Marraskuun 2009 karhunpennut

planbaby ja santtu jottei tarttis laittaa vaavia omaan sänkyyn, niin voisittehan kokeilla niin, että laitatte teidän sänkyyn vauvalle oman patjan (vaikka äitiyspakkauksen patjan) ja sen alle jotain että saatte pelkästään vauvan "sängyn" kohoasentoon. en tiedä toimisko mutta kokeillahan voi kaikkea =)

täällä ollu joka kolmas yö ihan kauhea, vauva itkeny/kitissy koko yön. viime yön piti taas olla kitinä yö mut täälläpä nukuttiin =) yleensä vaavi nukkuu n 23.30-03.30 ja 04.00-06.30 tai 07.00 eli tosi hyvin :) ja tais olla joku tankkausvaihe pojalla ku söi aiemmin niin paljon, nyt pärjätty eilinen ja toissapäivänä lähes pelkällä rintamaidolla jee :D

opettelin sit sen istualtaan imettämisen ja tuntuu et vauva saa paljo enempi siinä asennossa, imee ja nielee paljon pidempään, kun aiemmin makuuasennossa nieli ehkä pari min ja sit vaan lupsutteli. en tiiä voiko oikeesti vaikuttaa mut korvikkeen määrä on pienentyny toooosi paljon.. :whistle:

eilen kävin jouluostoksilla ja aikaa vierähti 6tuntia ja poika nukkui koko ajan, kerran heräsi tankkaamaan vaan :eek: ja silti yö meni hyvin (okei valvottiin 02 asti mut ilman itkuja) oli kyllä tosi mahtavaa saada rauhassa kierrellä ja tehä muutaki ku nyhjöttää kotona. autolla siis mentiin et ei me pakkasessa ees oltu..

kaverilta sain hyvän neuvon jos vauva kitisee tai haluaa vaan valvoa öisin; illalla kylpyyn niin lapsi väsyy. meillä on toiminut, sillon ku huomaan jo illalla et jollakulla ei kiinnosta nukkuminen yhtään, vien kylpyyn ja johan uni maistuu sen jälkeen =)

kun oppis vaan nukkumaan omassa sängyssä, nytkin sylkyssä tutimassa niin en voi juur mitään tehä. jospa yritän hänet siirtää nyt..

tupuna ja puhis 4vkoa4pvää :heart:
 
pikaisesti silmäilin tuossa teän tekstejä ja päätin kirjotella ennen ku keskityn kunnolla lukemiseen..

gallalle piti tulla kirjottamaan ja antamaan :hug: mie en oo täällä vissiin kertonukaan, mut miehän sairastuin kakkosen syntymän jälkeen synnytyksen jälkeiseen masennukseen, mut enpä menny lääkäriin.. aatteöin et kyllä mie pärjään... loppujen lopuksi tilanne äity niin "pahaksi" että olin valmis antamaan lapseni pois, ku aattelin et niillä on paljon parempi ilman mua (mulla ei kiinnostanu touhuta niitten akns yhtään mitään.. puhtaat vaatteet saivat jja ruokaa mahaan, mut ei mulla kiinnostanu leikkiä jne.).. siinä vaiheessa vasta mieskin heräs tähän tilanteeseen, et mulla on oikeesti huono olla (niin ja tää tapahtu ku kakkonen täytti 2, eli 1,5 vuotta sitten) :/ sai puhuttua mut menemään lääkäriin ja diagnoosina on siis masennus ja paniikkihäiriö... nyt ollaan jatkuvalla lääkityksellä, mut elämä tuntuu paljon paremmalta (ja todisteena siitä on Tuukka :heart: ) nyt mulle alotettiin melkein heti synnytyksen jälkeen lääkitys uudestaan, jottei tilanne toistu..
voimia siis sulle sinne ja hae rohkeasti apua neuvolasta :hug:

tt ja Tuukka ihan kohta 2kk
 
:wave:

Täällä jäänyt kirjoittelu ihan kokonaan,meidän neidillä ihan kauhea koliikki johon nyt olemme saaneet avun rela-tipoista. 2 päivää mennyt jo ettei oikeastaan ole huudettu lainkaan ja 2 yötä yhdellä syötöllä :eek:
Nykyisin jopa nukkuu päivisin,ennen nukku vaan tunnin pätkissä nykyisin saattaa vetää jopa 4 tuntia :eek: :D

yritän päästä mukaan juttuihin :D

Niina ja Mea 1kuukausi ( ) :eek:
 
Mitäs niitä vinkkejä olikaan sen vaavin unirytmin kääntämiseen?! Vai kannattaako sitä vielä näin pienellä edes yrittää kääntää?
Täällä siis vaaveli nukkuu kaiket päivät ja eilenkin alko iltahulinat siinä kymmeneltä, ja olikin hereillä sit melkein koko yön aina tonne puol kuuteen asti aamulla! |O
Lopulta joskus viiden paikkeilla menin vaavin kans sänkyyn ja siinä se edelleen tapitti mua suurilla silmillään, ja näytti siltä ettei ole aikumuskaan nukkua! Kuitenkin on siis jossain vaiheessa ilmeisesti nukahtanu, kun yheksältä herättiin sitten...
 
Voi h*lvetti..Mä en tiiiä voiko olla mahdollista mutta mulla tais alkaa menkat..tai sitten jälkivuoto uudestaan.. :headwall: mahaa vaan kourii niin että pahaa pelkään..viimeks kyllä alko enne jälkitarkastusta mutta toivon että olis vaan jotain jälkivuotoa vielä..

Poika simahti vihdoin,olikin taas aamu 07.00 tähän saakka hereillä ja rupes olemaan jo ihan yliväsynyt taas..

hannanmamma ja poikanen 1kk :heart: :heart: miten tää aika hurahtaa niin nopeeta..snif..
 
Anssku, meillä oli sama juttu ja on välillä vieläkin...
Mutta nyt on menny viime aikoina aika hyvin, oon niillä täältä saamillani vinkeillä pitäny vauvaa hereillä iltasin ennen " nukkumaanmenoaikaa". Joskus se on kyllä toivotonta, kun toinen on vaan NIIN väsyny. Mutta usein toimii se, että eka vaihtaa vaipan ja käyttää kylvyssä tai muuten suihkuttelee vähän. Sit ei anna heti ruokaa vaan vie esim. matolle vähäksi aikaa ja yrittää seurustella, heiluttelee vaikka helistintä. Kun vauva sitten alkaa kitistä nälkää, antaa sille ruokaa pikku hiljaa, jottei hän kerralla tule liian täyteen ja nukahda taas.

Ja sit ollaan kans sellasta tehty, että just kun ollaan ite menossa nukkumaan, ja vauva siis vetää jo sikeitä, niin herättelen sitä vähän, ja kun meillä siis syödään pulloa ja tissiä, niin laitan tuttipullon suuhun ja vauva yleensä sitten unisena syö siitä,eikä herää ihan heti huutamaan nälkäänsä, kun vanhemmat on saanu pään tyynyyn:)

Viime yönä oli mahavaivaa, taitaa olla ummetusta :| Mitään vinkkejä siihen luumumehun lisäks ?
 
Rytmi kääntyi täällä ainakin sillä CB:n vinkillä että käänsin vauvan sängyn toisinpäin, meillä siis korisänky jossa verhokatos niin siksi käänsin koko sängyn. Eli mä ymmärsin cb:n vinkin niin että vauva pitää kääntää toiseen suuntaan nukkumaan muutaman kerran viikossa. Meillä ainakin toi toimii :) Eli kun täällä valvottiin yöt läpeensä tosin tyytyväisenä, niin välillä laitan sängyn ikkunan suuntaan pääpuolen ja sitten parin yön jälkeen käännän taas seinään päin pään puolen. Kolme yötä nukkunut ja herännyt vaan syötölle ja samantien nukahtaa uudestaan.
Eilinen meni meillä niin että tultiin lasten joulujuhlista ja vauva söi kahdeksan aikaan. Oli siinä hereillä ja pääsi nukahtamaan. Mun oli pakko herättää hänet kylpyyn ja lillutteli vedessä onnellisena. Ajattelin että syötän sen jälkeen mutta neitohan nukahti vaatteet saatuaan ja nukkua posotti kolmeen asti! :eek: Seitsämän tuntia siis nukkui ja seuraavalle syötölle heräsi sitten 7.15! :)
Aamupäivät meneekin sitten rinnalla kokoajan ja tuntuu että neiti turhautuu jatkuvasti. Koitin nostaa maitoa uudelleen alkoholittomalla kaljalla :x Yrjöhän siinä tuli kurkkuun jo ensimmäisellä kulauksella :ashamed: :kieh: Yöllä huomasin tulosta tulleen ja siksi varmaan olikin pidempi syöttöväli? Vauvan masukin sitten toimi aamulla reippaasti, olikohan kalja tehnyt siihenkin tehtävänsä??
 
Kiitoksia kaikille hyvistä vinkeistä!!! =)

Meillä ei valitettavasti saa pinnasängyn laitaa pois, mutta laitettiin oman sängyn patjan alle tyynyjä korottamaan päätyä. Ensi yönä näkee sitten onko toimiva ratkaisu, aikamoinen liukumäki tytöllä on nyt sänkynä :D Viime yö meni aikas harakoille. Viideltä yöllä katsoin kelloa ja totesin että olin nukkunut vain kaksi tuntia koko yönä. Tyttö valitteli maidon nousua suuhun ja välillä taisi itkeä nälkäänsä. Mies otti tytön sitten viiden jälkeen ja sain nukkua nelisen tuntia kunnon unta!! Mies toi minulle aamulla aamiaisen sänkyyn ja sanoi että kerrankin saan herätä johonkin muuhunkin kuin vauvan itkuun. Aikas ihanaa että mies jaksaa hemmotella vaikka olen ollut todella kärttyinen ja tiuskinut väsyneenä hänelle :heart:

Mamacita, en minäkään pystynyt yöllä pitämään kuin yhden neljän tunnin välin syötössä, muuten mentiin noin kolmen tunnin väleillä.. En todellakaan pysty katsomaan pikkuista kun selvästi itkee tissiä. Vaikea tietysti sanoa onko oikeasti nälkä vai haistaako vain minun maidon ja haluaisi tissin suuhun.. Mutta jos pikkuhiljaa välit pitenisivät. Meillä tutti kelpaa vaihtelevasti ja on kyllä ollut suurena apuna monessa tilanteessa.

Nyt ruokaa tekemään kun tyttö nukkuu

Santtu ja Vilma 6 vko

 
Kuinkahan yleistä mahtaa olla että synnyttäjä jätetään just ennen ponnistusvaiheen alkua yksin huoneeseen??Tuli vaan mieleen kun tuon kolmannen ja tämän viidennen kohdallakin ois niin käyny jos en ois pyytäny ees sitä opiskelijaa sinne jäämään ja hyvä että jäi.

Kun ne muut meni kahville niin se opiskelija käänty musta pois päin ottaakseen välineitä valmiix ja sinä aikana tuo poika oli jo syntyny sen verran että oli pää ulkona ja loputkin putkahti kun se opiskelija kääntyi takas minuun päin.

 
meillä oli tänään 1kk neuvola. hyvin kasvaa poika rintamaidolla, paino oli 4530g, pituus 55.1cm ja pää 38.8cm. pää oli kasvanu aika hurjasti kun syntyessä oli 35cm, tätä tais neuvolatätikin hieman ihmetellä kun moneen kertaan mittas uudestaan. mutta kaikki siis hyvin pojalla.
seuraava aika onkin sitten jo lääkärikäynti ja silloin saa ensimmäisen rokotteen.
 
Mut jätettiin kanssa yksin huoneeseen, vaikka sanoin että mulla on jo tarve ponnistaa. Ne vaan sano että 10 centtiä auki, mut " ei se vielä synny", ja " voit vähän jo ponnistella tässä".
Mähän istuin sitten siinä ja itkin...jälkeenpäin naurattaa jotenkin se tilanne, mies oli lähteny Mc Donaldsiin ja kaikki kätilöt toisessa synnytyksessä. En tosiaan uskaltanu alkaa mitään yksin ponnistamaan, on se tunne sen verran kamala ettei sitä yksin tunne hallitsevansa :whistle:
Ja ihan yhätkkiä se alko ...
No kätilö tuli sit lopulta ja mies myös...ranskalaisten kanssa :DDD Joita vielä valitettavasti söin just ennen kun aloin ponnistaa. Että lopulta apuja kyllä oli tarpeeksi, mutta oli musta silti vähän outoo jättää ensisynnyttäjä sinne itekseen ponnistelemaan.
 
Heippa kaikille!
Mä oon edelleen vähän nettipimennossa, kun meillä netti on vanhalla talolla ja tilapäisasunolla sitä ei sitten ole :headwall: enkä täällä ehdi paljoa käymään. Tai pääse, kun on niin kovat pakkaset eikä henkilöautoa ole nyt käytössä.

Mekin kotiudittiin sairaalasta 7.12 munuaisultran jälkeen. Ultrassa oli niin, että pojun munuaiset oli normaalin kokoiset, vähän oli nesteilyä munuaisaltaissa, jonka arveltiin johtuvan takaisinvirtauksesta (yleinen pojilla). Mistään vakavasta ei lääkärin mukaan ole kyse =) Uusinta ultra on tammikuulla.

Eli kaikki hyvin. Poika syö, nukkuu ja katsella tilttittää tarkasti. Terkkarikin tänään jo ihmetteli, että miten vauva ottaa näin pienenä ihan selvästi katsekontaktia :D

Painoa pojulla on nyt 4330g (synt. 4090g, joka putosi laitoksella 3810 grammaan).

Onkohan kukaan kuullut ellenistä mitään? Että miten niiden munuaisjuttu on selvinnyt?? Toivottavasti sielläkin on kaikki hyvin.

-Fiona ja poju 2vko ja 1 päivä :D
 
Fiona71 täällähän minä :wave:

On tosiaan kirjottelut jääny vähän vähiin, oon kyllä käyny lueskelemassa kuulumisia.

Meillähän tilanne tosiaan oli,että vauvan munuaiset ultrattiin kaks viikkoa syntymän jälkeen, silloin sanottiin, että munuaiset ovat täynnä rakkuloita eli nestekystia, ja voi olla erittäinkin vakavaa (samaa epäiltiin raskausaikankin, mutta kumottiin kuitenkin myöhemmin). Oltiin sitten maanantaina perusteellisissa tutkimuksissa, jossa vauvalle tehtiin virtsateiden varjoainekuvaus, jonka jälkeen munuaiset vielä ultrattiin. Saimme onneksi iloisia uutisia: toisessa munuaisessa yksi rakkula, toisessa kaksi. Eli ei pitäisi olla mitään vakavaa. Lääkäri kyllä sanoi, että sen verran monimutkainen tapaus ollu, että keväällä ultrataan vielä tampereella. Mutta siis kaiki nyt ok. Varjoainekuvauksessa näkyi toisella puolella takaisinvirtausta, johon syömme nyt pissatulehduksen estolääkitystä seuraavat vuodet. On kyllä aikamoista vuoristorataa ollu tää vauvan munuaishomma, toivottavasti voin luottaa nyt tähän tietoon ja elää ilman huolta! Huvä että Fiona teilläkin kaikki hyvin.

Vauva on superhelppo, kiltti ja tyytyväinen tapaus :heart: Tän kaiken huolen jälkeen on ihana että arki sujuu mukavasti, ei siis valittamista mistään... vauva on hyvin kasvanutkin, paino nyt 4100g ja pituus 54cm...

Huomenna ristiäiset...niitä odotellessa :)

 
Voi ihana ellen että saitte positiivisia uutisia :D

Täällä kyllä nukutaan yöt, mutta päivällä vauva vaatiikin sitten seuraa ja tissiä lähes koko ajan. Yleensä päiväunet koostuu sellasista 10-30 minuutin pätkistä. Toki mukana on ollut muutama pidempikin pätkä mut yleensä näin :| . No pääasia et yöllä kuitenkin nukkuu hyvin. Syö kyllä 3-4 kertaa tällä hetkellä mut nukahtaa hyvin uudelleen.

hannanmamma03 mulla kans ihan menkkafiilikset. Sellaista samanlaista juilimista ollut nyt pari päivää. Jotain vuotoakin on tullut, vaikka ajattelin et jälkivuoto loppui jo :( !

Täällä on kämppä aivan sekaisin, joten täytyis varmaan nyt nousta tästä koneelta ja tehdä jotain hyödyllistä =)

Indo ja Matilda 3vko ja rapiat
 
Merks!

Joka poäivä olen käynyt lukemassa kuulumisia, mutta kertakaikkiaan ei ole ehtinyt mitään itse kirjoittelemaan.. Mitäköhän kaikkea mun onkaan pitänyt kommentoida :whistle:

Täällä päivät on menneet vaihtelevasti, välillä kitistään ja välillä ollaan niin enkeleitä:) Vatsavaivaa siis ajoittain on edelleen, mutta eipä siitä taida päästä ennen kun aikaa kuluu. Maitoa tulee edelleen paljon, pakkaseenkin saan joka päivä 100-200 ml. vaikka poika syö hirveitä määriä!!! :eek: Välillä ei meinaa 150 ml. riittää yhdellä syöttökerralla nyt kun on saanut pullosta välillä mummin ollessa vahtina:O No, hyvähän tuo että ruoka maittaa :D Poika on kyllä jo sen kokoinenkin, että saa nähdä mitä tiistaina neuvolassa tuumaavat :D
Pojalla taitaa olla myös napatyrä, sen verran pullottaa tuo navan seutu...varsinkin jos kovasti huutaa. No, eiköhän sekin parane itsestään ajan kanssa.

Ulkona ollaan käyty pakkasista huolimatta. Hyvin topattuna vaunuihin niin ei mitään hätää. Hulluksi tulisi jos joutuisi sisätiloissa käkkimään. Vielä aionakaan ei ole kipeäksi tullut...täytyy koputtaa puuta :whistle:

Gallalle :hug:

Tänään olisi sitten ristiäiset...Ei huvita kyllä yhtään, on mieli sen verran maassa :( Minun isäni piti tulla ristiäisiin, mutta eipä tuo tulekaan. Soitteli tossa viikolla-oli ihan jossain mömmöissä/kännissä. Haukkui minut pystyyn ja haistatteli. Ei voi tulla kuulemma ristiäisiin, koska ei saa tuoda naisystäväänsä, jonka kanssa on hengaillut muutaman viikon. No, ei todellakaan sellasten kottaraisten tarvitse tulla mihinkään perhejuhliin kun ei todellakaan kuulu perheeseen. Isä siis vaihtoi lapsensa ja lapsenlapsensa mokomaan naiseen!!!! No, meillä on nyt välit sitten totaalisesti poikki. Ilmoitin, että jos ei kerran tule juhlistamaan ensimmäisen lapsenlapsensa juhlapäivää niin ei tarvitse tulla ikinä!!!! :'( Itkin tossa pari päivää, mutta nyt mieli jo parempi...minkäs minä asialle voin, mutta kyllä olen niiiiin pettynyt. Isä on tehnyt ohareiita läpi elämäni, eikä koskaan ole tullut mihinkään juhliin rippi-ja ylioppilasjuhlista puhumattakaan... Mutta jotenkin elättelin toivoa tässä tapauksessa kun oli niin ylpeä pojasta ja siitä että tuli ukikis :( Anteeksi vuodatus :ashamed: Oli vaan pakko purkautua asiasta...on niin lytätty olo...

Mutta nyt täytyy taas poistua hetkeksi taka-alalle ja alkaa valmistautua...

:hug: kaikille tasapuolisesti, koska onneton unohdin mitä kaikkea piti kommentoida...:(

Milliz + toukka 5 vkoa 5 pv
 
Millizille :hug:

TT: :hug: Yllättävän yleistähän tuo on...

Vähän räkäisiä ollaan, parempi tietty nyt kuin jouluna. Siis, jos nyt parannutaan ennen sitä :/ Pikkuiselle pitää ostaa keittosuolatippoja, sen verran rohisee ja yöllä oli siten vähän tuskaista. Ihanaa, kun pakkaset näyttäis lauhtuvan vähän, niin päästäis me räkäisetkin ulos :)

Mimona+Tyttö 6vko
 
Millizlle lohtu :hug: ja hyvää ristiäispäivää!

mimonalle ja muille sairastaville pikaista paranemista!

Mulla oli ilmeisesti jo ekat menkat viikko jälkivuodon päättymisen jälkeen. Jälkitarkastuksen suorittanut lääkäri oli ainakin sitä mieltä. Voi siis olla muillakin mahdollista.

Mukavaa viikonlopun jatkoa!

Esikko ja Möhkis hitusen vajaa 7 viikkoa
 
Milliz: halauksia!! Omien vanhempien toilailuiden takia ymmärrän täysin sun fiilikset..Jaksamista!

Oltiin tytön ja vaavelin kanssa tunnin lenkillä ulkona,kylläpä oli mukavaa ja poikakin nukkuu nyt sisällä tosi rauhallisesti! Äiti vaan naureskeli että ei sitä 26 vuotta sitten tommossista pakkasrajoista mitään puhuttu ja vaunutkin oli mitä oli ja hyvin silti vauvat pysy hengissä vaikka välillä ulkoilutti muakin -20 asteen pakkasissa :D semmostahan se nykyään vähän on..hössötetään vähän turhankin paljon joka asiasta.
 
huomenta, niin se joululähestyy, eilen käytiin koko perheen voimin kuusenhaku reissussa. vauva sai ekan kerran traktorin kyytiä, johan tuo oli jo vanhaksi ehtiny B)

paistettiin makkaraa ja pannukahvia mehtäsä. kivaa oli, vielä just mahuttiin traktoriinki. sitte kun kolmas tulee niin on jo tiukempaa.

:hug: halaus kaikille sitä tarvitseville

etna ja hymyilevä tyllerö 1kk ja 1vk
 
Kiitti Esikko! Nyt tuntuu, että nuha alkaakin mun osalta helpottaa:) Tytöllä taas yöllä rohisi enemmän, mutta varmaan taas päiväksi helpottaa niin kuin eilenkin.

Hannamanna: Noin mäkin ajattelisin niistä pakkasrajoista, mutta toisaalta nykyään ollaan enempi tietoisia riskeistä. Eihän kylmä kaikkien hengitykseen vaikuta, mutta mistäs me tiedetään, että kenen kohdalla sitten vaikuttaa :(

Ihanan kuuloista Etna :heart: Olisi ihanaa päästä oikealle kuusenhakureissulle. Meillä kun se tarkoittaa kauppojen pihoilla pyörimistä, hinnan vertailua ja lopulta lompakon tyhjentymistä :kieh: No ehkä joskus vielä :D

Viime yö olikin pitkästä aikaa levoton, kiitos neidin maitotilauksen. Eli vrk:n verran söi tuossa useammin ja viime yönä maito tulikin taas suihkuten ja sille sitten ymmärrettävästi raivottiin :headwall: Just, kun päästiin noista vaivoista eroon, toivottavasti ei tällä kertaa kestä kahta viikkoa...
 
|O |O enköhän mä kuulu just tähän p***aryhmään jolla alkaa menkat HETI jälkivuodon loputtua eikä sitten imetyksen loputtua :ashamed: toissapäivänä loppu vuoto joka kestikin melkein 5viikkoa ja eilen alko vissiin menkat byäääääääh! no johan ne melkein vuoden oli veks..

ihanaa ku keli on sallinu ulkoilun, eilen tehtiin 2tunnin lenkki ja poika nukku tyytyväisenä kunnes tultiin kotiin, tänään lähettiin pulkkamäkeen (siis isoveljet mäessä ja me vaunuiltiin ympäri puistoa vaavin kans ) ja just tultiin sisään, lykkäsin pojan partsille jatkamaan unia, heräs ku tultiin sisään mut tyytyväisenä nyt tutii tuolla :D

pitäs pipareita tänään leipoa ku eilen ei ehitty.. no nyt toi huutaaki jo partsilla, moiks! :wave:

tupuna ja puhis 4vkoa 6pvää :heart:
 
Ihana luminen tuisku ulkona =) Kiva kun pääsee jo ulkoilemaan vaikka itse nukutinkin tytön tänään vielä kuistille.

Millizille jaksamisia!! Todella inhottavaa tuollainen!! :(

Ihanaa, täällä on jälkivuoto kans loppunut nyt kokonaan! Loppui kyllä jo pari viikkoa sitten mutta sitten kahden päivän jälkeen alkoi menkkamainen verinen vuoto joka kesti melkein viikon. Mietin vaan olisikohan voinut olla mullakin jo menkkavuotoa..

Täällä on nukuttu nyt kaksi yötä melko hyvin. Kiitos teidän vinkkien!! =) Nukutaan siis edelleen perhepedissä mutta tytön osa sängystä on kohotettu pinnasängyn patjan avulla. Minusta tuntuu että nukkuu paremmin myös siksi kun ei ole ihan kiinni minussa ja haista maitoa, nukkuu paljon levollisemmin.

Santtu ja Vilma 6 vko 2 pvä
 
Merkkailen että pysyy kärryillä mukana.. täällä menny kaikki kivasti, uloskin ollaan jo päästy parina päivänä mut tänään ollut taas -16 pakkasta. Joululuahjaostoksilla käytiin ja vaapu nukkui tyytyväisenä koko reissun ajan. =)

Palailen paremmalla ajalla asiaan, meillä ei pahemmin päivällä nukuta (onneksi sentäs yöllä ihan hyvin) niin pikaseen pitää hommat tehdä ennenku vauva taas herää ja vaatii tissile ja syliin! :wave:

Nunneliini & Vaapu 5vkoa
 
Ellen =) aivan mahtavaa kuulla, että kaikki hyvin.
Me mennään uusinta ultraan tammikuulla, katsotaan, onko nesteily jo loppunut kenties.
Meillähän oli vipassa ultrassa, siis raskaana ollessa vielä, just päivää ennen synnytystä niin, että lääkäri sanoi vasemman munuaisen olevan reilusti laajentunut, kuorikerrosta enää 1½cm jäljellä ja sanoi vielä niinkin, että aika keljun näköinen.
4päivän ikäisenä pojulla siis normaalin kokoiset munuaiset =)

Poika voi hyvin. Yöt nukkuu hienosti, on nukkunut alusta asti. Herää yleensä kaksi kertaa syömään ja nukkuu välit. Joskus on nukkunut 6 tuntiakin putkeen.
Päivisin nukkuu n.3h unet ja sitten lyhyempiä pätkiä.

Mutta nyt lahjoja paketoimaan.

Niin, nimestä. Meillähän ei ole ristiäisiä, kun ei kuuluta kirkkoon, mutta pojasta tulee Salomo Joosua :D

-Fiona ja poju 2vko ja 3 pvä-
 

Yhteistyössä