Heippa!! :wave:
Muistaakohan minuu enää kukaan?!!?
Nolottaa ihan hirveesti että nyt vasta korkkaan tän vauvapuolen :ashamed: Aika on vaan menny mukama NIIN nopeeta ja vauva-arki vienyt mukanaan!!
Oon pudonnu ihan kärryiltäkin enkä jaksanut alusta asti kaikkee lukee mutta yritän parantaa tapani!! :saint:
Hyviä joulujakaan en käynyt toivottamassa :ashamed: :xmas:
Mutta oikein ihanaa Uutta Vuotta 2010 toivottelen kaikille!! :heart:
Meillä poika, 'Ruttu' huomena 2kk!!
:heart: Ei voi kun ihmetellä mihin tämä aika juoksee?!
Ruttu, jolla muuten on jo nimi
Oliver Onni Elmeri (nimiäisiä juhlitaan 10.1) :heart: on sulattanu kyllä ihan mun sydämeni ja tänäänkin olen melkein pakahtunut onnesta saadessani ihania hymyjä, välillä jopa ihania hehe-hekotuksiakin :heart:
Perus olemukseltaan Ruttu on tosi tyytyväinen ja rauhallinen vauva, niinkuin masussakin mutta ilmavaivat on ollut kiusana täälläkin ja vyöhyketerapiassa ollaan käyty nyt 4 kertaa. Poika nauttii ihan suunnattomasti hieronnasta ja päästää 'pahoja henkiä' siinä samalla sitten pihalle
Vaivat ei kyllä ole hävinneet mihinkään (varsinaista itkua ei oo ollut koskaan) mutta yöuniin on alkanut vaikuttamaan siten että ensimmäinen unipätkä on ollut jo jotain 4-7h väliltä
Viimeyönä syntyi tuo ennätys 7h unta putkeen!! Oli siinä kyllä äitiki järin ihmeissään!
Voihan nuo ähellykset johtua omista syömisistänikin kun en ole mitään ruoka-aineita vältellyt?! Nyt ostin D-vitamiinisarjan jatkeeksi Dee-tippoja kun tuntuu ettei mikään sovi ja D-vitamiinia onkin menny hirvittävän epäsäännöllisesti! :/
Täysimetyksellä mennään! Alun imetysstressin jälkeen kaikki onkin mennyt tähän asti ihan hyvin ja vaikka vallankin iltaisin tuntuu että rinnat on pelkät tyhjät pussukat niin komeesti poika kasvaa! Eilen käytiin 2kk-neuvolassa ja tuoreet mitat ovat 5860g/57.2cm (3420g/50cm) :heart: Huimasti on siis painoa karttunut ja aika palleroinen tämä meidän poika on
:heart:
Vaatekoossa 62cm alkaa jo jotkut olla pienehköjä ja 2-koon vaippakin jää kohta pieneksi!!
Rota-rokote otettiin myös eilen eikä ainakaan vielä ole tullut mitään oireita (kopkop)!
Ihuna 2kk poika siis joka on kovin tarkkaavainen, ottaa kontaktia ja jokelteleekin :heart:
Kovasti jänskättää jääkö pojan tukka kiharaiseksi,niinkuin nyt on ja tuleeko silmistä ruskeat niinkuin veljillä vaikka nyt onkin siniset (näin oli myös veljillä).
Päivärytmiä alkaa jo olla siten että aamu alkaa yleensä siinä 8 maissa ja kolmet päiväunet kestoltaan n. 1-3h nukkuu päivän aikana. Iltaunille nukahtaa siinä klo. 23 maissa.
Joku kyseli lasten ikäeroista?! Meillä kaksoset on nyt 3-vuotiaita ja vallan hyvä ikäero näin kaksosperheessä
Jos esikoinen olisi yksönen niin toinen olisi tehty luultavasti pienemmällä ikäerolla!
Meillä on luultavasti nyt lapsiluku täynnä (ehkä pieni haaveilu iltatähdestä...sitten joooskus). Ja sen kyllä huomaa, tulee niin hemmoteltua tätä vauvaa joka on ihan kainaloinen/sylivauva ja nukkuu viekussa
Mutta kun tämä on kaikella tapaa niin erilaista kun kaksikon vauva-aika niin sitä on aikaa,syliä ja hellyyttä enemmän vain tälle vauvalle!
Viimeviikolla oli jälkitarkastus ja otin minipillerit nyt alkuun ehkäisyksi! Mulla on ollut jo tiputteluvuotoa ja menkkamaisia oireitakin välillä vaikka imetänkin...onko muilla vielä ollut?
Verenpainelääkitys edelleen käytössä ja ehkä pysyvästi :/ Mutta nyt kun olen nukkunut pidempiä yöunia niin paineet ovat laskeneet ja nyt täytyy ehkä annostusta laskea...se olisi hienoa!
Kaikki siis hyvin...tosin liikunta ja kunnon kohennus olis paikallaan
Samoin herkuttelun lopettaminen
Kiloja tuli +10 joista sairaalaan jäi 5 ja edelleen +5kg tiukasti jäljellä!! Iki-ihraksi siis kerääntyny :kieh:
Eli tässä yksi mamma ketä imetys EI laihduta!! :/
Jeps,nyt jatkamaan lasten paimennusta jottei ihan romaani tuu
Mutta nyt yritän päästä kärryille jutuissanne ja olla aktiivisempi!! :wave:
Jennyli&Ruttu (Oliver) 2kk :heart: