljon tekstiä ja tervetuloa myös uusille :)

Meillä on lääkärineuvola joskus loppukuusta, ei sille kuullemma tarvetta ole mutta saa käydä jos haluaa, joten samapa se on käydä..

Nyt jää kyllä kirjottelut lyhyeen koska aurinko taitaa näyttäytyä pilven takaa ja eräs ylivilkas pikkuneiti kiipeilee seinille kun ei eilen ulos päässy joten josko nyt käymään ulkona ja myöhemmin lisää :D
 
Kiukuttelija täälläkin tehdään hampailta, itse edelleen yksinhuoltajana (onneksi taitaa päättyä tämän viikon jälkeen) ja tänään kotona kun eilen nousi esikoiselle kuumetta hampaiden takia yöt menee miten menee. Rankkaa!

).( Viimeviikon olin lomalla Alanyassa ja ihanaa oli, aurinko paistoi ja lämmintä oli 30 molemmin puolin. Doplerilla kuuneltu masua ja kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa. Nyt on vähän flunssan poikasta itsella ilmassa (kirotut ilmastoinnit)...

ipna 14+2
 
liikkeiden tunteminen ja taaksepäin kallistunut kohtu ei mullakaan ole mitenkään vaikuttanut. aikaisilla viikoilla jokaisesta tuntenut, ja jos paikkansa pitää ni parin viikon pääsät minäkin pääsen ekat kuplat tuntemaan.
istukka ennemminkin vaikeuttaa liike-havaintoja. jos on edessä niin ei niin hyvin tunne.
mutta sekin on hyvin yksilöllistä. tai ainakin näin ite ajattelen.

fourth gift ja pikku Valpuri ja ihan sekaisin päivistä... :D
 
Useammasta raskaudesta kyllä itsellä ainakin tuntuu olevan kroppa kovilla näiden
raskauksien myötä. Nyt uutena vaivana tuntuu olevan polvet joiden päälle ilmeisesti käy tuo
painonvaihtelu.
Edellisestä raskaudesta on viitisen vuotta, joten tässä ollaan taas melkein kuin ensimmäistä kertaa:LOL:

Mähän joutusin olemaan seiska ja kasi viikot sairaslomalla, kun verenpaine putosi niin kovin
alas. Ja nyt ei oo kun muutama viikko kesälomaan, niin toivottavasti nyt ei joudu jäämään
noitten varhaisten suppareitten takia.
Edelliset raskaudet ovat olleet jokseenkin helppoja, samaten kuin synnytykset saas kattoo
nyt sitten miten tämä...

Scala puhui noista jälisupistuksista. Se on kyllä totta, ne on joka kerta vaan olleet
kovempia. Ja tuntuu että synnytyksen kyllä kestää, mut sitten vielä sen jälkeen olis ne
jälkipoltot:D

Teillä on ollut keskustelua myös tosta äityispakkauksesta tässä taannoin. Itse kanssa
mietitty asiaa, kun oikeastaan vauvan tarvikkeista löytyy pinnasänky ja turvakaukalo.
Muutama vaate mistä ei ole malttanut luopua. Mut saas kattoo, onneks on vielä aikaa miettiä.

hannama ja pikkuinen 13+2
 

Yhteistyössä