Marraskuun 2009 karhunpennut

velleistä vielä sen verran, että purkissahan lukee alkaen 4kk ja varmasti jos neuvolassa asiasta kysyisin nii oisivat sitä mieltä että vasta silloin aloittaa mut meidän neuvolassa luetaankin kaikki vastaukset kirjasta joten....

ite sain äidiltäni,anopilta ja parilta ystävältä joilla lapsia sen neuvon että aloittaa jo se velli jos ei meinaa öisin nukkua, on sitä ennenkin lapsille syötetty vellejä ja perunamaitoa ja soseita reilu 2kk ikäselle. ajattelinkin aloittaa ton pottumaitokokeilun parin viikon päästä ku herra syö mut konkurssiin muuten :LOL: meillä menee korviketta kahen tunnin välein 120-200ml ja illalla haluaisi tunnin välein ruokaa. ja tosiaan ennen meni yöt samaten että parin tunnin välein halusi syödä ja sit kesti oma aikansa ennenku nukahti ja kas vaan sitten melkein syötiin taas jo. nyt tuhdin iltamaidon jälkeen (jossa siis 1/3 velliä) nukkuu helposti 6 tuntiakin putkeen =) ja kop kop kop mahavaivat on loppunut kokonaan :)
 
Jennyli, kiitos ilmoituksesta! Sonja kertoikin jo tapaamisesta kerhon puolella. En tiedä vielä päästäänkö tulemaan...

Mä jätin Rela-tipat nyt pois, kun sitä vetistä kakkaa tuli tällä viikolla kolmena iltana suuret määrät aina sen Relan antamisen jälkeen. Nyt pari iltaa mennyt vähemmällä kakkamäärällä. Toivottavasti mitkään masuvaivat ei ala nyt sitten vaivata...kop kop kop.

Esikko ja Vieno
 
tupuna21 Itse oon miettinyt ihan samaa,meillä vedellään maitoa 2-3 tunnin välein 100-140ml,saa selkä väärällä kantaa tuttelia kaupasta..

Ja noi ilmavaivat vois alkaa helpottamaan ihan oikeesti,eilen mies kanteli poitsua niin sain ikkunat putsattua,verhot vaihdettua,imuroitua ja luututtua ristiäisiä varten..vielä pitäis pariin ikkunaan verhot saada..Mua stressaa nää ristiäiset muutenkin ihan hulluna,toivon vaan että olis jo koko kekkerit ohitse.. :ashamed:

Ihanaa pääsen tänään kampaajalle,nyt vaan pitäis keksiä että mitä tälle pehkolle pitäis tehdä ;)

hannanmamma+Jäppinen 2pv:n päästä 2kk :heart: :heart:
 
Onnittelut MM:lle rauhallisista ristiäisistä ja Venlalle kauniista nimestä! :heart:

Tupuna, mä kanssa luulin, että toi velli vähentäisi maidonkulutusta ja pidentäis yöunia, mutta kissinvillat. Sitä velliä meni sitten kaks kertaa päivässä maidon tilalla samat määrät ja silti tankattiin öin ja päivin. Ja jos erehtyi antamaan velliä pullosta vellitutin kera, oli 140 ml hetkessä masussa ja lisää piti saada. Meillä enemmän oli kai imemisen tarvetta, joten nyt ryystäävät vellinkin maitotutista. Ihan hyvin tulee ainakin maissivelli läpi.
Eli meillä se oli vasta tuo sose kolmasti päivässä nautittuna, joka toi edes yhden 6 tunnin unipätkän yöhön. :whistle: Silti illalla tankataan tunnin/kahden välein joko sosetta, maitoa tai velliä...

Mä olen jo henkilökohtaisesti ruvennut odottamaan tuota puuron aloittamista... Tai sitten tähän ei auta mikään muu kuin aika. :)
 
Chira, ihana nimi, onnittelut!!

Kiva kuulla että muillakin on suursyömärivauvoja :LOL: Meillä alkaa mennä parin tunnin välein 120-150ml korviketta (en ole itseasiassa kokeillut paljonko söisi kerralla jos vain antaisi, tosin ei itke lisää ruokaa tuollaisen annoksen jälkeen) ja viime yönä piiiiitkästä aikaa syötiin parin tunnin välein.. Täytyy vaan laittaa enemmän maitoa ens yön satseihin. Mies onneksi ruokki lasta kun näki että äiti oli suht väsyksissä. En meinaa saada iltaisin unta, eilenkin pari tuntia pyörin ja sitten alkaakin miettiä että kohta se herää, kohta se herää... ja taas pyöritään. Ja mulla unentarve on kyllä suuri edelleen, ei ole niitä kuuluisia äitihormoneja mulla millä pysyy järjissään 4 tunnin yöunilla..

Neuvolassa tänään tuli kyllä selkeä kanta että ei velliä vielä koska poika vasta 2,5kk. Meillä 3kk neuvola 3 vkon päästä ja sovittiin että sitten katsotaan maidonkulutus ja mahdollinen lisämuona. Toistaiseksi aion uskoa neuvolantätiä koska on ollut tosi asiallinen ja mukava kaikin puolin.

No, onneksi yölliset heräämiset saa maidolla rauhoitettua ja poika on muuten hyvin tyytyväinen, ei parane kitistä =)
 
Alkuperäinen kirjoittaja magda:
Vaipoista: Me kestoillaan. Äitiyspakkauksen Imse-Vimset toiminu hyvin yhdelllä bambulisäimulla. Yöksi laitan flanelliliinan imuksi. Harvoin tulee ohivuotoja. Onko täällä muita kestoilijoita? Mietin vaan että miten ton imse vimsen sisävaipan kaa, voiko samaa käyttää koko vaippaiän ja sit vaan kuori vaihdetaan isompaan? Ja tietty enemmän imuja. Vinkkejä voin otan vastaan muutenkin kestoilusta!
Meillä osakestoillaan :wave: Imsejä käytän vauvalla nykyään taskuvaipoissa imuina ja mielestäni toimii ihan hyvin :) Esim päikkäreillä oiva yhdistelmä on muumivaippa,sisälle imse+microinsert. Ei tuu läpi ja muumien pintakerros jää ihan kuivaksi pissamäärästä huolimatta. Ne onkin mun lempparivaippoja nykyään :)
 
Alkuperäinen kirjoittaja Ninni89:
Mä alan oikeesti olemaan niin stressaantunut ja hermona kun ei tyttö millään huoli tuttipulloa.. tuntuu ettei mikään vaan toimi :ashamed:
Ens vklp pitäis tyttöä hoitoon jättää mut saa nyt nähdä tuleeko syömisestä mitään, viikko taas harjotellaan.. :headwall:
Jos ei millään suostu tuttipullosta juomaan niin ootko kokeillu hörpyttämistä? :) Sairaalassakin hörpytetään jos äiti ei halua tuttipulloa antaa. Tosin tää toimii mielestäni hyvin vaan lyhytaikaisena ratkasuna.

MAM-in ultivent pullot (saa prismoista ainakin) on meillä todettu parhaimmiksi. Kelpasi hyvin kummallekin lapselle :)
 
Moikka! Vähän omia kuulumisia ensin. Meillä pikkuinen nukkuu yöt tosi hyvin 6-7h putkeen. Päivällä ei kovin pitkiä unia otakkaan. Eilen tosin anopin sylissä vetäs 2,5h. Päivisin vaan torkkuu, mut voi johtua siitä kun meillä on aina niin kova meteli. Täytyis varmaan ruveta laittaa ulos nukkumaan.

Olettekos muuten kuulleet D-tipoista joissa on gefilus ja d-vitamiini samassa? Mä tilasin meidän apteekkiin niitä. Tähän asti ollut devitol käytössä ja ei mitään isompia vaivoja ole kyllä niistäkään ollut, mutta silti ajattelin ostaa noita joista ei pitäis tulla mitään.

Harmi kun meilläpäin ei ole mitään tapaamisia tai kun ei täällä taida palstailla muita jotka olis Mäntsälä-Järvenpää-Kerava-Tuusula suunnalta. Olis kiva nähdä teitä ihan livenä:)

Miss Mindy kurkkasin sun profiiliin...pikkusen on mennyt La:n ohi sun raskaus :LOL:

Huomenna jälkitarkastukseen ja sit salikorttia hommaamaan. Mulla jäänyt ainakin 6kg ylimäärästä ja tuntuu hyvin pysyvänkin. Kauhee nälkä kokoajan. Ahdistaa kun vaatteet kiristää ja maha pullottaa. Oon käynyt vähän lenkillä ja pikkuisen ottanut tuntumaa vatsalihaksiin. Ei vaan tässä iässä lähde läskit yhtä helpolla kun 10 vuotta sitten, kun sain esikoisen. Sillon tais kaikki kilot jäädä jo laitokselle.

Nyt kahvin keittoon vielä kun muksut nukkuu :wave:

T:peggy+Emmi 1,5kk
 
Moikka!

Ihania nimiä saaneet taas pikkuiset, onnittelut! :heart:

Me tultiin just Oliverin kanssa babybrazilista ja voi vitsit että se on hauskaa :D Jo isommat vauvat oikein hihkuivat siellä onnesta (ikäraja 2-12kk)!
Mimona tais kysyä mitä tuo babybazil on?! Elikkäs se on brasilialaistyylistä tanssia vauvan kanssa...eli ns. persuksen pyöritystä. ;) :LOL:
Tästä intoutuneena isäntä poltteli mulle zumbaa netistä ja tarttis sitäkin kokeilla, tosin ilman vauvaa ;)
Mä en kestä näitä mun iki-ihroja enää tippaakaan kun ei saa housujaan jalkaan :kieh:

Me ollaan nyt aloitettu Levolacin käyttö koska kakkaamisella näyttää olevan NIIN suuri vaikutus ton pojan käytökseen. Sehän oli ihan hirmu itkunen viimeviikolla mutta nyt oikeen itse rauhallisuus ja hyväntuulisuus =) Jokeltelee ja hymyilee...nykyään myös rinnalla :D Yritä nyt siinä sitten olla vakavana kun toinen alkaa tissi suussa hekottaa ja höpötellä :LOL:

Hurjia määriä kyllä korvikkeella olevat jo syö tämän ikäisenä! Tuntuu niin hassulta kun ei itse tiedä mitä rinnasta menee ja välillä tuntuvat ihan tyhjiltä lerpukoiltakin...mutta luultavasti samoja määriä myös rinnasta sitten syövät kun kerran hyvin kasvaa...meillä ainakin hirmu pyöreä poika! Taitaa olla jo lähemmäs 7kg! :eek:

Jaahas, käsky käy joten täytynee lopetella! :wave:

Jennyli & Oliver 2.5kk
 
tulin merkkaileen että meidän tiivitaavi sai 16. päivä nimekseen Lucas Jaakko :heart:

ja oli ekaa kertaa yökylässä sitten samaan syssyyn että päästiin isännän kanssa olemaan kahdestaan :) teki hyvää vaikka poika onkin helppo tapaus :) hoidos oli mennyt hyvin, ja nyt mennään pääsääntöisesti pullolla, ei enää rintamaito riitä millään.. mutta kyllähän nuo korvikkeellakin kasvaa, en oo ottanu siitä ressiä :)

kun muuten ootta antanu velliä ekoja kertoja muksulle, niin ootteko sekoittanut sen maitoon ja sen mukana, vai ihan pelkkää velliä? :p

avokki ja Lucas pian 2kk. :heart:
 
ONNEA kaikille karhunpennuille ihanista nimistä! :flower:

Vaipoista- Meillä käytetään Liberon 2 vaippaa, kohta siirrytään kolmoseen. istuu jotenkin paremmin kuin pampersit.

Meillä mennään täysimetyksellä, joten maidon määrästä en osaa sanoa oikein mitään. Aika suuria määriä tuntuu pikkuiset syövän korviketta, mutta kaippa tuolta tisseistäkin sitten tulee samoja määriä vaikka välillä niin tyhjiltä tissit tuntuvat. Meillä mies syöttää joskus tytön yöllä kun olen pumpannut maitoa ja tyttö on syönyt 60-100 ml ja nukkunut sen jälkeen tyytyväisenä noin nelisen tuntia?? Ja tyttö siis kasvaa oikein hyvin. Iltaisin meilläkin tankataan tunnin-kahden välein.

Kuullostaa oikein mukavalta tuo babybrazil. Meillä alkaa huomenna babybic (äiti-lapsi jumppa). Vähän jänskättää miten menee ja viihtyykö tyttö.

Santtu ja Vilma 2,5 kk
 
avokki1988 olen antanut maissivelliä ja aloitin sen antamisen sekoittamalla pulloon 1/4 osa velliä ja loput maitoa. nyt annan jo melkein puolet ja puolet. ja siis päivisin pelkkää maitoa pääsääntösesti ja illan vikalla syötöllä+yöllä vellimaitoa. poikakin on paljon tyytyväisempi aamusta kun on saanut nukkua hyvin ja jaksaakin sit päivän ihan eri lailla ku ennen =)
 
Voi vitsi kun tipuin kärryiltä jo aika keskusteluja sitten :/ ja on niin tiivis porukka että tuntuu aika turhauttavalta tuuppia sekaan...

Onnea myöhäisesti kaikille pikku ihmeistänne :)

Itselle tosiaan syntyi 3 päivää myöhässä poika 5.11.09 klo 0.39 Turku, pituutta oli 51cm ja painoa 3550g. Supistukset alkoivat 4 päivä kello 05 ja sen jälkeen en nukkunutkaan kun olin täpinöissäni :D
Rekisteröitiin nimi ja hän on nyt Onni-Kasper Mikael. Mutta ristiäiset järkkäämme kuitenkin ensi kuun lopulla :)
 

Yhteistyössä