Marraskuun 2009 karhunpennut

Hyvää itsenäisyyspäivää!

Disflatyl yms. -tipoista sen verran, että mulle neuvottiin neuvolassa, että ne on annettava ennen imetystä, jotta vaikuttavat kunnolla. Jos siis jollakin ei tunnu tipat auttavan, niin voisiko syy olla väärässä ajankohdassa?

Olisiko kenelläkään hyviä neuvoja miten saisi tytön kellon käännettyä oikeaan aikaan? Nyt kaksi yötä takana, kun tyttö on ollut melkein koko yön virkeä ja tahtonut seurustella sylissä. Päivällä sitten nukahtaa heti syötön jälkeen ja nukkuu tosi sikeesti, joten ei ole auttanut vaikka olenkin yrittänyt valvottaa tyttöä päivällä, kun hän ei pysy silloin valveilla.

Esikko ja Möhkis 4 vk 5 pv

Laitan tähän kanssa viestiä eli poika syntyi 3.12 klo 01.00. Mitat 4090g ja 52cm.
Sairaalassa ollaan edelleen, huomenna munuaisten ultra ja sitten kotiinpääsy, jos kaikki ok.
Tähän mennessä vauvan kanssa mennyt tosi hyvin, syö ja nukkuu. Rauhallinen poika.
Pissaa tulee hyvin,että sen puolesta kaikki ainakin ok.

-Fiona ja poju 3vrk-

Fiona, onnea pojasta! :heart:

me alotettiin eilen pojalle rela-tipat, viime yö meni hieman huonommin kuin yleensä mutta toivottavasti alkaa pian helpottaa masuvaivat noilla tipoilla. tänään ois pitäny alottaa vitamiinitkin mutta en niitä nyt tähän samaan syssyyn uskaltanu alottaa jos nekin vielä tekee mahan kipeeks, alkuviikosta vois noita sitten aloitella.

Miyaki & poika 2vko

Unohtui aiemmasta, mutta tervetuloa Aadaliini =)

Tupuna: Uskoisin myös, että tuolla tyylillä maito ei lopu. Itse olen ollut sen verran laiska, että olen antanut kokonaisia "aterioita" pullosta. Toisaalta se ei ole tehnyt mun tapauksessa muuta kuin hyvää, että imetyskertoja on jäänyt väliin ja siten maitomäärä toivotusti pienentynyt. Tosin viime yönä raivottiin taas pitkästä aikaa ja nyt en enää osaa sanoa, että tuliko maitoa taas täysillä vaiko ei ollenkaan :headwall: Mulla sitä maitoa siis on harvoin suihkunnut muuten kuin vauvan juuri imiessä, eli hyvin vaikea sanoa, että miten paljon sitä tulee. Pitäisi olla röntgenkatse niin näkisi, millai sitä tulee :LOL:

Peggybundy ja Fiona Onnea vauvoista!!!!! :flower: :flower:

Täälllä on kans pulauttelua paljon. Meillä pulauttelu alkoi cuplatonin aloituksen jälkeen. Minulla tosin myös tulee maitoa suihkuten imettäessä joten en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa tuohon pulautteluun. Meillä kanssa vauva heräilee öisin siihen kun maito nousee suuhun ja nieleskelee ja välillä pääsee itkukin, tosi inhottava vaiva.

Milliz Minulla on myös öisin kovia hikoilupuuskia, taitaa johtua hormooneista. Tosi inhottavaa kyllä herätä kun on aivan hiestä märkä.

Vyöhyketerapiasta maksoimme 25 euroa/krt. Vyöhyketerapeutti sanoi että hoito kestää noin 30 min vauvasta riippuen. Jos vauva on rauhallinen voidaan hoitaa 30 min, mutta yleensä noin 15 min jos vauva ei jaksa niin kauaa. Meillä on taas huomenna varattu aika, katsotaan nyt menemmekö vielä kolmannen kerran kun vaiva jo kokonaan kadonnut. Mahaitkut tosiaan loppuivat kokonaan, mutta pulauttelua on edelleen.

Vauva nukkui pitkästä aikaa viime yön niin että heräsi vain kaksi kertaa syömään neljän tunnin välein. Ihana olo on myös itsellä kun on saanut nukuttua hyvin!!! Myös päiväunet on selkeästi pidentyneet vyöhyketerapian jälkeen kun ei tarvi enää heräillä masuvaivoihin =)

Santtu ja tyttö

meillä on nyt sitten pikkunen flunssassa :( räkä valuu ja yskii. nukkuu nyt tuossa vieressä sitterissä kun en uskaltanut sänkyynsä viedä kun välillä yskii niin rajusti että joutuisin koko ajan juosta tuonne katsomaan että kaikki kunnossa. mitenköhän kauan uskaltaa seurailla ihan kotona näin pienen vauvan flunssaa? poika nyt siis tasan 2vko. onneks huomenna on taas neuvola auki niin soittelen sinne mikäli jatkuu.

fiona71 :flower: :heart: onnittelut pojasta :heart: :flower:

milliz joillakin rela-tipat pahentaa masuvaivoja, mä jätin ne kokonaan pois ja on hellittänyt, en tiedä johtuiko niistä mutten ainakaan enää niitä aio antaakkaan..

nukutin poikaa ekaa kertaa partsilla vaunuissa tänään, tunnin vaan jaksoi siellä nukkua, mut sisällä kyllä jatkoi uniaan =)

huomenna neuvolassa punnitus, pitänee kysellä imetykseen vielä ohjeita sieltä..

mamacita kiitos linkeistä, oli hyödyllistä tietoa, kannattaa muidenkin käydä lukasemassa imetysinfoa =)

nyt töllön ääreen ennenku pääsee taas hommiin :)

tupuna ja puhis huomenna 3viikkoa :heart:

Täälläkin on suihkutissit :LOL: Viime yön tyttö oli tosi levoton ja olin itse sängyssä 21.00-11.30 ja sain sinä aikana vaan n. 7 tuntia unta. Ei hirveesti ehdi mitään päivän aikana ku oon ison osan vuorokaudesta sängyssä!

Tosi hyviä noi imetystukilistan vinkit! Täytyy heti kokeilla. Oon nyt joka päivä saanu yhden purkillisen pumpattua ja huomaan kyllä kuinka helppoa imetys on pumppaamisen jälkeen. Tänään tyttö sai oikeen kunnon raivarin kun maitoa tuli niin paljo... Toivottavasti kohta taasantuis, mulla kauheet suojusmäärät imetysliiveissä mut silti ne on muutaman tunnin päästä ihan märät.

Nyt nukkumaan.

Madga ja tyttö 1vko 4 vrk

Alkuperäinen kirjoittaja santtu-:
Täälllä on kans pulauttelua paljon. Meillä pulauttelu alkoi cuplatonin aloituksen jälkeen. Minulla tosin myös tulee maitoa suihkuten imettäessä joten en tiedä kuinka paljon se vaikuttaa tuohon pulautteluun. Meillä kanssa vauva heräilee öisin siihen kun maito nousee suuhun ja nieleskelee ja välillä pääsee itkukin, tosi inhottava vaiva.
Täälläkin huomattiin toi pulauttelu ku alotettii cuplatonit, jotka vaihdoinki sit siihen disfla...ja huomattavasti vähentyny vaihdon jälkeen puklailut :) Täällä kans ongelmana tuo maidon suihkuaminen ja kaveri kun yleensä heti irroittaa otteensa alotettuaan, ni huoh.. sit on KAIKKI maidossa :D

Kakkaa on ruennu tulemaan vaan kerran päivään, pissaa sitä useemminkin.. (joka vaipan vaihdon yhteydessä painava vaippa) Ja vatsaongelmien kanssa painitaan täälläkin :ashamed: Huomasin tänään, että helpotti pikkumiestä tooosi paljon ku otin vatsalleen makaamaan oman vatsan päälle ja silittelin aina takaraivosta jalkoihin asti.. Mut ei äitikään jaksa montaa tuntia silitellä :D

Lisämaidosta
sen verran, iltaruokinnalla joudun antamaan joka kerta nannia, kun monen tunnin tissilläolo ei saa kylläseks.. ja joskus yöllä sorrun antamaan korviketta kun on_vaan_niin_väsynyt_..

Mutta syöttöjä jatkellen ja merkkaan!

pikkuihra ja ruttu-ukko 1kk 4pvä

Heipä hei ystäväiset!

Aika hyvin pitää nuo kaksi pikkuista työn touhussa, ei paljon ehdi kuin jutut lukemaan ja sitten jo toinen tai kummatkin hermostuu... :whistle:

Näytti siltä, että kaikki marraskuun karhunpennut, joiden äidit ovat vielä aktiiveja, olisivat tulleet maailmaan, joten laitoin vähän niin kuin pakettiin tuon odottajien ketjun. Jotenkin tosi melankolinen olo tuli, tää oli kuitenkin ihanaa aikaa ja mulle viimeinen odotusketju johon enää kirjoittelen.
(Jos en sitten kuulu siihen 0,4 % jolla sterilisaatio pettää...
)

Mutta se siitä, nyt ollaan vauvaantuneiden ketjussa, katsotaan kuinka pitkälle täällä rupatellaan! Pisimpään näyttivät olleen aktiivisia joulukuiset 05 ja marraskuiset 06 - pistetäänkö paremmaksi? :D :saint:

Kovasti näyttää olevan masuvaivaa karhunpennuilla, meillä Idalla myös... Cuplatonia annan silloin tällöin kun muistan, mutta onneksi eivät vaivat ole kuitenkaan mitään kovin pahoja. Yöt menevät pääasiassa hyvin, nukkuu kainalossani 23-07 noin 2-3 heräämisellä ja nukahtaa heti syötyään. Pitäisi tuota iltarytmiä alkaa hakemaan omaan koppaan nukuttamisella, nyt nukkuu sitterissä tai sylissä koko illan, kunnes menemme itse nukkumaan. :ashamed:

Tyttö on aivan ihana ja aktiivinen, ero isoveljeensä on tosi iso. Ida on nyt viikon päälle kuukauden ja hymyilee tosi paljon, seuraa leluja, ääniä ja ihmisiä ja alkaa jo ääntelemään! :heart: Näkee oikein kun tyttö katsoo silmiin ja yrittää kovasti jutella, pientä ääntä saa jo tulemaankin ja äiti tietysti älyttömän ylpeä...

Meillä Ida on nyt sitten kokonaan pullovauva, eli korvikkeella mennään. Maito loppui sekin vähän tissistä ja tyttö ei enää jaksanut tyhjää rintaa lutkuttaa. Ihan hyvillä mielin silti olen, juuri näin kävi kuten esikoisenkin kanssa, joten tähän on tyytyminen.

Ihottumasta/näppylöistä piti kysymäni, onko jonkun vauvalla (tällä tai edellisillä ) ollut naaman ihossa enemmänkin näppylää? Pojalla oli ihan täydellinen iho, ei ollut mitään ongelmaa, mutta Idalle on nyt tullut koko ajan enemmän naamaan sellaista pienen pientä punaista näppyä. Koska en imetä, se ei voi olla mistään syömästänikään ja maitoallergiakaan ei kaiketi ole koska ei pulauttele tai mahaansa niin kovasti kipuile. Olisikohan sitten vaan sitä hormooninäppyä tavallista ärhäkämpänä? oletteko jollain voidelleet vai pitäisikö antaa ihan itsessään parantua?

miyakin pikkuiselle pikaista paranemista!

Voikaahan hyvin mammat ja vauvat!

thor ja Ida 1kk1vko

thor uskoisin niiden Idan näppyjen olevan juuri niitä hormoninäppyjä,meillä juuri neuvolatäti muistutti siitä että ei tartte peljästyä niitä näppyjä ne on vaan niitä eikä kuulemma tarvitse millään rasvalla hoitaa.meillä oli esikoisella niitä,mutta ei kovin pahasti,pojulle ei ainakaan vielä ole tullut,mutta sunnuntaina on ristiäiset..silloin niitä voi sitten jo ollakkin :p
toivotaan että teillä nuo näpyt on juuri niitä,koska ovat inhottavia mutta harmittomia ja eiköhän ne pian lähde poiskin,toivotaan!

Täällä ei ainakaa vielä ole pojalla ilmaantunut masuvaivoja.

Maitoa riittää edelleen tosi hyvin pojalle.Sitä oikeen suihkuaa pojan suuhun ja kuulostaa siltä ettei poika meinaa ehtiä ees niellä kunnolla kun sitä tulee niin paljon.No onhan se hyvä että maitoo riittää ihan omasta takaa.

Pitäs varmaa ruveta noita laqhjojaki paketoimaan kun tyttöjen synttärit on tulevana lauantaina ja pian onki sitte jo joulukin..kyllä tää aika menee sitte nopeeta etiä päin.

Lauantaina pidämme samalla myös pojan nimeämisjuhlan ettei tartte sitä sitte erikseen pitää.

Mie ite oon edelleen pienessä kuumeessa,sais jo helpottaa

Meillä kanssa pulauttelu lisääntynyt,en tiiä johtuuko tipoista vai syökö ittensä niin ähkyyn et sen takia lentää maidot pellolle..Kiukkuamista täälläkin..nytkin aamulla heräs 07.00,syötin molemmat tissit, alko huutamaan, annoin pullosta maitoa päälle, huusi senkin jälkeen, laitoin vähän aikaa tuttia suuhun mutta ähinä senkun jatku ja jatku ja sit annoin taas tissiä ,vähäks aikaa rauhottu ja sit alko taas raivoominen, sit annoin pullosta maitoa 40ml ni rauhottu vihdoin nukkumaan..tämmöstä tää on aamusta iltaan :D Onneks ulkoilun jälkeen tuntuu aina nukkuvan sitten pitemmän pätkän ja rauhallisemmin..

Mulla vaan ripuli jatkuu..onneks nyt tulee vaan 2-3krt päivässä mut silti tosi kurjaa kun varsinkin aamusin on maha kipeä.. :x

hannanmamma+ Poikanen 2vko 3pv :heart: :heart:

Voi että kun sitä voi olla pienistä asioista onnellinen!!! Viime yö nukuttiin oikein hyvin. Tyttö heräsi klo 03 ja 07 syömään, joten normaali rytmi löytyi taas. Jipii! Vai pitäisikö vielä kuitenkin koputtaa puuta...

Pahimmat masuvaivat näyttäisivät loppuneen pelkällä maitomäärän vähentämisellä. Rintamaidon lisäksi annan korviketta vain muutamalla syöttökerralla eli silloin kun näyttäisi oikeasti tarvitsevan lisää maitoa. Joskus tyttö vähän ähisee nukkuessaan, mutta ei näyttäisi häntä itseään kovinkaan häiritsevän.

Thor, meidän tytöllä on noita näppylöitä myös ja paljon. Näyttäisi lisääntyneen menneen viikon aikana. Neuvolan tätin mukaan näyttävät hormooninäppylöiltä, mutta mistä sitä voisi sitten oikein tietää onko näpyt niitä vai johtuuko jostain muusta. Itse en ole laittanut näppyihin mitään eikä neuvolassakaan neuvottu.

Jaaha, se on taas uusi viikko ja uudet kujeet. Kohta on se joulupukkikin jo ovella...

Esikko ja Möhkis 4 vk 6 pv

pakko kommentoida hormoninäppyjuttuun että meillä oli tosiaan esikolla maitoprot.allergia joka ilmeni aluksi vain näppyläisillä kasvoilla. Neuvolassa oikein lääkärikin sanoi olevan hormoninäppyä joten ei muuta kuin vähän ihmeteltiin että eikös sen olisi jo pitänyt loppua. Mentiin yksityiselle kun esikko oli kipeä (silloin n.2kk ikäinen) ja se lääkäri sanoi heti kasvot nähtyään että allergiaa eikä mitään hormoninäppylää.Huoh.

En nyt missään nimessä tarkoita että kaikilla on mutta että näinkin voi käydä. Jos joku haluaa kuvan yksärillä esikosta ja niistä kasvoista niin voin lähettää, nyt jälkeenpäin näen kyllä itsekin heti eron hormoninäppyihin. Allergiassa pojalla oli kasvoissa iho sellaista kuivempaa,ehkä vähän ihottumannäköistä.

--
Tytöllä on nyt nuha o_O todella ikävää ja kamala rohina kuuluu koko ajan. Oon keittosuolaliuosta pistäny ja räkäimurilla niistänyt mutta silti rohisee. Onko muilla oltu kipeänä vielä? Sain muuten äsken varattua ristiäispäivän tammikuun alkuun, saa neiti vihdoinkin virallisesti nimen :)

heips!

neuvolassa käyty; nyt valittivat vauvan liiallista painonnousua :eek: v***u siellä ei olla koskaan tyytyväisiä mihinkään, viimeks oli liian vähän paino noussu. viime neuvola oli viime torstaina ja nyt painoa oli tullu 270grammaa. okei, on aika paljon mut ei tota poikaa ylipainoiseksi voi sanoa ;) ja täti sanoi ettei niin paljoa korviketta saa antaa, mut jos en anna niin paljoa niin nälkähuutoa kuunnellaan sit seuraavaan syöttöön saakka, ei sekään ole kivaa :(

vyöhyketerapiaan sain ajan huomiseksi, on oikein kehuttu terapeutti eikä maksa ku 27e/kerta, musta se on vähän jos vauvan kivut alkaa helpottaa! tuun sit kertoo tännekki minkälaista oli ja auttoiko. =)

jouluakin pitäs alkaa laittelemaan jo, kuhan ehtis, isommat pojat jo kovasti kyselee koristeiden ym perään, ja pitäs ne piparitkin leipoa joku päivä, piparkakkutalosta puhumattakaan, ei vaan aika riitä kaikkeen enää :ashamed:

huomista v.terapiaa odotellessa... =)

tupuna ja puhis 3viikkoa :heart:

tupuna21 Ompas teillä outo neuvolan täti..meillä ainakaan mitään oo valittanu vaikka painoa oli tullut reilusri enemmän kun teillä viikossa..Eikait sitä lasta voi nälässäkään pitää?!

Ekaa kertaa koiran ja vaunujen kanssa lenkillä,meni tosi hienosti! hyvin koira näköjään tollasset hommat muistaa vaikka siitä on monta vuotta aikaa kun ollaan viimeks vaunujen kanssa lenkkeilty!

Kaveri kävi tyttönsä 4kk kanssa kylässä,oli eka kerta kun tyttö näki vauvan ja järkytty aika pahanpäiväsesti kun toi rupes ruokaa vaatimaan :D Kyllä ne kasvaa järkyttävän nopeesti,tyttö tuntu ihan järkyttävän kokoselta poikaan verrattuna..

tupuna pistä nuo neuvolatädin jutut toisesta korvasta vaan pihalle kun tuntuu että ne sanoo välil ihan mitä vaan.

Tuossa kun kävin pojan kanssa perjantaina neuvolassa niin täti väitti että onpas teijän poika päässy laihtumaan kun iho roikkuu tällä lailla vaikka ei se missää roiku.No sitte kun hän punnitsi pojan niin rupee perumaan puheitaan ja pahoittelemaan mitä tuli sanottua.

Kuinkas usein teillä on näitä neuvoloita tässä alussa?Me ollaa nyt käyty kerran tossa 2 viikon iässä ja seuraava on vasta noin 2kk iässä

tupuna, no huh mikä terkka teillä. meillä oli pojalla tullu samassa ajassa 300g ja silti sanottiin vaan että hienosti kasvaa :eek:

taaperot, meillä oli eka neuvola vajaa 2vko iässä ja seuraava 1kk iässä, ensimmäisen vuoden täälläpäin on kerran kuussa käynnit

poika on ollu tänään jo vähän parempi, räkä valuu edelleen mutta enää ei sentään yski ainakaan niin rajusti kuin vielä eilen. toivottavasti menee pian ohi tää eikä nostais kuumetta.

Hei,

Pääsisikö tänne mukaan kirjoittelemaan? Olen ollut joulukuisissa tuolla odotuspuolella, mutta tyttö syntyikin jo 15.11 ja olen lukenut tätä teidän palstaa täällä ja samojen asioiden kanssa painitaan. Tyttö syntyi viikolla 36+4 (47cm, 2645g) jalat edellä alakautta neljässä ja puolessa tunnissa. Esikoinen on ja itse olen 27v. ja Helsingissä asustellaan.

Vatsavaivat on täälläkin alkanut viikko sitten ja huomenna mennään kokeilemaan vyöhyketerapiaa. Toivon tosiaan että auttaisi. myös disfatyl ja maitohappobakteerit on käytössä.

Ollaan jouduttu käymään neuvolassa neljän päivän välein kun pienipainoisina syntyi. Tänään päästiin yli kolmen kilon! jee! nyt on viikossa tullut 230g ja pelkällä rinnalla mennään. Aluksi meidän piti käyttää lisämaitoa rinnan lisäksi kun keltaisuudesta yritettiin eroon ja piti varmistaa että sai tarpeeksi ruokaa. Pulauttelu on alkanut myös täällä samaan aikaan kun noi kaikki tipatkin.

Tuttia ollaan harjoiteltu mutta ei vielä täysin hyväksy sitä :| olis kiva jos oppis. Tänään mennään ekan kerran vauvan kanssa kauppaan, jännittää miten kaikki menee :) toivottavasti ei saa itku kohtausta siellä.

Leppis ja tyttönen 3vko ja 1pvä

Vauvan rytmi on edelleen ihan väärin! Yleensä herää kello 3 yöllä ja valvoo siitä 4 - 5 tuntia eteenpäin:( Oon tähän itse ihan loppu, ollaan kokeiltu kaikkea, istuttu kolme yötä jo kokonaan ilman valoja, kun niin neuvolassa sanottiin. Tänä aikana syö useasti ja kitisee sitten masuvaivoja tai mitä nyt lienee ...
Sitten päivisin nukkuu monta tuntia putkeen, nytkin nukkunut kello kolmesta tähän saakka vain YHDELLÄ syötöllä!! Eikä mitenkään saa pidettyä hereillä :| Mitäköhän mun pitäis tehdä tälle asialle? Viime yönä oli keinot loppu, ja annoin vauvelin lopulta itse nukahtaa koppaan, jota edelsi kyllä lähes tunnin huuto, ja kävin pari kertaa rauhottelemassa ja syöttämässä.
Päivisin en meinaa jaksaa edes nousta ylös, joten tuntuu, että on koko ajan yö.

Miten vauvan rytmiä saa muutettua?? Onko mitään neuvoja? Hassua, että rytmi on hänellä vieläkin ihan samanlainen kuin mahassa, päivisin oli tosi laiska ja öisin piti meteliä.

Miina ja tyttö tasan 5 vk.

voi miina varmasti on raskasta :hug: neuvoa yhtään en osaa mutta pakko oli kirjautua kommentoimaan jotain :ashamed: yhtenä neuvona voisi olla kun päivällä nukkuu noinkin pitkään niin herättelet parin tunnin välein,jos millään ei meinaa jaksaa herätä niin menet vaan vaippaa vaihtamaan,se kyllä vauvan herättää kun riisuu lämpimät vaatteet päältä ja syötönkin aikana vähentää vaatteet jos uni vaan meinaa tulla,näin meille neuvottiin sairaalassa kun meidän poju ei meinannut jaksaa herätä syömään päivän aikana.ei se kovin helppoa ollut kun toinen nukahti aina rinnalle,mutta olet ainakin katkaissut sen pitkän unen sillä.toivon kovasti että joku osaa neuvoa niin että saat avun väsyttävään ongelmaan

Heippa pitkästä aikaa :wave:

Meillä on ollut sen verran kiirettä että ei oo koneelle paljoa kerenny; lasten vaarin hautajaiset ja niiden järjestelyt ja eilen vietimme tytön ristiäisiä. Nimekseen neiti sai isomummujensa mukaan ANNI JOSEFIINAN :heart:
Meillä on mennyt aivan mahtavasti ensimmäinen kuukausi. Tyttö on todella rauhallinen ja päivä/yörytmi on ollut alusta asti selvillä. Yhtään yötä ei olla Annin kanssa valvottu. Mahavaivoja ei ole ja tyttö itkee vain kun nälkä iskee. Pelkällä rinnalla ollaan menty koko aika. Päivisin neiti syö 3h välein ja illalla tankkaa. Yöllä syö 1-2kertaa, 3-5h:n välein ja jatkaa heti uniaan äitin kainalossa.
Sisarukset ovat ottaneet hyvin uuden siskonsa vastaan. Ainoastaan tuo meidän täystuho, kohta 2vee, on täysin valvottava! Ei tahallaan satuta vauvaa, mutta otteet on rajut kun halaa ja pussailee kokoajan :LOL: Onneksi tytöistä on jo paljon apua, etenkin tuosta 7 vuotiaasta esikosta. Arki on hyvin käynnissä ja kerhoiluakin on voitu jatkaa entiseen malliin. Viimeksi tänä aamuna työnsin kahta tenavaa ja vedin yhtä rattikelkassa yhden kävellessä, hyötyliikuntaa tosissaan :D

Onnittelut kaikille joita en ole onnitellut vielä vauvoista! :flower:

Onni ja Anni Josefiina tasan 1kk

Miinalle iso halaus :hug: Toivottavasti saatte rytmin korjattua!On varmasti raskasta. Itsellä olisi tuo tilanne täysin katastrofi kun ei päivisin mahdollista levähtää kun on 5 huollettavaa.

Yhteistyössä