Marraskuun 2012 masu-asukkien jatkot!

Tervetuloa mukaan kaikki uudet!

Vaipoista meillä edelleen tuo liberon 2 koko, niitä vajaa puoli pakettia jäljellä. Ihmeen pitkään vielä mahtuneet, mutta tyttö onkin suht hoikka jaloistaan ja pepusta. Painoa viikko sitten oli se 5,7kg. Eikä ole ylivuotoja alkanut tulemaan. Mutta 3 kokoon siirrytään kyllä kunhan nuo loppuu.

Kiinteitä meinataan myös aloitella kenties tänään. Perunaporkkanasosetta tuli ostettua ja sillä siis aloitellaan. Maitoa kun tosiaan menee päivällä tunnin pari välein jo. Yölläkin on välillä heräillyt kahteen otteeseen, vaikka yleensä kyllä herää vaan kerran. Mites pian muut olette nostaneet tuota määrää kiinteissä? Kun ensinhän annetaan vaan se yksi lusikallinen kerralla.

Tirppana ja tyttö 3,5kk
 
Onpas tänne tullut taas tekstiä. Itse ei oo tullut kirjoteltua vähään aikan mitään joten tässä tulee kuulumisia

Rokotetutkimukseen meijän oli tarkoitus osallistua, rokotetutkimusklinikalla lääkärintarkastuksessa kuitenkin selvisi että pojalla on mahdollisesti nivustyrä.
Vauvavakuutus on onneksi voimassa niin mentiin siitä sitten suoraan lastenlääkärille, lastenlääkäri epäili myös nivustyrää muttei varmaksi osannut sanoa joten laittoi meille lähetteen Jorviin lasten kirurgille.
Jos tämä nivustyrä on niin leikkaushan se edessä on, joten tämän takia ei saatu rokotetutkimukseen osallistua, koska leikkaus voisi häiritä tutkimusta.

Joten poika sai perusrokotteet neuvolasta, ainoastaan 3kk rotarokote jätettiin väliin, lääkäri suositteli ettei annettaisi enemään rotarokotteita nivustyrän takia.
Noh säästyipä poika vatsavaivoilta, ensimmäisen rotarokotteen jälkeen oli muutamat päivät kovaa itkua.

b-hepatiitti rokote käydään tänään laitattamassa neuvolassa, kerkee just samaan 2 annosta rokotetta ennen meidän matkaa, niistä kuulema jo riittävä suoja. :)

Vaipat: meillä käytetty alusta asti pambersia ja hyvin on virkansa ajanut. :) Pissat ja kakat pysyneet siellä missä pitääkin.

Atooppista ihottumaa on täälläkin, ja vissiin oli jotain märkäruven kaltaista. Lääkäri määräsi essex plus rasvaa sekä sibicorttia, ja vajaa viikon käytön jälkeen iho näyttää jo hyvältä. :)
Karstaa on ja paljon, aika ominaista atooppista ihottumaa kärsiville vauvoille. Vauvaöljy ei näytä tuohon auttavan. Joten täytyy jotain muuta kokeilla.

Velliä on täälläkin ruvettu iltasella antamaan, tosin ei joka ilta. Tässä just pohdin että pitäiskö antaa ollenkaan kun ei se ole pidentänyt yöunia sen enempää kuin tuttelikaan.
6 tuntia on se pisin pätkä minkä ensin nukkuu, sitten herätään syömään ja jatketaan unia vaihtelevasti 2-4 tunnin ajan. Viimeistään 9 aikoihin noustaan ylös.

3kk mitat oli meillä viime viikolla 58,2cm 6380g ... Pituutta sais siis olla enempi painoon nähden muttei Th:n mielestä mitään aihetta huoleen, kyllä se siitä vielä kasvaa. Ja eipä me miehen kanssa kumpikaan mitään järin pitkiä ollakkaan.

Matka Vietnamiin meillä tosiaan lähestyy, onneksi saatiin varattua meille "babybasket" pidemmälle lennolle, eli vauvan kori missä voi sitten nukkua lennon ajan, ei tarvi sylissä koko aikaa pidellä. Pisin lento kun on sen 12h.. |O

Eiköhän tässä oo jo juttua kerrakseen, nyt valmistautumaan että kerettän vielä sinne neuvolaan. Moikat! :wave:

Lily_ ja poika 3kk
 
Huh, kylläpä tulee porukkaa! :D Päivittelen kun kerkeen! Tervetuloa vain joukkoon! =)

Oltiin tänään 4 kk lääkärineuvolassa.
paino: 6790g. pituus: 62,4cm. pipo: 41,5. Hyvin kasvaa edelleen ja lääkäri sanoikin, ettei kiinteiden alottamisella oo vielä kiirettä, mutta piti ihan hyvänä tuon maistelun alottamisen, kun kuitenkin 5kk ois hyvä alottaa kiinteet. 6kk on vissiin jo liian myöhänen aika mahdollisten allergioiden vahtaamisen kannalta.
Atooppiseen ihottumaan saatiin reseptillä rasvaa ja kortisonia 1%:sta. Oli kyllä aika hyvin hävinny ihottuma, että pelkäsin jo, että lääkäri ei pian usko, mutta oli vielä merkkejä kuitenkin ihottumasta sen verran..
Pneumokokkirokote laitettiin nyt vasta.

Tyttö nukahti autossa sitten ja siirsin vaunuihin, kun vähän heräs. ulkona sataa vettä, niin onneks sain kuistille nukahtamaan. Äsken kyllä heräs, mutta hetken heijauksen jälkeen nukahti uudestaan. Näillä plussakeleillä otin sen äp:n makuupussin pois ja body ja potkarit päällä toppahaalariin (+tumput ja ohut kypärämyssy).

Vaikka neuvolassa kysyin tuosta maistatuksesta, niin en mielestäni vieläkään saanu oikein kunnon vastausta. Kun me ollaan maistatettu se 1 teelusikallinen kerran päivässä, ja rupesin miettimään, että pitäiskö niitä kertoja olla useampiki päivässä? Terkkari sanoi vaan siitä, että sitä annoskokoa voi suurentaa pikkuhiljaa ja nyt ruveta antaan jotain muuta makua, kun ollaan monta päivää jo perunaa annettu. Oliki ihan tarkotus tänään antaa porkkanaa. Mieshän nyt on ihan innoissaan ja odottaa millon saa syöttää purkillisen jotain sosetta... Pitäiski ostaa kaupasta muutama purkki, että sais niihin tehtyä ite. Tarjouksesta ostettiin pari levyllistä 5 kk ruokaa, mutta niistä ei nyt vielä hetkeen saa purkkeja..

jahas tyttö heräs!
 
eipä herännytkään! unissaan varmaan rokotetta itki.. :|

mut joo, pitää mennä syömään jotain, että jaksaa! Tuntuuki että ois koko ajan nälkä ja epäilen vähän, että maidon määrä ois vähentyny, kun mieski sano, että tissit ois saman kokoset ku ennen raskautta!!! Hiuksiaki on lähteny ihan tosi paljon, mut en tiiä onko se tämä valon määrän lisääntyminen eli normaali karvanlähtöaika :LOL:
 
Huh että meinaa hermo mennä tähän vekottimeen! Padilla yritän kirjoittaa ja jo toistamiseen tunnin saldoni poistuu, kun yritän saada kirjauduttua uudestaan, kun jotain herjaa vaikka olen jo kerran kirjautunut heti alussa.. Hmph! :'( .. kovasti halusin saada valmiiksi synnytystystarinani, mutta ottaa niin päähän etten jaksa kokeilla uudestaan..

Tässä vaikka hieman meidän mittoja kuluneilta viikoilta:

18.11.2012 syntyi klo 23.20, 3380g 50cm pipo 36cm -> kotiutumispaino 3070g <3

1,5vk 3640g 50,5cm
3,5vk 4160g 52,1cm tässä paikkeilla koko 50 vaatteet pieniä
6,5vk 4680g 55,5cm
9,5vk 5055g 56,5cm
14vk 5945g 60,3cm koko 56 sopii ja joitain 62 käytössä

Täysimetyksellä ollaan menty ja tuttipullosta kokeiltu opettaa välillä syömään, tuloksetta.. Toiveena oli äipälle hitusen omaa aikaa ;) Tuttia ei ole myöskään huolinut, mutta onneksi pururenkaasta on apua ikenien kutkutteluun ja sormien sijasta imeskelyyn! :D

Kovasti tulee ölinää mm. kalajuttui kertoilee ja miltei pääsee kääntymään.. Kaikkeen tarttumassa ja suuhun viemässä mihkä vaan ylettää.
Tällä viikolla oli ma 3kk rokotukset, kaksi piikkiä ja rotalitku, nous samana iltana 39c kuume (ensimmäinen kerta kuumeessa) ja pienet kitinät päälle.
2kk rotasta ei tullut kuin muutamat "kainalokakat" :)

Vaippoina Libero toimii meillä luotettavimmin, Pampersien kanssa tuntuu kostealta, kun pissaa niin kovasti tyttönen.. Siis Liberon kakkosista pikkuhiljaa lopetellaan ja siirrytään kolmosiin. Koot menny aika passelisti 1kk n.1, 2kk n.2 ja 3kk n.3 :)
Kestoilua en ole kokeillut, enkä asiasta oikeen ottanu selvääkään.. Äitiyspakkauksen muumivaipatkin tuolla vielä paketissa lojuvat.

Itse olen suht hyvin palautunut synnytyksestä/raskaudesta.. Vaaka näytti 75,8kg rv 42+0 ja nyt 3kk myöhemmin 58,6 kg,eli onneksi päässyt jo suht lähelle 52kg aloituspainoa.. Mikään himoliikkuja en ole, enkä sisäjumppaa vieläkään saanut aloitettua.. Ressiä ei jaksa ottaa :)

Nyt jos lähdettäisiin taasen vähän ulkoilemaan! Heipähei :wave:

Olive' & PikkuMuru 3kk 11pv <3
 
Moikka pitkästä aikaa,

Tervetuloa kaikki uudet :heart:

Oltiin viikon reissussa ja sitten kipeänä vuoron perään, joten aikaa ei ole ollut istuksia koneen ääressä. Nytkin kiirusta pukkaa, heti kun esikoinen herää päikkäreiltä niin tämä sirkus lähtee käymään markkinoilla ja uimahallilla vauvauinti infossa.

Kiineteitä Aika moni jo aloittelee kiinteitä, kauheeta onko nää vaavit jo niin isoja... Me aloitellaan varmaan tuossa 5-5,5kk hujakoilla kuten esikoisen aikaankin. Mä en jotenkaan vielä raaski ja imetyskin onneksi onnistuu. Meillä ei kyllä esikoisen uniin aikoinaan kiinteiden aloitus vaikuttanut ollenkaan, saa nähdä miten meidän nyt käy, tuntuvat olevan kovasti erilaisia :)

Hienosti Olivella kilot karisseet :) Meilläkään neiti ei suostu pullosta syömään tai tuttia imemään, tarvii kokeilla tuota pururengasta, josko se vähentäis sormien lutkutusta meilläkin.

Vaipat Me ollaan vaihdettu Pamppersista Liberoon, mun nenään nuo Pamppersit vaan haisee tosi voimakkaalle. Kestot ois ihana ottaa käyttöön, mutta meillä rutistaa edelleen monta kertaa päivässä, etten vielä taida jaksaa kakkavaippapyykki -rumbaa.

Inari & sylissä rutiseva Salla 3kk 3vko
 
Yritetääs taas! Muutaman kerran on jäänyt jo kirjoittelut kesken...

Ensiksikin tervetuloa uusille :wave:

Vaipoista Meillä käytössä Pampersin 4 -koko jo! Erehdyin Muumi -vaippoja tarjouksesta ostamaan mutta en voi sanoa olevani kovin tyytyväinen Pampersien kuivuuteen ja pehmeyteen tottuneena. Pakko ne on käyttää pois vaikka päivävaippoina. Pitäis sen kestoilun kanssa kyllä ryhdistäytyä... :ashamed:

Ens viikolla olis 4kk neuvola ja veikkaan että pojalla mittaa jo lähes se 68cm ja painoa varmaan n.9kg (joo, luit ihan oikein!). 3kk mitat oli 63,1cm ja 8025g. Äitin ihana pullaposki ja makkarareisi :heart:
Vaatekokona meillä 62/68 vähän vaatteesta riippuen.

Meillä aloiteltiin ihan omatoimisesti kiinteiden maistatus kun 3kk tuli täyteen. Aloitettiin niillä kasvissoseilla ihan pienellä teelusikalla päivässä. Tein itsekin peruna-porkkana-bataattisosetta pakkaseen. Kyytipoikana ollaan maisteltu myös hedelmäsoseita. Luumua olen tarjonnut reippaammin kun meillä kiinteiden syöminen myös kiinteyttänyt kakkaa vähän liikaa. Tällä hetkellä kasvis- ja hedelmäsoseita meneekin yhteensä sellainen n. 1 -1,5 prk päivässä. Korviketta menee vielä 800-1000ml päivässä kiinteiden lisäksi ja onkin siis se pääravinnonlähde. Öisin syödään vain kerran tai siihen ainakin pyritään (parantaa meillä päiväruokailun onnistumista kun ei useampia syöttöjä yöllä). Ruokailukerrat on pudonneet 8 krt --> 6 krt vuorokaudessa. Lisäksi kaikki mahavaivat, refluksi ja ylimääräinen huuto/kärttyily on tiessään! Liekö johtuu kiinteistä vai mistä?

Poitsu on muutenkin nyt jo ihana touhottaja! Kuola valuu ja nyrkit suussa kokoajan. Sylissä haluaa vaan istua ja punkee itseään naama punaisena istuma-asentoon ihan väkisin. Iskä on ihan paras leikkikaveri ja makeimmat räkätykset tulee iskän kanssa. Äidin kanssa ollaan sitten vähän hillitympiä ja minä saan sitten sellaisia yksittäisiä hörähdyksiä ja kujerrusta. Kovasti myös jutellaan ja halutaan tunnustella juttukaverin naamaa samalla. Meillä ei kyllä vielä käännytä mutta hoitopöydällä pungetaan kyllä jo kyljelleen. Masullaan oleminen ei tosiaan ole meillä lempipuuhia vaikka sitä toki harjoitellaan päivittäin. Poitsu rakastaa laulamista ja erilaisia jumppa/laululeikkejä. Käydään maanantaisin muskarissa ja sieltä oon saanutkin paljon ideoita joita toteuttaa kotona. Ei ole vielä sellaista kiukkukohtausta tullut joka ei olisi laantunut laulamalla ja köröttelemällä polvella.

Töihinpaluusta
on meillä käyty keskusteluita. Mies kovasti kannustaa että palaisin osa-aikasesti jo heti vanhempainvapaan päätyttyä elokuussa. Missään tapauksessa ulkopuoliseen hoitoon en poikaa vielä anna, mutta jos saataisiin miehen kanssa sumplittua noita työvuoroja keskenään ja vielä mummit avustaisi välillä niin ehkä voisi onnistua. Mä en tiedä miksi mies ei ole valmis tinkimään menoistaan sen eteen että meidän pieni saisi vielä olla täysipäiväisesti kotona. Sanoin jo kyllä miehelle että jos kuvittelee elämän olevan sitten jotenkin helpompaa kun minäkin olen töissä niin erehtyy pahasti. Eipä ole sitten enää ruoka pöydässä, pyykit pestynä ja lapsi hoidettuna. Ne tehdään sitten tasapuolisesti työpäivän jälkeen yhdessä. Ja seksiä saattaa sitten ehkä olla talvi- ja kesälomalla, koska arkisin ei todellakaan jaksa työpäivän jälkeen. Ehkä mä koitan vielä neuvotella ja venyttää sitä osa-aikaisuuden aloittamista tuonne vuodenvaihteeseen.

Tuna ja Urho -poitsu (melkein) 4kk
 
kiinteistä yleensä aloitus kehoitettu yhdellä, ei suoraan kahden sekoituksella. porkkana voi olla hyvinkin semmoinen mikä aiheuttaa vatsavaivaa, samoin peruna. ennemmin kannatan jommalla kummalla kokeilemaan, ei yhdistelmällä.
maissisose on se kätsyin ja vähiten vaivoja aiheuttava. mutta oon kuullut vauvoja, joille maissikaan ei alkuun ollut hyvä. kokeilemalla kyllä huomaa.

alkuun juu se teelusikallinen ehkä viikon verran, kerta päivässä. toinen viikko mentiin niin et lusikallinen lounaalla, lusikallinen päivällisellä.

kiinteiden valmistus pakkaseen perunaa ei kannata valmiiksi tehdä, se jotenkin tulee rakeiseksi, eikä ole niin hyvää kuin juuri keitetty. kun keittää perunat muullekin perheelle, ilman suolaa, siitä on helppo napata makuannos vauvallekin.

JÄÄPALARASIA, on se helpoin näihin ekoihin makuelämyksiin! siihen on helppo tehdä,ja kun on jäätyneet, oon ite laittanut pakasterasiaan tai -pussiin.

määrät on nyt semmoisia mitä vauva itse mielellään syö.

itsellä on iso blenderi, sillä mä tulen tällekin vauvalle tekemään sörsselit valmiiksi.

pampersien puolesta mä en haista kemikaalia siinä vaipassa, musta se tuoksuu raikkaalle, puhtaalle!

töihin meno tuo haasteensa arkeen varmasti. kuka vie hoitoon lapset, ja kuka siivoaa ja pyykkää...
ei ne aina ihan tasan mene, mutta siinä on sit vaan osattava itsekin armahtaa, ettei kaikkea jaksa työpäivän jälkeen. petipuuhat ei ole kyllä ekana listassa, vaikka kivoja nekin on ;)
uskoisin et toimiva arki on lapsi-lähtöistä. pieni kun haetaan hoidosta, ei siinä ekaan puoleen tuntiin tehdä muuta kuin ollaan yhdessä, istutaan ja ollaan vain. päivän ikävät haihdutetaan, ja vasta sitten mietitään mitä tehdään. Kun ite aloitan työt, aion taas tehdä kuten ennenkin: viikonloppuisin teen niin paljon ruokaa kuin mahdollista, ja pakastan ne viikolle valmiiksi annoksiksi. siitä on sitten helppo vain nopsasti tehdä.
kun on väsynyt, on kiinnostus nolla. toivotaan kuitenkin että kaikkien arki lähtisi rullaamaan tuonkin muutoksen jälkeen.

Itse haaveilen jo töihin paluusta, jos vain unelmieni työn saisin, hakemus on jo jätetty :heart: kun on mielekäs duuni, sinne on kiva aamulla lähteä ja kotonakin jaksaa paremmin kun motivaatiota on.

kotihoidontuki on niin surkea, että en ole valmis tienaamaan niin paljon vähemmän että sillä olisin vain. osa-aikatyökin käy, se olisi oikeastaan se kannattavin vaihtoehto kaikille. no, aika näyttää :)

jos sitten suuntaisi ruokakaupan uumeniin....
 
Löysin nyt vasta tämän ketjun, mutta ajattelin kirjoittaa kuitenkin.

Tiedot: Iita_82/ 18.11.2012 / rv 39+5 / poika 2942g 48cm.

Meidän poika on aivan suloinen, nukkuu yöt hyvin. Herää n. 4h välein syömään. Ollaan melkein alusta asti jouduttu antamaan maidot pullosta, koska minulla maitoa ei vain noussut rintoihin.

Hyvin on poika kasvanut, neuvolan terkkari sanoi, että hienosti kasvaa omalla käyrällään :)

Synnytys meni hyvin, avautumisvaihe kesti 10h ja ponnistusvaihe 16min. Kotiin päästiin parin sairaalayön jälkeen ja arki on sujunut kotona hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: mnica
Aloiteltiin eilen noita kiinteitä maistamaan ja hyvin tuo on mennyt. Ei ainakaan vatsanväänteitä tullut ja hyvin tänään jo hoksasi tuon lusikasta syömisen. Ja näyttää tykkäävän tuosta perunaporkkanasoseesta :D Enemmänkin olis varmaan mennyt alas jos vaan olis tarjottu.

Käytiin pienellä vaunulenkillä, mieskin oli mukana. Kissa meinasi lähteä myös, mutta ei sitten uskaltanut kuin parikymmentä metriä seurata. Kova naukuminen oli, vissiin ihmetteli, että mihin nuo nyt menee :D Tyttö nukkuu vieläkin pihalla, yli tunnin nyt ollut. Mies on lumitöissä pihalla ja itse vähän sisällä sain siivottua.
 
  • Tykkää
Reactions: odottelen
Huomisen lumimyräkkää odotellessa. Voi mur. Maaliskuussa alkaa mun mielestä kevät, ei silloin enää lunta pidä tulla eikä olla pakkasta 20 astetta täällä Lounais-Suomessa. Ei yhtään kivaa :( Miehellä on talvisin aurauspäivystys eli tod.näk. lähtee lauantai-iltana 24 h aurauskierrokselle ja mä jään kotiin kipeiden muksujen kanssa. Päivät vielä menee, mutta yöstä en tiedä miten selviän. Esikoinen yskii taukoamatta ja tänään lääkärissä todettiin korvatulehdus, arvasin sen jo tuosta yskästä, niin tuttua niin tuttua. Mutta mikä vielä tylsempää, pikkuneidillä todettiin raju tulehdus molemmissa korvissa. Ei ihme, että viime yön sai vatkata ja heiluttaa tunnin välein ja on tänään ollut todella kränä. Kuumetta ei kyllä enää ole. Kunpa antibiootti ja särkylääkkeet auttaisivat pian ja saisi yöllä nukkua edes 3 tunnin pätkiä. Krooh.

Kiinteiden aloittamisesta piti kommentoida, että mä kanssa aloitan ihan vaan yhdellä aineksella kerrallaan. Saa sitten paremmin kiinni, mistä aineksista tulee jotain oireita jos tulee. Esikoiselle ei sopinut oikeastaan mikään ... Peruna, maissi ja porkkana olivat pahimmat. Bataatti meni jonkin aikaa. Ja lopulta tuli vielä riisiallergiakin eli harva kaupan sose sopi, niissä on useissa riisijauhoa tai perunatärkkelystä. Perunalla kai silti uskaltaudun aloittelemaan 4 kk iässä. Odotan sinne saakka vaikka korviketta meneekin 2 tunnin välein 150 ml eli ei taida enää riittää pitämään nälkää.

Vaipoista meillä on käytössä Liberot, tällä hetkellä teippivaipan 4-koko. Välillä falskaavat, varsinkin pitkän yön jälkeen on selästä oikealta puolelta päässyt pissat yli. En vaan jaksais yösyötöllä vaihtaa vaippaa, kun usein tyttö sitten päättää pissata ja hämärässä sitä en huomaa ennenkuin kaikki on märkänä =)

Mutta nyt nukkumaan! Hyvää viikonloppua kaikille!
 
Hei kaikki. :wave:
Meillä on oikein mukava päivä takana, isomummolassa oltiin ja Matilda rakensi isovaarin kanssa mahtavan lumilinnoituksen pihalla,oli oiken kaivertanut kasvoja linnan muureihin ja laittannu lippuja tornin huipulle ja lumiukon vartiana sisänkäynnin vieressä! Mites se 75v. jaksaa ulkona touhuta innokkammin kuin minä? Huoh, ehkä sitten mummona....
Julianilla meni kyllä toi päivärytmi ihan sekaisin ja nukkui noin puolen tunnin päikkäreitä 6 kpl. Oli silti hyväntuulinen ja jutteli muorille pitkät pätkät. Poika on nyt nukkunut pari yötä pinnasängyssä kun laatikkon ei riitänyt enää pituutta. Tänään annoin sille porkkana tikun käteen mut se osui lähinnä silmään. Kovasti innostuu kaikista ruuista kun istuu sylissä ruokapöydässä laitan yleensä aina nenän alle haistettavaksi eri safkat niin se on ihan tohkeissaan. Ensi torstaina käydään mll perhekahvilassa kuntelemaan asiaa sormiruokailusta. Mitä olen lueskellut se kuulosta ihan mukiin menevältä ja osittain toteutettiinkin sitä esikoisen kaa, vaikka ei tiedetty et sillä on okein nimikin.
Nyt ois varmaan aika mennä nukkumaan että jaksa taas huomenna, tai siis, parin tunnin päästä |O
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kaikille uusille!

Johan oli ilma eilen. Piti mennä pulkkamäkeenkin, mutta jäi kyllä väliin. Tänään taasen on sitten niin komea päivä. Kovin on vaihtelevaiset säät.

Vaipoista vielä sen verran, että tosiaan liberot tällä hetkellä. Eivät enään vuoda, mutta punoitusta havaittavissa. Joten kunhan nuo loppuvat, niin palataan pampersin käyttöön. Onpahan nyt kokeiltu.

Poitsu on kyllä niin seurallinen ja naureskelee sisaruksetkin aivan haltioituneeksi. Ottaa kovasti kiinni leluista ja tykkää kääntyä varsinkin vasemmalle kyljelle. Ja nakuna on kaikista kivointa touhuta jumppalelun alla. Onneksi rota:sta ei lle tällä kertaa tullut mitään oireita. Joten odotellaan lääkärineuvolaa joka on 12. päivä.
Kiinteitä ei olla ajateltu vielä aloittaa, täysimetyksellä mennään sinne 5-6 kuukauteen jos ei mitään yllättävää tule. Nyt poitsu syö yleensä kerran yöllä, poikkeuksia toki löytyy ja riippuu aina päivästäkin.

Loppuvuosi ja töihin paluu on muutaman kerran esiintynyt sivulauseessa jo. Ei vielä jaksaisi millään ajatella asiaa, kumpa osaisikin nyt vain nautti kun kerran vielä on siihen aikaa. Tällä kertaa en kuitenkaan kotihoidontuelle jää, mutta sitä jo ehdottelin isännälle josko pitäisi isäkuukauden. Mulla on kuitenkin kesäloma äippäloman päälle. Hoitoon nyt kuitenkaan ei poitsu mee, ei meillä kukaan ole koskaan ollu. Työt menee hyvin niin ettei tarvi viedä.
Mutta nyt pikkumiestä syöttämään=)
 
Eilen syötiin kolmatta päivää porkkanaa ja luulen vähän, että siitä saattoi tulla vatsanväänteitä. Tosin eilen meni koko päivä vähän plörinäks, kun tytsi teki kakat ulkona, kun oli vähän aikaa vasta nukkunu ja sitte en vieny takas, vaan aateltiin, että nukkuu sitte kauppareissun ajan...no pikkunokoset otti..iltapäivällä vielä kokeilin käydä kärräilemässä, mut nostettiin vaunut kuistille, kun tuntu tuulevan niin paljon, että vaunut ois pian menny kumoon! Ei se sitte nukkunu kauan kuistillakaan tällä kertaa. Toissapäivänä veti neljän tunnin unet siellä!

Eilen porkkanan kans tein kyllä niin, että annoin ensin porkkanan ja sitte maitoa päälle, kun taas pari ekaa päivää syötiin ensin maitoa ja sitte porkkanaa. Mut katotaan nyt tänään sitte vielä, että onko samanlaista äkinää ruoan jälkeen.

Parsakaali ois sitte seuraavaksi vuorossa. Teen miehen mielestä väärin, kun maistatan niin vähän (sen teelusikallisen). Eilen annoin sitte hänen mieliks vähän enemmän sitä porkkanaa eli varmaan 2 tl. Kun mun pointti on nyt, että maistellaan vaan niitä ruokia eikä lähetä kunnolla vielä syömään kiinteää.

Vaipoista. Munki mielestä Pampers haisee kauheena jollekin kemikaalille, varsinkin sen jälkeen kun tulee pissa. Ollaan mietittyki, että onko se tarkotuksella joku pissantunnistushaju vai mitä?! Meillä meinaa pukata vaippaihottumaa siitä baby drysta, jos käyttää useamman kerran päivässä, mutta yövaippana menee ihan hyvin. Eilen tuli kyllä Muumistaki vähän, kun oli liian pitkä vaihtoväli. Makuasiahan tää vaippahomma on. Ymmärtäähän sen, että jos on tottunu käyttämään ultra-kevyitä vaippoja niin ihan mikä tahansa vaippa tuntuu tönköltä sen jälkeen. Käsittääkseni Muumeissakin pitäis tulla enemmän joustavuutta koon kasvaessa..?

Yöt on menny nyt paremmin. Tyttö ei harrasta enää käsillä viuhtomista ja sitä puolittaista heräilyä niin paljon. Nukkumaanki mennään vähillä huudoilla, että tuntuis tietävän millon yönukun aika on.

Sitä vastoin päivisin välillä ulosmentäessä on sellasta huutoa että! Toisinaan nukahtaa heti kun päästään tuohon viileälle kuistille ja rupeen nostaan ulos.

LiLy_ Piti jo aiemmin sanoa, että voimia sinne, jos poitsu joutuu leikkaukseen!!! Harmi, että noin pienelle tulee tuommoinen vaiva! :| Mieheltä ja sen siskolta on leikattu nivustyrät lapsena, mutta en tiedä kuinka pieniä olivat. Siskolle oli vissiin tullut toiselle puolen heti perään..
:hug:

Tämä aika vaikuttaa olevan talven ja kevään kädenvääntöä. Liukkaus on vaan ärsyttävää. Ei eilen muistanu kaupasta kattoa sellasia luistonestojuttuja kengänpohjiin, kun täällä peräkylällä ei pahemmin teitä hiekoteta. Onneks tuossa tienreunassa jotenkuten pääsi vaunujen kanssa meneen.

mnica ja tru 4kk
 
Viimeksi muokattu:
vaipat, kemikaalit, allergia- ja astmaliitto jne
Pelkän hajun perusteellahan ei pysty päättelemään sisältääkö tuote kemikaaleja, ja kuinka haitallisia kemikaaleja. Kemikaaleillahan voidaan myös neutralisoida vielä vaarallisemman kemikaalin haju hajuttomaksi.
Allergia- ja astmaliitto antaa leimansa tuotteille jotka on tutkittu ettei yleisesti ärsytä ihoa, hengitysteitä jne. ja kaikki tuotteen sisältämät aineet on tutkittu ja testattu. Tuotteet käyvät läpi kaksi tutkimusryhmäseulaa. Tuossa tarkempaa tietoa mitä kaikkea tuotteelta vaaditaan, että saa tuota merkkiä käyttää.
Allergiatunnuksesta - Allergia- ja astmaliitto

Tuossa jos joku haluaa katsoa mitkä kaikki vaipat saa tuota merkkiä käyttää
Vaipat ja kuukautissuojat - Allergia- ja astmaliitto :rolleyes:
 
Viimeksi muokattu:
Moikka piiiitkästä aikaa!

Onpa tullut "laiminlyötyä" tätä palstaa (ja Facebook-ryhmääkin), on niin saamaton olo ollut viime aikoina...Aina välillä kyllä lueskelen teidän juttuja ja kiva kun uusiakin on tullut, tervetuloa! :)

Vaipoista, meillä käytössä nyt Pampersin 3-koko. Pamperseja ollaan alusta asti käytetty (mitä nyt ne Liberon näytekappaleet kokeiltiin, ei tykätty) eikä ole falskannut, ja muutenkin myös meillä liputetaan Pampersien puolesta :)

Kiinteitä ajateltiin ruveta maistattamaan tossa reilun 4 kk:n iässä, seuraavan Suomen reissun jälkeen. Perunalla ajateltiin aloittaa, ja 1-2 teelusikallista päivässä alkuun. Ja sitten jokusen päivän tai viimeistään viikon perunakokeilun jälkeen voisi kokeilla vaikka sitä porkkanaa. Katotaan sitten. Saa nähdä miten lähtee, meillä on pelkän maidon syöminenkin nykyään ihan pelleilyä :D

Meillä nykyään yöt menee siihen että tyttö äheltää silmät kiinni sängyssään joko koko yön (lukuunottamatta alkuyön 2-4 tuntia), tai vähintäänkin aamuyön noin neljästä alkaen. Pyörittelee päätään puolelta toiselle (nukkuu siis mahallaan, nukkunut jo pitkään, selällään ei onnistu) ja "ryömii" kohti sängyn päätyä kunnes pää on siinä kiinni, sekä ihan vaan ähisee. Puoliunessa ellei jopa ihan täydessä kuitenkin ainakin on, mutta äitihän ei nuku. Meillä ei ole öisin syöty enää aikoihin, eikä nytkään maito kelpaa kun olen sitä koittanut tarjota aina välillä aamuyön epätoivoisina tunteina :) Mutta toivoa siis on, kun kerran mnican tytölläkin se helpotti :)

Töihinpaluu on edessä sitten joskus, riippuen siitä milloin saadaan (jos saadaan) talo täällä Briteissä myytyä ja sitten muutettua Suomeen. Mutta jos kaikki menisi niin kuin toivotaan, menisin mä töihin ehkä marraskuussa ja mies jäisi tytön kanssa kotiin ainakin vuodeksi. Kaikki on meillä siis kuitenkin vielä aivan auki, saa nähdä mihin elämä kuljettaa, ja millä aikataululla...

3kk neuvolassa käytiin viime viikolla, tytön mitat 60,5 cm ja 6180g, hyvin siis kasvaa. Vaatteista meillä käytössä vielä jonkun verran 56-senttisiä, mutta kovaa vauhtia siirrytään puhtaasti 62-senttisiin. Päädyin nyt sitten säästämään niitä ihan pieniä ja ihania, "jos meille tulee toinen ja se sattuu olemaan tyttö". Tosi fiksua, varsinkin kun ei tiedetä missä edes asutaan vaikkapa puolen vuoden päästä :D Mun äidin mukana lähti tossa just puol matkalaukullista pieneksi jääneitä vaatteita Suomeen, eiköhän se niille jonkun paikan keksi...

Eipä meille sen kummempaa, eilen saatiin selätettyä koko perheen flunssa ja kova kuume (tai no, tytöllä vielä pientä lämpöä), joten jospa sitä huomenna taas jatkaisi päivittäistä vaunulenkkeilyä. Tänne on tullut kevät, ekat lehdet puihin jo ilmestyneet ja viime päivät aurinko paistellut kirkkaalta taivaalta, ihanaa! :)

Millimama & Aava 3kk + rapiat päälle
 
Kiinteitä nyt mennyt lähemmäs 2 lusikallista kerralla. Pientä vatsan vääntöä ollut, mutta ei sen enempää ja mennyt nopeasti ohi. Maitomäärään tuo ei ole kyllä vielä vaikuttanut. Tuon soseen jälkeen on päälle annettu maitoa ja sillä kerralla ei niin paljon mene maitoa, mutta vähän ajan päästä on taas sitten nälkä. Mutta onhan tuo määräkin vielä pieni. Seuraavaksi jos kokeilisi bataattia tai peruna-kukkakaalia. Tuolla paikallisessa kaupassa on sopivasti tarjouksessa nuo purkit koko kuukauden. Ja en ole sieltä kyllä pelkkää perunaa tai sitten porkkanaa löytänyt. Cittarissa oli taas hedelmäsoseet tarjouksessa ja päärynää tuli ostettua. Muut oli sellaisia sekoituksia tai banaania, joten otin sitten päärynää. Sitä antaa sitten jonkun viikon päästä varmaan.

Rytmi on edelleen sitä samaa, yöunille 20-22 ja herää syömään 3-5 välillä ja sitten aamulla ylös heräilee 7-8 aikoja. Ja päivällä ei edelleenkään kummempaa rytmiä ole.

On alkanut vierastamaan jonkun verran. Saattaa itkuun parahtaa, mutta rauhoittuu helposti. Tarkkaan kyllä sitten katsellaan ja ollaan niin vakavaa. Oman perheen kesken taas on sitten niin nauravainen ja juttelee kovasti. Ääneen on naureskellut nyt reilun viikon ajan joka päivä. Lähinnä hoitopöydällä. Aiemmin oli ihan muutaman kerran vaan nauranut, nyt siis useammankin kerran päivään. On vaan niin suloista kuultavaa.
 
3kk neuvolaa takana viime viikolta ja mittää saatiin 5,5kg ja 60,7cm. Pikkunen sirpukka. Hyvin kuitenkin kasvaa siellä miinusten puolella. Rokotteet sai ja siihen päälle tuli vielä kauhea räkis ja haukkuva yskä. Tällä yhdistelmällä täällä on ollut hyvinkin kärttyinen tyttö. Panadolia olen antanut lähes joka päivä. Yöunet, mitkä ne on? Ihan yliarvostettua :kieh:. Vime yönä valvoskeli pari kertaa reilun tunnin pätkät, muuten ähelsi ja puhelsi ja nukkui 30-60min pätkissä.
Ihon vuoksi käytiin lääkärissä, eikä nyt oikein hurskaammaksi se reissu tehnyt.. rasvaillaan nyt ja seuraillaan mihin suuntaan menee.

Töihin paluu tapahtuu 2015 :D Kauhee kun tuntuu olevan ikuisuuden päässä, mutta nopeesti tää aika aina menee!

Täällä vaipoista käytössä Pampers koko 3 ja kestovaipat.

Taidoista: kovasti kääntyillään ja maailmaa ihmetellään. Nyt pyörähdetään jo ympäri. Tai siis käynyt niin, että tyttö on mennyt masulleen ja kohta kun katsoo on taas selällään ja näin ollen siirtynyt mukavan matkan. Kauhia kun on kiire. Ois tää viimenen saanut olla sellanen pikku pallero pitkään :heart: Leluihin tartutaan, nyrkit on koko ajan suussa ja liikkuva syli on paras paikka. Ihan mälsää olla paikoillaan. Vierastamista myös ollut.

Iloista alkanutta viikkoa! Sieltä se kevät, vihdoin, tulee!

hevosenkenkä ja tyttö 3kk 2vko
 
Hyvää maanantaita kaikille!

Ja lunta sataa. Voi kökkö. Tiedänpä taas että seuraava 24 h menee yksin lasten kanssa. Se on niin puuduttavaa. Päivät vielä menee, mutta illat on tuskaa kun pikkuneidin torkuille saaminen on ilta-aikaan kahta vaikeampaa. Toki oli vaikeaa nytkin, nukahti hyvin vaunuihin (sisälle) mutta 30 minsan päästä taas kiekaisi ja heti kun vaunuja heilauttaa, silmät menee kiinni eli on väsynyt. Nyt vaan vaati puolen tunnin vaunujen siirtelyn, pelkkä heijaus ei siis riittänyt vaan vaunuja piti kärrätä ympäri kämppää. Raastavaa.

Töihin mulla on tarkoitus palata lokakuun alussa 2014. Mikäli lapset ei pääse samaan tarhaan, jatkan hoitovapaalla vielä niin kauan, että pääsevät. Esikoinen aloittaa silloin eskarin. Rahat on tietty tiukilla ja talonrakennusprojektikin tässä käynnistyy. Mutta kitkutellen ... Pitää tinkiä luksuksesta :)

Kehityksestä Meillä ei neiti vielä kauheasti tee "mitään" ... Ei käänny kyljelleen, tarttuu tietty leluihin, höpöttää aika paljon jos sille päälle sattuu, ei naura ääneen. Mutta kyljelleen kääntymisenkin keskiarvo taitaa olla 4 - 5 kk ikä? Ja isoveljensä alkoi ryömiäkin vasta 8 kk iässä, toki kääntyi kyljelleen jo 3 kk iässä, mutta vastaavasti ei taas jokellellut yhtään, oli ihan tuppisuu. Kovasti kyllä jalat viuhtoo ja tekee vartalon "vatkausta" mutta ei sitten muuta.
 
Täällä ollaan vaikka en ehdikään paljon kirjoitella:wave:

Tervetuloa uudet! Mukava kun palsta aktivoituu entisestään:)

3kk neuvola: tytön pituus 60,5 ja paino 6090g. Ja ikää toisaan tasan 3kk.

Kiinteät: täysimetyksellä mennään, on kyllä sen verran helppoa, että kiinteät otetaan kuvioihin vasta 5kk paikkeilla, jos ei mitään erikoista tule.

Töihin meno: vuoteen 2015 tähdätään:) eli kolmivuotiaaksi ajattelin hoitaa kotona. Ehtiihän siellä töissä olla. Rahallisesti tulee olemaan tiukkaa, mutta pitää tinkiä sitten jostain muusta, matkoista jne.

Kiljunta: meillä on alettu harjoittelemaan oikein kunnolla. Koomisen kuuloista kun toinen oikein kuuntelee omaa ääntään:)

Taidot: ei käännytä edes kyljelleen. Esineihin tartutaan ja olla möllötetään selällään, siinä se. Ja maisemien pitää vaihtua tiheään, muuten seuraa karjuntaa;)

Jep ja taas kuuluu komennus...

-Melanie ja Martta 3kk
 
moikat meillä se flussa sit tykkää viihtyä... mä oon ollut ny kohta kaks viikkoa puolikuntoisena... tosi hienoa.. mies puskenut 12-tuntisia työpäiviä, joista sit viimeiset neljä päivää kipeenä sekin. millon tää loppuu :stick: pienimmät onneks jo kunnossa!

olipa luksusta, kun perjantaina raahauduttiin ravintolaan miehen kanssa :heart: vaikka lepo ois ollut se mikä eniten kiehtoi, oli niin hienoo päästä syömään kaksin!! 2,5h pois kotoa, ja yhteistä aikaa kun on ikävöity, niin tuntui ikuisuudelta, ja kantaa pitkälle :)

vaipat joo mä en kyllä ole niin eko-ihminen että kestoiltais :D enkä muumeja kyl osta ikinä meille... iho punottaa joka vaihdolla, ja vaippoja menee puolet enemmän päivässä kuin muita.

rytmi menee illalla klo 20:30 iltamaidon kautta sänkyyn, nukahtaa itse vartissa. ei huutoja eikä kitinöitä, sinne jää hymyillen.

herää klo 7. tuossa pari yötä oli taas yhdellä syöyöllä, nyt kohta kolmisen viikkoa menty yöt kokonaan nukkuen :heart: ihana lapsi!!

aamutorkuille 8:30-9, ruoka viimeistään klo 11.

päikkärit 12:30...15 sisällä tykkää nukkua. ruoka taas sit 16-16:30 paikkeilla jonka jälkeen ulkoillaan ja ottaa toiset pitkät unet, heräilee klo 18.

sit ilta möngitään mieluusti sylissä, tottakai :) ja tankataan yötä vasten :)

vaatekoko hurjaa tahtia kasvaa, 68 bodyt ovat just sopivia, housuista lahkeista jää lyhyeksi, oli jo pakko ostaa 74-senttisiä housuja, mukavamman näköistäkin kun eivät oo liian naftei. haalareita ei voida käyttää lainkaan, sopivaa kokoa ei tunnu löytyvän, on pitkä selkä ja pitkät jalat :)
pari 74 cm bodyä on jemmassa jo myös, ei kauaa mene kun niihin on siirryttävä kans :) meidän hujoppi <3

kiinteät porkkana-peruna ei sopinut, kovin huuteli ja ilmaa aiheutti. nyt tasaan tilannetta taas pelkän maissin antamisella. kokeillaan muutaman päivän päästä taas jotain :)

ite oon aivan puhki. arjen pyöritys vajaa-kuntoisena ei ole todellakaan helppoa. pakko mennä nukkumaan aina heti kun pieninkin mahdollisuus on!! mutta kaikesta sitä on tähänkin mennessä selvitty. sen kunniaksi aloitin vähähiilarisen dieetinkin :) kohti kesää ;)

kävin vastasyntynyttä kurkkaamassa, kun kaveri vauvan sai.. ON NE SITTE PIENIÄ :D oma vauva onkin aivan jättiläinen siihen verrattuna :)

jos sitten välipalaa naamariin ja kohti keittiön siivousta :)
 
Hei taas tänään oli 3 kk neuvola ja mitat 7.035 gramma ja 64,5 cm. Kovasti kasvannut meidän poju. ensimmäinen rokote otettiin, katsotaan miten reagoi.
Aloiteltiin kestovaippailu ainakin kotioloissa päiväaikaan. Laajennetaan sitä mukaan kun vaippoja saadan hankittua...
Jaahas, pitää mennä....
 
Tervetuloa kaikki uudet! :)

Vaipat: meillä käytössä Pampers baby-dry 4.

Vaatekoko: jotkut harvat 62 menee vielä, enimmäkseen käytössä 68 ja pikkuhiljaa jo 74:kin.

Kiinteät: ei pidetä mitään kiirettä alottamisen kanssa, sitten likempänä 6kk alotellaan, niinku esikoisenki kanssa. Hyvin kasvaa rintamaidolla kuitenki..

Taidot: meillä tyttö jo pitkän aikaa nauranu ääneen, höpöttelee.. mahalleen kääntyy, mutta vain toiselta puolelta. Käsillä nostaa itteään ylös. Eteenpäin ois kova halu, muttei vielä pääse.. napansa ympäri pyörii kyllä. Ja lelut pysyy hyvin käsissä. Istumaan ois myös kova halu, sylissä/sitterissä/turvakaukalossa yms punnertaa koko ajan ylös.

Meillä oli 4kk lääkärineuvola ja mitat oli 7380g, 64,5cm ja py 43cm. Lääkärin kommentti oli "terve, rauhallinen ja pitkä tyttö".


Kiukuttelija ja neiti 4kk3pvä
 
Heipähei! :wave:

Hui kun kamalan jäätävä tuuli tänään.. melkein luistimet jalassa saisi mennä tuolla!

Mahtava päivä sattui näköjään myös sun synnytykselle Iita_82 ;)

Töihinpaluusta : Onkos monet teistä jääneet hoitovapaille ja jos, niin kuinka pitkään.. Ja oletteko tulleet vieläpä uudestaan raskaaksi sen aikana?

Ollaan miehen kanssa ihmetelty, että mitä tehdään äitiysloman loputtua syksyllä. Kovasti olisi toiveena jäädä kotiin hoitamaan pikkuista, mutta se ainainen rahapuoli niin kovasti mietityttää.. Kyllähän kulujen karsinnalla toki saa asiat paremmin toimimaan eikä meillä ole edes kalliita harrastuksia yms. Itsestä tuntuisi vaan jotenkin oudolta elää vain miehen tuloilla, kun itse tottunut aina jakamaan kaikki kustannukset. En osaa asiaa selittää kunnolla, niin saattaa kuulostaa hieman hassulta muille luettuna tämä jaarittelu. :) No on tässä onneksi vielä reilut 3kk aikaa miettiä. :)

Niin ja jos sattuisi raskautumaan uudestaan ensi vuoden puolella jossain välissä, niin menisin töihin vasta esim syksyllä 2015. Tuo kuulostaa melko huimalta ajalta lähes pelkästään ihan hyvin kuitenkin toimeentulevan miehen palkalla.. Täälläpäin ei ole edes kuntalisää kotihoidontukeen :(
Inhottavaa miettiä näitä asioita, kun vasta saatiin tuo ihana pikkunen mukaan kuvioihin.. Heti pitää olla hoitopaikkoja yms rahahuolia miettimässä! Siksipä hieman teidän kokemuksia kaipailen :confused:

..juu kyllä varmasti monet näitä miettii valmiiksi jo ennen lapsien hankintaa, sitä on vaan ollut vielä niin vauvakuplassa, ettei ole tulevaa jaksanu hirveästi ressailla :eek:

Meillä hieman alkaa rytmittymään päivät unien suhteen, mutta yöt menee vielä samalla sekasotkulla kun alussakin. Lisämaidon antamista harkitaan ehkä iltoihin, jos nukkuisi hieman pidempään. Eka pätkä on n.4 tuntia, jonka jälkeen tunnin välein syöpötellään aamuun asti. Jaksaisi itsekin paremmin touhuta kunnon yöunien jälkeen |O ja olisi mukava iltaisin viettää miehenkin kanssa aikaa ;)

Huippuhetki : viikko sitten PikkuMuru oppi kääntymään! Jei <3

Juu jos sitten alkaisi ruoan laittoon! :wave:

Olive' & PikkuMuru 3,5kk
 
Miten sitä onkin aika mennyt taas niin hujauksessa. Joka päivä tulee luettua, mutta ei sitten "ehdi" kirjoittaa ite mitään.. Ja nyt on jo niin paljon asiaa, ettei enää edes muista taas kuka ja mitä on kirjoittanut. Mutta hei kirjoittamisesta ja tekstin häviämisestä on pitänyt sanoa kun uudetkin (tervetuloa!!:) ) sitä taas ihmetteli.. Niiin kun kirjautuu sisään ja jää oikein hartaasti jotain kirjottaa, niin tää sivusto vissii automaattisesti kirjaa käyttäjän ulos jossain vaiheessa. Jolloin kun sitten yrittää sen piiitkän pitkän tekstin tänne laittaa ja painaa tuota Lähetä nappulaa, niin se koko teksti häviää ja tämä väittää ettet ole kirjautunut. Eli copy-pastella teksti talteen ennen lähettämistä ja uudelleen kirjautuminen tarvittaessa.

Meilläpäs siirryttiin just nyt tänään Pampperssin 4 kokoon. Tämä äiti kyllästyi kun nyt neljäntenä aamuna peräkkäin kakat nous selästä. Ei nouse taas hetkeen :D Meillä tuo poika taitaa olla sellanen solakka pituuteensa nähden, niin ollaan vissiin joka kokoa jouduttu vaihtaa isommaksi ennen kuin se vaipan painokoko saavutetaan.

4kk lääkäri-neuvola takana Lily me ilmottaudutaan kanssa tuohon tyräporukkaan :D Tai lähete saatiin, kun aloin itse puhumaan, ett ihan kuin olis jotain turvotusta tuossa keskellä. Eli tarkistuttamaan asia lastenkirurgilla. Noi neuvolakäynnit on meillä ihan painajaista.. Jotkut traumat poika nyt on vetässä hoitajan huoneesta..Aivan järkyttävä huuto kun laskee sielä hoitopöydälle, saatika että mitattais tai punnittais. Ja heti kun nostaa pystyyn, nii hörötellään. Lääkärin huoneessa taas ei mitään ongelmaa ja lääkäri sai siinä pedillä tutkia aivan kaikessa rauhassa.
Painoa nyt 6.9kg (3,4kg) ja pituus 65cm (50cm). Kiinteistä saatiin useemipikin ohjekirjanen, mutta täysimetyksellä vielä mennään :) Tuo sormiruokailu on sellanen mikä itteä kiinnostaisi.. - Ja 4kk kunniaksi poika kääntyi illalla imetyksen jälkeen vattalleen ihan ite :D

Meillä taitaa olla tiheän imun kausi. Päivärytmi on käytännössä sama kuin ennenkin, mutta viimekin yönä tiluutteli maitoa parin tunnin välein. Nukkumaan mennään edelleen 22-24 välissä. Riippuen monelta on menty nukkuu, herätään kerran yöllä syömään, tai sitten vasta 06. Aamukakat tehdään aika 8:15-8:45 :D Tunti pari ollaan hereillä ja äiskä saa aamupalan ja aamukahvit. Sit takas nukkuun. Torkkuen/hereillä/syöden puoleen päivään. Kahden aikaan aletaan känisee, jolloin syödää, kuivitetaan päästä varpaisiin (kova kuolaamaan ;) ) ja lähdetään vaunuttelee. Vaunu-unet saattaa kestää tasan niin kauan kuin vaunut liikkuu, tai sitten tällein myöhempään kerran ruokaillen ja sängyssä unia jatkaen. Illalla yleensä tunnin torkut rinnalla. Ja sit iltapesun kautta nukkuun. Tiheää imua tässä tekee tosissaan sen, että aamupäivänkin 1½tunnin välein pyytää rinnalle ja sama iltaisin. Ja tosissaan nyt pari yötä halunnut syödä ja jatkaa sit kyllä heti uniaan. Alkaa vaan tissit olee taas aika kovillla.. :whistle:

No juu...
ei enää odotella & väinö 4kk
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä