Marraskuun 2009 karhunpennut

sunnuntai moikat :wave:
meidän 1kk mitat olivat kun ikää oli tarkalleen 5vkoa 2päivää 3990g(3032g) ja 53cm (48cm) suluissa siis syntymämitat.lääkäri kirjoitti reseptin apteekin maitoon,käytetään siis välillä lisämaitoa,saadaan hakea vaan maito kun resepti on valmiina jos tuntuu että on tarvetta,mutta meillä eemelin masuvaivat helpotti kun jätettiin tipat pois,deetä syödään mutta aputipat jätettiin pois,ensin vaihdettiin cuplaton disflatyliin ja sitte jätettiin neki pois,eli näin meillä.iltaisin on kyllä vielä vääntöä,mutta helpottanut jo on.huomenna olis sitte jälkitarkastus.
 
Meillä oli pojan ristiäiset lauantaina. Nimeksi tuli Oliver Eetu Kristian.

Vauva paino viikko sitten 4100g ja oli 54cm pitkä. Syntymämitat oli 3230g 48,5cm (synty 7.11)

Hyvää joulunodotusta kaikille! :xmas:
 
Ellen- ihana nimi tuo Oliver :)

Me saatiin nyt tytölle lähete Jorviin ph-mittaukseen. Sillä pitäisi varmistua onko tytöllä refluksia vai ei. Parina viime päivänä itkuisuus on vaan lisääntynyt tytöllä. Täytyy toivoa ettei kovin kauaa kestäisi kun saadaan aika kun on nää joulunpyhät välissä. On se vaan niin ikävää kun katsoa kun pikkuista sattuu :( Onneksi refluksiin on olemassa hoito jos se nyt sitä sitten on.

Huomenna olisi tarkoitus mennä Selloon jouluostoksille ja jouluruoka ostoksille. Olen tosi vähän liikkunut tytön kanssa ja hieman jännittää kun varmaan tarvii imettää jossain välissä reissun päällä.. Tähän asti ollaan vaan nopeaa käyty ruokakaupassa ja tyttö on nukkunut aina koko reissun.

Nyt porkkanalaatikkoa tekemään :xmas:

Santtu ja Vilma 6 vko 3 pvä
 
Santtu, en tiedä huomasitko, mutta mä kirjoitin viime viikolla, että olin käyny Sellossa shoppailemassa ja olin tosi tyytyväinen siihen lastenhoitohuoneeseen. Se on siellä samalla käytävällä kaikkien lastentarvikeliikkeiden kanssa. Siellä on sohva, johon mahtuu kolme imettämään ja vielä pari tuoliakin sekä hyvät paikat myös vaipanvaihdolle tarvittaessa.

Onko täällä muita, joilla on käynyt jo mielessä, että mitäs jos pian yrittäisi jo taas uutta lasta?! Miltä thor on tuntunut nyt kahden ihan pienen lapsen hoito? Taaperotx5, sulla on kanssa näkemystä! Taisi täällä olla muitakin, jotka tulleet raskaaksi ihan muutamann kuukauden kuluttua synnytyksestä. Eipä se tosin välttämättä edes onnistuisi, kun täysimetän eikä vielä ole kuukautiset alkaneet, mutta voihan nuo milloin tahansa tulla. Eikä me mitään varmaa päätöstä olla edes tehty, mutta tällä hetkellä tuntuu, että haluaisin toisen heti perään.

mere ja pikku ukkeli 8 viikkoa ja muutama päivä
 
Mere, Kyllähän mä luin sen sun kirjoituksen, mutta olin jo unohtanut. Kiitos vinkistä, täytyy käydä kokeilemassa =)

Me ollaan ajateltu ettei käytetä mitään ehkäisyä vaan seuraava saa tulla sitten kun tulee. Tosin tämä ensimmäinenkään ei tullut heti tilauksesta joten voipi olla että seuraavaakin joutuu hieman odottelemaan.. Minäkin tosin täysimetän, joten eikös se aika hyvän suojan anna..? Ystävillä on kokemusta kahdesta pienestä lapsesta ja pelkästään positiivisia kommentteja on tullut. Itse tosin ihmettelen monta kertaa päivässä että miten saisi kaikki tehtyä jos tässä olisi vielä toinen pienokainen, mutta eiköhän siihen sitten totu ja pakkohan se on pärjätä kun muutkin ovat pärjänneet =)

Ihan outoa kun meidän tyttö ei nuku normaalisti päivällä kun yhdet päikkärit ja nyt nukkuu jo toisia päikkäreitä niin on äidilläkin aikaa olla täällä palsta terrorina :D

Santtu ja Vilma
 
Mä vielä synnytys salissa miehelle vannoin etten suostu tähän enää IKINÄ!!! ja nyt välillä on jo mielessä käynyt että olishan se kolme lasta ihan kiva määrä :LOL: Välillä taas mietin että ei,ei,ei... :D

Oikein rauhaisaa ja ihanaa joulun aikaa ja taikaa kaikille marras"mammoille" ja karhunpennuille :heart: perheineen!!
 
merkkailen luetuksi, tänne ei mitään ihmeitä, Vauvan kanssa valvoskellaan yöt, jotka on levottomia, paukuttelee paljon, ja kakkaa tulee joka vaipanvaihdolle, tuttelilla ja rintamaidolla mennään... edelleen tuntuu, ettei rintamaito riitä, vaikka maidontulo onkin nyt lisääntynyt tiheiden imetysten ansiosta, varsinkin öisin olen tarjonnut maitobaarista.

Omaa napaa sen verran, että kaikki raskauskilot tosiaan lähteneet 3 viikossa, imetyksen ansiosta varmaankin, kun liikkuminen pakkasten takia jäänyt todella vähiin... alkaa jo vähitellen mahtua entisiin ulkoiluhousuihin ym. farkkuihin mahtumista täytyy vielä odotella kuitenkin, mammafarkkuja on ihan mukava pitää :saint:

Täällä ollaan menossa illan perinteiseen kuusijuhlaan, jossa tokaluokkalainenkin esiintyy :xmas:

Jouluvalmistelut vielä vaiheessa, mutta eiköhän se joulu tule vähemmälläkin stressaamisella, nyt mennään vauvan tahtiin :D

Kuiskaten ja pikkumies 3 vkoa 2 pvää
 
Ristiäiset tuli vietettyä, onneksi ovat ohi.... Pojan nimeksi tuli Taavi Armas Uolevi...

Täällä on myös mietitty, josko tässä heti perään yrittäisi toista lasta.. :whistle: Asiaa on tullut mietittyä monelta kantilta ja päätös vielä tekemättä... Hyviä ja huonoja puolia on tullut punnittua moneen kertaan. Päätös täytynee tehdä tässä lähiaikoina....

PAinon tippuminen on tyssännyt, vaikka täysimetyksellä mennään ja poika syö vielä aivan järkyttäviä määriä!! Normaalisti olen syönyt ja jonkin verran liikkunutkin.... En ymmärrä..En kyllä mitenkään stressaa, lähtee kun on lähteäkseen, mutta olisi kiva saada ne muutama viimeinenkin kilo karistettua..

Nyt käy kutsuhuuto, mentävä siis.......

Milliz + toukka 6 vkoa
 
Moi kaikille!! :wave:

Nyt saan aikaseksi kirjottaa kuulumisia...

Elikkä ukkeli ( sai kasteessa nimen Lenni :heart: ) on nyt n. 2,5kk ikäinen..
Kovasti jo porisee ja nauraa, ja seuraa katseella. :)

1,5kk neuvolassa painoa oli kertynyt 4735g ja pituutta53cm :heart:
Muutaman yön nyt nukkunut huonosti, eli alkaa kitisemään 01.00 aikaan, ja sitä jatkuu 03.30 asti.. välillä nukahtaa, ja herää taas itkemään.. ja samalla rupsuttelee, eli on massu kipeä :( Täysimetyksellä mennään edelleen..
Välillä söi reilun tunnin välein, ja pulautteli kovasti, ja maha tuli myös siitä kipeäksi.. Nyt syöttövälit taas venyneet kolmeen tuntiin :)

Miten muilla raskauskilot lähteneet?
Mulla jälkitarkastuksessa (viime viik.) oli vielä 5kg ylimääräistä.. En varmaan ikinä pääse näistä kiloista eroon.. :kieh: :ashamed:

Joo, nyt vähä siivoilemaan, kun kakkosen kummitäti tulee käymään ! :heart:

pikkuruinen ja Lenni 2,5kk :heart:
 
Ihanaa joulunaikaa meille kaikille.! :xmas: :heart:

joka päivä tulee käytyä lukemassa kirjoitukset, mutta oma kommentointi jää aina suunnitteluasteelle.. :snotty: Aina on mukamas jotain muuta tekemistä :) ja nyt sitä totta tosiaan onkin :wave:

Meillä Johan on ollut tosi ihana ja rauhallinen vauva. On tyytyväinen ja nukkuu paljon. Vasta ihan viime viikolla on ruvennut valvoskelemaan päivällä kahta kolmea tuntia. Noista 5-ja 7-vuotiaista sisaruksista on ihan hurjan paljon apua vauvan viihdyttämisessä ja tavaroiden kuskaajana :) :heart:

Ilmavaivoja meinas täälläkin olla ja viikon verran valvottiin joka yö rupsutellen. Sitten vasta hoksasin vanhempien lasten kanssa käyttämäni massullaan nukuttamisen. Se olikin käänteentekevä hoksaus! Sen jälkeen on rupsut, paukut ja röyhtäykset päässeet omia aikojaan pihalle hyvin minimaalisella vääntämisellä ja uni on tullut yöllä heti syömisen perään. Suosittelen kokeilemaan, vaikka virallisen suosituksen mukaan ilmeisesti nimenomaan ei suositella pieniä vauvoja nukuttamaan mahallaan. Mutta eipä tämä elämä aina muuutenkaan mene noitten virallisten suositusten mukaan :D, eli en oo ite ainakaan ottanut paineita tuosta.

Ristiäiset on varattu 3.1.2010 ja äiti on luvannut tehdä tilaisuuteen kakun. Kahvit ajattelin keittää ja ostaa coctailpiirakoita ja munavoi niitten kanssa. Miten te muut ootte ajatelleet ristiäistarjottavat? Meinaatteko kauheasti laittaa? Kastemalja on onneksi valmiina ja puvunkin sain neulottua valmiiksi jo odotusaikana. Nauhat enää puuttuu :)

Seuraavaa raskautta on täälläkin mietitty kovasti... Tarkoitus ois alkaa yrittämään puolen vuoden päästä suunnilleen. Se ois sitten meidän viimeinen vauva :) Pakko olla, vaikka meillä molemmilla onkin ns. krooninen vauvakuume. Tällä hetkellä uusioperheessämme on 1 yhteinen vauva ja miehellä ennestään 4 ja mulla 2 lasta. Meidän kanssa asuu nyt vakituisesti 3 lasta. Miehen lapset käy meillä. Silti tuntuu, että kyllä meille ne yhteensä 7 rupeaa riittämään ja jos vielä yksi yhteinen lisää saatais niin 8 on jo enemmän kuin tarpeeksi :D. Ehkäisynä mulle ei käy hormoonivalmisteet verenhyytymishäiriön takia. Ja eipä ne sovi imetyksen kanssa muutenkaan... Kierukkaa ei oikein kannata puolen vuoden takia laitattaa.. :/ niin mitäs siihen jää. Kortsut on niin ei-ei. Netistä lueskelin, että sellainen spermisidiä sisältävä ehkäisypuikko vois olla meille sopiva. En vaan löytänyt tietoa, että antaako lääkäri luvan käyttää imetyksen aikana? Onko kellään tietoa asiasta? Ainakin sellasella nimellä, kuin Patentex Oval löytyy valmiste.

Anilja ja Johan 5vkoa
 
helureeej =)

täällä on leivottu voileipäkakkua-ekaa kertaa teen, saa nähä onnistuuko =) jos on hyvä, nii teen ristiäisiin kans :) ja ukkeli on nököttäny rintarepussa koko ajan ku ei suostu hetkeäkään yksin nukkumaan :|

käytiin isyydentunnustuksessa tänään, olihan tilaisuus sekin. akka kirjotti lappuun tyyliin: raskaus saanut alkunsa helmi-maaliskuussa, pariskunta ollut yhdynnässä ennen sitä :LOL: tunnustaa isyyden. ja se piti sitte allekirjottaa, mut kyl meitä nauratti molempia ne kysymykset :D

ristiäistarjottavat ajattelin siis tehä ison voileipäkakun, sit täytekakku ja keksejä/pullaa ja tietysti kahvi/mehu/limu huoh saa taas laittaa omaisuuden noihin ja löytää aikaa leipomisellekkin. mites hyvissä ajoin pappi ja kirkko pitää "varata"? aateltiin pitää tammikuun toka viikonloppuna nii kai se ois soiteltava kirkkoon jo?! :whistle:

parina iltana ollu taas mahavaivaa jonkin verran, nyt on auttanu kapalointi johon poika rauhottuu aika nopsaan, viime yönä nukku yöennätyksen 4,5h putkeen =) minäkin siis pirteämpi ku sain nukuttua. ton pätkän jälkeen nukku vielä 3h..

olihan rankkaa eilen tarpoa vaunuja työnnellen hangessa kauppaan, mut oonpahan (toivottavasti ) timmissä kunnossa kesällä ku noita raskaita kärryjä pukkelee :)

nyt syöttämään huutajaa--->

tupuna ja puhis 5vkoa 1 pvä :heart:
 
Täällä kans luulin tosiaan jo et jälkivuoto loppui ja menkkaolokin on ollut, mut ei kyllä tunnu enää siltäkään. Ilmeisesti jälkivuoto vaan loppui välillä :kieh: . En kyllä haluaisi niitä kuukautisiakaan vielä mut aina tulleet tosi nopeasti synnytyksen jälkeen.

Tyttö syö jatkuvasti! Päivällä tissillä oleskelee välillä syöden ja välillä leikkien. Olen yrittänyt tarjota tuttia mut ei tykkää yhtään :| . Yöllä on nyt viiminen viikko syöty 1,5 tunnin välein. Sais jo pidentää hieman noita välejä et sais pikkuisen pidempiä nukkumisjaksoja kun ei isompien lasten vuoksi pääse edes päikkäreille. Meillä vauva ei siis nuku tällä hetkellä 2 tuntia pidempiä pätkiä kuin about 3 päivän välein...

Tänään sain EHKÄ ekan hymyn tai sitten samalla tuli vain hyvä rupsu :D

Indo ja Matilda 4vko
 
tupuna, riippuu seurakunnasta kuinka aikasin kirkko ja pappi pitää varata. Jos on iso seurakunta, kannattaa olla ajoissa liikkeellä.

Ristiäistarjottavista sen verran, että meidän tytön ristiäisissä oli aivan liikaa tarjottavia. Isoäiti ei uskonut mua, kun kielsin tekemästä liikaa eri laisia tarjottavia. Isovanhemmat siis järjestivät ja kustansivat juhlat, joka oli kyllä aivan ihana asia. Vieraat olivat ihan hämillään kahvipöydän runsaista antimista. Meillä oli tarjolla voileipäkakkua, prinsessakakkua, pullaa, pikkuleipiä, kuivakakkua, pinaattilohirullaa, poromuffinseja yms. En edes enää kaikkia lajeja muista.

Oikein ihanaa joulunaikaa karhunpennuille ja perheille!!! :xmas:

Esikko ja Vieno 7 vkoa
 
Kuulumiset luettu

Täällä tuntuis jälkivuoto loppuneen reilussa 3 viikossa synnytyksestä, hyvä niin.

vauva viihtyy vaunulenkeillä, ja nukkuu useamman tunnin aina lenkin päätteeksi sisällä...

Täällä monella jo ristiäiset/nimiäiset takanapäin, meillä vasta edessäpäin ja kirkko varattu
hyvissä ajoin kastetta varten,joka on 10.1. su, kaffit sitten meillä kotona. tarjolla ainakin voileipäkakku ja täytekakku, sitten pikkuleipiä ja jotain pikkusuolaista.

Ostin kokeeksi NUK:n tuttipullon, saa nähdä, onko yhtään parempi, ja väheneekö masukivut.

Kuiskaten ja pikkumies 3 vkoa 3 pvää
 
Heips! B)

Täällä oli jälleen vauvalla verta kakassa 1vrk sen jälkeen kun oli saanut korviketta...kakka ollut siitä asti vihreää. Oliskohan allergiaa korvikkeelle :/

Tupuna mäkin olen ajatellu tehä voileipäkakun, enkä oo ennen tehny... :snotty: Täytyy varmaan tehä uudeks vuodeks harjottelu versio, kunhan vaan olis aikaa. Tuntuu ettei oo yhtään ylimäärästä aikaa, joulusiivous ja kaikki ihan vaiheessa :kieh:

Meilläkin pappi varattu jo, ja ristiäisiä vietetään kanssa tammikuun toka vkloppu mun äidin luona =)

Hyvää ja rauhallista joulun aikaa kaikille!

Saya ja typy 4vko 6pvä
 
Hyvää joulua kaikille! :xmas:

En varmaa hirveesti ehi käydä enää kommentoimassa ku vasta joulun jälkeen. Vielä ois muutama laatikko tekemättä ja siivoustakin ois jonkun verran... Järjestän joulun n. 10 hengelle joten tekemistä riittää.

Nimiäiset ajateltiin pitää tammikuun lopulla. Vuokrataan varmaa jostain tila kun vieraita tulisi ainakin 30 kun mulla ja miehellä niin paljon sisaruksia. Ajateltiin että leivotaan kaikki itse.

Magda + tyttö 3vko 5 päivää
 
Menkat alkoi täälläkin eli 4 viikkoa jälkivuotoa ja 2,5 viikkoa taukoa eli 6,5 viikkoa synnytyksestä :headwall: No viimeksi tosiaan alkoi jo 5 vkoa synnytyksestä eli ihan odotettavissa oli. Positiivista on, että ainakaan vielä ei kipua tunnu. Vauvakuume olisi heti, mutta järki puuttuu asiaan. Me ei voida vielä lisääntyä...yritän nyt järkeillä kahden pienen kanssa, jos sitten myöhemmin :D

Hyvää joulua kaikille, jos ei ennen sitä tule enää kirjoiteltua! :xmas: :xmas: :xmas:
 
Hauskaa Joulua kaikille täältäkin päin! :xmas:

Tänään ostin rintarepun ja nyt ensimmäisen päivän käytön jälkeen olen supertyytyväinen hankintaan. Oon saanut lahjoja paketoitua ym. kun saa kädet vapaaksi. Saa nähdä kuinka vaan niska ja hartiat kestää.

Meillä on ristiäiset 10.1 kotona pidetään, oon jo sopinut papin tulosta, tulee sama pappi, joka on aikanaan kastanut minut. :D
Kakut tilattu ja naapuri tekee karjalanpiirakoita, ajattelin, että yksinkertainen on kaunista.
´
Liinamaria ja Nitro 4 vko +
 
Jälkivuodosta, mulla sitä kesti sektion jälkeen noin 6 viikkoa. Ja ensimmäiset menkat tuli 2 kuukautta jälkivuodon loppumisesta (mutta mulla on muutenkin noi kierrot mitä on, edelliset menkat ollut tasan vuosi sitten). Bongasin ovulaationkin eli niin pian sitä olisi kai voinut uutta pukata... :whistle: Itsekin haluaisin lisää lapsia, mutta kun noita nyt tulikin kaksi ja alku oli mitä oli, eiköhän me pieni huilitauko tässä pidetä ennenkuin aletaan edes haaveilemaan... ;)

Ristiäistarjottavista, meillä oli voileipäkakkua (kahta erilaista), täytekakkua, kuivakakkua ja pikkuleipiä. Kuivakakkua ja pikkuleipiä ei juurikaan edes mennyt, täytekakkua jäi vaikka kuinka ja paljon, lihavoileipäkakku loppui kesken niin että kaikki vieraat kyllä sai kakkua, mutta me jäätiin miehen kanssa ilman. :/ Eli meidän kokemusten mukaan suolaista kannattaa varata makeaa enemmän.

Meidän pienessä seurakunnassa saa papin kyllä vaikka viikon varoitusajalla. Mutta jos on suurempi city ja joku tietty pappi mielessä, kannattaa varmaan olla hyvissä ajoin liikkeellä.

Meillä nyt vedetty antaumuksella sosetta pari kertaa päivässä ja se on aiheuttanut vähän vatsanväänteitä, lähinnä kovettanut ja sitä B on nyt pari päivää huutanut. Levolacit tuli siis takaisin ruokalistaan, josko se siitä helpottaisi.


Ihanaa ensimmäistä yhteistä joulua kaikille marrasmammoille karhunpentuineen minunkin puolestani!


Valkolilja & jätkänpätkät kohta 4 kk
 
Tänään käytiin nla lääkärillä ja kaikki oli kunnossa. Painoa oli viikossa tullut 210g ja saatiin lupa lopettaa tiheät punnitus käynnit. Kivaa, ei tarvi enää joka viikko käydä neuvolalla. Ikää nyt 5vko 3pvä ja mitat 3790g 53,3cm.

Näyttää olevan suosittu ristiäispäivä 10.1. meillä myös silloin juhlat, pappi on jo varattu ja seurakuntatalo myös.

Kuiskaten meillä ainakin toiminu hyvin nuo NUK pullot ja MAM ultivent pullot myös hyviä. Kun käyttää niitä tavallisten sijasta niin masu vaivaa paljon vähemmän.

Rintarepuista/ liinoista millaisia teillä on?? Mikä ois hyvä?? Suosituksia ja kommentteja kaivataan. Täällä on ihan vakavasti harkittu hankintaa. Tyttö kun viihtyisi vaan sylissä, muualle kun laskee niin tulee heti huuto. Se saattais helpottaa vähän päivän askareita, sais jopa tehtyä jotain muutakin kuin istuttua soffalla.

Hymyjä on sadellut päivittäin 4 viikon ikäisestä ja kovasti jo yrittää keskustellakkin, sekös äidin mieltä lämmittää :heart:



Hyvää ja rauhallista joulunaikaa kaikille mammoille ja pikkuisille tontuille perheineen

Milli ja Pöppiäinen
 
Ihanaa ensimmäistä joulua kaikille marraskuun karhunpentusille sekä heidän perheilleen! :heart:

Meillä oli tänään vielä 1kk neuvola. Painoa oli tullut hienosti, melkein 650g 2viikossa. Ja minä kun panikoin saako tuo imuri tarpeeksi edes...? :ashamed: Ystäväni tokaisi että kun ajattelee vaan että kyllä se riittää niin kyllä se riittää! Taitaa siis ajatuksen voimalla se maito riittää vaikka varustus tuntuu ja näyttää välillä hyvinkin lerpalta...mun mielestä :kieh:
Pituuttakin oli tullut 1,5cm eli mitat siis tänään 4150g ja pituus 51,5cm =)

Ja sitäkin panikoin että nukkuuko tuo liian pitkän välin, sillä tuo neiti on nukkunut lähes viikon niin että menee yöunille klo 20 ja herää ensimmäisen kerran joko klo 3 tai jopa vasta klo4 :eek: Terkka oli kuitenkin sitä mieltä että kun paino nousee hyvin, niin annetaan nukkua vaan. Eikä kannata mennä sörkkimään noin hyvää rytmiä, että herättelis syömään välissä. =)

Meillä on myös nimi päätetty ja pitää vielä papille soittaa. On ollut aikas härdelliä tää joulunaika joten menee sitten soitto joulun jälkeen. Tammikuun loppupuolella olis kastejuhla.

Chira ja pikku Pötkylä jo 5viikkoa huomenna! ...aika hurahtaa nopeasti..
 

Yhteistyössä