rontti1 Me ollaan sitten samassa tilanteessa samaan aikaan, jännitetään yhdessä.
Eilen rohkaistuin ja soitin neuvolaan, ja ajan ultraan neuvolalääkärille sain jo täksi päiväksi. Mullahan ei mitään vuotoja ole ollut, joten sen puolesta olen rauhallisin mielin. Tämä mahassa oleva ylläripylläri kun sai alkunsa kierukasta huolimatta, niin nyt sitten arvioidaan kuinka pitkällä ollaan ja missähän se kierukka on vai onko missään? Oireita on, joten uskon, että mahassakin on eloa. Kokemusta kun on myös keskenmenoista ja oireiden loppumisesta.
Pääkaupunkiseudulla asustan ja täytyy sanoa, että mulla on aina hoidot, tarkastukset ja ultraukset toimineet tosi hyvin onnistuneissa ja keskenmenneissä raskauksissa, en voi julkista puolta moittia. Täällä meillä on siis terveysaseman neuvolassa ultra, joten se puoli hoituu siellä ilman lähetteitä minnekään. Toki np- ja rakenneultrat tehdään synnytyssairaalassa.
Synnytyssairaalan tiheisiin kontrolleihin "pääsen" raskauden puolivälistä lähtien, kun taustalla on kohtukuolema. Se tekee myös sen jälkeen alkavista raskauksista riskiraskauksia.
Aniit Mulla tuo kotidoppler on ollut käytössä jo useammassa raskaudessa. Kuten tuolla jo joskus aikaisemmin kirjoitin, niin se ei ole heikkohermoisen laite. Varsinkin alussa äänien löytäminen voi olla haastavaa, ja pienen paniikin saa helposti itselleen luotua.
Viime raskaudessa sain äänet kuuluviin jo rv 8+4, mutta siinä oli jo varmaan kokemusta ja sattumaakin mukana. Tiesin mitä etsiä ja mistä, vauva sopivalla kohdalla niin kuuluihan ne. Meidän neuvolan th ei edes kuuntele ennen rv12, koska laitevalmistaja sanoo, että aikaisemmin ei ole takeita kuulumisesta. Aiheuttaisi sitten ottajissa vain huolta, jos ei kuuluisi.
Nyt täytyy lähteä odottamaan, että aika matelee iltapäivän puolelle...
Scala rv 7+3