MARRASKUISET KARHUNPENNUT 2009 - MEIDÄN KUU! (Ja vähän joulukuuta...)

aamukastetta sjoella isät sai tulla synnytyssaliin tai siis ainakin leikkaussaliin ja vierihoitoonkin.mutta vain isät ja lapsen sisaret oli tervetulleita vierihoitoon ja tuo ohje oli ehdoton,eli ei siis ketään muita.eli hoitsut oli tiukkoina.<---hienosti muotoiltu :LOL: prenan puolella oltiin vierihoito kokonaan suljettu,mutta kylläpä prenallakin kaikki sujui.positiivisin mielin vaan.paskahomma kylläkin tuo sikainfluenssa :kieh:
 
Onnea taas uusille vauvoille ja äideille :flower: :flower: :flower:

Oysissa mies pääsi sentään synnytyssaliin mutta osastolle ei päässyt kukaan, ei edes isä.

Mulla nousi "maitokuume" torstaina :/ Kerkesin jo säikähtää ku tuli nhiin yllättäen, mutta kun muita oireita ei tullut ja kuume kesti vaan 1½vrk meinasi neuvolan täti että johtui maidonnoususta mikä kuulemma tosi yleistä. Mulle ihan uusi juttu vaikka viides lapsi kyseessä. Tyttö on rauhallinen tapaus mutta syö tiheään ihan erilailla kun nuo 4 muuta tehneet. Tosin tyttö ei syö kuin toisen tissin kerrallaan ja nukahtaa, muut syöneet molemmat rinnat ja nukkuneet sen jälkeen 4-5h putkeen. No alussahan tässä ollaan ja mies kotona vielä 2vkoa että keretään vähän rytmiäkin löytää ja saan nukuttua päivälläkin.
Ristiäispäiväkin ollaan lyöty lukkoon ja se on Itsenäisyyspäivä 6.12 kun vauva on 4vkon ikäinen.

Mun pelko toteutui myös siitä että joku kuolee kun vauva syntyy :'( Miehen isä löytyi eilen kuolleena... Hän oli alkoholisti ja siksi meillä oli häneen nykyisin aika huonot välit, mutta silti se oli järkytys, varsinkin miehelle joka ei kerennyt isälleen vauvasta ilmoittaa :(

Tsemppiä teille joilla synnytys vielä edessä!

Onni ja "Martta" 1vko 1pvä
 
Synnytyskertomuksia on kiva lukea, kun itse ei tiedä mitä tuleman pitää, joten kiitos vaan kaikille, jotka niitä jaksavat kirjoittaa...

Tietääkö kukaan mikä on Taysin tämän hetken vierailupolitiikka? Kai nyt isä vielä pääsee mukaan, toivottavasti?

Täällä odotus jatkuu ilman minkäänlaisia merkkejä loppukoitoksesta...

Liinamaria 40+3
 
Ihan ekana kiitokset kaikille onnittelijoille ja tsemppaajille :heart: Onnittelut kaikille vauvautuneille :heart:

onni09 kurjaa että jouduitte moisen menetyksen kokemaan :hug:

).( Täällä sairaalassa makoikoillaan molemmat ja molemmat ollaan aikas kipeitä. Prinsessa edelleen teholla ja mulla tulehdusarvot huitelee yli 200 ja syytä ei tiedetä. Moni asia etenkin pikkuisen kohdalla huolettaa, mutta onneksi täällä on hyvät hoitomahdollisuudet ja osaava henkilökunta. Kerron sitten myöhemmin lisää tarinaa kun voimat riittävät. Osa asioista vielä itsellekkin hämäränpeitossa kun kaikki tapahtui lopulta kovin nopeaan. Onneksi tapahtui sillä se oli vauvan selviämisen kannalta erittäin tärkeää. Aamulla tulee kuitenkin sektio päätöksen tehnyt lääkäri juttelemaan ja silloin varmasti saan lisää tietoa tapahtumista.

liinamaria isä pääsee sekä synnytykseen ja osastolle, mut muilla vierailla ei asiaa. Ja tietty vanhemmat sisarukset pääsee myös jos sellaisia on.

Tsemppi :hug: kaikille vielä pikkuista odottaville, niin pitkältä kuin se odotus tuntuukin niin kyllä se vielä palkitaan.

Milli82 ja sinnikäs typy kohta 2vrk :heart:
 
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
Onnea taas uusille vauvoille ja äideille :flower: :flower: :flower:

Oysissa mies pääsi sentään synnytyssaliin mutta osastolle ei päässyt kukaan, ei edes isä.

Mulla nousi "maitokuume" torstaina :/ Kerkesin jo säikähtää ku tuli nhiin yllättäen, mutta kun muita oireita ei tullut ja kuume kesti vaan 1½vrk meinasi neuvolan täti että johtui maidonnoususta mikä kuulemma tosi yleistä.

Mulla oli eilen illalla ihan sama tilanne. Kävin saunassa ja sen jälkeen alkoi paleltaa niin että kädet ja koko kroppa muutenkin tärisi. Kuumetta oli 38 astetta. Sitten se laski äkkiä alas ja ei ollu enää tänä aamuna. Luulin että olis rintatulehdusta, mutta ei ole nännit kuumat eikä laikukkaat. Oisko ollu sama tauti ku sulla.

t schnappy ja pojke 1 vko ja 2 vrk
 
Kiitos Loveangel :hug:

Eli siis käytössä oli nyt vain vierihoito-osasto, mikä ennenkin? ( kun olen ymmärtänyt että välillä on äidit olleet sielä prenan puolella )
Ja vielä jos saan sua vaivata... :ashamed: Oliko sielä kauhea meteli siitä remontista johtuen? Olen semmoistakin kuullut, että pitävät porauskoneineen jne. kauheaa metakkaa...jos sitä pitää päivätolkulla kuunnella synnytyksen jälkeen niin eihän se ole kyllä toivottavaa :|

Voi kun pääsis jo synnyttämään!!!!!!!!!!! Kuinka tämä voi olla edes mahdollista että menee näin yli? Edelliset syntyi 39+4 ja 40+0..ja nyt ei siis merkkiäkään syntymisestä ja viikot on 40+4...Puuuuuuhhhh... :(
 
Milli82, sinua tulin voimahalaamaan. :hug: Olen kovasti odottanut tietoa sekä täällä että fb:ssä, että onko kaikki kunnossa. Toivottavasti kaikki on pienellä tyttösellä hyvin. :heart: TAYS:n VTO:lla voin kokemuksen syvällä rintaäänellä kehua olevan todella hyvää hoitoa pienelle ja ymmärtäväisiä hoitajia myös meille vanhemmille. :)

Kaikille vauvan saaneille paljon onnea ja vielä kärvisteleville pitkää pinnaa. :hug:


Valkolilja & jätkänpätkät 11 viikkoa ja 4 päivää (rv 39+4)
 
Onnea söpöjoosepille :heart:

Ei enää meinaa pysyä laskuissa mukana, kuka on nyytin hakenut ja ketä vielä on kärvistelemässä omaa vuoroa...

Yöllä 02 alkoi säännöllisen epäsäännölliset supistelut, kesti 2-3 t, noin 10 min välein, olin jo varma, että NYTKÖ SE ALKAA, ja ehdin jo tuulettaa, ett vauvan syntymäpäiväksi tulee 16.11. mutta olinkin jossain vaiheessa nukahtanut syvään uneen, ja heräsin vasta kellon soittoon... eli väärä hälytys tälläkertaa. Kyllä tässä alkaa niin valmis ja kypsä olla, vielä kun pitää miettiä, mitä suuhunsa laittaa diabetesepäilyn takia...

ett tälläistä lopun vali-valitusta täältä...

Päivän suunnitelmissa reipasta lenkkiä, samalla asioiden hoitelua, jospa alkais vähän vauhdittaa lähtöä... *toiveikkaana*, ja toivon kaikille kanssakärvistelijöille supistuksia matkaan, että päästään mekin nyytit hakemaan ja omat rakkaat viimein näkemään

Kuiskaten 39+2

:heart:
 
meillä aloitettiin eilen Jekovit ja valvottiin puoli yötä :/ kurjaa ku toinen itkee ja mahaan ihan selvästi sattuu mut mitään ei pysty tehdä... nyt sit poju nukkuu, isin sylissä rauhottu ja sai syötyä, röyhtästyä ja piereskeltyä (ja on siel vaipas varmaan kakkaki, mut antaa nyt toisen nukkuu)...

tt ja "kille-katariina" 3vko1pvä
 
Nyt alkaa taas elämä voittamaan täälläkin,yskittää välillä vielä ja nenä vähän tukkonen mutta muuten olo alkaa olemaan normaali,vähän liikaakin,vois nyt alkaa niitä supistuksia tulemaan mutta ei mitään...ehkä tää ennen uutta vuotta pullahtaa maailmaan.. :p viime yön nukuin taas tosi hyvin,heräsin vaan kerran vessaan :eek: ja nukahdin heti uudestaan :D uskomatonta! No voimia tässä tarviikin ton yhden kiukkuisen flunssapotilaan kanssa,kun ei taas mikään kelpaa eikä ole hyvä... :/

hannanmamma 39+2 :heart: :heart:
 
:heart: Söpöjoosepille suuren suuret vauvaonnittelut! :heart:

Huomasitteko muuten, että söpöjoosepin myötä vauvautuneita on nyt enemmän kuin odottajia, aika tasan puolessa kuussa kun mennään! :whistle:

Milli82 voi kun kaikki tulisi nyt kuntoon teidän kummankin osalta, paljon voimia ja halauksia taas lähettelen sinne! :hug:

tupuna21 vieläkö mahdat olla linjoilla vai joko olo helpottuu vauvan haku reisuulla?

TT meillä aloitettiin Devitolilla perjantaina eikä onneksi ole tullut vielä mitään vaikutusta.

Täällä myös nousi lämpöä maidon nousun myötä :wave: sellaista 37,5 astetta oli kolme päivää, sitten meni ohi.

Miss Mindy juu hyvin viihtyi (=nukkui) tyttö lenkillä, ei onneksi ollut liian kylmäkään. Tosin tuo vaatteiden pukeminen näyttää ärsyttävän häntä suunnattomasti. :kieh: Onkos siellä tuntunut lisää kipeitä suppareita?

Tänään käytiin tytön kanssa taas neuvolassa ja nyt ollaan vihdoin ylitetty syntymäpaino, 4320g oli nyt kasassa ja pituutta tullut 1,5cm lisää eli 54,5 oli mittaa. =) Reilusti menee lisämaitoa, mutta eipä tuo haittaa, tuttua puuhaa tuo pullojen lämmitys esikon ajalta. On kyllä niin sylissä viihtyvää mallia, ettei kerta kaikkiaan millään suostuisi olemaan missään muualla. Yötkin nukutaan niin, että tyttö on mun kainalossa ihan kiinni, jos yritän liikkua kauemmas hän pääsee jotenkin merkillisesti hinautumaan takaisin viereen. :D Aamusella olen välillä ihan reunalla meidän 180 cm:n sängyssä ja tyttö kainalossa kiinni - on miehellä ruhtinaalinen tila nukkua omalla puoliskollaan. :LOL:

thor ja Ida 2vko 3pvä
 
Täälläkin vielä kasassa ollaan. Supistellut on jo kivuttomasti raskauden puolivälistä, mutta ei tällä tyttösellä tunnu olevan kiire maailmaan. Hermot on kireellä koko ajan ja väsyttää. Nytkin heräsin aamupäiväunilta...jaksoin olla hereillä jopa kolme tuntia. Vauva potkii tosi paljon vieläkin ja välillä kun potkii niin tuntuu, kun alapäästä tulisi samalla ilmaa:)

Kysymys vielä, että onkos joillain kokemuista Voyager tila-autosta? Saan sellaisen keskiviikkona. Mun ihanat appivanhemmat ostaa/maksaa osan siitä autosta, että mahdutaan koko porukka liikkumaan. Ihan oma-aloitteisesti päättivät että jos vaan huolin niin he haluavat sen ostaa. Vanha autoni menee siis vaihdossa ja jää ainakin 4000? maksettavaa. Mutta kokemuksesta tiedän, että heille ei voi sanoa ei:)
Jännittää kun saan niin ison auton ja kaikenlisäksi se on vielä automaattivaihteinen jota en ole ajanut...

T: Peggy+Emmi 38+3
 
onnea taas ketkä on nyyttinsä saaneet :flower:

Täällä on ihmeen väsy olo vaikka omasta mielestä sain ihan hyvät yöunet nukuttua mutta silti väsyttää..

Taitaa tää poika pysyä tuolla masussa sinne keskiviikkoon asti no eipä siihenkää enää pitkä aika ole.

 
onnea kaikille nyyttinsä saaneille :heart: ja tsemppiä mahan kanssa kärvisteleville :hug:

Meillä neiti on, kuin unelma... syö ja nukkuu n3-5h.. välillä tekee isot kakat ilman itkuja ja sit taas syö ja nukkuu :) En olisi uskaltanut edes toivoa että alku menee näin hyvin. Oli jotenkin piirtynyt edellisen kanssa ne kauhukuvat öistä niin tonne takaraivoon, kun valvottiin jo sairaalassa yöt mahan kanssa :/

Synnytyskertomusta laittelen, kunhan saan aikaiseksi. Olen jotenkin maailman huonoin ja laiskin kirjoittelija...Mulle vissiin suotu paremmat puhelahjat :LOL:

Thor Mihinkäs ratkaisuun sen palstan jatkon suhteen päädyttiinkään? kun olen halukas jatkamaan höpinöitä tämän kuun jälkeenkin :)

Marbella
Neiti 1viikon :heart: :heart: :heart:
 
täällä ilmoittautuu pitkän hiljaisuuden jälkeen yksi joka tällä menolla on vielä joulunaki raskaana |O joka päivää tulee seurattua teidän juttuja mutta ei ikinä jaksa kirjoittaa ite :x

onnea kaikille vauvautuneille :flower: !

täällä supistelee joka päivä, jota jatkunu melkein viikon verran. kivuliaitakin, mutta kestettäviä. lyhimmillään väli on sitä 10 minuutin luokkaa, mutta jo muutaman tunnin jälkeen hiipuu ja lievittyy. hermo menee :kieh: autossa supparit tiheentyy ja voimistuu, tai jos pitkään istuu koneella. mutta ei sitte millään saada lähtöä aikaiseksi. torstaina olis onneksi lääkäri, johon neukkutäti laitto että tekis vähän ronskemman sisätutkimuksen, jos sillä käynnistyisi sitten. alkaa väsyä tähän joka päiväiseen supisteluun kun ei mitään sitten tapahdukkaan. :/ limatulppaa ei myöskään ole kuulunut, mutta kävely alkaa olla muuten todella vaikeaa! tuntuu että on niin alhaalla tuolla lantiossa että voisi päästä ottaa kiinni :D !tässä istuessaki mukavasti suppailee välillä, mutta kun ei kovene niin ei kovene. supistukset oli vko 36 lääkärin tarkastukses lyhentäny kohdunkaulan kyllä olemattomiin, että luulis näidenki ny tekevän jotain tuolla alakerrassa. vielä ku jaksais torstaille odottaa!

galluppiin myös vastailla: meillä tulee poika nukkumaan omassa pinniksessään meidän makkarissa, koska meil ei olekkaa tällä hetkellä ku yks makkari. ja hyvä siitä sängyn vierestä napata syömään ja muutenkin. :)
Muutenki tuntuu että on kauhea härdelli täällä päällä kun myytiin vanha tupa tuossa kuun alussa,muutettiin kaupungille vuokralle ja nyt olis tarkotus alata rakentamaan joenrantaan tuohon kaupungin ulkopuolelle. paperisota on valtava ja ressikynnys sen mukainen :p haaveena muutto olis 2010 jouluna, saas nähä..

tulipas omaa napaa sitte heti kerralla, no josko seuraava teksti olis ku synnärille pääsee lähtemään :)

Avokki ja poitsu 38+6 :heart:
 
Onni osanottoni :hug:

Söpöjooseppi onnittelut! :flower:

Prinsessa on päättänyt alkaa seurustelemaan äipän kanssa näin aamupäivän syötön jälkeen. Tunti sitten saatiin syötyä ja neitokainen on edelleen valveilla sylissä rauhallisena. No, edistystähän tämäkin eli taitaa olla merkki hyvästä voinnista.

Esikko ja Möhkis 13 vrk
 
Alkuperäinen kirjoittaja Schnappy79:
Alkuperäinen kirjoittaja Onni09:
Onnea taas uusille vauvoille ja äideille :flower: :flower: :flower:

Oysissa mies pääsi sentään synnytyssaliin mutta osastolle ei päässyt kukaan, ei edes isä.

Mulla nousi "maitokuume" torstaina :/ Kerkesin jo säikähtää ku tuli nhiin yllättäen, mutta kun muita oireita ei tullut ja kuume kesti vaan 1½vrk meinasi neuvolan täti että johtui maidonnoususta mikä kuulemma tosi yleistä.

Mulla oli eilen illalla ihan sama tilanne. Kävin saunassa ja sen jälkeen alkoi paleltaa niin että kädet ja koko kroppa muutenkin tärisi. Kuumetta oli 38 astetta. Sitten se laski äkkiä alas ja ei ollu enää tänä aamuna. Luulin että olis rintatulehdusta, mutta ei ole nännit kuumat eikä laikukkaat. Oisko ollu sama tauti ku sulla.

t schnappy ja pojke 1 vko ja 2 vrk
Just nuin mulleki tuli; yhtäkkiä hirveä horkka ja kuume nousi 38:aan. Kesti 1½vrk ja hävis. Rinnoissa mullakaan ei ollut mitään merkkejä tulehuksesta, olivat vaan ihan täynnä maidosta.

Onnea Söpöjoosepille! :flower:

Onni ja "Martta" 1vko 2pvää
 
ONNIlle iso haluas, menetys ei koskaan ole helppo vaikka ei mitään lähimmäisiä juuri olisikaan :(

POKS POKS 39+0 !!
Ja just kun puhuin et ihmeen kärsivällinen oon ollu toisin ku yleensä niin nyt sekin muuttu.. Ajatuksia on vaikea saada muualle ja koko ajan vain miettii kuinka millon vaan voi tapahtua. Joskus tv:tä katsoes huomaan ajattelevani et tää voi olla viimeinen kerta kun tätä yksin katon :D
Ja nyt alkaa jo vähän pelottamaankin, hui.
 
tervehdys. Minut voisi vielä lisäillä tänne listoille, vaikkakin eipä tää pino kauaa enää taida pystyssä olla mut kuiteski :) Oon ahkeraan käyny lukemassa juttujanne päivittäin, mut en oo saanu aikaseksi kirjottaa. Ihana on lukea synnytyskertomuksia, paljon on marraskuiset vaaveja jo pyöräytellyt :heart: Eli mullahan oli la. 13.11 että viikkoja nyt 40+3.. puuh, ihan herrrrrrmoja raastavaa tää odotus!! täällä tuntuu muutama muukin menneen yli ja taitaa tunteet siellä olla samanlaiset?! Jokainen päivä tuntuu IKUISUUDELTA ja mullakaan mitään merkkejä, että syntyisi.. varsinkin kun esikoisesta kyse, niin en ymmärrä miten voikaan nyt näin mennä yli, aina jotenki kuvitteli että viimestään laskettuna syntyy, mutta eih.
Nukkumis galluppiin: Meillä alkuun makkaris sängyn vieressä kehto ja sen jälkeen siirretään kun ei siihen mahdu,ni pinnasänky meidän makkariin. Vauvalla on myös oma huone, mutta yksin nukkukoon sitten vähä isompana siellä :)
tsemppiä kaikille odottajille ja erityisesti tässä vaiheessa teille muille jo lasketun ajan ylittäneille!!! :heart:
 
söpöjoosepille onnittelut! :heart:

Täällä oli taas yritystä viime yönä, mutta hiipuivat supistukset siihen malliin että uni oli tullut jossain välissä :kieh:

Kuitenkin raportoin sen verran että limatulppa on varmasti nyt irrottautunut kera verisen liman, joten josko vaikka tän viikon puolella pääsis tositoimiin...?! :D B) :p

poks rv 39!
 

Yhteistyössä